-LOKAVAUVAT 2007-

Oululaiset; meidän pitää jättää tällä kertaa treffit väliin kun Annillahan on toi vesirokko parhaillaan. Toiseksi meillä aika kiireinen ensi viikko kun kaikki lahjat on hankkimatta ja kotikin pitäisi saada jollekin mallille ennen joulua. Toivottavasti päästään sitten seuraaville treffeille mukaan :wave:

Jaksuja Yksiäidille :hug:
 
Joululahjoista on ollut puhe. Minä ostin tytöille Nattoun unirievut (Lehmän pää ja riepu vartalona ja Nattoun vinkuvat lelut (vinkuu kun heiluttaa tai puristaa). Muuta ei osteta kun taitaa tuota tavaraa tulla muutenkin, kummeilta ja mummeilta yms.

Meidän Ella nukkui koko yön omassa sängyssä, kun siis eilen siirtyi omaan sänkyyn meidän huoneessa.

Voi kun tulisi lunta niin tuntuisi paljon enemmän jouluiselta.






Pia+Emma ja Essi
 
Piituli ja santti, aivan loistavaa jos tavataan kaffen merkeissä!!
Terveisiä saunasta :wave: me ollaan nyt saunottu kolmena päivänä putkeen kun tuo meijän sauna on nyt saunomis kunnossa. Isäntä on kyllä niin kova saunomaan, että voin varautua siihen että sauna on joka päivä lämmin, tai ainakin joka toinen.
Joululahjoista, me ollaan hankittu Juholle aika paljon lahjoja, lähinnä suurempia vaatteita, satukirjan, lelulaatikon ja sinne muutama lelu.
Kehittäviä leluja olen pyrkinyt hankkimaan, sillä ajatuksella että menevät sitten muutaman kuukauden päästä kun niistä alkaa ymmärtämään. Isovanhemmille ja kummeille olen ilmottanut että pienten lasten astioita ja juuri niitä kehittäviä leluja saa hankkia, anoppi osti Juholle lampaantaljan. Isäni sanoi ostavan pojalle muistoksi vuoden 07 mitä missä milloin kirjan, hauska idea, voi poika sitten isompana ihmetellä että mitäs sillon. Jotakin muistoa haluaisin hankkia vielä Juholle vuodesta 2007, harmi kun ei sillon euroviisujen aikaan tullu tilattua niitä juhlarahoja, mitähän sitä sitten keksisi.
Isovanhemmille mekin sellaset johon tulee juhon 2kk jalanjälki ja valokuva, sitten ajattelin paahtaa huomenna suomalaiseen kirjakauppaan ostamaan sellaset isovanhempien "vauvakirjat".

Ainiin, piti sanomani tuosta tutista. Meillä Juho on aika riippuvainen tutista, uni ei tule jos ei ole tuttia, ja meillä sitä todellakin rampataan laittamassa, tänään ennen kun nukahti kunnolla, kävin 8 kertaa laittamassa ja isäntä vissiin 4 kertaa. Yhtenä yönä joutu tuttia käydä laittamassa 23-05 välisenä aikana aika tarkkaan puolen tunnin välein, sillon oli kyllä hermo aika tiukalla ja kova väsy. Ilman tuttia me ei kyllä tultas toimeen, joten koen että tutti on meillä pelastus. Juho ei muuten paljon itkeskele, mutta jos tutti puuttuis niin sitten varmaan huutoa piisais, tai luulen niin.

