*LOKAVAUVAT 2007, VOL5*

En mä ainakaan anna eemeliä yhtä yötä pidemmäksi aikaa yökylään vielä piiitkään aikaan. Toinen vanhemmista voi olla pois, mutta kyllä toisen on oltava paikalla. Ehka sitten vuoden päästä voisin antaa, mutta onneksi sitä ei tartte nyt miettiä.
 
Meilläkin Anni on ollut aina vaan yhden yön yökylässä, ja on nyt 3v 4 kk. On ihan hirvee kynnys ajatella että ois "vieraalla" monta yötä. Ite oon kyl ollut reissussa useampia öitä, mut silloin Anni ollut isin kans. Nyt en Mintusta oo vielä irti päästänyt ;) niin ajattelin että sit elokuussa voitais miehen kans lähteä eka kerran 4 vuoteen yhdessä jonnekin enemmän kuin yhdeksi yöksi... 4 yötä ajateltiin olla. Minttu on silloin 10 kk. Tuossa artikkelissa sanottiin että ½ vuotiasta ei voi vielä jättää. Milloinhan lapsella sitten on sellainen ikä että voi jättää?? Mitä mieltä olette? Siis toki vanhempi itse tietää parhaiten, milloin tuntuu luonnolliselta, mutta näin niinkuin ajatellen lasta ja sitä, saako siitä traumaattisia kokemuksia vai ei.
 
Minttu kääntyi juuri ensimmäisen kerran :D :heart: :heart: Koko päivän äkistänyt ja yrittänyt, mutta näköjään odotti että isikin pääsee katsomaan ja heti kun heräsi pökäs itsensä ympäri. Missä ne meidän vauvat on?? |O
 
Oululaiset : avoimen päiväkotitoiminnan jatkamista puoltava adressi ois allekirjoitettavissa, jos pidätte hyvänä että säilyis ...
http://www.adressit.com/kerhot

Jeps - kävi vieraita, ihan kiva - tuli jopa kokattua... paitsi Viu luiskahti yliväsyksi. Miten teillä - pysyykö homma hanskassa jos ootte menoissa, vieraissa tai on vieraita ? Musta on silti hemmetin hankala sanoa, että 'ei me näemmä nyt osata rauhoittua nukkumaan/syömään ...' - noh, väliin onnistuu ihan hyvin nuo vieraassakin seurassa , väliin ei...

muoks... poistettu... en taida jaksaa ottaa mahd köniin kumminkaan :)
 
Sannille on kasvanu jokin vieteri. Minä joudun kääntämään sannin masulta selälleen, kun ei itse osaa, mut pojauttaa ittesä välittömästi takasin mahalleen ja alkaa huutaa apua. :headwall:
Koko ajan kuuluu leikkimatolta sellanen kurlutus, kujerrus ja murina.
Meillä noi päiväunet menee sillee, et aamupäivällä 10-45min., puolilta päivin 2-4 tuntia ja sit illalla pikkutirsat ennenkun menee yöunille n. klo.21.
Velliä annan joka syötöllä sillee, et on puolet maitoo, puolet velliä. Pelkkää maitoo ei suostu ees ottamaan. Tänään maistettiin eka kerran mustikka-vadelmaa ja tuli kyl tosi söpö irvistys... :LOL:
Alesta ostin jo puuroja valmiiks ja sitä täällä mainostettua peruna-porkkanavelliä...

Yökyläilystä vielä sen verran, et meillä noi 12 ja 10 vuotiaat on ollu pisimmillään viikon mummolla vuos sitten. Sit toi pian 6 vuotias on ollu max 3 yötä vaarilla nyt ihan lähiaikoina. 2 vuotias on ollu vaan yhen yön ja halus sitte ite kotiin. Sanni ei oo vielä yökylässä ollu, mut aattelin tos keväällä kummitädiltä kysyä josko ottas. Viimestään kuitenkii elokuussa.





