-LOKAVAUVAT 2007-



Istuu hiljaa lumessa
kuun hohde kasvoilla.
Katsoo kohti taivasta,
lumipeitto suojana.
Pakkanen hänet kaunistaa,
timantit päälle varistaa.
Hän luonamme on,
enkeli pienoinen,
lumesta me teimme sen.



HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE

Toivottaa: Pia, Emma&Essi ja Juho&Ella
 
Keiju07
Meillä jälleen yksi lääkärikäynti takana. Maidoton-munaton ruokavalio ei ole tuottanut selkeää tulosta. Nyt sitten kokeillaan muutaman päivän ajan erityiskorviketta, neocatea, jonka ei pitäisi ollaan miltään osin allergisoiva. Jos tuo nyt sitten vie oireet pois, niin tiedetään, että kyseessä on jokin allergia. Sitten kokeilen viljatonta. Mutta nyt tehdään ensin näin päin, jotta ei turhaan ruveta viljattomalle ja saan syödä jouluna rauhassa jouluruokia. Maidon tuotantoa pitää sitten pitää yllä pumppailemalla, mutta onneksi on tuo Avent Isis, jota jo hehkutinkin.
Sanokaas vaan, että pitääkö mun lypsää sitten yölläkin, jotta varmasti pysyy maito?

Ja niin, jos Neocate ei tuo muutosta, niin sitten kyse on jostain muusta kuin allergiasta ja tilannetta pitää sitten vain sietää. Vaikea sanoa, mitä tässä nyt toivoisi... imettämistä en haluaisi jättää sitten millään. Tykkään siitä läheisyydestä ja myös imettämisen helppoudesta (=ruoka aina käyttövalmiina ja mukana). Vähän jännittää myös se riski, että näin pieni saattaa jo ihan muutaman päivän aikana kuulemma vieroittua rinnasta (siis korvikekokeilun aikana)... liekö totta...

Joo, ja yhdyn tuohon miehet jurppii kerhoon! (Vaikka mulla siis oikein kultainen mies yleensä.) Nyt vaan ottaa päähän, kun toisesta ei oikein ole ollut apua. Lääkäristäkin myöhästyttiin, kun mies vaan säätää omia juttujaan eikä auta pyynnöstäni lapsen pukemisessa jne. Jos yksin olisin ollut lähdössä niin ei taatusti oltaisi myöhästytty, kun olisin varannut eri tavalla aikaan, nyt sitten luotin tuon toisen apuun ja sitä ei tullutkaan. Ja ihan kaikesta ei jaksaisi kilahtaa, kun tuli jo aamulla suututtua, kun oli tuo luvannut eilen illalla, että hän ottaa sitten "aamuvuoron", jos minä jään illalla nukuttamaan lasta. Paljonpa oli taas hyötyä, kun Viena halusi aamulla vain rintaa rauhoittuakseen uudestaan uneen. Illalla riitti pelkkä tutin antaminen (noin sata kertaa :) ) ja siihen olisi tuo herrakin pystynyt. Välillä tulee sellainen fiilis, että ei nuo miehet ihan sataprosenttisesti tai täydellä sydämellä ole tässä hommassa mukana... Mutta tosiaan, meillä kaikki hyvin parisuhteessa, eikä mulla todellisia valittamisen aiheita ole.

Yritän kurkata tänne vielä huomenna, joten toivotan joulut vasta silloin.

