-LOKAVAUVAT 2007-

HemuliP aivan ihanan valloittava hymy poitsulla. =) :heart:

Meillä ei sitten vieläkään olla herätty syömään täytyypi siis mennä itsekin nukkumaan niin eiköhän tytsyt sitten heräile kun olen saanut unenpäästä kiinni. :LOL: Tosin sitten ei kyllä naurata :headwall:

Dogtor minä veisin varmaankin iriksiä ja sellainen kuin "kuoleman kukka" olikohan oikea nimitys vähän niinkuin valkoinen ruusunnuppu mutta samassa oksassa on useampi kukka. Mutta kyllähän ne gerberatkin käy, pääasia on minusta muistaminen. :saint:

Toivottelen siis kaikille oikein hyvää yötä. :hug: :wave:

Pia+nukkuvat typyt |O
 
:wave: Heippa taas monen päivän jälkeen!

Oliivia Onneksi kaikki hyvin teillä!
Meidän esikoinen putosi myös sohvalta noin 5kk:n ikäisenä. Oltiin vierekkäin ja pidin kiinni hänestä, mutta se käy kyllä niin nopeeta...Aada huusi jonkun aikaa ja rauhottui onneksi suht nopeeta, toisin kuin minä...tärisin sokkitilassa varmaan 3 tuntia ja mies oli jo mulle tilaamassa ambulanssia, kun en rauhottunut millään. No loppu hyvin kaikki hyvin... Oli se kyllä tosi pelottava tilanne ja muista myös sen kopsahduksen, kun pää kolahti puulattiaan.

Meillä on flunssaa molemmilla tytöillä, räkä krohisee nenissä ja saa olla räkäimurin kanssa kokoajan imemässä. Aadalla alkaa jo olla voiton puolella ja toivottavasti jo Wiiakin parantumaan päin.
Haettiin tänään kuusi ja koristeltiinkin se jo, kun on niin synkkää ulkona...
Kyllä se kuusi vaan tuo kummasti tunnelmaa tonne olkkariin! Meillä tulee sukulaisia sunnuntaina glögille ja sit aattona painellaan kaikki isovanhemmat läpi ja tullaan kotiin illansuussa.Tapaninpäivänä pitäs mennä mun mummulle kylään tonne tampereen suunnalle ja sit onkin taas joulunpyhät ohi. Tänään kävin ostamassa loput joululahjat ja torstaina on siivouspäivä. Mies on töissä nyt joka päivä aattoon asti, joten saan hoitaa kaikki kauppareissut ja siivoukset tässä muksujen ehdoilla... No onneks on vielä monta päivää aattoon, ni voi tehdä silleen pikkuhiljaa! :whistle:

Ainiin Elzalle piti kommentoida siitä nukutus pätkästä... Suloinen pikkumies sielä poseerasi niin rauhallisena! :heart: Vois vuoden vaihteen jälkeen sopia treffejä, vaikka ihan tänne meille, jos haluutte tulla kaffettelemaan?

No mutta nyt nukkumaan... mukavaa loppuviikkoa ja jaksuja kaikille! :)

Lapanen ja tytöt Aada ja Wiia ( joka on jo 9 viikkoa ja 3 päivää, jestas!)
 
Hyvää huomenta! |O

Tytsyt sitten heräsi varttia vaille yksi yöllä eli siis just kun olin saanut unenpäästä kiinni. No ne onneksi nukahtaa yöllä hyvin syötön jälkeen. Sit ne heräsi puoli kahdeksan syömään ja nukkuvat taas.

