-LOKAVAUVAT 2007-

Heissan!

Muuan päivä välissä kirjoittelussa. Samaa rataa meillä, nukutaan päivisin tosi hyvin ja yölläkin, kunhan nukahtaa. Sen olen huomannut, jos käy yliväsyneeksi, ei meinaa heti tulla vauvalle uni silmään. Taistelee unta vastaan, uskollisesti vaan tuttia suuhun tämän tuosta. Ja kun vähän hyräilee ja lauleskelee, rauhoittuu useinmiten, jos itkee.

Käytiin tänään mummolassa ja siellä mummo leipoi limppuja leivinuunissa, uskokaa oliko siellä kuuma :eek: . Vauva meinasi hermostua, oli lopulta ihan bodisillaan. Meillä sellainen kuumakalle, meinaa hermostua jos liian kuuma.

Tapaninpäivänä on ne vauvan kastajaiset ja meinaa jo pukata välillä painetta. Miehen kanssakin meinannut välillä pukata stressiä, kun hällä ei pahemmin tunnu ne huolettavan, mulla ainakin oli välillä sellainen olo. Nyt kuitenkin hyvin saatu yhdessä suunniteltua jo tilaisuutta.

Tuosta nukkumisesta vielä, tänäänkin vauva nukkui 5 ja ½ tuntia päikkäreitä ja ihan hyvin nukahti yöunille! Eilen oli sama homma, laittoi nukkumaan klo 23 ja heräsi 8.30! Ihan säikähdin, kun oli niin pitkään nukkunut...

Kakkaamisesta, meillä kakataan monta kertaa päivässä edelleenkin, yleensä joka syötön jälkeen. Rintamaidolla meillä, ei saa yhtään korviketta.

Mutta nyt nukkumaan ja palaillaan :wave:

T: Tytteli74 ja poika kohta 8 viikkoa (klo 8.44)
 
Meillä hyvin nukuttu yö takana: syötiin kahdelta ja kuudelta ja neitokainen nukkuu vielä, minä en enää jaksanut pitempään nukkua. Ihanan levännyt olo :)
Meillä tänään ohjelmassa joulukorttien askartelua ja piparien paistoa isompien tyttöjen kanssa. Valokuvakin pitäis napsasta kortteja varten.

Meillä neito kakkasi eilen ja kyllähän sitä taas tulikin. Meillä menee 3-4 ml Levolacia joka päivä, mutta siitä huolimatta kakkiväli on 5-6 päivää. Ja siis ihan rintamaidolla ollaan. Neito on ilmeisesti perinyt minun mahan, koska minun maha toimii myös harvoin ja siihen ei auta mikään lääke, liikunta, runsas vedenjuonti tms. En kyllä saa siitä mitään vaivojakaan.

Meillä on todella synkän pimeää ulkona, kun lunta ei ole lainkaan. Mutta kynttilähullullehan se sopii. Ne näyttävät niin kauniilta tuolla lyhdyissä. Sisälläkin poltan kynttilöitä koko ajan, kun ne ovat niin tunnelmallisia.

Minä menen huomenna lääkärille kuulemaan MRI-kuvauksen tuloksia. Pikkasen pelottaa ja mielikuvitus meinaa lähteä lentämään. Ei kai se auta etukäteen murehtia. Joudun ottamaan vauvan mukaan sinne, toivottavasti nukkuu rauhassa lääkärin vastaanotolla.

Nyt pyykille. Mukavaa sunnuntaita kaikille.
 
sunnuntaita!

täällä sitten perjantain ja lauantain välisenä yönä tuli minulle vatsatauti ja kuume nousi,onneksi ei tarttenut kertaakaan oksentaa..pöntöllä sai kyllä istumassa käydä sitten varmaan 20kertaa.
lauantai päivä meni sitten sängyn ja sohvan väliä pörrättyy..olo oli kun olis maantie jyrän alle jääny.ja kivasti isäntä vielä aamuvuorossa.

