-LOKAVAUVAT 2007-

LAPASELLE kovasti voimia ja Wiialle iso terveys :hug:

Tiedän kyllä tarkalleen (niinkun varmasti moni muukin) mitä on sairaalareissut toimenpiteineen pienen lapsen kanssa. 2 vuotta sitten oltiin viikko sairaalassa 3kk ikäsen kanssa, kun iski rsv. Keuhkokuvia, verikokeita, tippakanyylin laittoa päähän, lääkkeen antamista maskilla ja räkäimua useasti päivässä. Kyllä siinä oli tippa monesti linssissä kun toista "rääkättiin".
Nyt 12 vuotiasta tyttöä taasen leikattiin 9 krt ensimmäisen 2 vuoden aikana synnynnäisen harmaakaihin takia. Hän oli 2kk eka leikkauksessa ja leikkauksen loppumista odotellessa meinas hermot mennä.
Nyt tuolla pienimmäisellä on rsv oireita. Täytyy vaan toivoa, ettei tarvii sairaalahoitoa :/

 
soittelin tossa neuvolaan siitä rota viirus rokotteesta,ja pyysin että lääkäri sen kirjottas..otettiin se useampi kirjonen rokote..siinä on viittä eri vasta-ainetta (niin ainakin ymmärsin) ja ei ole kuin vajaa kympin kalliimpi kuin se toinen valmiste.
20.12 tyty sen saa sitten kun seuraava neuvola,ja ne antaa sen suun kautta (mikä oli yllätys) ja siintä neljän viikon kuluttua seuraava ja sit taas neljän viikon päästä viimonen..eli kolme kertaa joutuu sitä ottamaan.
mietin kyllä et jos sitä ei ottas,niin sitten varmaankin joku tauti pukkaa päälle..onhan se tietysti pieni hinta siintä,mitä joutuu sitten kestämään,jos se pöpö iskee..sairaala reissut ja kaikki.hui ..en uskalla edes ajatella :/

lapaselle iso :hug: toivottavasti wiia jo tervehtymään päin..
myö kanssa ollaan muutamaan otteeseen aikoinaan juostu tuon 13v munuais vian (synnynnäinen vika joka selvisi vasta 7v sitte) kanssa mangneettikuvis,isotooppikuvissa,virtsarakon tähystyksessä,ja takasin virtauksen tutkimuksissa,ja lopuksi sitten munuaisen poisto leikkauksessa..silloin kyllä äitiä itketti..jos itketti tyttöökin..
:'(
mutta nyt tyty on terve ja voi hyvin..eikä varmaan tota vikaakaan olis ennen huomattu,jos ei tytölle olis iskenyt sitkee pissatulehdus.(lapsilla kuulemma urologin mukaan,jos pissatulehdus tulee,niin jotain vikaa on jossakin,virtsateissä tai munuaisissa)

joo,venla nukkunut neljä tuntia jo vaunuissa..välillä vaan kuulunut hirmunen lupsutus kun tuttia lupsuttaa..
ite sain ajoiks paketoida noi joululahjat piiloon..isommat kuitenkin tuolla komerossa käyvät urkkimassa..

mutta nyt pyykit laittamaan kuivumaan,pesukone hiljeni viimein.

niinukka ja nukkuva neiti
 
Keiju07
Menipäs taas aikaa pinon lukemiseen, mutta olikin paljon mielenkiintoista ja juuri meitäkin koskettavaa asiaa. Ei sillä, etteikö muutenkin jutut olisi aina mukavia lukea. :)

Kiitos YOdottaja tuosta uni-linkistä. Vaikka koskikin aika pitkälti yli 6 kk vauvoja, niin paljonhan tuossa oli asiaa. Jännä juttu, että pimeän pelko on biologista... täytyy siis nähtävästi pitää hämärävaloa syöttäessä päällä, olen tähän mennessä aina yrittänyt laittaa valon pois mahd. nopeasti ajatellen, että vauva rahoittuu paremmin pimeässä.

