-LOKAVAUVAT 2007-

Minä olen syönyt jo raskauden aikana ja nyt, kun imetän Ladyvita plussaa. Ei mielestäni siitä ole tullut vauvalle masuvaivoja.

Tais meilläkin tulla aamulla loput ilmat pyllystä pois, aivan mahdottomia pieruja, kova äänisiä ja pitkiä kuului kopasta :eek: . Ei ihme jos masua oli vähän kipristellyt! Isikin jäi toiseksi niille äänille :LOL:
 
ai nii sellanen juttu piti kertoo,et miun vanha kissa syö tuttia..siis se oikein kyttäämällä kyttää typyn tutteja..yhtenä yönä se oli järsiny yhesta tutista joka unohtui tiskpöydälle,niin sen kumiosan..oli aivan murusina siinä.annoin sitten yhen tutin sille,minkä olin aikonut vaihtoon laittaa,täällä se sitten juoksenteli tutti hampaissa ympäri kämppää.. :kieh:
ja muitakin erikoisuuksia sillä on..se syö myös hedelmä pusseja,jos sellasen missä tavottaa..voipi olla hengelle hupaa,jos se jää johonkin suolen mutkaan kiinni.
 
meillä oli joskus kissa joka vei naapurin kasvimaalta avomaankurkkuja. Pahus vaan kun ei tajunnut tuoda niitä meille syötäväksi vaan söi itse. Naapuri aina ihmetteli mihin sen kurkut katosi.

Paistelen tässä samalla joulutorttuja ja sellaisia kiekkoja voitaikinasta joissa on aurajuustoa yms. illalla kun on Satunallet-kutsut (palapelejä, värikyniä yms.) Tytöt vaan ährää sängyissä kokoajan kun tutit ei meinaa pysyä suussa. Ja niitä sitten pitää juosta laittamaan kaikenaikaa. No samalla voi aina vilaista mitä tänne kuuluu. :) :p
 
piitulilla ihanat kortit..osaisinpa minäkin tehdä tollasia,oon niin hemmetin kömpelö kaikissa askartelu asioissa enkä malta olla pikku tarkka niissä..
huih sunnuntaina olis sit ne ristiäiset..jännittää jo nyt ihan hirveesti,ja yhdestä kummi pariskunnasta en oo kuullut mitään,että ovatko edes tulossa ristiäisiin,olen yrittänyt ottaa heihin yhteyttä..loukkaannun kyllä tulisesti jos eivät paikalle ilmesty ja vieläpä ilmoittamatta siitä..että hyvät kummit meillä..perkele..

ja iloisempaa asiaa..tulosta on tullut, MAITO NOUSI VIIME YÖNÄ UUDELLEEN,jeeeeeee..vähän oon iloinen

dogtor ja simppa :heart:
 
nyt on tämän äitin väsymys siinä pisteessä että kokeillaan vauvan masuvaivoihin vyöhyketerapiaa! ei tämä mitään koliikkia ole mutta yöunet on mennyttä ja väsymys sitä luokkaa etten enää saa päivälläkään nukuttua |O !
tuolla nuo ukot koisaa makkarissa täysin tyytyväisenä, ja minä itkee tihrustan väsymystä täällä yksikseni... :ashamed: epäreilua sanon minä :| .
täällähän on oikea menkkabuumi! taidan liittyä joukkoon, ilmeisesti ne alko mullakin tässä joku päivä suoraan jälkivuodon perään, onneks ei pahasti kipuile, mutta sekottaa tätä olotilaa kyllä kaiken muun lisäks! perhana!
juu siis keskiviikolle sain sinne vyöhyketerapiaan sen ajan, kovasti luotan että apua saadaan, pienikin helpotus on plussaa.....

eilen oli 1kk neuvolakäynti: paino 4755 ja pituus 57,8! ja kaikki muutenkin hienosti, onneksi! huoletti että onko kasvanu pelkällä rintamaidolla mutta kyllä vain ja reilusti vielä :heart:
mutta nyt lähden kotikaljan tekoon(taas), se muuten toimii, suosittelen ken vaan tykkää :p

