-LOKAVAUVAT 2007-

Pikaisesti tulin ruikuttamaan :'( Huomenna lääkäriin, tuo pirun haava ei parane ja on sekä kipeytynyt uudelleen että alkanut erittämään muutaman sentin matkalta vasemmalta puolelta :/ Että piti vielä tulehduskin riesaksi saada |O
Miä en ala mitään
 
Heissan!
Meidänkin kuulumisia vähän, nyt ehtii vihdoin kun vauva tirsaa ja tytöt lähti jumppaan mummon kanssa =)

Meillä ei oo vielä mitään rytmiä tolla pikkuherralla, siis mitään tiettyä tuntiväliä esim. syötöissä ja unissa..mutta ihan mahoton tissipoika kyllä on.Siinä se roikkuis välillä koko päivän.
Musta tuntuukin, että multa tulee maitoa aika hintsusti.Kun siis poitsu lutkuttelee mieluusti tota tisua tunninkin verran ja usein yhdellä syötöllä syö molemmista rinnoista.
Kävinkin nyt varmuudeksi ostamassa korviketta, että jos oikein tiukka paikka tulee niin voi sit antaa lisäksi jos oma maito ei riitä.Ja mä kun niin haluaisin imettää!!!

On päiviä kun tuntuu että vauva on KOKO AJAN rinnalla ja sit on näitä päiviä kun tänäänkin..poika söi ekan kerran kasin maissa aamulla, seuraavan kerran yheltä päivällä ja nyt nukkuu vielä..yölläkin nukku jostain kahestatoista sinne aamu seitsemään :eek:
No kait se sitten vaan hyvä on kun vauva tyytyväisenä nukkuu..mä vaan heti huolestuneena että mahtaako sillä lapsella nyt olla kaikki kunnossa..sitte kun toinen oikein valvoilee niin taas murehdin että mikä sitä nyt oikein valvottaa :LOL:
Että on tää äidin elämä ihanaa.. :D

Meillä isommat on ottaneet kyllä vauvan ihanasti vastaan :heart: :heart:
Kovasti hoitaisivat ja tuttia suuhun laittaisivat, mutta kyllä ne vähän mustiksiakin osaa olla.Toinen pimuista veti herneet nenään kun heräs päikyiltä ja pikkuherra olikin tisulla eikä hän päässytkään äidin syliin JUST silloin!!
Kantoliinaa oon nyt vähän testaillu..kröhöm..opeteltavaa on kyllä mulla tossa vielä :whistle: Siis noilla mun sidonnoilla ei ykskään lapsonen ole turvassa!!
Mutta kätsyltä peliltä kyllä vaikuttaa, kunhan oppii käyttämään ;)

Jep josko haukkas ihan rauhassa vähän jotain ja alkais sitte taas miettiä päivän kulkua!
 
Heippa vaan! Tässä muutama päivä onkin vierähtänyt kun viimeksi kirjoittelin kuulumisia. Ensiksikin tervetuloa taas uusille :wave:

Meillä on muutama päivä mennyt tässä vatsavaivoja tuskaillessa. Lauantaina poika huusi melkeimpä koko päivän. Ja kun ensin on vatsa kipeä ja vielä yliväsymys niin on kyllä työn ja tuskan takana saada pikkuinen unten maille. No onneksi on tuo mies olemassa. Tuntuu kyllä, että tällä hetkellä olisi todella rankkaa jos yksin asustaisi. No ehkä ne masuvaivatkin hellittää jossain vaiheessa (niin viimeistään 3kk:n päästä).

Kovin kuulosti Tuplamamman ajatukset omiltani. meilläkin asustaa sellainen tissitakiainen ettei paremmasta väliä. Juuri äskenkin istui 2 tuntia sohvalla poika sylissä ja tissi suussa. Koko aikaa poika ei kyllä syö, mutta tissiä ei suostu luovuttamaan. Välillä tuntuu kyllä, ettei muuta kerkiä tekemään kuin imettämään, mutta mitäpä äiti ei pikkuisen puolesta tekisi. Tuttia olen yrittänyt tarjota tuohon imemisen terpeeseen, mutta ei tunnu kelpaavan. Itsekin ostin pikkaisen korviketta, josko tuo tisiillä asuminen johtuisi maidon niukkuudesta. En ole tosin vielä tarjonnut! Kauppareissulta terttui mukaan myös henkilövaaka, kun emme sellaista aikaisemmin omistaneet. Tuossa äsken kävin punnitsemassa ensin itseni yksin ja sitten vauvan kanssa. Ja tuon mukaan painoa olisi tullut 600g 1,5 viikossa (niin siis pojalle), mikä on kyllä aika hyvin...eikö? Enpä osaanut arvata, että imettämisasiat voivat olla näin stressaavia...riittääkö maito vai ei. Ja ihan kuin sitä muka olisi huonompi äiti jos ei imetä. Pitäisi vaan luottaa itseensä äitinä. ja jokainenhan tekee parhaansa pikkuisten puolesta :heart:

