-LOKAVAUVAT 2007-

Hyvää huomenta mammat :)

eli viime yönä nukuttiin, jeeeee ... taidan alkaa kylvettämään ainakin 2 kertaa viikossa. Eilen kylvettiin (tipautin vielä Weledan kylpyöljyä) ja Viu nukahti suosiolla 2130 - 0630 , koko pätkän siis. Ihana lapsi :)
Ei tarvinnut kapaloida ei mitään ... ja omassa sängyssä. Ihme homma !
Nyt syötiin ja aamukakittiin ja seukattiin ja nukahti uudelleen.

Sitä Cuplatonia oon ilmeisesti antanut väärin - pitää kuulema antaa joka ainolla syötöllä. Alanpa täsmälliseksi... ja taidanpa varuilta ostaa sitä mallasuutettakin - jos vielä apteekit on auki !

Meidän ristiäiskakkuun on tulossa upea koriste - NAM - laitanpa kuvan tähän - se serkkujen äiti oli ensin itse meinannut tehdä ja päätyi sitten tilaamaan . On jopa typyn näköinen !! Nyt ei puutu kuin kakku - taidan laittaa suklaakakun.

Mulla on vaunuissa erillinen tuulenpitävä pussukka- hyvä ostos , sen lisäksi on pöllöpuku ja fleecet sisävaatteiden lisäksi. Viu saikin ihanan rinsessapipon ja hianot karvatossut lahjoiksi.

Termomammat on hyvät juu - minäkin tilasin.
Niistä tisuvilloista pitää sanoa, ettei kuulu ei näy - vissiin keritsevät lampaita vielä ? Yks rinulien lämmitysvinkki on virkata vaan pyörylät (virkkasin yhteen ketjusilmukoilla kuten lasten lapaset ja asetan vähän kuin kantoliinan ristisidonnalla sitten päälle). Vois varmaan ommella vielä vahvikkeen jostain tuulenpitävästä tai fleecestä toiselle puolelle ?
Minäkö ehkäisisin hysteerisesti rinulitulehdusta ? :LOL:

terkuin
papu & viuviu ... inka viola auroora siis

Jaahas ja taas yks melkein erilainen yö takana.Ihan hyvin on siis nukuttu mutta Pessi TAAS mun kainalossa tissi suussa... :kieh: illalla käytiin Pessin kans suihkussa vielä 22aikaan sit yritin antaa pullosta iltatankkaukset mutta tuli vastaukseks hirvee raivari,no tissi oli se taikasana siihe.Nukahti tissille mun syliin, laskin sänkyyn niin avot mikä huuto... Sit kokeilin sellasta et lähdin oven taakse ja laitoin oven rakoselleen,kävin vessassa sillä välin nopsaa.Niin kuinka ollakkaan meni pieni hetki niin Pessi rauhottu ittekseen :eek:
Oli kyl silmät auki mut ihan rauhassa,hetken hälle laulelin niin nukahti.En pitäny ees kättä päänpäällä tms. Haluaakohan hän kuitenkin rauhottu ittekseen..?..Esikoinen on kyl sellanen et jos saa itku-potku-raivarin niin siihen ei auta lähelle mennä,hermostuu vaan entisestään...hän siis rauhottuu ittekseen omaan huoneeseen parhaiten.

No mut eihän se kuitenkaan noin helppoo ollu,eli ei Pessi nukkunut kun tunnin omassa sängyssä,sit ei äiti jaksanu yhtään nukutella niin sorruin heti ottaan viereeni ja ihan hyvin on koko yö nukuttu. Meinattiin tarhastakin myöhästyä aamulla kun herättiin vasta 8:lta koko porukka.
Nyt Pessi on nukkunu parvekkeella siitä asti kun vietiin Peetu tarhaan,eli jo pari tuntia.Tarvii tääkin nyt ottaa aamupäikkäreiden tavaks tää ulos nukuttaminen...Yleensä kyl ollaan tähän aikaan ulkona muutenkin.

No mut nyt lopetti pesukone hurinan,pyykkien pariin siis :)

heippa, täällä on isopmpi toipunut vatsataudista ainakin toistaiseksi. Alkaa olla jo taas vanhat elkeet ja kiukuttelut kehissä. Keskimmäisen kova kuumekin on laskenut ja ihan pienet tytöt vielä terveinä. :p Katsotaan kuinka kauan kun nyt erehdyin tässä kehumaan.

