*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Keiju07
Kaukaloista vielä, milloin pitää hankkia uusi/toisenlainen, siis isomman vauvan istuin? No tulihan siitä äippäpakkauksessa tietoa. Täytyypä katsella sieltäkin.

Teidän juttelua olen seurannut nyt ahkerasti, yhtä paljon en pysty/haluakaan kirjoittaa kuin te ahkerimmat. Mun tyyliin sopii pysytellä enemmän asialinjoilla, jo ihan ajan puutteenkin takia. Tykkään myös pysytellä enemmän anonyymina, en teidän takia, vaan kaikkien mahdollisten taustailijoiden (joukkoon voi mahtua mitä tahansa hiihtäjiä ). Toivottavasti tämäkin sopii; enkä siis mitään kuvia lähettele.

Lähdetään kohta ulos tuonne lumimyräkkään, viedään Viena mummille hoitoon ja mennään juhlimaan neidin kolmekuukautispäivää (tänään siis) bliniaterialle. Ah, en malta odottaa :) .

Hauskaa iltaa kaikille!
 
meillä ompi pussi, meillä ompi pussi. Tänään tuli ja on kuin uusi! http://www.lastenvaatteet.com/images/turvakaukalo-kirahvi-06.jpg tälläinen ja maksoi huutiksessa tosiaan vaan 16?+7.90? postikuluja :eek:

Kivi vierähti syrämmeltä tänään. Käytiin siellä neuropsykologilla tekemässä koulukypsyystestien toinen osa ja kuulemassa palaute. Hänen mielestään Jesper on täysin soveltuva aloittamaan ekan luokan norm. aikaan :D Toki vielä keskustelee toimintaterapeutin kanssa mutta itse puoltaa aloittamista. Joten näillä näkymin ainakin ekaa luokkaa yritetään :)

Nyt pitää mennä katselemaan mitä ootte hörisseet sillä aikaa. Ai niin, Kiia oli ollut kiltti tyttö kummilla :) Ja mikäs on ollut ollessa kun kummi on kanneskellut koko kaksi tuntia toista :D
 
tuutis: Onneksi olkoon ihanista uutisista. Uskon että olo keveni kummasti! :hug:
Me kans käytiin tiistaina tutkimuksissa tytön kanssa. Alkuun oli puhe että kasvuasioista juteltaisiin, mutta siinä turistessa tulikin lista tulevia kontrollikäyntejä.. :|
Lääkäri oli uusi meille ja hyvin mukava,mutta tuntui että haluaa ratkaista tämän suuren arvoituksen meidän tytön suhteen. :/ Lääkäri toisensa jälkeen on yrittänyt keksiä oire-yhtymää, mutta sellaista kun ei ole, mikä kaikkinen oireineen sopisi tyttöön. Nyt taas sama rumba alkaa alusta? Mä en itse äitinä edes tiedä tultaisko me hullua hurskaammaksi sillä tiedolla. Ei kai siitä mitään mitalia jaella, eikä sillä tiedolla meidän tyttöä terveeksi saa.
Haluaisin vaan elellä normaalisti, enkä aina rampata tutkimuksissa, kun tuntuu että kaikki mahdollinen on tutkittu, jopa 3 x kromosomeja myöten ja aina terveen tulokset.
Tulipas vuodatus... :ashamed:

Sara nukkua posottaa jo toista tuntia. Aamulla vetäs samanmoiset. Ja tossa välissä muutamat pikkutorkut.Maitoa mennyt älytön määrä tänään ja samoin pulauttanut. Minkäs teet kun toinen haluaa sitä maitoa vaan :/

 
venla kiljuu tossa sängyllä.annoin toiselle ruusunmarja sosetta kun nous ylös päikkäreiltä..vetäs melkein koko purkin..ja äsken joi melkein 2dl maitoa kyytipojaksi. :D

sisälämpötiloista meillä yleensä on sellanen 23-25 astetta muualla ku makkarissa.makkarissa jotain 20 astetta..likat pitää vielä kylmempänä huoneensä..välillä tuntuu että ku kellariin menis :D

keiju mie kävin eilen ostamassa venlalle sellasen brio zento
istuimen,mutta varmaan joskus parin kuukauden kuluttua hää siihen sit vasta laitetaa.tietysti jos ei tyty kamalasti tän kahen kk aikana paisu,ettei mahu enää tohon kaukaloon.myyjän suositus oli et 6kk eteenpäin,mut olis siellä selanenkin istuin ollu johon olis voinu jo 5kk vauvan laittaa.
 