Voi harmi Tuutilullan puolesta! Toivottavasti haava paranee pian
:hug:
 
Meillä oli eilen kyl sellanen tissipvä et huh huh...poika nukku vaan yhden 4tunnin pätkän ja pari kertaa puoli tuntia koko päivänä,koko muun ajan melkein tissillä :whistle: onneks esikoinen osas kun ihmeen kaupalla kiltisti koko ajan kaikkee odottaa.Kyl meinas ite välillä hermot mennä kun ois halunnu ees syödä jossain välissä tms.mutta kun poika koko ajan tissi suussa...Voiko nyt jo olla semmonen tiheemmän imun kausi??... tosin,nukkuhan sit yöllä ihan hyvin kun sain 23aikaan toisen unille niin heräs 04aikaan ja sit pikkasen ennen kasia. Tänään onkin sit uni maistunu vähän paremmin pienelle.

Tänään sit oltiin lastenvalvojalla isyyden tunnustus asioissa... :| vähän ollu outo fiilis koko päivän ton takia. No ensinnäkään,vauvan isähän ei ole ees käynyt kattomassa vauvaa vielä...vaikka syntymän jälkeen oli ainakin innokas tulemaan.Ja eihän se herra tuonne lastenvalvojallekkaan ilmestynyt. Haluaa hoitaa omalla paikkakunnalla kuulema asian...
No sit,mulle ihan totaalisen puskista tuli ilmoitus että hän haluaa DNA-testin isyydestä... :eek: en oikein tiä mitä pitäis asiasta ajatella,koska ihan yhteinen asia tää raskaus ja vauva on meille ollu kuitenkin..tai siis en oo koskaan ees kuvitellu että hän jotenkin epäilis isyyttään... Tuli itelle vaan TODELLA tyhmä olo :ashamed:
nyt sit pitäs 6.11 viedä vaavi dna-testiin ja sit siitä tulee vastaus kuukauden-kahden päästä ja sit vasta pääsee jatkaan huoltajuus jne asioita.

Ristiäisiäkin pitäis kovasti suunnitella,mutta enpä taida sinne muuta kun oman suvun kutsua...ei oikein tunnu fiksulta kutsua isän puolen ihmisiä jos isä ei ees oo mitenkään varma isyydestään...vai mitä mieltä ootte?...

hämillään oleva yksäiti+ poikanen 2viikkoo5pvä :heart:
 
Tuutilullalle tsemppiä haavan kanssa :flower: . Aika inhottava lisä kaikkeen muuhun :( .

Niin, täällä on tainnut olla hiljaista, kun vauvoilla on masuvaivoja... Sen takia minultakin parin päivän kirjoitustauko. Kurjaa! Tänään on ollut taas hyvä päivä ja on kyllä suuri ero koko päivällä koko porukalle sillä, että itkeekö vauva vai onko tyytyväinen ja nukkuu hyvin. Eilen vauva ei nukkunut kunnon unia klo 10-20 välillä ollenkaan! Pieniä pätkiä tietty, mutta sitten aina heräsi itkemään :( . Rankaksi kävisi, jos olisi joka päiväistä. Ja ekat yöitkutkin meillä itketty ja muutenkin syöttövälit tihentyneet. Minä kanssa jo mietin, että itketäänkö täällä sittenkin nälkää. Vaan täytyy luottaa, että maito riittää ja siltä taas tuntuukin. Alan silti aina heti epäillä, pelätä ja pähkäillä, jos hiukankin useammin vauva syö ja tisut tyhjän tuntuiset...

