*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Kauheesti ootte taas kirjoitelleet täällä. Meillä kun oli elämä, niin ei ole koko päivänä tullut käytyä :D Krisu tyttönsä kanssa kävivät kahvilla ja olipas mukavaa kun ei tarvinnut yksinään Saran kanssa möllöttää koko päivää kotona =)

Nyt sitten luin kymmenisen sivua juttuja :D Huhheijakkaa...

Milekolla tosiaan samannäköiset tytöt kuvissa, kuin kaksoset.Ihanat! :heart: Ja hääjärjestelijöitä kyselit, niin täällä tämä yksi :wave: viikko ja pari päivää vielä,hui! :D

Monilapsisista perheistä joku kyseli? Meillä siis uusioperhe, jossa lapset -97,-99,-01,-03 ja tietenkin Sara. On tämä ollut kyllä erilaista kuin kuvittelin. Mulla tais olla hieman ruusuiset kuvitelmat,kun ajattelin pääseväni helpolla,koska muut lapset vanhempia, eikä mitään kovin pieniä. Mä kuvittelin tosiaan imettäväni mahdollisimman pitkään, no se ei alkuunkaan lähtenyt käyntiin muista syistä. En voisi kuitenkaan kuvitella täällä tissittelevän vauvan kanssa tuntitolkulla, koska tää koko talo varmaan räjähtäis käsiin :eek:
Kestovaippailuakin kuvittelin aloittavani. Ystäväni ompeli muutamat koekappaleet, mutta edelleen ne ovat käyttämättä :ashamed:
Pyykit meidän perheellä ovat muutenkin vuorimaiset välillä joten taidan jättää koko ajatuksen kestoilusta väliin..?
Mun arkea helpottaa se että meidän eskarilainen on myös pk:ssa. Se on hänelle erityislapsena myös kuntouttavaa joten voi ollakin siellä päivät eskan jälkeen. Miehen lapsen kanssa ajateltiin niin että kun täällä ei ole yhtäkään leikkikaveria hänelle, niin saa käydä pk:ssa vaikka olen kotona. Hän on ollut hoidossa elämästään 3vuotta ja on 4,5v, niin uskoisin hänen viihtyvän siellä ikäistensä seurassa kun on tottunut puuhaamaan kavereiden kanssa.
Koululaiset käyvät iltiksessä omasta tahdostaan muutaman kerran viikossa. Iltiksen pitäjä on tosi mukava nainen ja näin sitten lapset ovat toivoneet että sinne jäävät välipalalle ja vähän lepuuttamaan ennenkuin kävelevät kotiin. Meillä siis näin. Väsynyt olen ollut, ehkä nyt helpottaa kun olen saanut nukkua viikon kunnolla ja mies hoitanut vauvan, jos on siis herättänyt. Huomaan myös että silloin simpsakkana kakskymppisenä jaksoi paremmin. Kymmenen vuotta lisää ikää valvomisiin tekee kummasti :eek:

Mä en harrasta mitään. Tässä perheessä on harrastusta kyllikseen :LOL:
Enkä mä ole ollutkaan koskaan mikään harrastelija. Lapsena ratsastanut muutaman vuoden ja kerännyt postimerkkejä :D
En mä kaipaa edes sellaista. Joskus otan vapaa illan lapsista ja tehdään jotain kivaa miehen kanssa kotona tai lähdetään jonnekin. Nykyään kyllä harvoin sitäkin.

Suuttumisesta kyseltiin. Mulla on pitkä pinna yleensä. Ystävien kanssa harvoin mitään tulee, mutta jos nyt jotain joskus tulis niin asiallisesti esitän asiani ja kysyn mistä kiikastaa tjn? Miehelle taas saatan näyttää teatraalisesti, että: NYT alkoi suursiivous ja huokailen kovaan ääneen kuinka sotkuista meillä on :ashamed: :LOL: (nyt tuokin naurattaa, se kävi taas eilen, mutta eilen ei naurattanut) :D
Ennen me ei tapeltu koskaan oikeastaan, ehkä pari kertaa vuodessa? Mutta nyt väsyneenä tekis mieli naputtaa joka asiasta melkeinpä. Vingun ja valitan. Ja muutaman kerran olen vetänyt myös itkurepaleet :ashamed: Mä päästän kaiken ulos mikä mieltä painaa, en pysty itseeni kaikkea kasaamaan.

