-LOKAVAUVAT 2007-

Meillä Eeron olo meni toissa yönä niin tukalaksi, että mentiin tällä kertaa yksityiselle lastenlääkärille. Saatiin vihdoin lähete keskurille ja siellä oltiin lasten infektio-osastolla vuorokausi. Nyt on jo paljon parempi, vaikka edelleen tukkonen ja yskii. Höyryteltiin äsken suihkussa ja pyykit kuivaa sängynpäädyssä. Jospa se pikkuhiljaa menis ohi...

 
VILMA-ONNI
Onko eerolla rsv vai miten diagnosoivat? Itse täällä kauhulla odottelen, milloin se iskee.

Huomenna ristiäiset ja tänään on pitäny siivota hulluna ja lentää paikasta toiseen. Ei varmaan huomenna jaksa edes juhlia.
Vaari tilas täytekakut leipomosta ja jossain vaiheessa oli tullo informaatiokatkos ja kakun koristeet on siniset!!! Hain sitten vastaavat punaset kaupasta ja vaihdoin ne. Sit pappi soitti aamulla miehelle ja mies sano yhden tytön nimistä väärin |O
Sain täydellisen raivarin ja mies kuuli kunniansa. Soitti sit papille ja onneks oikaisi virheen.
Nyt jos joku asia menee vielä persiilleen, niin oon valmis hullujenhuoneelle... :headwall:
 
venla tuhisee tuolla sängyssään,ja pierrä puksuttelee..taitaa peiton kolkka oikein lepattaa kun sellasia paukkuja laskee :D

tyty sit otti ja suuttu kun pestiin naamaa ja sitten kaulaa,ja kun kävin kuivaamaan hänen kaulaansa niin siintä suuttu,huuti naama punasena aivan tikahuksissa..sitten kaiken hyvän päälle kävi vielä yskittämään..kyllä oli toisella naama näkönen,kyyneleet oikein silmistä valu,sitten tosiaan pitkää oli alahuuli lörpöllään.. :'(

olen huomannut venlalla että kun sitä käy itkettämään,niin hällä menee punaseksi silmän ympärykset..aivan samalla tavalla kun minulla..minusta näkee heti jos olen meinannutkin itkeä..silmänympärykset punaset .. :eek:

piituli kivan näköinen junapipari..siis pipari juna.. :D
ja tytytkin ovat niin tomeria tonttutyttöjä =)

meidän joulukortti kuvat tulivat..nopeeta on toiminta..keskiviikkona laitoin ne kuvat,niin tänään oli jo postilaatikossa.
tuli sitten kirjoitettua jokaiseen korttiin pieni joulunen runo.

kuinka paljon laitatte joulukortteja?

ite laitan sen 20-22kpl..vakiintunut nyt vuosien saatossa.

pitää sauna lähtee laittamaan päälle,kohtahan tuo ukkokulta tulee töistä.
 
Mileko: Tuttu tunne! Mä menen sieltä mistä aita on matalin eli tilaan kaikki valmiina, mut silti! Ei tuo poitsun kans niin vain tehdäkkään valmisteluja. Isäntä ollu yövuoroissa ja nyt pikkujouluissa. Oon yksi valvonu flunssan kourissa vauvan kans öisin. Univelat painaa ja tekemättömät hommat ahdistaa niin että sain jotain stressi ihottumaa. Siellä mä sit kaupungilla painoin juoksujalkaa viimehetken asioilla ja raavin itteeni kuin mielipuoli :eek:

Mitenhän viuviu (huomenna vasta Inka) on antanut äidin valmistella ristiäisiä?

Joulukortteja tilasin 20 mutta vielä jäi pari uupumaan. Normaalisti en laita olleenkaan, mutta nyt tuo vaavin syntymä sai mut innostumaan.

Hienoa Gwendolyne! Vauvanpesähän on oikea menestys tuolla odotuspuolella.

