Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Voi ei Äititär!!! :'( Myötäelän täällä niin voimakkaasti pettymystäsi. Jotenkin toivoin niin että lukisin täältä sinun positiivisia uutisia. Nyt sulla on kuitenkin lupa käpertyä peiton alle, vuodattaa kyyneliä ja syödä suklaata. Tiedän että mikään ei auta oloosi, mutta älä ainakaan stressaa yhtään mistään muusta. Anna muun maailman jatkaa menoaan ja sure niin kauan kun siltä tuntuu!! Äläkä soimaa itseäsi liikaa, vaikka tuntuukin epäonnistuneelta. Kaikkesi teit kuitenkin, se on varmaa. Tulehan tänne purkamaan vielä harmitusta jos siltä tuntuu! :hug:

Itseäkin pelottaa niin tuo testaaminen!!! Aikaisemmin olenkin uskaltanut testata aikaisemmin kun nyt, mutta pelkään niin taas putoavani tuonne myöhemmin onnistuviin. En tiedä miten saan sen testin tehtyä, tai miten uskallan katsoa viivaa.. ehkä en testaa ollenkaan. :headwall:
 
Ja täällä vaan odotellaan, että odotellaanko vaiko eikö?!?!
Perjantaina oli punktio, vasen munasarja kun on pimeenä, oikeesta saatiin vaan 4.
Jotka kaikki oli kyllä hedelmöittyneet (oli tehty IVF eikä ICSI niinku alunperin oli puhe??)
1 oli jäänyt kyydistä jo alkumetreillä, ja 2 parhaiten jakautunutta sitten siirrettiin eilen.
Kyllä Väestöliiton toiminnasta jäi niin paljon mukavampi ja inhimillisempi maku kuin Felicitaksesta, missä 2 edellistä ICSIä tehtiin. Suurkiitos heille ja voin suositella muillekin.
vaikkakin tietysti toivon ettei näissä asioissa sinne enää ikinä tarvi mennä.
Nyt siis vaan odottelen 7.12.testipäivää.... tunnit matelee....
Ja aivan ihana lukea, kuinka paljon plussanneita tästä porukasta löytyykään,
sydämelliset onnitteluni heille kaikille.
 
Sartsa, onnea siis odotuksen odotteluun B) :heart:
Samoin kaikille muillekin piinapäiviä eläville!!!!
Äititär, paljon jaksuja sinne!!! :hug: Elämä ei oo taaskaan reilua...

ja Sunflower, teretulemast pinoon!! toivotaan nyt uuteen yritykseen parempaa onnea! Susta saatiinkin uusi piinailukaveri :) Aika samoissa mennään. meillä punktio oli alunperin suunniteltu myös maanantaille, mut mahdollisesti onkin jo perjantaina. Noh, huomenna sen suhteen viisaampia..
 
Kiitos AKH vastauksesta! Soittelin apteekkeja läpi, mutta lääke taitaa olla niin uusi ettei ketään ollut kuullutkaan, eikä apteekit kuulemma halua pitää hyllyssä noin kallista lääkettä.
Lääkäri vaihtoi sen sitten Menopuriksi, suurin hyöty olisi ollut helpompi annostelu, kun ei olisi tarvinnut neljää Menopuria sekoittaa. Itse lääkkeissä ei niin suurta eroa että lääkäri uskoisi onnistumisen olevan siitä kiinni.
 
Heipä hei!
Minäkin sivusta seurannut palstaa, ja nyt ajattelin kirjoitella..Mulla takana 3xiui luomukiertoon, joka kerta neg. Tänään oli 1.ifv:n punktio--> tuloksena 21 munasolua. Nyt täällä masu kipeenä odottelen huomista tulosta et miten on käynyt. Torstaina pitäs olla siirto =)
 
tervetuloa iica! :) hyvä munissallis teillä!! =) laitoin sun tiedot.

mä vielä päivittelen tätä pinoa ainakin sinne perjantaihin. että josko joku jatkais sit perjantaista, vaikka kyllähän mä täällä kuulumisia käyn katsomassa!
 

Neganneille paljon halauksia ja tervetuloa uusille piinailukavereille.

ON:Tänään kävin sitten ultrassa. Kaikki näytti hyvältä ja limis oli 12 mm paksuinen. Siirto on sitten maanantaina 30.11. jos vaan huuru-ukot selviää sulatuksesta. Huomenna alan sitten laittamaan Progesteronia.

