-LOKAVAUVAT 2007-

Mun tarvii kans käydä ostaan imetysteetä..Tai tilata netistä,laiska kun olen... :ashamed: ykköskaljan oon nyt kahtena lauantaina juonu saunan jälkeen ja tuntuu se pikkasen maitoo nostattavan.Sit kaverin kans huomattiin tänään et stressi OIKEESTI vähentää maidon tuloo.Mulla kun alko maidon tulo väheneen viikko ennen ristiäisiä suunnilleen ja nyt reilu viikko ristiäisten jälkeen alkanu tuleen enemmän taas, kaverilla sama homma meillä kun oli viikon välein ristiäiset. Ja sit huomaan että jos en kunnolla päivällä syö niin ei tuu kyl maitookaan. Mutta siis imetysteetä ostamaan.

Sit kun itellä tuntus olevan kaikki mallillaan ja kehuskelee kaikille kuinka ihanaa elämä on niin hyvä ystävä ilmottaa et on käyny tänään neurologilla...hänellä toinen puoli kokonaan puutunu ja pieni epäilys vissiin ms-tautiin :( hänen isänsä kun on kyseiseen tautiin kuollut. Ja Pessin kummitäti menossa lääkäriin luuydin näytettä otatuttamaan kun on verihiutaleet niin laskussa... :'(
Romahtaa kyl maailma jos jommalla kummalla jotain löytyy...toivottavasti vaan on jotain väliaikasta tms.ettei mitään ikävää löytys, niin tärkeitä molemmat ystävät mulle. Ja kummallakin pieniä lapsia eikä ikää kun vasta 23.
Voipi olla ettei tää mamma saa unta ens yönä vaikka poikien nukkuminen vaikuttaa lupaavalta... *huoh*.. :/
 
Topsy - tarjoon imetysteetä perjantaina tääll ;)
Frantsilan Vauvanilo---
Sekoittelin kerran Rooibosin kans ja tuli hyvää...
Muistaakseni ainakin Karjasillalla jokin kirkon luona oleva luontaistuotekauppa ??? En tiä .. itse sain bshower lahjaksi-
kaikissa on kai samat yrtit :
tilli,fenkoli, anis, nokkonen, sinimailanen,kumina, vadelma ja mallas ...

Muru koisaa nyt, saa nähdä yöstä...
Oli ankee keskustelu mun äidin kans - hän ei nyt sitten tule vauvan ristiäisiin, on niin huonokuntoinen (kai) ... Mä vaan meinaan ottaa henkilökohtaisesti, ottaa älysti pattiin - tietty tää on tärkeä tapahtuma ja olisin hänet sinne toivonut. Eritotenkin jos ja kun vielä ne biosuku on siellä paikalla, eikä sitten oma äiti. :headwall:
Hirmuisen itsekästä - mutta teki mieli sanoa ja sanoinkin , että etkö voisi tsempata ja tulla ... kuitenkin syy on enempi psyykkinen kuin fyysinen ettei tule. Vaikka on äet syöpähoitojen jäljiltä huonona ja nyt on ollut selkä kipee jne jne jne ...
Ja totenkin vetelen täs johtopäätöksiä liittyen psykososiaaliseen tilanteeseeni - että josko mun suku sitten ei olekaan hyväksynyt tätä setuppia. Vaan siitä ei kuulema ole kyse .
Hiton vaikea hyväksyä, vaan eipä kai se auta.
ois pitänyt tehdä lapset/lapsi 20 vuotta sitten :) Olisi mummoistakin johonkin. Noh, onneksi meillä on semmoista varamummotoimintaa tulossa ehkä sen vertaistuen kautta.
Niin, ja ehkä joulukuun Odotus&vauvat lehdessä on se meidän lehtijuttu, saa nähdä. Silleen toimittaja meinaili - tosin ei ole vedosta lähettänyt luettavaksi...

terkuin,
-papu & viuviu...

 
:wave: Heippa!

