-LOKAVAUVAT 2007-

Lumista huomenta, ihme kyllä tällä Turussakin on lunta tänään! Ainakin hetken aikaa..

HemuliP meilläkin imetyksen kanssa ollut ongelmia, imuotteessa lähinnä. Maitoa kylä tulee reilusti ja hyvin vauva on kasvanut pelkästään sillä. Ilmeisesti toisen suu on niin pieni :heart: , että imuotekin jää pieneksi. Se on korjaantunut hiukan ajan mittaan mutta edelleen imetän öisin rintakumien kanssa kun en viitsi yöllä (enkä edes pimeässä näe) niin vahtia imuotetta, päivällä yritän auttaa aina saamaan kunnon otteen. Syömiseen ei siis vaikuta mutta mulla on aina välillä ollut aika arat rinnanpäät. Meilläkin välillä sellasta kiemurtelua rinnalla, kesken syönninkin saattaa alkaa ja usein syynä on se, että yrittää syödä vaikka tulossa olis iso röyhtäys. Röyhtäytys ylensä auttaa. Joskus on vaan yliväsynyt ja kiehnää siksi rinnalla.

Dogtor, tuosta pistoksesta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta tiedän, että sen lopettamisen jälkeen hedelmällisyyden palautuminen saattaa kestää. Aika on jotain 4kk:sta jopa pariin vuoteen, keskimäärin ilmeisesti 10kk, mutta sitä ei voi etukäteen ennustaa kenellä palautuu nopeasti ja kenellä hitaasti. Siksi se on ehkä huono ratkaisu jos on selvää, että juuri vuoden kuluttua haluaa toisen. Me päädyttiin kondomiin ja/tai riskinottoon B) , koska tuo raskautuminen ei ollut kovin helppoa ekallakaan kerralla ja jos piankin tulisin uudestaan raskaaksi en pitäisi sitä katastrofina. Raskasta se tietysti olisi mutta mun endometrioosi etenee vauhdilla, joten ei kovin kauan odotella. Pyysin varalta minipillerireseptin, jos menkat sattuisivat alkamaan ennen puolta vuotta, kun mun kuukautiskipuja ei jaksa kyllä kukaan.

Piituli, meidän tyttösellä on alaselässä iso mansikkaluomi, noin 1,5cm suurimmalta halkaisijaltaan. Saa nähdä milloin häviää..

Meidän neiti on nyt 9 viikkoa, ja alkaa nyt onneksi olla jotain rytmiä sekä päivässä että yössä. Lisäksi tämän viikon uusi juttu on se, että nukahtaessaan noin 21.30 aikaan on alkanut nukkua ekan unipätkän 5-6h. Mua vaan väsyttää, kun herään vanhasta tottumuksesta aina 1-2 aikoihin yöllä tarkistelemaan, joko söisi..

Nyt pukemaan ja syömään kun toinen nukkuu vaunuissa päiväunia parvekkeella!

Aurorae ja tyttönen
 
Meidän Ellalla ikä 2 v on myös noin 1,5 cm halkaisijaltaan oleva luomi olkapäässä joka on tosin jo hieman haalentunut. Ajattelin vaan että onko se taas kuinkakin yleistä vauvoilla kun tuolloin 2005 vuonna melkein jokaisella kaverini vauvalla oli jossainpäin kehoa mansikkaluomia.
 
Heips! Meillä käytiin ensimmäisen kerran eilen saunassa ja kyllä tuntui Matias tykkäävän =) Alalauteella istuskeltiin muutama tovi ja poika naureskeli ja jutusteli kovasti. Ei kait tuosta saunomisesta mitään haittaakaan voi olla...maalaisjärkeä kun käyttää ;)

Piituli, mitä maitohappobakteereita teille suositeltiin? Ajattelin kokeilla tuolle meidän pojalle kun vatsavaivat oikeastaan tuntuvat pahenevan mitä enemmän ikää tulee. Tässä olen jo alkanut miettia allergian mahdollisuutta, mutta jos noita maitohappobakteereita vielä kokeilisi.