Keiju ja Viena
 
heipä hei..
me sovittiin eilen ukon kaa et hän hoitaa anttonin yö syötöt sillon ku hällä on iltavuoro viikko ja mä hoidan ne sit aamuvuoro viikoilla niin saadaan molemmat nukkua ainakin vuoroviikoin täydet yöunet..tosin on se ukko pari kertaa yrittäny mua yöllä herättää syöttämään mut en oo heränny :D
juu ei me oteta sit eläke säästämis juttua kun niin monelta on kuullu huonoja asioita vaan siitä..aukaistaan sit osuupankkiin säästötili kunhan on tarpeeks ylimääräistä siihen,eli ei ikinä jos mulle himo shoppaajalle pankkikortit luovutetaan :LOL:
kävin tänään ostamassa vielä viimeisiä joululahjoja,ja huomena pitäis sit ne kauppa ostokset suorittaa,pitää jo listaa alkaa väsäämään..
me käydään kaupassa varmaanjoku 5kertaa viikossa..me ostetaan yleensä päivän tareet kerralla,mut vaipat ja tuttelit ostetaan viikoks kerrallaan,ja meillä menee kuussa noin 400-600e kauppaan,riipuu mitä syödään ja tarviiko koirille ruokia ym..ja metähän ei oo ku minä,ukko ja antton ja 2 riiviö koiraa..että aika paljon meillä menee kauppaan rahaa..
ja täällä on kans se jokapäiväinen pulma,mitäs tänään syötäs?
paljon syödään,makaronia ja jauhelihaa erimuidoissa,kana kastiketta,muusia ja lenkki/lihapulla kastiketta ja sen sellaista..tuntuu tosiaan et noi samat vaan pyörii ja itekki oon kokki ammatilta niin luulis nyt jotai muutaki olevan pöydässä tarjolla..
mä en tee meille kotiin muuta jouluruokaa ku porkkanalaatikon(johon oon ihan himona) ku me syödään aattona mun porukoilla ja sit varmaan mun isän luona seuraavana päivänä..

sit noista iseistä..mullahan oli penskana niin että isä häipy kuvioista ku olin ihan pieni vauva..joskus saattoi laittaa synttärikortin,jos hällä oli sellanen nainen joka siitä huolen pit..sit nähtiin sattumalta mun mummon luona (isän äitin äiti) ja sillä oli joku akka mukana joka sit pyyti osoitteen että alettas kirjottelemaan ja sit rupesin käymään siellä..tämä tapahtui siis silloin kun olin 10vuotias,en pidä isääni isänä,ennemminkin joku setä tms. nyt ne on naimisissa sen akan kanssa ja niillä on yhteinen tyttö,jonka kanssaminä sit oon ollu tekemisissä..

ja menee täälläkin välillä hermot tuohon ukko kultaan,vaikkakin se osallistuu tosi hyvin anttonin hoitoon,välillä tuntuu et mä en edes saa syöttää stä kun ukko on ominu ja vallannu sen syliisä
:LOL: mutta hyvähän se vain on ettei yksin tarvii kaikkee tehä,ja kyllä nostan hattua kaikille teille jotka hoitavat ja huolehtivat lapsistaan yksin minusta ei olisi siihen,kun välillä tuntuu että olen jo nyt väsy,mut onneks antton on ollu niin "helppo" vielä tähän saakka..

minäki tuun sit myöhemmin joulut toivottelemaan kun kuitenki koneella käyn..

ja uusille tervetuloa joukkoon,kyllä tänne mahtuu..
ja kiitos teille kaikille täällä olijoille,kun teille saa purkaa kaikki hyvät ja pahat asiat ja kun teiltä saa apua kaikkiin asioihin jotka mietityttävät :hug:

emma ja antton
 
Uusille, tervetuloa lokavauvoihin mukaan! :wave:

Niinukalta piti kysyä kun hän kirjoitti keskiviikkona että lähtee katsomaan karjalan kunnailla, että tapahtuiko siinä mitään ihmeellistä? Jäinkö siis jostain olennaisesta paitsi kun en ehtinyt silloin ihan ysiksi kotiin ja luulin että olin laittanut nauhotuksen päälle, niin eihän sitä ollutkaan. |O no, ei kai siitä jälkeen jää vaikka yksi jakso jäikin välistä.