Miten te muuten saatte noita kuvia näkyviin tähän sivulle, kun mä en osaa kuin aijaan kautta laittaa. Siis vinkkejä otetaan avosylin vastaan (oon vähän käsi näissä hommissa vielä).

Muutoin täälläpäin on vesisateista ja plus asteitakin vissiin on. Siis tosi synkeää tulisi vaan sitä lunta olisi kivempaa. :saint:

Ainiin tytöt nukkui hyvin 4 tunnin pätkät yöllä vaikka olivatkin omissa sängyissään eka kertaa. Ette muuten usko mutta on makkari aikas täys kun on oma sänky ja kaksi pinnistä ja tietokonepöytä samasssa. :p

Voi samperi sentään! Kun neiti nukkui niin tänne ei päässyt ja nyt kun pääsin niin eiköhän pimu herännyt huutamaan |O Uus yritys myöhemmin....

Pikaisesti paranemisia sairastelijoille :hug:

tuutilulla ja rääkyvä neitokainen joka muutes rusautti just vaippaan yllärin :D

YOodottaja
miä ja ensin suunnittelin tilaavani samasta paikasta koristeen kun siellä on vaikka ja mitä ihanaa mutta unohtui... Ja sitte ois ollutkin jo myöhäistä kun muistin.

Koristeen tekijän blogi
http://meppu.vuodatus.net/

ja puodin sivut http://www.marsipaanipuoti.fi/

Käykää muutkin ihastelemassa!

Jestas sentään... Pössykkä nukkua porottaa edelleen vaunuissa parvekkeella...
Tarvii siis mitä ilmeisimmin ottaa tavaks laittaa poika ulos nukkumaan aamupäivällä..saas nähdä mikä vaikutus on sit loppu päivään.Nyt nukkunu siis jo kohta 4tuntia.Taidan nostaa vaunut sisälle kohta.

Tuli pikkasen sit tilattua valokuvia,ennen en oo tilannutkaan niin nyt laitoin eilen 211 ja tänään 178 valokuvaa tilaukseen.Missähän välissä nuo kerkee laittaan jonkunlaiseen järjestykseen kansioihin, saas nähdä.

No mut kohta pitäs tulla 2viikkoo Pessiä vanhempi Venla tyttö kyläileen joten taidampa käydä herran nostelemassa sisälle tuolta.

Voi ankeus ko ulkona on synkkä ilma!
Kävin typyn+koiran kanssa vaunuilees apteekissa; mallasuutetta mekin koitetaan.. Soitin aamulla neuvolaan kysyäkseni noitten pikku ihmisten vatsantoiminnasta. Meillä on Nlatäti vaihtunu..Kertoessani asiani käski hän odottaa hetken ja kuulin ko joltain toiselta kysy mitä kuuluu sanoa. No,puhelimeen tuli eri täti jolta sain ihan ok ohjeistuksen. Mutta..loppujen lopuksi näinkin yksinkertainen asia eikä täti osannut neuvoa..Ahdistaa..maanantain ois 2kk käynti ja näin hänet ekaa kertaa. Mahtaakohan se oikeesti tietää sit jotain.. :/

Heipat vaan kaikille pitkästä aikaa :wave:

Vauva-arki tuntuu kuluvan siivillä, eikä millään tunnu ehtivän koneelle. Lueskelemassa olen kyllä käynyt silloin kun poitsu antaa myöten. Joku ehkä muistaakin, että meillä kärsittiin kovista masuvaivoista, jotka alkoivat siinä 2vko:n iässä ja ikävä kyllä nuo vaivat jatkuvat edelleen. On parempia päiviä ja sitten niitä huonompia päiviä jolloin kaikki hereilläoloaika on itkuista ja mikään muu paikka ei kelpaa kuin syli. Lisäksi meillä poika pulauttelee paljon ja tuota puklua tulee joka syötön jälkeen ja joskus jopa nenästä?!? Lisäksi poika saattaa pulauttaa jopa pari tuntia syönnin jälkeen esim. vaunuihin kesken unten. Miten muilla?...kuulostaakos tämä meidän pulauttelu normaalilta? Itse olen pähkäillyt olisiko meidän kohdalla kyse jostain lievästä refluksityyppisestä oireilusta? Ai niin ja tissimaidolla mennään meillä, tosin tuskin tuolla on pulauttelun kanssa tekemistä. Cuplatonia annan minäkin jokaisella syötöllä suoraan suuhun. Onko kellään muuten kokemusta Gefilus-kapseleista...neuvolassa suositeltiin mahakipuihin, mutta en ole käynyt vielä hankkimassa. Toivottavasti nuo mahakivut hellittävät jossakin vaiheessa. Eilen tuli 2kk täyten, joten eiköhän tässä kuukauden päästä olla paremmilla vesillä. On vaan niin rankkaa katsoa kun toista sattuu. Varsinkin imettäminen tuntuu välillä kamalalta, kun toinen kiemurtelee ja kipristelee ja silti epätoivoisesti yrittää syödä. Poika on kyllä kasvanut ihan mukavasti eilen 2 kk neuvolassa 5560g ja 59.3cm!

Rintaraivareista? Onko teillä vaavit kieltäytyneet rinnasta, vaikka selvästi ovat nälkäisiä? Meillä poika muutaman kerran kitissyt nälkäänsä, mutta kun olen tarjonnut rintaa, niin saanut aivat kauheat raivokohtaukset. Kerran taistelin pojan kannsa puoli tuntia ennen kuin sain hänet syömään. Voisikohan tälläkin olla tekemistä masun kanssa?

Vaunuihihn meilläkin puetaan toppapuvun alle vain yksi vaatekerta..vielä. Tuntuu olevan sen verran kuumaverinen kaveri, että helposti hikoilee, kun äiti pukee liikaa päälle :p

Ihania kuvia kaikilla pikkunyyteistä :heart: Osaisikohan itsekin jonkun kuvasen lisätä. Täytyypi tutustua asiaan :p

Meillä on ristiäiset lauantaina ja pojasta tulee virallisesti Matias Anselmi! Jaaha josko sitä ehtisi vielä saada ruoan uuniin ennen kuin Matias huutelee vaunuista tissiä :LOL:

Terkuin HemuliP et Matias Anselmi

iltapäivää kaikille!

venla nukkuu,ja isäntä kahtelee jotakin dvd.tä.ite raahauduin sitten koneelle,kun en jaksanut käydä mitää elokuvaa kattomaan.

täällä on oikein synkkä harmaa päivä,vettä on pikkusen tihuuttanu..sais lunta sataa eikä vettä.maat täällä on kyllä valkoisena,sillo isäinpäivänä satoi lunta.

yksäiti taijetaa teilläkin ottaa sitten valokuvia =)
meillä otetaan kanssa,paitsi nyt kamera ollut jo viikon takuu korjauksessa..odottelen sitä sieltä nopsaan pois että sais ruveta venlasta joulukorttikuvia ottamaan..ens viikon alulla pitää soitella jos ei sitä ennen kuulu mitään.
tilasin ristiäiskuvia+muita kuvia tässä,melkein sata kappaletta..ja sain jopa laitettua albumiinkin.ja kummeille ja mummoille laitettuu postissa.
isoista tytöistä tuli kanssa sillo joskus otettuu kuvia,kummastakin on varmaan 6 isoa albumia kuvia :D

meillä venla nukku viime yönä hyvin,ei ähryymisiä eikä kihnuumisia kuulunu yhtään.
illalla se söi tuossa kasin jälkeen tissistä ja pullosta vähän,sillo jo mietin et neiti kyllä nousee puolen yön kieppeillä syömään kun ei paljoakaan pullosta menny.ja niinhän se teki..onneks ei oltu vielä keretty nukahtaa..mies ku tuli kymmenen jälkeen vasta iltavuorosta,nii käytii siinä vielä saunassa ihan rauhassa.
no sillo puolen yön hujakoila se söi,ja seuraavan kerran sitten kello oli puol kuus kun ilmotteli nälästä.ja nukku vielä sen jälkeen kaheksaan.
eihä siinä mitään vaikka syökin..mutta kun vaan kunnialla sitten nukahtas sen syönnin jälkeen,jos valveutuu niin sitten ei ainakaan nuku.