Nukkumisista. Meillä nukutaan yöt pääsääntöisesti 3 syötöllä. Eka pätkä n. 4h ja seuraavat 3h. Päivällä nukkuu kahdet päikkärit. Toiset 3-4h ja toiset 2h, tosin nuo 2h:n päikkärit on usein työn ja tuskan takana. Eli laskupääni mukaan meillä nukutaan vuorokaudessa n. 15-17h. Joskus tosin jäädään varmaan alle 10 ja joskus yli tuon 17, riippuu päivästä ja ennen kaikkea masusta!

Dogtor :hug: Syöpä on todella ikävä sairaus, joten voimia kaikille asianosaisille.

Tässä sitä istuskellaan koneella ulkotamineet päällä, ulkoovi auki, kun tuo Matias on nukkunut kovin levottomasti vaunuissa ja vähän väliä saa rampata ulkona heijaamassa vaunuja. No tuleepahan ainakin tuuletettua kämppä kunnolla :LOL:
 
Dogtor: Käsittääkseni minipillerit on ainoa hormonaalinen ehkäisy, jota voi käyttää imetysaikana. Minä sain reseptin rengasta varten valmiiksi, mutta minipillereillä mennään imetysaika. Saas nähdä miten muistan syödä niitä... :/ Ihan vielä ei meillä ole sisarusten aika. Jos isännältä kysytään niin yksi riittää :whistle: No onneksi sitä ei tarvi päättää ihan vielä. Ei kyllä toi seksielämäkään ole kovin aktiivista ja tuskin se meillä pakanoilla pyhästä hengestäkään tapahtuu... :LOL:

Susa
 
Ei se neuvolantäti sanonut mitään tiettyä merkkiä, ajattelin itse ostaa ihan ruokakaupasta saatavia esim. valiolla on jotakin maitohappobakteeria olemassa. Tai sitten luontaistuotekaupoista saa hyviä. Itse ostin joskus aikoinaan Helsingistä yhdestä luontaistuotekaupasta sellaisia pusseja nyt en muista nimeä mutta oli tosi hyvä tuote. Se kauppa on jossain Lönrootinkadulla jos en väärin muista, kun en itse ole Hesasta. Mutta on käyty siellä homeopaatilla sillointällöin Bulevardilla. Niin se kauppa on siinä parin kulman takana. Siis jos satut olemaan sieltäpäin kun en muista. :saint: :p
 
Neuvolassa käyty poika on nyt kolmi viikkoinen ja painaa 5115g ja pituuttaki on 57,5cm. Hyvin on tullut painoa eli oma maito riittää vielä.

Maitohappobakteereista Meillä poika on saanut kolmen päivän ikäisestä asti, aloittivat laitoksella samalla kun antibiootti-tippaan joutui. Siellä suosittelivat jatkamaan kotonakin esim RELA-tipoilla (apteekista). Pieni puteli, joka maksaa 20e :eek: Sitä on nyt meillä annettu, helppo tiputella suoraan suuhun tipat.

Meillä alkoi nyt masuvaivat, kuuluvat kuulemma tähän ikään, lohdutti neuvolantäti. Ei lohduta valvotun yön jälkeen...
Sovittiin, että perhetyöntekijä ottaa yhteyttä. Tulee kotiin näyttämään vauvahierontaa ja esittelemään kantoliinaa (mahdollisuus saada lainaankin). Täällä on sellainen projekti, jonka tarkoituksena on madaltaa kynnystä ottaa yhteyttä perhetyöntekijään ja ennelta ehkäistä perheiden ongelmia ja auttaa perheitä jaksamaan. Hiukan yllätyin, kun kuulin että heillä on tälläistä toimintaa. Jotenkin sitä mieltäisi, että perhetyöntekijään otetaan yhteyttä vähän eriasioissa... Mutta kivahan se on, että kunta jotain tälläistä tarjoaa. Neuvolantäti puhui vielä, että jos kovasti olen väsynyt, niin tuo työntekijä voi ottaa vauvan ja lähteä vaunulenkille ja äiti saa sillä välin vaikka nukkua :whistle: No, niin väsy mie en vielä onneksi ole.

