-LOKAVAUVAT 2007-

Profiili päivitetty. Kuvassa tänään otettu kuva meidän "Ukosta".

Elza: Jos vaan jaksat/ehdit päivitellä, niin laitetaanko etusivulle sukupuolen tilalle nimi sitä mukaa kun vauvat saavat nimensä?

Meillä nimiäiset ilmeisesti lauantaina 1.12. Onkohan se vähän turhan myöhään kun poitsu on syntynyt 5.10? Ei vaan millään jaksas rueta vielä hössöttää... Onko kellään kokemusta nimiäisistä? Ideoita kaivattaisiin.

Niinukka: Meidän Uke örisee ja murisee miehekkäästi :D

Onko kaikille muille annettu neuvolasta ohjeeksi aloittaa D-vitamiini vähitellen? Me alotettiin suoraan 5 tipalla, kun ei muita ohjeita saatu -ja seuraava yö sit valvottiin. Ihan järkeen käypää alottaa ensin pienemmällä annoksella.

-Susa ja "Uke" 2 vk 5 pv

Heippa!

Neuvolatäti kävi eilen visiitillä ja tyttö oli kasvanu hurjasti... painoa tullut melkein puolikiloa viikossa eli nyt 4270g...ei olla turhaan tissitelty. Tytöllä ihan hirmunen imemisentarve ja tuntuu ettei muuta tee kun olisi tississä kiinni! =) No, onneks huolii toisinaan tota tuttia!

Tänään esikoisella oli huonopäivä ja pikkusisko sai kyytiä sen minkä äidin silmä vältti! Sai olla kokoajan torumassa ja vahtimassa, kun esikko läpsi ja tökki siskoaan minkä ehti! No toivottavasti huominen sujuu paremmin!

Oltiin ulkona eilen ekaa kertaa vaunuilla ja tänään kanssa kärryiltiin ja tyttö nukkui kun tukki heti kun ulos päästiin! Ja tänään oli eka kylpypäiväkin ja voi että tyttö tykkäs! :)
Vähän pelottaa tuo ens viikko, että kuin pärjätään kolmisin kun mies palaa töihin isyyslomaltaan...

Yöt on nyt mennyt suht hyvin. viime yönä tyttö heräs tasaseen 3 tunnin välein syömään, mutta edelliset yöt on tankannut tosi tiuhaan aina tonne kolmeen neljään ja sit nukkua posottaa kymmeneen asti aamulla... toivottavasti toi viime öinen tulisi tavaksi.

Elza Mekin asustellaan kaarinassa! :)

No mutta nyt typy huutaa taas äippää ruokkimaan ;)
Lapanen ja Wiia 1 vko ja 2 pv

eli nyt sitten täällä. Äitinä. Huijui.
Mun vauvahan syntyi 5.10. 0632, mitat 54 cm ja 3900 gr, tummatukka rinsessatytö.
Päivittääkö Elza etusivulle tms ?
Ja synnytys oli se vaivaiset 35 tuntia, nyt ollaan oltu kohta 2 viikkoa kotona opettelemassa. Mun tytär luokiteltiin 'temperamenttisiin' vauvoihin laitoksella - eli ei ääni kantaa, eikä jää epäselväksi mikä ei ole kivaa. Vaipanvaihto ja pukeminen ei ole..
Sain kaipaamani kovaäänisen lapsen, mullaha on sitä kuulovikaa... :)
Oma lapsihan on kaunis - ihmettelen monta kertaa päivässä miten tuommoisen sain aikaan - melkein yksin.
Ystävistä on ollut isoa apua alussa, samoin siitä mun tädistä. Mun pehmyt laskeutuminen äitiyten sujuu tilkkutäkkimäisesti, apu on pieninä kauniina kankaanpalasina - joista tulee se upea täkki. Toivon näin jatkuvan.
Isyysdentunnustus on 14.11 , bio-isä on (onneksi) ollut hiljaa, tietänee vauvasta biomummun kautta ? Biomummu ja ukkihan kävi jo laitoksella, 3 pv mun sektion jälkeen, jeeee olin ihanan edustava ko tilanteessa. Oikein eteerinen äiti ;) Kuvia ottivat, toivat kukkia ja mummulla herahti kyynel.. poikaansa sortuvat puolustelemaan - kuten että on herra on itkenyt kun lehmiä vietiin teurastamoon ... hmmh good for lehmät, mut oma lapsi ei liikauta millään tavoin. Rinnastus lähinnä satuttaa mua enempi - vaan kaipa yrittävät itselleen jotain selitellä ...

Muru kiljaisee, on mentävä - muuten herää koko kortteli :)

Ja kaikille tuhannesti Onnea ...

t :
- papu & viuviu rinsessa

Huomenta! Täällä sitä ollaan keikuttu vähän yli neljästä pystyssä. Neiti väänsi semmoisen lastin vaippaan ettei tosikaan :eek: Ja eihän sen jälkeen uni enää maittanut typylle. Äiti ois kyllä päänsä tyynyyn mielellään kallistanut. Nyt neiti nukkuu mutta eskarilainen on jo hereillä vaikka lomalla onkin (eikä anna äidin nukkua). Eli mun "työpäivä" alkoi tosi varhain tänään, milloin lie päättyykään. Tulee piiiitkä päivä :headwall:

Kyselin sitä ristiäispäivää sen tähden kun itse soittelin srk:lle niin sunnuntaita vaan tarjosivat. Pitää muistaa ostaa kaikki mahdollinen silloin perjantaina kun lauantai (3.11) on pyhä. Aivan taatusti jotain unohtuu.

