-LOKAVAUVAT 2007-

YOdottajalle lähtee täältäkin hirmuisesti :hug: - Hienoa, että olet saanut apua ja ottanut sitä vastaan. Voimia sinne!

Me käytiin tänään sitten EEG:ssä. Voi sitä itkun määrää. "Kypärää" piti kiristellä moneen otteeseen ja neidin hiukset jäivät kipeästi väliin. Ja oli tietysti muutenkin pelottava tilanne. Siinä sitten itkettiin molemmat. Tulokset saadaan huomenna ja niiden perusteella päätetään jatkosta. Lastenpolilta meidät on nyt siirretty lasten neurolle.

Kylvetettiin Hilma äsken ja nukahti sitten heti. Tuolla nyt suloisena tuhisee - onneksi huomenna saadaan olla ihan vain kotona.

Oliivia ja Hilma
 
voi itku kun tuo nuha ja rohina vaivaa :(
laitettiin taas suolatipat melkein tunti sitten ja vieläkin rohisee...
kurjaa!!

mietin just eilen että vastahan juteltiin rakenneultrista,masuasukkaiden potkuista yms.
ja nyt vaavit vaan kasvaa kovaa vauhtia!

täälähän on aika monilla jo vellit käytössä!
onkos yö unet pidentyneet kun vellit aloitettu?
ootte varmasti näistä jo jutelleet,ja minä lukenut jo...mutta kumpa muistaiski kaiken:)

meillä menee korviketta minimissään 120ml ja parhaimmillaan 190ml.
imetys mulla tyssäsi siinä 3viikon jälkeen,todella huonosti tuli maitoa!
olisin halunnut imettää,mutta minkäs tekee...

uniasiosta sitten...
alkuun nukkui 2 tunnin pätkiä,nyt menee yöunille siinä n.22 aikoihin ja nukuskelee noin 2:n asti.
pisimmät unet oli toissayönä 23-05 :)
olin aika ihmeissään kun ukko nukkunut niin pitkän pätkän!

ja kovasti poju kasvaa,syntyissään oli 3465 ja pituutta 52cm.
nyt 2kk neuvolassa painoa oli 5400g ja pituutta 55cm.

mutta nyt vois nukkuu jonkun aikaa ennen kun pikkumies herää syömään,ei tiedä meneekä 2 vai 6 tuntia :whistle:
Öitä ja vointeja kaikille :wave:
t:milla
 
kiitos susa vastauksesta,itekkin kyllä epäilen ettei siitä mitään oireita tule..myö otettiin vielä se rota rokote joka kolme kertaa annetaan.

tyty nukkuu tuolla tuulessa ja tuiverruksessa ulkona,vaunutkin piti kääntää toisin päin kun tuuli suoraan koppaan..on kyllä harso ja sadesuojus suojana,mutta itteäni ainakin vilutti kun paitahihasilleen tuolla pihalla kekkalehin.
ei tuu lunta ei..nytkin aurinko pikkusen pilkistelee tuolta.ihme sää kyllä on.

pesin tossa toisen veskin,ja vaihtelin tytyn sänkyyn petivaatteet..huomenna jos vaihtas sitten meijän sänkyyn,tänään oli tarkotus vaihtaa meidänkin sänkyyn petivaatteet,mutta isäntä oli niin nopee,et kerkes laittaa sängyn päiväkuntoon,en sit kehannu käydä enää sitä purkamaan.

mutta nyt jos lähtis kuorimaan jo potut valmiiksi,pitäs nakkikeitto väsätä.
onko kellään muulla vaikeuksia keksiä ruokia?et ei nyt joka päivä jotakin jauhelihaa ja makaroonia tulis syötyy :D

ja nyt kun on taas pyhiä tulossa,niin mitä olette ajatelleet tehdä ruokaa.?jotenkin nyt ei kehtais monena päivänä paistii ja laatikoita syödä.. :eek:
tietysti aattoon kuuluu riisi puuro ja sekahedelmä keitto,ja tietysti ne piirakat ja kinkku.
joulupäivänä sitten paistia ja laatikoita..mutta sit olis vielä tapaninpäivä..