Meidän 2v yllätti äidin kivasti aamulla klo 7. Oli sitten käynyt kyllä kiltisti potalla kakilla mutta kun oli "hiukka löysää" tavaraa niin oli sitten jalat ja kaikki siinä töhnässä. Oli vielä kaiken kukkuraksi kiivennyt meitin sänkyyn ilman vaippaa :headwall: arvatkaapa minkä näköinen oli sänky. :LOL: :LOL: No äiti sitten otti taas pienet pultit. :kieh: No tulipahan vaihdettua lakanat jouluksi. :xmas:

Kohta pitäisi lähteä kärryttelemään tuohon kaverille ja käymään kaupassa. Kaveri lupasi tehdä ruokaa, kelpaa kyllä minulle. Joten raahaan tämän revohkan mielelläni sinne asti (2 km). =)

Samaa mieltä Lapasen kanssa että se kuusi kyllä kummsti piristää tuossa olkkarin nurkassa. Itsekin sen eilen illalla siihen laitoin vaikka isäntä sitä kovasti yritti puhelimessa toppuutella. Sanoi että varisee ennen aattoa. sitten varisee onpahan edes hetkellisesti iloa. Emma ja Essi aamulla ihmettelivät kuusta kun on kirkkaat valot ja tykkäsivät kovasti. :saint: Ellan mielestä siinä on järkyttävän hienot koristeet (aika hyvin 2 vuotiaan suusta). Mistähän lie kuullut tuon sanonnan. :whistle:





Terkuin Pia,Emma,Essi ja Sottis-Ella
 
oliivialle :hug: mun tätini oli kuulemma tiputtanu mut sylistä päälleen ku olin vauva...ottassa oli kuulemma ollu sellanen koko otsan kokoinen rakkula täynnä verta.....lääkäris ne oli sit imeny sn veren sieltä vaan pois ja hyvin kaikki oli ollu...mut voin vaan kuvitella miltä äidistä on tuntunu....
kaverin 3v likka oli ottanu tos kans 2kk ikäisen pikkuveljen salaa syliin ja tiputtanu sen päälleen...no sillä oli sit hiusmurtuma kallossa,mut sellaset kuulemma paranee ihan hyvin! itekki oon tääl välillä ihan vainoharhainen enkä uskalla jättää tota eskarilaista pojan kans kaksin,ku sillä aikamoinen hoivavietti ja kerran yllätinki ku oli jo nostamassa toista sitterista!

veeti sit yllätti äidin täysin viimeyönä....nukahti tos ennen yhtätoista yöunille ja vaan kerran heräs syömään...n.klo 05....sit nukuttiin klo 8:aan asti...meinas mulla tissi vaan räjähtää siinä aamuyöstä jo :D ....yleensä kuitenki mentykahella syötöllä öisin...

mut joo...ny aamuteelle....

henkka ja veeti 8vko ja 1pvä
 
Huomenta!

Olivia mun pikkuveli tippui hoitopöydältä kun oli pieni ja matkaa alas oli yli metri, eikä käynyt kuinkaan. tTetenkin poika ja äiti säikähti. Mutta tottakai se tuntuu kamalalta kun käy niin. Itsekin olen miettinyt että toivottavasti ei poika putoa mistään, kun on niin kovin aktiivinen ja vauhdissa koko ajan.

Lapanen otetaan vaan kahvittelut sitten ensi vuoden puolella, tullaan ihan miekekkään teille käymään! Siitä Aronin nukkumisesta, se ei TODELLAKAAN ole enään noin helppoa, oi kun olisikin. Nykyään nukahataa itsekseen vain vaunuihin. Sillon kun hän oli pieni, siis alta 2kk niin hän nukahti noin nätisti.

Tänään pitäis aloittaa joulusiivot, alotin jo lakanoiden vaihdon, mutta se jäi kesken kun piti tulla koneelle. Aron killittää tossa sitterissä lattialla. Hän täyttää ensi viikolla jo 4kk, aivan uskomatonta. Poika kasvaa aivan hurjaa vauhtia. Kun sais ton hänen syömisen rauhoitettua, niin kaikki olis suht mallillaan. Mä en ymmärrä minkä takia täytyy juuri sillon kun syödään alkaa vehtaamaan aivan hirveästi, ettei koko hommasta meinaa tulla yhteään mitään. Nykyään saa olla jokin helisitin tai jotain muuta käden ulottuvilla, että sais pojan keskittymään itse asiaan. Kauhean hankalaa. Nyt poika on kyllä hieman räkänenkin, niin se tietty voi rasittaa. Olen antanut keittosuolatippoja ja yrittänyt imäe, mutta eipä ole nenästä saatu mitään saaliita. Yöt on kuitenkin nukkunut suht hyvin. Viime yönäkin Aron nukkui 22-09. Kaksi kertaa söi siinä välissä .