Tänään kävi taas vieraita ja vauva sai uusia vaatteita. Olen positiivisesti yllättynyt, kuinka ollaan vaatteita saatu, vaikka kolmas tyttö onkin. Kiva kun jokaiselle on ihan omiakin vaatteita :) .

Profiileissa kaikkien vauvat niin suloisia ja siloposkisia :) . Toista se on meillä :( . En enää edes muista, millainen tuo vauva oli suloisena siloposkena. Kasvot on jo pari viikkoa ollut ihan kamalat hormoninäpyistä!! Ja ne erittää jotain keltaista... Kolme kertaa päivässä olen Septidinillä putsannut, vaan ei vielä helpota! Tosiaan välillä tuntuu, että meidän vauva on joku hirviö... Pieni kauneusseikka tietysti ja onneksi kai hetkellinen sellainen, mutta mua häiritsee :ashamed: .

Meillä vauvalle tulee neljä kummia, yhdet mun serkut, sisarukset siis ja sit yks kaveri pariskunta. Ristiäisten tarjottaviin olen suunnitellut ruokaisia salaatteja, patonkia, lihapullia, suolaisia piirakoita ja makeat päälle. Nam. Mutta ei siis voileipäkakkua tällä kertaa ;) , entäs Mamma3 sä? Mehän alkuraskaudessa varsinkin himottiin voileipäkakkuja :p .

Mitähän muuta piti kommentoida... Enpä muista. Meen katsomaan, onko vauva nukahtanut sitteriin, on niin hiljaista. Pitäisi pieni vielä kylvetellä tänään. Me on muuten taidettu olla hiukan laiskoja kylvetyksissä, kerran viikossa vaan... Mites muut? Tietysti päivittäin pesen kasvoja, kaulapoimuja jne.

Kiva kyllä tämä palsta, vaikka nyt vähän harvemmin täällä ollaankin. Mukava lukea muiden juttuja, kun niin samanlaisten asioiden äärellä ollaan, eletään ja pohditaan :heart: .

Ja vielä, mua hirvittää, kun tuo vauva on ihan just KUUKAUDEN!!!
 
Olipas harmillista Yksäiti tollanen dna-selkkaus :( . Niin, onhan se vähän hassua alkaa väkeä ristiäisiin kutsua, jos muka isästä ei edes olisi varmuutta. Vaikka siis varmuus onkin, mutta jos isä kerta epäilee/haluaa muuten vaan heittäytyä hankalaksi. Tsemppiä sulle äläkä mieti juttua liikaa, isän typeryyttä!

Piti vielä kanssa sanoa, kun näitä juttuja luin ja omaa vauvaani mietin, että voisko tosiaan olla jo joku tiheän imun kausi menossa...
 
No niin. Lääkekuuri saatu ja haavasta otettu bakteeriviljely. Jos vaikka tää paraneminen lähtis nyt käyntiin :) toivottavasti vaan viljelystä ei löydy mitään sairaalapöpöä :x

Maidon ylituotanto loppui. Tosin nyt näyttäis siltä että alkaa maitokin loppumaan. Aamusella on pinkeämmät ja lopun päivää löysät ryppyset nahkarukkaset ;) taitaa tuo typy jotain silti irtisaada kun jaksaa niitä lutkuttaa auvoinen ilme naamalla :D

yksäiti että viittii mies tehdä kiusaa :kieh: Yritä jaksaa :hug:
 
Jos se minäkin tänne ilmottaudun... elikkäs 27.9 klo:20.41 syntyi pieni tyttäremme... 3120g ja 48cm ja pipo 32cm. Hyvin on menny... masu vaivaa täälläkin. Ilmeisesti noista hiivatin jekovit tipoista... en oo antanu nyt pariin päivään eikä oo huutanut illalla. huomenna aattelin kokeilla niitä toisia tippoja jos ne vaikka olis parempia... en antais noita tippoja jos toi söis korviketta...mut kun täältäkin löytyy yks tississä roikkuja.
Tänään oli neuvola ja tyttö on kasvanu hyvin... paino oli 3700g, pituus 51.5cm ja pää 36.5cm...
Tyttö nukkuu vaunuissa ulkona et taidan itsekin mennä vähän pötköttämään.

