-LOKAVAUVAT 2007-

tänään olis yheltä neuvola tytyllä ja minulla se jälkitarkastus..
meijän neiti on sitten tainnut jättää yö syömiset pois..ainakin hetkellisesti..viime yönäkin nukkua posotteli 20.30-6.00,söi ja sitten vielä nukkui kahdeksaan..kyllä se illalla tankkaakin,kahden tunnin välei syö,aina klo 14 lähtien..
ja kerralla menee melkein aina se 150ml..

saa nähdä mikä on paino lukemat neitillä :D

dogtor hyviä kuvia olit laittanut =)

pitää kertoa hyvä juttu,kun vanhemmalla tytölläni oli nenä tukossa,ja sitten tuskaili sen kanssa.sanoin että voi laittaa noita keittosuolatippoja nenäänsä mitä venlallekin laitoin..no se yhtenä aamuna oli sitten niitä laittanu..no iltapäivällä se miulle sano että hää oli vahingossa laittanu jekovittiä nenäänsä..ja ihmetelly et ompa rasvasia keittosuolatippoja...pullot oli tossa yhessä hyllyssä vierekkäin..ja ilman silmälaseja kun tuusaa niin otti vahingossa väärän putelin :LOL:
sano että oli niilläkin nenä auennu :eek:

tytyn pakkasin tonne vaunuun,nukahti jo pukiessa..saapi nähdä kuinka pitkää nukkuu..

pitää vissiin lähtee valmiiksi illaks jotakin ruokaa tekemään,ajattelin pärjätä puurolla lounasruan.

niinukka ja venla
 
Huomenta!

Meillä on ollut aikainen aamu, herättiin jo seitsemän jälkeen viemään isäntä töihin, kun on vaan yksi auto. Poju ehti vetää tossa välissä pienet 45min tirsat, niin nyt jaksaa taas olla seuraavaan ruokailuun.

Meillä kuuluu ihan tasaisen hyvää, välillä on huonompia päiviä välillä parempia. Mä luulen, että meillä alkaa tuo koliikki häipymään. Poika on iltaisin rauhallisempi ja hnet saa aikaisemmin nukkumaankin. Yötkin on alkanut nukkua paremmin. Eilen laitettiin nukkumaan jo klo 22.00, kun ennen on mennyt tonne puoleen yöhön, kun on olut sitä huutoa. Sitten poika nukkui 01 asti, söi ja seuraavaavaksi heräsi vasta puoli kuudelta syömään, jonka jälkeen kjatkoi heti uniaan. Ainoa vaan, että en tiedä miksi minä en nuku. Heräsin viime yönä kahden aikaan, eikä uni tullut, olin varmaan tunnin hereillä. Ärsyttävää, kun sais nukkua niin sitten herää johonkin uneen, eikä saa unta.

Dogtor todella söpöja kuvia!

Lapalnen ensi viikolla meille sopis loppuviikosta, koska maanataina on tyksissä altistukoe ja ti meillä on neuvola, joten ke, to tai pe sopii, mites sulla?

Nyt pitäisi mennä hieman pyykkäämään, ennenkun lähdetän kylään!
Haukaa pakkaspäiväöä kaikille!
:hug:
 
heipodei...Pessistä on tullu niiiiin rauhallinen ja tyytyväinen poika :heart: huomaa kyllä kun ikää tulee niin tulee joku "järki" tähän vauvankin elämään.
Iltasin Pessi nukahtaa jo 22aikaan ja yöllä herää sen 1-3kertaa (kai)...viime yönä nukku koko yön vieressä kun mulle nousi illalla kuume niin en kyl ois jaksanu nousta omasta sängystä herraa hakeen ollenkaan,enkä siis muista yhtään onko syöny yöllä vai ei mutta hyvin on ainakin nukuttu ilmeisesti.

Mun pitäs keksiä ittelleni vaatteita Glamour henkisiin linnanjuhla tupareihin...5.12 aattelin lähtee ensimmäisen kerran ilman lapsia johonkin.Mummo lupas tulla poikien kanssa meille yöks,enkä mäkään mee sielä kun käymään ihan vesi linjalla. Mutta ihana päästä ilman lapsia johonkin,niin ihania kun ne onkin.Tekee meinaan uskomattoman hyvää kun on nyt ollut 24/7 kiinni pojissa. Taas jaksaa paremmin ton jälkeen...