niinukka meijen neiti inisee ja vikisee kuin hiiri nukkuessaan :D Tai sitte kuuluu tuh, yyh ääniä. Hiljaa ei kyllä ole edes silloin kuin hetkittäin :D

Meillä on sitten se mustasukkaisuus iskenyt. 3 v ei hyväksy minua mihinkään hommaan vain isi kelpaa ja eskarilainen kiukuttelee minkä ehtii :/ Toosi kivaa |O Ja ettei ihan tylsäksi tää käy niin koirallakin alkoi ensimmäinen juoksu :headwall: Mitäs vielä :whistle:

Yoodottaja ihania ystäviä sulla on :) Ja pitää nostaa isovanhemmille hattua että teitä tulivat katsomaan, ei varmaan helppo tilanne heillekään niin kuin ei sullekaan. Miä en varmaan olis yhtä vastaanottavainen :ashamed:

tuutilulla kera Kiian. Neiti tulee jo lauantaina 4 viikkoa :eek:

Susa79: ihan samalle päivälle mun tytön ristiäisetkin tulee, eli 1.12, ja lauantaille - juu, sopii kaukaisimmille vieraille parhaiten. Olisin jopa ottanut seuraavan vkonlopun - mutt papille ei passannut. Ja meilläkin synnyttiin 5.10 :)
Aika ihana pappi, nelikymppinen nainen - tuumaili vaan mun psykososiaalisen vuodatuksen kuultuaan, että semmoista se on - ja että itsekin on joskus tumaillut että voisi tehdä lapsensa ilman miestä . Pappi ? Tosin lapseton ja miehetön tuntui olevan nyt ... en tidä ulottuiko kristillinen empatia noin laajalle, vai oliko oikeasti niin avarakatseinen.
Mun tytöstä tulee Inka Viola - kolmas nimi pitäisi vielä keksiä...
Ja pidättekö ristiäiset kotona - mä ainakin aion niin , mikäli saan vierasmäärän pysymään n 15-20. Jos nimittäin kutsun kaikki doulat perheineen alka menää 25 henkeen ? Eli paljonko porukkaa muut kutsuu ?
Ja kai tarjoiluiksi riittä 'kahvipöytä' , ei kai ruokia tartte värkätä ?

- pau & viu, joka rauhoittui tutilla ...
nyt aamupuuro naamaan äipälle

No, eilen sitten soitin sille meidän terkkarille ja hän oli palannut saikkarilta, onneksi. No, hänellä ei nyt kauheasti olut mitään sanomista siitä, miksi poika alkaa itkemään tuttipullo suussa. Mutta mä itse olen järkeillyt sen näin, että kun poika todella väsynyt, ei jaksa keskittyä siihen imemiseen ja illalla kun näin käy niin se on sitä koliikiitkua. Terkkari ehdottin nyt, että vaihdettaisiin korviktta siihen Tutteli Omneoon. Ja kävin sitten eilen hakemassa sitä. Sitten ostin myös Philips Aventin tuttipullon, joka pitäisi olla koliikkia vähentävä, siis aivan lääketieteellisesti. No, poika tykkää kyllä siitä pullosta, se jotenkin sopii hänen suuhunsa. Ja nyt ostin siihen paremman tutin, josta tulee enemmän kerralla. Kyllä meillä silti eilen kiljuttiin. Tossa kymmeneltä se alkoi, katselin taas Big Brotheria kiljuva poika sylissä ja isäntä jatkoi tossa klo23 jälkeen, puolenyön aikaan poika hiljeni. Nukkui 3 asti, söi ja nukahti samantien uudelleen nukkui puoli 7 asti ja sama juttu, aivan tööt, niin laitoin takasin sänkyyn ja nukkuu vieläkin. Terkkari sanoi, että kokeillaan Omneolla pari päivää ja sitten soitan uudelleen ja katsotaan miltä näyttää, jos ei muutosta, niin aletaan miettiä vyöhyketerapiaa. Me emme poissulkeneet vielä mahdollisuutta että pojalla olisi maitoallergia. Joten sekin vielä tarkistetaan lähitulevaisuudessa. Pojan peräpää kyllä rutisi vähemmän eilen illalla niiden Omneo-satsien jälkeen. Täytyy nyt seurata...Ja ihan kun poika tulisi kylläisemmäksi siitä korvikkeesta. Se on jotenkin paksumpaa. Mies oli sitä mieltä, että se maistui pahemmalle kuin muut...enpä ole maistanut mitään niistä.

Lapanen missä päin Kaarinaa asustat? Me Mattelmäessä

Jotain piti vielä kommentoida, niin niistä äänistä kun nukkuu. Meidän poika pitää todella paljon ääntä. Kurnuttaa, välillä kuulostaa aivan lampaan määkimiseltä ja välillä todella korkeaa "vihellystä". Keskolassa ne sanoi, että se on keskoselle aivan normaalia, se johtuu siitä että keuhkot eivät ole olleet täysin kehittyneet kun hän syntyi, siksi pitää noita ääniä. Mutta nyt huomaan, että nekin on jo vähentyneet.

susa79 tuo nimi juttu on hyvä idea, eli siis sitten kun nimi on varma ja annettu niin ilmoitusta mulle niin päiväitän ne tonne etusivulle, sitä mukaa kun ehdin.

Nyt vois hieman siistiä pahimpia sotkuja, työkaveri on tossa parin tunnin päästä tulossa kylään. Sitten mulla on kampaaja iltapäivällä kun isäntä tulee kotiin.Mahtavaa!

Niin ja tervetuloa kaikki uudet/vanhat tänne puolelle!

:flower:

Elza ja Aron 8 viikkoa ja 1 päivä

Huomenta!

