Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

AKH
Ei sillä väliä, mukavaa sakkiahan täälläkin tuntuu olevan =) Taitaa moni kirjoittaa molemmissa. Onnittelut dreamerille! Ehtii niin vähän nykyään palstailla mutta tässä vaiheessa sitä kuitenkin vähän tarvii vertaistukea... Vkonlopun aikana mietti moneen kertaan että miksi ihmeessä sitä tähän taas lähti mutta kohtahan se on pistämiset loppu ja jos punktio menee yhtä hyvin kuin viimeksi niin olen todella onnellinen. Aika on kullannut muistot tässäkin tapauksessa ;)
 
Ei sitten maltettu odottaa huomiseen vaan tein apteekin testin.... ja heti samantien alkoi piirtyä viivaa tikkuun =) ei mikään haamuviiva vaan ihan oikea lähes yhtä paksu viiva kuin kontrolliviivakin!!! Ihan selvä PLUSSA! Tää on ihan käsittämätöntä mut ei uskalla vielä tuulettaa ennen kuin pääsee ultralla näkemään onko tuolla kohdussa elämää, ja montako elämää!!
Mulla tosiaan melko oireeton olo ollut ja siksi olen negaa odotellutkin. Nyt pari päivää nännejä kuumottanut ja kihelmöinyt ja pieni toivonripe alkoi tämän vuoksi herätä!
Toinen oire oli se että lugeja laittaessa huomasin pari päivää sitten, että kohdunnapukka on ylhäällä kun se yleensä ennen menkkoja laskeutuu alas ja pehmenee!
Kiitos kaikille plussatuulista! Toivotaan niitä lisää tähän pinoon! :D

Hämmästyksestä sekaisin Pirpana & rupukka ja ruppana :heart: :heart:
 
Moi. Mulla oli tänään kakkosultra. Rakkuloita oli vain KAKSI (2)!! :'( Oli kuulemma tapahtunut jokin "luonnollinen jakautuminen" ja nuo kaksi rakkulaa estävät muiden muodostumisen. Hoito joudutaan keskeyttämään...jostain syystä menen nyt "varmuuden vuoksi" vielä torstaina ultraan vaikkei se tilannetta miksikään muuta. Tän illan piikitykset tuntuu niin turhilta. Seuraavat kuukautiset kun alkaa niin sit aloitetaan kai stimulaatio heti...lääkäri päätti sen suunnilleen mun puolesta. Mie itkin siellä kun kuulin ton tuloksen - viimeks oli sentään 9 rakkulaa ja saatiin siirtokin tehtyä. Nyt en pääse edes punktioon ja olin niin oottanu, että mun osalta tää asia saadaan käsiteltyä loppuun tavalla tai toisella tän vuoden puolella. Nyt menee joka tapauksessa tammikuulle, eikä siltikään ole takeita, että päästään siirtoon asti. Sorry, nyt kirjoitan vain omaa napaa mut tuntuu tosiaan paskalta. Onnittelut silti plussanneille ja niillekin, jotka ovat saaneet edes nuo rakkulat kasvamaan. Just nyt tuntuu siltä, ettei enää jaksais tätä hoitorumbaa yhtään. :'(
 
Cateye: voi kurjuus sentään *hali* :hug:

Pirpana74: ihania uutisia :heart: Voi että kun minunkin tekisi mieli testata jo huomisaamuna vaikka järki sanoo että pitäisi odottaa vielä pari päivää... Ei tosin ole mitään kummempia oireita paitsi hirveän hermostunut olo koko ajan ja selkää särkee ja valkovuoto lisääntynyt (ei siis pelkkää lugetöhnää, siihen olen jo tottunut).
 
Pirpana 74: JEE JEE JEE :flower: :flower: :flower:
Mitä minä sanoin: sun piti plussata kun mulla tuli nega, niin se on todennäköisyyden laki :)
Onneksi olkoon!!!