Huomenna tuleekin sitten monta nimiuutista. Ei ainakaan vielä ole sattunut kahta saman nimistä vaavia meidän palstalle. Pitää varmaan hipsiä nukkumaan ja toivoa kovasti et poitsu nukkuu nyt ees jonkun tunnin. Oiskohan nyt joku tiheän imun kausi kun saa rintaraivareita ja heräilee parhaillaan tunnin välein tissille.

*muoks, tai sitten tuo stressi on tyrehdyttänyt maidontulon...
 
Mileko RS-virus-testi oli negatiivinen. Oli/on normi lenssu, mutta noin pienellä menee sit paikat helposti tukkoon.

Nyt on yö nukuttu... Eero söi illalla 21 maissa vain 80ml ja mentiin maate. Vasta viiden maissa alko ähistä ja päätin antaa maitoo. Söi hädintuskin 60ml ja sen jälkeen yski ja kako limaa reilu vartin mun sylissä. Aina välissä torkku, kunnes taas alko... Soitin osastolle ja seurailen nyt tilannetta puol 8 saakka. klo 8 osastolle menee lääkäri ja tarvittaessa mennään sit sinne. Ei ihan normaali Eero kyllä nyt ole. Yövaippakin oli puolikuiva. Eilinen kakka imeytyi vaippaan. Kun nyt ei masutauti vielä iskis...

Iskä makaa sohvalla rapulassa :LOL: :LOL: :kieh: :kieh: :xmas: :xmas:
Vietti eilen pikkujouluja/läksiäisiään töistä ja oli pojat kuulemma juottaneet teguilaa sun muuta. Kuulin, kun kävi pytylle juttelemassa, mitä ei ennen oo tehny. Onneks tajus jäädä sohvalle, ettei saatu Eeron kans viinahöyryjä itteemme. Sen verran vahva tuo käry jo olkkarissa... :x

Nyt aamukahveen keittoon ja seuraileen Eeron oloo.

Ps. Joulukortteja laitan liikaa... varmaan 30 ainakin.
 
Silmät ristissä piti sitten vielä koneelle raahautua ennen tositoimia :D
nyt rupee jo jänskättämään.
Viime yönä pääsin pötkölleen yhen maissa, tyty heräs saman tien syömään |O ja kun se saatiin nukkumaan, niin 2 vuotias alotti jokaöisen huutokonsertin :headwall:
Käytiin viikko sitten lääkärissäkin sen takia, mut syytä ei löytyny. Öisin vaan huutaa ja valittaa mahaansa. Oikein sääliks käy. Vauvana todettiin refluksitauti (äidiltään periny) ja ajattelinkin, et oisko nyt ruvennu vaivaamaan. Stikseillä oon useemman kerran pissaa testannu. Aamulla näyte puhdas, mut illalla tikku näyttää verta, proteiinia ja leukkareita :/
Ärsyttävää, kun ei nuo terveyskeskuslääkäritkään tunnu aina ottavan tosissaan |O
Sillon 2 vuotta sitten, kun tyttöön iski se rsv ja käytiin terveyskeskuksessa, niin lääkäri sano, et on ihan normaalia, et lapsella on 7 infektiota vuodessa. Niin varmaan onkin. Neljännellä käynnillä tytöllä ei henki enää kulkenu kunnolla, suun- ja nenänympärys sinersi. Lääkäri katto tyttöä, kirjotti kiireesti lähetteen ja sano, et täytyy viedä heti kysiin ja pystyasennossa. Ois tehny mieli sanoa, et eikös nää infektiot pitäny olla ihan normaaleja. Viikko oltiin sitten tupaten täydellä osastolla ja päästiin jouluaaton aattona pois. :xmas:

Eilen saatiin videokamera ja päästään kuvaamaan ristiäiset videollekkin :heart:
Kiva muisto jää tytöllekkin ekoista juhlista.
Vielä kun itse jaksais iltaan asti...

