Loppuvuoden IVF/ICSI/PAS- hoitolaisia?

Kristiina kiva, että muniksia saatu vaikkakin vähän. Parempi sekin kun ei mitään. Toivottavasti kaikki menee hyvin tästä eteenpäinkin.

Mites teillä muilla, onko teillä piikittelyn alettua tullu mitään tuntemuksia munasarjoihin? Itestäni tuntuu, että tuolla jotain tapahtuu. Ei mitään ihmeellistä, en oo kipee eikä koske, on vaan sellanen jännä tunne aina välillä. Oonkohan mie ihan luulotautinen :LOL:
Oon tänään jopa muistanu juoda enemmän vaikka toi veden juonti taas vähän tökkii. Jännä kun mulla on kausia kun tuntuu ettei vesi oikein uppoo, mut nyt sen on upottava ei auta itku markkinoilla eikä toripäivillä :kieh:
 
Hiip heiii B)

plastex, täällähän sie oleilet kun huhuilin sua tuolta toiselta palstalta :LOL:
Elikäs, tääl odotellaan marraskuun menkkoja, edelleen :headwall: olis pitänyt jo alkaa mut eihän ne ikinä silloin kun pitäisi :kieh: sais aloitella sumuttelut ja siit se taas lähtis rullaan. fiilikset on kyl aikas laimeat omalla tavallaan kun tuli takkiin viimeksi. Mut toivotaan nyt et lähtis kasvu vauhtiin =) Mikäs teil on nyt tilanne?
 
onneva kristiinalle! Hieno saalis!

moikkelis, turilainen! täälläpä täällä.... harmi jotta oomma täällä, mutta kiva kuulla susta! odottelevalla kannalla edelleen. eilen varmistui se, että tänä vuonna ei enää päästä yrittelemään kun tuo kierto vähän venähti. elikkäs nyt tähän kiertoon primolutit, joulukuun kiertoon pillerit (siis hä, ehkäistään????? :LOL: ymmärsinkö mä tämän lisääntymisen väärin????!!!) ja sitten heti tammikuun alusta ultrat ja pistokset. punktio ajateltu viikolle 3. häiritseekö teillä klinikan joululomat mitään vai pääsettekö aloittaan heti menkoista? koska teille on ajateltu punktiot ja siirrot?
 
Hienoa Kristiina että sait kyytiin kaksi top-alkiota!!! Voimia kovasti alkavaan piinailuun. :)

Piiuli, kyselit tuntemuksista.. Olen nyt piikittänyt puregonia neljä päivää ja tuntemuksia on jo ollut. Lähinnä paineen tunnetta alavatsassa sekä vähän menkkamaista vaimeata tuntemusta. Tänään kävin ultrassa ja molemmilla puolilla on hyvä tilanne. Rakkuloita on 10+10 ja hyperi riski taas tälläkin kertaa suuri. Tänään jatkan puregonia tavallisesti ja orgalutron lisäksi siihen rinnalle. Kortisonitkin alkoi tänään ja punktiopäiväksi sovittu 11.11 siirtopäivä (jos niin pitkälle päästään pitkällä viljelyllä) vasta 16.11.

Tsemppiä kovasti kaikille!!! :heart:
 
Nyt jänskättää huomenna ois eka ultra. Tosin vasta oon sit neljänä päivänä piikitelly mutta kun sattuu tuo viikonloppu tuohon niin sopivasti just oikeelle päivälle. Nooh, kai ne huomenna jo jotai näkee jos nähtävää on :$ Tänään sit herätessä saikin huomata, että on alaselkä kipee. Lienenkö johtuu puregonista vai onkohan eilinen työpäivä syyllinen. Eilen oli lievää menkkamaista nipistelyä ja äklötysoloo joka selittynee niskan jumimisella vaikka puregon näköjään voi kans moista tehdä. Kuinka sitä kaikkeen ettiikään selityksen muualta kun lääkkeestä :LOL:
 
Hei kaikille!

Voisin tulla tänne puolelle kipristelemään. Olen siis lueskellut sekä tätä että tuota syksyn pinoa, mutta nyt näyttää että "loppuvuosi" pitää paremmin paikkansa kuin "syksy"...

