-LOKAVAUVAT 2007-

Pikanen merkkaus silmät ristissä...eilen siis olin tupareissa :) hyvin oli pojilla mummon kans menny,ainoo vaan et Pessin rytmit on heittäny ihan härän pyllyä tässä...nukahti vasta 00 aikaan. Saa nähdä kuinka sais tänään nukuteltua.
Nyt mummilaan itsenäisyyspäivä lounaalle :p
Ihana mennä valmiiseen pöytään tällä olotilalla :whistle:
 
Yodottaja66

maissivellillä olen aina aloitellut, on vissiin miedompaa kuin riisi ja meillä muutenkin ei oikein koskaan kukaan lapsista ole tykännyt alkuun riisin mausta.

Maissivelli purkissa lukee ainakin että alkaen 4 kk. Riisivelliä en muista mitä lukee. :) Mutta tietenkin jokainen omalla tavallaan tekee ja toimii. :heart:
 
Tänään on Pihlan 9. päivä ku ei vatsa toimi. Ollaan mallasuutetta ja korvikettakin annettu,normaaliin täysin tissimaidolla. Näkee et toisen vattaa kramppaa mut miten auttaa..?
Hmm..kuumemittarilla avustaminen.. Mites tää käytännössä tapahtuu..hölmöjä varmaan kyselen mut ko ensimmäinen vauva meillä niin..
Ja missä vaiheessa huolestua..? neuvolassa vaan sanoivat et on luonnollista ettei usein toimi mut.. eipä ne oikein muuta..Ei meil näin pitkää väliä oo ennen ollu..


:/
 
Tänään on Pihlan 9. päivä ku ei vatsa toimi. Ollaan mallasuutetta ja korvikettakin annettu,normaaliin täysin tissimaidolla. Näkee et toisen vattaa kramppaa mut miten auttaa..?
Hmm..kuumemittarilla avustaminen.. Mites tää käytännössä tapahtuu..hölmöjä varmaan kyselen mut ko ensimmäinen vauva meillä niin..
Ja missä vaiheessa huolestua..? neuvolassa vaan sanoivat et on luonnollista ettei usein toimi mut.. eipä ne oikein muuta..Ei meil näin pitkää väliä oo ennen ollu..


:/
 
Mä tuskin sen parempi oon jelppimään kun meilläkin esikoinen kyseessä, mut meijän neuvolan täti sano kerran tosta kuumemittari jutusta silleen, että työntää mittarin suuta hiukan peräaukon sisään ja pyörittelee sitä sitten siinä peräaukon suulla (monesti kuulemma tulee eka ilmaa ja kakit sit perään). Syvyydestä en osaa sanoa, olisko joku vajaa sentti tai enemmän. Viisaammat neuvokoon tässä paremmin, mut muistaakseen neuvolasta tollee sanottiin. Ite en oo kokeillu kun meillä kakka tulee joka päivä, tai ainaki joka toinen.
Muistaakseen täällä on myös jotkut kirjottaneet antaneensa levolacia.
Yksi kaveri antoi vauvalleen (n. 8vko) teelusikallisen tai kaks luumusosetta ja kuulemma kakka tuli samana päivänä kun aamulla anto.
Mä otan näköjään aina kantaa näihin kakka juttuihin.. :ashamed:
Mieski kerran sano ettenkö mä osaa ruokapöyäskään puhua muusta enään, jos en puhu Juhon kakkimisesta ni sitten otan puheeks kissojen tarpeet.. :ashamed:
 
YOdottaja: Meilä oli 6vko neuvolassa lääkäri ja tais olla ens kerralla (3kk) lääkäri myös. En muista ihan varmaksi.

Onnilla alotin maissivellillä ja aion Eerollakin alotella, en ihan vielä. Viime yönä söi vasta 4 aikaan, oli 8h väli!! Sit herättiin taas ennen kuutta, kun oli taas tukkonen. Koskahan toi ilmankostutin alkais auttaa, kun sitä on niin kehuttu..?
Paraatia käytiin katsomassa, Eero nukku tyytyväisenä vaunuissa metelistä huolimatta. On perinnyt veljensä unenlahjat!! Onni meinaan nukku viimeks ollessaan kerhon pelissä..
Kun sais äitikin moiset lahjat jostain.

