*LOKAVAUVAT 2007, VOL5*

Minun sisko oli aikanaan viehättyny noista "vähemmän" suloisista lemmikeistä. Sillä oli kaksi maissihiirtä, tulilisko sekä albiino rotta. Tuo rotta oli kyllä aika julman näköinen punaisine silmineen.. On meidänkin pihapiirissä noita rottia, ainakin viime syksynä oli kissat tappanu yhen tuohon meidän pihalle...
 
rottia nyt on varmasti joka paikassa,niitä jos on yksi niin niitä on kymmeniä,lisääntyvät sen verran vauhdilla..mulla oli kaks marsua jokunen aika sit ja haluan kyllä tulevaisuudessakin joskus marsun,ihania ovat :heart:
 
mikero Se on sellaista ihan järeää metallista tms. verkkoa, ostin sen lastentarvikkeesta yhtäikaa vaunujen kanssa, meillä kun on täällä aivan älysti kissoja vapaana naapureilla... ja oraviakin on paljon.. ootas kun katson löytyskö siitä verkosta kuvaa. Niin ja makso jotain vähän alle 50e silloin ku ostettiin se.
 
käykääs lukee tota 3kk yökylässä ketjua,pikkaset tappelut siel..ja se tänne kirjottanut ski on siellä laukonu jotain ja joku on tonne viimeselle sivulle kirjotellu mitä se ski on kirjottanu muille sivuille,huh huh jos tuo on oikeesti äiti!!
sehän kirjotti tonne edelliseen ketjuun jotain tyyliin 10.10-1949 300g ja 30cm tai jotain..
 
Meillä se verkko ei suojannu kokonaan tota vaunujen suuaukkoa, kun on sen mallinen, joten kannattaa varmaan mitata, et sellanen varmasti käy ennenkun ostaa.

Minä tulin joku aika sitten kaupasta. Piti mennä heti kasiin, kun tos kylän Sokkarissa on tyhjennysmyynti ja kaikki tupakkaa ja alkoa lukuunottamatta puoleen hintaan. Kärryllisen kävin jo ostamassa ja iltapäivällä uudelleen. Hirveesti oli immeisiä ja kauan piti jonottaa, mut kannatti. Nyt on meidän perheessä pesuaineita, persrättejä ja muotoilutuotteita ainakii vuodeks... :D
 
no niin on..antton oli varmaan 2kk ku ekan kerran oli yötä mummon luona..ikävä sitä kyllä oli mutta hyvin siellä oli menny :)
ja antton menee huomenna yöks kans mummon luo ku menen keskiviikkona aikaisin aamulla viemään tuon koiran sinne leikkaukseen ja kun kuitenkin isukkikin pitäs vielä viedä töihin..
 
Sainpas pinon hännän kiinni :D

Juho on nyt nukkunut tunnin ulkona, nukkunee vielä toisenkin. Viime viikolla Juho yht' äkkiä rupes ulkona nukkuun pitempää unta kun sen 15-45min, aikasemmin ei siis nukkunu ulkona eikä sisällä ton pidempään.
En tiiä olisko hampaitten tulolla ollu sitten vaikutusta. toinen alaetuhampaista on nyt puhjennut, vieressä ien turvoksissa, eli siihenkin pukkaa hampia.
Nyt on ollu hyvä nukuttaa Juhoa ulkona, meillä ei nimittäin joka päivä välttis ole siihen mahdollisuutta, asutaan tässä peltojen reunalla ja meillä monesti tuulee todella paljon, siinä tuulessa ei vaunut pystyssä pysyis, nyt on kuitenkin ollu onneks jo monta päivää lähes tuuletonta, tai tuuletonta meille. Harmi kun meillä ei ole mitään sellaista paikkaa jossa olis tuulensuojaa.

Hiiristä ja rotista mulla oli muksuna kaks albiino hiirtä, tosiaan hiukka rajun näkösiä niinkun mamakin totes, valkonen muuten ja sitten ihan punaset silmät, rottiakin mulla oli, tosin vuosiin ei ole ollut.
Meillä asuu lumikko tuossa ulkona, joskus sitä vikkelää vipeltäjää ehtii jopa nähdä, kamalaa vauhtia semmonen menee. Hieman hirvittää...

Jaahas, jos sitä kävis vaihtamassa pyykit koneesta kuivaimeen..
 
Millähän tuon neidin sais syömään mahansa täyteen yhdellä kertaa... meillä siis imetyksellä mennään mutta ongelmana on se että typy joko nukahtaa tissille tai sitten muuten vaan lopettaa syömisen. Jonkun ajan kuluttua on sitten taas nälkä ja taas samat sävelet.. eli valveilla ollessa syödään vähän väliä, tätä se on ollut aina. Kyse tuskin on siitä ettei maitoa riittäisi vaan siitä että typy lopettaa syömisen heti kun nälkä laantuu, mutta ei kuitenkaan niin että olisi kylläinen.. Olisiko vinkkejä?
 
Sellasen verkon pystyisi periaatteessa tekemään itsekin esim kanaverkosta tms. Tuo valmis verkko on kyllä jykevämpää tekoa mutta sais ainakin ihan sopivan systeemin. Meilläkin on se valmis verkko kissojen takia. Edellisiin vaunuihin ihan sopiva näihin ei niinkään mutta saa aseteltua. Mulla on sen lisäksi päällä aina vielä hyttysverkkokin.
 