Meillä taas viime yönä Aatu nukkui puoli viiteen. :D nyt jo kahtena yönä peräkkäin käynyt näin :D

Esikoisen laitoin tuohon viereen värittämään että saan rauhassa kirjoittaa, mutta mitä sitä vielä. Tuossa kiljuu ja ölisee siihen malliin etten voi keskittyä oikein tähän hommaan nyt, joten palaillaanpa paremmalla ajalla sitten uudestaan :wave: On se kumma kun äiti tulee koneelle niin kaiken maailman häiriö tekijöitä on heti ilmoilla. |O joko poika itkee tai tyttö tahallaan temppuilee. :headwall:
 
laitampa minäkin neuvolamittoja(syntymämitat suluissa), 2kk,: 6020g (3920) ja 60,8cm (53,5)! :D komiasti on siis tissimaidolla kasvanu! kaikki muutenkin ihan kunnossa. mekin otettiin se rotarokote, meni ihan mukisematta suuhun, eikä tullu mitään jälkioireita!
oma jälkitarkastus oli myös tällä viikolla,eikä siinäkään mitään ihmeellisempää, vähän alapaine koholla, asettunee kunhan saan painoa putoamaan :p

mutta kuuluu armas kutsuhuuto, täytyy mennä :wave:
 
Iltaa :)

Miehellä alkoi tänään kahden viikon loma, ajoin sen samantien kaupungille pippaloimaan, saa heti heittää mielestä kaikki työjutut ja jutella poikain kaa muutakin kuin vaipanvaihtojuttuja. Ja itellä on sit huomenna pikkujoulut niin saa sitten hyvällä omalla tunnolla lähteä itsekin kaupungille ;) Siskojen kanssa pidetään pikojoulet, joka vuosi ollaan pidetty eikä perinnettä missään nimessä voi jättää väliin :)

Esikoinen nukahti tuossa kahdeksalta, oli ihan poikki kun oli pari tuntia täällä serkku kylässä joka kovasti leikitti, me käytiin Mikan kanssa jouluruuat ostamassa, kun sisko tuli lapsia hoitamaan. Kyllähän sinne useampi satanen hurahti... :| On vaan niin ihana ostaa kaikkea herkkua joulupöytään, tuoretiskillä ei meinannut tulla loppua, kun kaikki ihanuudet sinne oli tehty myytäväksi.

Minttukin nukahti puoli yhdeksältä, joten mä täällä vaan yksin nyt hengailen :D No Minttu voi kyllä vielä herätäkin, yleensä kun menee kymmenen aikaan yöunille. No sit katellaan yhdessä elokuvaa.

Monet ottaneet rotarokotteen, ollaankohan me ainoita jotka ei ota? Mulla ei jotenkin käynyt mielessäkään, vaikka hyvähän se varmasti on. Jotenkin tuntuu niin kalliilta, vaikka halpa henkivakuutus on kyllä jos pahasti sairastuu muuten. Anni on ollut niin vähän sairas että ei osaa oikein pelätä että sairastuis pahasti, vaikka eihän sitä koskaan tiedä... *kop kop*

Jospa menis tuota keittiötä järkkäileen ja kattois tota leffaa samalla. Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!

Katja, Anni 3v ja Minttu 2 kk ja risat
 
Topsy2 me ei olla otettu sitä Rota rokotetta enkä aiokaan ottaa, tulee meille ihan liian kalliiksi kun pitäisi 2 kpl kerralla rokottaa ja se sitten kerrottuna kolmella rokote kerralla niin huh huh...... :'( Jos tauti tulee niin tulee ei voi mitään.