Tässä mennyt taas pari päivää ihan siivillä... Innostuttiin laittaan miehen kans kämppä uusiks nyt ristiäisiin. :D Ostettiin uus tv-taso ja purettiin vanha kirjahylly pois ja ostettiin uus ruokapöytäkin, kun vanha hajos käsiin ja oli hirmu pieni... Nyt on kämppä uudessa kuosissa ja tuli kyllä paljon tilaa lisää ja ilmavampi. Mut kyl mä siltikin mietin, et mihin me kaikki 20 ihmistä mahdutaan sunnuntaina...no, mun isä ja sen poppoo livahtaa suht nopeesti takavasemmalle, kun ei oikeen noi mun vanhemmat tuu toimeen keskenään ( ovat eronnu jo kun olin 7v.) ja muksut voi mennä yläkertaan leikkimään, kun neitosen kaste on suoritettu. :) Niin meidän typykästä tulee nyt sitten Wiia Kerttu Wilhelmiina. Kerttu on mun mummu ja Wilhelmiina on isomummu... Saa nähdä miten mummu suhtautuu, kun kuulee nimen, kun ei oo vielä kukaan käyttäny suvussa tota Kerttu nimeä... Siis on varmasti todella otettu...Ja se oli mulle ihan ehdoton et laitetaan se Kerttu johonkin kohtaan nimestä...Mummu on ollu mulle aina tosi läheinen ja soitellaan päivittäin, kun asutaan 200km päässä. No mut siis ritiäisjärjestelyjä tässä kovasti touhotan koko viikon...tilasin 20 hengen prinsessakakun... :p Se oli taas joku mun päähän pinttymä, et semmonen on saatava! Nam, on se kyl hyvääkin!!!!

Wiia on ollu vähän kärttysä tänään, mut cuplatonilla on rauhottunu... Masu vääntää vähän väliä ja piereskelee sen minkä ehtii! Toivottavasti nukkuu yön, en jaksas millään valvoa koko yötä, kun olaan touhuttu koko päivä.Ei pitäs olla enää siit lääkekuuristakaan kiinni noi vatsan väänteet, kun kuuri loppu jo maanantaina.
Jee jälkivuoto näyttäs vihdoinkin loppuneen!!!!
:D Mut nyt sit kauhulla odotan, et koska pukkaa menkat... En muista yhtään koska alko esikoisen jälkeen, mut kyl ne suht kauan poissa oli, kun imetin 10 kk asti. Voi kumpa pysyis pois viäl pitkään... Niit ei oo kyl ikävä yhtään!
No mut nyt tarvii mennä nukkumaan, et jaksaa taas huomenna ja kun toi neitikin nyt nukkuu...
Jaksamisia kaikille!

Lapanen ja Wiia 5 viikkoa ja 3 päivää (Jestas, kun aika menee nopeesti!)
 
Dogtor : Siksi minäkin olen tehnyt itse sitä kotikaljaa, se perhekalja on pahaa minustakin...

Itse olen huomannut, että mulla tulee ilmeisesti maitoa vähemmän myöhään illalla, vimpalla syötöllä ennen unille menoa. Päivällä ja aamulla taas on maito niin laskeutunut, että meinaa haljeta, sellanen tunne on, ihan pinkeänä.. olen silloin lypsänyt sitä talteen, kun vauva ei silloin jaksa kaikkea imeä. Sitten illalla vimppa imetysten jälkeen, kun jää vielä vähän tyytymättömäksi annan pullosta sen minun päivällä lypsämän maidon jääkaapista. Päivällä sitä tulee monesti ihan niin, että olen ihan pakastanut osan. Onpa sitten isukillakin vaikka sieltäkin sulattaa, jos tarvis jos vaikka äidillä jossain käynti ja iskee nälkä.

Ja haleja ja voimia yksäiti :hug: , toivotaan että kaikki järjestyy parhain päin.
 
Meillä taitaa sairastelut vaan jatkua. Nyt on Essillä toinen silmä rähmässä ja nenä tukkoinen. :( Kunpa ei menisi kovin pahaksi että syöminen onnistuisi eikä tarttis mennä sairaalaan. :ashamed:

Muuten kaikki ihan okei. Vettä tihuuttaa ja on tosi ankean oloista ulkona kun on niin mustaa joka puolella.

yksäiti voimia sinulle ja ystävillesi. Ei meille anneta tuolta yläkerrasta enempää taakkaa kuin mitä jaksaa kantaa. :saint:

Piituli+Emma ja nuhanenä Essi.
 
yksäiti :hug:

Mulla on ihan mielettömät menkkakivut päällä :'( Tekis mieli käpertyy sänkyyn itkemään ja pysytellä ihan paikalla kun tuntuu liikkuminen pahentavan. No eihän se mahdollista ole mitenkään päin. Toivottavasti toi burana alkais kohta edes pikkusen helpottamaan oloa. En muistanukkaan enää kuinka tuskalliset ne ekat menkat voi olla ja mulla ne on aina olleet. S..na |O

Eikä kyllä oloa helpota yhtään risa yö. Kiia hyyty taas vasta 24 jälkeen ja kukku parin tunnin välein pystyssä. ja kello piru herätti ennen 7 :kieh:
 
Huomenta!