onneksi iltaa kohti helpotti..kiitos maitohappobakteereiden ja pahoinvointilääkkeiden.käsidesiäkin kului varmaa pullollinen :eek:

nyt sitten pelkään että venla on saanu tartunnan..mutta toivottavasti nuo relatipat olis suojan antanu tytylle.
imettää en uskaltanu koko lauantai päivänä,ja rinnat olivatkin sitten illalla halkeamispisteessä,joten piti rintapumpulla pumppailla.

venla on nukkunut yönsä hyvin..mutta tuo päivällä nukkuminen on sitten taas sieltä tännepäin..nytkin suostui nukkumaan vaan tunnin vaunuissa.eilen nukku 1,5h ja sitten varmaan kolmet sellaset 30-45min unet otti sitterissä.
saishan tuo ulkonakin nukkuu,sais sitten sisällä jotakin tehtyy.

mutta nyt ruan lämmitykseen.etä-tytöt lähtee tänään kotiinsa joten linkkiasemalle nekin pitää viedä tos yhen jälkeen.

niinukka ja venla
 
meillä poju kakkailee nykyään näköjään 2päivän välein..oli taas sen 2pvä pantannu sitä ja yöllä oli kunnon torttu tullu vaippaan :LOL: ja meillä kyllä kitistään masua jos ei jo iltaan mennessä oo kakkaa tullu,niin voi luoja jos meillä se kakan panttaaminen olis niin pitkä aikaista kuin joillakin täällä..sehän olis ihan yhtä huutoo vaan..just eilen aloin merkkaamaan maito määriä mitä meidän poju syö vuorokaudessa, tuun merkkaamaan tänne myöhemmin tuloksen,en nyt millään jaksa nousta täältä sohvalta peiton alta keittiöön :LOL:
ihan sillä noita merkkailin koska meitin poju syö niin kauheasti että arvelin maanantain neuvolassa kysästä josko sais vähän velliä antaa,veikkaanpa että neukku täti sanoo jyrkän ein,koska niissähän on se et 4kk lähtien vois antaa ja mein poju on 2kk kohta..mut arvelinpa antaa edes kokeilu mielessä sitä velliä ens viikolla,jos ei muuten..kun olenpa kuullu että 6viikkoisillekkin on jo sitä annettu..

eilen oli ihan armoton migreeni koko päivän,ihan hirveetä..ukkokin ku oli eilen töissä,mut oli ihana kun poju nukkui mun kans lähes koko ukon töissä olo ajan :heart:
senpä migreenin seurauksena nukuin sit sohvalla yön että saan nukuttua rauhassa kohtauksen pois,eikä tuo enää aamulla koskenu,tai noh heräsin 12.30 :D hyvinhän nuo ukot oli kölliny kaksistaan tuolla..

eilen tein sitten mulle todella raskaan päätöksen..lopetin eilen imetyksen,ja itkuhan siinä pääsi kun näin päätin..mutta kun taas alkoi tuo maito vaan hiipumaan pois,ja ei sitä enää varmaan 40ml enempää tullu molemmista rinnoista..en ymmärrä mikä meni pieleen,vai eikö mulle vaan suotu sitä imettämisen ihanuutta,kun kaikki muu meni nii hyvin mutta se maito vaan ei riittäny..sitte suutus päissään raivosin ukollekki että oon huono äiti kun en pysty imettämään.mutta tottahan se ei oo,hyvä äiti on sellanen joka imettää tai antaa korviketta ;)
mutta haikeeta se päätöksen teko oli..

dogtor ja Antton ensi yönä 00.36 8vko :heart: :heart:
 
Eipä toiminu tää palsta hetkeen...Täälä alkaa mammaa vähän väsyttään..oon ottanu ehkä ittelleni liian suuren pään vaivan tohon Pessin omaan sänkyyn nukuttamiseen. :ashamed: Päätin siis ottaa uuden yritys tekniikan. Kokeilen nyt jonkun aikaa jos saisin Pessin aikasemmin nukkuun kun 23-24 sillain et meen ite sen kans viimestään klo.21 nukkuun.nukahtakoot sit vaikka viereen mut pakko saada aikastettua tota iltasin nukhtamista.Sit kun sen oonn saanu joskus vuonna nappi aikastettua niin alan vasta opettaan kunnolla omaan sänkyyn.