Meillä eilen "nukutettiin" tyttöä klo 22-02. Koko tämän ajan oli siis hereillä ja välillä vaipumassa uneen, mutta aina kuitenkin havahtui johonkin.Eli kyllä aika pitkiä pätkiä voivat tämänkin ikäiset halutessaan valvoa. Isukki sai sitten tytön nukahtamaan, minun vieressäni ja sylissäni vain hamuilee koko ajan, vaikka nälkä ei voi olla. Nähtävästi tuoksun vain siis niin kovin maitoiselta.

Vaipoista, minä hylkäsin kanssa muumit alussa, mutta nyt olen todennut, että pitävät ihan hyvin, kun neiti on saanut läskiä reiden ympärille. Liberot ovat suosikkeja. Pääsääntöisesti mennään kuitenkin kestoilla, vain öisin ja kyläillessä laitateen kertis päälle. Kestoista kannattaa tosiaan muistaa se, että vaihtoväli on väistämättä lyhyempi kuin kertiksillä ja paljon pissaavat vauvat tarvitsevat lisäimuja. Meillä nuo äp:n imsevimset pitävät sieltä huonoimmasta päästä, ja parhaiten toimivat taskuvaipat, joihin voi sitten laittaa useamman imun.

Öisin en ole kyllä vaippoja vaihdellut. Tyttö kakkaa lähes jokaiseen vaippaan, ja yön jäljiltä tavaraa on paljon ja neiti on melkoinen haisuli. Iho ei kuitenkaan kärsi, vaikka kakkavaippa olisi yli yön eikä neiti vielä likaista vaippaakaan kitise, joten nyt mennään näin. (Älkää kertoko neuvolan tädille :x ). Yöllä siis kertis, jonka päälle aina laitan villikset, pitävät hyvin nesteet sisällään, vaikka vaipan pitokyky heikkeneekin noin pitkällä vaihtovälillä. Yöllä ollaan myös usein unipussissa, joka myös sulkee hyvin nuo aromit sisäänsä :D .

Jaksamista kaikille sairastelijoille tai siis sairastelijoiden äideille!!!

Keiju ja peikkotyttö 5 vko tasan
 
tyttö nukahti juuri joten pikainen piipahdus koneelle.

taas meni useampi yö että ei meinannut millään alkaa neiti unille, mutta viimeyö olikin sitten aivan mainio meidän mittapuun mukaan! pikkunen nukahti rauhallisesti puoli yhen aikaan ja heräs vasta 05.30 jolloin söi pikasesti tissiä ja jatko samantien unia aina 09.30 asti! olipas ihana kun itsekin sai nukuttua kaks kunnon pätkää piiitkästä aikaa |O tytöllä oli ekaa kertaa yöasuna fleecehaalari (alla kevyet aluuvaatteet) jossa huppu, en tiedä oliko tästä apua nukkumiseen, mutta ehdottomasti sama asu päälle myös tänä iltana! niin ja siirsinhän minä illalla ekaa kertaa myös pinniksen kiinni meidän sänkyyn (saan näin helpommin laitettua tuttia takasin suuhun) mutten usko että neiti on tätä vielä tajunnut..

kakkaa ei ole pienellä tullut nyt muutamaan päivään ja kovasti tuntuu sitä punnaavan ja rupsuttelee jatkuvasti. onneksi ei kuitenkaan juuri ollenkaan kitise vatsanväänteitä, mutta toivottavasti saataisiin lastillinen vaippaan vielä tänä iltana, ois sitten parempi olo tytöllä nukkua.

minä olen täälä sairastellut ja jonkin moista rintatulehduksen alkuakin on ollut. toinen rinta kipeä ja kova, sekä sivulta punasen laikukas. kovasti olen yrittänyt lämpimällä hautoa ja tuntuukin että voisin selvitä ilman lääkekuuria.

no nyt se heräs, varmaan sitä kakkaa taas yrittää tehä...
 
kaikille voimia tarvitseville voimia :hug:

meil ollu täa paripäivää ihan ihmeellisiä tankkaus päiviä...tänäänki tuntunu,et oon vaan sohvalla istuva maitopankki :whistle:
sit vie lisämaidot päälle...huh huh...rupee oleen jo tissit hellänä!