Siis sanokaa mulle, miksi vauva itkee ja valittaa (siis välillä vaan hiljaa silleen ulisee, eli ei itke vaan suusta kuuluu valitus) ja sitten välillä on kuin ei mitään! Esim nyt valitti aamun, itki myös ja otin vaipan pois ja laitoin sitteriin, ja nyt ollut puoli tuntia siellä hiljaa ja itsekseen jutellut. Sisko jo kysyi onko sillä lonkat tms kipeet kun tolleen tekee... miksi se itku laantuu välillä?

Voi että Piituli, toivotaan että teilläkin pian terveet päivät koittavat! Kun yksiksesi siellä olet. Jos asut Oulussa, voidaan tulla hoitamaan tänään kaksosia, kun on toi sadepäivä niin ei voi mennä ulos :)

YOdottaja, hieno juttu että teet tarjolla huomenna! :) Sit imetellään porukalla kun maidot nousee romisten kaikilla :LOL:

Isosisko ressaa tuolla vauvan peitosta, kuulemma "vauvat ei halua peittoa, vaan housut vaan", kun vauva kokoajan potkii peiton pois ja toinen yrittää laittaa takaisin :heart: Pitänee mennä apuun.

Tuutilullalle
vielä, meillä herätään kans 2-3 tunnin välein ja sit 5-6 jälkeen ei enää kunnolla nukuta,kitistään vaan ja vääntyillään. Otin sitten tissille ja nukahdin, heräsin kun vauva oksensi kaikki maidot ulos, oli vissiin syönyt kokoajan kahdeksaan asti... Mä en enää edes toivo kunnollisia öitä, jaksaa ite paremmin eikä pety kun ajattelee että huono yö tulossa kuitenkin eikä toivo mitään parempaa.

Mummoista myös vielä, niin se anoppikin eilen tokaisi että kyllä pitäis olla 20 vuotta nuorempi että näitä lapsia jaksaisi... mietin siinä että kai tonkin ois voinut jättää taas sanomatta. No, hyvin kyllä osallistuu isomman hoitamiseen. Mut YOdottaja, tsemppiä siellä äitisi kanssa, kyllä aina vetää mielen matalaksi itselläkin jos äiti ei pahemmin osallistu...

Nyt kuulemma TAAS peitto on pois, pitää siis mennä :) Mukavaa torstaita! :wave:

Topsy ja tytöt 3 v peittovastaava ja 1kk peitonpotkija
 
sateista huomenta!

kyllä oli taas yksi huonosti nukuttu yö takana,venla nukahti tossa ennen ysiä,ja sitten kukkukin tossa yhen kieppeillä syömään,ja kehveli kun valveutu siitä,kattelin kelloa vielä kolmen aikaan,siellä se sängyssään ähys ja ruklatti..ja puotti tutin varmaan sen sata kertaa suustasa pois..mie roikuin sitten käsi pinnojen välistä,ettien tuttia..ja aina se saakin sylkästyy sen niin etäs että miun oli noustava sängystä ja tehtävä valot että sen tutin löysin.sitten luovutin ja otin tytyn viereen,siinä se kainalossa sitten puol kuuteen asti koisas,ja söi taas.

miulla tissit niin täys maitoo että pakko oli antaa sillo puol kuudelta sille ekana tissiä ja sitten vasta pulloo..eilen iltana tyty huuti kun syötävä kun tarjosinkin tissiä..itteäni oikein kävi itkettämään kun olisin halunnut et se tissiä ottaa,mutta ei ku huutaa vaan :( oli lähellä että miekin täällä itken. :'(

muutenkin ton ukon kanssa vaihteeks kaikki ärsyttää..eilen illalla se piti jotakin ihme mykkäkoulua,kun kysyin et mikä on niin ei kuulema mikään..
jotenkin vaan sellanen olotila täällä et vois jonkun kuristaa..liekköhän menkat alkamassa?
isotkaan likat ei muuta tee ku tappelee..eilen määräsin peli ja nettikiellon,joten katotaan miten pitkään osaavat olla katistamatta.

