-LOKAVAUVAT 2007-

Mileko Mulla vähän sama. Muutettiin miehen työn perässä paikkakunnalle, jossa en ollut edes ennen muuttoa käynyt. Kaikki tutut ja sukulaiset jäi yli 250km päähän. Ei ihan ykskaks lähetä kyläileen tai kukaan käy täällä. Itse asiassa ykskään mun kavereista ei ole käynyt meillä, ollaan sentään asuttu jo kolme vuotta täällä. Kesäsin olis vielä tosi hieno kaupunki ja meillä tilaa, mut silti aina odotetaan ett me tullaan ja mennään muille. Vähän on sellainen olo kuin kaverit olis hylänny muuton jälkeen.
Täällä uudella paikkakunnalla en ole oikein kenenkään kanssa ystävystynyt. Töissä kyllä sai ihmiskontakteja, mut ei niidenkään ihmisten kanssa oltu kuin töiden kautta tekemisissä. Koirapuistossa nyt joskus näkee ihmisiä. Mutt nykyään saattaa mennä paiviä ellei viikkoja, etten ole puhunut kenenkään muun kuin miehen kanssa :eek:
Mie olen hiukka huono saamaan uusia ystäviä tai edes tuttuja :ashamed:

Joululahja vinkki mie aattelin ostaa miun äidille ja anopille sellaiset 'isovanhemman kirjan' (en ihan varma mikä oikea nimi). Se on semmoinen jota isovanhemman on tarkoitus täyttää omilla kokemuksillaan. Kirjassa on otsikoita ja vinkkejä mistä voi kirjoittaa oman lapsuuden leikeistä, elämästä yms. Eli kirjata ylös hiukan 'sukutarinaa'. Jos sais isovanhemmat innostuun siitä, niin olis hieno perintö sitten joskus lapsenlapsille :)

Mie kävin eilen yksin koiran kanssa lenkillä (mies oli nukkuvan pojan kanssa kotona). Kaksi ihanan rentouttavaa tuntia ilman tissitakiaista ;) Hiukan olen väsynyt tähän sympioosi elämään ja pienen pienikin irtiotto teki hyvää. Tuntui, että oli taas paaaljon enempi voimia ja kärsivällisyyttä.
Vähän on huono omatunto, että on niin väsyny olemaan vauvan kanssa. Kuitenkin monta vuotta toivottiin tätä tämmöistä elämää. Mutt eiköhän ole ihan normaalia haluta joskus omaa aikaa. Ja pakkohan sitä on antaa miehenkin ottaa edes hetkeksi vastuu vauvan kaitsemisesta. Ettei käy niin, ettei uskalla hoitaa pientä, kun mie olen toisen 'ominut'.

Hipkukka
 
Marzyciel, Hollolan puolella ainakin olkihattu (vai mikälie) myy kakun koristeita, me tilattiin täältä nastolasta kakut sellasesta kun kahvitar ja hekin möi kakun koristeita. Joten luulen että sun kannattaa suunnistaa konditoriaan eli vaikka just Piitulin ehdottamaan sinuheen. Aijuu ja citymarketissa oli kans jotain.
Piituli, ei hullumpi idea ollenkaan!!
Marzycielkin on siis oletettavasti lahden seudulta, olikos muita??
Ei ehkä olis kovin hullu idea tavata vaikka ens vuoden puolella jossakin??
Mulla ei ainakaan ole todellakaan liikaa kavereita / jutustelu seuraa ja varsinkaan niitä joilla lapsi olisi.

Jaahas, jos sitä siivoais tän kämpän loppuun ja menis sitten saunan lämmitykseen.

PuPu
 
Joo ensi vuoden puolella voitais treffata. =) Kun tuolla Oulun seudulla olevatkin kahvittelevat, niin miksei myökin. :D

Siitä maidon lämmityksestä olen lämmitellyt 400 w noin 60-70 s. Riippuu tietysti mikrosta. Sellaista äidinmaidon lämpöistä :heart: . Ja kuumassa vedessä ei kauaa kestä lämmittää jos lämmittää esim. niissä Ainun kertakäyttöpusseissa, niin on tosi nopsaa ja kätevää.