Nyt yövalmistelut Eeron kans, Onni nukkunu taas jo tunnin.

 
Kuumemittarin päähän laitetaan vähän rasvaa esim. bepanthen tai natusanin omatkin käy kunhan on jotain mikä käy genitaalialueille. Sitten kuumemittari pyllyyn noin 1 cm tai vähän enemmän kyllä sen huomaa koska se on tarpeeksi syvällä, sitten vaan hiukka varovasti pyörittelee. Joskus jopa riittää kun sen laittaa peppuun, mutta kannattaa laittaa vaipan reunaa eteen sieltä nimittäin saattaa tulla tavaraa vauhdilla ulos. :D :/

 
YOdottaja: Meillä ens keskiviikkona lääkärineuvola ja se on 2 kk:n iässä.
Mutta näissä on ihan hirmusesti eroja paikkakunnittain...mitä ollaan kavereiden kanssa vertailtu.
Tosta kuumemittari jutusta... Tossa, kun Wiialla oli kuumetta ja mittailin vähänväliä kuumetta, ni melkein joka kerta tuli eka ilmat pois ja sit kakat, kun otti kuumemittarin pois pepusta.

Tässä pari kuvaa meidän hymytytöstä...
http://www.aijaa.com/v.php?i=1313375.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1313386.jpg

Ja isosiskokin pääsi poseeraamaan...
http://www.aijaa.com/v.php?i=1313411.jpg

Nyt kattoon vielä hetkeks linnanjuhlia! :wave:
 
STM:n suosituksen mukaiset neuvolalääkärit on nykyisin 2kk - 4kk - 8kk - 1,5v - 3v -6v. Vanhat suositukset oli jotain 6vkoa - 3kk - 6kk jne. Monilla paikkakunnilla säästetään kuitenki noista lääkärikäynneistä ja terveydenhoitaja hoitaa osan niistä, esim . meillä täällä Turussa ei ole 2kk lääkäriä ollenkaan.

Että sellasta säästölinjaa :/

Nyt ei ehdi enempää, vauvaa pitää nukuttaa

Aurorae
 
YOodottaja Kotkassa ainakin on 2kk neuvolalääkäri. Just tiistaina siellä käytiin. Ja maissivellillä miäkin olen jokaisen kanssa aloitellut vellit niin myös Kiian.

L-ouisa
Piituli antoikin jo hyvän ohjeen. Natusania myö ollaan rasvana käytetty. Kiia huutaa suoraa huutoa illalla jos ei ole kakannut päivällä eikä suostu syömään. Pari kertaa oon auttanut sitä kakkaa joko kuumemittarilla tai varovasti vanupuikolla ptöritellyt ja rasvaa oon käyttänyt rutkasti. (Peräruiske rasvalla :whistle: ). Tyytyväinen tyttö on ollut sen jälkeen :)

Lapasella aivan mielettömän ihania kuvia :) Miä en ole vieläkään saanut hymyä kuvattua. Ei varmasti hymyillä kun kamera lähestyy :kieh: Äidin oireet ;)

Kaulapoimuja oon samoilla lailla kuin henkka putsaillut. Vanua ja ceridalia.


Jaahas, nyt meni taas hermot meijen neidillä :/ Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille :wave:
 
Kakka juttuihin taas kommenttia täältäkin.Meillä ei auta mallasuute,ei levolac,ei kuumemittari eikä sitten yhtään mikään.iltasin Pessi mahaansa vääntää selvästi mutta ei kuitenkaan ihan kauheeta huutoo oo...Kakannu viimeks taas vissiin lauantaina jos en ihan väärin muista...
Mutta eipä noita keinoja taida kauheemmin sitten noitten lisäks olla.

Nyt heräskin tuola ukkeli joten tuli mammalle kiire :wave:
 
klo lähenee puolta kolmea ja täällä istutaan neidon kanssa. ei taas hänellä väsytä ollenkaan, äitiä kyllä nukuttas :eek: meillä meni eka yö kivasti kun alettiin päivärytmin hakuun, seuraava yö valvottiin kokonaan, seuraava taas nukuttiin kohtalaisesti ja nyt taas valvotaan. neiti on tullut isäänsä kun hän on samanlainen yökyöpeli. onneksi vkonloppu lähestyy, minäkin saan nukkua univelkoja pois.
 