Meillä on sisällä joku 22 astetta. Sara on aina kalsaripuvussaa eli body ja sukkikset. Jotenkin tuo akkeli on niin paksu että harvoin puen mitään housuja. Ja sitten jos joskus lähdetään ihmisten ilmoille niin sitten jotain muutakin päälle. =)

Seksistä... Mulla kun sitä vuotoa oli synnytyksen jälkeen viikko tolkulla, sitten kaavinta josta vuotoa 2viikkoa, jonka jälkeen 3viikkoa tiputteli tipan jos toisenkin, sitten vielä kuukautiset 10päivää, joiden jälkeen taas tiputellut tipan jos toisenkin. Niin ei ole seksit käyneet mielessä, kuin kerran :ashamed: On mieheltä tullut vihjaulua asiasta, mutta mut on saatava kuntoon ensin. Ja minä olen kyllä ihmisenä sellainen että uni menee kaiken seksiä muistuttavankin edelle :| Toki mies koittaa ymmärtää, mutta epäilen ettei täysin ymmärrä. Koitan nyt tästä kuntoutua sen asian suhteen pikkuhiljaa, että pysytään sovussa ;)

 
Pikakiitos kestiskysymyksiin vastanneille. Oliko jollain tietoa siitä sappisaippuan käytöstä fuzzeihin? Mahtaako tukkia tuon fleecen?? Ja pu-pulle kiitos pisteistä, aika paljon 10 pistettä on ruuaksi muutettuna. Josko koittais vähän pisteytellä.......huvittavia kuvia tuo Mileko jostain kaivelee, etenkin nuo nallekarkit.
 
Meillä syödään riisiä ja kananfile pihvi vai mikä tuo nyt olikaan. Ihan hyvä kuiteskin. Anni varmaan elää taas tämän päivän pyhällä hengellä. Ei se tuota ruokaa varmasti syö. Onneksi se on nyt mummulassa ja mummu n keittänyt neidille kunnon kastikkeen ja perunat, se uppoa nirppanokalle paremmin ja ainakin on yhden kunnon ruoan syönyt tällekin päivää.

Topsy: mulla maksoi pussi 68? kaikkine kuluineen. Siellä on muuten yksi aivan ihana tytölle, harmaa pörröinen jossa vaaleanpunainen sisus :heart: sen nimikin on teddypink :heart:
 
Mileko sulla tais olla ongelmana tuo kylvetys. meillä tyttö huusi aina kun syötävä kylvetettäessä ja koko homma oli muutenkin yhtä tuskaa. nyt sitten olen 3 kertaa pitänyt tyttöä ihan eri asennossa kun ennen ja täysin itkemättä on sujunut joka kerta, välillä vois jo ajatella että ehkä jopa nauttii hieman?
eli ensin laitan siljan vaan "seisomaan" hetkeksi veteen ja siitä hiljalleen lasken vatsapuoli edellä veteen. siinä sitten kannattelen ja heijaan neitiä vedessä eli tyttö on sielä mahallaan ja "uima-asennossa". mies auttaa pesemisessä ja se hyvä puoli tossa asennossa on kans, että kaulapoimut huuhtoutuu itsestään kun vauva kannattelee päätään. heti jos meinaan vaihtaa asentoa, eli istumaan ja taaksepäin nojaamaan niin kamala huuto alkaa :eek: että tossa yks vinkki kylpemisiin...tosin voi olla että olet tuota jo kokeillutkin.
 
hellurei
jopas oli tekstiä tullu taas sillä välin kun millin ja tytön kanssa kahviteltiin. meitin ois varmaan pitäny pitää netti päällä silloinki,et oltais pysytty teidän perässä ;)
harrastuksista oli ollut puhetta..mä en juurikaan mitään harrasta enkä koskaan oo harrastanukkaan :ashamed: tai no sillon joskus nuorena kuorossa lauloin.
seksistä vois tosiaan täälläkin kysyä,että mitä se on?! eli aikas hiljasta viime aikoina ollu..mut ehkä se tästä :D
syntymäpäivä on 8.5 ja 25 tulee täyteen.
mulla on lasagne uunissa tuloillaan :p elikkä sitä syödään tänään.
 
krisu juu, olis pitänyt pitää netti tosiaan auki niin oltais pysytty matkassa :LOL: Mulla on muuten viikko sun jälkeen synttärit ja täytän sen 16v :D Ei vaan...kriisinpaikka lähenee 15.5., eikä sitä ikää mainita ääneen :ashamed:

Meilläkin oli eiliseltä jäänyt riisiä, kanafilepihvejä kerma-paprika-sipuli kastikkeella ja tulipahan maha täyteen =) Toinen ruoka tehdään kun mies tulee kotiin, mutta se on sitten yllätys mitä sieltä tulee.

Kauhee lumimyräkkä tuli tänne puolenpäivän jälkeen. No saispahan nyt pysyä meidän hääpäivään asti nuo lumet, että puku pysyy puhtaana ;)
 
Painonvartijoiden imetyspisteistä. Eikö siinä ollut joku minimi ikä vauvalle ennenkuin äiti sai alkaa pisteille. Kertokaa mullekin... Minulla on äärettömän hyviä kokemuksia tuosta piste laihdutuksesta, siis silloin kun ei ollut vauvaa eli 18 pointsia per päivä. Mullahan ei kamalan paljon ylipainoa ole, mutta siihen muutaman kilon pudotukseen tepsii tosi hyvin ja pysyvä pudotus kun niillä laihduttaa. Niin jos vaan muistaa pisteillä. =)
 
jep, täälä taas puhutaan ruokavalion kevennyksestä ja minä just laitoin miehelle viestin ja käskin tulla pizzerian kautta kotiin :ashamed: no mutta kun on niin kamala ilmakin ulkona... ja mitähän vielä keksis,öööö :LOL:
 