:wave: uneton ja uupunut tilda+poju :heart:
 
Susa79: Imetysteejutuista -makuasioiden vuoksi itse sekoitin rooibos teehen imetysteetä (rooibokses ei kofeiinia ja aika terveelliseksi luokiteltu) jolloin maistuu vallan hyvältä - ei sitä oo pakko paljailtaan kai juoda jos tökkii tillit sun muut..
Topsyn kommenttien mukaan ei oo eroa maussa Vauvanilossa ja Mammaxxx teessä... testattu täällä meidän pohjoisen päiväpizzasessiossa ;)
- sanoin muuten pizzerian pojille että olisi kannattanut kotiintuonti, ois ollut useamman tarjoilijan tissibaari vastassa :) Harmitteli heppu kovin, että oli yksin töissä eikä päässyt ... :LOL:

Vitamiineista - mä syön beroccaa, magnesium/kalkkia sekä lactoseven maitohappobakteereja. Tähän saakka söin/join vielä rautaa luontaislitkuna , mutta veikkan että sen voin lopettaa kun pullokin tyhjeni ja lie jo hemppa noussut...

terkuin,
papu & koisaava viuviu

 
taas oli tullu tekstiä ihan reilusti....monella tääl menkat alkanu...ite en enää tiie,et mikä tääl on menossa :ashamed: ei oo jälkivuotokaan loppunu,mut ny muuttunu sen verran,et ollu sellasia limasia verisiä klönttejäki seassa...hyyyiiii..hyvä varmaan jonkun lukeemun eritteistä :LOL: ny kk menny..kauanko muilla kestäny toi jälkivuoto?

pojal kans ollu ny ilmavaivoja jonkunverran sen antibiootti kuurin takia...ähkii koko ajan,mut kakkaa ei vaan saa aikaseks..sääliks käy pientä :ashamed:
....vitamiineja täälläki syödään..niitä raskausajan..mitähän lie olikaan!

ja ai niin piti vie kysellä,et viekö muilla on maha kipee jokka leikattu?? silleen pistelee välillä? yritin tänään laittaa normi housut jalkaan,mut rupes mahaan sattun niin piti vaihtaa taas äippähousut jalkaan :( kai se tästä!!!
mimmonen on muuten jälkitarkastus,ku ollu sektio?

juuh,mut ny lopettelen ja odottelen vieraita!

henkka ja poju tasan 1kk
 
Kiitos vinkistä Yodottaja. Täytyykin testata kun rooibosta löytyy sopivasti kaapista.

Tulin just spinningistä. Eka kerta synnytyksen jälkeen. Enpä ois vielä 7 viikkoa sitten uskonut että tällä pyrstöllä vielä spinnigiä harrastetaan -niin se vaan aika parantaa :) Nimiäisressiä pukkaa. Oon ihan varma että jotain unohtuu.

Susa ja "Ukko" 7 vk
 
Mileko:mistä hääsivuilta saa tilata servettejä ja lukea noita runoja? Teillä oli tosi nätit kutsukortit. :heart:

Mua väsyttää |O enkä jaksa oikein kirjoittaa enempää, vaan lähden paistamaan takassa makkaran ja sitten pehkuihin.

univelkainen kiljukaulan äiti :ashamed:
 
vihdoinkin venla nukkuu..isäntä lähti sinne pikkujouluihin..
kyllä tyty oli sitten sylikissa koko illan,oisko puolisen tuntia malttanu sitterissä nukkua,ja lopun aikaa syliteltiin sitten..syö siinä sitten ite iltapalaa,kun toinen sylissä..tai tee yleensä mitään.

ja voi kiesus sentään,miten on nukahtaminen vaikeeta..nukahti pullolle,ja unessa oli kun röyhtäiltiin,sitten hivutin sen omaan sänkyynsä..ei menny kun puol minuuttia,niin silmät oli kuin sarkanapit..ja kohta huuto hirmunen..ja eiku ota syliin..ja siihen taas nukku..kolmannen sylittelyn jalkeen vasta nukahti ja sain sen tonne sänkyyn..huutamatta,ja siellä nyt koisaa..