Ristiäispäiväkin on nyt varattu ja kai se nimikin on sitten ihan pakko lopulta keksiä ja päättää. Vaikeaa..

Hipkukka ja poika

(ja teksti on vähän mitä sattuu, mutta eiköhän täällä mammat ymmärrä miksi ;) )
 
Meillä sairaalassa annettiin myös noita Rela-tippoja mutta neidit puklasivat heti kaaressa kaiken syömisensä ulos, joten kätilö päätti että ei anneta enään jotta saisivat ravintoakin. Keskolassa niitä kyllä käytetään vaikka puklisivatkin. :x
 
Nyt on pakko tulla valittamaan, ottaa niin pirusti aivoon. Me haimme vakuutusta pojalle 2kk iässä, niin kun vakuutusyhtiöstä neuvottiin. Kun If:illä ei se syntymättömän lapsen vakuutus jatkunut automaattisesti lapsivakuutukseksi niinkun joillain muilla vakuutusyhtiöillä. No, haettiin sitten vakuutusta, eikä alkanut päätöstä kuulumaan. Ensin tuli kirje, että asiaa käsittelee jokin alan asiantuntia, sen jälkeen tuli kirje, että vakuutusta ei myönnetä, koska lapsi syntynyt keskosena!!! Siis voi vi**u!!!! Ei myönnetä, koska on keskonen! Niin kun se olisi jokin sairaus! No, nyt mies oli soittanut sinne ja siellä pahoteltiin ja pyydettiin hakemaan vakuutusta uudelleen kun poika täyttänyt vuoden. Mies oli kysynyt vakuutuskäsittelijältä, että olisiko hän vuoden verran ilman vakuutusta lapselleen, tämä täti oli vastannut että ei olisi, niin sittten mies oli sanonut, että nyt kyllä menetätte yhden asiakkaan, koska nyt otetaan kaikki vakuutukset pois If:istä.
Soitin äsken Tapiolaan, ei sieltäkään mitään lohduttavaa tietoa saanut. Heillä raja 35 rv ja 2,5kg. No, Poika syntyi 34+5 js paino on yli sen 2,5, mutta se voi olla, ettei siltikään mene läpi....Kannattaa yrittää sanoin virkailija mulle...niinpä! Että voi sapettaa!!!!

Lapanen ens keskiviikko sopi näillä näkymin hyvin, ei ole ohjelmaa. Aron menee nkkumaan yleensä tossa 11-11.30 välisenä aikana, olisko siihen aikoihin sulle hyvä?


Nyt mä menen tekemään jotain muuta, että saan hermoni jäähdytettyä ennenkun soitan miehelle töihin...

Elza ja Aron 3kk
 
lyhyet neuvolakuulumiset ku poika heräs tos just näköjään =)
eli painoo 5360g kilo tullu kuukaudessa ja pituus 57cm...ihan hyvin kasvanu tissimaidolla...nannia ku annan aikas harvoin!
mut mut...ei ny ehdi enempää...
niin ja jutteleeko muitten vauvat hirveesti? meillä siis ikää se kuukaus ja 6 päivää...juteltu jo viikko ja sit osiaan ihmettelen sitä kääntymistä vieläki...kääntyykö teillä jo vauvat???

h ja v 1kk 6pvää
 
tyty nukkumassa vaunuissa,aamupäivä menikin yhden tutun luona venlan kanssa kylässä,siellä otti kahet viidentoista minuutin unet..oli tosi väsynyt kun kotiin tultiin,söi pullollisen maitoa ja nukku jo syliin..

tyty nukkua huiteli taas viime yönä klo 20 tähän aamuun 6.een..söi ja nukku sitten vielä puoli kaheksaan..
meikäläinen vaan jotenkin neljän aikaan valveutu,enkä meinannu saada enää unenpäästä kiinni..kyllä otti pattiin sitten kuunnella isännän kuorsausta ja venlan tuhinoita.