Positiivisia uutisiakin sain, että jos tämä hoito ei tuo toivottua tulosta, niin IVF jono on vain 4-5 kk pitkä, aikaisemmin se on ollut jopa 8-9 kk. Tästä se alkoi nyt ensimmäinen piinaviikko :LOL:
 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~




KESKIVIIKKO 25.11. VKO 48


Äititär 1.IVF, siirto 12.11. PP13

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11., siirto 13.11. PP12

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11. PP12

Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11. PP9

Memma77 PAS, siirto 18.11. PP7

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11., siirto 18.11. PP7

lillimyy, 1.IVF, siirto 19.11. PP6

Haalistunut , 1. IVF 1. PAS, siirto 20.11. PP5

Sannis-75 1. IVF 1.PAS, siirto 23.11. PP2

sartsa-70 ICSI, siirto 24.11. PP1

ripperi77 1. IVF, punktio 24.11., siirto 26.11.

Linda76 3.IVF, puktio 23.11., siirto 26.11.

iica83 1.IVF, puktio 24.11., siirto 26.11.

Toivorikas 2. IVF, punktio 24.11.,siirto 27.11.

Eevi-Antero 2. IVF, punktio 25.11., siirto 27.11.

Firefox 2.IVF 3.PAS, siirto 30.11.

AKH 2. IVF, punktio 27.11.

Sunflower79 2. ICSI, punktio 30.11.

Minska 2.ICSI, vko49, punktio 1./2.12

Sarma 2.ICSI

turilainen 2.IVF marraskuussa

katjuzka 1. IVF/ICSI, vko49

Pirppa75 2. IVF

SaaraX 2.IVF:n 2. PAS




~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~



:heart: Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11.

:heart: Heni 2. IVF siirto 6.11.

:heart: pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11.

:heart: dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11.



:flower: myöhemmin onnistuvat :flower:

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11.

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.

SaaraX 2.IVF:n PAS, siirto 10.11.



 
).( Koko päivä mennyt taas menkkakivuissa ja toivo hiipunut tunti tunnilta. Päätin juuri että teen testin, koska en halua pitää enää yhtään turhaa toivoa yllä. Testi oli kuitenkin positiivinen!!!! :heart: :heart: En voi vielläkään uskoa näkemääni ja tunteet niin ristiriitaiset kun maha edelleen niin kipeä. Meitä seisoikin vessassa lopulta kolme henkilö tulkitsemassa viivoja kun siskoni oli meillä juuri käymässä. Nyt vaan mietin sitä että onko kyseessä kemiallinen kun testasin näin aikaisin.. huomenna testaan taas uudestaan, mutta tänään aijon nauttia siitä että näin vihdoinkin ne kaksi selkeää viivaa!! Älkää siis vielä siirtäkö minua plussanneisiin, ennen kun asia on ihan varma.
 
*lohtuhalaus* Äitittärelle :hug:

Sebu08: onnittelut plussasta :heart: Hirveän hienoa että täällä on niin moni päässyt plussajonoon, mutta nyt jotenkin rupeaa itseltä usko loppumaan. Tuntuu jotenkin siltä ettei niitä plussia voi enää tänne asti riittää, eikä ole kyllä mitenkään sellainen olo että voisi raskaana olla (ei tosin ole menkkaoireitakaan, mutta ei niitä ole ollut kovin kummoisesti ennenkään). Olin ajatellut testata huomisaamuna mutta nyt tuntuu ettei mitenkään voi jaksaa työviikkoa loppuun jos/kun se on taas nega. Toisaalta piinailukin käy hermoille. Saa nyt nähdä mitä huomisaamuna loppujen lopuksi teen. Onneksi on tämä ketju sentään jonne avautua =)
 
Onnea Sebu :flower:

Pahimman ketutuksen laannuttua (tai väsymyksen viedessä voiton ketutuksesta) mietin, et kannattaako mun enää edes testata? Onko siis oikeasti mahdollista, et jos tässä vaiheessa on nega, ni muutaman päivän päästä oliskin plussa?
Tänään oli kuitenkin jo pp12...
 
Olen uusi täällä ja vähän pihallakin..!meillä ekat ivf-hoidot alkamassa..eli to alkaa piikitys!jännittää aivan mielettömästi ja inhoon neuloja muutenkin!ollaan yksityisellä helsingissä!en tiedä saako täällä sanoa paikan nimeä?en oikein osaa kirjottaa oikeilla sana muodoilla vielä tänne,kun tämä on uutta mulle!saa kysellä ja sillein onki varmaa helpompi kirjottaa tänne?!
 