mutta nyt hommiin.

niinukka ja venla
 
heips!
vieläkö tällänen matti myöhänen kerkiää mukaan jutusteluihin?
olen kyllä kovin käynyt lukemassa teidän juttuja,mutta ei ole itse saanut aikaiseksi kirjoiteltua.. :ashamed:
elikkäs olen 24-vuotias kokki ja asustelen mieheni,tyttäreni ja kahden koiran kanssa nummelassa.
meidän esikois tyttö syntyi 9.10 suunnitellulla sektiolla.
painoa oli 3870g ja pituus 52. nyt viikko sitten 2kk neuvolassa paino 5730g ja pituus 58cm. korvikkeella mennään vallan.
pikku hiljaa rupee arki sujumaan,vaikka onhan tämä vielä vähän sellaista opettelua
:)
joulua jo kovasti odotellaan. sais vaan sitä luntakin tulla!
niinukka kyllä on kovasti vaikea keksiä ruokia,vaikka kokki ammatiltani olenkin. tuntuu,että joka päivä syödään jauheliha kastiketta tai makaroonilaatikkoa :LOL:
 
Huomenta päivää!

Kyllä taisi Mintulla olla jotain muuta kuin maitoallergiaa, annoin eilen pari pullollista Nannia ja eipä ole tyttö moksiskaan. Itseasissa nyt taas kakka muuttunut keltaiseksi ja normaaliksi. Eli taisi olla tytöllä jokin pöpö silloin.

Niinukka laitoin sulle yv:tä. Ja kyllä, ruuan keksiminen on hankalaa! Jauhelihakastike on pop... tänään vuorossa siitä eiliset jämät... :/ Me ei olla vielä hankittu mitään jouluruokaa, ei edes kinkkua, huomenna lähdetään kauppoihin. Ajattelin pyytää siskon tänne katsoon lapsia, ei tarvis noiden kanssa lähteä.

Nyt pitääkin jatkaa siivoilua, vaihdan minäkin lakanat.

Muuten, onko kellään yhtä pitkää tyttöä kuin meidän Minttu? Oli 2 kuukautis neuvolassa 59 senttiä.

Mukavaa päivää :wave:

Katja, Anni ja Minttu
 
krisu tervetuloa, kyllä tänne minusta ainakin uusia mahtuu mukaan. Eikai nämä mitään sisäpiirin juttuja olekaan :D :wave:

niinukka meillä on myös vaikea keksiä ruokaa, ensiksikin siksi että poika on nirso eikä syö juuri mitään, ja Ellalla on vielä hiukan maitoallergiaa joten sekin rajoittaa kun ei aina viitsisi tehdä tytölle erikseen ruokia. Meillä syödään just makaroonia ja jauhelihaa eri muodoissa. Perunat ja possunliha on myös yksi perus ruoka-aine meillä. Jouluaattona meillä on perinteistä jouluruokaa ja lisäksi ehkä jotakin thaimaalaista sillä miehen veljen vaimo on Thaimaasta. Joulupäivänä jatketaan meillä samaa listaa eli laatikot, kinkku, rosolli, italiansalaatti, juustot yms. mitä nyt jouluun kuuluu, lapsille keitetyt perunat ja lihapullakastike. Tapaninpäivänä varmaan jotain perusruokaa. Tai vaikka hernekeittoa purkista. :p :ashamed:

Meillä oli eilen illalla ihana hetki Juhon 8v kanssa jolla siis on lievä kehitysvamma(ikätasoaan jäljessä n. 2-3 vuotta) kun hän suostui pelaamaan minun kanssa peliä (Ostoslista Satunalleilta). Hän ei nimittäin ole tähän asti ollut kiinnostunut minkäänlaisista peleistä. :heart: :hug: Hän jopa kysyi aamulla että pelataanko tänäänkin sitä peliä.