Voi ei Liplatus Koita jaksaa! Onneks saat joskus kuitenkin nukuttua.

Mietin noita yökukkujia... Laitatteko vauvan sänkyy, kun nukahtaa esim syliin?
Mä laitan illalla 21 maissa sänkyyn, vaikka olis hereillä. Pian on untenmailla. Yöllä syötön jälkeen laitan sänkyyn ja sinne nukahtaa. Aamuyöllä on sitten herätty taas siihen, että lima rohisee ja on tukossa. Ei auta meillä ilmankostuttajat eikä muut konstit. Rahat vaan meni..

:headwall:

Meillä nää aamut siis alkaa 5-6 aikaan, aina jompi kumpi herättää.. yleensä Eero ensin rohinaansa ja sit Onni, kun on illalla taas sipannu seiskan aikaan.
Väsyttää siis täälläkin, vaikka menen itekin jo 21 maissa sänkyyn.

Ihania hymykuvia teillä!! Meillä Eero pihtailee hymyjään, mummolle vaa n hymyilee ja juttelee. Tosikko mies tulossa??

Nyt aamukahveen keittoon, aamutee ja leivät jo syöty.

Mukavaa viikonloppua!!



 
Huomenta!

Huh, tsemppiä yökukkujille! Se ei ole herkkua se, esikoinen sitä harrasti... Mintulla on onneksi ihan ok yöt, vaikka herääkin 2-3 kertaa syömään. Meilläkin lima alkaa aamuyöstä rohiseen, ollut jo varmaan kuukauden. Käsittääkseni toi on sitä äidinmaidosta tulevaa räkää? Tuskin tuohon muu auttaa kuin aika, pitää vaan meikäläisen loppuyöstä hereillä jonkin verran...

Me lasketaan myös Minttu omaan sänkyyn hereillä, ja vain yöunet nukutaan pinniksessä. En siis anna siellä nukkua päiväunia, että ymmärtää milloin on yö tässä pimeydessä. Joskus olen jopa nukahtanut illalla ennen Minttua. Sit olen parin tunnin päästä herännyt ja siellä toinen on tuhissut unessa myös :)

Minttu hymyilee jo kovasti, eniten sille neuvolasta saadulle hymynaamalle ja sitterissä lelukaaren leluille. nytkin siellä istuu ja hymyilee :heart:

Oulussa ruoho näkyy, koko yön satoi vettä :( Ohjelmassa kaupungille menoa, pitää ostaa Mintulle uusia vaatteita, 50 senttiset ei mene nyt enää ja 56 senttiset alkaa olla sopivia, hankimme siis valmiiksi 62 senttisiä. Ja piparkakkutalo pitää isosiskolle ostaa ja sitten rakentaa. Mies onneksi kotona myös huomisen, pitkä vapaa siis edessä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Topsy ja Minttu 7 vkoa
 
L-ouisa: samanlaista meilläkin. Tai mulla - alkaa aikalailla väsyttää.
Kukkumista viime yö - vähän kai välissä nukahdin...
Aattelin että jospa iltasyötön lisääminen auttaisi, vaan ei siltä näytä. päinvastoin.
Aika ihanan kuuloista tuo 'Lasken vauvan sänkyyn ja nukahtaa sinne itse' - ei vaan neiti sellainen itsenukahtaja ole.
En tiedä oonko opettanut piloille , luulisin etten...
Ja toki herää kun muualtakin nukutettuna lasken - en oikein käsitä millä määrällä huutoa saisi sänkyyn itsenukahtavaksi opetettua.
Toki olen tassutellut ja tuttia laittanut - kapalot, unipussit, lämpötyynyt, yömyssy(siis pipo) yms väliin vähän auttaa - viime yönä ei ees kapalo.

Mä alan kokeileen sitä velliä, jospa se sais mahan täyteen ja edes himpun paremmat unet yöksi. Niin , sitä korviketta olen jo antanut, mutta kun sitäkään ei juurikaan mene.
Ja päivällä nukuttaa ihan hyvin ja ollaan ihan aurinkoisia.

En ole yöllä alkanut vaunuilla hyssyttelyyn tai talon ympärikävelyyn. Ja useimmiten simahtaa tissille tai syliin, mutta kun sitä unen herkkua ei kauaa kestä..