niitä joulukorttikuvia eilen otettiin..laitan tässä muutaman kuvan näytille.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1286187.jpg

ja seutaavaksi tuiman näkönen tonde =)

http://www.aijaa.com/v.php?i=1286191.jpg

haukottavaa tämä valokuvaus :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=1286195.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1286205.jpg
vähän punasilmäsyyttä havaittavissa :D

isäntä lähti iltavuoroon,kohta isommat likat tulee koulusta..jotain ruokaakin olis kehiteltävä.

vaipoista oli täällä jossakin vaiheessa puhetta ollut..tarttuuko muilla pampersin käyttäjillä se sisäosa vaipasta (mikä on pyllyä vasten) ihoon kinni?sehän on sellanen verkkomainen (ainakin 4-9kg vaipoissa)
muuten pampersit ihan ok vaippoja..oon myös lidlin vaippoja päivällä käyttänyt,mutta ne jotenkin valahtaa pyllypuolelta aina alas..et hyvä kun ei ole muutaman kerran tullut ohilaskua,kun niin alas on se vaippa valunut..vai onko se vaippa vaan erimallinen kun pampers..en ole kyl niin tarkkaan kattonut..

mutta..tääkin kuukausi olis kohta käsitelty..lauantaina olis jo eka päivä joulukuuta..

mutta nyt ruan tekoon.

niinukka ja venla
 
Pikaisesti tohon vakuutus asiaan..Mun kaveri meinaan sano just eilen etteivät saaneet tytölle vakuutusta kun syntymäpaino oli 2,8kg eli liian alhainen ilmeisesti.Tyttö ihan terve ja synty vielä viikon yli aikasena...en tiä mikä vakuutusyhtiö.Nyt kutsu käy isomman taholta :wave:
 
Nukkumisista Meillä nyt on ihan selvästi nukahdettu illalla paremmin, kun jätettiin se disflatyl illalla pois, nyt ei saa sitä siis ollenkaan. Itkutkin aivan kuin oilis vähentynyt. Alettiin epäillä sitä, koska kun päivällä ei anneta sitä, ja päivällä taas nukkuu tosi hyvin. No nyt seurataan tilannetta.

Eilen meillä nukahdettiin tuossa 22.30 aikaan ja pari kertaa piti tuttia antaa, lopullisesti nukahti 23.30 aikaan. Heräsi sitten klo 4.40 (tavallista aiemmin, saattaa normaalisti nukkua tonne klo 6 asti). Siinä sitten vaihdettiin vaippa, monesti isot kakat, nyt vaan isot pissat. Sitten tissille. Uudelleen unille tuossa 5.30 ja nukkui 9.30 asti. Aamupesuille, syömään ja pikku-unet klo 11.00-11.30. Taas syönti, edelliskerralla ei imenyt kuin yhden rinnallisen, joten tiesinkin, että herätään vähän aikaisemmin. Ulos nukkumaan 12.30, norm oltaisiin menty jo aiemmin, mutta odotin yhtä ystävää kylään, joka nyt sitten ei tullutkaan, että olisi edes vilaukselta nähnyt pojan. Ja nukkuupi nyt tuolla edelleen, yleensä sen 4 tuntia yhteensä.

Niinukka Juori tuon takia diskasin ens kättelyssä pambersit meiltä, kun tarttui ihoon se sisäosa kiinni. Ainakin ne ihan pieniimmät. Isompia ei olla edes kokeiltu. Kirjoitin siitä tuolla aiemminkin. Lisäksi valskasi, ainakin silloin joku viikko sitten, meidän vauva kun oli sen verran ohutreitinen ilmeisesti. Liberot ovat käyneet parhaiten.