Täällä on tänään huhkittu ja siivottu sekä vaihdettu huonekaluja huoneesta toiseen. Meidän 2v Ella on tähän asti nukkunut meidän välissä kun ei ole suostunut menemään omaan sänkyyn, mutta nyt siirrettiin tytsyn oma sänky meidän makkariin ja tein siihen prinsessa katoksen pinniksen verhokatoksesta. Kyllä tuo ainakin siihen illalla nukahti. Sänky on minun sängyn vieressä. Makkari on nyt kyllä suht turvoksissa kun siellä on neljä sänkyä. :/

Tarkoitus on siirtää meidän sänky jossain vaiheessa eri huoneeseen, niin saavat tytöt (3 kpl) jäädä omaan huoneeseen. Ja Juholla on oma huone.

Emma ja Essi veti viime yönä maratooni unet klo 21.30-05.00. Aivan uskomatonta. Neuvolan täti marmatti mulle vellin syötöstä, ei kuulemma saisi antaa kun maissikin lasketaan viljoihin. Pitäisi antaa perunaa, hedelmää tai kasviksia. Ajattelin kuitenkin jatkaa vielä vellillä, on paljon helpompaa pullojen kanssa kuin purkkien. :heart:

Piituli+Emmuli ja Essuli
 
Ihmeiden aika ei ole ohi! Meidän molemmat lapset nukkuu ja saadaan olla kerrankin rauhassa ilta miehen kans! :heart: no mitä nyt sitten tehdään.. Mies katsoo elokuvaa ja minä surffaan. Todella romanttista! :D

Meillä tuntuu jotenkin kaukaiselta vielä nuo vellit ja kiinteät. Mennään edelleen pelkällä rintamaidolla. Ihan hyvin tämä on vielä toistaiseksi nälän pitänyt. Kyllähän Aatu kaksi kertaa yössä herää syömään eikä vielä koskaan ole nukkunut edes kuutta tuntia putkeen. Pisin unipätkä on muistaakseni viitisen tuntia. Esikoiselta jätin vellit kokonaan välistä eikä hän edes siitä tykännyt, enkä sitten kehdannut alkaa opettamaankaan. Kun pelkkä maito ei enää riittänyt siirryin suoraan soseisiin.

Jaksuja kaikille väsyneille äideille ja erityisesti teille jotka pyöritätte arkeanne yksin :hug: olen monesti miettynyt yksäitiäkin kun hänellä on kaksi pientä lasta, että se jos mikä vaatii sisua ja vieterin venymistä taivaisiin. :hug: olikohan se nyt yksäiti josta puhun, mutta kuitenkin tarkoitan Pessin ja Peetun äitiä. Tätä muistin haperuutta meilläkin ilmassa, ihan niin kuin Tuutilullakin.

rentouttavaa lauantai-iltaa

Katja, Annukka ja Aatukka
 
Iltaa!

Voi että, jaksamista teille joilla unettomia öitä :hug: Ja extra :hug: :hug: yksäidille ja Yodottajalle. YOdottaja, nukkuuko Viu päivällä? Saatko silloin nukuttua? Hyvässä muistissa on kyllä esikoisen yövalvomiset, en sitten itse malttanut päivällä nukkua ja melko piipussa olin... mies niitä aikoja aina muistelee ja panikoi etten nyt Mintun kanssa joudu siihen jamaan. Mut en varmasti, kyllä virheistä oppii ja monesti vetelen tirsoja päivisin tossa meidän sohvalla :LOL:

Tiipii, kiva kuulla teistäkin! Näinkin ykspäivä kun menin limingantulliin, käpyttelitte pojan kanssa vastaan :) Olin autossa niin en viitsinyt huudella :)

Meillä Minttu valvoo vieläkin... istua tillottaa sitterissä, jos vie sänkyyn niin itku tulee. Haluaa valvoa meidän kanssa :) Ollut valveilla jo kuudesta, välillä haukottelee, mutta ihan hiljaa olla öllöttää. Mikä lie valvomisvimma, normaalisti molemmat lapset nukkuu kymppiin mennessä. No tuollakos valvokoot, nukkuu kun nukuttaa, niinhän sitä itsekin tekee :)