olen nyt taas antanut jo kolmen päivän ajan nannia,ja pukluja ei tule,ja jos tuleekin niin se ei haise ainakaan niin pahalle kun tutteli puklu.

mutta nyt taas vaihteeks pyykkejä laittamaan kuivumaan.

niinukka ja nukkuva neiti.

hemuliP meillä tyty puklaili,ja paljon kun tuttelia sai (nyt saa nannia)saatto tulla suusta ja nenästäkin.ja jopa kolme tuntia syönnin jälkeen.
mie laitan tytyn melkein aina silleen kyljelleen vaunuihin nukkumaan,seläleen ei aina suostu edes käymään,joskus on pitänyt nostaa kesken vaunulenkkiä tyty ylös kun puklua on tullut.

meillä tuo 13v tyttö oli kanssa ihan kamala puklailemaan vauvana.joskus saatto ihan kaaressa puklu lentää.
mutta muistelin että sitten kun kiinteää ruokaa rupesin antamaan niin silloin tuo puklailukin loppu.

ollaanpas oltu netti pimennossa viikko kun muutettiin..nyt olis muutto vihdoinki ohi..ja tosiaan sitä muutto matkaa olu sellaset 20metriä :LOL:
mitäpä mieltä ootte
jatkanko "imettämistä" kun päivässä maitoo irtoo 80-120ml..juu siis PÄIVÄSSÄ..sitkeesti yritän saada maidon nousemaan uudestaan..pumppaan ja imetän vaikka tulos olis vaan 1tl maitoa..mulla on vaan niin hirvee hinku imettää,kun halusin sitä niin kovasti.ja enkä keksi syytä miks maidon tulo rupes hiipumaan..auttakkee minnuu :'(

ristiäisetkin olis sunnuntaina..ja mulla ei oo mitään paitaa sinne :kieh:
pakko lähtee kuopioon ostoksille launantaina..toivottavasti mulla mahtuu edes se hame vielä päälle :LOL:

dogtor ja "simppa" 5vko+2pvä

Pikaisesti, IHANA marsipaanikoriste YOdottaja! Ja tuutilulla, kiitos linkistä, pistin heti tilauskyselyn. Tiedättekö mitä noi maksaa? En malttaisi odottaa vastausta :)

Nyt hommiin, molemmat tytöt nukkuu (ihme ja kumma!)

Topsy

Keiju07
Dogtor, ootko katsonut imetystukilistan sivuja? http://www.imetystukilista.net/

Siellä on aika paljon vinkkejä, joskin myös fanaattista suhtautumista rintaruokintaa. Kannattaa antaa osan jutuista mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...

Topsy, kiitos mallasuute infosta! Kirjottelit myös toisesta asiasta, joka koskettaa meitäkin. Meilläkin heräillään herkästi juuri tuon 45 minuutin tienoilla tai pian sen jälkeen. Ja nälkä ei mielestäni voi olla tähän syynä... Joskus olen kuullut jotain vauvan unirytmistä, mutta en mitään varmaa. Toinen suuri ongelma meillä on se, että tyttö ei nuku pysähdyksissä olevissa vaunuissa. Nukahtaa kyllä liikkeeseen, vaikka onkin aika sinnikäs huutaja, mutta heti kun liike lakkaa, niin jo alkaa ähinä ja pian suora huuto. Siis todellakin minuuttien kuluessa. En uskalla julkisiin liikennevälineisiin vielä mennä, kun huuto on semmoista :/ ... Ja niin haluaisin ulkona toista nukuttaa. Tällä hetkellä kantoliina on ainoa paikka, missä tyttö ottaa päivisin pidempiä unia. Kantoliinassa jopa yli tunnin pätkiä, muuten lyhyempiä. Öisin mennään 1-3 tunnin väleillä. No, kaipa tämä ajan kanssa helpottaa. On vaan jo nyt hitsin herkkäuninen lapsi... Heräilee kaikenmaailman ääniin, jos ei ihan syvässä unessa ole... Äitiinsä tullut, valitettavasti.