Niin ja kortteja lähtee vajaa 80... :ashamed:
 
kaikki täällä näköjään joulua suunnittelee...ite oon jättäny ny kaiken viime tingaan...eli mitään lahjoja en oo ostanu ja korteista ei vie hajuakaan....mut yleensä sen 20 niit lähetetään....miten te jaksatte????!!!!

sit kysymys vauvaan liittyen...elikkäs tappeleeko teijen vauvat unta vastaan??
meil ny pari iltaa menny tapellessaan....ite on ihan väsyny,mut kitisee vaan....mistähän vois johtua?

mut joo...kai munki pitäis tosiaan ruveta pikkuhiljaa miettiin niit lahjoja....yritän ainakin =)

henkka ja veeti kk ja viiko
 
Joulua täälläkin suunnitellaan! Ajoissa oon kans ollu liikkeellä ni ei käy niin ylivoimasex.. Kortteja n.35 menee maailmalle, osa ihan käteen annettuina. ne on melkeen valmiit, odottelee enää extrafilmiltä kuvia :LOL: Eli Pihlasta napattiin kuva lampaantaljalla, rekvisiittana muutama joulupallo. Taustapuolelle kirjottelin Uppo Nallen-joulurunon.
Lahjat pääasiassa hankittuna tai ainaskin tiedän suurin piirtein mitä hankkia!

Ainoo mikä aiheuttaa pään vaivaa on se ruoka.. En oikee oo mikään keittiöihminen..Mun isä+pikkusisko on aattona tulossa syömään,nyyttäriperiaatteella. Isä savustaa ainakin kalan.

Kyllä mä kans koen et pikkunen vastustaa unta.. Nyt pikkasen helpottanu mua ko käänsin pinniksen sängyn viereen ja saa siellä pitää kättä ni tuntus typy rauhottuvan paremmin. Tai ainaski kuvittelen niin.

Jaahast! Typy tissille ja pikku hiljaa ulkohommiin.. Aattelin lähtee hevosta ajamaan!

 
Ihana kuva Henkka,molemmat hymyilee oikein hienosti :)
Meillä ei taaskaan kakkaa oo kuulunu...Tiistainakohan Pessi väänsi oikein vihreet kamalan hajuset liejut ja sen jälkeen ei oo mitään vaipassa näkyny.Pierut haisee ihan kamalan pahalle et kyllä sielä suolessa jotain taitaa olla...tulis vaan pihalle.Eilen aloin antaan mallasuutetta,saa nähdä koska pankki räjähtää :LOL: toivottavasti pian kun kovasti poika ähistää ja änkee mut ei tulosta.

Eilen sit päätin että nyt alkaa Pessi nukkumaan yönsä omassa sängyssä,niin paljon paremmin ite nukun kun saan rauhassa nukkua.Illalla sit sain 23aikaan Pessin omaan sänkyyn nukkuun,heräs 02.40syömään ja sain nukahtaa vähän yli 3 omaan sänkyyn takas.Sit heräs 6syömään jollon otin viereen...sit tuo isompikin ilmesty jossain välissä ja nukuttii melkein 8.30asti.Ja heti on ihan virkee olo kun on saanu yksin nukkua... =)
Tänään sit on siivoiltu ja joulukoristeet kaivetaan esiin kun Peetu herää päikkäreiltä. Nyt kummatkin pojat nukkuu,Pessi nukahti 10aikaan partsille ja vetelee vielä hyviä unia sielä.Tuo onkin ollu loistava homma kun oon Pessin alkanu nukuttaan ulos aamupäivällä,nukkuu sielä yleensä 9-13..Saa mukavasti touhuilla aamusta ite.

Tänään tarvii varmaan ottaa Pessi mukaan saunaan,tai siis siihen saunan pesuhuoneeseen pesulle jos auttas vähän tohon kakan tulemiseen lämmin..

