Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

huomenta taas. ai minäkö palsta-addikti. no, en saanut taas unta. testiä tein ja ihan kuin se olisi himpun verran vahvempi kuin eilen tai sitten kuvittelen. :heart: mikä parasta, se on siinä vielä eikä ainakaan oo kadonnut.
 
Ihan hirveän isot (mutta yhä varovaiset :) ) onnittelut dreamerille!!! :heart: Nyt pidät siitä vaan kiinni kynsin hampain etkä anna lähteä livohkaan! =)

Ja hyvä, että tauti on hellittämässä, Piiuli! Elä nyt vielä ihan kokonaan luovuta! Ja onneksi sinulla on pakkanen odottamassa, kävi miten kävi. :hug:

).( Eilen pistettiin Pregnyl - ja kyllä oli aikamoista söhläystä! On se onni, ettei tarvitse noita jauheita ja nesteitä tämän enempää sekoitella, tuo kynä on kyllä siunattu keksintö!

Mutta sinne meni (toivottavasti) ja nyt odotetaan kauhulla huomista punktiota. Minua ei ole koskaan ennen nukutettu, joten tästä tulee kaikin puolin ihan uusi seikkailu! Olo on onneksi pysynyt aika samana, vatsa ehkä ihan vähän pullollaan, mutta ei pahasti. Vettä olen vetänyt kuin sieni (ja väliin sitä kivennäisvettäkin, kiitos vinkistä, dreamer!), että täytyy vain toivoa, että hyperi pysyisi poissa.

On se kyllä kumma, että voi ne veriarvot alkaa kohota, vaikkei ole mitään huimaa munislastiakaan! Koska minullahan se kypsien rakkuloiden määrä jää varmaan alle 10:n, kun tuo vasen ei ole yhteistyöhaluinen, eikä niin pienillä määrillä kai pitäisi mitään hypereitä tulla?!

Puhuttiin muuten eilen miehen kanssa, että ei meistä kumpikaan oikeasti usko tämän onnistuvan. Ei vaan voi kuvitella, että näin 3v:n jälkeen ekassa oikeassa hoidossa todella raskautuisi. Jotenkin sitä ottaa tämän ekan hoidon vain yhtenä testinä pitkässä testien rimpsussa: että katsotaan nyt, millaisia munasoluja minä oikein tuotan ja mitä ne miehet siittiöt niistä oikein tykkäävät. :LOL:

Sinänsä vähän surullista, ettei jaksa hirveästi toivoa, mutta ehkä tuo realismi suojaa edes vähän siltä tulevalta pettymykseltä. Vaikka kai sitä alkaa kummasti jotain toivoakin, jos tästä vaan siirtoon päästään... :ashamed:
 
Mahtavat joskin vielä varovaiset onnittelut Dreamerille! Muille piinailijoille tsemppiä ja plussapuhureita. Ripperi: meilläkin huomenna punktio, ootko muuten NKL:llä vai jossain muualla? Kivaa jännäillä yhdessä. ON:Meillä yritetään kolmen päivän viljelyä, katotaan miten käy. Mulla pitäis olla n. 15 follia tulossa, kyllä silti jännittää kuinka monessa on solu ja kuinka ne hedelmöittyy jne. No, kaikkihan ton tietää. Aika paljon on mahassa ollut tuntemuksia, yritän ajatella että se on hyvä merkki. Hyperistä ei ole mua edes varoiteltu, ehkä siltikin pitäisi yrittää juoda vettä ja kivennäisvettä?
 
