Tekis mieli löytää yks mies ja sanoa sille suorat sanat kaverin puolesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öälkiok
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja on myös niitä vastuullisia naisia jotka

a) huolehtivat ehkäisystä omalta osaltaan

b) eivät hanki tai pidä yksinään lapsia ilman isän suostumusta

c) jos päättävät hankkia tai pitää lapsen yksin, elättävät lapsen myös yksin eivätkä pakota lapsen vahingossa siittänyttä henkilöä maksumieheksi

Tässähän on huolehdittu!!! Ja miksi pitäisi huolehtia, jos haluaa lapsen? (Mistä nyt ei kyse.)

Kaikista ei ole kantamaan vastuuta edes abortin hetkellä. Onko se liikaa vaadittu, että tukisi edes siinä asiassa, jos saa kerran tahtonsa läpi?

Nainen päättää mitä tekee kehollaan abortin suhteen. Sinä et onneksi päätä laista.

Ja on myös niitä vastuullisia naisia jotka

a) huolehtivat ehkäisystä omalta osaltaan

b) eivät hanki tai pidä yksinään lapsia ilman isän suostumusta

c) jos päättävät hankkia tai pitää lapsen yksin, elättävät lapsen myös yksin eivätkä pakota lapsen vahingossa siittänyttä henkilöä maksumieheksi

Nainen hankki jälkiehkäisyn. Kukaan ei ole hankkinut lasta niin vain tapahtui. Jäis paljon lapsia maailmaan tekemättä jos niiltä miehiltä aina kysyttäis. Vahinkohan on tapahtunut kummallakin. kyllä ystäväni lapsen kasvattaa ja kantaa siitä vastuun. Samaa se mies voi tehdä, ottaa vahingosta vastuun. Eiköhän se lapsi tule ystävälleni paljon enemmän maksamaan kuin minimielarit kuussa.

Rauhoituhan ap. Asia ei mitenkään sulle kuulu ja asiat ei välttämättä ole niin miten kaverisi väittää. Kyllähän kaverillasikin on tietty vastuu. Vastuu siitä, että hankkii lapsensa hyvistä lähtökohdista alkaen eikä satunnaisesta suhteesta. Vahingolle ei periaatteessa mitään voi, mutta aina kun ei voi olla varmaaa onko ollut vahinko vai ihan suunniteltu raskaus.

[QUOTE="vieras";29122116]Rauhoituhan ap. Asia ei mitenkään sulle kuulu ja asiat ei välttämättä ole niin miten kaverisi väittää. Kyllähän kaverillasikin on tietty vastuu. Vastuu siitä, että hankkii lapsensa hyvistä lähtökohdista alkaen eikä satunnaisesta suhteesta. Vahingolle ei periaatteessa mitään voi, mutta aina kun ei voi olla varmaaa onko ollut vahinko vai ihan suunniteltu raskaus.[/QUOTE]
Niin, että ap:n pitäisi nyt syytellä ja epäillä ystäväänsä tällaisella hetkellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29122112:
No onhan sillä miehelläkin oikeus olla rupeamatta isäksi jos sitä ei halua. Kumpa miehet tajuaisivat, että voi tulla paksuksi jos ei käytä ehkäisyä, kalliksi tulee yhen illan juttu.

On oikeus ja komppaan tuota viimeistä lausettasi ihan täysin. Ei tässä tilanteessa nyt voi syyttää yksistään kumpaakaan.

Tässähän on huolehdittu!!! Ja miksi pitäisi huolehtia, jos haluaa lapsen? (Mistä nyt ei kyse.)

Kaikista ei ole kantamaan vastuuta edes abortin hetkellä. Onko se liikaa vaadittu, että tukisi edes siinä asiassa, jos saa kerran tahtonsa läpi?