miehellä olis perjantaina pikkujoulut,sekin ärsyttää,kun tiiän et selvin päin ei sieltä tulla kotiin,sanoinkin sille että änkyräkännissä ei sit tartte kotiin tulla,et siihen malliin ottaa..ja vielä kun pe aamuna lopettaa valvomisen niin vielä kun on väsyny,niin jotenkin muutamakin kalja tekee sen humalatilan vielä suuremmaksi mitä se on.
jatkoille ei kuulema mene..mut sen näkee sitten :|

miekin olen miettinyt että vois tuolta luontais tuote kaupasta käydä kysymässä sitä imetysteetä,josko siellä sitä olis.kokeilla ihan huvikseen.

tuutilulla toivottavasti menkka kivut hellittäneet,en miekään niitä kaipaa yhtään..oikein kauhistuttaa kun ajatteleekin koko asiaa..
ja noita "tulloja" kun kuluu kun kolme käyttäjää huushollissa on.

mutta nyt täytyy mennä raastamaan porkkana raaste..kohta ruokakin on kypsää.

niinukka ja uinuva venla
 
[/b]Kiitos tarjouksesta olisi ihana saada seuraa tänne huusholliin, mutta asumme valitettavasti lähellä Kouvolaa. Kaksi vuotias hoivaa nukkevauvojaan minkä ehtii ja siinä samalla sotkee kaikki paikat kun penkoo mun kaappeja ja sieltä löytyy vaikka mitä kivaa. Yritin tossa äsken tehdä joulukorttejakin , niin että Ella piirtelisi samalla mutta eihän se käynyt neidille sitten millään. :( No kai ne joskus saa valmiiksi, jos vaikka viikonloppuna kun isäntä taas kotiutuu. :p Pikku tytöt onneksi nukkuu. Mutta jos nyt yrittäisi saada ton isomman vaikka päiväunille... :LOL:

Terkuin Piituli + täystuho Ella ja 2 prinsessaa.
 
Eipä tullu viime yönä unta kun 2 tuntia! Pienimmän kun sai hiljaseks, niin 2-vuotias alotti hirveen huutamisen ja siihen heräs sitten vauvakin :kieh:
Väsyttää kyllä ihan tajuttomasti, mut ei voi mitään.

Miehellä kans perjantaina pikkujoulut, mut ei kuulema lähde jos en minäkään lähde. Ei kyllä innostais yhtään ruveta laittamaan itteesä. Ei kyllä taida olla vaatteitakaan. Hiuksiakaan en oo pitkään aikaan laittanu, aina ponnarille vaan vetässy. Tuskin enää edes muistan, miten kiharrin toimii... :D

Ristiäisiä pitäis valmistella mut ei jaksa. Pitikin ottaa hirvittävä askartelu-urakka taakaks. Mutta kun jotain saa päähänsä, niin periks ei voi antaa :headwall:
Tyttöjen mekot ja kastepuku pitäis pestä ja silittää, miehen puku ei taida mahtua päälle ja mulla ei taida olla mitään vaatetta. Askartelut aloitin vasta eilen ja niiden kanssa vielä itketään, tytöt ei oo harjotellu laulujaan, huusholli on siivoomatta ja kaiken lisäks meille pukkaa hiiriä sisälle :attn: |O :eek: :$ :kieh:
Ne hiiret ei kyllä mitenkään ristiäisiin liity, mut kuitenkin...
Onneks ristiäisiin on vielä viikko, eikä tarjoilupuoleen tarvii koskea, kun kaikki tulee valmiina.
te joilla ristiäiset jo ollu, niin laittakaa kuvia. Vauvasta, kastepöydästä, kahvipöydästä ym. En minä mitenkään utelias ole... :D

Mulla ei onneks noiden menkkojen kanssa oo ongelmia, kun ovat max 3 krt vuodessa B)

