-LOKAVAUVAT 2007-

Huomenta,

Anni lähti joka tiistaiselle mummulavierailulle ja Minttu ryökäle meni heräämään jo seiskan aikaan, vaikka kuinka yritin selittää että juuri tänä aamuna pitäisi nukkua erityisen myöhään :) No tuolla se sohvalla örisee ilman vaippaa, minä juon aamukahvia. Haukotuksia tuntuu tulevan, joten pian painutaan takaisin pehkuihin.

Tuutilullalle voimia sairastuvalle! On se jännä kun tämä joulunaika on melkoista sairastelun aikaa. Ja Yksäidin kuvat olivat tosi suloisia! Piti käydä Peetunkin kuvia katsomassa, on kyllä suloinen taapero! :heart: Susan Eelin hymy kuva pisti kyllä itsenkin hymyilemään :D Piituli, meilläkin on Annilla joskus yhtäkkiä vain ollut päivän korkea kuume, tai yön. Olen ajatellut että siellä on ollut joku pöpö tulossa, mutta kuume on sitten tappanut sen pois. Mutta se on totta, ei mene päivääkään etteikö noista jälkikasvuista jotain ajattelisi sydän sykkyrällä, äitiys saattaa olla melko raskasta... ja kyllä, hotellihuone maittaisi minullekin joinakin viikkoina, vaikka joutuisikin tekemään "aikuisten töitä" päivät ;)

Töihin en kyllä muuten missään nimessä haluaisi! Olen siis nauttinyt kotiäitydestä täysin siemauksin :) Tuli tuossa oltuakin 6 vuotta töissä, joten ihana on olla vain kotosalla nyt. Hieman tässä äitiyslomalla päätin lisäkouluttaa itseäni ja eilen katselinkin josko sitä kävisi taas jonkin kurssin suorittamassa, saa hieman vaihtelua itselle tähän arkeen kun siltä tuntuu.

Dogtor, miettikää tarkkaan sitä eläkesäästämistä, siitä kun ei pääse eroon vähällä, jos tulee katumapäälle... nimimerkillä kokemusta on... :|

Jahas, nyt kutsu sohvalta kuuluu, joten pitänee mennä. Sitä piti kysymän että miten muilla kestoilijoilla sujuu? Minä myin juuri NB kokoiset vaipat pois ja voi että teki pahaa :( Meidän vauva on jo kokoa S... mutta muuten kestoillaan päivisin, yökestoilu ei sitten mulla jaksanutkaan sujua, vaikka esikoisella sitä harrastin. Oon vissiin tullut laiskaksi? :)

Katja ja Minttu
 
Nostin Mintun vaunuun tuohon olohuoneeseen ja sammui samantien, tulin vielä aamukahvia jatkamaan ja Kalevan lukemaan. Ja Oululaisille kirjoittamaan että laitanpa heti teille sähköpostia jos tavattais perjantaina? Vaikka täällä meillä, tai jos tuntuu liian kaukaiselta niin sitten jossain muualla? Mutta sovitaan tarkemmin sähkopostissa, ja uusia Oulaisia otetaan mielellään rinkiin mukaan :)
 
Topsy, toi voi muuten olla ihan totta, että jos se onkin joku pöpö joka yritti tulla, mutta :LOL: ei päässytkään perille.

Joo ei muakaan kiinnosta mennä töihin. Olen nyt ollut syyskuusta 2005 asti kotona ja meinaan olla ainakin sinne asti kun Emma ja Essi täyttää sen 3. Mulla on kyllä vakkari paikka Citymarketissa, mutta innostus on 0. :p Kun mun työ matka on 20 km per suunta. Ja kaksivuoro työ. Lisäksi hoitomaksut olisi n. 560 ? kk(palkka n. 800 ? käteen). Että ei oikein nappaa mennä töihin siksikään.