Heips kaikki! Onnittelut sebu! Ja Äititär, älä luovu toivosta vielä jos vuoto ei ole alkanut. Halit neganneille.Tervetuloa uudet. ON: tänään siis punktio ja tulos oli loistava!!!! Tosi kivulias punktio mutta totally worth it, 20 munista joissa 14 oli solu. JES JES JES! Aikasemmin ollut kaksi ja kaksi munasolua, joten todella iso parannus. Nyt odotellaan perjantaihin että kuulee hedelmöittyneet ja jakautuneet. Lääkäri tosin sanoi että jos joku solu erottuu selvästi parhaana jo torstaina niin siirto voi olla jo silloin. Aika pitkä aika odotella sitä tietoa mutta minkäs teet. Positiivisella fiiliksellä kuitenkin.
 
No niin. Reilu vuosi yritystä ja pettymyksiä takana ja niinhän se oli kuin pelkäsinkin, eli kaikki ei ollutkaan kunnossa :( Meillä vika oli miehessä ja hoidoksi vaihtoehtona vain ICSI :'(

Pelkään/inhoan piikkejä ja parin päivän päästä pitäisi alkaa pistämään itseään ja vielä pahempaa: joutua munasolujen punkteeraukseen *panic!!!* :'( En oikeasti tiedä pystynkö tähän, niin typerältä kuin se kuulostaakin. Tiedän, että se lapsi pitää sitten synnyttääkin, jos hoidoissa tärppää, mutta jotenkin tämä tuntuu siihen kaupanpäälle laitettuna niin.... epäreilulta :ashamed:

V*****aa ja pelottaa. Vaan ei auta itku markkinoilla :headwall:
 
tervetuloa nainen83. =) kyllä se siitä sitten luonnistuu; teet niin kuin ohjeissa sanotaan, etkä ajattele sitä _pistämisenä_ B) heh - ihan kuin se olis niiiin helppoo.

Jeanna: voi ei. no, samassa veneessä täällä ollaan. meillä miehen simpat oli niin huonossa hapessa ekat 2 tutkimusta, että lääkäri jo epäili, että kenes lapsi se miehen ed. suhteesta on. :eek: tsemppiä sullekin piikityksiin, hyvin se menee. olisko joku joka vois auttaa piikityksissä? ja sinne punktioon sitten vaan _mennään_ ja sit se on ohi. vähän niin kuin se synnytys, pakko se on hoitaa pois. ja voithan pyytää että sut nukutettas; ei sekään niin tavatonta kuulemma ole.

toivorikas: onnea hyvstä munissaalista - niin ne saaliit voi parantua. toivotaan oikein hyviä kyytiläisiä.

Sebu: JEEEE! Onnittelut! ihanaa, noin se elämä osaa yllättää positiivisesti. kyllä siihen tulokseen voi jo luottaa. nyt toivotaan että saadaan yhdessä kulkea tätä odotuksen ihmeellistä maailmaa.

(.) :LOL: hah hah ... juu, en mä ainakaan siis yhteen plussaan luota. :saint: tossa niitä nyt on rivi tikkuja vieressä, 6. :whistle: pikku hiljaa alan siirtymään tonne odottajiin, vaikka "vaikeatahan" se on. ku on tottunut aina noi samat sivut tosta suosikeista avaamaan auki. :D nyt täytyy laittaa uudet sivut suosikeihin. :p
Tänään heräämisen jälkeen alkoi ihan kauhea ylävatsakipu, ja vaikersin oikein kunnolla. piti vielä mennä vessassakäynnin jälkeen nukkumaan, mutta ei siitä mitään tullut. ulisin kivusta; varmaan taas nesteet virtaa (?) jonnekin vatsaonteloon. kipu kuitenkin helpotti kun nousin tähän nojatuoliin istumaan; ehdin jo ottaa Panadoliakin. :|
- toivottavasti kukaan teistä ei tuu kokemaan tällaista hyperiä - eikä tääkään oo viä paha, kuulemma.
 
Oli sitten pakko ottaa pieni "varaslähtö" vaan negaa näytti tikku :'( Samaa mietin kuin Äititär eli onko mitään mahdollisuuksia että ylihuomenna olisi plussaksi muuttunut kun nyt ei näkynyt haamun haamua? Henkisesti alan kyllä jo varautua siihen että PAS tässä on edessä. Kuinka pitkään punktiosta täytyy yleensä odotella ennen ekaa PAS:sia, riittääkö 1 välikierto vai pitääkö olla enemmän?

