Tuutilullalle tsemppiä haavan kanssa :flower: . Aika inhottava lisä kaikkeen muuhun
.
Niin, täällä on tainnut olla hiljaista, kun vauvoilla on masuvaivoja... Sen takia minultakin parin päivän kirjoitustauko. Kurjaa! Tänään on ollut taas hyvä päivä ja on kyllä suuri ero koko päivällä koko porukalle sillä, että itkeekö vauva vai onko tyytyväinen ja nukkuu hyvin. Eilen vauva ei nukkunut kunnon unia klo 10-20 välillä ollenkaan! Pieniä pätkiä tietty, mutta sitten aina heräsi itkemään
. Rankaksi kävisi, jos olisi joka päiväistä. Ja ekat yöitkutkin meillä itketty ja muutenkin syöttövälit tihentyneet. Minä kanssa jo mietin, että itketäänkö täällä sittenkin nälkää. Vaan täytyy luottaa, että maito riittää ja siltä taas tuntuukin. Alan silti aina heti epäillä, pelätä ja pähkäillä, jos hiukankin useammin vauva syö ja tisut tyhjän tuntuiset...
Tänään kävi taas vieraita ja vauva sai uusia vaatteita. Olen positiivisesti yllättynyt, kuinka ollaan vaatteita saatu, vaikka kolmas tyttö onkin. Kiva kun jokaiselle on ihan omiakin vaatteita
.
Profiileissa kaikkien vauvat niin suloisia ja siloposkisia
. Toista se on meillä
. En enää edes muista, millainen tuo vauva oli suloisena siloposkena. Kasvot on jo pari viikkoa ollut ihan kamalat hormoninäpyistä!! Ja ne erittää jotain keltaista... Kolme kertaa päivässä olen Septidinillä putsannut, vaan ei vielä helpota! Tosiaan välillä tuntuu, että meidän vauva on joku hirviö... Pieni kauneusseikka tietysti ja onneksi kai hetkellinen sellainen, mutta mua häiritsee :ashamed: .
Meillä vauvalle tulee neljä kummia, yhdet mun serkut, sisarukset siis ja sit yks kaveri pariskunta. Ristiäisten tarjottaviin olen suunnitellut ruokaisia salaatteja, patonkia, lihapullia, suolaisia piirakoita ja makeat päälle. Nam. Mutta ei siis voileipäkakkua tällä kertaa
, entäs
Mamma3 sä? Mehän alkuraskaudessa varsinkin himottiin voileipäkakkuja
.
Mitähän muuta piti kommentoida... Enpä muista. Meen katsomaan, onko vauva nukahtanut sitteriin, on niin hiljaista. Pitäisi pieni vielä kylvetellä tänään. Me on muuten taidettu olla hiukan laiskoja kylvetyksissä, kerran viikossa vaan... Mites muut? Tietysti päivittäin pesen kasvoja, kaulapoimuja jne.
Kiva kyllä tämä palsta, vaikka nyt vähän harvemmin täällä ollaankin. Mukava lukea muiden juttuja, kun niin samanlaisten asioiden äärellä ollaan, eletään ja pohditaan :heart: .
Ja vielä, mua hirvittää, kun tuo vauva on ihan just KUUKAUDEN!!!