1. IVF siis aluillaan, sumutellut olen nyt reilun viikon ja eilen olisi pitänyt alkaa menkat. Vaan eipä alkaneet, ei. Minulla vielä yleensä tuhruttelee väh. 3 päivää (jopa viikonkin) ennen varsinaista vuotoa, ja nyt ei tule edes sitä! Ehdin testatakin jo hädissäni, mutta negahan se oli. :headwall:

Lukemastani päätellen tämä vuodon myöhästyminen on kai aika yleistä? Mutta miten teillä muilla, tiputteliko teillä edes ennen varsinaista vuotoa vai alkoiko sumujen aikaan suoralla vuodolla? Koska täällä kyllä toivottaisiin nyt sitten kunnon sinfoniaa ilman mitään alkusoittoja, jotta hoidot pysyisivät aikataulussa! :LOL:

Ja lisäksi: oliko muilla Synarelan kanssa poikkeuksellisen voimakkaat menkkaoireet? Koska minulla on yleensä rinnat vain vähän arahkot menkkojen alle, mutta nyt ei voi juuri edes hengittää sinne päin niin jo ulvaisen! :LOL: Siis aivan hirveän kipeät, niin nännit kuin koko rintakin, yltä ja päältä ja sivuilta. Ei kestä painamista, ei sitten yhtään. Olkalaukun hihnakin jos sattuu menemään vähän vinoon, niin aijai!
 
plastex, aloitatko pistelyt jo suoraan ilman menkkoja??vai et pillerit ne sulle määräs:)
mul ei oo mitään haisuu tuosta joulutauosta kun täs nyt yritettäis marraskuus toimia mut kun menkat antaa odottaa itseään :|olishan se mukavaa jos täs pääsis nyt edes sinne punktioon asti ettei taaaas jäädä pistelyasteelle :LOL:
 
Turilainen,, pillerit syön sen vuoksi, jotta saadaan menkat alkamaan suurinpiirteintasan 1.1. Sitten 4.1. on eka ultra ja siitä lähtee pistelyt. mitään sumuja tai procreniä ei tule.

monesko kiertopäivä sulla on jo menossa? eikösjookos voisi jo alkaa??! vaikka se pelkkä pistelykin on niin lystiä, niin yritetään nyt kuitenkin päästä siihen punktioon asti! :LOL: ja jos vielä siirtoonkin, niin olis se jo aika vallatonta!!!!
 
Ultrassa tuli piipahdettua. Neljän päivän 125iu annoksella oli kasvanu vain 3 kuulemma hyvän kokosta (9x10) ja yks niin ja näin kerkeevä 6mm palleroo. Annosta nostetaan 175iu:hun ja maanantaina mennään taasen ultraan. Pieniä palleroita on vaikka naapurillekin jakaa mutta ne ei luultavammin kerkee mukaan elleivät tee yllätyshyökkäystä. Kohdunlimakalvo oli 7mm, eli ½mm parempi kun viimeks =)
Oma lääkäri huitelee taas tuolla mualimalla mutta tämä lääkäri kyllä on kans tosi mukava ja sano, että eihän sitä tarvita kun yks priima munis ja sehän riittää. Tuli itellekin aika toiveikas olo taasen. lääkäri naureskeli, että on kuulemma kummallinen nainen kun primoluteilla ei vuotoa näkyny mutta teroluteilla juu :LOL: Mutta tuonhan tiesinki jo, kummallisuus kunniaan :LOL:
 
