*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*



piti laittaa venlasta kuva kun oltiin tänä aamuna lähössä "poikaystävän"
luokse ekakertaa kylään :D

tyty ottikin sillä reissulla muutamat tsemppiunet,ja kotiin tultuamme vetäs pullollisen maitoa ja nyt nukkuu tuolla ulkona..kohta varmaan lunta sataa..tuuli on hirmunen.

synttäripäivistä mulla on 23.12.ja vuosi 72..

hurjan paljon olitte sitten aamuisen pikakäynnin jälkeen taas kirjoitelleet.
valokuvista vielä..
yodottaja ja pupu olette aivan sen näköisiä kun teijät kuvittelinkin =)

miun pitäs lähtee jostakin mehästäään muutamat kehykset,pitäs pari venlan kuvaa saada kehyksiin.meinasin tohon meijän makkarin seinälle laittaa ne..tietysti pitäs ekana kyllä ne valokuvat teettää..

mitähän miun piti kommentoida..en älynny muistilappua tehdä :D

huomenna saa miun hiukset kyytii..ja väriä..menen kanpaajalle..kulmatkin tekis mieli nypityttää..ite en voi sitä tehdä..koskee niin kamalasti :eek:

mutta pitää lähtee tuo uuni pistämää tulille..pikkusen viileen olosta on.

niinukka kera nukkuvan neitokaisen.
 
Tulipa tällanen mieleen...
Täällä oli joku aika sitten puhetta, et kauan naimisissa/yhdessä olleet ihmiset toisen kuollessa niinsanotusti antavat periksi eli eivät jaksa elää ilman sitä toista puoliskoa.
Minä tiedän yhden parin, joka kerkes olla naimisissa viitisenkymmentä vuotta. He aina sanoivat, että tahtoovat kuolla yhtäaikaa, ettei tarvitse jäädä toista suremaan.
Toive toteutui:
Molemmat kuolivat samana päivänä, tietämättä toisen kuolemasta, eri puolella kaupunkia ja täysin luonnollisesti...

 
Me ollaan menty kihloihin samana päivänä jolloin alettiin virallisesti seurustelemaan. Naimisiin meno päivällä ei ole muuta merkitystä kuin se että halusin ehdottomasti elokuussa että olisi illalla hämärää eikä ollut enää paahtavan kuumaa päivällä.

topsy
: en tiedä vielä irrotus systeemi, illalla kerron kun haen nyt päivällä pussukan.

Meillä poika jää kaukaloon ulkovaatteet päällä jos sattuu siihen nukahtaman. Vielä ikinä ei ole ollut hikinen vaikka annan nukkua monta tuntiakin siinä. Saa nähdä onko tuo pussi sitten liian kuuma jättää siihen, mutta toisaalta senhän saa aukastua levälleen eikä tarvi edes irrottaa vöitä että voi aukaista.
 
Topsy Juu, kukaan muu kuin kotiäiti ei voi saada näin isoja kiksejä uudesta pesukoneesta! Joudun kärvistelemään iltaan asti ennen kuin pääsen kokeilemaan, kone ei mahtunut laatikossaan kylppärin ovesta. Hoputin jo miestä kotiinkin asentelemaan tuota...

Ja nyt myrskyää täälläkin, pitäisi hakea postista paketti mutta tuohon myräkkään en kyllä lähde.
 
enja onnee uudelle pesukoneelle =)

mikähän siinä muuten on,et jos yks kodinkone rikkoontuuniin kohta rikkoontuu joku muukin kodinkone..meillä oli viime keväänä sillee et ekana simahti tiskikone,ja sitten vajaan viikon kuluttua pesukone..eikä auttanu muu ku ostaa uudet.

kaukalossa nukuttamisesta meillä venla myös aika usein jää tohon kaukaloon nukkumaan,esim kauppareisun jälkeen.toisinaan sitten nostan hänet sängynpäälle,ja auon noita vetoketjuja,ja saatan hatunkin ottaa pois.toisinaan nukkuu pitempään,ja toisinaan saattaa sitten herätä tohon ku otan hatun pois.
 