Pikku hiljaa koitan heräillä, "Pihla" vielä nukkuu. Otin klo06 viereeni tissille ja siihenhä me sit molemmat hyydyttiin.Iskän kans puol 8 seurusteltiin+tisuteltiin ja taas nukahdettiin..

Meillä ne ristiäiset nyt sunnuntaina..
Vieraina: molempien vanhemmat,mun sisko(kummiksi myös), mun mummut, miehen kummitäti,mun enon perhe ja sit ne toiset kummit

Voileipäkakut ois t<rkotus tehä,pullaa+3sorttia pipareita mun mummi vääntäny,juustokakku.. Eiköhän riittäs..? Tai voishan jotai konvehtei laittaa tarjolle.. Ensin meinasin coctailpiirakoitakin mut..ketä ne kaikki jäljelle jääneet tarjottavat sit syö!

Jaahast..vienonen ääni suorastaan vaatii mua luokseen..

Heipähei! :wave: Nythän on alkanut tällekin puolelle juttua kertymään tiuhempaan tahtiin :) Paljon oli kommentoitavaa, kun vaan muistaisi taas kaiken :)

Meillä oli eilen aivan kauhea päivä :( Aamu lähti käyntiin ok, mutta aamu ulkoilulta tultiin kotiin huutavan vauvan kaa. Huutoa riitti sitten ihan kiitettävästi... Syli oli ainoa paikka missä poika viihtyi, nukahtikin syliin monesti mutta heti kun koetit siirtää sitteriin tms niin johan taas herättiin ja huudettiin. Toisella raasulla oli silmätkin jo ihan punaiset kun yliväsyneeksi meni, mutta kun ei nukkumaankaan häntä millään saanut! Masuaan hän selvästi "valitteli" ja mulla itelläkin oli masu vähä kipeenä ja ilmaa :ashamed: Kyllä mulla oli puhti loppuillasta aika poissa :/ Onneks mies oli sit illan apuna. Huushollissa oli kyllä kauhee kaaos kun mitään et ollut ehtinyt koko päivään tehdä :/ Eilen mietin monasti niitä perheitä joissa on koliikkia tai muuten vain paljon itkua/huutoa... he kaikki saavat multa kyl sympatiat puolelleen ja toivon vaan kamalasti jaksamista :hug:
Kyl mä aattelin et kuka piru meille oikein vauvan viel halusi???? Ai mä vai :whistle: Joo niinhän se taisi olla :D Mutta sekin oli taas jännä huomata et vaik toinen vaan kitisee ja huutaa ja vaatii huomioo kokoa ajan, niin kummasti sitä vaan lirkuttelee vauvalle eikä pinna pala...isompien kaa sit vähä eri meininki jos ne huutaa :whistle: Mutta tietty eri asioitahan ne on, vauvalla itku ainoa keino viestiä, isommat sensijaan osaa puhua ja ymmärtävät...
Tänään nyt selvästikkin parempi päivä. Vauveli ollut niin tyytyväinen tänään, nukkuu nyt aamu uniaan. Toivotaan nyt et jatkuis rauhallisissa merkeissä tämä päivä =)

Rontti, mun ystävä käytti lastaan jokunen aika takaperin vyöhyketerapiassa ja heille kyllä apu siitä löytyi :) Toivotaan että teilekkin =) ystäväni otti mallia hierojasta ja kyseli ohjeita ja jatkoi hierontaa kotona sit kun terapia kerrat loppuivat.

d-vitamiineista. Kyllä niissä suositellaan aloitusta asteittain. Meillä niin et viikko yhtä tippaa,toinen vko kahta, kolmas kolmea tippaa ja näin päin pois aina viiteen tippaan saakka. Korvike lapsilla kolmeen tippaan.

Ristiäisistä. Meillä kans ristiäiset lauantaipäivänä. Meilläpäin ihan yleinen käytäntö.

Vauvan lahjoista. Rahana on yks hyvä vaihtoehto pyytää, mutta on tällasiakin tapauksia...
a) mun kummipojan vanhemmat toivovat aina että EI rahaa, vaan jotain konkreettista
b)meidän keskimmäisen lapsen 1kummi ei halua antaa rahaa, haluaa antaa konkreettista että jää muisto... (pelkää varmaan et me vanhemmat käytetään ne rahat vaik itseemme :LOL: )
Mutta jos siis ei ole juuri vauvalle mitään erityistä tarvetta, niin voisihan sitä pyytää vaikka jotain astiastoa josta ois iloa myöhemmin. Esim muumi astioita, aterimia... taikka petivaatteita. Ja kun rontti mainitsi sormuksen, niin tulipa mieleen eräs tuttava jonka tyttärellä oli ranneketju jo ihan vauvana ranteessaan. Se oli aika jännän näköistä...niin pieni ketju...siihen sitten ketjun alkuper. ostaja lisäsi aina ranteen kasvaessa pienen pätkän ja tämä sama ketju on tytöllä edelleen ja hän on nyt jo aikuinen =) Ja eräällä pikkupojalla oli kaulaketju samaan tapaan.

tuutilulla oli tosi kivan oloisen sitterin löytänyt :) Noi tollasethan maksaa uutena tuhottomasti. Kyl kirppareita kantsii kierrellä :) Ja tollaset keinuthan on kuulemma itkuiselle vauvalle hyviä, että jos kellä koliikkia tai muuten paljon itkuisuutta niin ehkä kannattais kysellä kokemuksia tollasest kiikusta esim lastentarvikeliikkeestä?

Mut nyt täytyy mennä tekee kotihommia... :wave:

|O Huomenta!