Ja meillä mitä ilmeisimmin tuo kakka väli taitaa huidella viikon verran...eilen meinaan vihdoin taas tuli tulosta...
Nyt ei meinaa itellä pysyä silmät auki joten sohvalle pötköttään...
 
Heissan!

Oliko täällä jokin katkos, kun en melkein kahteen päivään päässyt palstalle, meinas paniikki iskeä! Onneksi tänään jo toimi!
Tänään ollaan sitten herätty todella kukonlaulun aikaan jo kello 07. Mutta täytyy kuitenkin kehua, Aron nukkui ekaa kertaa pitkän pätkän, eli 21.30-05. Sitten söi ja jatkoi vielä pari tuntia. Nyt sitten meni hieman pitkäksi noi päikkärit, kun käytiin aamulla kylässä ja ei sitten meinannut millään tulla uni, kun meni jo ton yliväsyneen puolelle. Nyt on nukkunut puolitoista tuntia, sais kyllä nukkua toiset samanlaiset.

Me sitten kokeiltiin perunaa eilen ensimmäistä kertaa. Ei poika oiken hiffanut sitä lusikan funktiota, mutta ilmeisesti piti mausta, kun ei irvistellyt. Eilen hän sai yhden lusikallisen, tai se mitä siitä meni perille asti, tänään kokeillaan hieman lisää.

Nyt on sitten joulukortiti tilauksessa, pitäisi tulla maanantaina tai tiistaina, ehtii juuri ennen viimistä palautuspäivää ja 2 joululahjaa on ostamatta. Sitten alkaa jouluvalmistelut olemaan tältä vuodelta. Joulu me vietetään mun miehen vanhempien luona. Sinne tulee miehen veli perheineen ja pikkuveli tyttöystävän kanssa. Eli aika iso poppoo. Mutta se on minusta hauskaa, saa mennä valmiiseen pöytään. Parasta tietty olisi, jos pääsisi illalla omaan kotiin yöksi, mutta kun he asuvat Porissa ja me Kaarinassa, niin se onkin vähän vaikeampi juttu. No, kai ne yöt alkaa mennä paremmin, meni ne viime yökyläilyllä jo. Ja onhan pojan siihen totuttava, kun tullaan kyllä aika paljon reissailtua sinnepäin.


Noista kakka jutuista piti vielä puhua, että meillä on samalla tavalla Liplatus kun teillä, Levolacia menee noin 4-5ml päivässä ja kakka tulee jokatoinen päivä. Nyt alan innolla odottamaan mitä tapahtuu kun aletaan entamaan sitä perunaa. Neuvolasta terkkari sanoi, että ne jotka kakkaa harvemmin nesteravinnolla voi alkaa kakkaamaan enemmän kun kiinteät tulee kehiin ja Ne jotka kakkaa jokapäivä alkaa tekemään sitä harvemmin. Saas nähä kuinka käy...

Nyt vois mennä hieman lepäämään itsekin, kun olis kyllä aamulla voinut nukkua hieman enemmän. Nyt kun on niin pimeää, niin luulee, että nousee ylös keskellä yötä! Eikös se kohta puolin ala menemään toiseen suuntaa, että yöt alkaa lyhenemään....?


Elza ja Aron 3kk ja 11 päivää
 
te joiden vauvat "panttaa" sitä kakkaa...niin ovatko rinta vai korvikemaidolla?
meillä ku syödään pelkkää rintaa,niin välil tuntuu,etjoka ikisessä vaipassa on kakkaa :whistle: ja niitä menee paaaljon.....vaippoja siis :D ..ja taas plörähti tos vieres :LOL: kunnon läpipaska!

oon ruvennu mittiin,et jokohan meil olis jonkinmoinen rytmi menos,ku melkein kaikki päivät samanlaisia.....eli herätään siinä 7-8 maissa...sit torkutaan n.15 minuuttii ennen kunnon päikkyjä,jotka yleensä 12-13..nukkuu 3-4tuntia.....sit ilta onki pikkasen kumma,ku ei nuku enää ku pikku hetken ja kitisee loppuillan väsymystään :/ ...yöunille nukahtaa siinä 20-22 ja kahella yösyötöllä on menty.....mut kova on poika seurusteleen :D hymy herkässä koko ajan!

mut joo...pitää leipoo torttuja ku esikoisen kummit tulee käymään...

henkka ja veeti 1kk 2vko ja 2pvää
 


Meillä tytöt nukkuu 6 tunnin yöunet vellin voimalla.