Nainen päättää mitä tekee kehollaan abortin suhteen. Sinä et onneksi päätä laista.
Totta kai naisella on viime kädessä oikeus päättää omasta kehostaan ja sitä kautta abortista. Mutta jos nainen päättää pitää vahinkolapsen ilman isän suostumusta niin sitten pitää siihen kuuluva vastuukin kantaa itse ja ottaa päätöstä tehdessä huomioon se että lapsen pitämispäätös yksin tarkoittaa myös lapsen elättämispäätöstä yksin.

[QUOTE="vieras";29122116]Rauhoituhan ap. Asia ei mitenkään sulle kuulu ja asiat ei välttämättä ole niin miten kaverisi väittää. Kyllähän kaverillasikin on tietty vastuu. Vastuu siitä, että hankkii lapsensa hyvistä lähtökohdista alkaen eikä satunnaisesta suhteesta. Vahingolle ei periaatteessa mitään voi, mutta aina kun ei voi olla varmaaa onko ollut vahinko vai ihan suunniteltu raskaus.[/QUOTE]

Ei kuulut mutta kyseessä on hyvä ystäväni ja puran nyt tuntojani. Varsinkin kun ärsyttää samalla nuo kolmen miespuoleisen ystävän tilanteet. Ei ehkä pitäisi stressata mutta on inhottava seurata ystävien tälläisiä tilanteita vierestä. Kaverini kantaa vastuun. Hänelle lapsi oli suuri shokki ja on todella abortin vastainen ihminen. Silti hän varasi ajan jo aborttia varten mutta ei pystynytkään siihen. Olin jo ihan ihmeissäni että hän joka on aina vastustanut aborttia varasi sen ajan! Hänellä oli jo työpaikkakin valmiina mutta nyt fyysisesti vaikea raskaus on pistänyt kaikki uusiksi. Joten en todellakaan usko että ystäväni suunnitteli asian.

Täytyy muistuttaa taas että alkuraskaus on Suomessa naiselle täysin valinnainen olotila. Ja miehellä täysi oikeus olla rupeamatta isäksi vaikkakin elarit on maksettava jos tuloja on.

Totta kai naisella on viime kädessä oikeus päättää omasta kehostaan ja sitä kautta abortista. Mutta jos nainen päättää pitää vahinkolapsen ilman isän suostumusta niin sitten pitää siihen kuuluva vastuukin kantaa itse ja ottaa päätöstä tehdessä huomioon se että lapsen pitämispäätös yksin tarkoittaa myös lapsen elättämispäätöstä yksin.

Kaverini kantaa vastuun yskin ja kasvattaa yksin. Hän vain selvitteli asiaa että jos haluaa saada lapsen kasvatukseen apua niin miehen tulot on sen verran suuret että nainen ei saa kelalta. Kerroin jo tuossa yllä miten ystäväni melkein jo teki abortin mutta ei pystynyt siihen. Tilanne ei ole hänellekkään helppo eikä hän yritä lypsää mieheltä rahaa. Hän ajattelee vain lapsen parasta. Valitettavasti kela tekee sen vaikeaksi ettei ystäväni voi olla hakematta elatusmaksuja. Silti hän aikoo "vaatia" vain pienimmät mahdolliset ettei hänen tarvitse alkaa miehen kanssa tappelemaan.

[QUOTE="aloittaja";29122164]Kaverini kantaa vastuun yskin ja kasvattaa yksin. Hän vain selvitteli asiaa että jos haluaa saada lapsen kasvatukseen apua niin miehen tulot on sen verran suuret että nainen ei saa kelalta. Kerroin jo tuossa yllä miten ystäväni melkein jo teki abortin mutta ei pystynyt siihen. Tilanne ei ole hänellekkään helppo eikä hän yritä lypsää mieheltä rahaa. Hän ajattelee vain lapsen parasta. Valitettavasti kela tekee sen vaikeaksi ettei ystäväni voi olla hakematta elatusmaksuja. Silti hän aikoo "vaatia" vain pienimmät mahdolliset ettei hänen tarvitse alkaa miehen kanssa tappelemaan.[/QUOTE]Ystäväsi yrittää lypsää rahaa jostain ja se on tässä ongelma. Jos ei itse ilman miehen tai yhteiskunnan apua kykene lasta elättämään niin miksi helvetissä aikuinen ystäväsi päättää sitten pitää lapsen? Jos hän oikeasti tuossa tilanteessa lapsen parasta ajattelisi niin jättäisi sen hankkimatta jos omat rahkeet eivät riitä