Hohhoijaa mikä yö... Oltiin kirjaimellisesti perhepedissä viime yö. Esikoinen kömpi jossain vaiheessa meidän väliin ja sitten alkoi tää pikkukirppu kiljua kolmen aikaan ja ei rauhottunu muutakun tissille ja otin sitten hänetkin vielä tonne sänkyyn. :LOL: Oli mulla ja miehellä aikas vähän tilaa, kun neidit valtas koko sängyn ja mies totes tossa aamulla ennen kun lähti kalaan, että ei sitten enää näitä myönnytyksiä... kumpikin omaan sänkyyn! Annoin miehen lähtee vähän "tuulettuun" meri-ilmaan, kun raukka ollu ihan fiilareis, et koska pääsis kalaan ja nyt kun isyyslomakin alkaa olla loppupuolella ni menkööt sitten...
Nyt tyttö kitissyt aamunkin, mutta äskön rauhoittu ja nukkuu nyt. Jos tossa puolilta päivin pääsis ulos ja piristyis itekkin.
Tosta korvikkeesta... Esikoisella käytin nannia ja ajattelin sitä ostaa pari purkkia varastoon, jos tarvii kokeilla neitosella joku päivä...tai kun isäntä on kotona kahestaan kirpun kans, ni voi antaa sitä. Esikoisella ei ollu mitään vattanväänteitä missään vaiheessa, mut tämä tapaus näyttäis olevan erikaliperia... ei nyt mitään ihan hirveitä huutoja vielä, mut kuitenkin... Lypsänyt olen pakkaseen, mut tarvii se korvikekin testata.

Elza Me asutaan rauvolassa. Liikun aika paljon, eli jos haluut joskus treffata, ni sovitaan ihmeessä! :)

Nyt aamupalalle, kun toi neiti rauhottu...
Mukavaa keskiviikkoa kaikille! :wave:
Lapanen ja Wiia 1 vko ja 3 pv

Onnea taasen uusille vauvautuneille ja tervetuloa tällekin puolelle =)

Oi että mää olen nauttinut tästä päivästä =) Ihanan "normaali" päivä ;) Poitsu on vaan nukkunut ja nukkunut. Pienet maitohuikat imaisi tossa jossain välissä ja taas nukuttiin. On saanu mun kädetkin levätä eilisen jäljiltä...mitänyt on kotihommia sit tullut tehtyyn...mutta on ehtinyt jopa postit lukea ja ruoka on tekeillä ja isompien kanssa pelailtiin pelejä. Ulos ei vaan olla ehditty :/ Ihan jo kaipais raikasta syys ilmaa hengitettäväksi :) Mut onhan täs viel päivää ja iltaa jäljellä...

susa kyseli nimiäisten ajankohdasta, että liian myöhäänkö? ei musta suinkaan liian myöhään. Ristiäisissäkinhän on suositus että 2kk ikään mennessä kastettava ja nimiäisissä ei kai ole rajaa? Meillä on aina ollu ristiäiset siel 2kk kieppeillä. Musta on ollu aina mukava rauhassa kotiutua ja totutella uuteen arkeen ennenkun alkaa höösäämään juhlien kaa =)

Mut nyt mä meen tekee ruuan loppuun...

En nyt ehdi kaikkea lukea, mutta..

Meillä ristiäiset on nyt ens sunnuntaina. Nimeä ei olla varmaksi vielä päätetty. Etunimi on, mutta toinen/toiset nimet vielä hakusessa. :whistle: No mies maanantaina sano, et keskiviikkona viimestään päätetään ja sehän on jo tänään. B)
Kukat on tilattu; kastepöytään kranssi kastemaljan ympärille ja kahvipöytään tulee matalahko/pitkähkö asetelma, jossa on kynttilätkin valmiina.
Tarjoiluista sen verran, et anoppi tekee kahvikehriä, sisko yhdet keksit, ite oon yhdet keksit tehny ja lauantaina tehdään äidin kanssa pari hyytelökakkua, suolaista piirakkaa, kinkkupuusteja, ehkä yhdet keksit vielä. Lisäksi tulee cocktail-piirakoita ja munavoita. Saa nähä tuleeko muuta..
Kastemekko ja "pääliina" on valmiina, tosin kastemekko pitää vielä pestä. Mun äiti on ommellu kaks kastemekkoa meille; toisen tytöille ja toisen poikia varten. =)
Servetit ostin ja kynttilän kastepöytään. Kaste- ja kummitodistukset, sekä kastekynttilä on haettu, kun pidetään ristiäiset eri paikkakunnalla anoppilassa.
Lapsille ja miehelle on juhlavaatteet katottu, itelle ei! :kieh: Saa nähä, mitä sitä ehtii kattelemaankaan, kun en kaupungille kehtais lähtä 6v, 3v, 2v ja vauvan kanssa. :whistle: No, enköhän jotakin keksi.
Vihkiraamattu ja maistraatin lappu pitää muistaa ottaa mukaan myös.
Niin ja kamera+videokamera.

Mitä unohtuu? :wave: Vähän muistilistaa itelle tässä samalla kokoan.. ;)

Meillä vauva on välillä tosi itkuinen ja tänään mennään uudestaan vyöhyketerapiaan. On minusta jo auttanu jonkun verran. Oon tosin ite maidottomalla myös. Mutta eiköhän tämä tästä.. =)

Nyt pitää mennä, kun vauva ei tykkää, kun istutaan paikallaan.

Ninni ja poju 1kk1vko

tin
Ehdin vähän lueskella teidän juttuja ja yritän taas päästä aktiivisesti mukaan :) ihan vierotusoireita alkaa olla... Synnytystarinaa kirjottelin "lyhyesti" tonne odotuspuolelle. Kiva itekki käydä sitä vielä läpi oikeen kirjotettuna.