Tuossa miun hymypoika
http://www.aijaa.com/v.php?i=1292951.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1292962.jpg

yksäiti+pojat
 
Mulla on ihan kaamee kapula :headwall: :headwall:
että pitikin lähteä eilen käymään tädin kanssa yhdellä,joka meni sit silleen et no otetaan toiset,otetaan kolmannetkin jne..kyllä en ihan heti ota..isi hoiti kiltisti anttonia kotona kun äiti oli vähän viihteellä..no eipä ollu edes hirven hauskaa kun oltiin tässä paikallisessa pikku pubissa,jossa ei liiemmin porukkaa käy :LOL:
ihanan näköisiä naperoita teillä kaikilla..
pitäis tässä alkaa askartelemaan enkeleitä ja tonttuja,huuh ei oikein happi tähän hommaan riittäis..mut minkäs teet kun maistui tuo kossubattery liiankin hyvin :)

dogtor ja anton 6vko 5pvä
 
venla nukkuu vaunuissa ulkona jo toista hukia,aamulla nukku klo 10.30-12.välillä kävi tankkaanassa,ja nyt on nukkunu 13.30 asti..kohta jo kaks tuntia...

aamulla vein isot likat kaupunkiin joululahja ostoksille..itekkin kävin vielä muutamat lahjat ostamassa..nyt isäntä lähti ne sieltä hakemaan pois..en jaksanut enää ajella tänä päivänä..kyllä oli kaupungissa porukkaa..

hyviä kuvia yksäiti ja henkka

jotenkin ramasee,mutta ei vaan kehtais pötkölleen käydä,verottaa sitten yöunia.

niin tosiaan toivottavasti yodottaja on selvinny ristiäisjärjästelyistä ja ristiäisistä..

onko teillä mitä lempinimiä vauvoille,millä heitä kutsutte?

meillä kutsutaan venlaa mm. makkara,maiskis,iitukka,mussukka.. :D
joskus tulee sanottua vielä vunttuseksi..kun koko odotus ajan hää oli vunttunen. :)

mutta nyt tulikin venlan kummitäti käymään..täytyy mennä.

niinukka ja venla tasan 2kk =) hui kauhistus ..vastahan hää synty..
 
Hei hehkutankohan liian aikaisin :D , mutta tytöt ovat nukkuneet nyt kolmena yönä peräkkäin pitkän pätkän. Emma klo 20.00-03.30 ja Essi klo 22.00-04.00.

Essi on meillä se joka ei meinaa nykyään iltaisin nukahtaa vaan ährää ja vääntää omassa sängyssään minkä ehtii, tuttia pitää laittaa sen sata kertaa sitten jossain vaiheessa aina rauhoittuu. :snotty:

Eilen olimme täällä meilläpäin Joulun avauksessa (jouluvalojen sytytys ja ilotulitus), likat nukkuivat koko homman ajan. :xmas:

Tänään olisi taas suur urakka kun kylvettää tän meidän revohkan. :p

Piituli+typsyt :heart: :heart: :saint:
 
Pojasta tuli sitten Eeli Oliver :heart: Juhlat meni mukavasti. Pienen katastrofin aiheutti vaan miehen suku joka saapui tuntia liian aikaisin. Oli varannut tuon viimeisen tunnin itseni laittamiseen. Olin pelkissä sukkahousuissa ja meikittä kun ekat vieraat saapuivat :eek: En saanut otettua valokuviakaan kun aika meni kahvia kaadellessa jne. Pöydästä tuli ihan nätti, mutta Sara´s Cateringista tilaamani kakku oli pettymys sekä maultaan, että ulkonäöltään. Pitää varmaan rueta siivoamaan jälkiä. Paljon onnea muillekkin nimen saaneille!

Henkka: Unitaisteluita täälläkin.

Susa ja Eeli
 
Tämä äiti kävi tänään ensimmäisen kerran yksin shoppailemassa. Ostin itselle ristiäisiin uuden paidan ja tytölle juhlamekon. Tuota tytön mekkoa ei ollut tarkoitus ostaa, mutta kun eteen tuli niin vastustamattoman kaunis niin ei voinut olla ostamatta :whistle: Mulle käy lähes joka kerta silleen, että tytölle tarttuu mukaan jotain. Tytöille on toinen toistaan ihanampia vaatteita kaupat pullollaan.