No niin, nyt vois sitten jatkaa, niin kauan kun poika tossa on tyytyväisenä!
Hyvää päivän jatkoa ja jaksamista kaikille!

Elza ja Aron 3kk 21 päivää
 
Huomenta,

Kiitos kaikki ihanaiset täällä - ihanaa myötäelämistä teillä :hug:

Ambulanssi kävi silloin maanantaina täällä ja katsoivat Hilman pikaisesti ja käskivät meidän sitten mennä omalla autolla polille. Siellä ei kovin kauan jouduttu odottelemaan, vaikka ensiavun kautta jouduttiinkin menemään. Osastolla oli ihanaa porukkaa - tuli ihan toisenlaiset kokemukset kuin synnäriltä.

Aamulla neurolta soitettiin ja mennään sinne nyt kello 13. Tekevät nyt ainakin ne epilepsia kokeet. Kurjaa, kun Hilma joutuu päivittäin nyt vieraisiin paikkoihin ja inhottaviin testeihin. Eilen kun päästiin kotiin niin huomasi heti miten tuttu paikka rauhoitti. Toivottavasti ei nyt siellä hirmu kauan jouduta olemaan.

Hyvä, että asiat selviävät. Tietysti toiveena on, että Hilmalla ei nyt mitään aivoperäistä sairautta olisi - toisaalta mulla on lapsena tosiaan ollut se epilepsia ja se saatiin kyllä lääkityksellä hyvin kuriin, joten eiköhän siitäkin sitten selvittäisi...

Hilma nukahti juuri aamu-unille. Mä yritän hiukan siivoilla tässä välissä, sitten pitääkin lähteä sinne neurolle..

Oliivia ja Hilma

 
venlan laitoin jo ysin jälkeen vaunuihin nukkumaan..tunnin verran se rauhallisesti nukkui,ilman mitään ähinöitä,mutta nyt on saanut juosta liekuttamassa vaunuja,ja laittamassa tuttia suuhun,mikä lie se on aina kun jonkun aikaa on nukkunut niin alkaa ihme viuhtominen tuolla vaunuissa :eek:

mulla kiehuu tuolla peruna venlalle..ajattelin pikkusen antaa hälle tänään perunaa,saa nähdä miten menee suu =)

isäntä lähti työpaikalle jouluruualle..miun pitää kai tyytyä vaan pinattikeitton :p
kaupasakin pitäs käydä..ei tuolla jääkaapissa ole kuin valo..tytöt tuntu narisseen tänä aamuna kun ei ole mitään aamupalaa..vaikka oli leipää ja leikkelettä..mutta ei tuntunut kelpaavan.

nyt kysymys.kuinka monta kertaa viikkoon käytte ruoka kaupassa?
entä kumpi kustantaa ruoka ostot?
meillä käydään kolme kertaa viikkoon kaupassa,ja minä kustannan meillä eväspuolen.mies sitten muut kulut,huolehtii autoista ym.
ja rahaa meillä menee kuukaudessa n.500-700e ruokaan.(tohon sisältyy vaipat,tytön maidot,hygienia tuotteet,pesuaineet ym)

joo,venla sit otti ja nous ylös..laitan vielä muutaman kuvan.

venla nukkumaan käymässä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1351273.jpg

nyrkit heiluu:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1351275.jpg

koiran piti päästä samaan kuvaan:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1351278.jpg

ja neitillä hieno kieli :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=1351281.jpg

neiti tuntuu ähistävän kakkaa,joten vaipan vaihdolle lähden nyt.

niinukka ja venla.