Nyt täytyy vissiin mennä alkaa kuulua pientä huhuilua tuolta makkarin puolelta (lieneeekö jo nälkä )? :p
 
YOdottajalle kovasti voimia ja jaksuhaleja täältäkin! :hug:

Meillä räkälinja jatkuu ja saa edelleen olla vähänväliä imemässä pois kröhinän aiheittajia. Isompi tyttö on jo ok ja on nyt jo hoidossakin ja mun pitäs siivota... :whistle: Tääl mä vaan koneilen!
Wiia on omassa sängyssään ja kikattelee mobilelle...Lainattiin kavereilta tuo missä soi mozart, beethoven ja bach ja on kyllä toimiva masiina!
Kädet huitoo minkä ehtii ja kauhee kikatus kuuluu kokoajan... Eilen oli oikeen känkkäränkkäpäivä, Wiia huusi almost koko päivän ja olin jo ihan hermona, kun mies tuli kymmenen aikaan illalla kotiin. No onneks yö meni hyvin ja saatiin nukkua koko porukka 00.30-07.30 ja minä ja Wiia jatkettiin vielä sen jälkeen melkein pari tuntia, syötiin vaan välissä.

Niinukka Mulla kans mielikuvituksen puutetta tos ruoka-asiassa... italianpataa, lihapullia, makaronilaatikkoa ja taas italianpataa... :ashamed:
Tuntuu ettei meillä muuta syödä ja toi 2 vuotias on vielä niin pirun kranttu ruuan kans... Perunaa syö tosi huonosti, paitsi hoidossa. Kotona ei kelpaa mikään...

Odottelen tässä vauvauutisia.... Kaverilla tänään käynnistys ja oon jo ihan hermona toisen puolesta! 2 viikkoa jo menny yli ja oli jo eilen aika kypsä.
Kaaduin tossa toissapäivänä meidän pihassa suoraan perssiilleni, kun oli aamulla tajuttoman liukas... Nyt on takamus ja vasenjalka mustelmilla. Onneks ei ollu Wiia sylissä vaan vaunuissa eikä käyny pahemmin!

Jotain mun vielä piti kommentoida, mut eipä nyt tuu mieleen... :)

Jos menis nyt oikeesti siivoomaan ja lopettas tän lorvimisen! :whistle:

Mukavaa torstaita kaikille!
Lapanen ja Wiia :wave:
 
Nyt on ihan pakko pitkästä aikaa kirjotella kuulumisia ja kertoilla kommentteja...

meillä oli Siljalla eilen 2kk neuvola (siis ikää 2 kk + 7 pvää sillon), pituutta oli 57,5 cm ja painoa 5190 g. Ihan mukavat lukemat kuulema kun on täysimetyksellä. Meilläkin toi paino oli seurannassa jokin aika sitten, mutta nyt ei tartte punnituksessa enää juosta, joten ota Oliivia sinäkin ihan rauhallisest, kyllä se siitä tasaantuu. Oma neuvolatäti totesikin, että tissivauvoilla kasvu on usein aaltomaista, väliin painoa tulee nopeasti ja toisinaan ei juuri lainkaan.