Tänään oltiin kaverin kanssa jouluostoksilla. Parin tunnin jälkeen mies soitteli ja kehoitti käymään myös kaupassa ja samalla kyseli mitä oon ostanut... no siinäpä sit huomasin että vaan ja ainostaan Mintulle :whistle: Toppapuku ens talveksi, jouluksi vaatteet, bodyja, vaatteita ens kesäksi... Aloin sit ostamaan niitä joululahjojakin. Tullut hirmu vimma tuolle tytölle kaikkea laittaa kun on meidän viimeinen kullannuppu.

Korvikkeen lämmityksestä, me ei koskaan lämmitetä eikä lämmitetty esikoisellekaan. Helpompi olla reissussa kun ei ole mikrosta riippuvainen. Joskus annan jopa suoraan jääkaapistakin jos kiire on...

Mies tuolla laittoi Mintun vaunuun, kun ei jaksanut vielä ylös pinnikseen. Kuului menevän silmät kiinni joten eiköhän toi kohta tosta nukahdakin. Käytiin saunassa (myös Minttu kun oli nokka tukossa niin kivasti aukes) ja ajattelin yhden saunasiiderin nautiskella. On se vaan niin hyvää :)

Mukavaa sunnuntaita ja Oululaisten kanssa voitais tosiaan taas treffata! Ens viikollako? Laitelkaahan sähköpostia :)

Katja ja likat
 
Nauratti kun Katjannan jutun luin. Sama tilanne -Laatuaikaa täälläkin vietetään. Eeli nukkuu, isäntä katsoo tellua ja mä surffaan netissä.

Diipelillä oli söpöjä kuvia Jessestä. Meillä taitaa mennä toi lastenvaatemaku yksiin kun muistelen odotusaikana ihastuneeni tuohon teidän Fleecepukuun (missä on pilven kuvia). Nytkin oli yhdessä kuvassa tuttia myöten samat asusteet kuin Eelillä.

Elzan "leffan" kävin kattoo. On se vaan niin helpon näköistä tuo lapsen nukuttaminen... ;) Sulonen pakkaus tuo teidän Aron.

Joku kyseli joululahjoista vauvalle (yksäiti?). Ensin ajattelin et ei osteta itse ollenkaan, kun ei toinen vielä niitä osaa aukoa, mut sovittiin miehen kans että molemmat ostaa pienen paketin Eelille. Minä aukaisen iskän ostaman ja iskä mun. Trip trap meilläkin oli tarkoitus ostaa mut se hankitaan nimiäis rahoilla sit kun sen aika alkaa olla. Mekin ollaan toivottu vähän isompien leluja valmiiksi esim. brion puulelut, 68cm vaatteita ja lasten astioita. Niin ja tuttiketjua! Mistään ei meinaa löytyä sellasta joka sopii perinteiseen rengastuttiin.

Ihana kuulla et muillakin muisti reistailee! Luulin jo et mulla on päässä vikaa kun en muista edellisen yön tapahtumia. Mies kysyy usein et miten Eeli on syöny edellisenä yönä. Yleensä mun tosi vaikee muistaa mikä on on tapahtunut viime yönä ja mikä sitä ennen tms.

Nyt ois varmaan ihan fiksua painua pehkuihin mut kun ei malta... Kyllä sit taas kiroo itteensä kun Eeli nousee eka syötölle.

Susa ja Eeli
 
Ginnifer
Tiedoksi, että tänään oli Punavuorenkadun (siis Helsingissä ) Jutta -lastenvaatekaupassa Fuzzit hyvässä tarjouksessa. Ja normaalihintakin oli kohtuullinen. En vaan tullut kysyneeksi jatkuuko tarjous maanantaina. :headwall: Ja siis jos jotakuta täällä kiinnostaisi kestoilua kokeilla, mutta eri vaippasysteemien kirjo tuntuu läpipääsemättömältä viidakolta, niin nuo FuzziBunz -vaipat ovat siis niitä kaikkein helppokäyttöisimpiä: vähän kuin neppareilla kiinnitettävät housut, joihin selkäpuolen aukosta sujautetaan imuosa. Niillä on myös hyvä jälleenmyyntiarvo, eli kannattaa kokeilla!