 
Piituli: meilläkin tulee neitiltä päivittäin toinen toistaan pahempia kommentteja enkä todellakaan tiedä mistä se niitä imee itseensä. Joka päivä kuuntelen pokkaa pidelleen kun tyttö laukaisee jotain yli pahoja kommentteja. Meillä Anni täyttää ensi kuussa neljä, joten teilläkin todennäköisesti tulee lisää ennen kuulumattamattoman hyvää tekstiä tytön suusta kunhan ikää karttuu enemmän;)

Niinukka Meillä käydään kerran viikossa isossa kaupassa ruokaostoksilla ja sitten kerran, pari haetaan lähikaupasta maitoa tai jotain muuta pientä täydennystä. Kuukaudessa rahaa kuluu n. 500-600? ja se sisältää myös kaikki hygienia tuotteet, vaipat jne. Kulut maksetaan puoliksi.

Viime yönä sain onneksi nukuttua hyvin. Kai se tuo ulkoilu vaikuttaa positiivisesti unen laatuun.

Pitää lähteä posti hakemaan kun tilasin gigantilta aivan ihanan pinkin kameran ja nyt odotan sitä kuin kuuta nousevaa. :whistle: tunnustan olen aivan hulluna vaaleanpunaiseen :D ;)
 
Heips,

tänne kuuluu monenmoista. Ensiksikin - mä oon ihan uupunut . Poikki. Onneksi saan siihen apua - kuten aiemmin olen kertonut, perheeltäni sitä en saa , vaikka minkämoisia hätähuutoja tai viestejä oon laitellut. Pelkkää viisastelua siitä miten itse ovat pärjänneet. Ja kymmeniä sivuja tekstiviestejä selityksinä miten eivät mitenkään voi auttaa.
Pitävät ja erikseen luettelevat auttamisena lahojen lakanoiden lahjoittamisen ja kastemaljan lainan - kun mulla on jopa itsetuhoisia ajatuksia.
Tuo viestittely sitten tipautti mut sitten täysin.
Ymmärrän nyt että on parempi jättää kanssakäymiset heidän kanssaan sikseen, sukua tai ei.
Apua saan perhetyön kautta - tää on tosi arkaluontoinen ja herkkä asia , mutta kirjoitan siksi tänne, että jos joku muukin joutuu ihan 'on the edge' niin tietää mitä voisi olla saatavilla. Eli vien ehkä/noin/max kahden viikon ajan vauvan lastenkotiin yöksi nukkumaan ja haen aamulla päiväksi kotiin, joulu ollaan kotona kyllä.
Jotta saan itseni kuntoon nukuttua. Tässähän on mennyt n puoli vuotta enimmillään 3 tunnin unipätkillä- loppuraskauden ravailin vessassa 4 kertaa yössä, se 35t synnytys ja nyt tätä kukkumista.
Tää ei oo missään nimessä helppoa, ja sydäntä riipii vauvan ja itsen vuoksi. Silti sinnittely yksin voisi johtaa vielä ankeempaan lopputulokseen.
Äsken kävi se kaksplussan kuvaaja ottamassa kuvia, se yksinodotusjuttu tulee ehkä helmikuun numeroon. Ja v*tttaaa kun ei suutarin lapsella ole kenkiä, että itsellä jaksaminen loppuu.

aika apeena,
papu & viuviu
 
YOdottaja, Ihan hirveesti lähetän voima haleja sulle!! :hug:
Teillä on rankkaa nyt, toivottavasti kaikki korjaantuu nopeasti ja ennätät vielä nauttimaankin tästä vauva ajasta. Joo tiedän, kuulostaa tosi lohduttomalle nyt tää meikeläisen lohdutus yritys. Mutta mä sydämmeni pohjasta toivon että saat nukutuksi hyvin ja sen myötä lisää jaksamista arkeen.