Kotiin tosiaan tultiin pojan kanssa 19 pvä ja kauheeta häslinkiä päivät on ollu. Joka päivä vieraita ja arkeen totuttelua. Toisaalta ihan kiva kun oon ollu tosi meneväinen aina niin että kaverit käy kattoos täälä vauvaa niin pääsee itekki vähä muihin ajatuksiin. Imetys sujuu hyvin, poika eilen viikon ikäisenä tasan syntymäpainossaan ja maitoa tosiaan tulee.

Semmosta mun piti kysyä että röyhtäytättekö vauvat aina syönnin jälkeen? :attn: Yölläkin? Kun meillä toi röyhtäily on vähän huonoa ja yöllä ei millään jaksaisi kävellä pojan kanssa montaakymmentä minuuttia syönnin jälkeen ja herättää sitä siihen kun tissille on sopivasti nukahtanut..

Tänään käytiin ulkoilemassa 15min kummitädin kanssa ja voi että kun poika nautti. Ite oon käyny jo parilla pienemmällä lenkillä yksin. Ristiäiset meillä kanssa lauantaina 1.12. Halusin rippipappini ja lisäksi kummisetä pelaa salibandyä niin piti sovitella vähän... Kukahan sen nimen vaan keksii...? :D

Nukkumisesta vielä, välillä valvotaan öisin, välillä nukutaan. Viime yönä poika heräs 3h välein syömään ja oli muuten tyytyväinen. Ja äiti tietenki onnellinen!

Tin + poika 1vko 1pvä

tosta röyhtäyttämisestä,meidän poika ei röyhtäise vaikka kuinka yrittäis,ja joskus röyhtäilee itekseen nukkuessaan tuntikin tissittelyn jälkeen..mut ei pyklää eikä itke mahaa,ilmana tulevat perä päästä pois..
meillä on muutenkin aika helppo vauva(ensimmäinen on),ei itke kun yöllä herätessään syömään ja tissittelee 2-4tunnin välein..yölle on jo tullut rytmi että syödään klo 24,03,07..osaa jo itekkin vähän heräillä valmiiks..
yöllä me syötetään tuttelia kun ei oma maito riitä yöksi kun illalla tissittelee tosi pitkään,vaikka mulla sitä maitoa päivällä tulee ihan suihkuamalla :LOL: mutta pitäis kai yöllä imettää enemmän kun sehän lisää maidon tuloa,ainakin jostain oon näin lukenut..
meillä kävi tänään neukku täti ekaa kertaa..viikossa on painoa tullut pojalle 130g ja kaikki muu oli hyvin,kehui erityisesti hyvää ihoa ja sitä miten terhakka poika on..mainitsi että keltaisuutta on saattanut olla hiukan jossain vaiheessa kotona(sairaalassa ei ollut)kun hänen silmään poika näytti hiukan tummalta,mutta sanoi ettei siitä ole ollut mitään haittaa..meinasitteko ottaa rota virus rokotetta vauvalle?mä kysyin tosta rs-virus rokotteesta neukku tädiltä,niin en oikein saanut selvää vastausta siihen saako sitä vauvalle,ja ylipäätään minkä ikäiselle.tietääkö joku teistä?nimittäin haluaisin ainakin tuon rs-rokotteen kun sen on sanottu leviävän pahempana kuin viime vuonna ja alkavan marras-joulukuussa ja imeväiset vie sairaala hoitoon..toivottavasti ei kellekkään vauvalle sitä tulis..
meillä on ristiäiset 25.11,haluttiin ne pois alta ennen joulukuuta niin saa rauhassa keskittyä joulun "tekoon"..ja eilen käytiin isyys vahvistamassa,meitä peloteltiin et se kyselee tyyliin kellon ajat ja asennot missä on harrastettu seksiä,heh..mut ei meiltä kysyny ku vaan et millon alettiin seurustelee,millon muutettin yhteen ja millon mentiin kihloihin..ja se et halutaanko yhteishuoltajuus,joka tietty otettiin..mä taidan tästä lähtee ruoan laittoon kun kerrankin syödään ihmisten aikoihin :)

dogtor ja simppa 9pvä :heart:

Mukavaa lueskella kuulumisia täältä! Tutulta kuulostaa iltakitinät ja yöheräilyt :)
Meidän kaksospojat ovat perjantaina kuukauden ikäisiä. He syntyivät siis 28.9. Hurjan nopeasti aika kuluu, vaikka lähinnä kotosalla pyöritään. Kahden vauvan hoito on vaatinut hieman totuttelua, mutta yllättävän mukavasti se sujuu jo. Pojat ovat aika leppoisia, välillä tietenkin itketään meilläkin, kuten kaikissa vauvaperheissä.
Kastetilaisuus on meillä 18.11. ja nimet jo päätetty... kai.. Vielä en ole miettinyt tilaisuuden järjestelyjä muuten; on sen verran täystyöllistettyä tämä elämä nyt ettei ole ehtinyt tai jaksanut.
Dogtor, toivotaan tosiaan että kaikki pikkuiset välttyisivät tuolta rs-virukselta. Kalevassakin varoiteltiin tulevasta epidemiasta :| Rotarokote aiotaan ottaa vauvoille, mutta en ole edes tiennyt rs-rokotteesta.
Mukavia vauvantuoksuisia syyspäiviä kaikille! :heart:

Heissan kaikille :wave:
Ehdinpä minäkin pikaisesti ilmottautumaan tännekkin =)
Tyttö siis syntyi 17.10 klo.16.28 paino 4115g, pituus 52cm ja pipo 37,5cm. Synnytys käynnistettiin ja kesti 4h28min. Synnytyskertomusta en vielä ole jaksanut kirjoitella.
Meilläkin on melkoisen tempperamenttinen neiti. Huuto ei ole mitään pikku vikinää, vaan reilua ja kuuluvaa heti, kun on jokin vialla. Imetystä harjoitellaan kovasti. Maitoa tulisi ja tyttö syökin aluksi, imuotekkin on hyvä, mutta sitten alkaa huutamaan ja kiemurtelemaan, ottaa rinnan suuhun ja pulauttaa heti pois. Välillä ei tunnu tajuavan että tissi on jo suussa vaan hamuaa koko ajan. Ostin sähköisen pumpunkin, että saan maidontulon jollain lailla pysymään ja saan tyhjentää rintoja kun tuo imeminen takkuaa.
Yöllä heräillään 2-3 tunnin välein ja saatetaanpa seurustellakkin toista tuntia :D
Mies on 3vkoa isyyslomalla ja molemmat meistä on nukahtamaisillaan koko ajan.
Nuorimmainen (2v) osoittaa mustasukkaisuutta lähinnä heittäytymällä vauvaksi ja kitisemällä lähes koko ajan.

Meillä on ristiäiset 1.12. Nimi on tiedossa ollut jo pitkän aikaa. Kutsut ja nimikoidut servetit tilasin eilen, vaari lupasi tilata leipomosta kakut ym., vanhemmat tytöt haluavat laulaa ristiäisissä, kummit on löydetty ym. Tämä tyttö kun on viimeinen, niin järjestellään ristiäisiä nyt sitten innolla ja viimeisen päälle.
Aikooko muut tarjota ristiäisissä kuohuviiniä tai konjakkia kahvin kanssa? Minä haluaisin kuoharin, mies kohjakkia. En vaan oikein tiedä, olisiko sopimatonta. Pappi on kyllä tuttu, eikä varmaan laittaisi pahakseen.

Taidan nyt sitten innoissani kirjoittaa romaania :D
Pitänee joku päivä tulla kirjoittamaan sitä synnytyskertomusta.
Joka päivä käyn kyllä lukemassa kuulumiset. Ja jos jollakin on vinkkejä tuohon imetysongelmaan, niin neuvot ovat tervetulleita =)

Huomenta!

Ristiäisistä kovasti juttua. Itsekin olen päivän päättänyt, mutta mitään ei olla asian eteen tehty... nyt hokasin että kai sitä pitäisi jotain tehdä, edes pappi varata kun moni samana päivänä juhliva on tehnyt jo kaikenlaista. Alanpa sitten heti hommiin, kivahan se on pippalot järjestää :) Laskin juuri että meille tulee 12 aikuista ja 5 lasta. Yritän pitää määrän mahdollisimman pienenä, ettei tule ahdasta ja ehtii itsekin juhlasta nauttia. Esikoisella pidimme isot pippalot isäni yrityksen tiloissa, vieraita oli ainakin 30 + lapset ja tuntui että en ehtinyt itse edes istahtaa, vaikka äiti hääri keittiössä. Sekin ärsytti kun äiti ei ehtinyt myöskään juhlista nauttia. Joten nyt pidetään kotona ja vähällä porukalla. Ja kahvipöytä tulee meillekin vain tarjolle, ei mitään suurempia juttuja.

Mileko kyllä kuohari tai konjakki minun mielestäni sopii juhlaan, ainakin olisin voinut ajatella että esikoisen ristiäisissä olisin voinut tarjota, kun oli vähän isommat juhlat. Mistä tilasit servettejä ja kutsukortteja? Nuo servetit vois olla kiva idea.

Imetyksestä, meillä imetys on jotenkin kummallista. Tyttö on varsinkin iltaa kohden kokoajan rinnalla ja kitisevä. Rinnalla on kyllä tyytyväinen. Parina iltana en ole antanut korviketta, ja yöt ovat olleet todella levottomia, herätään 45 minuutin välein ja rinnat ovat ihan tyhjät ja veltot. Eilen illallakin annoin sitten korviketta kun yhteen asti yöllä nyhväsi ja kitisi, niin nukkui sitten 01-07 välin putkeen :eek: Ja silloinkin seitsemältä vähän niinkuin herätin syömään... Eli taitaa olla niin et päivällä mulla riittää maito mut illalla alkaa tankkaus yötä vasten eikä enää riitäkään. Esikoiselta muistelen samanlaisia tuntemuksia olleen ja korviketta meni siinä sivussa kokoajan. Mileko ootko koittanut rintakumia? Sairaalassa mulle kehotettiin koittamaan, kun tyttö ei oikein saanut otetta rinnanpäästä.

Mut nyt surffaan niitä ristiäisiä, mitähän sitä keksis. Teettekö itse täytekakun vai tilaatteko jostain? Tekisi mieli tilata joku hieno, jos tiedätte jonkin Oululaisen hyvän paikan niin vinkatkaahan!

Topsy ja "Sirkku" 9pv

huomenia!

eilen ei kerennyt ollenkaan koneelle,isäntä meni iltavuoroon ja oltiinkin sitten tyttöjen kanssa kolmestaan ilta,
vähän neiti oli tirinä päällä,sitten pakkasin sen vaunuun ja käveltiin tota tietä sitten tunnin verran.

viime yönä neiti nukkuikin klo 21-03,sitten söi,ja teki kakat ja nukkui taas klo 6.n jolloin söi pullosta ja teki kakat ja nukku klo 8.n

tänä aamuna annoin pelkkää pulloa,eikä ole puklannut.muina aamuina kun imetän ja neiti vaatii sitten vielä pullosta niin monta kertaa puklailee vaikka kuinka röyhtäsis.onkohan joku yhteys tuolla?
raukka tietysti menee liian täyteen :eek:

eilen käytiin siellä terkkarilla,otti tytyn toisesta silmästä sen bakteeri viljelyn.perjantaina saapi tietää vastauksen.