Yksäitille ihan hirveesti jaksamisia! :hug: samoin Yodottajalle! :hug:

Elina ja Juho kaksi päivää vajaa 2kk
 
heipä hei..
ei ollut edes krapula tänään vaikka aika huppelisse tulikin oltua :D
antton oli siis mummon luona yön,oli nukkunut myös ekat päikkärit ukona vaunuissa ja olikin nukunut melkein 3tuntia,täytyy sitten itekkin alkaa nukuttamaan sinne..
me ostettiin anttonille joululahjaksi vauvojen piano,sellanen tosi pehmee jonka voi laittaa seinään kiinni ja vauva sit potkii sitä ja se soi..ja se soi pitkään,siinä siis soi oikeestaan vaan kappaleita..meidän herra kun tykkää tuollaisia pimputuksa kuunnella niin tuo ostettiin..sitten ajateltiin ostaa jotain pysyvää ensimmäisesä joulusta,mut en viel tiedä mitä..
me saatiin savon-sanomilta sen päivän lehti,millon antton syntyi niin se on sit muistona tästä vuodesta..ja olen jotain juttuja keräilly sellaseen nalle puh laatikkoon,jonka annan anttonille kun se muuttaa sit isona omaan kotiin,jos raskin sen laskee kotoo pois :LOL:
siis siellä laatikossa on just tuo lehti,sit napatynkä,yhdet pieneksi menneet body ja potkarit..
ja painettiinhan me isänpäivä lahjaksi anttonin jalan kuvat..

tutti on meillä kans salainen ase nukahtamiseen,ei ilma sitä oikein mitään tulis,heittää sen yleensä pois suusta un on nukahtanu..

jaahas,pitäisköhän ruveta jo nukkumaan..
jaksamisia yodottajalle ja yksäitille :hug:
ja näkymättömälläninnillä ihania kisuja
susa79 ihana vaavi :heart:
diipelillä kans suloinen jesse poika,ollaankin törmätty irc:n lokavauvoissa :hug:



emma & tonttu-antton 2kk 1pvä :heart: :heart: :heart: :heart:
 
niin ja noista isovenhemmista vielä,meillähän käy melkein tappelu kuka saa anttonin yöksi ja milloin..kovin pyysivät ukon vanhemmat etä tuotaisi antton ensi viikolla yöksi,saas nähdä,kun en raskisi antaa :D
ja jos mun äidillä on ollu antton hoidossa niin sit ukon äidillä on kalenterissa merkintä et se on ollu siellä :LOL: :LOL: kuulema saman verran täytyy olla hänelläkin
 
Emman piti nousta syömään jo klo 23, mutta herätin neidin just äsken syömään. Nyt on taas tytöillä iso ero syöttövälillä, kun normaalisti 15-30min. max. tunti. mutta hyvin tuo näyttää unta hakevan tässä sylissä. Essi vetäisi illalla 140 ml pelkkää velliä, Emma 130 ml. On meinaan melkoisia syöppöjä. :LOL:

 
Huomenta!

En käsitä miten mua ei väsytä yhtään! :eek: Syötin tuossa just Jessen ja kummatki ukkelit vetelee sikeitä,täytys kohta lähteä itekkin koittamaan.

Oululaiset meille kyllä sopii tälläkin viikolla tapaaminen,tavattasko me jonkun luona vaikos kaupungilla? Toisaalta olis mukava jonkun meistä kotona ku kaupungilla on melkonen hulivilinä päällä,vai mitä ovat muut mieltä?

Hih kylläpäs Piitulin tytsyille ruoka maittaa,se on hyvä =) Mä oon hirveen varovasti alotellu tuota velliä,aina sekotan maitoa sekaan,eilen illalla annoin 70ml velliä ja 80ml maitoa sekasin,sitten Jesse vielä imas 80ml maitoa että kaitpa sitä vois kokeilla enemmänkin tuota velliä... :whistle:

Mutta nyt unten maille...
 
Huomenia!

Emma sitten nukkuikin 07.30 asti. Kun ensin sain likan nukkumaan klo 02.00, sitten Essi heräsikin jo klo 05 syömään. Kyllä on meinaan väsy olo, kun tottui jo niihin pidempiin yöuniin. Nyt on taas molemmat ruokittu ja koisaavat tuolla olkkarissa sittereissä kun isosisko kattelee Postimies Patea Nickolodeonilta.