Tässä piristystä synkeään päivään (ulkona ainkin meillä ):

http://www.aijaa.com/v.php?i=1349032.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1349033.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1349035.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1349038.jpg (sorry kun on huono kuvanlaatu, kännyllä otettu)
 
Mulla ja hirvee hinku "pois kotoo" ei tosin töihin vaan kouluun..Tuossa kans kattelin josko ois jotain kivaa kurssia jossain että vois jotain järkevääkin tehdä mamma lomalla.Minä kun en oikein jaksas kotona tekemättömänä olla..Tai onhan täälä tekemistä kyllä. =) ihana isosisko sielä Piituli

Kestoista meillä mummo ompeli kauheet läjät imuja ja sisävaippoja kummallekkin pojalle.No Peetulla pidän niitä kun ei hänellä ole vaippa enään kun nukkuessa niin sillon on tuo kesto,mutta Pessillä en voi pitää kun kaikki ovat reisien kohdalta isoja... Toi on sellanen rääpäle tuo miun vaavi että en viitti ees laittaa kun todennäköisesti falskaa reisistä.
Sitten suuri ongelma meillä on nyt se että yöllä nuo 3-6kg vaipat tulee läpi,Pessi kun pissaa jo niin paljon.Kävin ostamassa seuraavan koon vaippoja niin eikös taas tullut pissat sänkyyn kun vuotaa reisien kohdalta... :kieh:
Mitähän ihmettä sitä tekis...vai pitääkö vaan vaihtaa yöllä vaippaa ja pitää noita pienempiä...

No mutta nyt kaupoille
 
täällä pesty jo aamutuimaan jääkaappi ja jää viilee kaappi..millohan viimeksi olen sillee kunnolla pessy,et kaikki tavarat ja hyllyt ottanu pois :D
olihan tuo likanen..muita kaappisiivouksia en kyllä aijo jouluksi tehdä.

venla meni jo heti ysin jälkeen ulos nukkumaan..joka aamu rupee hyytymään kyllä samaan aikaan. =)
eilen illalla ei sitten suostunut syömään kun 80ml maitoa kun oli taas (kai) niin väsynyt..huuti vaan naama punasena.
mutta tytyn nakkasin sänkyyn ja rätin korville ja tutin suuhun niin sinne simahti,ja aamuun puol kasiin asti nukku.pari kertaa laitoin yöllä sille tutin suuhu.

tuutilulla paranemisia sinne,ja voima :hug:
kurjaa on kun porukka sairastaa.
kyllä sitä varmaan jaksaa hoitaa sairaita lapsia,mutta jos ite tulet kipeeksi niin silloin kyllä on kaikki ihan jumissa.
onko kiia säästynyt flunssalta?

dogtor,yksäiti,ja piituli tosi hyviä kuvia =)

kyllä ei taida meille jouluksi tulla lunta,vähän kyllä potuttaa :headwall:
olisin kyllä toivonut oikein lumista joulua..mutta minkäs luontoäidille mahdat.
jossakin ennusteessa,luvattiin tälle suunnalle tapaninpäiväksi lumisadetta..saas nähdä tuleeko,ja pitääkö ennustukset paikkansa.

mutta nyt ruan tekoon.isäntä menee iltavuoroon.
niinukka ja venla
 
Pakko liittyä tuohon lumi keskusteluun, mä en yhtään halua että lunta tulis, no okei just kestän jos aaton olis. Mä vihaan talvea ihan kamalasti ja mitä vähemmän lunta ja pakkasta yms niin sitä parempi. :ashamed: :ashamed:

Täällä on se joulu stressikin :wave:
Eilen kahen maissa päivällä se tuli ku kirkkaalta taivaalta, sillon hokasin että paljon on lahjoja hankkimatta ja mitään ruokajuttujakaan ei oo, kinkkuki jäpittää edelleen kaupassa.
Kuusi pitäs mennä kaatamaan Juhon kummisetän tontilta, mee ny sitten pimeessä kaatamaan ni kotiin tuotua huomaa että huppista siinähän oli vaan kolme oksaa ristissä. :|

Onkos teillä heittää hyviä karstan poisto vinkkejä?? meillä kun tota tukkaa on aika paljon niin kovin ei viittis öljyillä..

jaahans, jos sitä veis tän hikottelevan ja kitisevän karstapään nukkumaan..

elina ja juho tasan 2kk
 
Meillä kävi hyvä tuuri ja voitettiin isännän työmaalta tosi suuri herkkukori missä on lähes kaikki joulupöytään ja vähän enemmänkin! :p Viimeksi olenkin tainnut voittaa arpajaisista kun olin 7 v -kassillisen terveyssiteitä :LOL:

Nyt ulkoilemaan

Susanna ja Eeli
 
Pikainen kysymys:
Jos täällä on porukkaa tampereen ympäristöstä...
Mistähän sieltä suunnalta saisi ostaa kestovaippoja? Tiedän, että cittarissa ja prismassa on jonkinlaisia, mutta tarkoitan lähinnä lastentarvikeliikkeitä tms joista niitä saisi.
Eemelin isovanhemmat haluaisivat pukinkonttiin ostaa, mutta eivät kuulema ole löytäneet. Ovat ainakin Pirkkalassa käyneet kattelemassa.
 