Heips, täällä vielä yksi joka haluaisi liittyä kanssasisarten seuraan. Taustaa: minä 37 v. mies 46 v. Miehellä yksi 15-v tytär edellisestä liitosta. Lapsettomuuden syy miehen simpat (vähän ja kaikki epämuodostuneita) sekä mun PCO-tyyppiset munasarjat ja ehkä myös munasarjojen hiipuminen. Itsellä on säännöllinen 28 pv kierto ja ovuloin, mutta niitä munarakkuloita kai siellä nauhassa on. Olemme kaksi kertaa olleet ICSIssä Felicitaksessa, 4/2009 ja 6/2009, lyhyellä kaavalla mentiin ja tulos todella huono, molemmissa saatiin vain 4 follikkelia joista 3 solu ja yksi saatiin molemmissa siirtoon. Kummassakaan tapauksessa ei edes yritystä kiinnittyä. Samaan aikaan jonotimme Naistenklinikalle ja siellä nyt action alkanut, sumutellut olen kohta kaksi viikkoa, ensi viikolla katsotaan ultralla tilanne ja sitten toivottavasti alkaa piikitykset. Siellä lääkäri ilmoitti ystävällisesti että "katsotaan nyt tämä yksi hoito ja jos ei parempaa vastetta tule niin ei kannata enempää tehdäkään." Olin ihan shokissa koska Felicitaksessa ei moisesta mitään puhuttu, aikoivat vain vaihtaa pitkään kaavaan. No tulipa vielä enemmän paineita ja stressiä jos mahdollista. Voi siis olla että tämä on viimeinen hoito, tai ehkä sitten yksityisellä puolella vielä jos talous antaa periksi. Mies on jo sen ikäinen että adoptio tuskin onnistuu. Tsemppiä kaikille piinailijoille ja onnittelut plussanneille ja voimia niille jotka keräävät itseään seuraavaan koitokseen! -toivorikas - 72
 
Hei kaikille!

Töissä on ollut tosi kiire, niin en ole paljoa joutanut käymään netissä. Täällä onkin tapahtunut paljon, ja uusiakin on tullut mukaan kuvioihin. Tsemppiä kaikille!

O.N: Aloitin sumut viime viikon tiistaina, ja ihan niin kuin viimeksi, niin menkat oli jonkun verran myöhässä (n. 4 päivää). Ja sitten kun alkoivat, niin ovatkin olleet kuin niagaran putoukset. Viime yönäkin piti herätä kolmen tunnin välein vaihtamaan kuiviin ja ottamaan samalla särkylääkettä. Mutta kyllä tämä tästä.

Ainut mikä on tuntunut raskaalta, on ollut tämä kaamea väsymys |O ei meinaa jaksaa olla hereillä. Yritä siinä sitten painaa töitä...

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Piiuli, niinhän se on että eihän se määrä ratkaise, onneksi! Toivotaan että korotettu annos pistäisi vähän vauhtia pienempiinkin ja saisitte hyvän saaliin.Miten olet muuten voinut? Itselläkin on maanantaina ultra ihan hyperin varalta. Punktio on joka tapauksessa sitten keskiviikkona. Täällä vaan kovasti jännitän että riittääkö puregonia vielä neljään kolmeen pistokseen, toivotaan!!

Muoks. siis kolmeen pistokseen. :LOL:
 
täällähän alkaa olla jännät ajat melkein jokaisella! :heart:

(.) paisuttaa.. mutta muuten ihan hyvä olo. tiistaina on punktio ja torstaina tai perjantaina siirto. hhhmph .... jotenkin ärsyttää, kun tuolla julkisella nää hoidot menee aina samalla kaavalla ... ainakin tää toinen IVF nyt menee... samat annokset ja samat päivät ja saman verran muniksia... no, ei kai tässä nyt vielä oo syytä valittaa.
oon vaan tosi helpottunut, kun tää on ohi!!! oli tulos mikä hyvänsä. *huokaus*
 
sebu08 Vointi on loistava, ollu ainakin tähän asti. Ainoo oikeestaan mitä tänään huomasin töissä niin en näköjään ihan mitään vaan housuja laittaa jalkaan. kolmiraita aadidakset taitaa olla parhaat :LOL: Varmaan toi veden juonti jonkun verran vaikuttaa osaltaan. normisti kun en pahemmin juo ja nyt oon koittanu särpiä litran jos toisenki.
jonkun verran on semmottiis menkkamaista juilintaa mut muuta ei sit olekaan. Toivottavasti olo pysyykin näin hyvänä. Ei oo kiva jos kovin kipeeks äityy ja sit pitäis autossa parisataa kilsaa istua :x
 
Hei pitkästä aikaa! Aktivoidun taas näillä sivuilla kun 1. PAS siirto lähestyy. Tiistaina olisi tarkoitus saada kyytiläinen joka toivon mukaan myös tarttuu kiinni. Kivaa olisi jos olisi kanssapiinailijoita! Nyt jännäämme kestääkö sulatuksen nuo alkiot joita meillä on 5 pakkasessa. Yritin kuikuilla kokoomasivua, mutta en taida itse osata päivittää sellaista.
 