Ellan kanssa juotiin äsken aamukahvit. 2v tykkää kovasti kaffesta. :LOL:

Olen sentään jotain saanut aikaiseksi, tyhjensin pyykkitelineet ja laitoin vaatteet paikoilleenkin kaappeihin (mitä yleensä en heti jaksa vaan ne lojuu koreissa). Uloskin pitäisi kait lähteä vaan kun ei oikein huvita kun on niiiiiiin synkeää tuolla pihalla. Luin just muuten lehdestä että taitaa tulla musta joulu muualle paitsi lappiin (plääh, tyhmääääää)

Terkuin Pia, Emma,Essi ja isosisko Ellutellu :heart: :heart: :heart:
 
Huomenta!

Tasan viikko jouluaattoon - en käsitä miten aika on mennyt näin nopeasti...

Me ollaan vuokrattu jouluksi iso mökki ja sinne tulee sekä minun että miehen vanhemmat ja sisarukset. Ihanaa, kun kaikki on saman katon alla eikä tarvitse siirtyä paikasta toiseen.

Meidän neidille joululahjaksi on ostettu se mitä missä milloin 2007-kirja. Sinne ajateltiin vielä kirjoitella joidenkin päivien kohdalle meidän omia juttuja vuoden varrelta. Jotain leluja on ostettu ja sitten PMMP:n Puuhevonen cd. Meillä typy tykkää kovin kuunnella musiikkia ja tuon levyn lastenlauluja aikuinenkin jaksaa kuunnella...

Tultiin hetki sitten ekasta lääkärineuvolasta ja olo on nyt vähän kurja. Viime viikolla käytiin normi neuvolassa ja jo siellä oli juttua siitä, että vauvan paino ei kovin hyvin nouse. Silloin painoa oli 4705g, kun sitä syntyessä oli 3990g. Tänään se oli 4755g -eli viikossa paino noussut vain 50g. En tajua. Täysimetyksellä mennään ja neiti syö parin tunnin välein - paitsi öisin harvemmin. Multa tulee maitoa tosi hyvin.

Mistäköhän vähäinen painonnousu voi johtua? Neiti on tyytyväisen oloinen ja virkeä - joten vaikea kuvitella, että hällä nälkä olisi. Voiko minun maito olla jotenkin liian vähärasvaista? Mitä sille voisi tehdä?
Hassuja kysymyksiä, mutta tämä on meidän esikoinen ja nyt on pallo vähän hukassa. Perjantaina on seuraava painokontrolli..

Oliivia ja neiti 6vko 1pvä
 
minnuu väsyttää |O vaikka tyty nukkukin hyvin viime yönä,mutta mie varmaan sen sata kertaa katoin kelloo,ja kahen aikaan heräsin,niin tuntu että olisin ikuisuuden nukkunu.oikeastaan en ole puol kuuden jälkeen nukkunut silmän täyttäkää.
vähän käytiin vaunuajelulla,mutta en jaksanut edes lähtee tota tavanomaista tunnin lenkkiä kiertämään..

en tiedä onko joku köhä tulossa,kun käsiä on pakottanut,piti aamulla särkylääkekkin ottaa,jotta helpottaisi.

tyty nukkuu nyt tuolla ulkona vaunuissa,isäntä aamuvuorossa.
paketoin tossa viimoset lahjat..tulihan noille isoille tytöille aika paljon paketteja. :D
vaikka sanoin että paljon ei osteta..mutta aina se menee näin..joka ikinen joulu.

näkymätön ninni aika ihania kissoja =)
mie muistan että miulla oli joskus lapsena tollasella samalla mallilla tehty musta kissa,jolla oli valkonen maha se oli aivan ihana :)