Influenssa rokotteen otin kyllä meidän Ellalle 2v, kun sen sai ilmaiseksi. Jos edes siltä välttyisi tuo neiti. Koulustahan meille noita tauteja aina tulee silloin tällöin, niitä kun ei voi mitenkään estää. :/

Meillä olisi huomenna oikea hulabaloo päivä. Ensin pitää mennä aamusta kahdeksaksi pojan joulukirkkoon (on muuten Joosef joulukuvaelmassa, ja kaikki ovat erityislapsia). Sitten tullaan kotiin haetaan kaksoset mummun ja vaarin luota, sitten minun pitää lähteä Lahteen hakemaan kinkku kauppahallista ja viemään kummipojan paketti siskolle. Sen jälkeen kauppaan. Sitten äkkiä kotiin tekemään joulusiivous loppuun nyt kun isäntäkin on taas maisemissa. =)

Sen jälkeen voikin aloittaa sen "rauhallisen" joulun vieton.

Ainiin tänään tuli tilaamani Partylite kynttilät ja somisteet. Täällä tuoksuu nyt ihanasti luumu-konjakki kynttilä. :xmas: Isäntä kyllä totesi että onkohan vakuutukset kunnossa kun emäntä polttelee kynttilöitä noin paljon. :LOL:

Täytyy tästä lähteä nukkumaan kun kaikki muut täällä jo on untenmailla. Tytsyt herää kuitenkin jo klo 01 syömään. Sitten kyllä saa nukkua aamuun asti eli klo 06.30-07. Tosin huomenna kotoa pitää lähteä jo klo 07 viemään tytöt mummulaan kun kirkossa täytyy olla jo klo 07.40 pukemassa lapsia. :xmas:

Pia ja Emma&Essi :heart: :heart:
 
Piituli; taas täällä laatuaikaa vietellään. :LOL: :wave:

Minäkin sain tänään partyliten kynttilöitä, mutta en edes tiedä mikä tuoksu mulla tänään on ilmoilla. :D polttelen nimittäin joka ilta noita kynttilöitä ja tullut tilattua jos mitä tuoksuja. :saint:

Mutta kai se on pakko painua pehkuihin.
 
Tulempas minäkin piipahtamaan täällä =) Mekin käytiin tänään miehen kans joulusapuskaostoksilla.Kyllä sitä rahaa vaan saa uppoamaan kauppaan,varsinkin kun pikkusen nälkäsenä kiertelee siellä hyllyjen välissä :D Jätettiin samalla punasen ristin joulupataan vaippapaketti ja lahja pienelle pojalle.

huh väsyttää mutta ajattelin vielä käärästä muutaman joulupaketin ja sitten unten maille :wave:

Niin joo,meilläkin oli 2kk neuvola eilen,pituus 60cm(51cm) ja paino 5700g(3580g),että hyvin kasvetaan täälläkin suunnalla :D

Diipeli ja Jesse tasan 2kk :heart:
 
Meillä tuo eka rota rokote sponsoroitiin Eelin nimiäislahja rahoista. Vauvalle piti ostaa jotain tarpeellista, eli kai rokote luetaan sellaiseksi. Toinen satsi maksetaan sit itse, että jää rahaa vielä siihen Trip trappiin (osais vaan päättää minkä värisen).

Yksäiti: Pessistähän on melkoinen hurmuri kasvanut! Sainkin sinun irc kuvista hyvän idean. Mua on vaivannut kun se äippäpakkauksen toppahattu on niin hassun mallinen ja Eelin pipo ei käy siihen pukuun. Toi Pessin pipo näytti kivalta ja sattu olemaan vielä henkka maukalla tarjouksessa kun viimeksi siellä piipahdin. Ehtiiköhän tuota äitiyspakkauksen pukua käyttää tänä talvena? Meillä nyt käytössä 62 cm puku.

Meilläkin alkaa jonkinlainen rytmi muodostua. Eelihän oli sellanen ilta kukuja. Nykyisin rupeen valmistelemaan sitä yöpuulle kymmenen aikaan ja nukkuu joskus 22.30-23 aikaan. Syö 1-2 kertaa yössä. Ihan hyvä näin. Nyt kun hehkutan niin huomenna on helvetti irti... Miestä en voi kyllä hyvällä omallatunnolla moittia (vaikka niin kovin tykkäänkin siitä motkottaa :D ) On kyllä ollu niin loisto isä, että en voi Eelille parempaa toivoa.