Jeanna: ei punktiota tarvitse pelätä, siihen annetaan kuitenkin hyvät lääkkeet. Itse olin jo esilääkkeestä (Panacod) sen verran hassuissa fiiliksissä etten muistanut ylipäätään jännittää koko toimenpidettä ja itse toimenpiteessä en edes tajunnut missä vaiheessa laittoivat puudutteen ja aloittivat poimimisen, olisin voinut jopa nukkua toimenpiteen aikana jos ei olisi jossain vaiheessa jouduttu vähän kovemmin jostain kohtaa painelemaan ja silloinkin sain heti uuden satsin kipulääkettä kun vähän inahdin eli eli tosiaan mikään paha kokemus ainakin jos on niin herkkä noille vahvoille kipulääkkeille ja rauhoittaville kuin allekirjoittanut... Jos kanyylin laitto pelottaa niin sitä vartenkin voi laittaa etukäteen puudutevoiteen kuten lapsille.
 
hei kaikille, olen kirjoitellu tuossa pas/ivf joilla toinen lapsi haaveissa ketjussa. Eli mulle tehty pas ja huomena virallinen testipäivä. Maanantaina olin hätänen ja tein testin mutta negaa se näytti vielä silloin, ei edes haamua- Muistelin et niin se oli viimeksikin et kun olin hätönen ja testailin liian aikaisin ja surin negaa, sit itse testi päivänä olikin haalea haamu näkyvissä. Äitittärelle vielä voi tulla yllätys. Toisilla hormonitaso nousee nopeammin raskauden alussa kuin toisilla.

oireita mulla ei ole edes menkkamaista juilintaa kuten viimekerralla, ei rintojen aristusta eikä mielialojen heittelyä. Eli olo aika neutraali. Huomenahan sitten tietää enemmän. Olishan se aika uskomatonta jos nyt tärppäis heti.
Sebulle onnea, perässä taas hiihdetään kuten viimeksikin, toivottavasti.

plussatuulia kaikille
 
Äititär ja Kifa älkää vielä missään nimessä heittäkö kirvestä kaivoon!! Vielä ei ole edes virallinen testipäivä!! Mulle ainakin lääkäri sanoi että jos pp16 on puhdas nega niin vasta sitten voi todeta että tällä kertaa ei onnistuttu.
Silloin kun mulla oli se kohdunulkopuolinen raskaus niin pp14 oli niiiiiin mitätön haamu että se oli ihan negaksi luettavissa. Siitä vasta viikon päästä testi näytti plussaa ja raskausoireet vahvistui entisestään. Ja silloin kun tein ton nega tuloksen (pp14), mulla oli jo vaikka mitä raskausoireita. Yrittääkä naiset vielä tsempata sillä toisilla raskaushormoni ei nouse niin nopeasti kuin toisilla, ihan niinkuin tiltalittikin sanoi :heart: :heart:
 
Täällä ollaan! :wave:

Ensinnäkin iso :hug: kaikille pettyneille, etenkin Cateyelle, joka ei päässyt edes yrittämään. On tämä kyllä välillä niin uskomattoman epäreilua!

Ja vähintään yhtä iso :heart: Sebulle, Pirpanalle ja Dreamerille plussista! Upeaa, että teitäkin vihdoin onnisti!

Ja vielä toivorikas: kuinka ihanaa, että tuli noin hyvä potti! Toivottavasti pääset siirtoon jo huomenna, niin ei tarvitse jännittää enää ylimääräistä päivää! =)

Meilläkin oli siis eilen punktio - ja kyllä oli jännää! Elämäni eka nukutus meni erinomaisen hyvin, ei edes tullut jälkikäteen paha olo. Vaikka tosi pökkyrässä ilmeisesti olin, kun olin alkanut kysellä saldoa jo toimenpidehuoneessa ja sitten vielä heräämössä mies sai kertoa sen minulle KOLME kertaa ennen kuin meni perille! :LOL:

Tulos oli siis 21 munasolua - jei! Laadusta en tiedä, vaan odottelen yhä tietoa, hedelmöittyikö niistä yksikään. Mutta se on selvä, että IVF vaihtui meillä ICSIin, juuri miehen viime viikon kuumeen ja alun alkaenkin onnettomien siittiöiden takia. Toivotaan nyt, että ne onnistuivat löytämään edes sen yhden eläväisen siittiön ja ruikkaamaan sen munikseen!

Eli jos sieltä nyt edes se yksi alkio tulee, huomenna 26.11. olisi siirto! =)

Olo on vielä vähän heikohko, mutta pahimmat kivut menivät jo eilen. Edes vatsa ei näytä ihan hirveän turpealta, joten ehkä tästä ilman hyperiä vielä selvitään. On kyllä tosi iloinen ja optimistinen mieli just nyt, toivottavasti pysyy vielä iltapäivälläkin, kun kuulen niistä hedelmöittyneistä... Olisi se vaan niin ihanaa, jos tästä jotain riittäisi pakkaseenkin!
 

Yhteistyössä