Noita nukkumisia ja jaksamista täytyy kans kommentoida, tuntuu tosi pitkiä pätkiä monien lapset nukkuvan. Meillä kyllä syödään yölläkin 2-3 tunnin välein ja syömiseen vaipanvaihtoineen kuluu jokakerta 20-30 min. Joskus saattaa yks neljän tunnin unipätkä tulla, mutta harvemmin. Päivällä nukutaan kans yks pidempi pätkä 2-3 tuntia ja pari lyhyempää. Lisäks Silja on melkoinen tissitakiainen, usein nukahtaa tissille eli eipä tuota taitais kukaan muu yöunille saada... Tutin syönti meillä takkuaa, sen huolii vain vaunuissa. Itse ajattelisin, että tutti helpottaisi kummankin oloa, ei ihan niin symbioosissa oltaisi. Esikoinen siirtyi korvikkeeseen parin kuukauden iässä ja täytyy sanoa, että oli se tavallaan helpompaa, pystyi isäkin hoitamaan osan syöttövuoroista ja sai itsekin öisin paremmin nukuttua. Nyt kuitenkin olen ihan itsekin ihmetellyt, että miten mukavasti kuitenkin menee, en koe olevani mitenkään erityisen väsynyt tai uupunut vaan todella NAUTIN melkeinpä joka hetkestä. Jo odotusaikana asennoiduin siihen, että mikäli suinkin mahdollista niin 6 kk imetän ja olen tarvittaessa 24h vuodokaudessa vauvan kanssa. Ja niin tosiaan olen ollutkin, kerran olen parturissa käynyt ja pari kertaa kaupassa yksikseni, mutta muuten on Silja aina mukana. Pinnasänkykin meillä on täysin turha, vieressä nukkuu (ja esikoinen nukkui laitokselta lähtien omassa huoneessa omassa sängyssä...) Jotenkin olen vaan ajatellut, että niin mennään ku parhaalta tuntuu ja tällä konstilla on yösyötöt yms. paljon helpompia ja saa itekin jatkaa samantien unia =) Tottahan toki joskus meinaa pinna palaa ja väsyttää (viimeksi eilen :whistle: ) mutta yleensä syynä on ukon aikaansaamattomuus eikä muu... Enempi vois kyllä se osallistua kotihommiin yms. Nyt tuntuu, ettei se tee mitään, vois esim. vaipan kuiteski joskus oma-alotteisesti vaihtaa vaikka Silja onkin varsinainen äitin tyttö. Eli se hyvä puoli kyllä pulloruokinnassa on, että isä tulee sillon lapselle tutummaks ja lapsi isälle, kun isäkin pääsee osalliseksi ruokintahommiin (siis mun mielestä ;)

Mutta nyt tais tulla varsinainen maratooniteksti tästä... Ja voimia oikeesti kaikille väsyneille, pyytäkää/hakekaa apua tarvittaessa kuten YOdottaja, ja ollaan me 'pirteät' ja ''helppojen lasten' äidit onnellisia siitä että jaksetaan. On ne vauvat kuiteski vaan aika ihania!!!

Terveisin Tylsä ja Silja 2 kk 8 pvää
 
Viime yö oli luxusta meidän mittapuun mukaan. Aatu heräsi ensimmäisen kerran vasta puoli viideltä =) seuraavan kerran puoli kahdeksan ja siitä nukuttiin sitten kymmeneen. Yleensä herää eka kerran kolmen aikoihin. Nyt on todella levännyt olo :saint:

Tänään olisi sitten siivouspäivä ja petivaatteet pitäisi meilläkin vaihtaa. Taidan tuon petivaatteiden vaihtamisen jättää kuitenkin viikonloppuun, kun ei ole vielä kovin kauan olleet paikoillaan. Meillähän käy siivooja parin viikon välein että ei nyt kamalasti tarvitse itse tehdäkään, mutta roinat pitää kuiteski järjestää pois tieltä. Joku aikaisemmin mietti täälläkin palstalla siivoojan palkkaamisesta ja suosittelen! Meidän siivooja on 4h yhdistyksen kautta ja maksaa vain 10 ?/tunti, tuostakin hinnasta saa vielä verovähennyksen 60% josta omavastuu 100?. Iso apu meille ja minusta erittäin edullinen. Rakennus ajan jälkeen minun oli ihan pakko palkata tuohon siivoushommaan ulkopuolista apua, kun ei omat voimat enää riittänyt joka paikkaan. Nyt en luopuisi enää mistään hinnasta tästä ihanuudesta.

Täällä myös ikuinen ongelma mitä ruokaa laittaisin :wave: meidänkin talossa asuu nimittäin tuollainen nirppa nokkainen neiti jolle ei paljon mikään kelpaa :/
 
Keiju07
Kaksi päivää olen yrittänyt saada pinon häntää kiinni, jotta voisin itsekin kirjoitella. Nyt Viena nukkuu kolmatta tuntia päikkäreitä, joten ehdin lukemaan jutut loppuun saakka ja kirjoittamaankin.