-Santti ja Ilppi 2vko4pvä-
 
Hyvä Tuutilulla kun sait kuurin. Toivotaan, että nyt paranee! Eks oo jännä, heti kun tissit on "löysemmät" alkaa murehtiin, riittääkö. Ja sullakin varmasti riittää :) ! Apua muuten mitä näistä mun rusinapusseista taas tulee, kun imetys loppuu :( ... Todella pienet ja roikkuvat rusinapussit :whistle: !

Elza, sun suloinen poika sai hymyn huulille, ihku :heart: . Tuupa sitten kertoon neuvolakuulumiset.

Ja Santti, Tervetuloa! ja onpa teillä neito hyvin painoa kasvattanut :) . Maitoa ainakin piisaa myös siellä suunnalla! Niin ja Santti, mä oon kuullut, että Jekovit on se paremmin siedetty tippa...

Apua, mitä ihmettä söin, kun alkoi takapää rutkuttaa... Tietääköhän itkuista iltaa? Meillä ollut nyt taas rauhallista, mutta laitapa vaunuun, niin itku alkaa heti! Kävellessä rauhoittuu, mutta ensin on aina lykittävä. Ja mä kun etukäteen päätin, että hytkytteleen en ala ;) .

Meillä lapset nukkuu, mutta oon ollut tässä koneella. Pitäis itekin huokaista, mutta sitä malttais vasta sitten, kun on taas jo liian myöhäistä :p . Nyt meen vaikka karkkikaapille :wave:
 
iltapäivää kaikille!

täällä hermo pikkusen tiukilla noiden miehen likkojen kanssa..mie en jaksa enää kohta kuunnella tota ainasta hörpötystä..koko ajan pienempi on äänessä..ja tyyliin isi sitä ja isi tätä.. :headwall: arggg..tai sit se on miun kimpussa..tyyliin missä vauva,annatko sie sille nyt tissii,juoko se tissii yms..olispa hiljasta..
vauvakin vissiin hermoilee tissillä ollessa jos jompikumpi hörpöttää vieressä.mie jo eilen tirahin kumpaisellekkin että nyt hiljaa,kun telkustakaan ei kuulunut mitään.
meijän likat älyy jo sulkee suunsa kun mie vaan niihin katon. :D

tuutilulla voi että et piti vielä se siun haavakin tulehtua..minun haavaani on aivan sairaasti kutittanut,viimeyönäkin piti käydä rasvaamassa tota mahaa,kun en kehdannut aivan kynsillä sitä raastaa.
mulle on ilmaantunut tonne aika alas sitä haavaa sellanen n.4cm mittanen kova muhkura..ei se oo kipee..nänköhän jotakin arpikudosta on tullut..terkkari kysy että oonko kantanut mitä painavaa,tai muuten rehkinyt..sanoin että muutaman kerran olen kantanut tyttöä turvaistuimessa..no sitäkään ei olis saanut tehdä :eek:

eilen siellä neuvolassa napa ja paino kontrollissa..tytylle oli tullut painoa viikkoon 250g..että on tissillä roikuttu ja pulloa saatu.ja napakin oli tosi siisti jo.
meillä ei oikein tissillä olo enää onnistu..yks vänkärehtii ja kiemurtelee ku ankerias sylissä..ja maitoo kyllä tulis,ainakin sen tuntuset nuo tisut ovat..
pullosta sitten juo niin tyytyväisenä..
rintapumppu minulla tuolla kaapissa olis..paketissa kylläkin..sunnittelin että pitäskö pumppailla sillä,ja pullosta sitten juottaa.

kattelin tytyn naamaa tänään,niin taitaa niitä hormooni näppyjä alkaa meillekkin tulemaan.nuoremmalla tytöllä oli niitä hormooni näppyjä aivan kamalasti..ja jotenkin tuntu että naama kukki just silloin kun ristiäiset oli.

nyt pitää lähtee jotakin välipalaa ettimään.

niinukka ja neitokainen.
 
ainiin..meilläkin alotettiin maanantaina ne jekovitit..meinaan antaa viikon yhtä tippaa,toisen viikon kahta tippaa ja sitten kolmantena viikkona kolme tippaa..ja jatkossa se kolme tippaa sitten..kun sitä korviketta saa.
neuvolan täti ainakin anto siunauksensa tollaselle systeemille.

ei ainakaan vielä ole mahavaivoja tullut..tyty saa myös sitten niitä rela tippoja 5tippaa päivässä.
 