Huomenia kaikille täältä piinapenkistä! Testi polttelee kaapissa ja huomenaamulla on kohtalon hetki käsillä! Hui!!!
Lillimyy, ei ehkä kannata vielä pp8 testata, mieluummin odottaa muutaman päivän niin onpa sitten varma vastaus käsissä eikä tarvi arpoa. :) Voi olla ettei plussa vielä näy ja jos on hipassut muttei ole kiinnittynyt niin voi antaa virheellisen plussan... Ehtii iloita ja sitten pettyä.
Ja mä en uskaltais ottaa riskiä juomalla alkoholia piinailuaikaan, kuin korkeintaan lasillisen. Koskaan ei tiiä mitkä kaikki asiat vaikuttaa kiinnittymiseen... Mut jokaisen oma päätöshän se on :)
Ripperille ja toivorikkaalle hurjasti tsemppejä punktioon. Toivotaan paljon hyviä soluja ja ei hypereitä :) Ripperi, nuo ajatuksesi tuntuvat niin tutuilta. Ei sitä uskalla toivoakaan, että onnistuisi kun jo valmiiksi pelkää sitä pettymyksen katkeraa fiilistä..
Ja vaikka täälläkin lähes puolet porukasta kuitenkin onnistuu niin ei sitä usko omalle kohdalle kuitenkaan tapahtuvan... Liian monta negatiivista raskaustestiä on tässä vuosein varrella tullut tehtyä! Miten muuten sut nukutetaan? Eikö se punktio yleensä tehdä puudutuksessa?
 
dreamerille varovaiset onnittelut :heart:
riipperi tsemiä punktioon ja luota minuun, ihka ekasta oikeasta hoidosta voi raskautua ja saada tulosta, kokemusta on. Meillä 3,5 vuoden yrittämisen jälkeen ekasta IVF hoidosta syntyi poika ja nyt siis ollaan menossa samaisen setin ekaan PASsiin, joka huolestuttaa jostain syystä huomattavasti enemmän vaikka punktiolta tässä säästyykin.
toivorikkaalle myös paljon tsemppiä punktioon & tulevaan siirtoon.

).( Se olisi tänään sitten siirto ja kuten jo muutama lause sitten sanoin, niin jostain syystä PAS huolettaa ja hermostuttaa enemmän kuin IVF:n tuoresiirto. Kaikki mahdollisuudet pitäisi kait olla, kun tulostakin on jo aiemmin saatu.
Siksi kysynkin teiltä, jotka olette useamman hoidon & PASsin läpikäyneet, kuinka te jaksatte aina tsempata uudelleen ja uudelleen? Ihailen teitä suuresti, sillä itseäni pelottaa niin pirusti ettei tämä tästä onnistu, enkä tiedä jaksanko yrittää uudelleen ja mahdollisesti vielä uudelleen. Tokikin tilanne on eri, kun se yksi onnistunut tapaus jo on.

Tsemppistä kaikille :heart: :heart: :heart:
 
Toivorikas: Olimme kanssa NKL:lla, mutta heittivät meidät maksusitoomuksella Väestöliittoon. Eikä yhtään ole haitannut, paremmin siellä ovat asiat rullanneet kuin Naikkarilla!

Ja kiitos, Sannis, toivon valamisesta! On se kiva kuitenkin tietää, että ihmeitäkin tapahtuu. Sitä ei vaan enää kaiken jälkeen oikein osaa mieltää omalle kohdalleen. Toivotaan, että PAS menee nyt niin hyvin, ettei uutta tarvitse enää edes murehtia! :hug:

Ja vielä pirpanalle: Kuten valitin tuossa perjantaina, minulla on vasen munasarja niin ilkeässä paikassa, että punktiosta voi kuulemma tulla pitkä ja vaikea, siksi siis tuo anestesia. Lisäksi minä ja kipu emme tule hirveän hyvin juttuun (hammaslääkärissäkin saatan täristä pelosta niin, ettei lääkäri meinaa saada työtään tehdyksi!), että siksikin on parempi, että minulta on valot poissa toimenpiteen aikana! :LOL:

Ihan hirveästi jännittää huominen, niin itse nukutus ja toimenpide kuin se saaliskin. Sovitaanko, toivorikas, että vedetään huomenna nuotta täyteen muniksia? :kieh:
 
Dreamer varovasti onnea taas! :heart: Pakko antaa tunnustusta, hurja oot, ku nyt jo uskallat testata! :D :D
Mullahan ei oo mitään oireita, ei siis niin mitään.. Tai no on, koko ajan tuntuu, et hetkenä minä hyvänsä tulee tulva eli tää hoito tais sit mennä täysin mönkään, mut noh, ei auta lannistua.
Kävin aamusta jo kaupoilla ja otin hyllystä raskaustestejä kaksin kappalein, kassajonosta palasin vielä kuitenkin viemään testit takasin. :LOL: Kauheesti olis haluttanu jo testata, mut en vaan millään uskalla... Pelkään omaa reagtiotani, kun konkreettisesti näen testituloksen olevan nega, vaikka alitajuisesti olenkin täysin varma negasta jo...
Mut kai se on pakko vkloppuna uskaltautua ostamaan ja tekemään testi. :D
 