Ihan ekaksi kommentit:

Oliivia, meillä ollaan myös oltu painotarkkailussa. Täysin rintaruualla mennään ja painossa oli kertaalleen käyrään nähden pieni putoama. Nyt ollaan taas palattu käyrälle. Itse stressasin aika paljon tuosta painosta, oikeastaan järjenvastaisesti, kun maitoa tulee suihkuamalla. Nyt otan rennosti ja luotan siihen, että lapsi ottaa sen minkä tarvitsee. Kyllä se teilläkin alkaa sujua. Luota vaan siihen, että perustyytyväinen lapsi saa kyllä ruokaa.

Noita lapsen putoamiskokemuksia tuntuu olevan monilla; niin meidänkin perheessä. Ystäväni pudotti kuuden vanhana alle vuoden ikäisen pikkuveljeni kaakelilattialle (leikimme jotain leikkiä vauva sylissä...) Aivotärähdys oli seurauksena, ja ihan täysipäiväiseltä kaverilta tuo veli tänäkin päivänä vaikuttaa :D .

Dogtor, mainitsit tuon eläkesäästämisen. Kehottaisin kanssa kovasti harkitsemaan. Etenkin, kun olette vielä nuoria, niin tuollainen perinteinen eläkesäästäminen ei ole teille kannattavaa. Googlettamalla löytyy muutamia taloustieteellisiä tutkimuksia, joista käy ilmi, että eläkesäästäminen on kannattavaa vanhemmille ja isotuloisille ihmisille, joille tulee suuri etu verotuksen kautta. Ja tuossa verotuskäytännössä voi vielä tapahtua muutoksia ajan myötä... Pähkäilin itse näitä eläkejuttuja jokin vuosi takaperin ja päädyin siihen, että jonkinlainen kuukausittainen rahastosäästäminen on kannattavampaa nuorelle ihmiselle (ja pienehkö tuloiselle) pitkällä aikavälillä. Vakuutusyhtiöt mainostaa noita hieman väärille ihmisille mielestäni.

YOdottajalle pitkien ja katkeamattomien unien toivotuksia! Yhdyn kaikkien muiden kauniisiin sanoihin! Ja anna piupaut tuollaiselle perheelle ja etenkin sisarellesi... ei voi ymmärtää hänen käytöstään. Mistähän lie sinulle kateellinen tms... Ei ole kypsän aikuisen käytöstä tuollainen. Toisin kuin sulla itselläsi; ette taida olla ihan samasta muotista valettuja.

Meillä tänään neuvolassa siis painokontrolli, ihan hyvin noussut +230 g viikossa. Mutta mahavaivat eivät hellitä, vaikka viikon olen jo ollut maidottomalla ja kananmunattomalla ruokavaliolla. Millään en haluaisi viljattomallekin, joten huomenna mennään taas lääkäriin pohtimaan tilannetta. Kakka siis edelleen veriviiruista (silloin tällöin) ja aina vihreän limaista. Iltaisin itketään mahaa ja tapellaan syömistä vastaan. Aamut ja päivät menee ihan mukavasti, hymyilevä ja jokelteleva tyttö meillä. Silloin rintakin kelpaa ihan nätisti. Iltaisin olen luovuttanut: annan ensin rintaa ja kun/jos kuppi menee nurin, niin sitten lypsettyä maitoa pullosta. Satsasin tuohon Avent Isis manuaaliseen rintapumppuun (60 ?). On hintansa väärti, siis ihan huippu. Alle viidessä minuutissa saan saman desin satsin, mitä noilla keltaisilla pumpuilla piti lypsää yli puoli tuntia. Ja ihanaa, kun ei tarvitse kahdella kädellä pumppailla. Voin suositella! :)

Viime yönä tehtiin meillä historiaa: ensimmäisen kerran mentiin kahdella syötöllä. Heräsin kello kolme vauvan maiskutteluun ja piti kahdesti vilaista kelloa ennen kuin uskoin. Normaalisti kolmeen mennessä ollaan syöty jo kaksi kertaa. Toisen kerran maito maistui puoli kuudelta aamulla ja siitä koisattiin vielä kolme tuntia. Yleensä syödään neljästä kuuteen kertaan yössä. No, syynä tuohon saattoi olla eilinen lähes kahden tunnin huutokonsertti, joka väsytti Vienan ihan totaalisesti. Katsotaan, miten ensi yönä. Näin tämä menee, yhtenä päivänä tällaista, toisena toisenlaista...