Kela ei tee asiaa tässä vaikeaksi vaan ystäväsi ihan itse. Yhteiskunta ei ole mikään vahinkolapsien elättämiseen tarkoitettu raha-automaatti sen kummemmin kuin satunnaispanoon sortunut mieskään.

Ystäväsi yrittää lypsää rahaa jostain ja se on tässä ongelma. Jos ei itse ilman miehen tai yhteiskunnan apua kykene lasta elättämään niin miksi helvetissä aikuinen ystäväsi päättää sitten pitää lapsen? Jos hän oikeasti tuossa tilanteessa lapsen parasta ajattelisi niin jättäisi sen hankkimatta jos omat rahkeet eivät riitä

Kela ei tee asiaa tässä vaikeaksi vaan ystäväsi ihan itse. Yhteiskunta ei ole mikään vahinkolapsien elättämiseen tarkoitettu raha-automaatti sen kummemmin kuin satunnaispanoon sortunut mieskään.

Sinun mielestä se mies on edelleen ihan viaton ja hänen ei tarvitse ottaa mitään vastuuta asiasta?

[QUOTE="aloittaja";29122197]Sinun mielestä se mies on edelleen ihan viaton ja hänen ei tarvitse ottaa mitään vastuuta asiasta?[/QUOTE]Minä en ulkopuolisena tuossa mitään taloudellista vastuunottovelvollisuutta näe koska lapsen hankkimisesta tai sen pitämisestä ei ole yhdessä päätetty.

Moraalisesta vastuusta isyyteen ja siihen liittyvien asioiden suhteen mies päättää ihan itse ja siitä ei voi tällaisissa tapauksissa ulkopuolinen tuomioita jakaa.

Hei se nainenkin otti jälkiehkäisyn ja hankki ajan aborttiin. Siten vasta muutti mielensä. No, mies ei muutanut mieltään. En mä näe miehessä nyt mitään moitittavaa. Alunperin ollut ihan selvä juttu molemmilla: pano, ei perhettä. Nainen päätti toisin lopulta, mies ei. Nainen kantaa vastuun sitten yksin.

Kyllähän sen miehenkin täytyy jonkinlainen vastuu tuosta kantaa, ihan jo lapsen vuoksi.
Lapsi on syytön syntymäänsä ja on aikuisten, hänet tänne saattaneiden ihmisten vastuulla huolehtia hänen edustaan.

Jos mies ei rupea oma-aloitteisesti vastuutaan kantamaan, joudutaan se sitten tehdä pakon kautta.
Paras tilannehan olisi, jos mies olisi lapsen kanssa tekemisissä ja saisi näin elämäänsä itsekin pelkkää bonusta, sillä ei kuitenkaan joutuisi olemaan ensisijaisesti lapsesta vastuussa, kuten äiti.
Pelkkänä maksumiehenä ja/tai siittäjänä oleminen on melko nöyryyttävää, mutta jotkut miehet itse sitä haluavat, joten siinäpä sitten ovat.

Kummallisia vastauksia tässä topicissa.
Eikö teille jo lapsena opetettu, että jos sotkee, pitää itse korjata jälkensä?
Ja jos yhdessä sotketaan, siivotaan yhdessä jäljet eikä niin, että jätetään kaverit siivoamaan ja itse liuetaan paikalta.
Vai oletteko te niitä tyyppejä, jotka juoksivat jo junnuna piiloon kun jäätiin jostain pahuuksista kiinni ja syyttelivät kavereita, että ei me mutta kun noi muut?