Täällä päässä on eilen itketty silmät päästä, vieläkin turvoksissa.
Koin itseni eilen niin väsyneeksi ja maailman huonoimmaksi äidiksi. Jostakin sitä lisävirtaa kuitenkin tuli, johtui ehkä hieman siitäkin, että sain miehelle sanotuksi, että kaipaan häntä ja hänen läsnäoloaan.
Vaikka mies illat kotona käytännössä onkin, on hän ollut tuolla alakerrassa remontin touhussa, tulee sieltä yö myöhään, käy maate ja aamulla sitten taas aikaseen töihin. Mullakun vielä on jonkinasteista nukahtamis vaikeutta, kuitenkin saan yössä n. 6 tunnin unoset, eli sekin on paljon monia täällä ajatellen. Päivisin en pal uskalla nukkua kun pelottaa että unenpäästä kiinnisaaminen on hankalampaa.
No joo, mut eilen tuli tosiaan kävästyä aika pohjalla, mutta tänään sitä on taas jaksanut ihan eri tavalla.
Kaiken lisäksi musta on tullut ylihuolehtivainen äiti, koko ajan jotakin on mun mielestä pielessä.
Syömisiä oon nyt lähinnä kytänny tällä hetkellä, mun mielestä Juho syö ihan liian vähän tällähetkellä, pari viikkoa sitten meni mun mielestä enemmän. keskimäärin Juho syö vuorokaudessa 650ml toisinaan siis yli 700ml ja välillä vaan 500ml/vrk. Huomenna meillä on neuvola ja aijon tämän syömisen ottaa puheeksi kun se minua niin vaivaa. :/

Jos sitä menis lukeen aku ankaa juhon viereen tonne sänkyyn.

Elina ja Juho 2kk+
:xmas:
 
Erityisvoimat YOdottajalle :hug: ! Ja kaikille muillekin, joilla väsy painaa, itsellänikin joskus, mutta onneksi vain ihan hetkittäin.

Ja Oliivialle tsempit tutkimuksiin, toivottavasti kummempaa ei löydy ja onneksi putoamisesta selvisitte säikähdyksellä!

Meillä on nyt myös 3kk neuvola takana, hyvin on vaavi kasvanut pelkällä tisumaidolla. Nyt painoa 5800g ja pituutta 59cm. Rokotteen sai myös ja lisänä rotamaistiaiset suuhun. Saapa nähdä milloin ite tulen antamaan jotain muuta kuin maitoa... Niin pitkälle kuin maito piisaa, mennään sillä, mutta sitä päivää ei voi tietää, kun nälkä onkin tarjontaa suurempi. Toivottavasti tisulla vielä pitkään :heart: . Mulla kummittelee edelleen mielessä allergian mahdollisuus, posket sen verta laikukkaat. Eli sitäkin aina mietin, että milloin imetys mahdollisesti loppuu allergian takia. Vaan eipä nuo taaskaan tuosta ihosta kummempaa neuvolassa sanoneet. Ja mä olin toisaalta tyytyväinen :ashamed: .

Meillä on masuvaivat nyt kanssa oikeastaan kokonaan ohi, kop kop, siltä ainakin nyt tuntunut. Ihanaa! Pari päivää olen uskaltanut jo vähentää Cuplatoninkin antamista, eikä ole vatsa ollut moksiskaan :) . Meillä kanssa iltanukutus välillä takkuaa, välillä rauhallisesti, välillä itkun kanssa... Sama päikkäreillä, välillä nukkuu hyvin, välillä ei sitten millään ja sitten vaan kitistään. Aika paljon päivien kulku riippuu siis vauvasta. Onneksi kaikki jouluhommat on tehtynä hyvissä ajoin, ei tarvitse niitä stressata. Jos vielä hiukan siivoilua loppuviikosta ja piparitalo kaipais koristeita.

Ihania hymyjä ja muutenkin kuvia kaikilla :) . Niitä on aina kiva kurkkia! Ja aivan ihania kissoja Näkymätön Ninnikö se oli, joka oli tehnyt! Paljonkos velottaisit ;) ?!

Pessillä oli jo lelu kädessä... Kyllä kai se meilläkin neidillä kädessä pysyisi, mutta kovasti ei ole vielä tarjottu :whistle: . Uusi ja erittäin paljon neitiä viihdyttävä juttu on lelukaari sitterin edessä. Kyllä viihtyy katselee ja lelut sen kun kilisee! Nyt onkin alkanut tuntua, että alkaako tuo vähitellen tajuamaan kätensä. Välillä nyrkkiään niin katseleekin... Oletteko muut huomanneet?

Meillä käydään kaupassa milloin sattuu, välillä joka päivä, välillä pari kertaa viikossa. Ja jos molemmilla on rahatilanne suht ok, niin se maksaa, kuka käy, mutta minulla kun välillä oli rahat ihan tiukalla, antoi mies sitten rahat reissuun. Ja kyllähän sitä rahaa noihin kauppoihin saa uppoamaan...

Mutta nyt täällä on hiljainen hetki, vauva nukkuu ja isommilla on hyvät leikit. Taidan siis mennä jotakin näpertämään, vaikka sitä piparitaloa :xmas:
 
Hienoa YOdottaja että osasit hakea apua. Kynnys on varmasti monelle suuri. Tiedän että teillekin alkaa taas aurinko paistamaan kunhan saat nukuttua univelkoja pois. Harmittaa ihan kun en voi sanoja enempää olla avuksi... Hengessä ollaan kuitenkin mukana :hug:
 
Yodottajalle :hug: varmasti jaksat ja nautit vauvasta ihan eri tavalla kunhan saat enimpiä univelkoja nukuttua pois. Ajatuksissa olet täälläkin päin, vaikka ei tosiaan oikein mitään enempää voi tehdäkään puolestasi. :hug: Harmi miten sukusi suhtautuu uupumukseesi. :ashamed:
 
Oliivialle ja pienokaiselle suuret :hug: Onneksi ei pahempaa päässyt käymään ja toivotaan hyviä tuloksia kokeista. Meneekö niissä kuinka kauan?

YOodottajalle
kanssa mielettömän isot virtuaalihalit :hug: Ja mielettömästi jaksamisia. Hattua nostan kun ylitit varmasti korkean kynnyksen ja menit apua hakemaan. Ei varmasti ollut helppo päätös :hug: Toivottavasti saat levättyä ja kerättyä voimia :)


Meillä seuraava taitaa kaatua tuohon mielettömään räkätautiin. Eskarilainen on alkanut nyt yskimään :/ Onneks Daniel on taas paljon pirteämpi :) niinukka Kiia ei ainakaan vielä ole pahemmin sairastunut, pientä köhää vaan.


Pitää mennä jatkamaan verhojen silitystä :kieh: Isännän tytön vuokrasopimus purettiin (koko asuntolasta sai kaikki kenkää ) :kieh: ja hän muuttaa poikaystävänsä kanssa yhteen. Poika asuu samassa asuntolassa ja kotoa ei pääsisi aamulla kouluun.

Toivottavasti sujuu hyvin ja ei pahempia ryppyjä rakkauteen tule. Aika aikasin nuo omilleen lähtee mutta neiti ei halua kotia takasin. No rehellisesti sanottua en miäkään tyttöä tänne haluaisi tappelemaan ja taistelemaan niin kuin viime keväänä ja kesänä. :ashamed: Tuohon aika lähelle muuttavat (alle 5km) kävelymatkan päähän. Kotoa ollaan nuorille etsitty nyt edes ens alkuun huonekaluja etteivät tyhjään kaksioon joudu. Tyttö on kyllä tämän syksyn aikana kasvanut hurjasti ja muuttanut luontoaan. Jouluksi tulee kuulemma kotiin ja jo aatonaattona aikoo tulla koska aattona saa puuroa :D Että tämmöstä taas täällä. Ei käy elo tylsäksi, ei :D


tuutilulla ja Kiia kiiukka
 
Pikasesti täytyy nyt tulla tänne raapustamaan =)