Täällä korvessa kaipais kyllä aikuista seuraa. Mies kun on töissä ja isommat tytöt koulussa niin tuntuu välillä, että pää leviää. Muutettiin tälle paikkakunnalle reilu 2 vuotta sitten, eikä kavereita oo löytyny. Kaiken lisäks asutaan niin syrjässä, ettei tänne kukaan vahingossakaan tule. Joskus ois kyllä kiva kahvitella ja lähteä jonnekkin vaunuilemaan tai shoppailemaan, mut ei sitä itestään viiti :/


 
Niinukka: Meillä isännän pikkujoulut nimiäisiä edeltävänä iltana |O Arvaa jännittääkö malttaako se olla ihmisiksi!? Yleensä käy harvoin baareissa mut firman bileet menny lähes poikkeuksetta överiksi.

Taidanpa käydä minäkin tuota imetysteetä kyselemässä. Eipä ole enää Pamela olo ja imetysliiveihinkin tuli tilaa kummasti. Melkoiset luttanat nuo tissit nyt. Kyllä niillä vielä päivän poitsun ruokkii mutta viimeinen syöttö pitää antaa pullosta.

Kakka hukassa edelleen. Viimeksi havaittu 1 vk 2 pv sitten. Välillä poitsu ihan tyytyväinen ja välillä taas huutaa, ähisee ja änkää naama punaisena. Unohdin nyt sen lääkkeen nimen mikä pehmittää mahaa? Joku sitä täällä suosittelikin... no joka tapauksessa anopilla sattu olee sitä, joten annettiin eilen ihan vähän lusikan kärjellä -ei vaikutusta, joskin annostus tai olla alakanttiin. Tänään varmaan kokeillaan sit mallasuutetta. On tämä äitiys yhtä tasapainoilua riittämättömyyden tunteen kans. Ei tiedä aina mitä pitäis tehdä, kun noi neuvoloiden ohjeetkin on niin ristiriitaisia. Mutta voi sitä rakkauden määrää kun vauva nukkuu tyytyväisenä sylissä :heart:

Yksäitille toivon kovasti hyviä uutisia

- Susa
 
Aika lailla tekstiä tullut tänne! Olettepa te ahkeria. Ehdin liittyä joukkoonne ja kirjoittaa pari kolme kertaa, kun täällä sitten alkoi sellanen hullunmylly että hyvä kun on syödä ehtinyt..meidän tyttösellä alkoi kuukauden iässä yhtä aikaa katseluvaihe ja mahavaivat. Yöt mentiin siten, että valvottiin joka syötöllä 1-2 tuntia, vauva ei vaan nukahtanut uudestaan enää ennen kuin oli yliväsynyt. Keksin sitten laittaa vähäisenkin valon pois eli yölampun kiinni ja yöhämärissä nyt syödään (välillä melko touhua rintakumin kanssa..). Sen jälkeen pisin syöntiaika on kertaalleen ollut 50 minuuttia, yleensä keskimäärin 30 minuuttia menee yöllä syöttöihin. Ilmeisesti ei malttanut valoisassa nukkua..

Tämä ja mahavaivat on myös aiheuttaneet sen, että päiväunet eivät enää maistu omassa sängyssä. Vaunulenkeillä piti käydä 2 kertaa päivässä että edes jotenkin sai nukkumaan päivällä, muuten oli niin yliväsynyt. Aloin itse väsyä siihen ja hommasimme sitten kuitenkin tänne kerrostaloasuntoomme itkuhälyttimen, alkuun kun uskoin ettei sellasta tarvita. Nyt vauva nukkuu vaunuissa parvekkeella, tosin vielä aika levottomasti ja joutuu vähintään 40-50min välein käydä hyssyttämässä, usein kuitenkin sitten onnistuu vielä jatkamaan unia toisen samanlaisen pätkän. Nyt on siis edes hiukan omaa aikaa päivässä..

nuo mahavaivat alkaa jo pänniä meitä molempia, vauva on ainakin joka toinen päivä itkuinen ja levoton, ilmaa tulee molemmista päistä runsaasti. myös yöunet on katkonaisia niiden vuoksi. Kertokaa viisaammat, milloin tämän pitäisi rauhoittua, kun tällä hetkellä tuntuu, että pahemmaksi vaan menee? Disflatyl on käytössä päivittäin 2-3 kertaa ja jalkajumppaa tehdään usein myös.