Näin propagoi
Ginnifer, uupuneena saatuaan juuri nukkumaan lapsen joka ei nukkunut ensinkään päiväunia tänään
 
Millille, Milekolle ja Yodottajalle kovasti voimia! ei tämä kyllä aina mitään ruusuillatanssimista ole. meillä tosin nyt helpottanu kovasti, mutta vielä on tuoreessa muistissa ne alkuaikojen valvomiset...ei ollu herkkua ei |O

onko muilla samaa ongelmaa kuin meillä: minä en pääse lähtemään ilman vauvaa enää mihinkään kun neitille tulee ihan kamalia paniikkihuutokohtauksia jos en ole lähettyvillä?
torstaina olin luokkakavereitten kanssa syömässä alkuillasta ja vauva jäi kotiin isänsä kanssa. hetken olin ehtiny olla poissa niin neiti oli alkanut huutamaan aivan kauhuissaan ja jouduin sitten tulemaan kotiin kesken illan. eilen kävin yksin saunassa (viereisessä talossa) niin taas sama juttu. masu oli kyllä molemmilla kerroilla tankattu täyteen, mutta niin vaan iskee kamala hätä kun huomaa ettei äiti olekaan saatavilla. koskaan ennen ei ole samallatavalla huutanut, puhelimen läpi kun mies soittaa niin kuulostaa aivan hirveältä... olin ajatellu että olisin joulun jälkeen alkanut käymään taas joskus uimassa tai ilmottautunu johonkin kansalaisopiston tanssitunneille, mutta nyt näyttää siltä että en pääse täältä kotoa mihinkään jos tyty ei ole mukana.

jep, palataan taas!
 
Tiipii: Juuri mietin et osaakohan Eeli edes ikävöidä. Eilen oli ekaa kertaa hoidossa mun äidillä puolituntia. Oli naureskellut ja nukahtanut sen syliin. Tuntee varmaan itsensä tärkeäksi kun vauva ikävöi, mutta onhan se aika arkea rajoittavaa. Toivottavasti tilanne helpottuu sielläkin.
 
Moikka kaikille!

En ole saanut piiiiiiiiiitkäääään aikaan saanut aikaan kirjoitella kuulumisia. Olen kyllä aika hyvin käynyt lukemassa teidän juttujanne täällä.

Täällä ollaan tulossa mökkihöperöksi. Joku muukin valitteli, että töihin olisi kiva mennä... Mä olisin täysin valmis, mutta en viitti mennä. Meillä on siellä yhdistyminen käynnissä, joten työnkuva tulee muuttumaan ensi vuoden aikana. En millään haluaisi mennä sinne stressaamaan asiasta. Enkä haluaisi millään laittaa eemeliä mihinkään hoitoonkaan. Joten eipä ole vaihtoehtoja =)
Onneksi meillä on tuo perhekerho, niin tulee edes kerran viikossa lähdettyä johonkin täältä. Vauvauinti ja muskari olisi kiva. Muskarin piti alkaa, mutta ei sitten alkanutkaan niin kuin aina.

Hipkukka ja Mileko mietti uudella paikkakunnalla asumista. Mä muutin aikoinani äijän perässä etelään iisalmesta. Nyt suurin osa kavereista asuu siellä 550 km päässä ja varmasti eivät tule käymään. Kaikki vaan soittelee, että koskas me taas tullaan käymään. Olisihan se ihan kiva, kun meilläkin voisi joskus käydä. Kummityttö täyttää ensi lauantaina 10 vuotta ja yhdelläkään synttäreillä en ole vielä päässyt käymään. Neitiäkin näen noin 2-5 vuoden välein, kun menen itse käymään... Eivät ole käyneet vissiin kuin yhden kerran koko aikana meillä.

