Loppuuko maito??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua...

Vieras
Kuopus nyt 3,5kk. On oikeastaan alusta lähtien syönyt vain kerran yöllä. Nukkumaan menosta n. 5-6 tuntia. Nyt kuitenkin viikon verran alkanut syömään vasta aamulla 6-7 aikaan ja näin ollen vetelee sikeitä 9-11 tuntia putkeen. Ensinnäkään mun jakeluun ei mene, että pieni vauva edes pystyy nukkumaan noin pitkään pelkän maidon voimalla (huom, esikoinen söi kahden tunnin välein koko imetysajan). Ja olen todella huolissani maidon riitävyydestä. Siis tällä hetkellä kyllä tulee maitoa hyvin, täysimetyksellä mennään. Kokemuksia maidon mahdollisesta loppumisesta/riittävyydestä?

kyllä mun kokemuksen+ymmärryksen mukaan sitä maitoo riittää jos imettää lapsentahtisesti eli nauti siitä kun saat nukkua pitkiä pätkiä :) ehkä sun lapses saa oikein ravinteikasta kermaa :D

Syökö varmasti tarpeeks ennen yöunille nukahtamista? Jostain kuulin vauvasta joka nukku "älyttömän hyvin" kun ei jaksanu muuta tehä kun ei saanu tarpeeks maitoa. Ja jos epäilet maidontulon hiipumista,niin voisithan pumpata kerran ton pitkän unen aikana?

No jos sulta alkaa maito vähenee niin mun logiikan mukaan vauva alkais taas heräilee yöllä syömään = problem solved?

Yhden 6kk täysimetetyn lapsen tiedän joka nukkui lähes joka yö heräämättä kertaakaan n 2kk iästä. Muutamana yönä heräs siinä n 4kk kieppeillä, oli ns tiheän imun kausi, mutta muutoin nukkunu pelkän rintamaidon voimalla 11h per yö. Omani on hieman eri sorttia, kaks tuntia on pitkät unet...

älä huoli , jos et anna lisämaitoa niin vauva kyllä alkaa imeä tiheämmin jos maito ei hänen tarpeisiinsa riitä ---> ja maito lisääntyy. <eli jos nyt muutaman viikon sisään alkaakin heräilenmään öisin, niin ei tarkoita että maito loppuu vaan että vauva lísää sitä määrää.
Ja voi yösyömiset jäädä sitten päällekkin, tavaksi, mutta toivottavasti ei =)

toi on aivan kun meillä jokin aikaa sitten! :) nauti unistasi maito riittää kyllä... mutta varo rintatulehdusta.. sain sen kun poitsu yks kaks alkoi nukkumaan pitkiä pätkiä ja maito pääsi pakkautumaan ja se ei ollu kivaa.. :( mutta jos lapsentahtisesti imetät maidon loppumisen suhteen hätää ei pitäis olla.. saattaa olla että päivällä tankkaatte sitten useasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Syökö varmasti tarpeeks ennen yöunille nukahtamista? Jostain kuulin vauvasta joka nukku "älyttömän hyvin" kun ei jaksanu muuta tehä kun ei saanu tarpeeks maitoa. Ja jos epäilet maidontulon hiipumista,niin voisithan pumpata kerran ton pitkän unen aikana?

Kyllä viimeisen tunnin aikana ennen nukahtamistaan syön monta kertaa, tänäänkin 3 kertaa. Eli uskoisin, että syö tarpeeksi. Tuota pumppaamista oon harkinnut, mutta toisaalta pitkät, katkeamattomat yöunetkin on kivat.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
No jos sulta alkaa maito vähenee niin mun logiikan mukaan vauva alkais taas heräilee yöllä syömään = problem solved?

Yhden 6kk täysimetetyn lapsen tiedän joka nukkui lähes joka yö heräämättä kertaakaan n 2kk iästä. Muutamana yönä heräs siinä n 4kk kieppeillä, oli ns tiheän imun kausi, mutta muutoin nukkunu pelkän rintamaidon voimalla 11h per yö. Omani on hieman eri sorttia, kaks tuntia on pitkät unet...

Tiiätkö että yhden lapsen perusteella et voi tulkita tommosta. Mulla esikoinen heräs parin tunnin välein ja kuopus veteli täysiä öitä vaikka mun mielestä sitä maitoa ei tullut siten kuin esikoisesta. NIH

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kyllä viimeisen tunnin aikana ennen nukahtamistaan syön monta kertaa, tänäänkin 3 kertaa. Eli uskoisin, että syö tarpeeksi. Tuota pumppaamista oon harkinnut, mutta toisaalta pitkät, katkeamattomat yöunetkin on kivat.

Siis poika syö, ne minä :D

no HUH HUH..Meijän vauva nukkuu 8-10 tuntia yöllä putkeen ja on sellanen pulla poski että ei kyllä nuku kun ei ole maitoakaan saatavilla !!!! haloo !!!!

onko se kuulemasi vauva sitten luuta ja nahkaa!! tee toki ilmoitus jos lapsi ei saa ruokaa..

Meillä ainakin kiljutaaan niin pitkään että saa pullon suuhunsa eikä varmana nälissään nukahda !!!!!!!!!

Siis poika syö, ne minä :D

ei osaa kirjoittaa enää... siis ne=en

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Tiiätkö että yhden lapsen perusteella et voi tulkita tommosta. Mulla esikoinen heräs parin tunnin välein ja kuopus veteli täysiä öitä vaikka mun mielestä sitä maitoa ei tullut siten kuin esikoisesta. NIH

Siis... Häh? Tulkita mitä? Enkös mä tässä just sanonut, että vauvat ovat erilaisia, toiset pärjäävät yön ilman maitoa, toiset eivät? :D Mitä mä NYT tein väärin :laugh:

Mein tytön ollessa noin kolmiviikkonen nukku 12h öisin yleensä putkeen vaikka pelkällä rintamaidolla siinä vaiheessa vielä mentiin :whistle: Ja painokin nous vähän liiankin hyvin :D En olisi siis huolissaan :)

Yhteistyössä