yksäiti84 jaksuja ja :hug: sinne.toivottavasti nyt ei kamalla masennusta pukkaa päälle.
ite muistan toissa jouluna tunteneeni aivan kamalaa yksinäisyyttä,silloin tytöt menivät isälleen,ja mie aivan yksin,joten se joulu meni visusti töissä.
silloin kun tytöt aaton aattona lähtivät,niin mie vaan istuin sohvalla ja välillä pillitin ja välillä sitten taas olin ihan ok.mutta ei paljon joulufiiliksiä ollut.aatto meni iltavuorossa,mutta sitten kun töistä kotiuduin niin äkkiä suihkuun ja nukkumaan..en edes telkkaria avannut.
ehkä joulu on vaan niin perhejuhla,että kaikilla joku läheinen lähellä,ja vietetään iltaa yhdessä..
vaikka lapset olisivatkin kotona,mutta kyllä sitä aikuinen ihminen kaipaa sitä aikuisen seuraa.
mutta jaksuja yksäiti

ite olen miettinyt että kuinkahan pitkään tämä ihme herkkyyskausi kestää,välillä tuntuu että kaikki asiat itkettää,ärsyttää kun telkkariakin kattoo niin aina saa olla pyyhkimässä silmiä..eilenkin kun katoin sitä niskavuorta niin vedet vaan valu silmistä..onneksi oli sen verran pimeetä että mies ei huomannut.

mutta nyt alko mahoton suhina tuolta vaunuista,tyty taitaa herätä.

niinukka ja venla 10vkoa
 
huomenta..yö meni oikein hyvin,antton heräsi puol 7 syömään ja jatkoi vielä unia..
hitto meille tulee kohta tapiolan vakuutus ukko käymään,ja hirvee savu haisee sisällä ku takka eilen vähän tupsutteli ja sit käytiin äsken ostaa meidän kämppään palovaroitin..kun tulee se ukko kotivakuutuksen tkemään niin eipä sitä varmaan ilman palvaroitinta saa :LOL:
nyt pojan kakan siivuuseen
 
Miten on, joko alkaa joulustressiä pukkaamaan? :whistle: :xmas:

Itsellä ei ole (en ainakaan myönnä :LOL: ). Lahjat on ostettu (paitsi miehelle ja itselle). Jouluruuat kävin ostamassa lauantaina niin ei sitten tarvitse lähteä siihen suuren rysikseen viikonloppuna. Hakee vaan maitoa, leipää yms. pientä sitten lähikaupasta. Kinkku saadaan isännän työpaikalta. :D . Isäntä on ainakin tämän alkuviikon reissussa joten eipä olisi paljon mahiksiakaan lähteä 4 lapsen kanssa kaupoille kun kolme olisi kärryissä, niin ruuille ei jäisi tilaa lainkaan. :)

Joten ei tässä muuta kuin että aattoa odotellaan jo kovasti lasten kanssa. Ja sitä lumisadetta.

"Olen eksynyt", sanoi tonttu pieni.
"Lumi peitti joulutieni". Pelottaa
on pimeää, mistä etsin ystävää?
Tähti katsoi hymyillen, tietä pienen valaisten.
Sinun kotiisi tontun vei, ystävää Jouluna
unohdeta ei.



Pia+Tytöt :saint: :saint: :saint:
 
diipeli aivan ihania oli nuo Jessen kuvat! :heart: meidän pitäis kans hankkia sellanen leikkimatto kaarella (en tiiä mikä niitten oikea nimi on) Siljalle, vois tyttö tykätä olla siinä kun on alkanu viimeaikoina niin kovasti kaikkea kattelemaan.

oululaiset meille passaa treffit ja melkeinpä joka päivä käy. minä ainakin yritän kattella sähköpostia aina päivittäin, joten voidaan sopia sielä tarkemmin.

tuttiasiaa meillä neiti ei syö tuttia muuten paitsi aina nukkumaan mennessä. tuolloin laitan hänet omaan sänkyyn ja tutin suuhun (ei rauhoitu muuten) tyttö kuitenkin pulauttelee tuota tuttia jatkuvasti pois ja heti haluaa sen sitten takasin suuhun, joten mulla jatkuvasti käsi pinnojen välistä pitämässä tutista kiinni (pinnis kiinni meidän sängyssä). jostakin tämä voi kuulostaa monimutkaselle, mutta aiemmin Silja itkeskeli monta tuntia ennen nukahtamista, joten tämä systeemi on aivan taivaallista siihen verrattuna ja unikin tulee melko nopeaan.
 