Aloitin tytöille vellit jo 4 viikkoa sitten eli alle 2 kk iässä. Ja hyvin on vatsa kestänyt.


JOULUAATTONA MENNÄÄN MIEHEN VELJEN PERHEEN LUOKSE JA SINNE TULEE MYÖS MUMMU JA VAARI SEKÄ TIETYSTI JOULUPUKKI. Lahjat on ostettu mutta ruoat täytyy vielä ostaa kun joulupäivänä on kutsuttu sukulaiset syömään meille.
 
pikanen piipahdus..

meidän tyttö sai lauantaina nimeksi Silja Emilia. ristiäiset meni hyvin vaikka tyttö huusi aika lahjakkaasti kasteen aikana :D

kuitenkin tuo pitennetty viikonloppu isovanhempien luona sai tytön aika rauhattomaks ja todella huonosti on nukuttu. tämä olikin meidän eka yökyläily reissu ja samaan syssyyn ristiäiset ja iso joukko uusia naamoja joten ihan kyllä ymmärrettävää. toivottavasti unirytmi palautuis mahollisimman pian säädyllisemmäks... :eek:

YOdottaja sulle kovasti voimia lähetän, varmasti on välillä rankkaa kun joutuu valvovan vauvan kanssa yrittää yöllä yksinään pärjäillä :hug: jos oikein käy elo raskaaksi ja on jotain missä tarvit apua niin ilmottelehan vaan rohkeasti niin minä ainakin joudan rientämään avittelemaan!

kakkarytmeistä on ollut puhetta. meidän neiti toisinaan ruutaa melkein päivittäin, mutta välillä saattaa sitten olla reilun viikonkin tauko. mitään apukeinoja en ole koskaan yrittäny (jalkajumppaa lukuunottamatta) mutta kyllä se kakka sieltä on aina lopulta tullut.

ihanaa maajussien vika jakso, kiva nähä et miten on pareille käynyt!
 
no niin,nyt tulin kertomaan meidän maito määristä ja syönti kerroista..eli maitoa meneekin ihan normaali määrä(kai) 1,2litraa/pvä ja syönti kertoja onkin peräti 13 :D
nyt maajussille morsianta kattomaan :)

dogtor ja antton 7vko 6pvä
 
dogtor teijän pojuhan syö tosi monta kertaa,ite tossa laskin että venla on esim tänään syönyt "vaan" 5x..eli klo 8.30 söi 200ml sit klo 12 ja klo 16 200ml klo 18. 100ml ja klo 20. 200ml kun kävi nukkumaan.yöllä ei ole syönyt enää..äkkiikseltään laskettuna maitomääräksi tulee 900ml. onkohan liian vähän? vaikka ei tuo nälkäänsä huuda.
niinkuin tuo klo 18 "välisyöntikin" on vaan ihan sen tähden että jaksas sitten tonne kaheksaan valvoa saamatta kamalaa huutokohtausta.kuitenkin kävis tirisemään unille jo seiskalta.

tänä iltanakin seittemän ja kaheksan välillä ei suostunut olemaan yhtään yksin.kun hälle tein iltapesut ja vaihdoin vaipan ja yökkärin niin sen jälkeen ei passannut laskee sylistä,muuten oli huuto aivan kamala..
ja joka ilta aivan sama juttu,sylissä on jotakuinkin rauhallinen,mutta yksin ei halua olla ollenkaan..ja yritän viirata sitä syönnin alottamista tonne kaheksaan..ja kai tyty nyt jo on oppinut omaan rytmiinsä.

nyt hää tossa sängyssään tuhisee.