Henkka81 Meillä on kanssa tuo poika sellainen touhuilija tuolla kopassa, kun sinne laittaa. Ihan jo ensi päivinä kotona, ei enää pysynyt kyljellään. Harvemmin nytkään, kun laittaa kyljelleen nukkumaan, yleensä hetken päästä selällään =) , pari kertaa ollut mahallaankin. Mutta epäilen kyllä että sellaisia tahattomia, touhuillessaan kääntynyt "vahingossa". Uskollisesti yleensä koetan aina nukuttaa vuoro kyljillä, mutta yleensä aina silti selällään. Ja yleensä toiselle puolen, jalkopäähän koppaa touhuillut itsensä , juuri vähän näkyy kaljua peiton alta :LOL:

Mutta nyt nappaan vaunut terassilta ja otan koiran mukaan ja lähdetään vähän ulkoilemaan :wave:

-Tytteli74 ja poika 6 viikkoa 4 päivää
 
voinko onnistua imetyksessä vaikka joudun antaan pullosta (imetyksen päälle) lisämaitoa pari kertaa päivässä? toinen satsi omaa lypsettyä ja toinen korviketta. lypsettyä en saa enempää koska poika syö niin tiheään muutenkin. ja sitä lisämaitoo uppoo n.100ml ainakin, siis vaikka oisin juuri tunnin imettäny! kauhee huonommuuden tunne kun en pysty ruokkimaan lastani!!! joka juuri taitaakin herätä uniltaan joten eikun keräilemään kimpsut ja kampsut telkun ääreen ja imetysmaratoonille.....
:wave: tilda
 
Moikka!

kiitos kaikille jotka vastailitte tohon fuzzi-kysymykseen! täytyypi kokeilla huomenna laittaa vaikka bambua ja kokeilla jos alkais toimimaan. käytettynä olen tuon vaipan ostanut, joten imu on kyllä tehossaan. harmittaa kyllä jos huomennakin tulee pisut läpi, ihastuin niin kovasti vaipan ulkomuotoon meidän tytön päällä =)

jee, neiti nukku jo toisen hyvän yöunen eilisen jatkoks! ihanaa kun nyt on saanu kahtena yönä ite nukkua ihan niin kauan kuin vain jaksaa. laitoin taas tuon hupullisen fleesepusakan sille päälle, mutta mistäpä sitä ikinä tietää mikä oli oikeasti kaiken takana...ens yönähän voidaan hyvinkin valvoa sama vaikka päällä ois mitä |O

ja kakkaa odotellaan edelleen...mies sano et viime kerrasta taitaa olla jo viikko aikaa, minkähänlainen lasti sieltä on sitten tulossa kun on sen aika :eek:
 
niinukka
ihania kuvia,varsinkin toi tuima tonttu kuva :heart:
meidänkin pitäis alkaa joulukortti kuvia ottaa

tilda77
älä ota stressiä siitä imetyksestä,ei kaikilla se oma maito riitä,niinku mulla..mulla meinas loppua maito kokonaan,siis ei tullu ku 40ml kerralla..sain sit lähes jatkuvalla pumppauksella ja imetys yrityksillä nostettua sen melkein kokonaan takaisin,ja lisäksi juon kotikaljaa ja vauvanilo teetä,joka lisää maidon tuloa,ja juoda ja syödä pitää hyvin ja ei saa turhia murehtia :)
kyllä se vielä onnistuu,mut hyvinhän sulla kuitenkin menee että imetät ja annat vain pari kertaa lisämaitoa..minä kun ensin imetän ja sit annetaan vielä 80ml korviketta päälle..meillä on ihan hirmuinen syöppö :heart:

me jouduttiin käymään päivällä päivystyksessä ton pikku herran kanssa..
sillä rähmi toinen silmä tosi paljo,lääkäri sanoi et sillä on kyynelkanava tukkeutunut toisesta silmästä,joka on vauvoilla vielä yleistä..saatiin kuitenkin tippoja tulehdukseen..ja poika van nukku koko sen ajan kun lääkäri tutki..pyysin katsomaan korvatkin,koska mun siskolla oli 2kk ikäisenä(nyt 3vuotias ilta tähti)jo eka korvatulehdus jonka yhteydessä silmätkin rähmi..ei muuten meinannu lääkäri katsoa niitä,kun sano et ei noin pienellä voi olla,mut olihan sillä mun siskollakin sillon..katsoi kuitenkin ja terveet korvat onneks oli..
lähetin liberolle joku kuukausi sitten palautetta kun meidän 3-6kg vaipat oli kaikki "teippi vammaisia",eli teipit oli vaipan imuosassa kiinni..tuli sit tänään 2pkt 5-8kg vaippoja..ihan hyvä kun just siirrytään noihin vaippoihin kun ei 3-6kg vaipat mee masun ympäriltä enää kunnolla kii,herralla on aikas pömppö masu :heart:

meillä on nukuttu yöt jo pitkän aikaa heräämättä..menee nukkumaan 23-01 ja herää 06-10..
viime yönä nukahti 01 ja heräs kun isi lähti töihin 06,joten nostin sen vaan omaan viekkuun ja sit nukuttiinki 9 asti..siitä sit valvottiin 14 asti ja nyt se on vieläkin niillä unillaan..pitää kohta mennä herättelee et jos saatais se nukkumaan "jo" 23..ollaan ite tällasia yö kukkujia ukon kanssa niin saatais edes tuo poju joka ilta nukkumaan viimeistään 23 niin jäis meillekkin kahdenkeskeistä aikaa..nyt syömään..

dogtor ja antton 6vko 3pvä

niin ja siitä ehäisystä vielä..enpä taidakkaan sit sitä e-piikkiä ottaa niin saadaan se vaavi sit ajoillaan..vaikka eihän sitä koskaan tiedä jääkö tää viimeiseksi vauvaksi..kun on jo nyt hirvee vauva kuume niin ajateltiin yrittää vuoden päästä anttonille kaveria :) pitää vissiin niihin pillereihin tyytyä..
 
Pikainen kysymys: Uskallanko laittaa vauvan yöksi selälleen nukkumaan? Kokeilin eilen unipussia eka kerran. Rauhoitti vaavin hyvin mut heräsi yöllä kun yritti pungertaa itteensä selälleen. Pussin kans ei pääse kääntymään ja siitäkös hermot menee. Me laitetaan aina kyljelleen kehtoon mut selällään hän aina herää. Pelottaa vain että tukehtuu jos heti syötön jälkeen laittaa selälleen. En osaa sit itse nukkua kun murehdin... Auttakee.
 
susa79
meillä nukutaan aina selälleen,ei nimittäin tuo poju suostu nukkumaan kylelleen,vaikka sen selän tukisikin esim.peitolla niin se kääntyy silti.mut se nukkuu selälleen niin että pää on sivulla..ja röyhtäytä hyvin ennen selälleen laittoa niin ainakin me tehdään..
 
susa79 meillä on nukkunut oikeastaan koko ajan selällään..olisikohan ensimmäiset pari vkoa nukkunut kylelleen,mutta yleensä tyty oli itsensä hilannut selälleen..pää sivulla,hyvin valuu puklut pois..elä huolehi,laita vain vauva selälleen nukkumaan.jos kerran hyvin siinä unipusissa nukkuu.
 
Meilläkin kakataan tosi harvoin. Eilen kakki sit viisi kertaa kun edellisestä kerrasta oli 6 päivää. Kiva, kun koko aika sai olla vaihtamassa vaippaa ja pesulla. Hyvähän se oli, että alko toimia. Meillä annetaan Levolacia joka päivä neidolle, mutta ei se ole tuota kakkaväliä lyhentänyt.

Minä en enää kerkeä tänne nettiin kovin tiuhaan, joten meidän kuulumiset tulee tälleen harvakseltaan. Viime su oli ristiäiset ja neidosta tuli Aino. Nyt pieni on kovassa flunssassa ja nukkumisrytmi kääntyi viime yönä päälaelleen. Nukkuun pantiin pikkasen ennen aamukuutta. Aamupäivä sit nukuttiin ja nyt pelkään, että virkistyy taas yöksi.