mietin tossa että onkohan tälleen kahden kuukauden hujakoilla vauvalla joku kriisi/kasvun kausi..tai joku mille en oikein osaa nimeä sanoa..kun tuntuu että tuo nukkuminen tai nukahtaminen on hitsin vaikeeta.
muistelin että miun tolla 13v tytöllä oli vähän samanlaisia "oireita" ton nukahtamisen kanssa kun venlalla.
mistähän mahtaa oikein johtua?

sitten olen meittinyt kaikki omat syömiseni ja juomiseni..että mitä oon syönyt..mikä vois vaikuttaa tohon tirinään..apua pitääkö miun siirtyä kaurapuuro ja murolinjalle..

tytyn pylly on tänään taas punottanu,sitäkin mietin että olenko jotain sellasta syöny mikä tekis sen niin punaseksi,mutta epäilin sitten että se on sontinu tänään niin monta kertaa että sekin jo vaikuttaa.

tossa iski tosiaan pelotus..piti käydä oikein ovi nakkaamassa lukkoon.meijän koira kun ei yleensä hauku mitään,laskin sen tuonne terassille,niin alko vimmattu haukkuminen..varmaan se kuuli jotakin tuolta mehästä,tai jostakin..häntäkin oli okein pitkin takajalkoja..siinä mie sitten tytyn kanssa hypin ikkunasta toiseen et näkyykö ulkona jotakin..ja kyllä kaikki kauhujutut hetkellisesti kävi mielessä..
mikähän nyt oikein minuakin pelotti..ja olenhan mie yksin tai siis tyttöjen kanssa kotona sillokin kun isäntä on töissä..nyt tietysti isot tytöt ei olleet kotona.

tänään oli vähällä etten ajanut säikähyksestä ojaan..tulin tyttöjä viemästä,niin ajoin tuota meijän mehtätietä kotiin,niin lentipä pöllö tai huuhkaja sitten etuosaan autoa,onneksi ei tullut tuulilasiin,vaan siihen palkkiin mikä on etuikkunan ja etuoven välissä..kyllä mie säikähin..sitten peruuttelin takas,et oisin nähnyt et tuliko siitä tintistä ruumis..mutta eihän siellä pimeessä nyt mitään lintuja näkyny..

mutta nyt taijan lähtee tonne sänkyyn,jos vaikka uni tulis,ja kerkeis jonkun aikaa nukkua(jos osaa) ennen ku mies sieltä riennosta tulee..niin ja mikähän mahtaa olla kunto :eek:

niinukka ja nätisti nukkuva venla =)
 
KATJANNA
Kutsut tilasin www.nowandforever.fi ja runo on otettu www.positiivarit.fi sivun värssypankista. Sieltä löytyy kyllä runoja joka lähtöön.

PIITULILLA tosi ihania kortteja. Voi kun itsekkin viittis/kerkeis/jaksais/osais.




 
huomenta..

tyty nukkui viime yönä tooosi hyvin,heräs vasta 04 syömään,ja sitten söi ja posotteli vielä melkein puol kasiin..nyt nukahti sitteriin,on kohta tunnin siinä nukkunut.

ja isäntä makkaa.tuli vasta puol neljä kotiin..kun puhe oli ettei mene mihinkään jatkoille..ja tulee puolilta öin kotiin kuletuksessa..ja paskat..mie oon täällä harjotellu palopuhetta/papatusta kunhan herää..tai sitten pien vaan suuni kiinni enkä puhu sille koko päivään mitään..ärsyttää kun lupaa tulla ajoissa kotiin,mutta eipä kannata uskoo tän koommin..kyllä se olut on hyvää :headwall:

ulkonakin on niin kaunis pakkaspäivä,yöllä oli satanut lunta..mahtaa olla liukas tuolla tiellä kun pakastu.

pyykkikone rallattaa,aina tota pyykkiä riittää..isännänkin rytkät nostin ulos kun haisivat ku olis jossakin tupakkaämpärissä pyöriny :x hyi hitto..

no pitää kai mennä jotakin ruokaa kehittelemään jo valmiiksi,tokko tosta edes minkään syöjäksi on.