Terkkuja avoimesta!! Kiva keli oli takastulomatkalla. Eerokaan ei nukkunu vaunuissa kuin reilu tunnin.
Sain kuulla kivan jutun!! Sielä avoimessa, jossa käydään, on syksyllä toisen vetäjän paikka auki!! Siis on tulossa auki!! Aloin vaan puhuun, kuinka se olis mulle unelmahomma ja tää nainen sano, että hae syksyksi, hän jää pois. Olis siis aamupäivät apuna avoimessa ja iltapäivät koululaisten kanssa. Työpäivä 6h, just se, mitä nyt haluisin. Ja työmatka kävellen!! Ainoo tietysti on, että olin ajatellut olla kotona ainakin ens vuoden kesään, mutta tää on se, mistä olen jo kauan haaveillut. Eli, kyllä täs nyt laitetaan sit aikanaan paprut sinne ja jos en pääse, niin jatketaan kotona oloa. Jos pääsen, niin sit pääsen. Kumpikin siis hyvät vaihtoehdot!!

Mun syntymävuosi muuten on -71. Olenko vanhin??

Mitähän muuta... ainiin. Kylvyssä Eero viihtyis, mutta mä en kauaa jaksa pidellä. Eilen Eero kävi iskän kans ekaa kertaa suihkussa. Iskä piti sylissä ja keinu sielä ees taas suihkun alla. Samoin tein Onnin kanssa ja kuvittelin, että oppis suihkuun. Vielä mitä, hirvee huuto, kun vähänkin vettä menee päähän!!
Siis nyt isompana. Jospa Eero oppis..

Mä jätän Eeron kyllä turvakaukaloon maate, jos/kun on unessa. Vähän aukasen haalaria.

Eero ei juur itke kun nälkäänsä, joten siihen vastaan kyllä mahdollisimman pian. Muuten auttaa tutti hiljentään.

Illalla taitaa olla sit lumihommia, jos vaikka tällä erää lumet pysyis vähän pidempään maassa. Toivotaan niin!!


 
Me skipattiin kihlat ja mentiin suoraan naimisiin 5.12.2006 - päivä valitttiin siksi, että 6.12 on aina vapaa :) Helppo muistaa hääpäivä ja voidaan juhlia sitä aina silleen, että seuraavana päivänä on vapaata. Meidän häät ei muutenkaan menneet ihan perinteisen kaavan mukaan ja vihkipäivä oli tiistai :)
 
Korjatkaa jos oon tehny virheitä:
Vilma-Onni 16.01- 71
Mammoliino 29.01-78
Äityli75 28.02-75
Tilda77 14.03-77
Tuutilulla 19.03-73
äitivaan 20.03-85
mileko35 25.03-72
Oliivia 09.05-78
Dogtor 25.06-87
Henkka81 21.07-81
PuPu 10-07 06.08-84
Katjanna 07.08-75
Yksäiti84 13.08-84
Piituli 18.08-74
L-ouisa 05.11-82
Tytteli74 27.11-74
Niinukka 23.12-72
LillaStina 30.12-78


JEEEEE!
On yks ees saman vuotinen ku mää. Vaikkakin nuorempi...



*muoks*
Tippu vanhimman taakka harteilta :D
*heittää sen Vilma-Onnille....*
 
Kiitos kaikille itkukommenteista :) . Tuntui hyvältä lukea, että joku muukin joskus hetkeksi jättää vauvaa itekseen. Päivällä mekin käydään yhdessä vessassa, jos siltä tuntuu jne, mutta tuo iltaitku... Ja se itku kun on just sellasta, että mitään hätää ei ole, kunhan itkee kun väsyttää eikä halua nukahtaa. Ei kyyneleen kierämää tule ja kasvotkin just sellasella tietynlaisella "ilmeellä". Sitä olen kyllä kanssa välillä miettinyt, että onko nukkumaan meno liian myöhäistä, että tekeekö yliväsymys tuon, osaltaan ehkä niin. Jotenkin tuntuu silti, että meillä itketään nyt tällä hetkellä tovi nukahtaessa teki mitä tahansa. Ja muihin itkuihin minullakin on taas ihmeesti riittänyt virtaa. Masuitkut ja muut mitä tuossa vielä pienempänä oli, niin tyynen rauhallisesti kannoin, pidin sylissä, rauhoittelin. Oikein välillä olen hätkähtänyt omaa jaksamista, kolme pientä kun on ja tämä vauva on ollut taas melkolailla vaativasta päästä. Kummasti sitä rakkaus saa jaksamaan :heart: . Ja vaikka aamulla väsyttää, niin hommiin kun vaan alkaa, niin siitä se päivä taas käynnistyy hyvinkin. Minulla aina kaverit ihmettelee, miten ehdin niin paljon päivässä. Kummasti sitä ehtii ja tottuu toimimaan siinä ajassa, mitä käsillä on. Ja nythän mä teen paljon yhdellä kädellä, kun vauva on toisella kädellä sylissä :) . Sitä hetkeä kyllä taas odotan, että illasta saisi oman pienen hetken.