ja voiettä sitä hymyilyä ja juttelua :D hymyillythän tää on jo 2 viikkosesta asti ja jutteluakin yritti sillon jo...mut ny 4 viikon ikäisenä sitä tuleeki jo ihan kivasti :D kyl pienet asiat saa äidin ja isin iloiseks....
mut ny tuli satsia vaippaan joten me lähetään vaipanvaihtoon =)

henkka ja veeti

http://lilypie.com]
[/url]
 
Oliko täällä jollain muullakin käytössä 50-luvun pinnis? Siis sellainen mistä ei laske laita tai nouse pohja. Odotuspuolella joskus keskusteltiin aiheesta, ja kiinnostaisikin nyt mielipiteet kun käyttäjä kokemusta alkaa olla enemmän. Itse olen ainakin kaivannut noita ominaisuuksia. Meillä poitsu nukkuu pääsääntöisesti kehdossa, mutta pinnikseen siirtymistä voisi helpottaa, jos sen saisi "sivuvaunuksi" meidän sängyn viereen. En raski tuosta kuitenkaan luopua kun sillä on tunnearvoa ja onhan se aika söpökin.

Luin jostain, että unipussia suositellaan vasta kolmen kuukauden iästä eteen päin? Osaakohan kukaan kertoa miksi? ja onko se vain jonkun valmistajan suositus vai koskeeko se unipusseja yleensä. Sain juuri tilaamani unipussin. Vaikuttaa ihan näppärältä. Poika taintui heti syliin kun testasin sitä. Joskin ehkä tuo pussi ei ansaitse kaikkea kunniaa -oli nimittäin nukahtamaisillaan muutenkin. Haluaisin testata tuota pussia jo ensi yönä jos siitä ei mitään haittaa ole.

Susa
 
susa meillä on 50-luvun pinnis ja itse olen ollut siihen tosi tyytyväinen enkä ole kertaakaan kaivannut sitä pohjan nosto/lasku mahollisuutta. se sivuvaunu-systeemi vois tietenkin olla mukava joskus kokeilla. nyt tosin siirsin ton meidän pinniksen omaan sänkyymme kiinni jotta voin sitten pinnojen välistä laittaa käden pikkusen luo aina tarvittaessa, mutta oishan se vielä helpompaa jos ei noita pinnojakaan ois välissä. meillä kuitenkin tällä pinniksellä mennään loppuun asti ja varmasti tulen käyttämään sitä myös jos lapsia tulee joskus lisääkin.
 
fuzzi bunzien käyttäjät!

meillä nyt hankittuna 1 fuzzi kokeeksi oman inserttinsä kanssa ja tosi tyytyväinen olen vaipan istuvuuteen ym mutta meillä tulee pissat nivusista läpi parin tunnin vaihtovälillä. haluaisin alkaa käytämään fuzzeja enemmänkin kun istuu niin hyvin meidän tytylle, mutta miten tuon ongelman sais kuntoon? laitanko vaan lisää imua vaippaan vai eikö tämä vaan ole hyvä vaippa meidän turbopissaajalle? kaunko teillä vaihtoväli kun vaipassa pelkkää pissaa?
 
tiipii: Laitahan kuva sängystä jos ehdit. Olisi mukava nähdä onko samanlainen. Ei hajuakaan onko tuo meidän malli ollut yleinen siihen aikaan.

NäkymätönNinni: Olikohan se Topsy joka kertoi neuvolasta kysyneensä noita maitomääriä per painokilo. En kylläkään muista mitä ne oli... :ashamed:
 