Dogtor: Mulla kans vanhemmat eronnu kun olin pieni. Isää en ole isommin kaivannut. Se ei taida edes tietää et siitä on tullut ukki. Hankalapa sille on ilmottaa kun en edes tiedä missä se asuu. Viimeksi kun olen siitä kuullut niin jossain päin Oulua asusteli. Rehellisyyden nimissä en kyllä kertois vaikka tietäisinkin. Kai mä vähän nautin siitä et se ei tiedä, kun ei ole tähänkään asti ollu kiinnostunut.

Oho, nyt kiireellä nukkumaan. Ei mun ollu tarkotus näin myöhään valvoo kun Eelikin on jo nukkumassa :eek:

Susa
 
Huomenta!

Täällä ollaan jo olut hereillä klo 7 asti, mutta ei se mitään, yö nukuttiin todella hyvin. Edellisyö menikin flunssan kourissa, siis Aronilla. Käytiin eilen sitten pikaisesti lääkärissä tarkastamassa pojan korvat ja keuhkot. Puhtaat oli.
Tänään lähdetään joulun viettoon molempiin mummoloihin. Joten nyt toivotankin hyvää ja rauhallista joulua kaikille ja jaksamisia ! Nähdään sitten ensi vuoden puolella.Ajattelin, että jos pyhittäs nämä pyhät ihan vaan perheelle ja yrittäs vältellä koneelle tulemista!

Elza ja Aron lähes 4kk

 
Joulusiivoo koitetaan täälä.. Tällä mammalla pientä kuumetta.. Onnex Pihla oli viime yönä huomaavainen vauva :heart: klo22 mentii nukkuun ja klo04:40 heräs syömään ja saman tein jatkettiin unia, klo08 tissille. Typy nousi isän kanssa ylös ja tää mamma nousi vast puol 10.
Tytön laitoin tossa ulos päikkäreille ja oon rauhalliseen tahtiin siivoillu, nyt lepotauko soffalla. et eiköhän tää tästä!
Rauhaisaa eloa onnex vaan.. Aattona tulee mun isä+sisko meille syömään;nyyttärimeiningillä. tapanina käydään haudoilla ja mun kummit tuo mummun meille glögille. Mun äiti on reissussa joulun ja isännän vanhemmille ei kutsua käynyt.
Jaahast..itkuhälytin kutsuu..

L-ouisa ja Pihla, 3päivää vajaa 3kk
 
venlan laitoin päikkäreille ulos.aamulla jo syöksyttiin viemään miun tyttöjä isänsä luo,käytiin sitten miun mummon haudalla,ja vähän savukalaa ja graavilohta ostamassa suoramyynnistä ja pistäydyttiin pika pikaa vielä venlan kummien luona viemässä joulu kukka sinne.

äsken tein vielä yhestä valmiista piparitaikinasta pari peltiä pipareita,joku oli syönyt entiset..muutama pipari oli vaan enää laatikossa :D
tulipahan ihana tuoksu mökkin kun pipareita paistoi.

mies lähti vielä käymään kaupungissa..meikäläiselle ostamaan kuulema synttärilahjaa :D huomenna tulis 35v täyteen :whistle:

itellä on vähän apea mieli..johtunee varmaan siitä kun tytöt meni isänsä luo..ja vasta uuden vuoden jälkeen tuleevat kotiin..
nyt saadaan olla ens perjantaihin asti kolmestaan.sitten tuleevat etätytöt ja ovat loppiaiseen saakka. :eek:

mutta nyt taidan linnottautua suklaarasian kanssa tonne sohvalle :D

"kuuntele!
tiukuja voi kuulla,
joulu on jo porraspuulla.
kirkas tähti hohtaa
jouluun sinut johtaa
sytytä kynttilä,hiljene tovi
avaa joululle ovi"

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!