Vauvan kans menee edelleen samaa rataa kuin ennenkin. Yöllä syödään sen kaksi kertaa, mutta enää ei itke kun herää syömään, alkaa vaan silleen ähistä kun on tullut ruoka-aika. Iltasellahan meillä on ollut aikaisemmin melko vaikeaakin, mutta suunta on parempaan päin ja yöunillekin olen saanut jo yhdentoista pintaan. Vaikka ei kai tuo vieläkään ole pikku vauvojen nukkumaan menoaika :whistle:

Meillä vauva hymyilee jo kovasti ja voi että se on ihanaa! :heart: kyllä noista hymyistä saa niin paljon uutta virtaa! Tuntuu että ihan erilailla jaksaa nyt kun vauva jo seurailee, juttelee ja antaa noita maailman ihanimpia hymyjä äidilleen. :heart: :heart:

Mukavaa lauantai-iltaa

Katjanna, isosisko ja apinanpoikanen 7vko
 
Jollain (en nyt valitettavasti muista kellä) oli ristiäisissä pöydillä koristeena vaaleanpunaisia helmiä / lasihelmiä / -helminauhaa... Ihana idea, mistä moista mahtaisi saada??

Muuten meille ei kummempaa, arki kulkee aikalailla neidin ehdoilla. Päivisin ei uni juurikaan tahdo maittaa, yksi pidempi päiväunipätkä (3-4h) parvekkeella maistuu, sisällä ei tahdo nukkua ja sitten ollaankin välillä väsyneitä ja kitinää kuuluu. Pikkupikku pätkiä aina ruokailun päälle. Yöt on pääsääntöisesti onneksi menneet mukavasti 22-08 kahdella syötöllä joihin menee kumpaankin kylläkin noin tunnin verran.

Kiitos vastauksista!
Toivotaan ja neitokainen 3vko 5pvä
 
Heips! Ihania kuvia taas kerran ihanista vaaveista :heart: . Pakko tulla kehumaan että meillä nukuttiin ensimmäinen 5 tunnin pätkä viimee yönä..JEE :p Poitsu nukahti siinä 9.30 ja heräsi vasta 02.30! En ollut uskoa silmiäni kun kelloa tihrustin. Ihmeyö jatkui vielä tämänkin jälkeen. Poika söi nukahti ja heräsi uudestaan vasta 7 aikaan, söi uudestaan ja ylös noustiin vasta 9.00. Tahtoo lisää tällaisia ;)

Unta vastaan taistelua
on meillä ollut nyt parin viikon ajan joka ilta. pahimmillaan iltakitinää ja nukutusta on kestänyt 3 tuntia! Itse mietinkin voisiko tuo liittyä osittain tähän ikävaiheeseen kun poika selvästi on löytänyt kätensä ja ihmettelee muutenkin selkeästi enemmän maailmaa, eikä tästä johtuen malta nukkua?? Osittain meillä kyllä itketään tuota masuakin :'(

Eritoten yliväsymys aiheuttaa meillä pahimmat unta vastaan taistelut. Tällöin ruokakaan ei tahdo maistua, eikä oikeastaan mikään kelpaa! Eli täällä yritetään tällä hetkellä sitkeästi panostaa onnistuneisiin päiväuniin, jotka meillä selkeästi heijastavat myös mukavaan iltaan :) , tosin helpommin sanottu kuin tehty :LOL:
 
Yritetään kolmannen kerran kun vielä muistais mitä kirjoitin aiemmin :ashamed:


Kyllä lokamassujen pienokaiset ovat hienoa "kuukausikertaa" kun hurjan suloisia lapsia kaikilla on :D Oottekos samaa mieltä?