Keiju07
Tiipii, meillä fuzzit käytössä ja aika hyvin toimivat, kun laitan nepparit pienimmilleen. Imuja saa kyllä laittaa suht. paljon. Meillä ei ole noita fuzzien omia inserttejä, mutta laitan yleensä joko taiteltavan (3 kerrokseen) bambuimun ja/tai vanhasta froteepyyhkeestä ja flanellista omellun suorakaiteen muotoisen imun. Hyvin pitää. Vaihtoväli pissoilla max 3-4 tuntia. Fuzzit musta juuri siksi kivoja, koska ovat haaroista leveämpiä, monet muut taskut päästävät herkemmin haaroista pissat. On tietty mahdollista, että tuo fuzzin oma insertti ei ole vielä parhaassa imukyvyssään, jos on uusi... Tai sitten teidän vauvalla on hoikat reidet... tai ei muuten vaan sovi. Kokeile sinnikkäästi useampien imujen kanssa.
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
NäkymätönNinni: Olikohan se Topsy joka kertoi neuvolasta kysyneensä noita maitomääriä per painokilo. En kylläkään muista mitä ne oli... :ashamed:
Eikös tämä ollut minimissään 150 ml vuorokaudessa per painokilo, esim. nelikiloisen tulisi syödä vuorokaudessa vähintään 4 x 150 ml?
 
Ginnifer
Tiipii,
meillä sama juttu fuzzien kanssa. Mutta mä luulen, että ne on meille vaan yksinkertaisesti liian isoja vielä. Tänään neuvolassa mitat 55.5cm ja 3850g, eli pulleita reisiä ei tosiaankaan ole! Nyt me käytetään etupäässä harsoja NB-kokoisten Bumpy-kuorien kanssa. Muutama Imse Vimsekin on, ja meille ne toimii ihan hyvin.

Kakkaamisesta ollut puhetta... Meillä tulee yleensä kerran päivässä, joskus kaksi, ja joskus jää päivä välistä. Eilen oli tuollainen välipäivä, ja niinpä tän päivän satsi olikin iso. Tultiin just toiselta pyllypesulta kahden peräkkäisen pikkukakan jälkeen kun tuo iso satsi lävähti sylistä lattialle ja mun vaatteille (meillä pikkuruisesta kylppäristä johtuen hoitopöytä keittiössä, ja tietysti tämä äksidentti tapahtui siinä matkalla). Kyllä mä hysteerisesti nauroin sitä sprinkleriefektiä ihmetellessäni! :eek: Siis voitte kuvitella kun kastiketta pudotetaan sylikorkeudelta niin kyllähän siinä splätteriä syntyy! Alkoi kyllä hymy hyytyä siinä vaiheessa kun tajusin että ne roiskeet kuivuu aikas nopeesti... On huomenna päivän valolla kontattava tutkimassa missä kaikkialla sitä pienempää roisketta vielä löytyy... Vasta eilen moppasin samalla lailla korkealta lentänyttä valtavaa pulautuslammikkoa ja mietin, että onneks ei oo skeidaa! :p No, nyt voin lohduttautua, että onneks oli vaan rintamaitokakkaa!

Ginnifer ja helpotuksen saanut Ellen 5 vkoa
 
Runosuoni sykkii -
jo jotain tällaista kotikutoista runoilisin viuviun ristiäisissä (itkemättä ???)

1.
Ilmestyit yllättäen elämäämme.
Elämääni.
Voitit jo yhden kilpajuoksun
- ja tulit luoksemme.
Tähdistä vaiko enkelintomusta ?
Hetken huumasta vai ennalta määrättynä?
Opettajaksi minulle elämän tielle ,
oppimaan miksi kaikki tämä on olemassa.
Jatkuen.
Sinussa.
Ikuisesti , mutkitellen hamaan tulevaisuuteen.

2.
Kukkanen , murununen , untuvainen.
Tyttö -poikanen :)
Pieni ja suuri ihminen - isojen tuulten puhaltaja ja aloittaja.
Mullistus ja myllerrys - useampaankin elämään.
Kuka olisi osannut aavistaa sinut hetki sitten ?
Ja kuka voisi olla tietämättä
- kunhan untuvikon siipesi kasvavat ja pääset lentoon .
Kannattelen sinua yhdessä näiden ihmisten kanssa siihen saakka.

Olisko kenenkään muun mielestä Maarit Hurmerinnan 'Lainaa vain' hieno biisi ristiäisiin ? Kuunnelkaapas, jos ei ole tuttu ...