kiukusta sihisevä niinukka :headwall:
 
Mulla on PANIIKKI!!! Oottelen täälä kun Pessin isän,mummon, tädin ja sen poikakaverin pitäs pikapuolin tulla meille.En oikein tiä miten päin olisin...
Pessi nukku viime yönä tosi hyvin.Nukahti joskus 22.20jälkeen mun syliin,vein sänkyyn ja jatko uniaan ihan tyytyväisenä,heräs sit 3aikaan syömään ja sit vasta 7jälkeen aamulla...sit nukuttiinkin kaikki vielä yli 8.Kyllä on levännyt olo.Ja nyt on Pessi nukkunu parvekkeella jo reilu pari tuntia.

Jälkivuodosta , mulla tuo ällötys kesti kaikki 2kk!!!! :eek: välillä teki jo loppuaan mutta ei kokonaan loppunu ollenkaan ton 2kk aikana...Nyt sit viime viikolla loppu,onneks!!! Ja toivottavasti ne menkat ei todellakaan ala vielä.Esikoisen jälkeen oli pois 6kk.

Panikoiva yksäiti+ nukkuvat pojat.
 
Yksiäitillä, on jännät paikat. Ei ole ihme vaikka vähän jänskättääkin. ;) Käyhän sitten kertomassa miten isän tapaaminen meni.

Kiitos Milekolle runo vinkeistä.

Täällä on myös aivan ihana pakkasilma, mutta en ole saanut aikaiseksi lähteä ulos enkä kyllä olisi ehtinytkään. Just tuossa työkaveri lähti kylästä.

Meillä tapahtui eilen illalla ihme ja poika laittoi yöunille jo ennen yhdeksää :whistle: siitä posotteli sitten yhteen asti. :D Arvatkaa osasinko itse nukkua kuitenkaan tuota ensimmäistä unipätkää. No en tientenkään, vaan odottelin ja odottelin, että joko kohta herätään syömään ja sen jälkeen sitten normaali iltainen huuto konsertti, mutta sitäpä ei tullutkaan eilen :p :D :D jippii!!!!!!

Niinukka meidän isäntä on sen sata kertaa luvannut ettei mene jatkoille tai että tulee aikoinaan kotiin, mutta ei tuo lupaus ole vielä koskaan toteutunut, joten en enää edes odota häntä ennen tappia kotiin. Joskus nuo miehet on niin syvältä..

Täytyy kai se lähtä kokkailemaan jotain tälle päivää

Katja ja ipanat
 
mykkäkoulua täällä..

mie en isännälle oo puhunu kun muutaman sanan,päätin että ja miehän en puhu..ollaan tuppisuina sitten vaik jouluun asti..
ärsyttää vieläkin koko turilas...
ja enkä kysy et miten siellä pikkujouluissa meni..argg :eek:

tyty tossa sitterissä taasen pitää mekkalaa,jotakin omia juttujaan pulputtaa

kävin sitten kaupungissa suutuspäissäni soppailemassa..ostin tytylle kahdet housut,ja kaksi bodya..sanokoon isäntä mitä hyväänsä et olishan likalla vaatteita ollu..

eiliseen päivään verrattuna tyty on taas kuin toinen tyttö,eilen ei tehnyt muuta kun tirisi ja piti kantaa sylissä,tänään on taas viihtyny sitterissä ja nauraa virnottanu kuka hänen kanssaan on vaan seurustellut.
tissiä en antanut kun aamulla,ja nyt äsken oli pakko antaa kun tuntuu että rintoja oikein särki,niin olivattäyden tuntuset..sellasta olen tässä miettinyt että jos tuon imetyksen lopettas,kun kuitenkin tyttö niin paljon syö korviketta että ei se kun alkupalat saa vaan tissistä..niin mitenhän pitkään menee että rinnat normalisoituu?

no hyviä lauantai illan jatkoja kaikille

niinukka ja venla
 
Täällä pieni räkäjooseppi :| Eipä tuota voinut estää millään lailla kun perheessä neljä muuta lasta ja saivat ensin kauhean räkätaudin. Nyt se on sitten pienelläkin. Rintamaitoa olen tiputtanut pari tippaa sieraimiin ja hyvin aukeaa. Eilen hain keittistäkin ja sitä sitten tiputan myös. Vaan aivastaessa tulee kauheat määrät ulos. Pikkuisen henkikin välillä röhisee ja yskittää, täytyy nyt seurata mihin tuo tuosta kehittyy. :/ Tää marraskuu on just tätä aikaa, toivottavasti ei tule sairaala reissua.