 
Hieno homma Topsy2!! Vai pitäiskö sanoa että hienoa Minttu =)

Jatkan omaan kysymykseeni. Eli meillä kans "liikutaan" tosi paljon niin että ei viltillä lattialla pysy. Sängyllekään ei uskalla enää yksin jättää kun menee mahalta selälleen ja selältä mahalleen monta kertaa putkeen, hyvä ettei yks päivä ehtinyt tipahtaa lattialle.
Meillä kans tyttö laittaa jalkoja konttausasentoon mut yläkroppa ei vielä mukana pysy. Ja omassa sängyssä herätessään on aina poikittain.
Katoin omasta neuvolakortista niin minä ite oon alkanu konttaamaan 5kk. ikäisenä, aika aikaisin.
Kyllä sitä nyt odottaa et tyttö lähtis liikkeele mut sit ku se lähtee niin varmaan toivoo ettei viel oiskaan lähteny =)
Onhan tota enää aika vaikea vauvaksi sanoa :D
 
Tervehdys,meillä ei ole ollut lapset yökylässä oleskaan,esikko 4v8kk,kakkonen 3v6kk ja sit tää pienin 24 pvä 4kk. Mun mielestä sitten ,kun lapsi on tarpeeksi vanha itse sanomaan, haluaako olla yötä jossain vai ei ,niin jätän yöksi sitten vaik mummon luo.
Meillä kääntymistä vasta harjoitellaan kovasti, mut lattialla ollessa liikkuu ns napansa ympäri,eli jaloillaan liikuttaa itseänsä paikasta a,paikkaan b.
Joo kyllä sitä jossain välissä olis toivonut, että noi isommat olis pysyneet ihan aloillaan
:LOL: .Miten noi voi saadakkaan, niin paljon sotkua aikaiseksi ja pienessä ajassa.
 
Meillä on ollut yleensä hoitaja kotona yötä, jos on ollut tarvetta.
Nuo 7 ja 10v ovat olleet mummolassa tms. 1-3 yön putkia, ovat jo sen verta isompia.
Tätä pienintä en ole vielä jättänyt kellekään hoitoon yhtään, maaliskuun lopussa mun isä vaimoineen on tulossa yöksi, ja tarjosivat optiota meille iltalomaan. Se jää sitten nähtäväksi raaskinko minnekään mennä, ja osaako tämä veijari silloin jo juoda pullosta.
Musta vaan on ihan kamalaa arvostella ja haukkua että kuinka joku voi jättää hoitoon, ja toisaalta haukutaan että jos ei jätä niin on vähintään sekaisin. Jokaisella on niin erilainen se tukiverkosto, ja se oma väsymys painaa eri tavoin. Itse en ole vielä ollut valmis jättämään, mutta en yhtään paheksu niitä jotka niin tekee.
 
Jaaha, äippä kävi hoitamassa velvollisuudet... oli valtuuston kokous...

Tosta yökyläilystä vielä... Kaipa jokainen itse tietää koska on valmis päästämään omat lapset yöksi kylään. Mä en mielelläni anna ainakaan alle vuoden vanhaa pidemmäksi aikaa, tai oikestaan ennenkuin itse osaa sanoa haluavansa mennä. Yhdeksi yöksi voin antaa tohon mummille, kun on kuitenkin pihanaapuri. Toiselle mummolle en anna, kun ovat niin kaukana. Meille saa tulla hoitamaan, mutta remontin takia toi meillä yöpyminen on vähän hankalaa.
 
ensinnäkin topsyko kaipaili vanhan piian ohjetta
tässä se nyt tulee.