Apua. Vähän kun yrittää tehdä jotain muuta niin sitten onkin taas hirmu homma lukea näitä juttuja... repeilin täällä teidän jutuille, varsinkin nallekarkeille ;)

Seksistä siis. Muutama viikko meni sektiosta toipuessa ja jälkivuodon loppumista ootelessa. Haluja ois kyllä ollut - no sitten kun päästiin tositoimiin niin sattui ihan pirusti ( ilmeisesti limakalvot niin kuivat ) ja sitten rupesinkin jännäämään ja kertoja oli tuon takia aika harvakseltaan. Nyt on vihdoin paikat lähes kivuttomat ja hiljakseen alkaa sitä toimintaa meilläkin olemaan yhä enemmän. Hyvä niin.

Meillä syödään tänään kanakookoskeittoa.

Meillä on sisällä varmaan n.22 astetta, makkarissa vähän viileämpää. Hilma on myös lämminverinen ja sisällä body ja joku kevyt alaosa.

Harrastukset on viime aikoina ollut aika vähissä, kun ennen Hilmaa kävin töissä ja opiskelin samaan aikaan. Ja ne opinnothan jatkuu vieläkin. Lukeminen ja matkustelu on ollut rakkaita aina, lenkkeilyt oon aina ja erilaisissa jumpissa käynyt ja tanssia harrastanut myös. Nyt käyn ahkerasti lenkillä ja jumppailen itsekseni ahkerasti kotona. Ja helmikuussa aattelin taas aloittaa jotkut tunnitkin.

 
nyt en paa päätäni pantiksi, mutta olisko sillon kaverin kanssa ollu puhe, että vauvan pitää olla vähintään 4kk..

Ja pussiani en viellä ole saanut, mies ei ole tullut vielä töistä. Sitten kun tulee niin hää käy hakemassa sen pussukan :)
TAHTOO JO SEN PUSSIN!!
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja piippu:
Pikakiitos kestiskysymyksiin vastanneille. Oliko jollain tietoa siitä sappisaippuan käytöstä fuzzeihin? Mahtaako tukkia tuon fleecen?? Ja pu-pulle kiitos pisteistä, aika paljon 10 pistettä on ruuaksi muutettuna. Josko koittais vähän pisteytellä.......huvittavia kuvia tuo Mileko jostain kaivelee, etenkin nuo nallekarkit.
Joo ei saa laittaa sappisaippuaa, tukkii kyllä! Tämä varmaa tietoa kestovaippainfon sivuilta.

Kesällä tahrat saa (kuulemma) pois auringossa kuivattamalla. Nyt talvella en todellakaan tiedä, kun ei aurinkoa pahemmin näy ja tuo PUL:kin taitaisi kärsiä pakkasesta. Mä olen opetellut sietämään tahroja, aika huomaamattomiahan ne ovat (eivätkä siis likaa). Jos laitan myyntiin, niin sitten pitää kyllä poistaa tahrat jotenkin, odottaa vaikka kevääseen.

Minkäkokoiset Fuzzit teillä käytässä? Meillä menee S vielä jonkin aikaa. Pohdin juuri, että ostanko tähän perään M kokoa vai Petite kokoa???
 
joku kysyi pussin koosta: meillä poika 65cm ja hyvin mahtuu, niinkauan kun mahtuu kaukaloonkin! nyt ilmeni uusi ongelma;kaukalossa käy vyöt lyhyeks ton pussinkin kanssa piakkoin!!!siis pitääksmun nyt hommata toinen kaukalo parin kuukauden takia, voi paska! :headwall: :headwall: :headwall: eipä tuota rahanmenoo muutes ookkaan!!!

 
Keiju07
Liinailusta, meillä Me&Maman 5,5 m pitkä trikoinen. Ihan huippu. Viena ollut pääasiassa nukkumassa kietasuristikakkosessa, nyt kokeiltu samaan sidontaan sekä budhaa että neiti minuun päin. Kannattaa lukea sieltä kantoliinakanavan nettisivuilta tietoa noista oikeaoppisista asennoista:
http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=292

http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=294

Ilmeisen tärkeää, että vauva on oikein sidonnassa. Muuten, Youtubesta löytyy hakusanoilla baby sling, monia ohjeita.
 
krisu amigosiin et saa mua kirveelläkään :LOL: Saatikka Pilventötteröön :LOL: Hiiteen voin joskus lähteä :D

oliivia: Kunhan noista häistä selvitään ensin niin jotain sitten vois harkita. Meillä on kaveripiirissä kahden päivän aikana 45v,30v ja 25v synttärit joten 100v yhteisynttäreitä mietittiin järjestettäväksi. Täytyy vielä miettiä noita, mutta olis ihan hauska idea siis. =)
 

Yhteistyössä