Ryyd,
papu & viuviuviuviu ...
Ja yöksi minäkin vaan sänkyyn oon laittanut .
Eikä tuo nuku sen paremmin vieressäkään, näemmä. Ja varsinkaan minä en nuku kun pitää olla ylivarovainen joka liikkeen kans ettei neiti säpsy hereille - tilaahan meillä on pedissä ettei päällekierähdys ole pelkona.
 
Huomenta!

Täällä hyvin nukuttu yö takana, poika heräsi vasta tossa 9 aikaan. Rytmiä alkaa selkeästi tulemaan, se on kyllä suuri helpotus, voi suunnitella hieman omaakin elämää eteenpäin.
Ummetuksesta on ollut puhetta, tunnen olevani jo ekspertti siinä, kun Aron koko ajan on ummella. Kun kävimme siellä TYKS:issä niissä altistustesteissä, niin allergialääkäri sanoi, että Levolacia voi antaa ihan turvallisesti vaikika joka päivä, jos siihen on tarvetta, koksa vauva ei totu siihen. No, nyt ollaan tehty niin ja on kyllä rauhallisempi poika kun kakka tulee joka päivä. Me annetaan nyt niin, että aloitusannos oli 5ml ja sen jälkeen päivittäin n. 2-3 ml. Kun aamulla antaa, niin kakka tulee iltapävällä. Mutta sekin on yksilöllistä, ei kaikilla toimi vatsa niin nopeasti.

Meidän pikkumiehestä on tullut huomionkipeä. Mä en sais tehdä mitään muuta kun viihdyttää häntä kun hän on valveilla. Jos puhun puhelimessa poika alkaa elämöidä ihan hirveästi, kun puhelu loppuuu, niin elämöinti loppuu ja poika hymyilee jälleen. Samoin oli kun mulla oli yksi aamupäivä yks likkakaveri kylässä, kauhea meteli jos hetkeksi käänsin katseen pois hänestä. Täytyy opettaa, ettei aina saa tahtoaan läpi. Tottakai seurustelen pojan kanssa, mutta eihän se niin voi mennä, että en voi muuta tehdä kun viihdyttää häntä. Sitten hän on alkanut kieltäytymään isän syöttämisestä. Eilen sitten oli oikea huutokonsertti ja tahtojen taisto, kun iskä ei meinannunt kelvata. Mutta onneksi isä ja nälkä vei voiton. Ja isä kelpasi syöttäjäki, minä pysyin visusti poissa. Oli se kyllä hieman vaikeaa, mutta onnistun minäkin!

Lapanen, oli tosi kiva kahvitella joo, täytyy todellakin ottaa uusiksi! Vielä ei ole perunaa mennyt, mutta olis nyt viikonloppuna tarkoitus yrittää. Ostin myös bataattia, olen kuulut, eetä sekin on aika semmosta mietoa mahalle.


Jaaha, kutsu käy täytyy mennä!
 
Tämä on uskomatonta, mutta Elia nukkui viime yönä 8h heräämättä! :eek: =) Illalla nukahti yhentoista aikaan ja seitsemän jälkeen aamulla söi vasta. Ihanaa kun välillä tulee tällaisiakin öitä, kun niitä huonompia ja tosi huonojakin on. Sai itekin nukkua kunnolla pitkästä aikaa. =) Esikoisen aikaan nukuin päivälläkin, jos yö oli mennyt huonosti, mut nyt se on mahdottomuus, kun on vauvan lisäksi 2v, 3v ja 6v lapset.
Mut nyt pitää lähteä puuron keittoon, kun lapsetkin vasta äsken heräilivät. Ei oo eskaria tänään, niin ei tarvinu herätellä aamulla. :) Lyhyt viesti tällä kertaa.. :whistle:
 
vesisadetta :eek: kyllä lumet saaneet kyytiä.oikein masentaa kun nurmikko ja piha kivetys näkyy..räystäästäkin vesi tippuu kun maaliskuussa :(

kakka-asiaa täällä ollut..meillä venlalla viime yö, eka yö jolloin ei kakannut,joka ikinen yö tätä ennen on hirmuset kakat ollu aamulla vaipassa..ja kakkii hää kyllä 2-4x päivään..isäänsä tullu :D
joskus miehelle sanonukkin että taitaa olla suora suol suusta persiiseen :LOL:

venla nukkunut jo tunnin vaunuissa,kukkukin jo seiskalta ylös..siinä tisuteltiin,eikä sit ollu enää mihinkään kiire..kaheksalta vasta noustiin tuolta sängystä aamupesuille.