LillaStina toivottavasti "ukko" ei kipeeksi tule :hug:

Ehdin nähdä Ippulinkin kuvan tällä kertaa. Suloinen äippä :)

Ja milekoon voin yhtyä. Kyllä henkka on hyvin säilynyt äiti . Minnes oot ne vuodet jättänyt:D

YOdottaja kysyi että kummasta on kyse - siitä ettei itse kestä itkua kuunnella , vai vauvan hyvinvoinnista? Riippuu itkun laadusta, kipu/pelästymisitku vai muullainen marina. Se on kyllä niin etten miä kärsi kuunnella itkua

Miks ootte menny kihloihin/naimisiin just sinä päivänä kun menitte. Onko se päivä ollu jotenkin merkityksellinen? Ei ole. 1.9.2000 kihloihin ja naimisiin 10.8. 2002

Kaukalossa nukkumisesta miä oon ottanut Kiian pois kun hikoaa ihan hirveesti. Mutta seuraavaksi ajattelin kokeilla kuinka tuon pussin kanssa käy

Rontin kysymykseen Nytkin mua jo taas inhottaa, miten kauan oon tässä istunut... Tuleeko kellekään muulle sellasta ällötystä |O ? Tulee |O mutta silti en persusta ylös saa :ashamed:

Vilma-Onni pidetään peukkut pystyssä!

Millasia harrastuksia kullakin on? lukeminen ja tuo mun nukkekodin näpräys

kuinka usein teillä harrastetaan seksiä
olikos se sitä millä yritettiin käynnistystä. Joku sellanen muistikuva on :whistle: Nyt on kyllä uni tärkeämpää ja Kiia kun venyttää hereillä oloaan puoleen yöhön niin eipä tuollainen tuu edes mieleen. Ja ukolta ei kysytä sen mielipidettä. Miä oon sille jo varaston seinän käyttöön tarjonnut :D

sisällä lämmintä ja mitä vauvalla päällä sisällä n.23-24. Kiialla päällä body/paita ja sukkikset/puolpotkarit ja joskus liivihame

Hieno kuva vipistä kera tyttären :)

No nyt on jutut luettu ja varmasti jotain unohdin vaikka mulla oli kaksi sivua auki. Toisesta luin ja toiseen kirjoitin :D
 
PIKAGALLUP: (toivoo kymmeniä vastauksia kiitos!) turvakaukaloista, minkälaiset teillä on ja meneekö sinne 6kk asti, ja mitä tykkäätte omastanne?
jos nyt käy niin hassusti et joudutaan uusi hommaamaan :/ . nykyinen--graco autobaby--on kyllä lainapeli et jos näitä lapsia siunaantuisi enemmänkin niin eihän se ihan hukkaan menisi,eihän ;) !
ja vielä onko ns.telakkamalli? muunlaiseen en taida enää tyytyäkkään on niin kätevä,mut kalliita oovat pirut....!!!
 
Kiitos :) Kyllä on helpottunut olo. Kiva nähdä huomenna eskarimuikkien ilmeet :kieh: Ne kun olivat ihan varmoja että 0-luokalle poju kannattaisi laittaa. Sanoin sille psykologille että nähtävästi kaikki lapset pitää mennä tietyn kaavan mukaan. Ja onhan pojalle ollut jo huima muutos siirtyä kotihoidosta 30 laspen porukkaan. Ei ihme ole jos jotain sanomista tulee varsinkin kun lapsi on tuli ja leimaus-luonteeltaan

milli :hug: Niimpä mitä sillä diagnoosilla paperilla tekee. Ei se arkipäivää muuta. Mutta jos sellainen löytyy niin auttaako se tukien saantia millään?

Meille neurologi (KOKSissa) sanoi kirjoittavansa lausunnon jos yritämme hakea Kelalta tukea. Tuntu vähän hölmöltä. Mutta kun kuulemma on noita kuskauksia jne. No ei olla vielä haettu kun en tiijä mitä pitäis hakea ja mitä siihen hakemukseen runoilla. Kumminkaan kun ei niitä rahallisia menoa tuo aiheuta bensamaksua enempää..

 
Turvakaukalosta Tuo on se missä on se autoon jätettävä pohja mut mikäs merkki olikaan *menee katsomaan* Graco luki. Minusta tuo on yllättävän kapea ainakin talvivaatteiden kanssa. Tosin pussi tuo helpotusta :D kokeilin sitä. En osaa arvioida kuinka pitkälle menee ja kuinka kauan jaksan kantaa neitiä siinä.
 
Siis eikö kaukalo menee enää kuin 6kk ikään asti? Katsoin tämän päivän kalevasta kun oli mainos sellaisesta ison näköisestä istuimesta jota voi käyttää jo 6kk ikäinen? Meillä istuu tuo nelivuotiaskin vielä turvaistuimessa, ( britaxin two vay elite ) ja hyvin mahtuu tuohon vielä. Mutta ei kai tuohon saa varmasti laittaa vielä puolivuotiasta istumaan, on sen verran törökkään mallinen ja mitään välimuotoa en ala maksamaan, se on varma. Muistelen että Annille vaihdettiin kaukalo vasta lähempänä vuoden ikää tuohon britaxiin. Jo on markkinat jos ei noihin nykyajan kaukaloihin mahdu pidempään istumaan. :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Siis eikö kaukalo menee enää kuin 6kk ikään asti? Katsoin tämän päivän kalevasta kun oli mainos sellaisesta ison näköisestä istuimesta jota voi käyttää jo 6kk ikäinen? Meillä istuu tuo nelivuotiaskin vielä turvaistuimessa, ( britaxin two vay elite ) ja hyvin mahtuu tuohon vielä. Mutta ei kai tuohon saa varmasti laittaa vielä puolivuotiasta istumaan, on sen verran törökkään mallinen ja mitään välimuotoa en ala maksamaan, se on varma. Muistelen että Annille vaihdettiin kaukalo vasta lähempänä vuoden ikää tuohon britaxiin. Jo on markkinat jos ei noihin nykyajan kaukaloihin mahdu pidempään istumaan. :headwall: :headwall:
Eikös siinä se lapsen pituus/paino ratkaise..
 