Keiju ja peikkotyttö tasan 4 vko

eipä tuolta imetys sivulta oikein löydy mitään..onhan siel se että eikun vaan imettää ja lypsää niin maito nousee uudelleen mut sitähän tässä koko ajan yritetään..eikös niitä oo sellasia yrttejäkin jotka auttaa maidon nousuun?joku jos tietää niin kertokoon

heippa!

täälä neiti nukkuu aika vaihtelevalla menestyksellä. joskus saattaa valvoa melkein koko yön ja sitten taas välillä nukkuu suht hyvin. viimeyö oli varmaan paras mitä on koskaan ollut, heräs pari kertaa rinnalle, mutta nukahti sitten helposti omaan sänkyynsä. nytkin nukkunut melkein koko päivän tyytyväisenä joten luultavasti sitten ens yö valvotaan... |O

imetykseen olen saanut ison avun imetysteestä (vauvanilo). mulla alko oleen maito aika vähissä ja iltasin jouduttiin antaa välillä korvikettakin, mutta mun äiti laitto mulle postissa tota teetä ja hups, niin vaan on rinnat jatkuvasti täynnä! en kyllä uskonu aiemmin että noista ois oikeesti apua, mutta ainakin mulla tuntuu toimivan, ja pilsneriä olen kans välillä iltasin ottanu lasillisen.

palataan!

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Kyselin koristeen hintaa ja hinta oli 40 euroa + postikulut. Siis sellainen traktorikoriste pojan synttäreille.
Siis se koriste siellä puodin sivuillako? Oho, aika tyyris on kyllä mun mielestä. Voipi olla että mun tilaaminen ois tyssännyt hintaan. :/ Onhan ne hienoja ja erilaisia mutta silti. Miä kuolaan usein niitä kakkuja siellä blogissa :p Ois kiva yrittää tehdä jotain itsekin mutta toistaiseksi mun marsipaanityöt on olleet vaan ruusuja ja pojalle pikachu-kakku.

Ai niin. Ilmankos mulla on ollut pikkusen sekopäinen olo pari päivää ja muutenkin kaikki mahdollinen ja mahdoton on v....nut. Pinna on ollut niiiiiin tiukalla että. Elimistö sitten päätti palautua arkeen ja ekat menkat alkoi. Ois nyt saamari voineet pitempääkin pysyä poissa. Ei ehtinyt yhtään ikävä tulla :kieh:

Että Kiia vaistoaan tän et persukseni tähän tuolille läsäytän. :whistle: Eihän se muusta voi johtua kun taas heräs heti.

Ginnifer
dogtor, mäkin suositan imetysteen juomista. Mä teen joka aamu sitä termokseen ja juon sitten päivän mittaan. Weledan teen makuun ehdin jo vähän kyllästyä, mutta nyt mulla on Sonnentorin vastaavaa, ja hyvältä maistuu. Sairaalassa sain myös akupunktiota maidon nousua stimuloimaan, ja aikalailla heti se kyllä nousikin - oli aikamoinen tunne herätä nokosilta ja tajuta, ettei pääse sängystä ylös kun rintoihin sattuu niin ettei voi kääntyä kyljelleen, ja alakertakin vielä niin kipee ettei ylös voi ponnistaa suoraan eteenpäin! :x

Omaa napaa: lääkärissä käyty ja tikit poistettu, ja täytyy sanoa, että se oli iso askel kohti normaalimpaa oloa. Siis synnytyksestä nyt yli neljä viikkoa ja eihän ne tikit olleet sulaneet ensinkään (ja mulla siis eppari + toisen asteen repeämä, joten tikkejä ihan riittävästi) - millähän köydellä mut oikein olikaan ommeltu?

Ja vielä Jekovitista kysymys: annatteko lusikalla vai suoraan suuhun? Mä olen antanut lusikalla mutta siinähän syntyy hieman hävikkiä kun osa jää aina lusikkaan... No, olen ne sitten siitä nuollut omaan suuhun, ei kai se hukkaan mene äidillekään.

