Vihdoin minäkin täällä
!
Elzalle kiitokset uudesta pinosta. Nyt on taas kiva lukea näitä vauvajuttuja, nuo raskauspuolen jutut kun ei enää tunnu ollenkaan samalla tavalla omilta, vaikka tietty kavereiden kuulumisia pikasesti on kiva käydä lukemassa. Mukava kyllä kun on tällainen palsta, täällä ollaan nyt kaikki niin samanlaisten juttujen äärellä :heart:
.
Tuutilulla, eikös me povattukin meille pippurisia vauvoja
?! Meilläkin pippuria löytyy, kaksi ekaa viikkoa me3ni tyynesti nukkuessa, mutta sitten on tahti muuttunut
. Tosin osasyynä vatsavaivat, jotka toivottavasti nyt ei alkais oleen jokapäiväisiä ja monta tuntia päivässä... Tuntuu, ettei meinaa tähän koneellekaan ehtiä :headwall:
. Tämä ehti niin tärkeäksi tulla tuossa raskausaikana.
Kertauksena vielä pikana, että meidän neiti syntyi rv 38+2 17.9 mitoin 3150g ja 49cm. 2vko ikäisenä painoi 3400g, että ihan hyvin paino noussut ja maidontulokin tasaantunut, huh. Meillä syödään pääsääntöisesti tasan 3h välein, kuinka niin tarkka onkin?! Itkuun ottaisi tissiä joskus useamminkin, mutta kun ainakin luulen, ettei kyse ole nälästä, en turhan helpolla tissiä tarjoile väleissä vaan rauhoituksen takia. En tiedä onko tää väärä tapa, mutta esikon kanssa kun toimin päinvastoin, niin välillä tuntui, että liika maito vain pahensi vatsaa... Kierre siis, syö liikaa ja vatsa taas heti kipeä syömisen jälkeen. Nyt kun on noi isommat lapsetkin, yrittäsin välttää tuttina oloa. Miltä kuulostaa? Sitten kun vauva syö, syö kuitenkin ainakin puolisen tuntia kerrallaan, melko pitkään siis lupsuttelee. Ja kun tuon 3h lasken siitä, kun imetys alkaa, niin joskus kun tunninkin imettää, niin sitten 2h päästä taas. Ei kai ihme, jos tuntuu, ettei aika meinaa aina riittää kaikkeen ja koneen ääressä en ala tisutteleen
.
Sektioon liittyvistä vaivoista kärsiville tsemppiä!
Meilläkin on käynyt vieraita solkenaan ja ihan kiva niin. Oma-aloitteisestikin osa kutsuttiin ja sen 2 ekan viikon aikana olikin helppo vieraita kestitä, kun vauva vain nukkui
. Yksi pieni mummula reissu ollaan vauvan kanssa tehty, muuten oltu vain kotona. Kaupoilla olen hiukan itse käynyt ja kerhossa isompien kanssa. Ulkoilua alan vähitellen taas kaipaamaan enemmän, tuntuu vain, että vauva on juuri ulkoiluaikoina hereillä ja vaunuissa vaakatasossa ei hirmu hyvin viihdy. Toivottavasti tuo olisi väliaikaista!!
Vatsan takia unet päivällä on nyt aika katkonaisia, mutta yöllä nukutaan hyvin ja se kai vielä tärkeämpää. 2 herätystä on minusta ok, 3 tuntuu jo enemmän. Meillä nukkumaan mennään yleensä 21-22 aikaan ja sitten syödään noin 2 ja 5 aikaan ja herätään 8-9, jonka jälkeen vielä saatetaan nukkua rauhallisemmin, kunnes alkaa päivän vinkumiset
.
Nytkin olisi muuten ulkoiluaika, mutta vauva katselee tässä sylissä... Maistuisi ruoka ihan eri tavalla, kun olisi hapettunut ja vaikka haravan varressa kuntoillut.
Ehkä mä nyt kirjotin tarpeeksi
, palataan taas ja nautitaan nyt tästä ajasta, vaikka sitten itkujenkin kanssa :heart: .
Rontti ja vauva päivää vajaa 3vko!!! Apua, aika älä juokse!!