Varovaiset onnittelut Dreamerille. :heart:

Äititär, olen ihan samoissa fiiliksissä!! Pelkään niin kauheasti tulevaa pettymystä, enkä oikeasti enää tiedä että miten taas kerään itseni. Sannis kyselitkin sitä että miten useamman hoidon jälkeen jaksaa vielä tsempata. Tämä on meille nyt 4 siirto puolen vuoden sisään ja toistaiseksi ei yksikään 13 alkiosta ole kiinnittynyt.. joten taidan tulla pikkuhiljaa siihen pisteeseen, että en jaksa enää tsempata!! Kovasti haluaisin jo testata, mutta en uskalla.. en tiedä miten selviäisin tästä viikosta, arjesta sen tuskan kanssa. Ajotan sen mielummin loppuviikkoon, niin voin vajota viikonlopuksi komaaan negatiivisen testini viereen.

Olenpa todella toiveikkain mielin liikenteessä. :ashamed: Toivottavasti te muut ette vielä ole näin epätoivon vallassa. Tsemppiä kaikille kanssapiinailijoille ja onnea kaikille punktioon meneville. :)
 
Äititär ja Sebu vielä on toivoa! Vaikka tiedän kyllä sen fiiliksen kun menkat on tulossa eikä edes kuviteltuja raskausoireita enää ole.... Ripperi, te onnekkaat kun sinne VL:eek:on pääsitte, se NKL touhu on kyl niin jotenkin kalsaa ja liukuhihnaa. Mutta joo, haudotaan huomiseksi mielettömät munasaaliit. :kieh: Kiitos Sannis tsemeistä, niitä tarvitaan. Mulla ei oo passeista mitään sanottavaa kun sellaseen ei olla koskaan päästy. On se ainakin pirun paljon helpompaa ja ainakin minä olen lukenut monista passiplussista. Mutta kyllä jännittää se huominen :eek: toivottavasti ainakin pääsee kauaa jonottamatta punktioon ja toivottavasti ne ei siellä pihtaa lääkkeissä, mulla on ollut aikas kivuliaat punktiot aikaisemmin... kääk.
 
Sannis, onnea PAS:iin, tulehan sitten kertomaan minkälaisen matkalaisen/set sait kyytiin! Kaksi PAS:ia kokeneena voin sanoa, että se on simppeli hoito, periaatteessa kuten inssi... ainakin mulla, kun siirrot on tehty luonnolliseen kiertoon. Onnistumisprossatkin on samaa luokkaa kuin tuoresiirrossa varsinkin jos alkiot on hyvälaatuisia. Tää piinailu siirron jälkeen onkin sitten pahempaa kerta kerran jälkeen... Mietin, että voiko tämä epätoivon määrä mitä tuntee vielä kasvaa suuremmaksi. Nostan myös hattua todella korkealle niille jotka ovat jaksaneet monia hoitokierroksia ja edelleen jaksavat pitää toivoa yllä.
Itse olen ihan hajalla ajatuksesta, että tässä pitää lähteä toista kertaa hoitorumbaan.. meillä kun ei ole enää alkioita pakkasessa. ARghhhhh...
Sebulle kovasti voimia sinne epätoivon alhoon täältä ihan samanlaisista fiiliksistä! Tää odottelu on niin tuskaa!! Vielä ei kuiten heitetä kirvestä kaivoon, toivoa ei ole menetetty!
Älä lannistu menkkakivuista. Usealla kipuilu on merkannut sitä että alkio on siellä kinnittynyt ja kohtu alkaa elää omaa elämäänsä :)
Äititär, siulle myös :hug: ja jaksamisia näihin piiiiiiiiiitkiin päiviin!
Täällä on ihan hiljaista tuolla alhaalla! Pariin päivään ei oo ollu menkkajuilintoja, vain pieniä nippaisuja munasarjoissa välillä. Varmaan tyyntä myrskyn edellä ja kohta niagara vyöryy...
Voi hitto tätä piinaa... mut onneksi on tää palsta mihin saa vuodattaa olojaan! Kiitos kaikille olemassaolostanne
:heart: :heart:
 
Dreamer ja Heni Onnea paljon plussauksesta. Me muut luvataan pitää plussahanat auki jatkossakin.

ON: Itsellä on huomenna ultra, jossa sitten päätetään mille päivää PAS ajoittuu. Meillähän on pakkasessa kaks huurunenää, jotka sitten on tarkoitus siirtää loppuviikolla. Jotenkin on levollinen olo, ettei oikeastaan jännitä eikä odota mitään. Juuuuu, ehkä helppo sanoa nyt mutta odotas kun piinapäivät alkaa :LOL: Vielä karmeampaa, kun/jos testi näyttää plussa ja alkaa taas pelätä sitä keskenmenoa. Ensin annetaan ja sitten otettiin pois. No, nyt eletään tätä päivää ja positiivisella mielellä eteenpäin.

Hurjasti tsemppiä piinailijoille, punktioon menijöille ja PAS:a odottaville

"Tyynenrauhallinen" Firefox

 
Onnea Dreamerille varovaisesti :heart:

Toivottavasti Ripperi kaikki sujuu hyvin huomenna! Hyvä päästä nukkumaan, niin ei tarvitse kärsiä.

Minä muutes kävin tänään siellä hampilääkärissä. Vielä kun istuin oven takana odottamassa sisäänpääsyä, niin meinasin lähtä sieltä karkuun niin nopeasti kuin pääsen. Mutta sitten kuitenkin järki voitti. Nyt on niin itsensä voittanut olo. Joo, suu on turvoksissa, eikä meinaa toinen silmäluomi mennä kiinni, mutta ohi on onneksi!

Huomenna olisi väliultra. Sitten näkee mitä minä haudon. Maha on kyllä melkoisesti kasvanut, ja on tosi raskas olo. Tältäkö se raskaana olo tuntuu?

Tsemppiä kaikille tähän pimeään syksyyn! Me jos ketkään tarvittaisiin hitusen onnea.
 
7.s päivä ovulaatiosta. Tänään on ikäviä menkkajomotuksia ollut. Mitähän lie merkkaa, toivon että alkio on kiinnittynyt tai kiinnittymässä. En vaan usko, että voisi onnistua 2 hoitoa perätysten, tilastollinen mahdottomuus. :|
Huomasin epämiellyttävän faktan, en ole tuota alapöheikköä jaksanut trimmailla ja nyt karvat on ikävässä luge-tahmassa. Noh, illalla suihkussa lähtee risut pois. :ashamed:

Tänään itkettää, itkin kaverin puolesta. Hänkin on hedelmöityshoidoissa ja hänelle selvisi tänään, että km. on tullut. :'( Tunteet pinnassa siis. :snotty:

Hurjat tsempitykset kaikille, vaikka mulle ei tuttuja tässä ketjussa vielä ole! :hug:
 
Ripperi Kyllä tässä tauti on jo helliittäny ja tänään olin jo töissä. Vähän oli pitkä päivä viime öisten pätkä unien jälkeen mut tänään sit kello hyvissä ajoin nukkumaan :LOL: Toiveiden suhteen en oikein tiedä. Menkkatuntemukset vaan jatkuu, mutta punktion jälkeen sanottiin, että näitä tuntemuksia voi olla jopa viikonkin. Ainoo ero tässä on normi tuntemuksiin, että nyt juilii tonne kohdun tietämille kun yleensä mulla juilii vaan munasarjoissa. kokoajan on olo, että nyt ne menkat alkaa vaan ei oo vielä kuulunu.
Mielentila on ku heiluriovi. Nyt on hyvällä mielellä on *naps* mökötän jostain tietämättä itekää mistä.
Tämmöstä tänne tänään :wave:
 