Cateye: Voimia pettymyksessäsi! Kurja juttu! Mullakin kävi niin ensimmäisen IVF-hoidon kanssa, ettei päästy edes punktioon asti. Harmitti tuhannen lailla.
 
voi Cateye :hug: Meidän kun piti yhtäaikaa piinailla..Perkuleen perkule, miks noin pitää käydä..niin epäreilua!!

Minä myös tänään kävin 1.kontrolli ultrassa, nyt siis kp 7... ja 10 rakkulaa näytti olevan, ihan ok kokoisia ja limikset hyvät. Hyvin on piikitykset tehonnu. tosin ei nyt mitään huippumääriä...
Katotaan nyt mitä keskiviikon uusintaultra tuo tullessaan. Nyt lääkäri meinas et mahdollisesti jo perjantaina tehtäis punktio.

Pirpanalle hirmuisesti Onnea!!Samaten Dreamer!! Plussia siis alkoi tipahdella tänne ihan päivittäin, hienoo!!!!

Minska, mikäs sun munisten tilanne? =) meillä kun piti olla samalla viikolla punktio :wave: mikäli meidän toimenpide ei sit siirrykkin jo ens perjantaille.

:wave:
 
cateye: voi kurjuus. :'( :hug: poistin sut nyt tästä listasta, vaikka pahalta se tuntui. :( paljon parempaa onnea ensi vuodelle. (vai ehtisittekö silti vielä tälle vuodelle?)

Pirpana!!! ONNEEEE! nii-in. ei se alkanut raskaus mitän kummia oireita tarvi.
:heart:

laitoin Pirpanan ja itseni tonne plussanneisiin. Ei tarvi enää tän aamun testistä arpoa, että onko vai ei. On se sen verran vahva; lähes yhtä vahva kuin kontrolliviiva. :heart: :heart: ihan uskomaton tunne - KYLLÄ TE MUUKIN SAMAN SAATTE VIELÄ KOKEA!
 
Voi cateye :hug:

Onnea Pirpana!!! :heart: :heart: Ihanaa että jotkut täällä plussaa. :)

Kifa milloin meinaat testata? Itsekin haluaisin niin jo testata, vaikka en plussaan uskokaan. Täytyy varmasti kuitenkin odottaa torstaille asti. Miehellä on huomenna sellainen työpäivä, että en saa häntä kiinni ennen ilta kahdeksaa.. en jaksaisi yksin olla ahdistuneena, voimatta soittaa hänelle. Niinpä taidan odottaa torstaille asti, silloin viikonloppukin on jo niin lähellä että voidaan kärsiä sitten yhdessä.
 
Huomenia kaikille :flower:

Aivan järjetömän isot halit kaikille pettymyksiä kohdanneille :hug:
Onnea plussanneille :heart:

ON: nyt on sit päästy taas vauhtiin ja kohta pitäis tykittää toinen puregon satsi masu makkaraan :) satsi on nyt heti 300 yks ja nyt on jo etomisen tunnetta....miten onko kellään muulla aloitettu heti 300 yks ja onko se tehnyt millaisia tuntemuksia????onko tullut hirveet olotilat???se täs nyt pelottaa et joutuu voimaan pahoin :/ Muuten tasaista odottelua, ei uskalla liiemmin isompia toivoa....
 
Sebu08: ajattelin testata huomisaamuna, jää sitten vielä jokin toivonkipinä perjantaille vaikka negakin tulisi. Ensin ajattelin testata jo tänään mutta sitten ei aamulla jotenkin yhtään ollut sellainen olo niin päätin vielä odotella.
 
turilainen, toivottavasti tuntemukset on hyvästä!!! jos ne kertovat, että tällä kertaa tapahtuisi enemmän kuin viime kerralla :p tsemppiä hoitoon!!! mä siirryin jo tuonne alkuvuoden pinoon. niiiiin kärsimätön olo!
 
plastex, ihana kuulla susta :) mä varmaan tulen peräs sinne palstaileen jos tää nyt ryssääntyy...tietysti toivomme kovin että nyt edes pääsis loppuun asti :whistle: saa taas nähdä. tsemppiä teille ja mukavaa joulun odotusta.kyl se tammikuukin sieltä pian ponkaisee ja uusi vuosi uusine kujeineen ja plussineen :heart: nyt iskemään piikkiä nahkaan....
 