Viime yö valvottiin... yrts. Mutta fiilikset ihan hyvät, dnatesti otettu ja onneksi Viulta suun limakalvolta, ei tarvinnut rääkätä .
Ja sähläystä oli taas , neuvolatäti kävi todistamassa että lapsi on mun lapsi, heheee.
Sanoinkin jo labratädeille- etteikös sekin siitä dnatestistä selviä - että onko mun lapsi. Vaan kai periaatteessa vois olla yhtäaikaa syntyneet erimunaiset kaksoset joiden äiti oon mä, ja kummallakin eri isä ?
:LOL: :LOL: :LOL:
Ja että jostain syystä roudaisin väärän kaksosen testiin ?

Ja varamummotapaaminen oli lupaava, sekin...

Nyt kyllä saisi prinsipessa nukkua yöllä . Alkaa muuten usko loppua. Tosin tästä kaamoksesta ei aikuinenkaan erota päivää yöstä ...

Oulussa Stockan Vintillä (mammasuosiossa) ei ole vaipanvaihtopaikkaa, surkeeta....

t papu & viuviuviu
 
arvatkaapa oliko urakkaa ottaa venlasta joulukorttikuvia..saatiin vanhemman tytön kanssa 75 kuvaa räpsittyä :D
laitan huomenna muutaman otoksen näytille,nyt en jaksa isännän puolelle kirjautua enää..

nyt pitää lähtee venla käyttämään kylvyssä,kunhan isot tytöt tulee pois saunasta.

 

Mileko ja Niinukka Eipä oo teilläkään helppoa ollu... On oikeesti tosi kauheeta kattoo vieressä, kun toinen itkee ja ei voi tehdä mitään! :(


Nyt Wiia näyttäis olevan ihan kunnossa ja kuume on pysynyt poissa! Mut perus pessimistinä ajattelen, et kun nyt hehkutan ni koht ollaan taas tyksissä... No toivottavasti selvittäis vaan tolla yhdellä käynnillä.
Mulla tuli tossa jo mieleen, et tarvii kattoo typyn suuhun, kun on ruvennu lussuttaan nyrkkiä aika tahdilla, ettei vaan hampaita ois tulossa ja se laita kuumeen päälle! Oishan se aika hurjaa, et nyt jo tulis hampaita, mut ei mitenkään anna kuulumatonta...Tosin mulla tai miehellä ei oo tullu aikasin hampaat eikä Aadallakaan, mut ei kai se aina mee niinkun vanhemmilla! Tarvii tarkastaa neidin suu, kun tuosta seuraavaks herää!
Mä tuossa askartelin joulukortteja, kun toi askartelu on aina ollu mul semmonen hermolepo ja terapinen juttu... :D Saa ajatukset muualle!
Tässä pari kuvaa mitä sain aikaseksi... :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1283818.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1283827.jpg

Tarvii vielä saada kuva tytöistä muutaman kortin sisäkanteen, mutta tuo on osoittautunu mahdottomaksi tehtäväksi... oon jo muutaman kerran koittanu kuvaa saada, mut aina jompikumpi liikkuu tai kattoo johonkin ihan muualle kun kameraan ja sit toi vanhempi on sormi nenässä, jos ei muuta... :LOL: Tarvii saada se kuva kyl otettuu, et saan ne kehitettyäkin ennen kun menee toi joulumerkkien postituspäivä ohi...
No jos toi mies tulis viihdytysjoukkoihin... :xmas:

Joo no mut nyt tarvii mennä laittaan huominen ruoka valmiiksi, ni pääsee taas helpommalla, kun ei tarvii kun lämmittää!
Jos ens yönä jo uskaltais nukkua, ettei vaan kuuntele, et miten Wiia hengittää ja onko nyt kuuma ´jne.

Mukavaa illan jatkoa kaikille! :wave:

 
....tana |O Minuu nukuttaa ja neiti senkun keikkuu pystyssä :kieh: Hirveä huuto alkaa kun yritän väkisin nukuttaa :/ Ja tää on enemmän sääntö kuin poikkeus tähän aikaa valvominen :'( Ei auta kylvyt tms. Kohta palaa äitillä hihat totaalisesti |O Aikani makkarissa nukutin ja sit luovutin ja tulin koneelle. Jos ite pysyis tässä paremmin hereillä. Samalla heijaan jalalla vaunuja ja toivon.....