Eemelille ostettiin joululahjaksi "Eemelin kootut metkut" kirja ja kummitäti kyseli sitä dvd:tä. Lisäksi löysin hänelle sen muumien "kuka lohduttaisi Nyytiä" kirjan (eemeliähän kutsuttiin Nyytiksi raskausaikana). Isäntä katteli sitä Nintendon Wii:tä, mutta en tiedä ostaako se sen. Poikahan sitä tosiaan tarvii näin ensimmäisenä jouluna :LOL:
Mummoille ostettiin kehystaulut, johon painettiin ensimmäinen käden- ja jalanjälki ja lisäksi viereen sai kuvan. Samanlainen laitettiin iso-setälle Kanadaankin.

Meillä on oltu ihan kunnossa... mitä nyt eemelillä oli vatsataudin poikanen. Pari iltaa näki oikein, kun pojalla särki mahaa ja vuorokauden hän oksenteli. Nyt näyttää kaikki olevan ihan hyvin. On ainakin tyytyväinen, eikä huuda mahaansa eikä ole vielä kertaakaan tänään oksentanut (koputin jo puuta). Isällä oli alkuviikosta ja nyt toivon, etten minäkin sairastu vielä.

Jaaha nyt mua kutsutaan taas...
 
Meillä mun kummityttö,9v. yökylässä.. Hän ei oikein noista vauvoista perusta ku hevoset on nyte In. Onneksi niitäkin omasta mäestä löytyy :)
Yö meni kivasti,2 yösyöttöä. Aamusella typy nukahti sitteriin ja mentiin ton heppahöperön kaa siivoileen talliin. Isäntä toi vauvan ulos nukkumaan mut, P..le :kieh:
Haalari puolix jätetty auki,myssy ei ollu korvilla.. Ja kaiken kruunas ko isännän koira haukkua loksutti tarhassa eikä tod.mua tottele et oisin saanu sen hiljaseksi. Eli eipäs meillä oikeen päikkärit onnistunu..meinasin jo luovuttaa mut ko otin vaunut sisälle jäi typy onnex viä nukkumaan :p
Isäntä parhaillaan kummiflikan kans hevosta ajamassa. Eli tällä mammalla laatuaikaa.
Öh..ainaski tuli sekavaa tekstiä.. :LOL:
 
nyt kaikki joululahjukset ostettu..tuli vielä ryntäiltyä tuolla kaupoilla :D
nyt en kaupunkiin päin vilkasekkaan kuin vasta loppuviikosta.

ootellaan isännän veljeä perheineen käymään,ovat olleet koko syksyn hinkuyskässä,joten nyt vasta pääseevät käymään,kun verikokeissa on todettu et ovat terveitä (tai heijän tyttö sairasti sen)
en kyllä olis heitä äikasemmin päästänykkään kylään.

myö maisteltiin venlan kanssa tänään banania kolme lusikallista :D tietysti potulla olis voinu alottaa,mutta ei nyt sattunu perunaa olla kypsänä.hyvinhän tuo sitä banskua maiskutteli ja naama oli virneessä =) ja jopa ihan kunnolla nieleskeli.
sitten rykäs kakat,ja sitä kakkaa oli niskassa asti :whistle: eiku vaiha kaikki vaatteet.

tuutilulla jospas se kiia nyt siitä rupee nukkumaan öitään,eikä kuku enää.
ja ole onnellinen että äitis ottaa lapsia sinne hänen luokseen yökuntin.meillä ei ole ketään joka pyytäs..olen kyllä miettinyt että minun äitini käytös on ihan outoa ollut nyt kun venla synty..se ei esim ole yhen ainutta vaatetta venlalle ostanut (kun isoille tytöille osti,silloin kun ne olivat vauvoja) ei sen puoleen,kyl mie saan tytylle vaatteet ostettuu,mut mietityttääpähän vaan :eek:
ja joululahjakin oli huippu..yks pikkiriikkinen paketti..vaik eihän toinen nyt tajua tuon taivaallista tänä jouluina noista paketeist,mut kuitenkin.
siskon tytölle,oli laittanut rahaa ja kolme pakettia..oltas myökii voitu muutama kymppi ottaa,kun venlalle pitäs isompi turva istuinkin toiseen autoon ostaa.ollaan ristiäis rahoja sekä "hammasrahat" säästetty,et saadaan istuin sit ostettuu.