2dl maitoa
1dl sokeria
½ hiivaa
1 kananmuna
vajaa tl suolaa
50g voita
jauhoja sen verran et kapustalla pystyy hämmentämään.
tein kaksinkertasen annoksen niin tuli uunipannullinen.

ja milekolta saatu kakun ohje..joka on toooosi hyväää :p

7.5dl vehnäjauhoja
6dl sokeria
1.5tl suolaa
3tl leivinjauhetta
7.5 tl vaniliinisokeria
3dl maitoa
2,5dl voisulaa
3 kananmunaa
kuivat aineet ekana sekasi,sit lisätään maito, kananmunat ja voisula.
tulee 2l kakkuvuoka,tai kaks pienempää vuokallista.
olen tehnyt suklaakakku version,myös.laitoin vaan suklaa rouhetta ja kaakaota en mitannu kyllä minkä verran,ja kuorrutin sitten suklaatomusokeri seoksella kun kakku oli jäähtyny.ja hyvää oli..ja meillä mies tykkäs..yleensä ei syö mitään kuivia kakkuja..ja näyttihän tuo muillekin kelpaavan :D

mie vein tänään kamalan kuormallisen vaatteita kirppikselle..huh huh,kyllä immeisellä pitää olla vaatetta..mitä ei pidä..tuolla kaapeissa vaan lojuuvat..ja venlankin vaatteita..sellasia mitä ei ole ku yks tai kaks kertaa pidetty päällä..omia vaatteita en kerenny vielä kaikkia setvii..kun noissa penskojen vaatteissa meni puol päivää hinnotellessa.

yökyläilystä..eipä meilläkään venla ole vielä ollut missään yökylässä..ja tuskin tulee olemaan..kotona saa olla..kun onhan näitä vahtijia jo omasta takaa..
paitsi tyty taitaa ruveta vierastamaan..eilen huuti jolohuutoa kun tuo keskimmäinen tyty otti syliin,ja sama juttu tänään :eek:
piti miunkin kesken saunan löylyn tulla toista rauhottamaan :eek:

 
ainiin meilläkin olis tuo kissaverkko tuolla,kertaakaan ei olla käytetty,vaikka kolme kissaa meillä..eipä nuo ole tupanneet ulkona vaunuun,sisällä tuo vanha kissa erehtyy välillä tyhjiin vaunuihin nukkumaan..mutta niska pers otteella lähtöö sieltä vähän äkkiä.

ja koiran karvanlähdöstä nyt ei niin kamalasti lähde..mutta kauhulla ootan kevättä..sitten kun kaikilla elukoilla varmaan karvat putoo..saapi tää mamma imurin kanssa heiluu oikein urakalla.
onneks tuo koira ei ole enää tupannu meijän sänkyyn,jossakin vaiheessa oli aina jalkopäässä nukkumassa.sillo ku venla synty niin en antanu enää tulla edes tonne jakopäähän..nyt yöllä koira sit herroiks nukkuu tuolla kahen istuttavalla sohvalla..oikein pitkin pituutta siellä röhnöttää :D
 
lhs
Iltaa täältäkin! Hiki päässä kun jumpassa kävin kipeyttämässä itteni, viime viikolla sain paikat niin helliksi, ettei meinannu kyykkyyn ja ylös päästä :whistle: Pakko raahata ittensä jumppaan, saa edes 1h viikossa ihan omaa aikaa, eipä sitä paljon pidemmäksi aikaa illalla voisikaan tuota tissitakiaista jättää..on meinaan illalla nykyään tankkus sessiot!

Yökyläilystä..Minä olen imettänyt sen verran pitkään (yli vuoden) kumpaakin, niin yökyläilyt on automaattisesti jäänyt tuonne lähemmäs 2v ikää. Esikoinen 5v pyytää joskus nykyään ihan omatoimisesti yökylään mummujen luo, ja pääseekin sillointällöin. Kohta 3v on ollut muutaman kerran yhden yön. 2 yötä on pisin aika putkeen minkä on isompi ollut yötä pois, ja pienempi siis yhden.
Tyttöä en vielä voisi kuvitella aikapäiviin jättäväni yökylään, katsotaan sitten joskus..Ihan jo imetyksen takia ei nuo kyläilyt onnistu, mutta isoin este taitaa olla ikävöivä äiti :LOL:

Tuo rotta tapaus oli aika kamala, minä olen aina pelännyt, että joku eläin menee vaunuihin. Onneksi nykyään ei ole sitä pelkoa, kun meillä on tuollainen kylmä eteinen , jossa lämpötila on kuin ulkona. Tyttö nukkuu aina siellä vaunuissa, ei pääse elukat, ei tuiskut, eikä tuulet, mutta on muuten kuin ulkona!