Kuten omasta mahastani aavistelin, meillä oli itkuinen ilta :'( . Ei sylikään auttanut, välillä karjui vain. No, ei auta kuin toivoa, että yö menisi paremmin ja taas huominen päivä.

Niinukka, jos sinulla on aiempaa kokemusta hormoninäpyistä (siis niin, että niitä on paljon), niin miten hoidit vai hoiditko mitenkään? Meillä tuo naama on kyllä niin kamala, ja ihan vuotaa jotain nestettä esim otsasta, sellasta keltaista. Tänään ostin apteekista rasvaa (en muista nimeä), toivottavasti se auttaisi. Iho sitten myös hilseilee, kun kuivuu. Tekee kokoajan mieli apinan tavoin nyppiä, mutta ei tietty saisi. Aika harmillinen vaiva mun mielestä :/ .

Oi oi, pitäisi olla jo nukkumassa, nyt kiireen vilkkaa!
 
Jospa minäkin välillä kirjoittelisin tänne päin... :ashamed:

Meillä arki lähtenyt ihan hyvin käyntiin, isukki lähti töihin maanantaina (säästää loput isyyslomasta ensi kesään). Jätkä nukkuu ja syö, välillä vähän seurustelee. Ollaan ulkoiltu jonkin verran, mutta kun sataa melkein koko ajan, niin äiti ei viitsi kastua. Hän nukkuu parvekkeella vaunuissa joka päivä pienet päiväunet.
Kohta lähdetään neuvolaan tarkistuspunnitukseen ja sen jälkeen Saloon ostoksille. Pitää mennä ostamaan hänelle vähän lisää vaippoja. Nuo varastossa olevat riittävät just ja just päivän tarpeisiin. Tai jos hyvä tuuri käy, niin voi olla vielä seuraavan päivän aamuun muutama varastossa. Aattelin muutaman vaipan ostaa ja jos sitten ostais lisää kangasta ja ompelis itse jotain.

Maidosta oli täällä jossain välissä juttua... Mulla tulee kyllä maitoa, mutta jäin vain miettimään, että saakohan tuo tarpeeksi. Kyllä paino nousee (ainakin oman vaa-an mukaan), mutta jätkä vetää välillä niin usein. Yöt onneksi hän nukkuu pitemmissä pätkissä, ei syö kuin kerran yössä. No kaipa se tästä selviää jossain välissä.

Kummeistakin oli juttua. Meillä on nyt kaksi kummitätiä ja yksi setä. Sedästä tehtiin sitten sylikummi, kun se on isännän kaveri jo toiselta luokalta lähtien. Setä oli pikkasen innoissaan, lupas viedä ryyppäämään 15 -vuotis synttäreiden kunniaksi :LOL:
Jos nyt ei kuitenkaan ihan vielä silloin...
Tädeistä toinen on mun pikkuserkku, joka pääsi ripiltä tänä kesänä ja toinen on mun vanha naapuri...
Ristiäiset meillä onkin jo 3.11, että alkaa lähestymään. Mummi onkin jo leiponut 3 erilaista pikkuleipää, pullaa ja voileipäkakun leivät valmiiksi. Tänään mennään Salossa samalla pyytämään kukkakauppaa tekemään kukka-asetelmaa kastepöydälle (viedään sopiva maljakko valmiiksi sinne, johon Laura voi tehdä sen suoraan). Lisäksi katotaan alustavasti jotain kukkia, mitä hän voi toimittaa meille edellisenä päivänä, joista tehdään itse sitten tarjoilupöydälle jotain. Lisäksi pitäisi kai katsoa kakkuun jokin koriste. Onneksi anoppi hoitaa noi kaikki jutut, joten meidän ei tartte muuta kuin viedä juhlakalu paikalle =)
No kaipa tässä kuitenkin tulee jotain itsekin tehtyä.

Mutta nyt pitää lähteä käymään ensin apteekissa ja sen jälkeen neuvolaan. sitten päästäänkin shoppaileen.

LillaStina ja Eemeli 12 päivää

P.S. Julkistinpa sitten tuon nimen jo täällä... En osaa enää puhua nyytistä, kun toisella on jo nimi...
 