itellä rinnat tosi pinkeenä,kun en vieläkää uskaltanu imettää..pitää kattoo jos huomen aamuna antas tissii..
eilen illalla lypsin saunan lämmössä tissit tyhjiksi,sama juttu pitää varmaan tänäkin iltana tehä.rintapumpulla en saanut tulemaan mitään

:eek:

mutta nyt täytyy varmaan lähtee vielä laittamaan pyykit kuivumaan,enneku isäntä tulee töistä.
 
niinukka
joo-o,meidän poju syö melkein koko ajan..silläpä mä haluaisin niitä vellejä jo aloitellakkin kun tuntuu että sillä on koko ajan nälkä..saattaa vetäistä sen 120ml ja puolen tunnin päästä se jo nälkää itkee..ei tuo kuitenkaan yöllä herää syömään mut päivällä se vaan syö ja syö..
imetyksen lopetuksesta
enpä taidakkaan lopettaa kun äsken suihkussa käydessä alkoi valumaan maitoa..ja minä kun luulin että sitä ei enää tule,koska imetyksen aikana poju nieleksii sen 10min silleen että tiedän sieltä maitoa tulevan mut sen jälkeen se ei enää niele vaan imee pelkästään,ja pumppauksella tuloksena on vaan vajaat 20ml molemmista rinnoista yhteensä..ja tyhjiltä lussukoilta nuo tuntuvatkin,mut miks niistä sit nyt tuloo maitoo ihan itekseenki?eikä ne täysiltä tunnu..hassu homma..osaako kukaan auttaa mitä tää meinaa,lopetanko imetyksen vai jatkanko?
ehdottomasti haluaisin jatkaa,mut eihän siinä oo järkee jos tuloksena on alle 100ml päivä?!
 
dogtor minä olen pohtinut vähän samaa täällä.että lopetanko imetyksen vai en..niinkuin edellä kerroin että rintapumpulla ei pumpatessa tule kuin "ruokalusikallinen" eli eilenkin 15ml..mutta kun rinnat tuntuvat kovilta ja aroilta,ja kun puristan niin tulee oikein tippumalla maitoa.
toisaalta tyty syö niin paljon jo pullosta että ei kai se enää kaipaakaan tissiä..mutta itellä on sellanen olo että haluaisin vielä imettää,ja kai se sieltä jotakin saa kun imee lutskuttaa tyytyväisenä..vaikka sitten hälle pitää antaa pullosta lisää.

ehkä minulla itellä nyt tuolla pää nupissa vaan on sellanen pinttymä että rintaa sen pitää saada vaikka ei sieltä oikein mitään tulisikaan.
ja ehkä se hetki silloin aamulla ja illalla kun tyty on siinä tissillä niin jotenkin se on niin ihana..ja kun tiedän että siinä rinnalla ei tämän jälkeen tule enää olemaan ketään..(korkeintaan isäntä joskus :LOL: )

ite sanoin tavotteeksi 2kk imetystä..nyt ollaan jo kohta 3kk..ssa.mutta ite olen päivittäin miettinyt kanssa lopetanko vai en..ja jatkanut olen vaan.ja kun tuota maitoa edes himpun tulee,niin luulen että ei sen saaminen pahasta ainakaan ole,vaikka sitä nyt se ruokalusikallinen vaan tulis.
 
niin piti sanoman dogtor mie kyllä alottasin pikkuhiljaa vellien annon,jos poju kerran noin paljon syö..vaikka muutamalla syöntikerralla antasin velliä..tai vaikka puolet velliä ja puolet maitoa.
minkä kokonen antton on?
 
no huomenna on se 2kk lääkäri neukku,arvelin kyl kysyä jos sais reseptin sille lääkkeelle mikä auttaa maidon nousussa..antton painaa nyt varmaan 5,5-6kg kun kuukausi sit painoi 4kg ja tuntuu paljon painavemmalta ja pituutta viimeks oli jotain 53cm ja nyt on varmaan noin 55cm..omia epäilyksiä siis..
mites mä sit aloitan sen vellien syötön?aamulla vai illalla?minkä verran ja millä vellillä?maissilla varmaan?
 
niinukka
mulla on kans se jotenki tuolla päässä et vauvan pitäis saada olla tissillä jos siihen on vaan mahdollisuus olemassa,vaikka sieltä tosiaan se pari tippaa vaan tulis..ja mullakin on silleen rinnat arat et mahallaan en pysty nukkumaan ja välillä vihloo rintoja..mut ei sieltä silti paljoo tuu..ärsyttävää..mut jospa huomenna sais neuvolasta neuvoja..varmaan itku pääsee sielläkin kun tää imetys olis mulle niin tärkee asia..
 