Eikö teille jo lapsena opetettu, että jos sotkee, pitää itse korjata jälkensä?
Ja jos yhdessä sotketaan, siivotaan yhdessä jäljet eikä niin, että jätetään kaverit siivoamaan ja itse liuetaan paikalta.
Vai oletteko te niitä tyyppejä, jotka juoksivat jo junnuna piiloon kun jäätiin jostain pahuuksista kiinni ja syyttelivät kavereita, että ei me mutta kun noi muut?

Hei nää oli sopineet, ettei ole mikään lapsenhankinta kyseessä! Nainen ei halunnut lasta, mies ei halunnut lasta, halusivat vaan panna. Nainen tuli raskaaksi, ei halunnut lasta, otti jällkiehkäisyn ja varasi aborttiajan.

Nuo on ne lähtökohdat. Mies on lähtenyt peliin noilla säännöillä. Jos nainen sitten lopulta päättääkin muuttaa sääntöjä, niin miksi miehen pitäisi suostua siihen?

[QUOTE="vieras";29122308]Hei nää oli sopineet, ettei ole mikään lapsenhankinta kyseessä! Nainen ei halunnut lasta, mies ei halunnut lasta, halusivat vaan panna. Nainen tuli raskaaksi, ei halunnut lasta, otti jällkiehkäisyn ja varasi aborttiajan.

Nuo on ne lähtökohdat. Mies on lähtenyt peliin noilla säännöillä. Jos nainen sitten lopulta päättääkin muuttaa sääntöjä, niin miksi miehen pitäisi suostua siihen?[/QUOTE]

On vähän niinkuin pakko suostua, sillä lapsi on miehen biologinen jälkeläinen ja mies on tietoisesti antanut siementään (onkohan vielä lauennut tollo sisälle ilman ehkäisyä, ainakin tuosta jälkiehkäisystä päätellen?).
Ymmärrän kyllä, että kirpasee miestä ja kirpasee varmaan tuota naistakin, mutta ei tuo mikään yllättävä seuraus yhdessä suoritetusta toilailusta ole.

Tuollaisessa tilanteessa ehkä suurin virhe on jäädä jumittamaan niihin jo menneisiin tapahtumiin, aikuisten osapuolten oikeuksiin ja siinä rytäkässä unohtaa lapsi kokonaan.
Ja tosiaan miestähän ei voi muuhun kuin juridiseen isyyteen pakottaa, eli miehen ei tarvitse ikinä edes nähdä koko lasta.

Miesten ja naisten olisi syytä käsittää se, että ehkäisy voi pettää, jopa tupla sellainen! Ja tässä mies on naisen armoilla sen suhteen, että pidetäänkö lapsi vai ei ja tuleeko miehestä isä. Nainen taas sen armoilla, että haluaako isä jälkikasvunsa elämään osallistua vai ei. RAHALLISESTI isä joutuu osallistumaan, oli tulot mitkkä hyvänsä! Muutoin menee luottotiedot ja vouti vie kyllä omansa palkasta.

Mä tiedän yhden isäehdokkaan, joka pakoilee testejä. Tämän miehen vaimoke ei viellä asiasta tiedä. Mies on muutaman vuoden onnistuneesti saanut vältettyä testit. Hölmäintä koko jutussa on se, että kyseinen herra on yksi monista muista ehdokkaista, mutta ilmeisesti on sen verran varma isyydestään, ettei uskalla testeihin mennä..

[QUOTE="vieras";29122320]Jos 2 aikuista täysjärkistä ihmistä harrastaa seksiä niin kyllä kummankin pitäisi tajuta että voi tulla tauti tai lapsi.[/QUOTE]

Siis voi tulla raskaaksi. Selvittäkää etukäteen mitä teette vahinkoraskaudessa niin ei tarvitse tapella. Tuossa oli mitä luultavammin oletus että lasta ei ole tarkoitus hankkia.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Minä en ulkopuolisena tuossa mitään taloudellista vastuunottovelvollisuutta näe koska lapsen hankkimisesta tai sen pitämisestä ei ole yhdessä päätetty.