Keiju ja Viena 8 vko
 
Kiva että Milla-Mariakin löysi tiensä tänne ja tervetuloa Krisu.

Päätin sitten kuitenkin teettää kiitoskortit nimiäisvieraille. Tällaiset niistä tuli. Muuten ois ehkä jäänyt tekemättä mut tuosta kuvasta kieltämättä tulee hyvälle tuulelle. Älyääköhän kukaan et mistä kiitellään kun ei ole sitä kastemekko kuvaa...

http://www.aijaa.com/v.php?i=1354428.jpg

Eeli nukkuu ulkona ja äippä (yllätys yllätys) koneella.
 
meillä neuvola reissu tänään,ja ihan hyvin tyty oli kasvanut.
ihan "käyrillä".
painoa oli 5890g(ed.kerralla 5400g) ja pituutta oli 57,7cm(ed.kerralla 55,4cm)
jänteväksi ja puheliaaksi tytyksi kehui..oikein ruplatus alkoi kun kävi "tarinoimaan" neuvola tätin kanssa.

sitten otettiin se rota virus litku..hyvin meni kaikki suuhun.
olihan tuo pikkusen suolanen hinta (55e) kun kävin sen apteekista hakemassa.mutta toivottavasti siitä nyt on hyötyä.

seuraavan kerran sitten ensivuoden puolella, 8 pvä neuvola.
ja silloin tulee eka rokotus
:D

tyty kattelee siskosa kanssa tossa sängylla tota lemmen viemää :D
että voipi olla jonnin joutava sarja.

pitää lähtee sauna laittamaan lämpiämään,mies meni työpaikalle pesemään autoa.

niinukka ja venla
 
Täällä pitää kiirettä jos jonkin moista. Autosta levis virtalukko ( Jotain palasia tuli ulos ja avain oli katkennut sisään)... Pari tuntia sitä jouduttiin runnomaan että saatiin edes rattilukko pois päältä :/ Ihan kiva tuolla pimeessä :kieh: Mummi hälytettiin pienempien kanssa tänne että pääsin isäntää pelastamaan tien päältä :D

No mutta pääasiaan. Tulin toivottamaan teille kaikille ihanille virtuaaliystäville MIELETTÖMÄN HYVÄÄ JOULUA! :hug: Jos sattuu etten tänne ennätä ennen aattoa.



T: Tea ja Kiia kiiukka
 
Siis, en vissiin osaa enää tänne viestei laittaakaan, kun on niin kamalan pitkä aika siitä, kun viimeks kävin. .............
Mie en oo oikeesti jaksanu/kerenny tähän koneelle että olisin voinu pysytellä taas ajantasalla. Poika on lähinnä valvonut yöt, ja mie oon päässy nukkumaan siinä 3.00-5.00 välillä. Useimmiten kello on ollu puol viis kun oon päässy silmät ummistaa. Noh, aamulla sitten en voi jatkaa unia, kun tuo meidän esikoinen herää siinä seitsemän-puol kahdeksan aikaan. |O että oikeesti alkaa voimat olla aika vähissä, tätä kun on nyt jatkunu sellaset 5viikkoa. Poika siis nyt 8viikkoa vanha. Ei häntä onneksi mikään vaivaa sillon kun valvoo, naureksii ja hihkuu vaan. Makkalan nostaa, jos valot sammuttaa tai äiti ei katso |O Miehestä on turha saada apuja vaikka sekin tuossa mukana pyörii. Välillä tuntuu, että enemmän haittaa on kun se on mukana. On nimittäin senkin sotkut siivottavana. Ja miehellä on sellanen työ, ettei sitä voikaan ihan aina valvottaa lasten kanssa. (elokuvien kanssa onkin näköjään ihán eri asia). Mies siis päivystää kotona, ja saattaa joutua koska tahansa lähtemään auton rattiin. Eli täälläpäin sellasta pientä kriisiä. Asioista ei voi sille sanookaan, kun suuttuu, huutaa ja meuhkaa. Ja siitäkös lapset on sit kahta sekasempia. Parempi olla hiljaa ja koettaa jaksaa, niin en ainakaan lasten maailmaa järkytä aikuisten huolilla. :'(
Kunpa vain saisin tuon pojan öisin nukkumaan. Se olisi kaikkein paras joululahja ikinä. Tai ees saisin yhden yön nukkua...
Joo, mutta nyt täytyy lopetella tämä turha löpinä. Pitää vielä firman paperityöt tehä, ja pyykitkin on vielä koneessa ja koira oottaa ulos pääsyä. Mies lähti kaverin kanssa käymään yhellä toisella kaverilla, joten siitä ei apuja heru taaskaan.. :(
Koetan joskus käydä lukemassa ja kommentoimassa. Kiitos ja anteeksi, kun vuodatin mieltäni teille.
pikkumyy ja poika 8vko
 