Mahallaan nukuttamisesta Peetulla oli vauvana kovasti mahavaivoja ja nukku parhaiten mahallaan...Meillä siis on Peetu nukkunu vauvana mahallaan,tosin muistaakseni vaan päivisin juuri niin että on ite ollu hereillä.Eikä me siitä neuvolasta ainakaan mitään noottia saatu,kunhan poika saa nukuttua. Ja heti kun oppi kääntymään niin oli turha kuvitella et poika ois nukkunu öisinkään muuta kun mahallaan.

Kakkaamisesta...Kuinka usein teiän vaavit kakkaa?Pessillä on nyt kolmas pvä kun ei oo kakkaa näkyny ollenkaan...ei oo kyllä itkeskellytkään mutta sellasta ähistystä ja änkeemistä kyllä aamusin on. Kuinkahan kauan sitä kakkaa viittii odotella...?

kuumeinen yksäiti+pojat
 
Heips...
Ristiäiset onnellisesti ohi. Nimeksi tyttö sai Siiri Aleksandra.
Viime viikko oli aika hulinaa kun jouduin yksin hoitamaan kaiken kun miehen lapset oli koko viikon meillä, hieman meinas hermo mennä.
Täällä kaikki hyvin... lonkissakaan ei ollut mitään vikaa.
Perjantaina neuvolaan.

-Santti ja Siiri 2kk-
 
Eikös tonne etusivulle vois laittaa noille pikkuisille nimetkin =) ku on niin kivoja nimiä kaikilla!

ei oo meilläkään kunnon kakkaa näkyny muutamaan päivään...sellasia pieru tuhruja vaan...ja kyl kitiseeki aina välillä...

mut mut...lisää kuulumisia torstaina neuvolan jälkeen

henkka ja veeti 1kk ja 4päivää
 
Meillä takana lääkärireissu. Molemmat pojat lenssussa, ilmeisesti Rs-virus täällä. Onnilla alkaa olla ohi, mutta Eero vasta alko eilen yskimään. Yöllä pelkäsin, että tukehtuu limaan.. Jos kuume nousee tai hengitys alkaa tihentyyn, niin heti uudelleen lääkäriin. En sit ulos viittiny viedä maate ees..
Mileko, ihanat vihot oot tehnyt!! Jää kiva muisto.

 
NäkymätönNinni: Ihana hymykuva!

Tultiin juuri neuvolareissulta. Pituus oli nyt 56,2 cm ja paino 5 kg ja vähän päälle (en jaksa lähtee nyt tarkastaa). Ihanaa kun saa hetken istua ihan hiljaisuudessa. Meillä on ollu todella tyytymätön vaavi viimeiset 3 päivää. Oli neuvolassa lastenlääkäri sopivasti paikalla, niin kuikkasi samalla korviin. Oli onneksi terveet. Mekin päädyttiin antamaan rotarix.

Mulla menee hermot noiden muumivaippojen kans! En tiedä onko vika vaipassa vai käyttäjässä, mut vähän väliä on vaatteet tai sänky märkänä. Pampers ja Libero havaittu meillä paremmiksi kun ovat joustavampia vyötäröltä. Pitää varmaan yrittää tehdä jotain hyödyllistä kun on tilaisuus.

Susa ja "Uke" 7vk 4pv
 
Väsynyt äiti täällä ...
viuviu huuteli alkuyön yli neljään saakka. ruuasta ei ollut puutetta, vaipat vaihtelin kahdestikin... mikään ei auttanut.
Maitoa tulee tisseistä siis n 100-150 ml per tissi jos vaavi jaksaa imeä, viime yönä imetyskertoja klo 09, 11, 02 , lisäksi annoin kahteen otteeseen lisämaitoa n 60 ml per kerta.
Syliin rauhoittui sitten.
Mä kyllä taidan aloittaa jonkun unikoulun tai säännöllisen rytmityksen, menee itseltä jaksaminen jos ei saa nukuttua yöllä.
Nyt sitten klo 0430-0920 nukkui - sitten syötiin sitten taas 1030-1330 nukkui, sitten syötiin - nyt nukkuu taas ...
Annoin itkeäkin yöllä kohtalaisen aikaa , muttei rauhoittunut.