Ginnifer
Oliivia, meillä oli vähän samantapainen tilanne. Paino laski ensin sairaalassa liikaa, niin että sitä nostettiin yhden vuorokauden tehoruokinnalla, samalla kun minulla stimuloitiin maidontuloa. Mutta kotiin päästyämme paino kääntyi uudestaan laskuun, ja jouduttiin jälleen ottamaan rintamaidon lisäksi korviketta. Tää oli mulle kova paikka, sillä olen tosi sitoutunut täysimetykseen. Kuitenkin jälkeenpäin ajatellen homma hoidettiin järkevällä tavalla: viikon ajan annoin aina imetyksen jälkeen pienen määrän (n. 20ml) korviketta. Seuraavalla viikolla annoin vielä korviketta 1-2 kertaa päivässä varmuuden vuoksi. Sen jälkeen paino onkin noussut, tosin ei sitä vieläkään mitenkään hirveästi ole: 7-viikkoisena 4175g kun syntymäpaino oli 3720g. Meilläkin tyttö on virkeä (ja muutenkin ihana :heart: ), joten en usko että teilläkään on hirveästi syytä huoleen!

Suosittelen Imetystukilistaa. Vaikka siellä onkin välillä sellainen puhdasoppisuuden henki vähän päällekäyvä, niin ihan konkreettisia hyviä neuvoja sieltä kuitenkin saa. Mikään ongelmahan ei ole uniikki vaan joku muu on jo sen joutunut ratkaisemaan ja voi jakaa viisautta!

Joidenkin mielestä lapsentahtinen imetys pitää hylätä jos paino ei nouse. Meilläkin nukutaan/nukuttiin aika pitkiä yöunia, ja muutaman kerran yritinkin tyttöä herätellä syömään, mutta se oli aika rankkaa ja tuntui tosi väärältä. Nyt mä imetän aina kun tyttö sitä haluaa, ja muutenkin tarjoan rintaa aina ensimmäisenä ratkaisuna jos en selkeästi ymmärrä että viestu koskeekin vaikka vaippatarpeita! Lisäksi meillä oli alkuun käytössä rintakumit, ja sen jälkeen kun niistä on päästy eroon, on myös imeminen muuttunut tehokkaamman tuntuiseksi.

Ja vielä: luin jostain, että noi normipainokäyrät on laadittu aikana jolloin melkein kaikki lapset ruokittiin korvikkeella, ja että rintaruokitun lapsen käyrä voi olla toisenlainen. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta kuten tuostakin näkee, niin syitä voi olla monenlaisia, eikä ainakaan kannata rynnätä tärvelemään imetystä ilman tosi painavaa syytä. Ja muistathan itse syödä ja juoda riittävästi - mulla ainakin on "aina nälkä ja kokoajan jano"!

Kannustaen,
Ginnifer ja Ellen huomenna 8 viikkoa
 
Iltapäivää!