Mua väsyttää |O on tämä rasittavaa kun en ole saanut kahteen viime yöhön kunnolla unta ennen ensimmäistä syöttöä. Meillä Aatu on laittanut parina iltana nukkumaan ennen yhtätoista ja minä onneton en nyt sitten osaakaan nukkua, kun ei ole sitä joka iltaista taistelua unta vastaan. Mikä ihme tässä nyt mättää kun niskat jäykkänä makaan ja odotan että milloin itku alkaa ja kun sitä nyt ei ole ollutkaan, niin en osaa itse nukkua vaikka pojan puolesta saisinkin:headwall: :headwall:

Tänään käytiin tunnin mittainen kävelylenkki tekemässä ja kuinka ollakaan kun vaunut pysähtyi loppui pojalta uni. Ajattelin viime yönä kun pyörin tuolla sängyssä että mun pitää alkaa ulkoilla taas säännöllisemmin niin jospa unikin olisi levollisempaa. Ottaa niin aivoon tuollainen koiran uni!

Tyttö ja mies tuolla yrittää kasata joulukuusta. Täytyy rientää auttamaan kun kuulostaa siltä että osat on hukassa :xmas: aivan ihanaa kun joulu tulee, vaikka olisi kyllä kieltämättä mukavampi jos luntakin olisi maassa. :xmas: :xmas:

Ihania on kuvat lapsistanne.

Katja, Anni ja Aatu
 
Ginnifer - kiitos kannustuksesta. Perjantaina on se painoseuranta ja tunnin aika neuvolassa. Elättelen vielä toivoa, että paino lähtisi nyt kunnolla nousuun.

Meillä sitten tapahtui eilen kurjia juttuja. Istuskelin sohvalla ja neiti pötkötti vieressäni - kättäni pidin hänen jalkojen päällä. Sitten tuntui "nykäisy" ja karmiva kopsahdus kun vauva putosi lattialle. Rupesi heti itkemään ja onneksi mulla oli puhelin ihan vieressä ja sain soitettua 112:een. Lastenpolilla oltiin päivä ja yö seurannassa ja kaikki ok. Tajuntaa ei menettänyt missään vaiheessa eikä oksennellut ym. Oma säikähdys oli kyllä hirveä ja yhä edelleen näen ja kuulen tuon tilanteen päässäni.

Päästiin aamulla kotiin ja odotellaan nyt kutsua neurolle. Itsellä ollut pienenä epilepsia ja nyt tutkitaan sitten neiti. Syntymästä asti on ollut vähän ylijäntevä ja saanut sellaisia täristyksiä. Voi kuulemma olla ihan normaalia, mutta haluavat tarkistaa ja hyvä niin. Epäilivät, että putoaminen saattaisi johtua mahdollisesta epileptisesta kohtauksesta.

Kaikki kävi kyllä niin nopeasti. Ja monet itkut on nyt itketty. Edelleen olen varpaillani ja tarkkailen tyttöä varmasti turhankin tarkkaan. Kuitenkin polilta vakuuttelivat, että kaikki on hyvin. Tähän sohvalle neiti ei kyllä enää pääse. Olo on tosi syyllinen, vaikka tiedän että se on turhaa.

Onneksi ollaan nyt kotona. Nukuttiin yhdessä 3 tunnin päikkärit - otti eilinen molempien voimille...



 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Pikainen kysymys:
Jos täällä on porukkaa tampereen ympäristöstä...
Mistähän sieltä suunnalta saisi ostaa kestovaippoja?

Pikku-Lizko
Mustanlahdenkatu 19
33210 TAMPERE

Puhelin 040-8677917

On lastenvaatekirppari mutta siellä valmistetaan ihka uusia vaippoja.
 
Voi Oliivia,tiedän tunteen kun mulla esikoinen tippu sängystä pari kertaa kun ite olin nukahtanu..tosin oli sillon ekalla kerralla varmaan jo 5kk.Ei kummallakaan kerralla käynyt yhtään mitään,ei ees mustelmaa tullu.
Pessillä kans ollu tollasia täristyksiä ja välillä pientä nykimistä ihan syntymästä asti,nyt jääny kyllä vähemmälle.Tarvii mainita neuvolassa..ite kun oon ihan aatellu et ei oo mtn kummaa. Esikoisella oli kuumekouristuksia pienenä,tai siis ei oo aikoihin ollu kuumeessa niin en tiä tulisko enään.Ne oli ihan kamalia...