Oon miettinyt:
- olisko yöllinen pimeä ja hämärä pelottavaa ?
- toisaan kun mun viu ei nukahda itsekseen sänkyyn , vaan hänet sinne muaalla nukutettuna laitan - tää kai on se pelottava sitten kun herää ?
- mahavaivoja ? - tosin viime yönäkään ei tullut röyhtäyksiä pystyssä/sylissä , eikä pierujakaan (cuplatonit on kehissä)
- voiko jokin liikkumisen opettelu viedä levottomaksi - oli hiissannut aamulla itsensä ihan sängyn reunaan - mua kohti, poloinen ...

Onko jollain hyvää linkkiä unikouluun tms pehmompaan menettelyyn?
Tän löysin itse : http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2547,6444,6445,7649

Eli päivärytmi ois tärkeä . Juupa juu - mutta kun unettoman yön jälkeen on aivan eri päivärytmi kuin paremmin nukutun. Shit. Tosin täytyy myöntää, että olen itse vähän 'rytmitön' ihminen ja varsinkin nyt ei kiinnostaisi laittaa aamuksi kelloja soimaan...

Eli vali vali tällä kertaa...

Ihania kuvia immeisillä kaikilla - ja jaksuja monilapsisille sairastaville , ei helppoa sekään..
Susa79: vaipoista - vaikka pamperslinjalla olen itsekin - huopmasin että jo vaan yksinkertaisesti laitan liian löysälle teipit ja en oikaise lahkeensuita vaipasta - niin saattaapi falskata. Ja eri vaippa merkillä/koolla tuo tapahtuu helpommin.

Ristiäisiä pitäis järjestää - onko kaikilla sen vauvan pään alle se tyynyjutska ? Vai miten olette hoidelleet asian ?

Ja kuumeiselle yksäidille jaksua !

terkuin ryydryyd viuviun äippä papu
 
Minä olen nukutellut tyttöjä sylissä esim yöllä fleecepeiton sisällä ja laskenut sen kanssa sänkyyn, kun sänky on viileämpi kuin syli niin meillä se ainakin on tepsinyt, sitten vaan jättänyt sen peiton siihen alle, reunat joko peittona tai sitten tytön oma peitto päällä. Minä syötän tyttöjä pullosta niin voi olla syötönkin ajan peiton sisällä. :heart:
 
Oon varmaan sen seittämän kertaa käyny istumassa tässä koneella ja aloittanutkin monta juttua, mutta... käsky käy niin mentävä on :D

Jospa nyt olis se hetki kun näppäinten ääni ei herätä kahden huoneen päässä nukkuvaa prinsessaa. (Taitaa olla prinsessalla herneen sijasta näppis patjansa alla :LOL: )

Jälkivuotomaningeissa täälläkin vielä mennään. 4 ja puoli viikkoa jo takana... Esikoiselta loppui just 4 viikon tietämillä, joten toiveikkaana lähden joka WC reissulle. On tullu muuten testattua taas monen montaa merkkiä siteitä ja olen tullu siihen tulokseen, että vaikka Libresse imeekin hyvin niin johan on ikävä haju! Ei auta vaikka kuin veden kans holvais ku jo seuraavalla vessakäynnillä side haisee pistävälle. Ei tätä vaivaa vaan muilla merkeillä saa aikaseksi. Sikäli en kyllä edes tiedä että kiinnostaako ketään tämä tieto, mutta tulipahan kerrottua :LOL:

Vauvan vastaavista, eli vaipoista sen verran, että oon hoksannu ihan saman minkä YOdottajakin. Muumit falskaa -ja läpi!!! Muuten olisin pannut ohivuodon piikkiin, mutta kun tytöllä oli märkä läntti keskellä takamusta ja vaippakin siitä kohti ihan märkä. Pampers on tällä hetkellä meidän suosikki pitävyytensä ja ohkaisuutensa vuoksi. Ja sinkkivoidetta menee runsaasti kaveriksi. Vaippa-asioista tulikin mieleen -kakkaako teidän vauvat yöllä? Meillä nimittäin saattaa mennä yhden syötön aikana kolmekin vaippaa. Rinsessa kun syö niin toinen pää paukkuu ja rutisee. Lämpimään tavaraan housussa on mukava sitten nukahtaa. No pakkohan se on pois ottaa. Vaihdetaan vaippa ja vauva onkin taas silmät täysin auki. Ja sama homma toisen tissin kans. Kierre on valmis. Monesti on ollut pakko jättää sellaset pienet "pierunkuoret" vaihtamatta että voidaan ylipäätään jatkaa unia. Vaiva alkaa tosiaan jo tuntua vaivalta kun yösyöttöihin menee tunnista kahteen aina aikaa. Alkaa Nanni-purkki huudella kaapissa :kieh:

Yritänpä laittaa minäkin jälkikasvusta kuvaa tähän. Eli testi;
http://www.aijaa.com/v.php?i=1278641.jpg

Huomasin muuten että meillä oli alussa liian paljon valoa yösyötöillä, joten osa valvomisista johtui siitä. Hommattiin tavalliseen päytävalaisimeen himmennin ja johan on eri homma nukahtamisen kanssa. Tuota Piitulin lämmin peitto-juttua vois myös testata. Monesti nimittäin on just niin, että syliin nukahtaa hetkessä ja näyttää olevan umpiunessa, niin eiköhän heti kun pylly sänkyä koskettaa niin silmät revähtää auki ja kätinä alkaa :/

Tämmösiä mietteitä tällä kertaa. Ja vielä sitä piti kysymäni, että toimiiko se imetystee oikeasti?

Mammoliino ja Rinsessa reilu 4 viikkoa
 
meillä kans fuskaa kaikki muut vaipat paitsi liberon 3-6kg..sitä sit ollaan käytetty..meillä antton on valvonut pisimmillään 9tuntia..ja joka aamu se valvoo 4 tuntia ja illalla 4-9tuntia..

ja se imetystee toimii oikeesti,mulla on sitä vauvanilo teetä..on ihan pirun pahaa kylläkin..
tuteista
ei mun mielestä oo pienempia tuteja ku mitä sit keskosille on,mut eipä taida hyvin monesta paikasta saada niitä,ei oo ainakaan mun silmiin sattunu..
ja jälkivuotoa täälläkin..jo kuudetta viikkoa :kieh:

dogtor ja antton 6viikkoa 1päivä :heart:
 
Meillä poika kakkaa pari kertaa päivässä ja joskus tämän lisäksi tulee pieru kakkoja. Yöllä vauva ei ole nykyään kakannut, mutta muutaman viikon ikäisestä-neljään viikkoon saattoi kakata kolmekin kertaa yössä.

Taaskaan meidän vauva ei ole suostunut nukkumaan koko päivänä kunnon unia kun olen yrittänyt kyljelleen laittaa sänkyyn. Vasta kun laitoin mahalleen niin on nukkunut sikeästi ja nyt menee jo kolmatta tuntia unta palloon:eek: Huolettaa kovin tuo mahallaan nukkuminen kun pelkään kätkyt kuolemaa tai että vauva tukehtuu oksennukseensa. On nimittäin melko kova puklimaan ja välillä ylimääräistä maitoa tulee ihan kaarella. Varmaan tuo maha kipu / huono olo johtuu osaksi tuosta ylen syömisestä, mutta mitä ihmettä tuolle muuten tekee kun ei ole tyytyväinen jos ei saa tissiä. Pitäisi varmaan jollakin konstilla yrittää tuota syöttö väliä pidentää, kun välillä tankkailee puolen tunninkin välein päivällä. Yöllä vauva ei ole ollenkaan itkuinen ja silloin asettuu myös kyljelleen nukkumaan, mutta silloin mennäänkin kolmen-neljän tunnin syöttö väleillä. Tästä olenkin päätellyt että vauva syö päivällä liikaa ja on siksi kitisevä sekä nukkuu huonosti.