Onpas ollut viikonloppu. Olen itse ollut kirjaimellisesti aivan loppu myös, kunnes pääsin lauantaina hieman tuulettumaan kaverin tupareihin. Menin sitten yksin, koska Aron oli ollut todella hankala koko lauantain. Mies oli sitä mieltä, että mamma tarttee nyt pienen breikin. Mutta eipä mennyt kotona ihan niin kun ohjekirjassa lukee. Tulin kotiin joskus yhden aikaan yöllä, poika hereillä ja mies tukka putkella. Poika ei ollut nukkunut iltapäikkäreitä, eikä ollut suostunut syömään mitään. Eli vastassa pieni yliväsynyt poika. No, onneksi en ollut ottanuyt paljoa, pari siideriä vaan. Sitten aloitin pojan nukutuksen. Tunnin päästä siitä poika suostui syömään. Söikin oikein kunnolla, ei mikään ihme kun oli niin kauan ollut ilman ruokaa.
Se on niin varmaan , että mitä vanhemmaksi vauva tulee, niin vaatimustaso kasvaa. Meillä täytyy ennakoida kaikki nyt niin tarkasti. Kun saa ruokaa ennekun menee todella nälkäisen puolelle on kaikki hyvin ja kun pääsee ajalla päikkäreille niin kaikki menee hyvin. No, Aron oli tietty väsynyt eilen kaiken rumban jälkeen, oli muutekin hyvällä tuulella ja söi todella hyvin. Tänään tähän mennessä kaikki mennyt hyvin. Nukkuu päikkäreitä juuri pihalla. Saas nähdä miten sitten illalla. Aamupäivän pitkille päikkäreille ei ole kauheasti ongelmaa saada nukkumaan, mutta sitten iltapäikkäreiden kanssa on joskus aivan hirveää vääntöä.
Tutista on ollut puhetta. Meilläkään sitä ei mitenkään ahkerasti syödä. Kun lähdetään autolla johonkin hän huolii sen suuhun. Yöksi ei halua sitä eikä päikkäreille. Joskus iltasin mussuttaa sitä ajankuluksi. Yleensä hetken vaan ja sitten sylkäsee sen suusta.

Meillä Aron on nyt alkanut kakkaamaan itse, ainakin jonkin verran. Joten en nyt ole antanut enään sitä Levolacia joka päivä. Ihan kiva, ehkä se sitten ei ollutkaan maitoallergiaa meillä, vaan ihan suoliston kypsymättömyyttä. Välillä on kyllä paukut aika piukassa, mutta sekin on huomattavasti vähentynyt.

Nyt voisi mennä tekemään jotain muuta, täytyisi vielä tällä viikolla siivota kunnolla, ettei kämppä jää ihan myrskyn merklksi kun lähdetään joulunviettoon. Viikon päästä onkin sitten jouluaatto!

Elza ja Aron 3kk ja 19 päivää
 
susa, ihana kuva eelistä! kyllä tuommoisilla hymyillä pelastaa monta huonompaa hetkeä! :flower:
ja kysymys: mitä siellä jälkitarkastuksesa tehdään? onko lääkäri vai pelkkä terkka?
tänään pojan 2kklääkäri, ihan kiva päästä kuulemaan kasvusta, tuntuu ainakin kasvaneen paljon, mut saa nyt nähdä!
minua ahistaa koko jouluvalmistelut; siis mitään en oo tehny, enkä kyllä tiedä millon kerkeenkään tekemään, plaah...
jaahas, kaipa pitäis raskia herättää poika uniltaan et kerkeis syödä ennen neuvolaa. vähän tylsää kun tunnin verran tein töitä et sain nukkumaan, ja nyt tuntus vetävän ilman katkoja, mut ei kai se auta....
neuvolakuulumisia myöemmin!

:wave: tilda+poju2kk :heart:
 
Heissuli vei sairastuvalta jälleen kerran :/ Minuun itteen iski mieletön flunssa viikonloppuna ja yllättäin meijen 3v sairastui samaan, taas vaihteeksi. Oma olo jo pikkusen pirteämpi tänään mutta poika on ihan kanttu vei. Kuume taas yli 39, jumalaton yskä ja nuha. Itkee nyyhkyttää ihan vähän väliä. Yöllä valvottu useampaan otteeseen ja välillä jopa istuttu ulkona kuistilla että pojulle tuli pikkusen parempi olo.

Kiia nukahti eilen vaunuihin klo 20 ja havahtui hereille 21, otti hörpyt ja jatkoi yöunia :eek: Ihmeellinen mukula, kääntää rytmiään miten sattuu :D Ei voi äiti ymmärtää lasta...

Yksäiti hurjan paljon voimia sulle :hug: Muistan minäkin kun olin yh ja tuli joulu niin veti se mielen hurjan matalaksi.