Neuvolaterveisiä. Neiti on ruoka-aikoina ollut kiltisti paikalla :whistle: Painoa jo 3480g eli viime viikon maanantaista lisääntynyt 260g. Eli taitaapi maito tosiaan riittää pimulle :D Pituutta 50.5cm (syntyessään 47cm). Pään ympärys oli 36.3cm muistaakseni (synt. 34cm) Ja mikä tärkeintä kaikki oli ok! Neiti käyttäytyi oikein mallikelpoisesti, ainoastaan mittaus ei miellyttänyt. :D

niinukka mullakin on haavojen päihin ilmestyneet muhkurat, noin sormen paksuiset ja muutaman sentin pituiset. Lääkärin mielestä arpikudosta, joko lähtevät ajastaan tai jäävät.

Jassoo, tuo vieraskorea neiti alkoi niin suloisesti tuolla rääkymään :whistle: Pitää mennä noutamaan tissille roikkumaan , taas vaihteeksi
 
hei vaan kaikille

Jaksan minäkin raahautua koneen ääreen. Meidän neiti kun on kova yökyöpeli. Nukahtaa vasta kolmen aikaan...

Ihania vauveliineja kaikilla. Pitäisköhän itsekin ylittää itsensä ja yrittää lisätä kuvaa.

Jälkivodosta tulli mieleeni, etä onko muilla ollut siten, että aluksi tulee vähän ja koko ajan, sitten välillä ei tule mitään ja sitten taas oikein kunnolla?

Ja taas tuo meidän neiti ilmoittaa tyytymättömyyttään...

Palaillaan...

Nökö ja vauveliini 10pv
 
:'( voi Kiisumirriä ja hänen miestään (lokamassuissa erittäin surulliset uutiset) Ei se että viikot täyttyy niin takaa sitä että pienen elossa syliinsä saa. Kyllä tuli itselle tarve mennä paijaamaan omaa pienokaista ja varmistamaan että tyttö hengittää vielä. Ja kiittää sitä että pienen syliin sai.

 
Todella surulllisia uutisia, tuli tosi paha mieli. Tuutilulla, olet aivan oikeassa, saa olla todella kiitollinen siitä, että on saanut oman pienen kultansa terveenä ja elävänä tähän maailmaan. Olen kyllä sitä monesti miettinyt, kun poika syntyi ennenaikaisesti, että saan olla todella kiitollinen, että hänellä oli kaikki kunnossa ja keuhkot hyvin kehittyneet. Koska siellä keskolassa kun kävin, niin kyllä siellä näki semmosia pienen pieniä vauvoja, joilla oli niin paljon kaikkea keskoskaapissa, ettei itse vauvaa meinannut nähdä. Ja ei sitä pysty kuvittelemaan niitä tunteita mitä päässä pyörii, kun miettii jääkö pieni henkiin vai ei. Niin on todella vaikeaa kuvitella miltä tuntuu kun saa kuulla, että vauva on kuollut kohtuun. Se on varmaan jotain aivan järkyttävää.

No omaan arkeen. Olimme eilen sitten pojan kanssa neuvolassa, pojalla paino 4,6 kg ja pituus 56cm. 615 grammaa oli tullut vajaassa 2 viikossa! Pojalla on kyllä todella hyvät ruokahalut. Kaikki muutenkin ok. Herkkyysnäppyä meilläkin todella paljon. Onko niitä muuten hyvä putsata jollain, vai antaa olla? Mä olan rasvannu pojan naamaa ja öljynnyt päänahkaa jonkun verran, kun iho niin kuiva. Kiva kun on nuo ristiiäisetkin lauantaina! Naama on kun 13-vuotiaalla murrosikäisellä!

Jaaha, taidetaan pojan kanssa lähteä tekemään pieni lenkki, ennenkun isäntä tulee töistä kotiin!
Hauskaa päivän jatkoa kaikille!
 
:wave: Heiipa kaikille!