Mulla jälkivuoto oli reilun 2viikon jälkeen muuttunut jo vaaleaksi noin viikon ajaksi ja loppunut oikeastaan kokonaan kunnes alkoi "menkat" kaksi päivää ennenkuin vauva oli 4vkoa tai luulin niin.
Viime torstaina oli menossa jo 10 päivä ja runsaantui vaan, kunnes hulautti jo housuun kertaheitolla siteen läpimäräksi. Lopulta ulos tuli kanamunankokoinen klöntti, en tiedä oliko hyytymä vai mikä. Vuoti vaan ihan kauheasti ja lähdin sairaalaan käymään sinne osastolle misää synnytyksen jälkeen olin. (olin soittanut sinne edellisenä päivänä ja saanut ohjeeksi mennä sinne jos loppua ei näy parin päivän sisällä)
No kätilö paineli kohtua ja hymyssäsuin pisti kotiin, se on vaan jälkivuotoa, eikä tarvi ultraa..
No menin terkaan ja sain ajan lääkärille seuraavana päivänä. Lähete ultraan lähti heti. Jos mun kohdussa on hyytymiä, niin tuskin vuoto loppuu ennenkuin ne on saatu pois. Ja niitä tulee edelleen, mutta ei noin suuria kuin torstaina. Ja mitä kauemmin tuo vuoto jatkuu, niin sitä suurempi riski saada tulehdus. Sitä nyt ei vieläkään ole onneksi.
Eli aikamoiset "menkat" mulla menossa kun tänään 13päivä kun vuotaa ja ihan runsaasti edelleen, välillä kyllä vähemmän.
Jos siis hyytymiä tai muita epämääräisiä klönttejä tulee niin kannattaa käydä lääkärissä.

Mä olen saanut mieheltäni 2 kokonaista yötä tänä viikonloppuna. Hän nousi tuon räkäjoosepin kanssa ja valvoi.
Mä olen kuin uus ihminen =)

Neuvolassa käytiin tiistaina ja paino noussut vauvalla tosi hyvin. Nyt 1kk iässä 4690g ja pituutta 53cm. Muilla mun vauvoilla tuossa iässä noussut paino n.1kg mutta tällä hiukan enemmän ja posket sen kertoo sekä makkarakintut :D
 
Huomenta!

Täällä on taas tämmöinen myrskyinen päivä tiedossa. No onneksi ei sada tällä hetkellä (koputan puuta). Meillä molemmat ukot nukkuvat tyytyväisinä vierekkäin meidän sängyssä tällä hetkellä ja koirat lattialla vieressä... Saa äippäkin ihan rauhassa juoda aamukahvia ja käynnistää päivää.
Käytiin eilen Elma/käsityömessuilla pikku ukon kanssa. Olis äijä nähnyt paljon kivoja elukoita, jos vaan olis ollu hereillä pidempään kuin syönnin ajan :LOL:
Mummi oli mukana ja osti jo pukin konttiin hälle lahjaksi unipussin... Harmi vaan, että päästään testaamaan sitä vasta kuukauden päästä!