Vihdoin tuli kakkakin tänään Pessiltä..neuvolasta taas soittelin ja kyselin tosta kakkaamisesta,sano että 14 vuorokautta voi odotella kakkaa ja jos ei sinä aikana tuu nii sit vasta tarvii huolestua..toki jos muuten on tuskanen niin sit eri asia. Kauheen pitkä aika...hui.Ite kun oli synnytyksen jälkeen ummella ja pari pvä tekemättä isompaa asiaa niin olo oli ihan kamala..

Nyt pakoa katsomaan, pojat kun jo kummatkin nukkuu :eek:
 
Onneksi Oliivia kaikki on hyvin. Tiedän tuon kauhun tunteen. Oma poika nyt jo tosin 8 v, kaaduin hänen kanssaan jäisellä pihalla jouluaattona kun hän oli 9 kk. Olimme tulossa kotiin aaton vietosta mummolasta, poika lipsahti sylistäni kun kaaduin polvilleni ja hän sai aivotärähdyksen. Kyllä oli omatunto kovilla että miksi kannoin kun vaunutkin oli mukana autonperässä. :/


*muoks* meilläkin kaikki neljä nukkuu ja äidillä on ihan omaa "laatuaikaa" juon glögiä ja istun koneella. :LOL:
 
olivialle ja vauvalle :hug: oli onni onnettomuudessa..tutullani tippui vauva vahingossa sängyltä 3-4kk ikäisenä niin hänellä murtui kallo :'(
nyt on onneksijo ihan reipas ja terve iso tyttö..

jälkitarkastus takana
kylläpä ketutti niin maan pirskuleesti..jouduin kysille j.tarastukseen kun repesin niin pahasti..no,ensinnäki mua vastassa ol mies lääkäri :| ja hän tutki minua vain 5min ja lähetti kotiin..siis kasoi vaan alapään ja sanoi etä kaikki ok..ei mitään ehkäisystä kysynyt,ei kysynyt onko mulla jotain kysyttävää ja eikös ne yleensä rinnatkin tutki?..

meidän paikkakunnan neuvolassa terkka otti kuitenki verikokeet ja pissinäytteen,painon,verepaineen..

täytyy sit ensiviikolla kun on pojun neuvola niin pyytää e-pillerit..outoo mun mielestä toi kysin homma..ja siitä 5min piti maksaa 22e!!! :kieh:

poika nukahti TAAS vasta aamu 7..ja nyt nukkunu koko ajan ja ei varmasti pysy hereillä kun yrittää herätellä..hitto..
mitä mieltä ootte millaisia kukkia veisin huomenna mun kaverille,sille jonka äiti kuoli viikko sitten syöpään?ruusuja en haluu vieä..olisko joku kerbera kimppu sopiva?
nyt herätelemään unikekoa

emma ja antton 2kk3pvä :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Piituli; minunkin laatuaika on tätä nykyä surffailu! Eipä ole kovin kummoset laatuajan vaatimukset ;) voishan tuota jotain järkevämpää tai kenties romanttisempaakin tehdä, mutta tähän se vaan on jostain syystä ajautunut. :D

 
onneksi olivian vauvalle ei käynyt kuinkaan..ite aikoinaan pudotin ton 13v tytyn sitteristä..tyty sitterissä ja kun sitterin kantohihnoista otin kiinni ja rupesin nostamaan,kädestä lipesi toinen hihna ja neiti muljahti lattialle,en ollut tytyä laittanut mitenkään kiinni siihen sitteriin.onneksi ei ollut pudotusta kuin joku parikymmentä senttiä..siinä huuti tyttö ja tais äitikin itkee.
ite kuulemma olen vauvana pudonnut hoitopöydältä :D

olen kyllä venlasta huomannut sen että kun mennään vaihtamaan vaippaa hoitotasolle,niin tyty jaloillaan potkastelee niin että selkä menee oikein kaarelle,ja pääsee liikkumaan jonkun matkaa (onneksi seinä ja ikkuna tulee vastaan) selälleen,tuntuu että venla oikein nauttii siitä että pääsee "karkuun".
sohvalle en ole enää pitkään aikaan uskaltanut jättää nukkumaan,ja jos meidänkin sängyllä nukkuu niin kumpaisellekin puolelle laitan tyynyt.
sillä tyty on nyt muutamana iltana kun on ollut lattialla,niin ruvennut vänkäämään itteään kylelleen, :eek: pää kekottaa ihan ihme asennossa,ja jalat myös..