Katjanna ja pirpanat
 
[/b]

Tota tutti asiaa vaan ajattelin tässä. Meillä on tytöillä ollut käytössä Nuk merkkiset tutit ja ne on minusta pienempiä kuin Ainun ensitutit. Niitä saa ainakin apteekista ja Citymarketeista renkaalla tai ilman. Ja malli on sama kuin Ainuissa. :)

Piituli+tytöt
 
Marzyciel: meillä on nuk merkkinen tutti sellainen jota poika joten kuten huolii ja minustakin se on kooltaan pienempi muita merkkejä. Kaikki muut tutit työntää samantien ulos suusta, vaikka ei mitään tuttia mielellään syö. Harjoitus jatkuu meidän talossa ja jospa se tutti alkaisi maistua tai sitten tuo imun tarve on parempi alkaa helpottua. Minä nimittäin saan välillä istua tunti tolkulla ja pitää maitobaaria auki kun poika imuttelee tissiä pahimpaan tarpeeseen, vaikka ei välttämättä ole edes nälkä |O
 
Mammoliino: Sieltä AiJaa:n sivulta voit valita millaisena kuvan haluat näkymään. Muistaakseni vaihtoehdot ovat linkki, iso kuva tai pieni kuva joka aukeaa klikkaamalla suuremmaksi.

Marzyciel: Meilläkin toi Ainun renkaallinen ensitutti käytössä. Se on hieman suurempi kuin muut, mutta jo sairaalassa sellaisen antoivat, eli eiköhän se ole ihan käypä kapistus. Meidän poitsu ei ole turhan tarkka tutistaan, mut tuo on pysynyt hieman paremmin suussa kuin muut mallit. Argh! Ärsyttää ihan sun puolesta nuo sun anopin kommentit valvottamisesta jne. Pitkää pinnaa :hug:

Nyt alkoi huuto kuulumaan.

Susa
 
Yodottaja meillä myöskin uniongelmia. Jostakin syystä nyt kolmatta päivää Matias ei millään tahdo nukahtaa iltasella. Ei huoli tissiä, ei tuttia. Ainut mikä kelpaa on kävely ympäri asuntoa poika sylissä...ja huh huh kyllä ottaa jo fysiikan päällekin tuo jatkuva kantaminen. Tämä on onneksi vain iltanukahtamisen ongelma. Parhaimmillaan meillä huudetaan kolme tuntia iltasella ennen kuin uni tulee silmään. Eilen poika valvoi 6 tuntia putkeen...eli yrittäppä vielä yliväsynyttä poikaa saada nukahtamaan. Ei helppo homma ei! Tuota kapalointia ajattelin kokeilla huomenna. Täällä tuntui joillakin olevan siitä hyviä kokemuksia.

Vielä herättelen kysymystä rintaraivareista, onko kellään kokemusta? Meillä Matias on alkanut iltaisin kieltäytymään rinnasta. Päivisin syö kyllä ilman ongelmaa, tosin vatsaväänteiden aikaan saattaa vääntelehtiä ja itkeskellä samaan aikaan. Nyt olenkin antanut illalla pullosta pumpattuna omaa maitoani, koska poika ei yksinkertaisesti suotu syömään rinnasta. Rupeaa hysteerisenä huutamaan jo kun asettelen häntä sopivaan asentoon. Ja tiedän että tuo pullosta antaminen ei auta asiaa, mutta en kyllä jaksa henkisesti taistella tuon syömisen kanssa joka ilta. Meillä kun muutenkin on takkuillut tuo imetys aika ajoin. Jotenkin sitä vaan tuntee luovuttavansa jos pullosta iltaisin annan, mutta eiköhän se pääasia ole, että lapsi ja äiti voivat hyvin :) Tämä nyt oli pientä vuodatusta, mutta minulle on ollut aika kova pala tämä imettämisen vaikeus. Maitoa kylllä riittää, mutta imuote on meillä hukassa ja rintakumi käytössä. Toivottavasti jaksan tuonne puoleen vuoteen sinnitella, tai jos vaikka tuo imuote tuosta paranisi =)

Jaahas...täytyy painua pehkuihin kun nuo ukotkin tuolla vetävät unta kaaliin jo täyttä häkää. Heippa hei :wave:
 
Susa79 Meillä kanssa tahtoi muumivaipat vuotaa, myöskin pambersit, todella hermot meinas mennä :| . Liberot on meillä havaittu parhaiksi. Ne muumit ja pampersit ei meillä jotenkin imeneet itseensä kakkaa, vaan jäi lillumaan pinnalle ja tarttui se vaippa sitten ihollekkin, vaikka ei edes kauaa vaippa ollut. Melkein heti vaikka vaihdettiin. Välillä pissakin valskasi, varsinkin jos isot pissat...