Meillä on myöskin alkanut räkätauti kausi. Eemelillä on nyt vähän ollut sitä nenän tukkoisuutta ja rahinaa, mutta ei mitään sen ihmeempää. Äityli täällä on enemmänkin kipeenä. Mulla on noi poskiontelot tosi kipeenä tällä hetkellä, joten pelkäänpä taas tulehdusta siellä. Muutenkin on tosi flunssainen olo, mutta eipä taas kuume nouse. Tulis nyt kunnolla, niin vois olettaa tämän menevän joskus ohikin, mutta luultavasti tämä kestää taas tosi kauan ilman kuumeilua.

milli78 on muuten hyvä kuva! Suloinen

Kaveri sai taa tällä viikolla tytön. On heilläkin tuuria (kuten itse sanoikin), kun näistä kahdesta viimeisestä on kovin toivottu poikaa, mutta tyttöä pukkaa. No nyt on 3 pientä prinsessaa kotosalla. Kuin voikin käydä tolleen... No hän vain totesi, että jos seuraava ei ole jo poika, niin sitten antaa olla kokonaan tulematta :kieh:
Jännä sinänsä, kun kummankaan suvussa ei ole tälläistä "vain" tytön tai pojan saaneita perheitä. No jäädään pitämään peukkuja taas kerran...

Mutta nyt kuuluu tuolta älinää, joten pakko kai mennä kattomaan onko pikku äijä jo herännyt.
 
Meillä sitä sitten onkin tuuria, kun on 5 tyttöä... :LOL:
Eikä enempää tule =)

Viime yönä valvottiin jälleen. Huomenna apteekkiin ostamaan mallasuutetta, kun tuntuu kakan änkeäminen olevat tosi vaivalloista. Annan sitä sitten tuolle 5 vuotiaallekkin, joka on useemman päivän itkeskelly ummetuksen takia.

Niinukan tilanteessa mykkäilisin minäkin. Minua ärsyttää kanssa suunnattomasti, jos mies jotain lupaa, eikä pidä lupaustaan. Viime vuosina ei ole sitä kyllä enää tehnyt, kun tietää seuraukset :D :ashamed:

Toivottavasti räkä pysyy meiltä poissa. Edellisen tytön kanssa oltiin ennen joulua viikko sairaalassa rs-viruksen takia (tyttö sillon 3kk), enkä nyt sitä halua. On sitten vihonviimenen tauti pienelle. Ja hoitotoimenpiteet on karseita! Tänä vuonnahan rsv:n pitäisi taas jyllätä :headwall:
 
nyt on vierailut takana ja hyvin nukuttu yö siihen päälle. Meni siis todella hyvin vierailu ja täällä kävi sitten Pessin isä,mummo,täti ja sen poikakaveri. Heti kun ovesta tulivat lykkäsin Pessin isälleen syliin,et oleppa hyvä :D no hyvillä mielin oli kyllä ja "otti heti omakseen". Kovasti pojan kanssa jutteli ja syötti kun pullon annoin hälle...Mummo oli kanssa ihan innoissaan ja ihmetteli kun niiiin pieni on vielä vaikka kuvissa näyttää isommalta.Pessille toivat vaatteita ja Peetulle tollasen autot-leffan auton. Mummo lupas ostaa Pessille joululahjaks sellasen Tripp Trapp tuolin kun en oikein mitään muuta keksiny mitä ois tarvinu.
Loppu hyvin kaikki hyvin =) isä sano että tuntuu ihan uskomattomalta eikä osaa vielä oikein uskoo että itsellä on lapsi,no okei ehkä ei jos ei paljon lapsen kanssa oo tekemisissä.
Ja Peetuhan oli ihan innoissaan vieraista,on siis ennenkin kaikki nähnyt ja oli niiiiin ilonen kun Pessin isä tuli,tykkää hänen kanssaan leikkiä ja touhuta.

Hyvä mieli jäi vierailusta ja sanoin että kyllä tänne saa tulla koska haluaa,täälä me ollaan.Isä lupasi parantaa tapojaan ja alkaa käymään täälä.Hän siis asuu 150km päässä eikä omista ajokorttia että se tietenkin vähän verottaa vierailuja mutta uskon kyllä että viikonloppusin tulee kun vaan ei oo töitä. Saa siis nähdä mitä tästä kehkeytyy... ;)

Nyt pojat on unilla ja taidan itekkin oikasta itteni ennen kun tarvii kaverin muksun 1v synttäreille kiitää.