eilen just miehen kanssa puhuttiin että miten ihmeessä tollanen penska saatu aikaan,joka yöt nukkuu ja päivälläkin kohtalaisesti,sekä ei turhia tirise..sanoin että kai "yläkerran isäntä" on ajatellu että tää tulee olemaan meijän eka ja viimonen vauva,joten saadaan hyvät muistot tytön vauva ajasta..tai en tiiä..ehkä sitä ei enää tällä iällä hötkyile..
vaikka voipihan se olla et kohta tytyn rytmi kääntyy aivan päälaelleen,ja oon kohta valittamassa täällä kun neito ei nuku..kaikki taitaa olla mahollista.
vaikka yhtenä yönä näin unta että olisin oottanut kaksosia,ja ne olis ollut tyttöjä

:D
kun kerroin miehelle unestani niin se ihan kauhuissaan..et toivottavasti ei nyt ole mitään kaksosia tulossa..huh huh..vois se olla aika laaki..

mutta nyt täytyy lasagnen tekoon lähtee..

niinukka ja venla
 
täällä on neukku lääkäri ekan kerran 2kk ikäisenä..meillä onkin se maanantaina,ja siitä viikon päästä on mulla se jälkitarkastus..nyt on loppu jälkivuodot sun muut vuodot,ai että on ihanaa..mutta hiukka outoo kun ei sidettä oo pöksyis..kuitenki melkei 8viikkoo ne housuissa oli :LOL:
meillä on kans nyt alettu kakkaa pihtaamaan,ennen kun joka vaipassa oli joku määrä niin nyt ei edes pieru rantua,heh..mut joo kyllä meillä kitistään masua jos ei oo iltaan mennessä kakka tullu,kun tää meitin herran syö PALJON..varmaan pitää meidänkin kohta vellit aloittaa..just mietittiin isukin kaa et pitää laittaa maitomäärät nyt ylös nii tietää paljo päivässä menee maitoa..kun aamulla jätkä vet eka 125ml tuttelia,sit puolen tunnin päästä molemmat tisut n.80ml yhteensä,sit puolen tunnin päästä söi taas sen 80ml tuttelia ja nukahti..ja muuten huuti nälkää ton puol tuntisen jälkeen..ihme ukko..nii ja tunti sit söi 125ml ja äskön veti 75ml ja nyt nukkuu mut kohta se herää taas syömään,pitää tissitellä sit ja sit mä meen tekee ihania valkosipuli-kermaperunoita,NJAM ;)

eipä tällä erää muuta..

dogtor ja Antton 7vko4pvä :heart:

nii ja lempinimiä meillä on:
simppa(oli masu aikaan ja on vieläki),simo sankari sakari,höpönassu,anska,paapero,pikku mies,ukkeli jne..lässyn lässyn nimiä mut kututaan ite viel simpaks ja joskus simoks..ei osaa anttoniks vielä nimeä vääntää..kun mun 2,5v sisko keksi mun masulle simppa nimen ku odotin tätä herraa nii se on sit siitä jääny..ja mä niin olisin halunnu tälle simo nimen mut ukon tädin mies on simo ja hän on joku tosi uskovainen nii hän olis sit aatellu et sen mukaan nimetty :D

joo tulipas pitkä lopetus :LOL: :LOL:
 
Meillä ei nyt sit enään yöllä turhia nukuta..tai Pessi heräilee vähän väliä tissille, millään en oo jaksanu yöllä lähtee pulloo lämmitään(sillä vois vähän helpottaa). Kävin ostaan tänään vellejä kaappiin ja joku ilta niitä kokeilen...mua kun ei yhtään huvittais toi yöllä pullon lämmitys,jos vellillä sais öitä vähän kuriin ja tissillä pärjäis...ei kuitenkaan koko ajan tarvis syödä..

Nyt menee pikkusella hermot..piti jotain kommentoidakkin.No ehkä myöhemmin
 

Yhteistyössä