Minäkin tänne puolelle ilmottaudun... vihdoinkin! :D
Eli meille syntyi ihana pikku-prinsessa 14.10. klo 3.11 rv41+2
Painoa tytöllä oli 3850g ja pituutta 52 cm.
Kotiuduttiin eilen ja kaikki on mennyt hyvin tähän asti... Maito on nousussa ja tyttö syö hyvällä ruokahalulla. Esikoinen on ottanut pikkusiskon hyvin vastaan, mutta ei varmaan vielä ole tajunnu et tää on lopullista...ettei se vaavi ookkaan vaan käymässä. Kovin on isosiskon näköinen typykkä... laitan profiiliin kuvaa kun vaan kerkiän.. on aika menny ku siivillä nää kaks kotipäivää.
Nyt tarvii mennä syöttämään tyttöä... palataan astialle... =)

Lapanen ja Wiia neiti :D
 
hui kauhee kun oikein mahanpohjasta kouras tuo kiisumirrin uutinen :'(

Tuntuu nyt omat "ongelmat"todella vähäpätösiltä mut kuitenkin hieman niistä...
Mistäs sitä sit tietää onko vauva itkeskely koliikkia?..Meillä uhkaavasti nyt kaks iltaa huudettu,tosin tissi suussa on vauva tyytyväinen.Ja tää tän illan huuto ei kyllä ollu enään mahavaiva huutoo.Mutta onkos se niin että koliikki huutoon ei rauhota mikään?..Toivon ja rukoilen että vauva itkisi "vaan" jotain maha vaivoja tms..koska ite oo kyl suoraan sanottuna kusessa jos koliikkia pukkaa...Tänään ei meinannu esikoiselle keretä ees iltapalaa laittaan.
Yöt onneks(vielä) nukkuu tuo vauva hyvin.

Kuinka paljon teidän vauvat on hereillä? meillä herra heräs tänään 8.30aikaan ja nukahti pidemmäks aikaa vasta klo.14,sitä ennen vaan jotain 15min pätkiä sillon tällön.Sit heräs n.16.30aikoihin ja taas sit vaan n.15min pätkiä kunnes nukahti 21.20aikoihin... eikös pikkuvauvojen kuuluis nukkua... :LOL:

ihmeissään oleva yksäiti+poika 3viikkoo :heart:
 
Huomenta!

Taitaapi nuo mun syömät lääkkeet käydä neitin vatsaan :( Kauheeta kurlutusta pitää ja kakka on ihan harmaan vihertävää. Onneksi pimu ei kumminkaan masuvaivoja itke. Jos itku alkaa niin korvikkeisiin siirrytään suosiolla samantien.

Viime yönä neitokainen taas tuijotteli pyöreillä silmillä ja äitiä ois väsyttänyt ihan mielettömästi. Nuku sinä sitten kun toinen on ihan toista mieltä :D Päivällä nukutaan niitä pätkiä ja parit pitemmän unet.

Koliikista en osaa sanoa mitään. Toisella pojalla ne sitä epäilivät kun joka saamarin ilta alkoi huuto tuossa klo 18 maissa ja mikään ei meinannut auttaa. Ainoastaan yhdessä kiikussa oli hiljaa (vanhasta turvakaukalosta tehdyssä )No poju sai silloin muutaman kerran vyöhyketerapiaa ja vaiva helpotti. Mun mielestä se ei kyllä koliikkia varmaan ollut, laittaisin ennemmin masuvaivojen piikkiin.

Ette muutes usko tätä! Koko syyskuuhan täällä sairastettiin flunssaa ja yllätys yllätys, se on taas palannut :headwall: Eskarilainen alkoi niiskuttaa v.loppuna ja 3v alkuviikosta. 3v on ihan surkeassa kunnossa :/ Jos ei ala helpottamaan niin pakko mennä lääkäriin näytille. Nyt toivon ettei pikku neiti tule kipeeksi tai miä itse.

tuutilulla kera nukkuvan neidin ja känkkäränkän vaivaaman 3v:n |O
 
On tosi kauheeta toi kisumirrin juttu. Kyll tosiaan saa olla onnellinen tosta omasta. :'(

Käytiin eilen shoppailemassa Eemelin kanssa. Jätkä nukkus vaunussa lähes koko ajan, heräs syömään välillä. Löysin cittarista poistotarjouksesta kestiksiä halvalla. Joskin luulin, että paketissa oli vain yksi vaippa, mutta siellä olikin kaksi/paketti, joten ne tuli siis vieläkin halvemmaksi. Toivottavasti ne on sitten vaan käyttökelpoisia. No kokeillaan ja jos ei toimi meillä, niin ainahan ne voi myydä eteenpäin jollekin joka tykkää siitä mallista. Lisäksi ostettiin aivan ihana pupuhattu hänelle.