nyt se ähyää tuolla sängyssään,on vajaan tunnin nukkunut..tutti kun putoo suusta niin heti ääntelee.

minulle on iskenyt joku hiivatulehus alakertaan..viime viikolla käytin yhen kolmen päivän hiivakuurin,ja jo tossa alkuviikosta rupes tuntumaan että eipä ole parantunut..pitää apteekissa lähtee käymään, jotakin troppia tonne täytyy saada.

ei tästä koneella olosta taida nyt yhtikäs mittää tulla,olen lekkassu varmaan kymmenen kertaa tytylle tuttia suuhun :eek: nyt taas hiljasta...

mutta sellasia tänne..

niinukka ja tyty

topsy2 mie teen ite täytekakun ja sellasen dominokeksipohja suklaa kakun(on nimittäin toooosi hyvä )
voileipäkakut tilaan.
jonkun suolaisen piirakan myös teen ite.mummo paistoi karjalanpiirakat.ja pulla sekä kuivakakkupuolta on valmiiksi pakastimessa kun saatiin miehen vanhemmilta rotina tuomisiksi.
ei kyllä hirmusesti kehtais varata kun tosiaan kuka ne tähteet sitten syö :eek:

Tin: Öisin minäkin käytän vauvan vain pikaisesti pystyssä. Röyhtäys on muutenkin tosi tiukassa ja usein ei tule ollenkaan. En viitsi yöllä hetkutella vaavia hereille. Toivottavasti ei kostaudu mahanpuruina... :whistle:

Topsy: Ajattelin tilata kakun. En ole mikään varsinainen kotitalousihme, joten taidan mennä sieltä missä aita on matalin.

Mileko: Ajattelin ostaa kokeeksi pullon kuohuvaa kuusenkerkkää (alkoholiton). Huomasin tuotteen siitä Leijonan Kita ohjelmasta. Minusta se kuulostaa kivalta ristiäis/nimiäisjuomalta, mutta jos se ei maistu hyvältä niin holillista kuoharia täälläkin tarjotaan.

Susa ja "Ukulele"

Heissan kaikille äideille ja etenkin pienokaisille :wave:

Meillä oli eilen kaaottinen päivä. Neiti nukkui vain sylissä ja max. 20min pätkiä. Sylistä ei voinut laskea pois ollenkaan tai huuto oli huima. Itkeä vitisi koko päivän ja niin oli äidilläkin itku silmässä. Mietittiin onko syy ilmavaivoissa vaiko suuhun iskeneessä sammaksessa :/ No Nanni vaihettiin omneoon ja cuplattomat otettiin kuvioihin. Luojan kiitos yö meni ihan hyvin :) Ja jo yöllä neiti oli rauhallisemman oloinen. Sammas kyllä vaivaa ihan varmasti mutta niin rauhottui tuo masukin omneoon vaihdon myötä.

nyt pitäis kokeilla kantoliinaa. Saatiin illalla lainaksi rengasliina. Mitenhän hitossa siihen ja tuo neiti asetaan :whistle: En miä tajunnut netistä löytyvistä kuvista mitään :ashamed: Ajattelin mennä katsastamaan onko tuolla kirpparilla vielä yks pitkä liina. Pakko saada kädet vapaaksi välillä ja jo tuo pieni painokin jumittaa hartiat kun koko ajan kantaa...

Ristiäistarjoilusta Mun likkakaveri (tuleva kummitäti) on luvannut leipoa pari täytekakun pohjaa. Itse teen yhden tosi ison voileipäkakun. Sitte ostetaan piparit, pullat jne. Coctailpiirakat on harkinnassa.

Yhtään en ole laskenut ihmismäärää mutta varmaan aika paljon tulee (lähisuku: sisarukset ja mun äidin sisarukset). Ketään kun ei voi rajata pois tai ihmiset loukkaantuu. ja jos rajaa esim. vain mun ja miehen sisaruksiin niin ei täällä ole ketään :D Sama porukka joka käy synttäreillä ja joiden kanssa ollaan viikottain tekemisissä.

Ihmeen hiljaista täällä on nyt :D Tai sitä ei lasketa että 6v ja 3v tappelevat ja riehuvat kun sitä ne tekee aina. Typy nukkuu ikkunan alla ja koira on sisällä ettei vaan herätä rätkytyksellään neitiä. Pitäis varmaan alkaa raivaamaan tuota pyykkivuorta kun eilen en ehtinyt tekemään yhtään mitään ja se kostautuu tänään :kieh:

tuutilulla kera 7 kakaran! Isännän neiti tuli eilen poikakaverinsa kanssa tänne päiväksi

Topsy: mä tilasin omiin synttäreihin Mazarinista (siinä Instrun vieres Hallituskadulla ?) kakun ja oli tosi mukavan makuinen sekä näköinen. Saa toivoa itse kaikenmoiset päällysteet sun muut...
Antellhan on meillä Oululaisilla osalla jo niin arkista ... :) (ainakin mulla kun duunipaikka on siinä vieressä).
Pienempiin juttuihin aattelin itse (kuten duunipaikalle jos vien jotain) roudata Riitan herkun prinsessakakun , on varsin hyvä, ja varsin prinsessa - oon sitten koristellut marengeilla ympärystän...
Tällä rinsessalle aattelin orvokkiteemaa (viola ...) ristiäisiin, saa nähdä saanko paaaljon orvokkeja koristeiksi.
Nyt pimuli nukkui aika hyvin , ja minäkin alan osata torkahtaa joka välissä, jopa 10-02 neljän tunnin pätkä. Äiti kehui vauvaa aamulla - oon viuviulle luvannut illalla aina 2 ecee , jos nukkuu - pitäisikö hommata säästöpossu valmiiksi :)
Topsy vielä - en oo varma, mutta luulen että lypsämisellä saisi maidontuotantoa kiihdytettyä myös ... mulla taitaa mennä kohta ylituotannolle. Mulla on se Ainun sähköpumppu , ja oon ihan tyytyväinen . Ostin lisäosaksi käsikäyttöisen , jotta on aina pestynä toka setti. Aamulypsyllä mun vasemmisto antaa 80-120 ml ... joten oisin pulassa jos ei vekotinta olisi . Rinnat tai toi toinen räjähtäisi ...