Tungen tänne ketjuun akuutin kysymyksen jos joku osaisi vastata. Kolmanteen ivf:än määrättiin Puregonin tilalle Fostimon-nimistä lääkettä. Se tuntuu vain olevan apteekeille tilaustavaraa ja on tukusta loppu. Mistä minä sitä huomiseksi tai ylihuomiseksi keksin? Ehdotuksia? Kunhan väestöliitto aukeaa soitan sinne, mutta mistä muualta sitä voisi saada?
 
oho, onpas täällä keskustelua! =)

kristiina: no, tulen sinne odotuspuolelle kyllä viimeistään perjantaina. miten täällä puolelta ikinä osaa lähteä mihinkään, kun täällä on 1,5 vuotta meikäkin jo ollu. (jotkut jo tietty kauemmin)

Pirpanalle PLUSSA-onnea huomiselle!!


Haalistunut ja Piiuli: tsemppiä nyt vaan jännäilyyn. plussaa teillekin toivon! kaikki tuntemukset on mahdollisia sekä raskaudessa että negassa - ei voi etukäteen tietää. (paitsi ehkä pahentuvasta hyperistä, mutta sekin voi kuulemma tulla ilman raskautta - harvemmin kuitekin)

paljon onnea tulevaan tämän viikon punktioon menijöille sekä kyytiläisen saajille!

(.) hyperistähän mä aloin epäillä että "jotain" olis tapahtunut... perjantaina niin päättelin, ja tietenkin uskalsin testata.. eikä se siitä sitten testaamalla muutu. vieläkin on toooosi kamala turvotus ja koko vatsa kipuilee; on varmaan nestettä täynnä. ihan ylävatsa ei oo enää kovin täysinäinen, joten toivon ettei sinne enää nousisi. taidan silti huomenna soittaa polille ja kysäistä, että kuinka varovainen tämmöisessä tilanteessa pitää olla. tänäänkin oon tehnyt koko päivän raskasta duunia, nostellut, työntänyt, kantanut, kyykkinyt...
 
Iltaa kaikille tasapuolisesti, vilkkaana on keskustelu taas käynyt - yritän pysyä perässä :)

Teille testaajille (Helmiina, Äititär, Pirpana, Sebu ja Piiulikin) paljon PLUSSA tuulia :whistle: (puhallan vielä perään).
sebulle kiitos vastauksesta, oot aikamoinen sissi. Nostan hattua siitä ja :hug:
Pirpanalle myös, kiitos :)

).( Siirto oli sitten tänään ja kyytiin lähti hyvin sulanut 4-soluinen huurulainen. Firefoxista taidankin pian saada piinakaverin ja Minskasta vissiin heti kohta kans perään :) Eipähän tule yksinäinen olo :D
Lääkäri oli hyvin positiivisella mielellä ja mielestäni jopa positiivisempi kuin edellisellä kerralla IVF:n aikaan. Meillä siis ollut sama hoitava lääkäri tuolla Felicitaksessa. Katseli jo kalenterista ekaa ultra-aikaa, jonka jälkeen kysyinkin heti perään, että entäs jos ei nyt sitten onnistukaan, positiivisuus kunniaan :LOL:
Any case - testipäivä on maanantaina 7.12. ja siihen sitten ootellaan. Edellisestäkään en testannut tikulla ennen kuin ekan ultran jälkeen, jolloin varmistui pienen sydämen syke. Saas nähdä, maltanko tällä kertaa pitää piinan niin pitkään.

Piinaa, piinaa, piinaa - ihanaa, kauheaa, kamalaa ja taas ihanaa... sekoankohan mä :LOL:
Ihanaa, että olette olemassa vaikka tylsää, että tällä puolen tapaamme :hug:
 
Tsemppiä kaikille testaajille. Pirpana74, sun on plussattava kun minä negasin, pitäähän olla joku todennäköisyys ja oikeudenmukaisuus! :) Itsekin tosiaan vielä vedän sen viimeisen testin huomenna ja sitten verikokeeseen, vaikka negahan tämä on jo selvästi. Dreamer, viitsitkö laittaa minut tuonne loppuvuoden hoito-odotusjonoonkin. Kiva olla sielläkin tuon myöhemmin onnistuvien pinon lisäksi.