Marzyciel: Rotarix maksoi meillä 77e/kpl eli toinen satsi vielä ostamatta. Oisko tuo halvempi kappalehinta siitä roketteesta mikä annetaan kolme kertaa?

Vauvakuvausta olen tässä suunnitellut. Haluaisin Eelistä valokuvaajan ottaman mustavalkoisen kuvan syntymäasussaan. Käykääpäs katsomassa Petra Roth:n nettisivut. Aivan ihania vauva- ja raskauskuvia!
http://www.fotoalexandra.com/
Tuolla haluisin ehdottomasti ottaa myös meidän Eelin kuvat mutta vähän turhan kaukana... :(
Tietääkö kukaan hyvää valokuvaamoa Kainuusta tai lähistöltä? Haluaisin nimeenomaan jotain muuta kuin perusposeerauksen.

Nyt saunaan jos pieni mies sen sallii.

Susa
 
Jippii,meillä näyttäs nää illat nyt sujuvan todella hyvin!!Pessi nukahtaa 20-21 omaan sänkyyn ja itekseen..(koputettaan nyt vielä puuta) yöllä tosin heräilee sen 3-5kertaa,ens yönä ajattelin kokeilla antaa korviketta jos sillä sit nukkuis paremmin kun oon vaan tissiä öisin antanu ja saattaa parin tunnin väleinkin sit syödä ton tissin voimalla.Ja kun kokeilin tänään niin kelpaa huoneen lämpönenkin korvike,sitä siis yöpöydälle odottaan. Mutta IHANAAAAA kun mulla on luppo aikaa illalla ennen nukkumaan menoa näin paljon kun Peetukin menee sänkyyn 20-20.30. :D mamma nauttii...

Mutta sit päivän muista tapahtumista... Meillä oli aika lastenvalvojalle tänään 13.30 jonne isänkin piti tulla että saadaan asiat hoidettua.No laitto, 12.30 viestin mulle että hänellä ei ole rahaa tulla tänne(asuu siis 150km päässä) joten ei pääse sinne lastenvalvojalle.Voi V.... mikä pässi...herra on tiennyt ton ajan jo vaikka kuinka ja kauan,eikä muka mistään saa 20? että junalla edestakas pääsee..Pikkasen otti sitten vihaks... :kieh: kiehun vieläkin kun ajattelen tota..Laitoin viestiä että hienosti hommas hoidat.
No lastenvalvoja oli sit sitä mieltä että yksinhuoltajuus ehdottomasti mulle ja ei laiteta paperille mitään tapaamis juttuja edes...eli isällä ei siis oo nyt mitään oikeuksia lapseen.Tämä johtuu siis siitä kun isä ollut niin passiivinen asian suhteen tähänkin asti,eikä näköjään ole aikomusta luoda mitään kiintymys sidettä lapseen.Elatustuen määräks laski 179?,saa nähdä kuinka sen käy.
Itteeni harmittaa sen takia kun olisin halunnut että Pessin isä on Pessin elämässä mukana..ehkä sit myöhemmin..Mutta tällä hetkellä näyttää tältä.
No mutta siis kun isä asian näin pirun vaikeeks teki joudun ite ramppaan sielä pirun lastenvalvojalla ainakin vielä kerran ja ehkä Pessillä joskus ens vuonna on sit isä edes paperilla...
Hyvä meiän isit.... :LOL: onneks ees esikoisen isä on ottanu hieman itteensä niskasta kiinni. Voi niitä onnellisia yksinhuoltajia joilla muksut joka toinen v-loppu isällään...meillä ei toivookaan.Pojat 24/7 mulla...

