Heipähei! :wave: Nythän on alkanut tällekin puolelle juttua kertymään tiuhempaan tahtiin
Paljon oli kommentoitavaa, kun vaan muistaisi taas kaiken
Meillä oli eilen aivan kauhea päivä
Aamu lähti käyntiin ok, mutta aamu ulkoilulta tultiin kotiin huutavan vauvan kaa. Huutoa riitti sitten ihan kiitettävästi... Syli oli ainoa paikka missä poika viihtyi, nukahtikin syliin monesti mutta heti kun koetit siirtää sitteriin tms niin johan taas herättiin ja huudettiin. Toisella raasulla oli silmätkin jo ihan punaiset kun yliväsyneeksi meni, mutta kun ei nukkumaankaan häntä millään saanut! Masuaan hän selvästi "valitteli" ja mulla itelläkin oli masu vähä kipeenä ja ilmaa :ashamed: Kyllä mulla oli puhti loppuillasta aika poissa :/ Onneks mies oli sit illan apuna. Huushollissa oli kyllä kauhee kaaos kun mitään et ollut ehtinyt koko päivään tehdä :/ Eilen mietin monasti niitä perheitä joissa on koliikkia tai muuten vain paljon itkua/huutoa... he kaikki saavat multa kyl sympatiat puolelleen ja toivon vaan kamalasti jaksamista :hug:
Kyl mä aattelin et kuka piru meille oikein vauvan viel halusi???? Ai mä vai
Joo niinhän se taisi olla
Mutta sekin oli taas jännä huomata et vaik toinen vaan kitisee ja huutaa ja vaatii huomioo kokoa ajan, niin kummasti sitä vaan lirkuttelee vauvalle eikä pinna pala...isompien kaa sit vähä eri meininki jos ne huutaa
Mutta tietty eri asioitahan ne on, vauvalla itku ainoa keino viestiä, isommat sensijaan osaa puhua ja ymmärtävät...
Tänään nyt selvästikkin parempi päivä. Vauveli ollut niin tyytyväinen tänään, nukkuu nyt aamu uniaan. Toivotaan nyt et jatkuis rauhallisissa merkeissä tämä päivä =)
Rontti, mun ystävä käytti lastaan jokunen aika takaperin vyöhyketerapiassa ja heille kyllä apu siitä löytyi
Toivotaan että teilekkin =) ystäväni otti mallia hierojasta ja kyseli ohjeita ja jatkoi hierontaa kotona sit kun terapia kerrat loppuivat.
d-vitamiineista. Kyllä niissä suositellaan aloitusta asteittain. Meillä niin et viikko yhtä tippaa,toinen vko kahta, kolmas kolmea tippaa ja näin päin pois aina viiteen tippaan saakka. Korvike lapsilla kolmeen tippaan.
Ristiäisistä. Meillä kans ristiäiset lauantaipäivänä. Meilläpäin ihan yleinen käytäntö.
Vauvan lahjoista. Rahana on yks hyvä vaihtoehto pyytää, mutta on tällasiakin tapauksia...
a) mun kummipojan vanhemmat toivovat aina että EI rahaa, vaan jotain konkreettista
b)meidän keskimmäisen lapsen 1kummi ei halua antaa rahaa, haluaa antaa konkreettista että jää muisto... (pelkää varmaan et me vanhemmat käytetään ne rahat vaik itseemme
)
Mutta jos siis ei ole juuri vauvalle mitään erityistä tarvetta, niin voisihan sitä pyytää vaikka jotain astiastoa josta ois iloa myöhemmin. Esim muumi astioita, aterimia... taikka petivaatteita. Ja kun rontti mainitsi sormuksen, niin tulipa mieleen eräs tuttava jonka tyttärellä oli ranneketju jo ihan vauvana ranteessaan. Se oli aika jännän näköistä...niin pieni ketju...siihen sitten ketjun alkuper. ostaja lisäsi aina ranteen kasvaessa pienen pätkän ja tämä sama ketju on tytöllä edelleen ja hän on nyt jo aikuinen =) Ja eräällä pikkupojalla oli kaulaketju samaan tapaan.
tuutilulla oli tosi kivan oloisen sitterin löytänyt
Noi tollasethan maksaa uutena tuhottomasti. Kyl kirppareita kantsii kierrellä
Ja tollaset keinuthan on kuulemma itkuiselle vauvalle hyviä, että jos kellä koliikkia tai muuten paljon itkuisuutta niin ehkä kannattais kysellä kokemuksia tollasest kiikusta esim lastentarvikeliikkeestä?
Mut nyt täytyy mennä tekee kotihommia... :wave: