Loppuu keinot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
miehen kanssa, joka asettaa oman mukavuutensa vaimon ja lapsen edelle, muttei tajua sitä.Nyt tajusin taas kerran, kuinka väsynyt olen, kun yritin saada lasta päiväunille ja ei suostunut nukkumaan.

Mies tekee jotakin välillä, mutta ei oma-aloitteisesti.Itse olen äitiyslomalla ja pyöritän arkea mukisematta, mutta ajattelen ansaitsevani edes joskus lepohetken.En todellakaan vaadi, että pitäisi töiden jälkeen miehen ryhtyä siivoamaan tms, mutta mielestäni olisi kohtuullista, että olisi pyytämättä lapsensa kanssa ja osallistuisi lapsen hoitoon.Ei vaihda lapselle vaippaa, syötä eikä osaa pukea.Kaiken kyllä oikeasti osaisi, mutta ei viitsi, kun se käy äidiltä niin hyvin.Usein myös ilmoittaa menevänsä tupakalle,ennen kuin syöttää lapsen,jolloin tietää minun hoitavan itkuisen lapsen syötön.Ei myöskään nukuta lasta ja nyt se näkyy siten, että kun lapsi herää yöllä, ei kukaan muu kelpaa kuin äiti ja huuto on ihan silmitön muiden mennessä. Odotan toista lasta ja pelkään todella jaksamiseni puolesta.

Kotityöthän ovat myös luku sinällään, niitäkään ei vapaaehtoisesti tee ja usein illat menevätkin toisten sotkuja siivotessa, kun olen ensin ollut aamusta asti yksin lapsen kanssa ja saanut viimein lapsen nukkumaan.Sitten saan vielä kuulla miehen äidiltä ja siskolta, kuinka kyllä mieheni pärjää yksin lasten kanssa hyvin.Silloin kyllä mies on reipas, kun suku on kylässä.Tuntuu aika arvottomalta jo olo.Ollaan käyty jopa kriisiavussa lapsen syntymän jälkeen, koska olin jo tuolloin kovin väsynyt, mutta eihän ne asiat sitten muuttuneetkaan, kun kummankin panosta tarvitaan ja vain toinen kärsii tilanteesta.

Kertokaa, kuinka toimia,jos keinoja on.

Kuten sanottu,kriisiapuakin jo haettiin, mutta ei auttanut.Päin näköä on sanottu siis.Nyt mietin jo tosissani lähtöä lapsen kanssa ilmoittamatta viikonlopuksi,mutta paikat vähissä minne mennä.Itse olen mt-alan ammattilainen ja tiedän, ettei tämä kauaa toimi näin.Myös mies on saman alan ihminen ja työperäisesti kestoväsynyt, mutta ei mielestäni ole silti kohtuullista maksattaa omaa väsymystä lapsilla ja vaimolla.Kuitenkin energiaa riittää nettiin ja jalkapalloon, tekstitv:seen ja tupakointiin...

Yksinkertaisesti asettamalla miehelle vaihtoehdot- homma toimii taikka sitten loppuu lopullisesti.

Tosiasia on se, että yksi lapsi muuttaa äidin, toinen isänkin. Eli usein on myös niin, että mies ei opi hoitamaan sitä ekaa lasta kun äiti ei anna tilaa ja jaksaa hienosti hoitaa kaiken itse, mutta kun se toinen syntyy, on pakko pyytää jo apua ja näin mieskin oppii ja "kelpuutetaan" hoitajaksi.

Mitäpä jos näyttäisit tämän ketjun ja siihen kirjoittamasi ajatukset miehellesi? Voisi tämä "painettu" teksti mennä suullista paremmin perille.

Toivottavasti löydätte ratkaisun tilanteeseen.

vastauksista.Eiköhän tämä tästä...Ja varmaan ketjun näyttäminen voisi auttaa.Kokeilen sitä.Mies on kuitenkin muilta osin ihan mainio pakkaus, vielä kun sitä ryhtiä löytyisi perhe-elämään.On tainnut aina olla naisten paapottavana ja nyt vastuunottaminen ei onnistu ihan niin nappiin.

Yhteistyössä