Ginnifer & Ellen 4 vkoa ja päivä

täällähän on ahkeraa porukkaa =) ite en jaksa millään kirjotella :ashamed:
mullaki ollu ny muutamana päivänä sellasta menkkamaista jomotusta vaikkei jälkivuotokaan oo vie loppunu niin luulen,et kohta ne menkat sielt alkaa :/
pojal ollu ny muutaman päivän jo lääkekuuri päällä ja tuntuu,et rupee oleenki parempi,mut maha ei toimi enää niin ku ennen,viimeyönäki toinen vaan punnersi ja ähisi unissaan eikä mitään kakkaa saanu tulemaan...yleensä ainaki kerran yössä kakannu! toivottavasti johtuu antibiooteista ja kaikki palaa normaaliks ku ne loppuu.....
ristiäiset sit tosiaan sunnuntaina....sen jälkeen on meijenki pojalla nimi :D hassua käydä lääkäris ku aina vaan sukunimi ja poika kirjotettu jokapaikkaan :D
mitäs muuta tääl ny puhuttu :whistle: enpä tietenkään muista joten palaillaan taas joskus...

henkka ja poju 4vko ja 1pv

Pikasesti käväisen.

Jollakulla meinasi maito päästä ehtymään, oletko jo kokeillut kotikaljaa? Sitä mulle äiti sano, että juoda. Ja useille kavereiille ihan neuvolasta neuvottu. Olen tehnyt sitä itselle siitä Tuoppi-uutteesta. Sellainen pieni pahvinen pakkaus, saa tehtyä siitä pienemmänkin erän. Itse yleensä teen kerralla sen 3 litraa. Ei heti tarvitse olla sitä tekemässä lisää. 3 kertaa voi tehdä siitä paketista. Kerroinkohan tarpeeksi ymmärrettävästi.. Sitten yks keino kuulema olis pureskella tilliä, silleen ihan jäyhää vähän aikaa ja sylkee ne sitte pois. Mene ja tiedä toimivatko. Mulla ainakin hyvin maito riittänyt, aina välillä lasillisen juon sitä kaljaa ;) Siinähän ei ole prosentteja. Ykköskaljaakin kuulema voi joskus ottaa. Mutta sitä en ole kokeillut. Näin ne vanhat neuvoo. Minunkin imetykseen kuulema äiti juonut kotikaljaa. Äidillekkin oli terveydenhoitaja sanonut. Voithan vaikka kysyä jos et uskalla ihan noin vaan ottaa. Oletteko te muut kuulleet tästä?

-Tytteli74 ja poika 5 viikkoa, 3 päivää

minähän se jolla maito meinaa loppua..
pitää huomenna lähtee ostaa sitä imetys teetä ja tehä viel satsi kotikaljaa..tuo kaupan perhekalja maistuu niiiiiin pahalle :x
just tuossa syötin pojan pelkällä rinta maidolla ja se nukahti :wave:
vissiin tuli tällä kertaa maitoa tarpeeks..josko sitä maitoa nyt tulisikin enemmän,johan tätä on yritetty 2 viikkoa.

Minustakin marsipaani kakun koriste on aivan ihku, mutta valitettavasti liian kallis meikäläisten lompakolle :ashamed:

Pitää itsekin ostaa tuota imetysteetä. Saakohan sitä normaali ruoka kaupasta? Ollaan täysimetyksellä ja kai maitoa on riittävästi tullut kun vauva on ollut tyytyväinen, mutta ei kai luulisi haittaa olevan vaikka siitä huolimatta joisi teetä. Joskus kun pojalla jää imu päälle ja lupsuttelee vähän väliä, niin tissit tuntuu melko tussuilta :/ Olen huomannut että kätinä päivinä poika on imuttelemassa tiheään. Epäilen vähän että se aiheuttaa vielä enemmän hankalaa oloa ja varmasti tulee ähkykin. Minkäs teet kun ei ole tyytyväinen muuten kuin rintaa antamalla. Tänään on taas sellainen päivä ettei kunnon unia ole otettu ainuttakaan, vain vajaan tunnin mittaisia tirsoja |O Onneksi mies on kotona ja kannellutkin nyt illan tuota kätisijää. Eipä ole ollutkaan pitkään aikaan ( viikkoon ) tälläistä kantamista.

Nyt pitää lähteä saunaan

No mulle kans imetysteetä! Esikoiselta sitä join, kuten ykköskaljaakin, ja olihan niistä apua. Miten en nyt ole muistanutkaan! Tietääkö joku mistä sitä saisi Oulusta niin laittaisin miehen huomenna asialle. Ja mikäs merkki on parasta, vai onko niissä eroja?

Topsy ja Sirkku koliikkikeinussa hissukseen, tänään on ollut huutopäivä |O

Yhteistyössä