Eiks näytäkkin uniselta ipanalta? :whistle:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1284836.jpg

Niin ja tuo on kymmenestä kuvasta ainut josta saa jotain selvää kun neiti heiluu kun heinämies.
 
voihan pee...mä jo luulin et tää perseen vuotaminen loppuu,nii eikö menkat alkanu tänään heti j.vuodon perään :kieh: :kieh: :kieh:
vihaan tätä!!!! oottekos ajatellu minkälaista ehkäisyä ottaa?mikähän kannattas ottaa kun arveltiin hommailla toista kakaraa vuoden päästä..onko kellään ollu kokemuksia e-piikistä?se kiinnostais mua ku mä unohdan syödä pillereitä.. raskaus aikanakin unohdin aina vitamiinit ja rautatabut moneks päivää,vaik oli ihan näkösällä pöydällä :LOL:
hitto,mun erittäin hyvän ystävän sekä anttonin kummin äiti on pahasti sairas,syöpä,ollu jo kolmatta kertaa lähes putkeen,nyt annettu noin 2viikkoa elinaikaa,ja vielä 2kk sit näin sen ja oli ihan elämää täynnä,nyt ei enää edes liikuntakyky tallella :'( surettaa kovin,kun ei hän vanha ole..
meidän mies nukku viime yön ekaa kertaa pinniksessä,kauheeta kun mun oli ihan ikävä sitä,ku se nukku kylläki vaan 2m. pääsä mut ku se on tähän asti nukkunut kätkyessä meidän sängyn vieres,muttaku antton on niin paljon jo kasvanu et ei mahdu siihen kunnolla enää..

dogtor ja antton 6vko ja 2pvä
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Huomenta!

Mekin herättiin ennen kahdeksaa tänä aamuna, on melko harvinaista, tuo 3 v nukkuu yleensä lähemmän ysiä. Vauva toki koisaa vielä, en ole katkera en... ;)

Fuzzeista joku kirjoitteli. En ehdi lukea vastauksia, mutta itse en ole kokenut fuzzin omaa imua riittäväksi. Jos sinne laittaa lisäksi, tai ainoastaan, bambua tai hamppua, niin johan imee. Mut onhan se tosi että ei ne kaikille käy, kun ei ole jalan ulostulossa röyhelöitä, jotka pitävät pissan hyvin.

Unikoulua
ei suositella alle puolivuotiaalle. Kyllähän se vauvan ensimmäinen puolivuotta on rytmin hakemista, jos jonain yönä menee hyvin, ei välttämättä toisena. ja toisinpäin. Pitää vain jaksaa ja nukkua päivällä JOS on mahdollisuus :hug: Ja kyllähän ne valvomiset jatkuu, kun tulee hampaita, sairastelua jne.

Hitsi kun toi meidän likka nukkuu päivisin tosi paljon! Siis sellaisia viiden tunnin tirsoja vetelee tuossa olohuoneessa vaunuissaan, ja sit vielä pikkutirsoja silloin tällöin. Lisäksi nukkuu yöllä kahdella syötöllä pitkän pätkän. Mietin vaan kun esikoinen alkoi jossain välissä valvoa öitä, et onkohan tässä käymässä samoin... Paljonkos teillä muilla nukutaan päivisin? Entä vuorokaudessa? Mä voisin laskea tänä päivänä mitä meillä nukutaan ja laittaa aikoja ylös. Nyt on siis nukkunut 23-3.00, 3.45-6. 6.30-ja nukkuu yhä.