Nyt menen lukemaan sisustuslehden loppuun, vaikkei tässä kyllä mitään sisustuksia ehdi tekemään mutta onpahan kiva katsella..

Aurorae ja tyttönen 8vkoa

Ai niin ja yksäiti tsemppiä, toivottavasti ystäväsi pääsevät säikähdyksellä
 
mileko34 mulla kanssa samanlainen tilanne että olen muuttanut tälle paikkakunnalle n.2v sitten..ei ole vauvallisia ystäviä,eikä muutenkaan tuttuja täällä..välillä kaipaan kyllä suunnattomasti entiselle paikkakunnalle,siellä oli tuttuja ja sukulaisia..täällä ei ketään.

tosiaan myökin asutaan korvessa..vaikka naapureita ihan lähellä,mutta kirkolle 12km..ei kehtaa vaunuilemaan lähtee kylälle..ja tympäsee tuolla metikössä vaunuja työntää,kun kukaan ei edes tule vastaan :/

laittasitko mileko yv viestiä et missäpäin asustelette?
 
Niinukka
Karttulassa asustellaan ja "keskustaan" (siis 2 katua ristikkäin :LOL: )
11km. Meillä tuo tie sellanen mökkitie, kesällä hiekka upottaa ja kuoppia miljoonittain, talvella joko paksu kerros lunta/sohjoa tai sitten niin jäinen, ettei pystyssä pysy. Vaunuile siinä sitten :kieh:
Mulla ei entisellä paikkakunnallakaan oo paljoo ystäviä, kavereitakin vaan muutama. Kaikilla tuntuu olevan omat juttunsa ja jatkuva kiire. Kyläilemään ei tämän apinalauman kanssa jaksa/ilkee lähtee ja yksin ei pääse/jaksa lähtee/tai viitsi.
Iskeeköhän masennus... :whistle:
 
Huh huh olipas eilen kärttyisä päivä...mammalla meinaa. Närkästyin tuohon ukkoon oikein urakalla. Töistä hän saapuu tuoden ysävänsä meille syömään. Tämän jälkeen lähtee ystävänsä kanssa kyläilemään ja saapuu kotiin vasta 22.00 jälkeen ja meikäläinen on koko päivän lohdutellut ja viihdyttänyt poikaa. Voi että että otti päähän ettei toinen tajua, että tämä lapsen hoito on molempien juttu...AINA! Siinä sitten tulistuin ja sanoin muutaman valitun sanan johon hän totesi, että en ole apua pyytänyt?? Ei näköjään automaationa toimi mikään...aaaaaaargghh |O No se siitä, taitaa hormonit hyrrätä sen verran että välillä kärpäsestä tulee todellakin härkänen :kieh:

Aurorae täällä kohtalotoveri...meillä kanssa mahottomia vatsanväänteitä. Itseäni olen lohduttanut että kyllä ne jossakin vaiheessa lakkaavat, vaikka välillä tuntee kyllä valtavaa riittämättömyyttä ja jopa suuttumusta kun mikään ei auta. Varsinaista henkistä vuoristorataa tämä äitiys, eikä meillä ainakaan pelkkää ruusuilla tanssimista. Myönnän jopa joskus suuttuneeni mielessäni vauvalle tyyliin "etkö ole mihinkään tyytyväinen" ja sen jälkeen kaunistellut omia tunteitani, mutta kai nämäkin tuntemukset ovat osa äidiksi kasvamista. Meillä poika on esikoinen.

Yksäiti :hug:
 
Miäpä jotain kuvia yritän laittaa. Kakkuja en ehtinyt kuvata ja sekös harmittaa :/ Tyngästä piti kumminkin kuva napata :D

Päällä oli 5 isoa marsipaaniruusua (ite tehtyjä ) ja niiden välissä aina yksi nuppu + pari lehteä jokaisen luona. Ripottelin päälle vielä kakunkoristehelmiä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1257912.jpg

Tuossa näkyy vähän kastepöytää jonka pappi järjesti oman mielen mukaiseksi :kieh: :whistle:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1257922.jpg

Kahvipöydässä oli valkea liina jota kiersi tämmöinen. Ruusujen sisällä yllättäin helmet. Ruusut purettu mansetista ja maalattu v.punaisiksi

http://www.aijaa.com/v.php?i=1257927.jpg

Tälläinen oli kakun päällä. Tämänkin purkasin. Revin tuon näkyvän vauvan ja vieressä olevan ruusun pois. Liimasin pinet kukat ja helmet ja tein haikaran nokkaan nyytin.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1257933.jpg