Meillä Kiia kukkuu edelleen yöllä. Viime yönä veti kyllä ennätyksen. Nukahti kunnolla vasta klo 2 :eek: Kyllähän aikaisemminkin nukahti monta kertaa mutta uni ei kestänyt kuin 10min-60min ja taas oltiin niin pirteätä likkaa että :kieh:
Äiti ei kyllä ollut yllättäin.. Nyt Kiia on mummin tykönä. Äiti lähtee klo 7 aamulla päristelemään Kouvolaan josta meen ystävän kanssa Hesaan nukke- ja naalemarkkinoille junalla. Illalla vasta kotiudun. Isi jää kotio noiden terroristipoikien kanssa. Terroristi kuvaa kyllä hyvin. Ne on olleet IHAN mahottomia koko viikon |O Joulustressi alkaa ilmeisesti niillekin jo pukkaamaan päälle. Hyppivät ikkunasta toiseen kurkkimassa tonttuja ja joulupukille sanoi 6v että ei ihan aina jaksanut olla kiltisti vaikka kuinka yrittää. Miten nii yrittää :kieh: Pikemminkin yrittää olla kuin mettän elävä ja siinä kyllä onnistuukin :whistle: Että näin.

Meillä pikku neiti on "allerginen" isille ollut nyt muutaman päivän. Kamala huuto päällä hetkessä kun isin syliin menee. Ja pelkästään isin juttelukin saattaa saada huudon aikaiseksi :eek: Kysymys kuuluukin että ei kai noin pieni voi vielä alkaa vierastaa vai voiko? Sama kävi viime v.loppuna kun tätini tässä kävi. Ensin ei mitään ja ihan yhtäkkiä toinen ei voinut Kiialle sanookaan mitään tai neidin alahuuli alkoi väpättämään ja surkea itku pääsi. Sellanen pahanmielen itku :( Mistä lie johtuu? Isi yrittää kovasti peitellä ettei muka haittaa mutta kyllä sen huomaa että mielensä pikkusen pahoittaa. Yhtään en muista milloin pojilla vierastaminen alkoi....

Vaipoista on jotain juttua ollut. Pampers aiheuttaa märät kyljet (fuskaa pahiten), muumi vaippaihottumaa joten liberoa käytetään :)

Joulukortteja meiltä lähtee liikkeelle n. 40 kpl. Yleensä oon ne itse tehnyt mutta tänä vuonna en siihen jaksa alkaa.

niinukkako
kyseli lempinimistä.Rakkaalla lapsella on monta nimeä... Kiia on äidin höpönassu, kipsutin, tylleröinen, mussukka, kiljukaula, typykkä, kullanmuru, pallero ja prinsessa jne. Etenkin prinsessa.Varmaan raukka luulee isompanakin olevansa oikea prinsessa kun sitä äidiltä ja mummilta kuulee :LOL:


Jaahas, pitäisköhän tän mamman mennä maate että jaksaa aamulla herätä
 
Toivotaan Ne helminauhat on tiimarista ja siin on vaal.pun. sydämiä rautalangassa. Ostin ne jo pari vuotta sitten, mut sitä on ollu kaiken värisinä kyl vielä myöhemminkin. Ja helppo sellasta on itekkin tehdä, kun ostaa vaan helmiä ja pujottelee ohkaseen rautalankaan. :)
Meillä ollut häissäkin samaa nauhaa, mut punaisena...Mut siis tiimarissa on kyllä kaikenlaisia nauhoja esim. ruusuilla. Mä olen tämmönen askartelutarvikehamsteri ja tuolta kaapeista löytyy aina mitä millonkin tilanteeseen sopivaa! :D ;)

Meillä mennyt viikonloppu kivasti... Ulos ei oo ollu asiaa, kun on niin pirun kylmä tuuli ja Wiia just oli siinä kuumeessa. Illalla leivottiin tyttöporukassa ( Minä, Aada ja mun sisko) pipareita ja juotiin aikuiset glögiäkin pikkujoulun kunniaksi! :xmas:
Huomenna joulumarkkinoille... Voih... on tää joulun odotus ihanaa! Nyt kun ei oo vielä sitä lahjastressiä... se iskee vasta pari päivää ennen aattoa! :kieh:
No mut nyt unille!
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
 

Yhteistyössä