Tohtori
Täällä ollaan sillon kun päästään. Tässä koneessa on jotain ihme häikkää. Välillä en saa auki ollenkaan ja välillä sulkee ittesä kesken kaiken. Voipi löytyä kone kohta järven pohjasta... :kieh:

Kävin lukasemassa ton yökylä-ketjun ja ompa melkosta tekstiä...
Mulla ykkönen oli yökylässä eka kertaa 10kk, kakkonen 5v, kolmonen 2v ja nelonen 1v. Ja oikeestaan vaan siitä syystä, et ei ollu paikkaa minne viedä. Mun äiti asu meidän kanssa v.-03 asti, joten jos tarvis jossain käydä, niin äiti jäi. Ja tulee nykyäänkin tarvittaessa. Mieluummin jätän tytöt hoitajan kanssa meille, ettei tarvii hirveitä tavaramääriä raahata mukaan. Niin harvoin käydään tosin missään, et ei hoitopaikoille oo tarvettakaan. Mut jos joku vie, niin eipä minuu häirihe yhtään. Äiti vie sitten kun tarvii ja on valmis siihen. Älytöntä alkaa tappelemaan tollasesta asiasta :eek:
 
MaMa mä yritän pitää poikaa hereillä siten, että pyllystä aina pikkuisen täristän jos luomet alkaa luppasemaan. Havahtuu siihen ja sen jälkeen höpötän tai sitten vaan heilutan jotain lelua silmien edessä. Kiinnittää huomiota siihen ja samalla kuin huomaamatta jatkaa syömistä. Jos ei nämäkään auta niin sitten "tyrkytän" tissiä. Eli kun päästää irti, niin lykkään vaan tissiä suuhun. Vaikuttaa pakkosyöttämiseltä, mutta tällä tavalla syöminen on pitkittynyt. Meillä poika alussa söi vain 5min jonka jälkeen lopetti. Silloin saikin olla syöttämässä tunnin välein. Nykyään saattaa mennä melkein vartti kun herra aterioi. :heart:
 
ihana,isukki tulee kohta töistä ja mä pääsen päikkäreille :LOL:
anttonkin on kohta jo nukkunut 1,5tuntia..harvinaista..meilläkin on nyt jäänyt ne 10min unet pois..ja kyljelleen tuo kakara puskee aina nukkumaan,ja toinen käsi tyynyn alla :heart:
 
tuutilulla kiitos! :flower:

olipas hassuja nuo vauvaohjelman pariskunta. ei kait vauvaa nyt aikataulu kädessä hoideta :eek: no kyllähän ne tajus siinä lopussa että se ei ollu oikeen hyvä keino. säälitti vaan se pikkunen kun aina kesken unien herätettiin ja väkisin pidettiin sitten hereillä :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
MaMa mä yritän pitää poikaa hereillä siten, että pyllystä aina pikkuisen täristän jos luomet alkaa luppasemaan. Havahtuu siihen ja sen jälkeen höpötän tai sitten vaan heilutan jotain lelua silmien edessä. Kiinnittää huomiota siihen ja samalla kuin huomaamatta jatkaa syömistä. Jos ei nämäkään auta niin sitten "tyrkytän" tissiä. Eli kun päästää irti, niin lykkään vaan tissiä suuhun. Vaikuttaa pakkosyöttämiseltä, mutta tällä tavalla syöminen on pitkittynyt. Meillä poika alussa söi vain 5min jonka jälkeen lopetti. Silloin saikin olla syöttämässä tunnin välein. Nykyään saattaa mennä melkein vartti kun herra aterioi. :heart:
Täytyy kokeilla.. meinaa olla hankalaa kun tahtoo jäädä hommat tekemättä kun pitää neitiä syötellä vähän väliä, ei sinänsä onpahan hyvä syy sysätä osa kotihommista miehelle :D ( vaikka tekee se niitä muutenkin..)

Täällä oli puhetta koiran karvanlähdöstä.. Juu meillä koirassa on pakko olla myös lammasta (sekarotuinen..) niin hirveästi lähtee karvaa että oon harkinnut jo keritsemistä :D

Liikkumisesta meillä ei vielä kääntyillä mutta muuten viuhdotaan ja möyritään matolla ja vauhti kiihtyy kun vaatteet vähenee :LOL: ( ei ole ainakaan äidiltä perittyä :whistle: )

 
Arvatkaa vaan uskallanko laittaa poikaa enää ulos vaunuihin! :eek: Rotta-ryökäleet tästä vielä puuttuikin! :kieh: Ihan kun en tarpeeksi ole huolissani noista oravista ja pikkulinnuista sekä irrallaan juoksevista kissoista. :/ No, juu, itkuhälytin on ja vaunut ikkunan alla ja koirat yleensä ikkunassa "vahtimassa". Jumalaton haukunta alkaa jos kissa, harakka tai joku muu öttiäinen eksyy meidän pihalle. :D Mutta ei ne koiratkaan koko aikaa ikkunassa kyttää... :whistle:
 

Yhteistyössä