Tämmöiset servetit
http://www.aijaa.com/v.php?i=1257934.jpg

Tälläinen kynttilä kastepöydässä joka piti sekin ite tehdä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1257938.jpg

Neiti itse ristiäisten jälkeen
http://www.aijaa.com/v.php?i=1257943.jpg

Kastemekko päällä
http://www.aijaa.com/v.php?i=1257955.jpg

Voi apua! Mun pitää viel pukee kahdelle päälle ja pitäis ehtiä poika hakee eskarista |O 20 min aikaa :eek: Miksei kukaan sanonut paljonko kello on :wave:
 
En tiedä mikä minuakin vaivaa, oletteko te huomanneet, että olisitte jotenkin tavallista kiukkuisempia nykyään tai herkempi pinnaisia? Minä nimittäin olen... :ashamed: . Tulee välillä napistua tyhjästäkin miehelle ja lapsille. Ihan pikkiriikkisistä asioista paisuu älytön.. Ja sitten tartutan sen äreyden muihinkin ja siinäkös sitä sitten ollaan, kun perheessä 2 murkku ikäistäkin :/ . Ihan jälkeenpäin monesti harmittaa, että pitikö minun nyt tuostakin sanoa ja noin miehelle yms. Onneksi on ollut yllättävän ymmärtäväinen, välillä vaan sitten saattaa mulle napauttaa takaisinkin oikein tosi pahastikkin ja sitten sota on valmis :|

Toivottavasti olisi ohimenevää ja vois laittaa hormoonien piikkiin. Uhkas mulle jo että viimeinen vauva, kun olen niin äreä :ashamed: . Kuitenkin tuo mieskin mulle niin rakas ja tärkeä, että välillä ihan harmittaa.. Varsinkin illasta kun alan väsymään, jotenkin alan mieheen sitä väsyä ilmeisesti purkamaan. Auttaa minua varmasti minkä vaan töiltään pystyy/ehtii.

Mullakin vaikka asun aika likellä kotipaikkakuntaa, että ajelee autolla sinne 10 minuutissa, niitä ystäviä vaan ei ihan niin kamalasti ole. Tai on muutama, mutta tosiaankin kaikilla omia juttujansa, perheet jne. On vuorotyöläisiä jne. Ja varsinkaan ihan vielä ei olla kauheasti kylästelty. Muutamia vieraita meillä on käynyt, mutta aika monet ovat olleet kipeänä, joten ymmärrettävästi jättäneet kyläilyt myöhempään. Sisko mulla asuu aika lähellä, pojan kummitäti tuleva :) Siellä käväistiin eilen, pääsi tästä kotiympyrästä vähäksi aikaa.

Sitten kaiken huipuksi minun oma auto on ollut huollossa jja nyt saatiin se takas. Että sen vuoksikaan päivisin ei olla päästy mihinkään. Ja mihinkäs me muutenkaan, kun poju vaan nukkuupi vaunussa sen 4-5 tuntia! Että pitäs mennä vaunuilla tai ottaa vaunut mukaan ja nukkua siellä kylässä tms. Parin kolmen kilsan päässä täältä on Citymarket, voi kun odotan sitä että vaikka kävellen voitas siellä käydä. Mutta kauppoihin ei olla vielä tänä räkä aikana uskaltauduttu. Pienet ovat haaveet :LOL:
 
mileko oon itse saanut kaksi tuollaista kynttilänjalkaa lahjaksi omissa ristiäisissäni reilu 34v takaperin. Äitini isoäiti oli ne ostanut kahvipöytää ja kastepöytää varten :)

Miä toivon tosiaan että mun veljen ottamat tai kummityttöni ottamat kuvat ristiäisistä olisvat parempia kuin tuolla meidän kameralla räpsityt. Tuolla ei selviä kuvia saa kukaan ja parempi kamera sanoi yhteistyön irti syksyllä :kieh: Kaikki kuvat on jotenkin sameita ja epäselviä :/

mileko Ihana runo kutsukortissa :heart: Todella suloinen!