Joku kyseli vatsan toiminnasta, meillä poitsu kakkaa melkein joka vaipalle. On täysin rintamaidolla. Silloin kuulemma varsinkin kakkaavat usein.

Minäkin silitän vauvalle vaatteet, kaikki, myöskin harsot, vaikka vaan ovat puklurätteinä. Muuten en meidän muiden vaatteita silittele, tietty joskus ja jos oikein ryttyisiä. Kaverini naureskelikin, että ootas kun niitä on useampi :LOL: , hällä 4 joista 3 alle kouluikäistä, jotenka puuhaa riittää muuhunkin..

Meillä kanssa vauveli itkeskeli tuossa muuan iltana ja annettiin disflatyliä. Annoin sitä aina iltaisin, kun illalla tahtoi tulla sitä itkua. Muuten muuna vuorokauden aikan ei mitään. Noh, mies siinä nyt hokasasi, kun nyt parina iltana itkeny ihan tosissaan ja kakkakin ollut mielestäni "löysemmällä" ja vähän haiskahtanut. Päätettiin tänään jättää antamatta se lääke ja poika nukahti ihan suosiolla ja nukkuu nyt noin kolmen tutin annon jälkeen :/ Että vois ihan hyvin helpottaa kun kokeilee olla ilman.

Mutta nyt nukkuun, toisten seuraksi :wave:

-Tytteli74 ja poika 6 viikkoa 1 päivä
 
Moikka!!!

En ole viikkoihin käynyt näillä sivuilla!!! Jotenki vaan touhua riittää kovasti =) POika on aivan yli-ihana :heart: :heart: :heart: 1kk neuvolassa pituutta oli tullut 4viikossa 6senttiä ja painoa reilu kilo =) Kaikki on kyllä mennyt loistavasti (jos ei oteta huomioon sitä mun sairastelua siinä alussa) tosin en enää imetä lainkaan.Poika vetää kerralla 2dl maitoa,eikä osaa enää ollenkaan imeä tissiä,tissi on vähän niinkuin lelu :D eipä sieltä kyllä pitkään aikaan oo juuri mitään tullutkaan.Tosin uskoisin että ehkäpä saisin maidon nousemaan taas jos oikeen jaksaisin joka välissä pumppailla,mutta meille tämä on nyt ihan hyvä enkä jaksa repiä ressiä. Iloisen oloinen on poika kuin myös äiti =)

Päivisin vaunuillaan ja touhutaan kaikkea kivaa,aika paljon kyläillään ystävien luona,mulla tosiaan sattui hyvä tsäkä ku monella tutulla on samanikäinen vauva juuri nyt. Yöllä ei juurikaan heräillä enää syömään.Poitsu nukahtaa aina illalla noin yhentoista maissa ja herää kyllä aamulla jo 5-6 aikaan ekan kerran,sitten lopullisesti noustaan ylös siinä 10-11 :D

Eipäs tässä kummoisempia,täytyy yrittää nyt vähän useammin käydä täällä koneella,tulee vaan aika paljon iltasin hommailtua muita juttuja,ja käynhän minä 2kertaa viikossa reeneissä,se onki ihanaa rentoutusta,ja isi ja poika saa viettää kahdenkeskistä aikaa. Täytyy ihan hattua nostaa Jaakolle,niin hyvin tulee toimeen pojan kanssa ja ite osaa tehä asioita kuten keitellä pulloja ymymym,ei tarvi erikseen käskeä.

Mutta hyvät yöt kaikille! :wave:

Diipeli ja poitsu 1kk 5pv (ens sunnuntaina on ristiäiset)
 
Ginnifer
HemuliP, minulle myös on imetys välillä aika taistelua. Siitäkin huolimatta, että kaverien kokemuksista tiesin etukäteen, että ei se aina niin helppoa ole, niin kuiteskin lapsellisesti sitä ajatteli että meillä kaikki tulee sujumaan. Sitä kun jotenkin ajattelee, että tämähän on ihmislajin henkiinjäämistaitoja ja luulisi että sen osaisi vaistomaisesti. Toisaalta ärsyttää sekin, että siitä tehdään sellainen analyysiä vaativa tekniikkalaji... Mutta edelleen kaverien kokemuksesta viisastuneena uskon, että kyllä se alkaa sujua kun vaan jaksaa olla kärsivällinen.