Mun äiti on lasten ainut elossa oleva isovanhempi. Tai esikoisella on isän puolelta elossa mutta näillä pienemmillä ei ole muita kun mun äiti ja mun äidinvanhemmat. Äitinihän jo suunnittelee että jos hän pääsee eläkeputkeen kolmen vuoden päästä niin hän alkaa hoitamaan Kiiaa ja miä meen töihin :D No katotaan sitten kolmen vuoden päästä onko hän valmis eläkkeelle (nyt 54v). Kyllä miä oon monelle sanonut (äidillekin) että saan häntä kiittää paljosta tässä elämässä :heart: Napanuora ei ole tainut katketa vieläkään vaikka itelle tulee maaliskuussa 35v täyteen :whistle:

Susalla oli todella hieno kuva pojasta. Alkoi itteäkin hymyilyttämään :D

Jälkitarkastuksesta Mitäs siellä tehtiinkään? terkkari otti hempparin, paineet ja painon ja kyseli sitä sun tätä. Niin ja katsoi pissin. Lääkäri sitten teki sisätutkimuksen, katsoi sektio haavan ja kyseli onko ollut mitään vaivoja tms. tai onko mitään kysyttävää. Ja kysyi mitä ehkäisyä olin suunnitellut. No miähän en mitään tarvi kun piuhoissa on klipsit. Ja lääkäriltä sai Kelaan toimitettavan paprun (todistus että j.tarkastus on tehty tms.)

Tuttia meillä lutkutetaan aika usein tosin yhtä usein se vintataan nyrkin eestä pois. Ja aurinkoista (hedelmäsosetta) ollaan pari kertaa maistettu pari lusikallista. Hyvää oli!

Jaahas, pipi poika kutsuu. Pitää mennä :wave:

tuutilulla ja Kiia kera muun lutunan
 
Voi voi..tulipa kurjia uutisia jouluks...Pessin kummitäti on raskaana,nyt rv 22+4 ja joutui sairaalaan kun on kohdunsuu alkanu aukeemaan.Hänellä edellinen kuoli pari vuotta sitten kun syntyi rv 21...Nyt laitettu tukilanka ja vuodelevossa sit vissiin loppuun asti..Toivottavasti vaavi nyt pysyy sisällä vielä.

Tutista ollu puhetta..meillä se pelastaa usein nukkumaan menossa jne..ainoo ongelma vaan se että ei tuo tutti oikein pysy Pessin suussa.No nyt sit yks pvä huomasin et Pessin kielen alla oleva jänne on aika lyhyt ja lähtee melkein kielen kärjestä,johtusko tästä se ettei tutin syöminen kunnolla onnistu ja se että pienenkin maitomäärän syömiseen pullosta menee aika hurjasti aikaa. tarvii neuvolassa ottaa puheeks tuokin.

Taidanpa alkaa Pessille antaan pikkasen luumu sosetta..maha kun ei noilla mallasuutteella ja Levolacillakaan oikein toimi.Luumulla on Peetun maha aikoinaan saatu toimimaan.
Nyt alko sellanen venkuaminen sylissä et tarvii mennä. Kiitos kaikille jaksuista =)

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=PirneZ&album_id=1358163

Tuola mun pojista kuvia
:)
 
yksäiti:
ei näy kuvia ku vissiin susta :)
mä kävin ostaa äsken pojalle vauvojen jussi paidan,vähä ihana :heart:
poika nukkuikin ulkona 3tuntia,saatiin olla sen vakuutus ukon kanssa ihan rauhassa..otettiin sit meille kolmelle kunnon vakuutukset ja sittietty tää koti vakuutus..
suositteli jo eläke säästämistä,heh me molemmat ollaan vasta 20..mut laskeskel siinä et jos molemmat laitettas 50e kuussa sinne nii sit 62vuotiaana tulis eläkettä 3000e kuussa,paljon se olis mut on sekin 100e paljon meidän rahoista joka kuukausi pois..täytynee vielä harkita tuota..
voi ei,mulla olis huomenna se jälkitarkastus,pelottaa jo nyt :D
kun en yhtään tykkää siitä että ne ronkkii tuota takapuolta,mulla on joskus ihan itkukin päässy jos on kovakourainen lääkäri,vaikka aina sanon että pelkään sitä..noh jospa se hyvin menis.
nyt syötteemään poitsua..