On se kun täällä toiset pohtii nukkumattomien vauvojensa kanssa, niin minä olen välillä huolestunut nukkuuko meidän vauva liikaa :snotty: Meillä on neuvolaan meno keskiviikkona (2kk) pitää siellä kysyä.. Tänäänkään ei ole syönyt, kuin 4 kertaa. Nukkui 6 tuntia päiväunia, minä sain ihan rauhassa käydä sillä välin ostamassa kastetilaisuuteen vaatteet, kun poika oli isän aiemmin kanssa kotona (nukkui ulkona). Eilen laittoi nukkumaan n. klo 23 ja heräsi aamulla 9 aikaan! Edellis yönä sama. Pelkällä rintamaidolla siis ollaan. Välillä mulla meinas iltaisin olla maito ehkä tiukemmassa ja piti lisäksi antaa lypsämääni maitoa. Nyt ei ole sitä tarvinnut tehdä ja poika ei aina jaksa imeä kerrallaan, kuin vaan toisen rinnan, varsinkin yön jälkeen. Onkohan sitä maitoa nyt niin laskeutunut enempi, että "syö itsensä tyrmään" :/

Onko muita harva syöjiä ja maratooni nukkujia? On tääkin, pitäs olla tyytyväinen, kun nukkuu, mutta mutta :ashamed: On kuitenkin hereillä ollessaan virkeä ja seurailee jo kovasti ja hymyilee :) ihan tyytyväisen oloinen. Ja kyllä käsinkin tuntee painoa tullut, punnitukseenhan päästään sitten keskiviikkona.

Nukkumisiin nyt :wave:

-Tytteli74 ja poika 8 viikkoa
 
Iltaa! :)

Kovasti velliä täällä aloitellaan jo, minä ajattelin sinnitellä sinne 3 kk ikään asti, tai katsotaas nyt miten tuota korviketta alkaa mennä... meillähän käytössä apteekin almiron pepti, joten enpä tiedä edes, jos maitoallergia todetaan, miten tuo velli annetaan... siis varmaan pitää itse tehdä tuohon apteekin korvikkeeseen, joten sinälläkin mielelläni venytän sitä aloittamista, niin ei tarvisi vielä alkaa itse niitä väsäämään.

En osaa kyllä kovin tarkkaan arvioida paljonko tuota meillä menee... kun tissiäkin vielä syö. Ehkä syö 6 kertaa päivässä ja n. 90 milliä keskiarvoltaan. Yöllä herää kahdesti syömään, kello 3 ja 5.

Tytteli74, jos meidän Mintulla on "hyvä päivä", nukkuu tosi paljon. Sellaisina päivinä mennään suunnilleen näin:

herätys kello 9.00
nukkumista 10.00-15.00
hereillä 15-16
nukkumista 16-20
hereillä 20-21.30
nukkumista 21.30-9.00

Mutta jos on itkuinen päivä, nukkuu pitkin päivää 45 minuutin pätkiä, ressukka. Mut on yritetty pitää silloinkin kiinni noista aamupäivän unista, sinnillä tuttia vaan vaunussakin jos nukkuu, heräilee 45 minuutin välein siellä massuvaivoihin, mutta nukahtaa aina uudestaan.

Ja tuolloin hyvinä päivinä siis syö tosi harvoin, itsekin joskus sitä huolehdin.