T.Nina ja Venla
 
Keiju07
Huomenna matkataan joulunviettoon mökille, joten tulin vielä toivottamaan teille kaikille hyvät joulut!

Itse odotan innolla aattoa ja meidän Neocate-kokeilua, kun sitten saan popsia mitä huvittaa. Täytyy ottaa ilo irti noista muutamasta päivästä, kun voi sitten olla, että tämän jälkeen on maidot, munat ja viljat kiellettyjä... Levy suklaata lähtee ehdottomasti mukaan ja letutkin on pakko paistaa (niitä olen tässä kovasti himoinnut enkä ole jaksanut selvittää maidottoman ja munattoman lettutaikinan reseptiä; voikohan niitä edes letuiksi kutsua...)

Ihania kuvia teillä kaikilla. Mä olen edelleenkin niin saamaton noiden kuvien suhteen... tuollahan noita olisi pöytäkoneella, mutta tulee vaan aina tällä läppärillä kirjoiteltua. Mutta niin totta on, että yhtä erinomaista kuvaa kohti on sitten se sata niin ja näin kuvaa.

Kaikille siis tasapuolisesti hauskaa joulua ja nauttikaahan ajasta vauvojen kanssa, vaikka eiväthän nuo tästä joulusta mitään ymmärräkään. Meillä ainakin joulunvietto tästä muuttuu, kun on suvun ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä. Sitä pakettien avaamisen riemua odotellessa...

Keiju ja Viena jouluaattona 2 kk
 
Rauhallista joulua kaikille! :hug:

Pitäis pakkaamaan lähteä, kun olis tänään tarkotus lähteä joulunviettoon mummolaan. Ollaan tänä vuonna aatto anoppilassa ja joulupäivänä mun kotona. Melkoinen pakkaaminen vaan, kun kuuden ihmisen tavarat pitää ottaa ja lahjat ja kaikki. Lähetään miehen työautolla, kun on iso pakettiauto, johon ollaan lisätty kunnon penkki niin, et on nykyään kuuden hengen auto. Ei siis tarvi miettiä, et miten tavarat mahtuu. :D

Asiasta viidenteen. Yöllä mietin, kun joskus on täällä ollu puhetta röyhtäyttämisestä. Niin ite röyhtäytän Elian niin, et laitan "istumaan" polvien päälle kasvot itseä päin ja kannattelen niin et on vähän etukenossa ja pää vähän takakenossa ja selkä pitkänä. Ei oikeesti mee kuin pari sekuntia max 10s niin jo röyhtäisee isosti. :D Täältä palstalta joskus luin tuon kikan ja oon käyttäny jo kahella sitä ja toimii. :xmas:

Mutta nyt pakkaamaan, et ei mee koko päivää. Lapset vaan on niiiiiiin villissä, et ihan mahoton!

Ninni ja Elia reilu 3kk (+ muu sakki)
 
Täytyykin kokeilla tuota röyhtäyttämis tekniikkaa.Meillä sit oli ihan kummallinen yö...Pessi herä 00aikaan ja oli niiiin levoton sängyssään vaikka kuinka ja kauan.ihan tajuton meno päällä.Sit joskus 05 jälkee heräs ja huusi niiiiin kovaa tunnin et aattelin että apua... Eilen illasta asti siis ei oo herralle kelvannut tissi..pullosta kyllä juo.Yöllä söi yhden kerran tissiä ja muuten ei kelvannut ollenkaan.Alan hiukan epäileen että tulis hampaita kun kuolaakin niin paljon.Alhaalla näyttäs sellaselta alulta ikenessä mutta ei tunnu kyl mitään...en sit tiä..Korvatkin käyn kyllä tutkituttaan jos sama jatkuu.Selälleen kun yöllä laitto niin huuto vaan koveni.Tarvii seurailla onko kuinka kiukkusta poikaa.Aamusta kyllä taas niin naureskeli ja jutteli,nyt nukkuu parvekkeella.