emma ja antton 2kk ja 2pvä
 
Eeli kiittää kehuista :flower: Saas nähdä millä jalalla se nousee tuolta päikkäreiltä -sateleeko hurmuri hymyjä vai näkyykö pojasta taas vaan kitarisat kun huutaa... :whistle:

Lindexilllä oli muuten lastenvaate tarjous. Kun ostaa 30 eurolla, saa 10 euroa alennusta. Tekis kovasti mieli ostaa Eelille vielä yks puku joululahjaksi... Meillä on tuo äitiyspakkauksen pukukin vielä käyttämättä mutta kun noita söpöjä lasten vaatteita on niiiiin vaikeeta vastustaa.

*MUOKS Meilläkin ihanaa joulun odotusta varjostaa miehen magneettikuvaukset. Sai lähetteen kiireellisenä kuviin oudon raajojen puutumisen vuoksi. Pelottaa.
 
hellouta!!!

Oululaiset passaisko ettei ainakaan sovittas torstaille kun sillon Jaakon porukat ois tulossa meille niin ei päästä. Täytyypä käydä itelläkin lukemassa sähköpostia....

Jesse on löytäny omat kädet ja kaikki aika tuntuu menevän niitä toljottaessa :heart: Heh tosin näin yöaikaan sais tuo käsin kiinnostus olla vähemmän hallitsevaa niin poitsu rauhottus nukkumaanki. Mä tässä ihmettelinki ku mahotonta ähinää kuulunu pinnasängystä jo varmaan tunnin,menin sitten katsomaan niin siellä Jesse silmät isona tapitti omaa vasenta kättä ja hymyili ja kurlas ihastuksesta. Heh onneksi ei itellä nyt satu väsyttämään,tuossa olen joululahjoja pakkaillu.

Mahoton,tuossa se poika vaan jokeltelee ja yleensä on unten mailla tähän aikaan. :D

Öitä vaan kaikille!

Jonna ja Jesse
 
Meillä sitten 2v vaihteeksi kuumeessa, mitään muita oireita ei ole. Illalla oli ensin tosi kärttynen ja vaan syliin kaipasi kokoajan, mutta sitten nukahti. Heräsi sitten hetken päästä ja oli kuuma kuin kekäle. Nyt sitten aamulla vähän lämpöä ja pörrää kuin mitään ei olisi ollutkaan :/ :( Mitähän mahtaa olla, voisiko tulla vielä hampaita?

Essikin sitten piti huuto session illalla. Kun sen laittoi sitteriin tai sänkyyn kun nukahti niin heräsi heti huutamaan suoraa huutoa, annoin sitten Panadolia (nestemäistä ) ja nukahti melkein heti ja nukkui 22-01 kunnes herätin syömään oli meinaan syönyt klo 19 viimeksi, kun ei suostunut syömäänkään. Sitten siitä nukkui taas klo 07. Ja nyt nukkuu taas. :/ Emma on nukkunut ihan okei kokoajan.

On tää kyllä yhtä pohtimista ja pähkäilyä koko äidin elämä. :LOL:

Isäntäkin on taas vaihteeksi reissuhommissa Suolahdella. Kyllä sillä on helppoa, käy töissä ja pääsee valmiiseen pöytään syömään, saa nukkua rauhassa hotellissa ilman häiriötekijöitäl( lapset ei meuhkaa ja tappele). Kyllä välillä ihan oikeasti käy sitä kateeksi, sit se että jos ehdottaa että voitais mennä käymään jossain viikonloppuna niin eihän se halua lähteä mihinkään kun on kokoviikon ollut reissussa (minä kotona). No tulipa taas valitettua. :heart:

Pia,Emma,Essi ja Ella :hug:
 

Yhteistyössä