tänä iltana neitillä olikin pitkästä aikaa oikein tirinä ilta :( mikä lie häntä tirisyttänyt,ei missään muualla oikeastaan viihtynyt kuin sylissä.kahen tunnin välein yhestä lähtien syönyt.ja muutenkin rupes tuntumaan,että nälkääköhän tyty vaan nyt huuteloo..eli riittääkö kohta enää pelkkä maito?..itseasiassa annoin tänä aamuna venlalle 60ml maidon joukossa velliä,mutta en nyt usko että se nyt enää illalla olis vaikuttanut siihen jos hällä olis mahakipuja ollut.eikä tuo tirinä nyt kipuitkua ollut.lähinnä väsymyksen ja nälän aiheuttamaa jeijetystä.tutti suussakin piti sellasta murmatusta. :(
silmät itkusta punasena,ja niiiin surkeena. :/

sitten ennakoin ja mentiin jo tissille ja pullolle varttia vaille kaheksan..eikä yhtään huudettu.syötiin toisesta tissistä ja pullollinen maitoa ja simahti minun syliin..tuolla se rätti ja unipupu kainalossa nyt nukkuu.

itellä on ollut alamaha ja alaselkä tosi kipeet tänään,olo olis ihan sellanen et menkat vois alkaa hetkenä minä hyväänsä..toivottavasti nyt pysyisvät vielä jonkin aikaa poikkeen :x

pitää sauna laittaa lämpiämään,mies tulee kohta iltavuorosta,huomenna sillä olis vielä iltavuoro,ja sitten neljä päivää vapaata.

niinukka ja venla
 
katjanna, mullakin olisi vaikka mitä tekemistä täällä, kuten pyykin pesua, tavaroiden keräilyä, tuttipullojen pesua yms. mut niinpä vaan taas jämähdin tähän koneelle. :saint: Nukkumaankin voisi mennä, mutta jos noi likat vaikka herää syömään niin ei malta käydä. Kun yleensä syövät vielä klo 22-23 välillä, mut nyt kun taas oikein odottaa että heräis niin nukkuvat varmaan tonne aamuyöhön asti ihan mukisematta. :headwall: On tää niin tätä pähkäämistä. :LOL:

Pia ja Emma&Essi+veli ja sen sisko
:heart: :heart: :heart: :heart:
 
Hui! Onneksi Oliivian vauvalla kaikki kunnossa! Siskon esikoinen putosi sängyltä n. 5kk:n ikäisenä. Onneksi ei hällekään kummempia sattunut. Paikalle saapui ihan ambulanssi kun sisko soitti hätäkeskukseen, mutta paikalle päästyään he joutuivat keskittymään lähinnä äidin rauhoitteluun, todettuaan että tyttö on täysin kunnossa. Kyllä varmasti säikäyttää perinpohjaisesti tuollainen tapaus!

Dogtor. En kyllä tunne minkäänlaisia "kukkaetikettejä", mutta itse veisin ystävällesi kimpun liljoja. Ovat mielestäni erittäin kauniita kukkia!

Meillä oli siis tänään 3kk neuvola. Painoa Matiakselle oli kertynyt hurjat 6650 ja pituutta 62,4 cm. Eli mukavasti kasvaa omilla käyrillä. Myös rokotus saatiin, eikä poika pistoksesta tuntunut kovinkaan välittävän. Illalla onkin sitten ollut pientä tirinää kokoajan ja lämpö pikkaisen noussut, mutta ei onneksi mitään sen vakavampaa. Itse kun pelkäsin kovasti, että poika saa joitakin reaktioita rokotuksesta.

Ilouutisena vielä omaa napaa, eli meillä masuvaivat ovat selvästi helpottaneet =) . En vain tiedä onko syynä maidoton diettini, maitohappobakteerien antamisen aloittaminen vai cuplatonen lopettaminen, sillä kaikki nämä aloitin samaa aikaan. Pääasia, että Matias voi paremmin ja väläyttelee ihanasti suloista hymyä useammin. Matias lähettää kaikille lämpimät hymyt joulun kunniaksi :heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1350864.jpg
 

Yhteistyössä