oli puhetta ollut vauvojen joululahjoista mie ostin tytylle sellasen tiitiäisen satupuu kirjan,siinä tais olla loruja,sekä sellasen ankka soittorasian,sen kaulaa kun vetää niin se viruu ja sit joku kilkutus soi.
isäntä osti sellasen jumppa jutun,jossa on sellanen matto ja kaaressa sit niitä erilaisia leikki juttuja.

tyty nukkuu toisia päikkäreitä tuolla omassa sängyssään.ähinä kyllä kuuluu,taitaa kohta nousta ylös.

mutta hyvää sunnuntai päivän jatkoo kaikille.

niinukka ja venla
 
Mä aloin tässä mietiskelemään että mitä nimiä teidän vauvoille tulikaan? Jos ei oo liikaa vaivaa niin laittakaa vaikka viestien perään myös vauvan nimi ni pääsen taas jyvälle =) Mulla on tosiaan netin käyttö jäänyt vähän vähemmälle tuossa yhessä välissä mutta nyt taas opettelin tämän uudelleen :LOL: Niinukalla näyttää olevan Venla,aivan ihana nimi :heart: Minä jo haaveilen toisesta lapsesta ja pyörittelen jopa nimiä päässä. :whistle: Hih jospas tässä nyt kuitenkin ainakin muutaman kuukauden malttaisi odottaa. Jotenki taitaa Jesse meitä hämätä vauva-arjen helppoudella,sekun on niin rauhallinen ja hyväntuulinen. Mun kaverilla taasen on niin vilkas poika että ihan hiki tuli kun sitä kerran ruokin :D kädet ja jalat vispas minkä kerkis ja ties mitä ääniä siinä syömisen lomassa päästeli :LOL:

Katsotaan tuleeko Jessestä yhtä laiska liikkumaan kuin minä olin pienenä,oon lähteny konttaamaan vasta 11kk:n iässä,kuulemma istua möllöttänyt vaan yhessä kohassa ja jos en yltänyt johonki kauempana olevaan leluun ni tyydyin sitten niihin lähempänä oleviin. Tosin oon oppinu puhumaan tosi aikasin.8kk:n iässä osasin sanoa äiti,isi ja ei :saint: Tuossa olen selannut noita vauvakirjoja...

Joululahjoista teillä ollut puhetta,minä olen ostanut Jesselle sen Joulusesonki muumimukin ja ajattelin vielä ostaa joitain 68senttisiä vaatteita ja jonkun kehittävän lelun.

Teillä on varmaan ollutkin täällä puhetta näistä sose ja vellijutuista mutta mua kiinnostaa että minkälaisia ohjeistuksia olette saaneet neuvolasta ja ootteko alottaneet jo kenties soseita?Niinukkako se oli joka mainitsikin jotain banaanista =)

Mutta nyt taidetaan lähteä pojan kanssa suihkuun :wave:

Jonna ja Jesse
 
Joululahjoista: Meillä Elia saa Nalle Puh-pehmon, jolla on vaal.siniset "yövaatteet" päällä (tosi hyvin selitetty :whistle: ), yhden lelun (ei ihan helistinkään, mut vastaava vauvalelu kumminkin), vaatteita, sekä virkatun pehmokissan, jonka oon ite tehnyt. Tein kissat isommillekin, niin samalla sit Eliallekin. Eihän näin pieni vielä ymmärrä noista lahjoista, mut isommat saattais ihmetellä, et miks joulupukki ei tuonu vauvalle mitään. =) Ja ihan kiva noita paketteja on laittaa..