Nyt pitänee lähteä nukkumaan, perkkasin tuossa 50 ja osan 56 senttisistä vaatteista pois, siirrytty jo pikkuhiljaa 62 senttisiin. Minttu kasvaa ihan hirveää vauhtia, ei perässä pysytä... tiistaina neuvola niin kuullaan strategiset mitat :)

Topsy ja Minttu-suklaamussukka 7 viikkoa
 
Voi voi kun Pessikin nukkuis..tai siis kun sais hänet illalla ajoissa nukkumaan.Tänäänkin taas ilta meni samalla kaavalla,nukahti n.klo20 nukkui 45min ja heräs...Nyt tais sit vihdoin nukahtaa.Koko tämän ajan oon antanu Pessin olla omassa sängyssään ja pimeessä,ei siis sielä oo huutanu vaan sellasta ähinää ja äherrystä pitää ja aina kun tutti tippuu meinaa tulla hätä. vaihdoin tosin herralle tossa välissä yökkärin pois ja lyhyt hihasen bodyn tilalle,tuntu että ois hiukan rauhottunut,hieman on siis varmaan kuuma ollut.
Saas nähdä helpottuuko nää illat tällä yrittämisellä vai ei.

Mä kans miettiny tota imetyksen jatkoa...itellä kun ei oikein meinaa kans maitoo tulla. Ja jotenkin mulla on levollisempi mieli sitten kun annan pulloa ja tiedän paljonko Pessi on syöny.Ja helpottaa hiukan kun voi syöttämisen luovuttaa vaikka kylässä olevalle naapurille :) Mutta kyllä mä varmaan edelleen kuitenkin jatkan jonkun verran imetystä,jos nyt ees yöt ainakin sillä pärjäis.

mä oon alkanu ettiin pojille tuplarattaita...meillä nykyään kauppa reissut yhtä tappelua kun seisomalaudan uutuuden viehätys on esikoiselta kadonnut. Ja mä kun tykkään käydä kävellen kaupassa kun on iso kauppa lähellä ja saan paremmin ostokset kotiin vaunuilla kun kahden lapsen kans kantaen. Oon tuolta huutiksesta kattellu halpoja tuplia,ehkäpä yksiä nyt vielä huudan ennen nukkumaan menoo B)

Jaahas,tutti taas hukassa pikku mieheltä... :kieh: voi että kun nukkuis nyt jo....

öitä ja jaksamisia kaikille tasapuolisesti

yksäiti+ pojat
 
mä aion huomenna kysyä neuvolasta metopram reseptiä maidon lisäykseen..on oikeesti pahoinvointi lääke mut siinä on sitä jotain prolaktiini juttua mikä nostattaa maitoo ja monella on toiminu..mut se on kai vaikee saada..ja joku sanoi mulle et ei sais antaa yli 1litraa korviketta päiväsä ku vaikuttaa munuaisiin,eli soseita pitäis sit jo antaa..pitää tuotakin huomenna neuvolassa kysyä et pitääkö paikkaansa
 
huomenta kaikille.!

dogtor ei teijän poju nyt taija sen isompi olla kun meijän venlakaan.tyty nimittäin paino 5400g 2kk neuvolassa.
soittelin tänä aamuna heti kasilta neuvolaan,kysyäkseni siitä imettämisestä,et uskallanko sen ripulitaudin jälkeen jo imettää.siellä sanovat et voi imettää,jos äidillä ei oireita..eikä nyt noita oireita ole enää..ja ai ihanuus,kun sai rinnat tyhjiksi.
viime yökin meni kyljelleen tai selälleen nukkuessa kun ei mahalleen voinut nukkua,kun rintoihin oikein koski.

muuten mietin tossa että,lauantaina otin metopramia pahoinvointiin,joskus lääkäri määräs tytölle sen reseptin.ja lääkkeitä tuolla oli..mutta ei kai yks tapletti nyt vielä lisänny maidon tuloa?

nyt täytyy rientää vaihtamaan tytylle vaippa,kun ähisti naama punasena kakkaa,ja sitten kymmeneksi kampaajalle.

niinukka ja venla
 
huomenta kaikille.!