Tutin syöttämisestä - laitoksella näyttivät kahta tekniikkaa käyttävän , itsekin niitä koetellut ja taitaa totuttaa lasta tuttiin. Eli joko tutin hellä painaminen suuhun joku puoli minsaa tai enemmän - lapsi alkaa imeä. Tai sitten se ees taas tutin heiluttelu -in-and-out...
Nyt osalla yökitinöistä tyttö tyyntyy tuttiin kuitenkin , väliin pitkäksikin aikaa, väliin 15-30 min...
Tuutilullalla on kyllä menoa - meikä täällä ihan rauhassa totuttelee tähän yhteen , voi olla että tukka lähtis päästä (nopeammin kuin kai muutenkin lähtee täs imetykses yms) jos ois 7 mukulaa tässä. stressaan jo sitä vkonlopun mun siskonporukan vierailuakin tarpeeksi - 8 - ja 11 v pojat, ja vanhemmat mun kolmiossa ... etukäteen kyllä kerroin selvästi mitä palveluja ei ole tarjolla vieraille, ja että äiti resuaa tissit paljaina ja imettää missä mieleen juolahtaa ja että vauva kiljuu ...

Joku kysyi - kyllä tuo rinsessa-54 cm on sen verran siro että 56 vaatteet ainakin menee, ovat jopa isoja , 50cm on vaan muutama ja nekin on vielä jees. Tosin koothan näyttää vaihtelevan - osa on leveitä , osa kapeita ja istuvia ... mitkään sukat ei kylläkään pysy jalassa ...

t papu & viola...

Täällä on tosiaan aika hiljaista...
Isäntä tekee tuolla työhuoneessa etätöitä, eemeli nukkuu tossa vieressä ja koiratkin makaa väsyneinä. Ittekin kerkes vähän nukkua tossa sohvalla.

Meillä ristiäisjutut alkaa olla aika hanskassa. Anoppi on tosiaan tehnyt jo 3 erilaista pikkuleipää ja kakkupohjan. Ensi viikolla hän meinas tehdä tuulihattuja ja niiden sisään laitetaan kalaa. Voileipäkakkuun tulee sitten kinkkua. Kukka-asetelmat ja kukat on tilattu ja ne tuodaan ensi perjantaina kotia asti.
Vieraita on kutsuttu 35 henkilöä, mutta aina on joku joka ei pääse paikalle. Siinä on vain noi lähimmät, jotka oli "pakko" kutsua. Kummeiksi tulee minun pikkuserkku, mun vanha "naapuri" ja isännän paras ystävä.
Nimen valinta ei ollut tosiaan vaikea. Olen aina halunnut, että meidän pojasta tulee Eemeli. Ja hän on kyllä sen näköinenkin, joskin hiusten väri on väärä :LOL: Siis jos ajattelee sitä sadun Eemeliä...
Toiset nimetkin on kyllä päätetty, mutta on vaikea päättää kummin päin ne laitetaan.

Eilen käytiin neuvolassa. Eemeli painaa nyt saman kuin syntyessään. Pää oli kasvanut, pituutta ei mitattu tällä kertaa. Päätä kuulema kannattelee ikäisekseen erittäin hyvin ja yllättäen kääntyy itsenäisesti kyljelleen. Terkkari meinas, että hän voi olla hieman edellä kehityksessä ja saattaa lähteä liikkeelle aiemmin.
Lisämaitoa kannattaa kuulema iltaisin antaa, jos yhtään tuntuu siltä. Meillä kun iltaisin kitistään ja halutaan syödä useammin kuin mitä mulla tulis maitoa. Olen kyllä yrittänyt iltaisin pumpata, jotta maitoa tulis lisää. Mutta tuntuu, ettei se silti oikein tahdo riittää. No seuraamme tilannetta.

Nyt pitäis mennä käymään kaupassa...

YOdottaja että ajattelit aloittaa palkitsimisen ihan pienestä pitäen :whistle: Ihanaa :D Pitää muistaa jossain vaiheessa kysästä paljonko sun prinsessa on jo äidin kukkaroa verottanut :whistle:

Meillä nää tenavat vaan lisääntyy. Onneks suurin osa on jo isompia. Löytyy 2x 17v, 2x14v, 12v, 6v, 3v ja prinsessa (mukaan on laskettu isännän tytön poikaystävä ja esikoisen kaveri) Miä voisin jollekin lähettää muutaman ;)

Ja jottei tää elämä tosiaankaan tylsäksi käy niin 3v:lle nousi kuume äsken ja vaan vaatimattomasti 40 asteeseen :/ Johonkin se flunssa on nyt iskenyt, oiskohan korvat tai keuhkot. No kolmelta päästään lääkäriin, onneksi.

LillaStina Täältä löytyy ihan Eemelin näköinen Eemeli. :D Isännän poika on emil, sanotaan eemeliksi ja sällin käytöskin on ajoittain aivan yhtä kamalaa kuin vaahteramäen eemelin :headwall:

Yhteistyössä