Siinä ne kissat rivissä istuu, nyt tosin kaapin päällä paketeissaan oottamassa joulua. :)
 
Moi kaikille taas pienen tauon jälkeen! Kovasti ehtii aina tekstiä tulla ennen kuin itse ehtii kirjoittelemaan.

Lillastina me tehtiin kanssa sellaiset taulut, meillä tuli vain jalanjälki ja kuva siihen viereen. Siis molempiin mummoloihin ja sitten isomummoille vielä.

Nukkuminen puhuttaa kovasti. Meillä yöt vaihtelevat ja viime yö oli hieno, kun nukahti noin 20.30 ja heräsi syömään klo 4.00 ja sitten nukkui vielä puoli kahdeksaan aamulla. täysimetyksellä siis edelleen. Joinakin öinä sitten syödään 3-4 kertaa ja nukutaan levottomasti. Tiedä häntä mikä siihen vaikuttaa..

Tutista, eli syötättekö vauvoillenne tuttia (tai syövätkö vauvanne tuttia)? Meillä ei ole millään huolinut, mutta nyt on alkanut maistumaan sitten. Vaunupäiväunet on lähes pelastettu tutilla, mutta yöunia mietittiin, kun illallakin imemisen tarve on kova eikä ois haluttu antaa tuttia, ettei joutuisi sitten koko ajan nostelemaan sitä yöllä. Ensin söi nyrkkiä, mutta nyt näyttää, niin kuin ois unohtanut sen ja tutti vain kelpaa. Tutin kanssa nukahtaa yksin hienosti kun vaan laittaa sänkyyn, mutta siis mietityttää tuo, että jos myöhemmin joutuu jatkuvasti nostelemaan. Kokemuksia/vinkkejä?

Nyt pitää lähteä syömään kun on mahdollisuus

Aurorae ja Iines
 
Heips,

me on täällä joulua laiteltu esikoisen kanssa, ihana kun se jo tajuaa ja tykkää häslätä, ihan innoissaan itsekin sitten laittelee. Nyt ihanan tunnelmallista kun kynttilät palaa ja tonttuja kurkkii ikkunoista :) Ens viikolla pitäisi vielä yksi pieni lahja keksiä ystävälle ja käydä ostamassa sitten kinkut ja muut syömistarpeet.

Tänään olen sitten aloittanut maidolle altistamisen :( Harmittaa jos Minttu nyt alkaa itkeskelemään, on ollut niin suloisen leppoisa. Laitoin kahviin maitoa, söin kaksi lusikkaleipää jotka leivottu maitoon ja söin kaksi neekerin suukkoa, joissa saattaa olla maitoa :whistle: Siis miten niin herkkupitoisesti aloittelin...Toivotaan ettei oireita tule, onhan se ikävää kun toinen itkee.

Jaahan pitääpä ryhtyä iltapalalle ja jos sitten vaikka vähän aikaa telkkua katselisi... Minttu nukkui viime yönä ennätyspätkän putkeen, 7 tuntia, toivotaan että toistuu tänäkin yönä :)

Katja, Anni ja Minttu
 
Ihania kissoja olet tehnyt Näkymätön Ninni!

Meillä ei poika huoli edelleenkään tuttia ja monesti se olisi kyllä pelastanut unille menon, koska kova imun tarve on meilläkin :eek: suu hakee vaikka kuinka kauan jotain mitä imeä ja sitten tulee itku, potku raivari kun ei löydä tissiä. Mutta ei tuolle vaan tutti kelpaa vaikka kuinka olen koittanut tarjoilla ja opettaa. On ihan totta että isompana siitä voi tulla riesa. Just siitä syystä vieroitin esikoisen puolitoista vuotiaana tutista kun sain olla yöllä antamassa tuttia vähän väliä. Tutteja olisi kyllä ollut sängyssä useita, mutta meidän neiti ei vaivautunut itse niitä yöllä etsimään. :headwall: niin, tutissa on hyviä ja huonoja puolia. Aurorae, minun mielipide on se että anna pojan vaan syödä tuttia jos nyt kerran on sen huolinut ja mikä ihaninta laittaa itsekseen nukkumaan sen kans. Niin meilläkin neiti laittoi tutin kans, mutta nyt ei saa millään tätä nykyistä vauvaa jäämään yksikseen. Olisiko poika ehkä kaksi kertaa jäänyt hiljaa yksin nukahtamaan. :D