No mutta tuleepahan kunnnon mamman poikia :D :saint: :heart:

Nyt unille kun nuo mun rakkaanikin nukkuu.

yksäiti+mamman mussukat :heart:
 
huomenta!

tosta rotarokotteesta susa,marzyciel ja hemuli
myö otettiin se rotateg rokote joka annetaan kolme kertaa.niin varmaan se kappale hinta sitten on halvempi..ja äkkiikseltään kun laskee niin yhteishinta on sen 165e.ja meijän pitää vielä 2x55e maksaa..

mie olen ruvennu miettimään että pitäskö venlaa käydä nukuttamaan toisetkin unet ulkona,nyt se nukkuu suurinpiirtein klo 9-9.30-11.30 ulkona.sitten iltapäivästä ja illasta ottaa ½-1h unia.eilenkin tais neuvolan takia jäädä unet vähän vähiin,niin tiris sitten enemmän.ja ihan täysiään nukku sitten jo klo 20. :D

ja sitten rupes ketuttamaan tuo mies..tuli makkariin pötköttämään sängylle kun mie tyttöä syöti,niin johan kohta alko kamala kuorsaus kuulumaan.sanoin sit sille et on se kumma,et nykysin käyt samaan aikaan makkaamaan kun tyttö..ärsyttää sit yksinään kupalehtii täällä,kun ei minua vielä kasin aikaan nukuttanu.

pikkumyy ja yksäiti voimia sinne niiden miesten kanssa.
ei välillä helppoo ole täälläkään..ärsyttää niin suunnattomasti joskus.
yksäiti kyllä ihme mies siellä on,jos jo ajat sitten on ollut tiedossa että on sovittu aika lastenvalvojalle niin miks ei sitten ole jemmannut rahaa,sitä junalippua varten?eikö tosiaan halua sopia lapsen asioista,
ja olla isä pojalle?
vaikka itekkin joskus mietin että ei minunkaan tyttöjen isä kamalasti ole kiinnostunut likkojen asioista..ei esim ikinä kysy tyttöjen kuulumisia minulta..kaipa se sit niiltä iteltään kysyy kun ovat noinkin isoja jo..tiiä häntä :eek: onneksi nyt kuitenkin ottaa sinne heille..pakkohan se on kun kaikki on paperilla.

tuutilulla ja susa silloinhan ne pakkaset ,pesukoneet ja autot käy hajoomaan kun olis muitakin isoja laskuja..
meillä viime keväänä hajos ekana tiskikone (oli kyllä 14v ollukkin) ja ei mennyt kuin viikko niin sano pesukone työsopimuksensa irti.ja kyllä otti rankasti päähän..mutta eihän se auttanut kun marssia kauppaan ja ostaa uudet koneet.

venla on nyt muutamana aamuna pötkötellyt meijän sängyllä,ja lähellä oli ettei tänä aamuna pudonnut sängynpäädyn ja seinän väliin :eek: (sänky pitää olla silleen irti seinästä,kun on patteri siinä,eikä sängyssä ole päätyä kun on runkopatja sänky)
punkee itteesä silleen jaloillaan ylös päin,onneks mies kerkes tarttumaan jalasta kiinni..kauheeta jos toinen olis muksahtanut sieltä lattialle..tietääpähän nyt seuraavan kerran laittaa tyyny sinne esteeksi.

mutta nyt virittelemään tuo pyykkikone käyntiin.

niinukka ja venla
 

Yhteistyössä