Pirpanalle tuhannesti onnea ja halaus :heart: Rupukka ja Ruppana teille tarrasukat jalkaan =)

Turilainen mulla oli tosi oksu olo seuraavana päivänä, kun aloitin 300:lla. Pari päivää meni sillä satsilla ja 4 päivää olen nyt piikittänyt 200. Välillä on ollut huono olo, mutta olo kohentuu kun juo vettä. Sitä pitäisi itse asiassa juoda jo ennen kuin tulee jano. Itse olen tosi huono muistamaan juoda.

Cateye :hug: eihän tässä näin pitänyt käydä. Voi harmin paikka. Ajattelin jo saavani sinusta piiniskamun. On nämä hoidot niin rankkoja henkisesti ja fyysisesti, ettei kaipaisi todellakaan tuollaisia vastoinkäymisiä. Tosi paljon voimia sinulle päästä tästä yli!

katjuzka Minä tulin juuri väliultrasta. Limis oli tosi hyvä. Ja olen myös tyytyväinen löydöksiin. Saman verran kuin sinulla :D Toisella puolella 3 ja toisella puolella 7. Päätettiin nostaa taas puregon annos 300 yksikköön, jotta saataisiin muutama pienikin mukaan kasvuun. Punktio pysyy viikolla 49, luultavasti ti tai ke.
 
Siirryn myös tuolta syksyn pinosta pois koska siellä alkaa olemaan jo sen verran hiljaista. Ja eihän enää ole syksykään:D

Meillä edessä 2. ICSI.

Ensimmäisestä n. kuukausi sitten tuli kemiallinen ja suuren suuri pettymys. Päätimme kuitenkin aloittaa toisen hoidon mahdollisimman pian heti perään ja aikaistettiinkin sitten Terolutilla vuotoa. Nyt tänään on vuorossa Orgalutran ja maanantaina pitäisi olla punktio:)

Hassua miten sitä selviskin siitä hillittömästä pettymyksestä ja näin hyvin! Nyt toivoa ei ole enää toiseen yritykseen ihan niin paljoa, mutta innolla olen siihen taas lähtenyt! Toisaalta uskon tämän toisen yrityksen olevan "terveellisempi" koska en niin vauhkona tule lukemaan kroppani toimintoja ja analysoimaan jokaista sisäänhengitystäkin;) Nyt TIEDÄN, että KAIKKI raskausoireet voivat johtua vain ja ainoastaan niistä hemskatin lääkkeistä.

Tällä kertaa tulee Lugesteronin sijaan Crenonea. On kuulemma "mukavampi" lääke kuin tuo surullisen kuuluisa luge. Niin ja tätä ei tarvitse laittaa kuin kerran päivässä.
No mutta nyt menen päivä kerrallaan! Siirtoa ei ole vielä tehty, joten en murehdi tuosta liimasta vielä yhtään etukäteen :LOL:

Torstaina kakkosultra joten silloin taas tarkempia tietoja tulevaisuudesta;)

Onnea kaikille plussanneille ja halaukset neganneille! Kyllä meidänkin risukasaan vielä aurink paistaa, VAI MITÄ?!!? :D
 
Cateye lohtu :hug:
Plussanneet ONNEA! :heart:
Neganneet Voima :hug:

(.) Menkkoja tässä odotellaan... :( Alavatsa on nyt tosi kipeenä, just sellanen menkkakipu, muita oireitapa ei sit olekkaan. :| Päätin, et odottelen vkloppuun, josko ne menkat ennen sitä jo tulee ja jollei tule, niin sit teen testin. Mut tää kipu on kyllä niin menkkakipu, et voin satavarmasti ilman testiäkin paljastaa, et täällä ei alkanu tästä hoidosta onnellinen odotus. :kieh: :kieh: :kieh: Että mä vihaan taas tätä naisen elämää! :kieh:
 
EI EI EI ja vielä kerran EI! Yritän tässä itselleni tolkuttaa, ettei ole mitään järkeä nyt mennä ostamaan testiä ja tehdä sitä... :kieh: Mutta taidan sittenkin kipasta apteekkiin hakeen jonku testin, kun vaan tietäis, et mikä niistä kannattais ottaa?
 
Minska, kiitti vinkistä. täytyy kokeilla tuota juomista.pitäishän sit muutenkin juoda runsaasti mut mä myös unohdan sen liian usein :(

ON: Kyl on sit mukava kun mielialat heittelee laidasta laitaan....tänään ollut sit itku aamu :'( kaikki asiat itkettää ja iltaan pitäis mennä viel töihin. Saiskohan sairasloman tunnemyrskyn vuoksi kun ei oikein passais töis tillittää ;) johan siin menee uskottavuus :ashamed: mit kaikkea sit pieni ihminen viel joutuukaan kärsimään/kokemaan tämän matkan varrella...
 
Voi turilainen. Jospa tuo hormoonimyrsky vähän kohta helpottaisi, kun saat piikitykset alulle, ja mummoilu loppuu. Kyllä me ollaan kovassa kyydissä, sitä ei normi ihmiset ymmärrä/tiedä. Tänään sain katsella kolleegan lapsen lapsen kuvia pitkään ja hartaasti. Ei tainnu paljon ajatella miltä minusta saattaisi tuntua, hän kun vielä tietää hoidoistani. No, itse asiassa ei tuntunut miltään tällä kertaa.
 
Nyt on sit testi tehty, tulos oli odotettavissa eli nega pamahti! Että mua riepoo tää elämä taas! |O |O |O |O Kai pakko vielä viikonloppuna tehdä testi, vaikka tiedän, et tulos on sama.
Että voi ihminen tuntea itsensä taas täysin epäonnistuneeksi ja avuttomaksi. Taitaa loppuviikko mennä sängyssä nenäliinan ja lohtusuklaan parissa. :'(
 
no voi, äititär. :hug: :'( blääh. argh! no, odotellaan viä se virallinen tulos.

(.) mä kans repäsin, ja kotiintulo matkalla ostin 2 S-kaupan testiä. ja heti tietty pissin toiseen; toinen on aamuksi. joo, kyllähän siihen heti alkoi tulla viiva, mutta ei se niin vahva oo verrattuna aamulliseen. tietty ne nyt on eri testitkin, mutta kontrolliviivaan nähdenkään.

JA sit meikäläinen "JOUTUI" SAIRASLOMALLE! soitin aamulla laps.polille ja kyselin että millainen olo on vielä siedettävä, ja että mitä haittaa tästä olosta on. no, passittivat mut sit verikokeisiin ja kahden tunnin päästä soittivat mulle, että vastaanotolle mars(onneksi olen töissä samassa rakennuksessa). no, lääkäri ultrasi ja totesi että nestettä on jonkin verran, ja verikokeetkin näytti siltä että hyperi on päällänsä - lievänä kylläkin. työnteko ja kaikki raskas kiellettiin viikoksi eteen päin. että täällä sitä sitten kulutetaan tätä näppäimistöä. :whistle: perjantaina ottavat kokeet uudestaan ja samalla se HCG. ei sitä kuulemma normaalisti oteta kaikilta, että pos. testi riittää. tämä on kai poikkeustapaus...
 

Yhteistyössä