Jaahas, kohta saunaan! :)
 
Tarttee kyl munkin lukee toi kyläily ketju...Täälä ollaan "ahkeria" yökyläilijöitä... :ashamed: :ashamed: tai siis Peetu on n.5kk eteenpäin ollu yökylässä mummilassa,tädillään ja kummisedällään yhden yön siis kerrallaan ja noin kerran kuussa.. Ja tuossa kaverin kans suunniteltiin et aletaan Peetua ja hänen ystäväänsä ottamaan yökylään..siis sillain et tää Peetun tyttöystävä tulee meille joskus ja toisin päin...kovin ovat innoissaan ajatuksesta ja usein huudon kanssa iltasin vaan toisistaan eroavat. Pisimmän ajan Peetun on ollu viime heinäkuussa mummon(mun äitin) kanssa mökillä Imatralla viikon... mä täälä sit mahan kanssa hoidin muuttoo.Peetu ei ois pois sieltä lähtenykkään,tais mulle olla kovempi paikka.
Pessi on sit ollu kerran yötä tossa viereisessä talossa mun ystävällä ketä näkee päivittäin ja on menossa nyt 23 pvä sinne kans.Kerran kuussa tahti siis meinaa jatkua täälä edelleen,sano kuka mitä sano. Eri asia tietenkin jos ei lapset viihdy niin sit ei tietenkään. Ja pahimpaan vierastamis aikaan ei Peetu ollu yökylässä,eli en oo koskaan itkien jättäny lasta yökylään.

No mut nyt meen lukeen sitä ketjua niin voin jatkaa ihmettelyä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Mä haahuilin kanssa tuolla vanhan pinon puolella ja ihmettelin, kun niin pirun hiljaista on =) ... Piitulille oli muuten siellä puolen vielä ohjetta siitä, miten se lainaaminen onnistuu ilman, että oma teksti tulee siihen siniseen laatikkoon.
Kiitos vinkistä.

:D

*muoks* mä osasin :D :D
 
Kyllä on ollu taas hulabaloo päivä, ensin oli kaveri nimppari rääppiäisillä, sitten piti jo lähteä ratsastusterapiaan ja otinpa sillä matkalla sitten sakotkin.(kamera välähti niin komiasti että) :D Sen jälkeen tultiin kotiin syötiin ja lähdin vielä Robinhoodiin ostoksille kun kaverin tyttö täyttää 1v keskiviikkona, niin lahjaostoksille tietty. Lahdesta ostin päivällä itselle ja Ellalle Crocs kopiot. Itselle tietty vaaleanpunaiset ja Ella sai purppuran väriset. Oli tyttö niin onnessaan kengistä että voi ihme...... =)

Meillä kaksoset tekee vissiin hampaita kun ovat nykyään kovin huonoja syömään ja juomaan. Nyt illalla oikein kitisivät urakalla molemmat ja piti oikein supot laittaa. Sitten vasta rauhoittuivat. Nyrkit on kaiken aikaa suissa ja kuolat valuu. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Meillä kaksoset tekee vissiin hampaita kun ovat nykyään kovin huonoja syömään ja juomaan. Nyt illalla oikein kitisivät urakalla molemmat ja piti oikein supot laittaa. Sitten vasta rauhoittuivat. Nyrkit on kaiken aikaa suissa ja kuolat valuu. :|

Meillä muutes Kiiakin kitisee koko ajan. ja nyrkki tungetaan niin syvälle kun on mahdollista. Ei vaan hampaita vielä näy tai en ainakaan huomannut
 
YOdottaja: meillä Aatu sai viime kylä reissulla sellaisen huuto kohtauksen että oksat pois. Ei alkanut millään edes syömään ja siitä se riemu repesi kun oli nälkä ja väsy :'( toisinaan kyläilyt menee taas ihan omalla painollaan. Tuohan se tahtoo olla, että kun eivät tahdo asettua nukkumaan jos ovat tottuneet johonkin tiettyyn asiaan, kuten meillä tuo poika vain omaan sänkyyn nukkumaan. Ollaan muuten sovittu Topsyn kans, että heidän Anni tulee leikkimään meidän Annin kans ja tietty Topsy ja vauva myös, joten jos sinulla ei ole suunnitelmia torstaille niin tule sinäkin käymään meillä. Sinullahan on auto käytössä.