Sannis-75: kyselit miten jaksaa aina tsempata? Harmittaahan toki jokainen negaus. Meitä auttaa se että meillä jo tuo esikoistyttö jo on eli lapsensaannista on mennyt se hampaat irvessä osa pois. Tyttömme on lahja ja koska raskautumisen todennäköisyys on meillä noin 12% meidän täytyy vain tehdä mitä tehtävissä on ja toivoa parasta. Ehkä jonkinlainen fatalismi tässä auttaa. Jos on tarkoitus että meille toinen tulee niin se tulee. Airot on annettu ja niillä tässä kovasti soudetaan ja katsotaan mihin päästään.

 
~~~~2009 loppuvuoden toiveikkaat yrittäjät~~~~




tiistai 24.11. VKO 48




Äititär 1.IVF, siirto 12.11. PP12

Kifa 1. ICSI, punktio 11.11., siirto 13.11. PP11

Helmiina78 1. IVF 2.PAS, siirto 13.11. PP11

Sebu08 3. IVF, punktio 11.11., siirto 16.11. PP8

Memma77 PAS, siirto 18.11. PP6

Piiuli-74 1.ICSI, punktio 16.11., siirto 18.11. PP6

lillimyy, 1.IVF, siirto 19.11. PP5

Haalistunut , 1. IVF 1. PAS, siirto 20.11. PP4

Sannis-75 1. IVF 1.PAS, siirto 23.11. PP1

sartsa-70 ICSI, siirto 24.11. PP0

ripperi77 1. IVF, vko 48

Linda76 3.IVF, puktio 23.11., siirto 26.11.

iica83 1.IVF, puktio 24.11., siirto 26.11.

Toivorikas 2. IVF, punktio 24.11.,siirto 27.11.

Eevi-Antero 2. IVF, punktio 25.11., siirto 27.11.

Firefox 2.IVF 3.PAS, siirto 30.11.

Minska 2.ICSI, vko49

AKH 2. IVF, punktio 27.11.

Sunflower79 2. ICSI, punktio 30.11.

Sarma 2.ICSI

turilainen 2.IVF marraskuussa

katjuzka 1. IVF/ICSI, vko49

Pirppa75 2. IVF

SaaraX 2.IVF:n 2. PAS




~~~~~~~~ PLUSSAT ~~~~~~~~



:heart: Kristiina76 5.IVF, siirto 4.11.

:heart: Heni 2. IVF siirto 6.11.

:heart: pirpana74 1.IVF:n 2.PAS, siirto 10.11.

:heart: dreamer78 2. ICSI, siirto 13.11.



:flower: myöhemmin onnistuvat :flower:

Amelie80 2.ICSI vko 48, siirto 6.11.

Pelkkää kriisiä 1. IVF, siirto 2.11.

SaaraX 2.IVF:n PAS, siirto 10.11.





 
AKH
Alkuperäinen kirjoittaja sooda:
Tungen tänne ketjuun akuutin kysymyksen jos joku osaisi vastata. Kolmanteen ivf:än määrättiin Puregonin tilalle Fostimon-nimistä lääkettä. Se tuntuu vain olevan apteekeille tilaustavaraa ja on tukusta loppu. Mistä minä sitä huomiseksi tai ylihuomiseksi keksin? Ehdotuksia? Kunhan väestöliitto aukeaa soitan sinne, mutta mistä muualta sitä voisi saada?
Viime viikolla sitä sai apteekista tilaamalla seuraavaksi päiväksi. Voisitko soittaa alueen apteekkeihin josko johonkin olisi jäänyt? On kyllä niin uusi lääke että voi olla ettei sitä juuri ole jemmassa=( Tai voiko apteekkisi kysellä että mistä sitä saisi? Minun piti ostaa sitä tänään yksi 75iu ampulli lisää mutta kun sitä ei tälle päivää saatu niin pistän sitten fostimon 150iu + menopur 75iu eli voisitko käyttää menopuria???

(.) Punktiopäivä varmistui perjantaille, kymmenisen potentiaalista munasolua tulossa jotka olisivat siis kunnolla kypsiä siihen mennessä. Yhteensä 17 taisi olla kaikenkaikkiaan.

 

Yhteistyössä