Lisäksi toi toinen yösyöttö venyy aina tosi pitkäksi kun likka kakkaa aina kello 3.00! Pitää sit lähteä alas pesulle ja yöpuvun vaihtoon, kun tulee aina läpi. En raski antaa nukkua hirmukakat housussa :(Nukahtaa kyllä aina samantien kun lasken sit sänkyyn, mutta kyllähän tuohon aikaa tuhraantuu... Mitenhän kakkaamisrytmiä sais muutettua? :D
 
Huomenta kaikille. Meillä on tänään taas tyttöjen kanssa neuvola, kun seurataan tota kasvua kun olivat keskosia syntyessään. Ei ne kyllä minusta enään näytä siltä, Essi painaa varmaan jo viisi kiloa ja Emma ehkä puoli kiloa vähemmän on meinaan tytöt hieman eri kaliiperia.Mutta kohtahan sen näkee, tulen sitten kertomaan veikkaukseni tuloksen.

Meillä neidit yllätti äidin viime yönä, iskä vahti heitä illalla kun oltiin isomman pojan koulun pikkujouluissa ja Emma oli syönyt maitoa klo 19 ja seuraavan kerran sitten söikin klo 01.00. Ja meikä odotteli puoli 12 asti että heräis. Essi söi klo 20.30 ja seuraavan kerran söi klo 03.30 tosin neiti nukahti vasta klo 22 jälkeen.

Meidän kaksivuotiaalla on ollut 3 kk vanhasta maitoallergia yms. ja luultiin jo etä se olisi helpottanut kun ikää on jo kaksi mutta nyt näyttää siltä että oireet ovat palanneet. Iho punoittaa maitotuotteiden saannin jälkeen ja on ollut kauhean väsy ja kiukkuinen ja valittaa että kutittaa kokoajan.



Piituli+Emma ja Essi
 
eilen käytiin pojan kans vyöhyketerapiassa, mukava käynti oli, ja nyt tuloksia odotellaan ;) ! heti hoidon perään nukku 4 tuntia putkeen (syö norm.kahden tunnin välein), ja ilta meni pienesti vaikeroiden ja kakkaillen. jalkapohjasta löytyi kipeä pahkura joka hieromalla pitäisi lähteä pois ja samalla myös vaivat helpottaa. hyvät kotihoito-ohjeet saatiin, joten mielenkiinnolla niitä testailemaan! maanantaina käydään vielä uudemman kerran.
kakkaamisesta: meillä kakkaa joka syöntikerta(on rintamaidolla), mutta yöllä ei ollenkaan :/ , mikä tietysti helpottaa vaipparuljanssia, mutta aamuyöstä on niitä masukipuja, ne saattais helpottaa jos kakkaa tulis myös yöllä, tiedä häntä...

piti sitten eilen kaupunkireissulla käydä vähän vauvanvaatteita shoppaileen, lindeksiltä tietty ;) , ja henkkamaukalta löyty tonttupuku joten pääsee joulukorttikuvia räpsimään! joku olikin askarrellut ihania kortteja; kysymys kuuluu mitenkä te kerkiätte????????
mutta nyt postinhakuun, kun poikakin nukahti :)

:wave: tilda+poju5vk ja risat :heart:
 

Neidit kasvaneet todella hienosti. Emma painoi 4410 g ja 52,3 cm pitkä, pipo 38,3. Essi painoi 4690 g ja oli 53,3 cm pitkä, pipo 37,5. Tosin Essille menee isommat hatut kuin Emmalle mutta päänmuoto on niin erilainen.

Maitohappobakteeri suositus saatiin että pitäisi kerran päivässä maidon sekaan avata yksi kapseli, niin auttaa pitämään vatsan tasapainossa kun aloitellaan kiinteitä jossain vaiheessa.

Meillä annetaan jo maissivelliä, maidon kanssa sekoitettuna kun tuntuu että syövät kaiken aikaa maitoa ja isoja määriä. Tässä menisi muuten Nannien kanssa perikatoon jos niitä pelkästään juotaisi. Saisin kantaa selkä vääränä niitä kaupasta.

Onko teillä muilla niitä "mansikkaluomia"? Meidän Emmalla niitä on kymmenkunta tosin sellaisia hieman nuppineulanpäätä isompia.

Kortteja askartelen yleensä iltaisin kun saan kaikki lapset nukkumaan, niin on vähän jotain muuta tekemistä kuin lastenhoito. Siinä kummasti hermo lepää kun askartelee.

Piituli+"pienet" tytöntylleröt
 

Yhteistyössä