Yökylässa ei meidän lapset ole pahemmin olleet. Anni muutaman kerran, vauva ei vielä koskaan. Anni (4.v) on nyt alkanut itse kovasti puhua yökylään menosta ja päästän sen ihan mielelläni, jos se vain molemmille osapuolille sattuu sopimaan. Nyt ei ole enää niin pahasti tuota "en raski antaa" ongelmaa kun on toinenkin ketä hoitaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Meillä kaksoset tekee vissiin hampaita kun ovat nykyään kovin huonoja syömään ja juomaan. Nyt illalla oikein kitisivät urakalla molemmat ja piti oikein supot laittaa. Sitten vasta rauhoittuivat. Nyrkit on kaiken aikaa suissa ja kuolat valuu. :|

Meillä muutes Kiiakin kitisee koko ajan. ja nyrkki tungetaan niin syvälle kun on mahdollista. Ei vaan hampaita vielä näy tai en ainakaan huomannut
no en mäkään oo tuntenu vaikka oon koklannu. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Meillä kaksoset tekee vissiin hampaita kun ovat nykyään kovin huonoja syömään ja juomaan. Nyt illalla oikein kitisivät urakalla molemmat ja piti oikein supot laittaa. Sitten vasta rauhoittuivat. Nyrkit on kaiken aikaa suissa ja kuolat valuu. :|

Meillä muutes Kiiakin kitisee koko ajan. ja nyrkki tungetaan niin syvälle kun on mahdollista. Ei vaan hampaita vielä näy tai en ainakaan huomannut
no en mäkään oo tuntenu vaikka oon koklannu. :/
Niin miäkin. Toinen on onnesta soikeena kun sormea siinä ikenen päällä liikuttelin ja sitte oli piru irti kun lopetin |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Meillä kaksoset tekee vissiin hampaita kun ovat nykyään kovin huonoja syömään ja juomaan. Nyt illalla oikein kitisivät urakalla molemmat ja piti oikein supot laittaa. Sitten vasta rauhoittuivat. Nyrkit on kaiken aikaa suissa ja kuolat valuu. :|

Meillä muutes Kiiakin kitisee koko ajan. ja nyrkki tungetaan niin syvälle kun on mahdollista. Ei vaan hampaita vielä näy tai en ainakaan huomannut
no en mäkään oo tuntenu vaikka oon koklannu. :/
Niin miäkin. Toinen on onnesta soikeena kun sormea siinä ikenen päällä liikuttelin ja sitte oli piru irti kun lopetin |O
sama homma, ja ostin purulelutkin mut ne on niin sika isoja että laita nyt sit semmonen suuhun. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Meillä kaksoset tekee vissiin hampaita kun ovat nykyään kovin huonoja syömään ja juomaan. Nyt illalla oikein kitisivät urakalla molemmat ja piti oikein supot laittaa. Sitten vasta rauhoittuivat. Nyrkit on kaiken aikaa suissa ja kuolat valuu. :|

Meillä muutes Kiiakin kitisee koko ajan. ja nyrkki tungetaan niin syvälle kun on mahdollista. Ei vaan hampaita vielä näy tai en ainakaan huomannut
no en mäkään oo tuntenu vaikka oon koklannu. :/
Niin miäkin. Toinen on onnesta soikeena kun sormea siinä ikenen päällä liikuttelin ja sitte oli piru irti kun lopetin |O
sama homma, ja ostin purulelutkin mut ne on niin sika isoja että laita nyt sit semmonen suuhun. :|
ei meillä ne kelpaa kun ne ei itestään liiku :headwall:
 

Yhteistyössä