Taidan mennä sohvalle pötkötteleen kun esikoinenkin lähti mummolaan kyläileen.

Rauhallista joulua kaikille..mä täälä käyn varmaan yksin kirjottelemassa kun huomena voi iskee pieni yksinäisyyden tunne illalla...
Aamusta mennään ex-anopille poikien kanssa ja syödään sielä jouluateri 15-16,sit mun vanhemmat ja veli tulee meille myöhemmin.

yksinäinen yksäiti+vilpertit :heart:
 
Yksäiti meillä Essi teki kans tota huuto juttua parina iltana, annoin sille nestemäistä Panadolia niin rauhoittui, sitten seuraavana päivänä tuli iso läjä vihreää savikakkaa. Päivät neiti oli kyllä itse rauhallisuus mutta illalla huusi heti jos laittoi selälleen tai sitteriin.

Pitäisi tässä tehdä vaikka mitä mutta tässä sitä taas vaan ollaan koneella. :xmas: Imellettyä perunalaatikkoa olen tekemässä kunhan vaan ensin imeltyy niin saa ne sitten uuniin. :) Isäntä tuolla ulkona puuhastelee jotakin. Täällä Kouvolan suunnalla tihuuttaa muuten vettä, ja on aikas synkeää ja utuista. Saatan vielä illalla pyörähtää täällä.
 
... täällä nyt hieman levänneempi äiti jo ...
Ja arvata saattaa että toivotan lahjaksi kaikille iiisoooja unenlahjoja jatkossa :)
Itselle tietty myös.
Murukin nukkui ihan hyvin - oon täs viimeiset 3 pv vienyt illalla 20-22 ja hakenut aamulla 09-10 aikaan (tosin vauvantahtiin on venynyt , jos Viu on nukkunut tms - ja meidän normi-imetys se 45-60 minuuttia ...).
Meikäläisen jouluavustuskohde on ainakin selvillä jatkossa - eli lastenkoti.
Ihanaa ja tarpeellista työtä - ja ihania emäntiä, joilla suuri sydän.
:heart: :heart:
Toisin kuin joillakuilla, joita en ajattelekaan ...
Mun äiti tule tänään ja näkee Viun eka kertaa - ollaan joulu kotona, siis yötkin ... jospa tämä tästä pikkuhiljaa . Kuusikin on koristeltu, muutama lahja sen juurella - muutoin mennään kyllä valmissapuskoilla. Biomummi&ukki toi kuusen, porkkanalaatikkoa, ässiä ja pari pakettia Viulle.

Kiitos kaikille teille ihanille naisille ja äideille tästä matkasta äitiyteen vuonna 2007. Tuhansia halauksia - teistä on iso apu. 1000 * :hug:

Yksäidille jaksua myös , samoin kaikille kaikenkirjaville perheille - suurille, pienille ja kaikennäköisille. Ja erityiset jaksamiset väsyille :hug:


terveisin,
Papu & Inka Viola viuviu 2,5 kk ja rapiat...
 
Ihana kuulla että Yodottaja on saanut levähdettyä. =)

Meillä lähti Anni ja iskä ruoka kauppaan kun kaikki on vielä ostamatta pyhäajaksi. Me mennään aatoksi minun vanhemmille ja tapaninpäivänä sitten miehen vanhemmille. Ollaan vähän jaettu noita mummula käyntejä ettei aattona ole ihan kamala kiire.

Aatu on nyt sitten vissiin vaihtanut rytminsä silleen että herää ensimmäisen kerran vasta neljän jälkeen :D seuraava syönti on sitten kahdeksalta ja kymmenen aikoihin noustaan ylös. Aamupäivä unetkin menee vielä nätisti nukkumaan ja nukkuu monta tuntia, mutta iltapäivästä-iltaan tahtoo olla vain korkeintaan tunnin tirsoja, monesti lyhyempiäkin. Ja yleensä aika kätisevä iltapäivästä-iltaan asti.