YOdottajalle minulta myös voimahalit :hug: ja yhdyn muiden samoihin tuosta avun hakemisesta,ei varmasti ollut helppoa mutta parempi teidän molempien kannalta.Sillon kun äidillä on kaikki hyvin niin myös vauvalla :heart:

Huomena ois Jessen 2kk neuvola jossa antavat sitten sen ekan rotavirus satsin. Tuun sitten huomena ilmottamaan puntarilukemat =)

Diipeli ja Jepukka-Jesse
 
YOdottajalle tosi tosi paljon haleja ja voimia. Oli varmasti vaikea mutta kuitenkin oikea päätös. :hug: :heart:

Lupasin silloin jossain vaiheessa kun oli ristiäisistä juttua, laittaa kuvia meidän kahvipöydästä kunhan saan niitä. No nyt vihdoin sain omat kuvat teetettyä. :p

Tässä olisi kuva kastepöydästä

http://www.aijaa.com/v.php?i=1352745.jpg

Kahvipöytä

http://www.aijaa.com/v.php?i=1352741.jpg

Lahjapöytä näytti meillä tällaiselta (kahden tytön lahjat)

http://www.aijaa.com/v.php?i=1352748.jpg
 
yodottajalle voima :hug: kynnys avun hakemiseen on suuri,mutta hyvä kun apua on edes saatavilla.

ja kyllä muistan sen ajan kun tuo 13v.neiti oli vauva,ja nukku miten sattuu,monta viikkoa heräs yhdeltä yöllä ja seuraavan kerran kävi kuuden seittemän aikaan aamulla nukkumaan..voin sanoa että eka puoli vuotta on mennyt sellasessa horroksessa,vaikka tyty lopettikin sitten yö syömisen 2,5kk iässä.
joskus sanoin että ekasta viidestä vuodesta noiden isojen tyttöjen kanssa en muista oikein mitään.

venla nukkuu,on jo kohta tunnin nukkunut.
tänään sitten maisteltiin perunaa :D ja sitähän hää olis syönyt enempikin mitä sitten annoin,suutansa aukoi niin hanakasti että.
ei tullut masuvaivoja,ehkä pikkusen enempi paukutteli :eek:

huomenna meillä olis se neuvola,tyty saa ekan annoksen sitä rota rokotetta..saapi nähdä tuleeko siitä mitään oireita.
onko mitä oireita tullut,kuka sen nyt vauvalleen on ottanut?

nyt pitää lähtee kattomaan karjalan kunnailla..just alkaa.
 
Yodottajalle iiiiiso :hug: . Tiedän tuon tunteen erittäin hyvin..en esikoisen ensimmäisestä 3kk muista oikeestaan yhtään mitään.Olin silloin esikoisen isän kanssa kyllä yhdessä,mutta hänelle kun tuo viina ja muut mömmöt maistuu niin oli hieman kamalaa tuo esikoisen vauva aika.Ja mä en ees osannu/kehdannu sillon apua hakea...kaikki oli muka hyvin.
Nyt sen takia jaksankin ihan erilailla kun tuoreessa muistissa tuo niin on niin paljon helpompi olla yksin lasten kanssa.

No mutta Greyn anatomian pariin.
 
Jaksuhaleja kovasti, ikävää kun ei voi enempää olla avuksi kuin virtuaalisesti. :hug: Olenkin tässä kaiken tämän tohinan keskellä miettinyt teitä yksinhuoltajia, että miten oikein jaksatte. Minusta tuntuu joinakin päivinä, että odotan vain sitä, että mies tulee kotiin ja sitten helpottaa. Pääsee syömään ja vessaan..meillä suku kaukana joten ollaan toistemme tuki ja turva.