Henkan kuva yllätti taas :) . Sinänsä jänniä yllätyksiä, kun en mielestäni mitään erityisiä kuvia ole kenestäkään luonut, mutta kai tässä lukiessa jotain tonne takaraivoon piirtyy, kun kerta kuvat kumminkin yllättää :) .

Mun pitäis kanssa alkaa liinailua kokeileemaan. Niin paljon kannan tuota nyt ja siellä reissussakin olisi varmasti hyvä juttu. Ne pari kertaa, mitä tämän vauvan kanssa kokeilin, ei olleet oikein onnistuneita kertoja, niin helposti sitten jää... Missä asennossa nyt pidätte liinassa? Kietaisuristissä kun pitää vauvaa kasvot minuun päin, niin siinähän tulee kangas ihan vauvan suulle jotenkin, kun sivuista koittaa maailmaa katella? Vai tuleeko muilla? Tuntuu, että siitä asennosta vauva näkee niin huonosti. Kai sitä buddhaa pitäisi taas harjoitella, mutta jos reissussa sekin on sitten paha, kun vauvan pitää kokoajan katsoa vierasta ympäristöä, ihmisiä?

Ei nyt muuta, jos hetken laittaisin valokuvia, kun tuo tuossa sitterissä on tyytyväisenä :) . Nukkui koko aamupäivän tuolla pyryssä ja niin ihana lämpimänä tuli sisälle :heart: .

Ja minä kanssa jätän kaukaloon nukkumaan, hiukan voin avata haalaria tai ottaa hattua pois, mutta en aina. Nyt on ollut niin lauhaakin, ettei olla kovin vahvassa haalarissa kuljettukaan.
 
Minä olen muutes vuosimallia -75. Ja hirvittää kyllä, että vanhimmästä päästä täällä siis :kieh: Onneksi itestä silti tuntuu, ettei ole ihmisenä miksikään muuttunut :) . Tietysti ikä ja elämänkokemus tuo aina jotakin tullessaan, mutta muuten on vielä ihan nuori olo :whistle: . Kokoajan siirtyy tuo aikuisuuden ikä, mitä enemmän itselle vuosia tulee. Ennen 40v tuntui jo vanhalta ja nyt kun noita kattelee, niin ihan nuoriahan ne vielä ovat, mieskin kohta sen 40 :eek: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Nytkin mua jo taas inhottaa, miten kauan oon tässä istunut... Tuleeko kellekään muulle sellasta ällötystä |O ? Ja itsepä tähän aina tulen, mutta silti ärsyttääkin :LOL:
JOO SIKSI OLENKIN TÄNÄÄN KÄYNYT TÄÄLLÄ VAIN SILLOIN TÄLLÖIN. MUTTA SAAS NÄHDÄ ISTUNKO TÄÄLLÄ TAAS ILTAYÖSTÄ. :kieh: :LOL: :LOL:
 
lumityöt osa 1 tehty. ihan hullun hommaahan tuo oli tässä vaihees ku vielä pyryttää, mut mä tykkään lumitöistä :saint:

niin se painonpudotus lista, olin íhan unohtanut.
siis topsy listata mulle voi et paino nyt 76,8 kg, tavoite siis 65 kg. mä aloitan täs porukas vaiks nollista sit vaik laskua elopainoon on jo tapahtunutkin. pahus vaan, ku mies toi kaupasta eilen lempikeksejä ja tuolta keittiön kaapista ne mulle koko ajan huutelee...

minäkin jätän ihan suosiolla niin kaukaloon kuin vaunuihinkin nukkumaan, jos tulen kotiin niin, et neiti on vielä vähän unessa. toisinaan possuttelee unta vielä vaunuissa tunninkin, tykkää ilmeisesti lämpöisestä (äidin tyttö).