:wave:
 
venla nukkunut jo toista tuntia vaunuissa..illalla "tainnutettiin" saunan lämmöllä ja kylvullä tyty.simahti ja vartin yli kahdeksan.heräs syömään kahelta ja isukki syötti silloin...eka kerran koko kahden kuun aikana..no hereillä oli,kun kahto jotakin elokuvaa..sitten tyty nukkukin siintä kahdesta seittemään.

yksäiti hyvä että isän ja muiden vierailu mennyt mallikkaasti.kyllähän se mieltä varmaan piristää kun tietää että toinen tykkääkin pojastaan,ja kun vielä lupautunut käymään.

vaihtelin tossa olkkariin verhoja..isäntä tuumas että eikös ne verhot pitäs olla punaset,kun joulukin tulee..kun laitoin siniset verhot..no en nyt niin kamalasti olkkarissa tykkää punasista verhoista.
keittiössä nyt vielä punanen joulunen kappa menee.

samalla kaivelin noita joulukynttelikköjä esiin..no täytyy kahtoa milloin ne nyt eestyy virittelemään..

venlakin ens lauantaina tulee kahden kuun vanhaksi..aika on kyllä hurahduksessa mennyt..ihan uskomatonta..

ulkona harmaa pakkaspäivä..lenkkikin tuli jo aamutuimaan käytyä.

niinukka ja nukkuva tyty
 
Oikein kunnon loskamyrsky keli täällä :eek: , ajattelin kun pojan vuorasin ulos nukkumaan tuohon katoksen alle terassille, että olisipa ollut mukava lähteä käymään vähän käveleskelemässä samalla kun poika nukkuu vaunuissa.. Mutta enpä taida ainakaan vielä, josko tuo tuosta vähäsen laantuis tai ainakin aura kävisi, olisi helpompi lykkäillä.

Meillä yleensä nukutaan yöt tosi hyvin, joskus harvakseltaan jonkinlaista ähinää ja itkua, liekö silloin vatsaa vääntää :/ . Viime yönä sitten sattui se harva kerta! Illalla tehtiin normi iltarutiinit ja aloin poikaa valmistella nukkumaan, eiköhän sellaista itkua pukkaa että! Ei auttanut, tissi eikä pullo, kun jo ajattelin jos nälkäiseksi tms jäi. Sylikin vaan hetken. Sama homma edellis kerralla kun ajateltiin miehen kanssa mennä saunaan :/ , liekkö aatteli etteivätpä mene. Mutta mentiin me, mutta klo oli vaan jo 1.30. Minä ajattelin, että kerta monta pesällistä poltettu saunanpesässä puuta, niin käydään sitten! Vaikka väsy meinas viedä voiton. Siellä sitten kumpikin istuttiin ja haukoteltiin :LOL: . Meinattiin jo mennä eka erikseen sinne saunaan, mutta kun kerrankin kahden kotona, siis ilman isompia lapsia (toinen äidillään ja toinen meni mummolle). Mutta siitä illasta oli romantiikka kaukana! Mutta mikä parasta, ei kuitenkaan riidelty, vaikka väsyneitä oltiin. Yrittihän tuo mies välistä vähän väsyksissään jostakin tuiskia, mutta minäpä nyt päätin etten lähde siihen mukaan. Silloin olis tullut sota. Olen tyytyväinen itseeni! Mutta ei se mieskään sen kummempia ja olikin sitten jo taas hyvällä tuulella hetken päästä. Väsyksissä oli, niinku itsekkin olin. Sitten kun poika nukahti siinä puol kahden maissa, nukkua posottikin sitten klo 9 aamuun! Olikin jo illalla varmasti ja yöllä niin yliväsynytkin, jätti yhdet unetkin väliin päivemmällä. Silloinkaan ei vaan nukkunut, katsella tapitti vaan.

Yksäiti84 Kiva että vierailu meni hyvin =)

Kohta pitäisi niitä ristiäisiäkin alkaa suunnitella ihan tosissaan, aika kun tahtoo rientää niin vauhdilla... 26.12 meillä siis ne. Nimi on vieläkin hakusessa, yksi nimi ehkä jo varmaa.