Tuutilullalle piti sanoa että tosiaankin on ihana mummu lapsillasi. Tuollaiset isovanhemmat jotka itse omaehtoisesti pyytävät lapsenlapsiaan yökylään on oikeita aarteita. Vanhemmillakin on hyvä mieli jättää lapset hoitoon kun tietävät että nauttivat oikeasti lastenlapsien läsnäolosta kun itse kerran sinne pyytävät. Meillä on myös ihanat isovanhemmat lapsilla ja melkein aina molempiin mummuloihin saa mennä jos tyttö haluaa. Aatua nyt ei voi vielä kuvitellakaan yökylään kun on täysin rintamaidolla. Huomennakin viedään neiti mummulle siksi aikaa kun lähdetään miehen ja vauvan kans jouluostoksille. Tyttö oikein innoissaan odottaa sinne pääsyä vaikka eilen viimeksi sai siellä olla =)

Pitää lähteä komentaa neitiä iltapalalla että saa sen joskus sänkyynkin. Mies tuolla vaan katsoo Uunoa eikä eväkään värähdä mihinkään suuntaan. |O
 
Miten on, treffattaisko ens viikolla? Paulan kanssa tuota jo vähän viestiteltiin... meillä hieman hommaa ens viikolla, mutta huominen maanantai tai sitten perjantai sopisi mainiosti. Miten teille? Voitais sopia sähköpostillakin, en vain ole varma miten luette postia niin laitan ensin viestin tänne :)

Katja
 
Huhhuijaa mikä päivä :whistle: Esikoiselle sitten puhjennu ihanan kamala uhma ja ehkäpä pientä mustasukkaisuutta ilmassa...Piru vie että pitikin alkaa tuon nyt.En sitten niin millään jaksais tapella hänen kanssaan koko ajan jostain.
Haettiin sit joulukuusikin tänään niin senkin kanssa meinas ihan kamala tappelu tulla...pikkumies kun olis halunnut tehdä kaiken itse ja mikä suuttumus kun ei onnistu jne...
Enkä oikein ota selvää mikä tota Pessiäkin vaivaa..Nyt useempana iltana huutanu vajaan-reilun tunnin ihan tajuttoman kovaa,sellasta itkua et johonkin sattuu ja lujaa..Mutta sit yhtäkkiä loppuu kuin seinään. Ei oikein mikään varsinaisesti auta mutta loppuu ja herra nukahtaa... Taidan huomena soitella neuvolaan tuosta ja sit valitella omia olojakin vähän,pelkään hieman että masennusta pukkaa kun ei kiinnosta sitten niin yhtään mikään ja kotoo ei kiinnostas liikkua yhtään mihinkään.Muutenkin mieli hieman maassa. Voi olla et johtuu tosta joulusta,kahtena edellisenäkin vuonna samaa ollut liikenteessä.
Joulusta tykkään ja niin päin pois,mut sit tulee sellanen inhottavan yksinäinen olo... vaikka ei yksin oliskaan :/
ärsyttävää..

Me tehdään poikien kans kummeille ja mummoille+vaarille sellaset tyynyliinat mihin kangasväreillä painetaan Peetun käden jälkiä ja Pessin jalan jälkiä sit kirjotan niihin "mummo" "kummitäti" "kummisetä" "vaari"....
Muita lahjoja ei sit muualle annetakkaan.
Näkymätönninni noi on aivan ihania tuollaset kisut..voi kun osais itekkin tehdä.Tykkään niin kaikesta itse tehdystä ja sellasia tykkään antaa lahjaks, mutta kun ei oikein omat taidot riitä kaikkeen B)

Nyt tarvis varmaan mennä nukkumaan että taas jaksaa aamulla nousta...

yksäiti+ Pessi 2kk3viikkoo ja Peetu 2v8kk
 

Yhteistyössä