Jännä huomata, että kun nyt oikeasti tarvitsen uusia vaatteita, niin mitään ei raski ostaa. Kaikki tuntui niin kalliilta, mutta kuitenkin lastenvaatteet oli "halpoja". Niitä olisin voinut ostaa vaikka kuinka paljon. Sain kuitenkin hillittyä itseni... Kaveri tarttee rahaa ja hänellä on iso kasa vaatteita myytävänä, joten olen tänään menossa kylään ja katon siitä sitten ison kasan vaatteita. Heidän pikku jätkä on jo 4 vuotta, joten hänelle ne on kuulema tarpeettomia (kun ei aio hommata lisää).

Onks jollain muuten vinkkejä mikä olis hyvä videokamera? Pitäis ostaa ennen ristiäisiä jonkinlainen, kun digikamerakin hajos ennen Eemelin syntymistä.

Mutta nyt pitää mennä siivoomaan vähän. Jos sais kamat paikoilleen, niin vois huomenna heti aamusta aloittaa imuroinnin ja kunnon siivoomisen. Varsinkin, kun luvattiin vettä kaatamalla...

LillaStina ja Eemeli (huomenna täyden 2 vkoa) :heart:
 
Kukas se aamulla erehtyi kirjoittamaan ettei masuvaivoja itketä :headwall: Nyt täällä ei muuta tehdäkkään :/ sylissä pieniä torkkuja nukutaan ja pärähdetään itkemään. Pakastimesta otin pumppaamaani maitoa sulamaan ja sitte mennään korvikkeisiin. Yhtään en aio imettää koska toinen noin siitä kärsii :/ tokkopa tuon kuurin jälkeen enää maitoa tuleekaan (10vrk kuuri)
 
Heip!

Meillä kävi neuvolatäti maanantaina. oli poitsulle tullu melkein 400g painoa viikossa, nyt hän siis painaa 4210g (tai siis maanantaina painoi). Tuntuu että joka kerta se vaan on kasvanu ku syliin nostaa. Lauantaina käytiin vauvelin kans eka kertaa päivystyksessäkin. Sillon viime tiistaina kun päästiin kotiin huomasin että raasukalla on kolme mätärakkoa kaulassa. Soitin neuvolaan ja sieltä käskettiin laittaa talkkia. No, rakot vaan kasvoi ja kasvoi ja pe-la-yönä ne puhkes. Kolme melkein 2?:n kolikon kokoista mätäpalleroa ja talkkia ja nahkaa voitte kuvitella minkä näkonen poitsu oli ja kasvoihin oli tullu pari rakkoa lisääkin. Aamusella soitin ja pääsin jutteleen lääkärille ja hän pyysi näytille. Tulehdusarvot ja kaikki ok, eikä poikaa vaivanneet mitenkään. Saatiin antibioottivoidetta ja nyt ne on parantumaan päin. Joku tuttava mulle sano et se ois joku sairaalabakteeri, mut lääkäri ei osannu sanoa mistä ne ois tullu. Muuten meillä kaikki ok, maitoa tuntuu riitävän, toki mullakin mietityttää monesti et riittäköhän tuo ku tissit on niin pehmeät. Korviketta on mullakin varulta pari purkkia kaapissa.

Mites muuten tuo isyyden tunnustamis -juttu, Tuleeko sinne kutsu vai pitääkö itse varata aika? En enää muista miten se esikoisen aikana meni.

Ja tuosta jälkivuodostakin: onko teillä muilla muuttunut vuoto jossain vaiheessa limaiseksi? Mulla vuoto lähinnä muistuttaa sitä mitä se oli ennen synnytystä eli veristä limaa jota ei taho pesemällä irti saada. :ashamed:

Tuutilulla :Toivottavasti haavasi parantuu hyvin! Itse pelkään myös tulehdusta, mulla on reilu sentin kokoinen "reikä" haavassa, nahat ei kohtaa toisiaan ja se erittää vähän jotain. Monesti päivässä sitä suihkuttelen ja makoilen maha paljaana.

Inkku ja vaaveli tasan 2vkoa
 

Yhteistyössä