Joku kyseli imetysteen toimivuudesta. Mä teen yleensä aamuisin termoksellisen sitä teetä ja siemailen sit pitkin päivää. Kun muutaman kerran oon jättänyt sen väliin niin kyllä tuntuisi että vauva joutuu nyhtämään tissiä jotenkin pitempään ennenkuin tulee kylläiseksi... että kai se toimii! Maku vaan alkaa tosissaan kyllästyttää, vaikka oon merkkiäkin vaihdellut. Kun mä nyt oon enempi sellainen kahvin ja oikean teen ystävä... nää yrttijuomat ei vissiin samalla lailla addiktoi ja siksi niihin kyllästyy!

Nyt pehkuihin. Ellenillä ollut vähän käninäpäivä ja nyt tarvis saada hiljaisuutta ja valot pois ennenkuin herää (just vasta nukahti).

Ginnifer & Ellen tänään 5 viikkoa
 
huomenta kaikille!

eilen olikin oikein liikkeellä olo päivä.oli neuvolaa,ja lääkäriä ja sitten illalla vielä äitiysvalmennuksen vauvatapaaminen :)
ja huomas tytystä heti että on ollut normaali kuvioista poikkeava päivä,jotenkin oli levottomampi illalla.

ja kerrankin venla olis nukkunut vaunuissa kunnolla,oli kaks tuntia nukkunut ihan ääneti..mutta sit piti riipii ylös kun sinne neuvolaan lähettiin..ja siellä meni yli kaks tuntia koko reissulla..

tytyn mitat oli 5400g ja 55.4cm oli pituutta..jäntevä,terhakka neiti..
rota viirus rokotteesta terkkari kysy,en oikein osannu sanoo et otettasko myö..toisaalta se olis hyvä..säästäs ainakin sairaala reissulta..mutta hinta myös mietityttää..lääkäri kirjottaa kyl reseptin jos päätetään se ottaa.
no pitää miettiä vielä..

yodottaja meille on vakiintunut iltasyöttö makkariin (meillä on tv makkarissa,niin näkee siinä samalla ohjelmatkin) meillä on sellanen klipsivalo pinnasängyn reunassa kiinni,osottamassa valon sängyn alle.ja sitten pinnasängyn pääty nurkassa on sellanen yövalo,joka on pistorasiassa kiinni,se palaa koko yön..se on niin himmeä että erotan vaan tytyn piirteet sängystä.eli pimeessä meillä nukutaan.

miekin aluksi syöttelin tyttöä olkkarissa,mutta siellä kuitenkin on niin rauhatonta,että siirryin sitten syöttämään makkariin.

mutta en usko että tyty pimeetä pelkää..tietysti totuttelu kysymyshän pimeessä nukkuminen on.
mutta toivottavasti viuviu nyt rupeis nukkuun,eikä äidiltä voimat loppus..tsemppihalit :hug: sinne..

nyt venlalta palaa käämi..pitää se lähtee tuonne ulos laittaa nukkumaan.

niinukka ja venla
 
Huomenta!

Ensin tuosta kakkaamisesta.. Meillä Elialla suoli toimii hitaanlaisesti. Viikko on ihan normaali väli meillä kakkaamisessa. Nyt oli 9 päivää ja annoinkin sitten luumusosetta yhden teelusikallisen. Meni pari tuntia ja kakkasi isot kakat. Seuraavana yönä tosin kitisi, et kävikö sitten mahaan.. Eilen sitten kakkasi jo kahdesti. Maanantaina siis annoin sitä luumua.

Paljonkohan osaisin varata tuota rintamaitoa pakastimeen, kun mulla on kahden viikon päästä sappileikkaus? Vuorokaudeksi ainakin olis hyvä olla.. Oon koittanu aamulla vähän lypsää pakastimeenkin asti, että olis sitten mitä antaa, kun olen ite sairaalassa. Kun näyttää pahasti siltä, ettei tavallinen korvike käy tuolle pojulle. Annettiin eilen kokeilumielessä 5ml nannia ja ei menny kauaa, kun alko hirmuinen huuto ja kiemurtelu!
Oon siis ite ollu alusta asti maidottomalla, kun tuntui niin mahavaivaiselta jo synnärillä tuo vauva. Meillähän tuolla 2v pojalla on maitoallergia. Aattelin kyllä, että käyn ostamassa apteekista Almiron Pepti -purkin varalta, että jos joudunkin yllättäen olemaan pitempään sairaalassa ja oma maito ei riittäiskään.