Maitoa mulla on alkanut nousta ihan ihme paljon, kai siinä osa syy yöunien pidentymiseen. Tuntuu että rinnat on kokoajan ihan pinkeenä maidosta ja ruutaa paidan läpi pitkin päivää. Täytyy vissiin ottaa uudestaan käyttöön rintasuojukset, ehdin ne jo työntää kaapin perälle kun luulin ettei nämä enää valskaa yli tarpeiden.

Palloilen täällä varmasti joka päivä kun kotosalla ollaan joulun pyhät, mitä nyt nuo päivän reissut tehdään, mutta kotiin aina yöksi. :heart:

Katja, sisko:heart: ja sen veli :heart:
 
heips kaikille :wave:
meillä alkaa poitsulla onneksi nuha pikkuhiljaa hellittämään.
suolatipat kuitenkin laitettiin enne yöunia että saa nukuttua kunnolla:)
nukkui pikku-mies ihan hyvät yö-unet!
illalla 9:n maissa nukahti,sit heräs syömään 12 aikaan,seuraava herätys oliki vasta puol6 :)
no puoli8 heräsi sitten isin kaa seurusteleen,onneksi mies on aamuvirkku :D

täytyy sanoo että nyt on menny kivasti,itkuisuus on vähentynyt paljon.
reladropsit lopetettiin ja se tuntui auttavan...tosiaan sattumalta joltain palstalta löysin jonkun äidin kirjotuksen,ja hänen lapsella oli mahavaivat helpottaneet rela-tippojen lopetuksen jälkeen.
hyvä näin!!
on kyllä paljon löytänyt neuvoja tältä palstalta!!!
:flower:

mutta nyt kiirus kauppaan hakemaan viime hetken ostokset...HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE :hug:
 
RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!
Ja paljon onnentäyteisiä hetkiä vauveleiden kanssa! minunkin lahjalistalla olisi kunnon yöunet, tai siis pitemmät kuin 3 tuntia, saanko niitä sitten jääpi nähtäväksi ;) ! ja ekstrahalit yksin arkea pyörittäville :hug: . itelleni joulut on onnettoman lapsuuden+nuoruuden takia edelleen todella vaikeita, vaikka kaikki nyt onkin hyvin :| . jonkinsortin masennus pukkaa aina jouluisin, kovasti on itku herkässä, saati sitten nyt kun nämä hormonit vielä sotkee :ashamed:
varmasti pyörähdän täällä palstalla päivittäin et kirjotelkaa vaan, kyllä täällä aina joku on :heart:

poika heräilee vaunuissa, moikkelis! :wave:
 
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!!!

ja niinukalle paljon onnea :flower:
kaikilla taas niin ihania kuvia..
äsken paistelin pipareita ja tein joulu torttuja vadelma marmeladiin kun luumu oli kaupoista loppu..meillä ei loppujen lopuksi menny kauppaan paljon rahaa,ostettiin 5päivän tavarat ja ruuat nii meni noin 100e :D
antton ei nuku!!!!öisin siis..nyt n menny 4 yötä et on heränny 01.30 ja valvonut 05.30...arvatkaa vaan ollaanko ukon kans ihan puhki..ei se päivälläkään hirveesti nuku..no jospa se kääntyis nyt toisin päin,et yöt nkkuu ja päivät ei,pukille olis sellanen lahja toive KIITOS!
me löydettiin ihana kuusi eilen,etsittikin istä 2h :LOL:
sellanen ihan kuin elokuvissa,tuuhea ja tasapaksu jokapuolelta,ei oo sellanen harva hapsukka :)
nyt pitää mennä antton syöttämään..

emma ja antton 2kk 1vkoja 1päivä :heart:
 

Yhteistyössä