Eilen minäkin kävin vähän nopeasti vauvan vaatteita shoppaamassa :D Muutama body ja yöasu. Kohta alkaa olla jo osa 56cm justiinsa sopivia, vielä joku 50cm käytössä. 62cm vaatteita on aika kivasti, lahjaksi saatu ja itsekkin ostin niitä jokusen, kun odotin. Minusta vaan on niin vastustamatonta mennä kauppaan ja nähdä vauvanvaatteita, en voi sille mitään :/

Mutta nyt touhuilemaan jotakin ja odottamaan sään selkiintymistä. Koirankin vuoksi olisi kiva päästä pikkuisellekaan kävelylle.

-Tytteli ja poika tasan 6 viikkoa
 
Noista pikkujoulista vielä. Meillä mies oli kohteliaasti vaan kieltäytynyt firman pikkujouluista, ihan itse, omasta halusta. Oli kuulemma pomolle sanonut, että kun pieni vauva kotona =) . Eikä se edes halunnut muutenkaan lähteä ja sano itsekkin että hyvä syy kieltäytyä nyt, kun tuo vauva on. Kun minäkään en lähde. Aikalailla silloin harvoin, kun jossain ollaan käyty, silloin mennään yhdessä. Ja nuot firman pikkujoulutkin, on sellaiset, joihin ei saa ottaa puolisoa mukaan, ihan senkin vuoksi protestoi! Moni muukaan sen työkaveri ei mene. Ja toiseksikin ne olivat Oulussa, meiltä melkein 200km päässä. Mutta ei olisi kuulema mennyt, vaikka olisi ollut lähempänä. Itse en olisi edes lähtenyt, vaikka olisi puolisotkin päässyt, jo tuon imetyksen takia ja että en vielä kyllä raaskis jättää pidemmäksi aikaa. Viime sunnuntaina käytiin hirvipeijaisissa, vauva oli ekaa kertaa sen ajan hoidossa minun siskolla. Sen pari tuntia, nukkui ulkona vaunuissa sen ajan.
 
Huh, mikä viikko takana! |O Maanantaiaamuna kun heräsin, niin seuraavan kerran pääsin nukkumaan keskiviikoiltana! Tai nukuin mä tuossa välissä yhteensä 2h pikku pätkissä.. Elialle iski kova flunssa ja laryngiitti. Jouduttiin menemään päivystykseen spiiralle, kun meni niin ahtaalle. Perjantaina käytiin uudestaan lastenpäivystyksessä, kun oli niin limainen. Huoh.. Nyt näyttää jo vähän paremmalta, mutta edelleen on melkonen yskä raukalla. :/
Joo ja nyt on tuolla 3v tytöllä melkein 39 astetta kuumetta. Mieskin oli perjantain pois töistä kovan flunssan takia. Esikoinen ja kolmonen on sairastaneet tuon saman taudin myös. Minä itse oon ainut joka on säästyny siltä... Tietty iskee sitten kahen viikon päästä, kun pitäis sappileikkaukseen mennä. :/
Vähän hirvittää tuo leikkaus, joka on mulla siis joulukuun 12.päivä. Pitäis mennä tähystyksellä, mut leikkauspöydällähän se vasta varmasti näkee. Mut joka tapauksessa tulee parin viikon nostelukielto. Tietää siis sitä, et miehen ei auta töihin mennä sitten. Viikko säästettiin isyyslomaa tuota varten ja loput pitää ottaa pekkasina, et voi olla kotona hoitamassa lapsia. Toivottavasti ei tuo imetys kovin kärsi tuosta, kun Elia on ollu nyt täysimetyksellä ja haluaisin mieluusti jatkaa samaa..

Mutta nyt kuuluu kutsuhuuto.. anteeksi tämä valitusvirsi tällä kertaa.. :ashamed:
 
meillä oli ristiäiset tänään..nimeksi simppa sai Antton Niklas Oliver
ei varmaan anttoniki osaa kutsua kun masusta asti kutsuttu sitä simppa nimellä..
jälkivuotoa minulla on jo huomenna 6viikkoa ollut..alkaa jo riittämään..ja mullakin tuli muutama isompi hyytymä tässä loppu vaiheessa

dogtor ja Antton 5viikkoa 6päivää
 

Yhteistyössä