En osaa ymmärtää tuollaista sukulaisten suhtautumista, jos läheinen oikeasti apua tarvitsee niin miten sitä voi vain suhtautua kylmästi häneen. Ja onhan se pieni vauva ilonaihekin yleensä suvulle.

Tsemppiä teille sinne, olet ainakin osoittanut, että tiedät mikä on parhaaksi lapsellesi, kun osaat hakea apua ajoissa. Lapsesi tarvitsee levänneen äidin, joka jaksaa huolehtia hänestä ja vielä leikkiä ja iloitakin hänestä. musta ainakin tuo leikkiminenkin käy joskus työstä kun väsyneenä yrittää viihdyttää B)

Aurorae
 
Voimahaleja myös täältä väsyneille, extrasellaiset YOdottajalle :hug:

Olisiko joku halukas luopumaan äitiyspakkauksen vihreä-valkoisesta kietaisubodysta ja vihreästä potkareista? Jos on niin laitappa mulle vaikka sähköpostia topsy2@gmail.com :)
 
Kiitos kaikille jaksuhaleista ja tsempeistä...

vein tytön nukkumaan. Haen aamulla kotiin päiväksi. Ikävä on jo kova , mutta ei auta ...
Niin - täs yksinollessa oli minunkin pakko ynnäillä että miten paljon lähemmäs rajaa - the edge - uskaltaa ja uskallan jaksamisia venyttää.
Kun ja jos on se toinen , eliikäs siippa rinnalla niin ei ole niin katastrofaalista jos täysin romahtaa... kun ottaa joku vastaan ja on huolehtimassa lapsesta.
Toivottavasti tällä tapaa selviydymme paremmin. Ja voihan olla että olisin sinnittelemällä jaksanut, mutta kun ei tuo unenmäärä lisääntynyt eikä tosiaan sitä tukea ollut lähempää saatavilla niin pakko oli tehdä jotain.
Kyllä mä tämänkin tein rakkaudesta lapseen , ihan hirmuinen olo ja oikein tosiaan se äidinrakkauden luopumisen haikeus - sama tunne varmaan kun hoitoon viedessä, koulu alkaessa jne - se mitä ei aiemmin lapsettomana voinut ymmärtää...

- papu ...
 
no moi kaikille!!
vieläkös kerkeää mukaan? :)
kirjottelin teidän kaa tuolla odotus puolella.
jotenki vaa jäi tää kirjottelu kun prinssi tuli taloon.
oon käyny kuitenki teidän kuulumisia lukemassa vähän väliä :)
meillä poika vähän nuhasena,ollaan suolatippoja laitettu että ois parempi olla.
lisäksi pistettiin sipulin palasia(pesupussiin pilkoin) sängynpäätyyn että pystyy paremin hengittämään!
oottekos muuten kukaan kokeilleet sitä ja onko ollut apua?
lisää niksejä saa antaa jos on...:)
täytyy lähtä tästä pojua kattoon,mutta kirjottelen kuulumisia myöhemmin!!

milla ja poju 8vko:a :heart:
 
YOdottaja tiedän tuon huonon olotilan kun olen joutunut laittamaan oman 8 v pojan hoitoon kehitysvammaisten hoitolaitokseen kun en enää jaksanut riidellä joka aamu kouluun menosta ja muista asioista. Itsellä oli tosi kova paikka soittaa ja pyytää apua. Ja se morkkis oli aivan kauhea että olen muka jotenkin huono äiti kun en enää jaksanutkaan. Mutta minäkin tein senlapsen parhaaksi, koska itse vaan tuli enää huudettua ja tapeltua pojan kanssa. Kun hän tuli kotiin oli kaikki paremmin kun oli itse saanut vähän levätä ja taas jaksoi nauttia kaikesta.

 

Yhteistyössä