dogtor ei teijän poju nyt taija sen isompi olla kun meijän venlakaan.tyty nimittäin paino 5400g 2kk neuvolassa.
soittelin tänä aamuna heti kasilta neuvolaan,kysyäkseni siitä imettämisestä,et uskallanko sen ripulitaudin jälkeen jo imettää.siellä sanovat et voi imettää,jos äidillä ei oireita..eikä nyt noita oireita ole enää..ja ai ihanuus,kun sai rinnat tyhjiksi.
viime yökin meni kyljelleen tai selälleen nukkuessa kun ei mahalleen voinut nukkua,kun rintoihin oikein koski.

muuten mietin tossa että,lauantaina otin metopramia pahoinvointiin,joskus lääkäri määräs tytölle sen reseptin.ja lääkkeitä tuolla oli..mutta ei kai yks tapletti nyt vielä lisänny maidon tuloa?

nyt täytyy rientää vaihtamaan tytylle vaippa,kun ähisti naama punasena kakkaa,ja sitten kymmeneksi kampaajalle.

niinukka ja venla
 
kyllähän se metopram voi jo yhdellä tabletilla vaikuttaa koska jos sulla tulee paljon maitoa niin se sit vaan lisää sitä kun et imettänyt..kun ei kai sitä otetakkaan maidonlisäykseen kuin joku 3päivää ja pari tabua päivässä..
toivottavasti mä saisin sen reseptin,jos en saa nii sit se imetys kyllä loppuu,mä en enää jaksa taistella tosta vähäisestä määrästä,kun kaikki on jo kokeiltu ja todettu hyödyttömäksi..

valvoin sit pojan kanssa yöllä sohvalla hytkytellen melkein viiteen :ashamed:
oli pojalla masu kipeä kun ei sitä kakkaa taas pariin päivään ole tullut,sain sen sit välillä nukkumaan mutta kun hytkytys sylissä loppui nin antton heräs..annoin sille sit maito tilkan ja hyssytin lisää niin nukahti kunnolla..ei mua onneks edes väsyttänyt kun sain sen la-su yön nukkua yksin ja heräilemättä..nyt ainakin sängyn luona haisee kakka jospa se olis sen tehnyt,en vaan raski sitä herättää kun vasta 10,että saa raukka nukkua,on varmasti itsekkin väsy..noh palaan tänne iltapäivällä kera neuvola uutisten.

dogtor ja antton 8vko
 
Meillä Elia kakkaa noin viikon välein. Ei hirveesti siitä kärsi, mut viimeisen vuorokauden on vähän levoton. Nyt oli kakannu viimeksi viikko sitten sunnuntaina ja äsken sitten teki vaipan täyteen. Oon kyllä kuullu, et on ihan normaalia varsinkin rintalapsilla. Ja Elia on täysimetyksellä.
Itekin oon miettiny tuota maidon riittävyyttä, mutta aika turhaan. Pojusta kyllä näkee, et on ollu ruoka-aikana kotona. :saint: Nyt kun syöntiajat on lyhentyneet, niin siksikin tuntuu, et saakohan tarpeeksi. Mut ehkä tämä jo imee niin tehokkaasti, et saa nopeesti mahan täyteen.

Pitäis tänään lähteä vielä viimeisille joululahjaostoksille. Mulla on keskiviikkona sappileikkaus ja sit oonkin jouluun asti toipilaana. Eli kaks päivää aikaa tehdä joulun eteen se, mitä aikoo tehdä. :eek: Siivota en aio, saa normaali viikkosiivous riittää jouluksi, kun kotonakaan ei olla. Leipoakaan ei tarvi sen kummemmin, mut loput lahjat pitäis tosiaan hankkia.
Ehkä sitä jotakin keksii anoppilaankin. :xmas: Niin vaikeeta, kun niillä on jo kaikkea..

Mutta nyt äkkiä aamuhommiin, et ehitään sinne ostoksillekin tämän päivän aikana. Oikein unelma lähteä vauvan ja 2v ja 3v:n kanssa jouluostoksille. :saint: :whistle: No, ei auta. Illalla on lentopallo, joten pakko käydä päivällä, jos sinne aion päästä.

Ninni ja Elia viikon päästä 3kk ( :eek: Mihin se aika menee?!)
 

Yhteistyössä