meidän kihlapäivä osui vain maaliskuun alkuun, mies kosi etelän reissulla. kosinta tuli ihan puskista kahden vuoden seurustelun jälkeen. ja hääpäivä on elokuussa, meidän molempien lempikuukausi. haluttiin aika alkuun, niin koulut ei vielä ole alkaneet ja ihmiset on vielä lomilla, mut kuitenkin niin, että on jo samettiset yöt ja loppukesän aurinkoa. osui sit kesän kuumin ja viimeinen hellepäivä kohdalle, +27c... hääpäivä siis 020803 eli viisi vuotta täyteen kohta.

luontoäitiä uhmaten likka nukkuu vaunuissa ulkona, tulee niin pidemmät unet ja äiti ehtii siivota ja lorvia koneella. laitoin autokatokseen suojaan, niin ei pitäis tuiskata vaunuihin kamalasti.

meillä muuten tykätään kylvystä aivan kamalasti. mut nopeasti huulet sinertyy vaik hymy ei vedessä hyydy. ootellaan kun tyttö oppii istumaan, niin sit varmaan ne vesileikit alkaa...
 
Minä näköjään tänään äänessä... Hiljentäkää mut jos menee luennoinniksi.

Rontti Laitan tuon kietaisuristin tosi tiukalle siten, että vauvan päälaki on pari senttiä (?) mun leuan alapuolella. Jos liina tuntuu menevän vauvan naamalle, niin vedän sitä olkapäiltä alemmaksi, tytsi ei anna laittaa päätä henkselin alle. Kiedon liinan käyttöohjeen mukaan kaksinkertaisena, se on siten tukevampi ja mukavampi kun kangasta ei ole kyynärpäihin asti. Buddhaa kokeilin kerran mutta tytsin jalat olivat niin mutkalla että en uskaltanut pitää siinä kauaa, pitäisi löytää joku kokenut näyttämään vauvan oikea asento.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Nytkin mua jo taas inhottaa, miten kauan oon tässä istunut... Tuleeko kellekään muulle sellasta ällötystä |O ? Ja itsepä tähän aina tulen, mutta silti ärsyttääkin :LOL:
mulla välillä kanssa samoja mietteitä kun rontilla, no ithän mie takalistoni tähän tuolille tuon...
mutta kyllä kotihommat teen..lennossa kaikki hommat joutuu..kun "palkinnoksi" pääsen koneelle :D

meillä varmaan kohta isommat likat rupee marmattamaan et äipälle myös aikaraja koneella olon :LOL:
no onneks huomenna isäntä iltavuoroon..saapi illalla rauhassa koneella olla :D
no venla kyllä etusijalla..sitten vasta netti :D
 
Senioreista - jos ootte oikeesti noin kohteliaita ettette hiffaa mun nimmarista syntymävuotta ... aaah , pitänee sitten vaivihkaa sanoa että oon mummelisakkia , eli ilmiesemmin meistä vanhin. Mutten viisain ...
Että kuvaspammaajat kävelykeppiä ja rollaattoria vaan tulemaan :) :LOL: :LOL:
Tosin käyphän nuo lastenvaunutkin rollaattorista , niihin voi nojailla liukkahilla kaduilla ...

Ohessa pehmennyksenä Viun uudet tanskalaista designia olevat kledjut, kivasti kapeempaa mallia (kun näet hyvin mahtuivatkin.


Pulkka kysymys
: mikä ois sopiva hankinta moiseksi ? Josta Viu näkiskin jotain ja ois turvallista yms yms ... Vaiko kanrorinkka esim hiihtolenkille ? Tästä mun pihalta pääsee järven jäälle hiihteleen keväthangille sitten

-pau
 
ettäpä oli vaikeeta löytää netistä poikavauvan uikkaria, tytöille kyllä löytyy...piti sitten turvautua jälleen kerran huutikseen, kun näkyi uutena olevan myytävänä, no saipahan ainakin halvemmalla... saapi nähä mahtuuko ne tuolle michelinukolle ees jalkaan :LOL:
 
No jos ihan totta puhutaan, niin huono omatunto kyl mullakin. Varmasti monesta näyttää siltä, et oo täällä aina. Mulla on kyl nää sivut koko ajan auki ja käyn sopivassa välissä sit kirjottelemassa. Mulla on vähän sellanen juttu, et pääsen koneelle sit kun kotihommat on tehty. Poikkeuksena aamut jolloin herään vielä muiden nukkuessa.
Nytkin ruoka on valmis, pyykit pesty, tytyt nukkuu ja huomenna on siivouspäivä, joten vien sit illalla matot terassille valmiiks.
 

Yhteistyössä