Moraalisesta vastuusta isyyteen ja siihen liittyvien asioiden suhteen mies päättää ihan itse ja siitä ei voi tällaisissa tapauksissa ulkopuolinen tuomioita jakaa.

Kyllä se vaan niin on, että mies joka ei missään nimessä lasta halua, pitää ne housut jalassaan. Jokainen aikuinen kyllä tietää, että yhdynnästä voi (ehkäisystä huolimatta) olla seurauksena lapsi.

Jos mies ei halua olla osallisena, niin ystäväsi voi allekirjoittaa kiellon isyydenselvittämiselle ja saada elarit kelalta. (Onko sekään loppujen lopuksi oikein, että veronmaksajat maksaa niiden pelkurimiesten panojen seuraukset...)

Itse olen ollut myös tilanteessa, että tulin vahingossa raskaaksi (miesystävälleni), eikä hän halunnut alkaa isäksi. Mikäpä siinä, muutin pois ja pidin lapsen, enkä ole hetkeäkään katunut. :)

Ystäväsi yrittää lypsää rahaa jostain ja se on tässä ongelma. Jos ei itse ilman miehen tai yhteiskunnan apua kykene lasta elättämään niin miksi helvetissä aikuinen ystäväsi päättää sitten pitää lapsen? Jos hän oikeasti tuossa tilanteessa lapsen parasta ajattelisi niin jättäisi sen hankkimatta jos omat rahkeet eivät riitä

Voi luoja miten yksinkertainen ihmisen oletkaan... JOKAINEN suomalainen saa kelalta tukea lasten elättämiseen, myös ne rikkaat jotka eivät sitä tarvitsisikaan.

[QUOTE="aloittaja";29122164]Kaverini kantaa vastuun yskin ja kasvattaa yksin. Hän vain selvitteli asiaa että jos haluaa saada lapsen kasvatukseen apua niin miehen tulot on sen verran suuret että nainen ei saa kelalta. Kerroin jo tuossa yllä miten ystäväni melkein jo teki abortin mutta ei pystynyt siihen. Tilanne ei ole hänellekkään helppo eikä hän yritä lypsää mieheltä rahaa. Hän ajattelee vain lapsen parasta. Valitettavasti kela tekee sen vaikeaksi ettei ystäväni voi olla hakematta elatusmaksuja. Silti hän aikoo "vaatia" vain pienimmät mahdolliset ettei hänen tarvitse alkaa miehen kanssa tappelemaan.[/QUOTE]

Jos lapsi ei ole vielä syntynyt, niin eikö olisi vain fiksuinta jättää isyys selvittämättä ja saada kelalta elarit?

Niin ja nainen itsehän on tässä tapauksessa täysin viaton ja syytön kaikkeen ja miehestä pitää saada maksumies koska se on miehen velvollisuus tai muuten mies on "munaton". Niinkuin aina palstalla.

Kuka perkele nyt haluaa lapsen jostain satunnaiselta panokeikalta? Ja kuka tosissaan odottaa että mies riemusta kiljuen ilmoittaisi mielihyvin maksavansa elatusmaksut tai kenties jopa ehdottaisi perheen perustamista, avioliittoa ja ihanan perheidyllin rakentamista rivitalonpätkineen ja kartanovolvoineen?

Ja mitä helvettiä tämä asia edes aloittajalle kuuluu? Miksi jotkut naiset kokevat oikeudekseen toimia poliisina ja työntää nenänsä asioihin jotka eivät heille tippaakaan kuulu?

No eiköhän nyt normaali ihminen halua olla oman lapsensa kanssa tekemisissä.

Yhteistyössä