Nyt imeen räkää nenäimurilla neidolta :|
 
Elza Juu sopii toi aika! Pitäiskö mennä kaarinan keskustaan tai jotain...siis et mennäänkö kaffelle vai vaunuileen johkin? :)

Meillä rauhallinen päivä tänään ja uskalsin mennä Wiian kans hetkeksi uloskin, kun hain ton isomman hoidosta. Ainakin nyt ollu jo eilisen ja tän päivän ihan normaali, et en sit vaan tiiä mikä tyttöä vaivas, kun niin kuumeili. Huomenna tulee Aadan kummitäti meille kylään ja mun sisko tulee kans viikonlopuks ja hän on Wiian kummitäti eli tiedossa hetki "lomaa" kun kummit viettää laatuaikaa lapsien kans... :D

Jahans, taas kuuluu kutsuhuuto alakerrasta! Tarvii mennä!
:wave:
 
Huomenta!

Tänään lähdetään mummilaan, pariksi yöksi. Toivottavasti menis reissu paremmin tällä kertaa...No, sitä sitten jännätään. Mies on lähdössä mökkeilemään koko viikonlopuksi, niin siksi lähdetään kyläilemään. On sitten enemmän hoitajia pojalle. Niin ja ei noita isovanhempia näe niin usein, niin ihan lähteä. Saa vaihtaa maisem,ainakin hetkeksi.

Lapanen mulle on ihan sama, voidaan käydä kahvillakin, siellähän on se Naantalin Aurinkoinen siinä ihan Kaarinan keskustassa tai sitten se Aschan Euromarketissa. Mulla on molempiin semmonnen 20 min kävelymatka. Ihan kuinka vaan... =)

Nyt täytyy jatkaa pakkaamista, jestas että tulee paljon tavaraa mukaan!!!

Hyvät viikonloput kaikille!!!
 
isäntä lähti töihin ja tyty nukkuu ulkona vaunuissa..
olinkin oikein ahkera tossa,pesin lattiat,kun mies imuroi,ja sitten pesin saunan ja pesutilat.leivoin vielä joulutorttuja ja sellasia nimettömiä leivoksia,johon pohja on torttutaikinaa,siihen torttutaikinan päälle laitoin sinappia,kinkkusuikaleita,tonnikalaa,fetajuustoa,tomattia ja oreganoa ja juustoraastetta..tuli aivan ihania..

se olis taas viikonloppu esissä..miehellä huomenna alkaa yövuoro,ja vanhemman tytön kaveri tulee tänne meille viikonlopuksi..sunnuntaina se pitäs viedä kotiinsa.

venla on ollut ihan iisisti..illallakin nukahti ennen yheksää juotuaan 200ml maitoa..nukku neljään,joi 200ml maitoa ja sitten vielä koisasi puol kaheksaan..tuntuu että tota maitoa kuluu..olen tänään määriä laittanu ylös että kuin paljon oikein vuorokaudessa menee tota maitoa.

mulla selkä tullut jostain aivan kauhean kipeäksi..tuntuu että istualtaan ei pääse ylös,kun niin kipeä on.

taidanpa oikasta sohvalle pitkäksi,kun tuo neiti tuolla vielä nukkuu.

niinukka ja venla
 
Meillä kun isäntä on tämän päivän ylityö vapailla niin ajattelin sitten tekaista joutessani piparkakkujunan. Eihän siitä nyt mikään näyttely kappale tullut mutta onpahan iloa lapsille.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1290151.jpg

Sitten ajattelin kokeilla ottaa tytöistä joulukuvia, mutta yhteistyö oli vähän niin ja näin kun nälkä meinasi yllättää ihan kesken kaiken.


Emma
http://www.aijaa.com/v.php?i=1290135.jpg

Essi
http://www.aijaa.com/v.php?i=1290147.jpg

Piituli+kaksi pientä tonttutyttöä :heart: :heart: :xmas:
 
Mullakin on ollut viimeaikoina samanlaista vikaa aamuisin ja yöllä että selkään sattuu kun yrittää nousta ylös sängystä. Ja tuntuu että jalat ei meinaa kantaa aluksi, kestää vähän aikaa että pääsee liikkeelle. :/ :heart:
 

Yhteistyössä