Mitähän mulla oli muuta.. Niin tuosta vauvan rytmistä.. Sitä on vähän hankala näin pieneltä muuttaa ja ei mahda unikouluista olla hyötyä tässä vaiheessa. Mut muutaman kuukauden päästä kyllä.. Vaikka rankaltahan se tietty tuntuu valvoa pienen kanssa! Meillä on välillä tosi levottomia öitä, mut välillä Elia syö vain kerran kaks yössä ja taas jaksaa itekin paremin. Päiväunista ei tässä sakissa kannata edes haaveilla, muuta kuin sunnuntaisin, kun mieskin on kotona. :D

Mulla on kyllä kokemusta tuosta valvomisesta pahimman kautta, kun tuo 2v poju huusi ensimmäiset 3kk yötä päivää ja ite nukuin 2-3h yössä puolen tunnin pätkissä. Kyllähän se jotenkin meni se 3kk, mut sitten kun selvis tuo maitoallergia ja alkoi yöt mennä paremmin, niin uuvuin ihan täysin. Meni monta kuukautta ihan sumussa ja olin ihan rikki! Eli kyllä se riittävä uni on elintärkeää!
Nyt meni kyllä ihan asian vierestäkin.. :xmas:

Mutta nyt siivoamaan sotkuja, ettei koko kämppä ehdi räjähtää, kun istun koneella! :D
 
|O Heippa kaikille!

Meillä mennyt pari päivää valvoen... Tai siis minä olen valvonut!
Oltiin eilinen tyksissä, kun Wiialla oli maanantain ja tiistain välisenä yönä kuumetta 38,5. Aamulla mehiläiseen ja passittivat suoraan tyksiin, kun ei selvää syytä löytynyt tytön kuumeiluun. No tyksissä Wiia oli sit neulatyynynä koko päivän... Koittivat saada verta käsivarsissta useaan otteeseen ja varmaan jollain 6. kerralla onnistui ja arvatkaa oliko kamala kattoo, kun toista rääkättiin. Sitten laitettiin pissapussi tunniksi ja pissanäyte oli sen verran sekava, et päättivät tehdä virtsarakkopunktion, ettei pääse ylimääräisiä pöpöjä häiritsemään tulosta... ja Mä itkin ihan hirveesti siinä väsymyksessäni! Onneks mies oli mukana koska ite vihaan piikkejä enkä voinu kattoo kun toista piikitettiin.No tulos oli se, et saatiin päättää lähdetäänkö kotiin vai jääkö Wiia osastolle, kun kuumetta ei ollu enää päivällä ollu ja syytä ei sit koskaan saatu selville! Seurata täytyy tarkasti, et jos tulee jotain, ni joudutaan pikapikaa takas sinne, mut nyt yön Wiia nukku ja söi suht normaalisti ja kuumetta ei oo... aamu mittaus oli 37. Eli nyt vaan odotellaan ja toivotaan ettei tyttö mee huonoon kuntoon vaan parantuu pian! :|

Mutta kyllä toi oikeesti pelästytti... kun kaiken maailman kokeita tehtiin ja toista ronkittiin minkä ehtivät! Nyt Wiia on ollu aika paljon untenmailla, mut oli eilen rankka päivä eikä oo mitenkään veltto hereillä ollessaan eli en vielä ainakaan takas mee näytille...

Elza Sopisko sul ens keskiviikko, jos toi meidän neiti on kunnossa ja voidaan ulos lähteä? Vanhempi tyttö on hoidossa 9-15 eli ois mulle helpompi jos treffit ois sen aikana... :D Miten on?

No mut nyt taas "vahtimaan" tota tuhisijaa joka nukkuu sitterissä ja laittaan Aadalle Tomi traktorin pyörimään!
Jaksuja kaikille! :wave:
Lapanen ja tytöt Aada ja Wiia
 

Yhteistyössä