SaaraX, me mennään samoilla päivillä todennäköisesti, siirtopäivä varmistuu maanantaina. :) Kävin keskiviikkona ultrassa tarkistuttamassa kohdun kunnon myoomanpoistoleikkauksen jälkeen. Kaikki oli kunnossa; oli mukava nähdä kun kohdussa ei pullistellut enää mitään ylimääräistä!
PAS tehdään luonnolliseen kiertoon. Perjantaina sain positiivisen lh-testin ja laitoin pregnylin perään. Meillä on enää kaksi alkiota pakkasessa ja jännittää kovasti selviävätkö ne sulatuksesta ja päästäänkö siirtoon asti!
Tsemppiä kaikille kanssasiskoille! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pirpana74:
PAS tehdään luonnolliseen kiertoon. Perjantaina sain positiivisen lh-testin ja laitoin pregnylin perään. Meillä on enää kaksi alkiota pakkasessa ja jännittää kovasti selviävätkö ne sulatuksesta ja päästäänkö siirtoon asti!
Tsemppiä kaikille kanssasiskoille! :heart:
Heips. tästä tuli mieleeni semmoinen juttu... kun oon miettinyt että tossa tilanteessa kuin teilläkin nyt on... niin eikö silloin tapahdu se OMAKIN OVIS?? eli mahkut olis siis saada vaikka 3 lasta, jos pupuilee oviksen aikoihin. VAI ONKO SE KIELLETTY??? *blondi raapii päätään* :D :LOL: :whistle:

mietin vaan että ite haluisin PAS:n luonnolliseen kiertoon, vaikka sen Pregnylin kanssa. Julkisella ei taida onnistua kun pitävät niin tarkkaan kiinni niistä aikatauluista...
 
Dreamer meillä oli tuo tilanne kolme kertaa tässä hiljattain, eikä meillä ollut pupuilukieltoa. Itsekin mietittiin että voisiko meille rapsahtaa kolmoset, mutta eipä tullut yhden yhtä. Teoriassa kai se on kuitenkin mahdollista. :LOL:
 
plastex, siis tää on niiiiin ÄRSYTTÄVÄÄ!!!ei edelleenkään kuulu ei näy vaik on jo hitsin prujut 33 päivä menos :kieh: maha on välil kipee ja rinnat on kun liian täyteen pumpatut ilmapallot mut kun ei niin ei :( turhauttavaa....kun sais taas hommat käyntiin niin se olis jo askel taas eteenpäin ja nyt me todellakin (ainakin yritämme)sinne siirtoon tähdätä ;) kun suotais edes se mahdollisuus täl kertaa :) mites muuten on talvi lähtenyt käyntiin??mä oon yrittänyt olla täältä pois et sais ajatuksia muuhunkin suuntaan mut aina sit tulee kuitenkin tsekattua mitä tänne kuuluu :LOL: heikko luonne ;)
 
Nyt on kyllä juilinnat hiipunu :| Mietin tuossa, että voiko noi munikset alkaa omatoimiseks ja lähtee irtoilemaan tällai ihan ajoissa yksinään? Entä onko muilla alkanu tulla kaikenmaailman limoja pistosten edetessä? Mulla on ny tänään ollu aikalailla limamaiset oltavat ja oon koittanu itteeni rauhotella, että se kuuluu asiaan ja kaikki on ok :/
 
Piiuli oon tässä miettinyt ihan samaa noista limoista. Mä jo kuvittelin niistä johtuen että ovuloin ja munikset mennyt menojaan ilman pregnyliä. Lohduttavaa kuitenkin kuulla että sulla samanlaista, jospa se sitten kuuluukin asiaan. Mulla ei vaan juilinnat ole loppunut, vaan päin vastoin. Särkylääkkeillä mennään ja huomista ultraa odottelen. Pelkään niin kovin sitä hyperiä. :(
 

Yhteistyössä