tytteli miä ärisen varsinkin noille kaikkein isommille penskoille. Ottaa välillä pannuun ja rankasti kun ei selvät asiat mene jakoon :kieh: No nyt viime päivinä on kyllä nuo nuorimmat pojatkin saaneet osansa :ashamed: Oikein itekin ihmettelin mistä johtuu... menkoistahan tuo. Ehdin jo unohtaa tuon sekopäisen olon minkä ne mulle tuo tullessaan :ashamed:
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=1258312.jpg

Tuossa meiän kastepöytä joka oli pika viritelmä lipastosta kun pappi oli niin pirun pitkä... :D

ja sit Pessi kastepuvussa

http://www.aijaa.com/v.php?i=1258321.jpg

Pessi sit keksi että voi sylkeä kaikki sammaslääkkeet pois suusta aina kun yrittää antaa..ja sit laitto tyynesti suun ja silmät kiinni ja alko nukkumaan. Ite siinä sit et kiitos...lääkkeestä puolet antamatta :LOL:
Miten te muut joilla daktarin kuuri ollu/on annatte lääkkeen? Meil nyt toinen kuuri meneillään...

Jaaha, kutsu käy... Kiitos kaikille haleista!!! :hug:
 
Iltapäivää!

Mitähän nyt on ilmassa, kun mullakin tulossa valitusvirsi. Ottaa vaan aivan kaikki päähän. Eilen oli sitten semmonen päivä, taas. Nyt oli sitten meidän kisun vuoro olla hankala. Eilen aamulla alkoi sitten semmonen ulina siitä kissasta, menin katsomaan että mikä hätänä. Siellä se raukka kyykki vessassaan ja huusi,mitään ei tullut. No, seurasin tilannetta ja luulin jo että se meni jo ohi, mutta ei, iltapäivällä sama homma. Soitin sitten eläinlääkärille joka sanoi, että virtsatukos mitä ilmeisemmin, täytyy saada väitöntä hoitoa, mutta heillä ei ole aikoja antaa. No soitin sitten toiseen ja sain ajan, lähdin sitten siltä istumalta matkaan, onneksi poika oli valmiiksi jo päikkäreillä, joten siirsin hänet vaan autoon. No kissa jäi sinne hoitoon ja hain sen sitten illalla. Virtsakiviä ja verta virtsarakossa plus paha ummetus! Nyt kissalla 10 päivän antibiootti kuuri ja 5 päivän Levolac kuuri. Mutta millä ihmeellä sa annat kissalle puolitoista pilleriä päivässä, mielellään kokonaisena!!!! Olen nyt yrittänyt kaks kertaa tuloksetta.
No, viime yö meni sitten siinä merkeissä, että me juostiin vuoron perään sen kissan perässä, kun se oli vielä niin tokkurassa kaikista rauhottavista lääkkeistä. Kusi vähän minne sattuu. Pikkumies nukkui kyllä hyvin. Yhdeltä otti pienen maitohörpyn ja heräs seuraavaksi vasta puoli kuusi.
Mullakin on tänään semmonen olo, että tekis mieli kuristaa joku. Mies on taas sillä asenteella, että vauva vihaa häntä, ojentaa pojan mulle heti kun huuto yltyy...Toisaalta, hän ei edes yritä saada poikaa hiljaiseksi.Mur! Eihän se raukka pieni osaa vielä itseään hillitä, se täytyy tehdä hänen puolesta. Mun täytyy laittaa iltavapaaanomus vetämään, nyt alkaa jo hieman kiehua kaikki. Sitten olen viettänyt koko viikon neljän seinän sisällä, yksin, pojalle hopisten, joten jotain aikuista juttuseuraa olis kohtapuolin ihan kiva saada.

Lapanen Koskas teillä olikaan se ristiäiset, jos sen jälkeen tehtäs vaunuttelutreffit, käydään vaikka kahvilla jossain samalla!

No niin, johan on valitettu taas.
Poika on ollut jotenkin levoton tänään. Aistiikohan hän mun olotilan. Päikkäreitä nukkuu pihalla joo, mutta aika monta kertaa olen saanut käydä huljuttelemassa vaunuja.

Nyt lukemaan vielä päivän lehti, ennekun pikkumies haluaa ruokaa.

Kiukkuinen Elza ja Aron, kohta 3kk
 

Yhteistyössä