istuin on brio primo jalustalla,kätevä ku tarvii vaan naksauttaa nii on autossa kii..
seksiä juu sillon tällön,yleensä kuuluu murahdus jos joku mun peiton alle yrittää tunkeutua :LOL:

mykkäkoulua taas vaihteeks ukolle..ottaa hiukka kupoliin :kieh: ulkona on tullu 10cm lunta..tarttis lähtä lakasee toi "piha" et pääsee koirien kans ovesta ulos..onko teillä jo tuo myrsky tiällä on..
 
Tuutilulla Minäkin toivon, ettei toi pikku-ukko tuu kipeeksi. Meitä kiellettiin jo osallistumasta noille 80 vee juhlille tonn isännän takia. Ja mä ostin huutiksesta puvunkin sitä varten (potkupuku, jossa on housut, kauluspaita, liivi ja kissimirri kaulassa) :/
No onneks oli 68 cm, joten jospa sillä olis vielä käyttöä.

Kaukalo on Britaxin joku malli... toissa vuotinen.... On se sinänsä hyvä. Se ei vaan sovi meidän autoon ihan tosta noin vaan. Tarvitaan jatkopala turvavöihin. Pitäis mennä 13 kg asti, mutta saapi nähdä.
 
Me ei saatu yökkäriä sen pussin kylkiäisinä :'( |O :)
Pussi on kaukaloon nyt kiinnitetty, kohta testataan ja voin sitten teillekkin kuvaa laittaa =)

Meillä jakkarana telakkamallinen graco vm.07

Meillä täällä on myrskynny nyt kahesta asti. Lunta tulee niiin pirusti ja tuulee. :/

Nyt turvakaukalopussia testaan.
 
Ginnifer
Jestas sentään, on taas tekstiä siunaantunut! Moneen kertaan olen käynyt tässä koneella viime päivinä mutta nyt vasta sain ketjun päästä kiinni.

Eipä tässä kummempaa kuin että peesaan Keijua: MaM trikooliina, asialinja ja anonymiteetti täälläkin etusijalla. Ja synttäreitä meillä vietettiin eilen, Ekbergiltä haettiin Fredrika-tortut. :p

Meillä on käytössä S-koon Fuzzit, ja menee varmaan vielä pitkään, sillä ylänepparit on nyt kireimmässä ja alanepparit toiseksi kireimmässä asennossa. Yksi M-kokoinen on tuolla odottamassa, mutta luulenpa että Petite tulee olemaan meille sopivampi; tyttö on pitkää ja laihaa mallia niinkuin äitinsä (no, ei nyt ihan superlaiha ole äiti tällä hetkellä...).

Mä ostin mielestäni ison poljinroskiksen vaippasäilöksi, mutta onhan se kyllä vähän liian pieni. Vaippapyykin pesen päivittäin, käytössä on tuoksuton Ole Hyvä -pesuaine. Tahroja ei ole tähän mennessä jäänyt, mutta tietysti se valkoinen väri vähitellen kellastuu/harmaantuu. Mites kestoilijat, ja miksei muutkin sillä kaikillahan varmaan pyörii kone ahkerasti, huollatteko pesukonetta jotenkin tavallista enemmän, ja miten? Mä olen sitruunahapottanut konetta nyt useammin kuin ennen, mutta joskus tuntuu kun koneen avaa, että vähän haiskahtaa. Voihan se olla kyllä koneen normaalitilakin, jonka nyt vain huomaa kun pesuaine on tuoksuton.

Ja vielä: Enjan kuvaus vaunulenkiltä kotiinpaluusta ja kaksin käsin syömisestä oli kyllä ihan suoraan meiltä! :)

Jaahas, nyt saapuu Mummi ja tämä äiti pääsee konserttiin. Väliajalta ajattelin kyllä lähteä pois, kun ei multa riitä maitoa pakkaseen, ja viimeksi korvikkeesta tuli hirveät vatsaitkut. Niin ja tuossahan se tulikin mun ykkösharrastus, eli musiikki. Konserteissa käyn ja itsekin treenailen milloin ehdin.

Ginnifer & Ellen 3kk+päivä
 
Mä tilasin sen beigen pussin babystyleltä. Se tuli eilen mut väri ei miellyttänytkään. Halusin sittenkin sen harmaan. Tinkasin sit lastentarvikkeesta Emman pussin samaan hintaan. Äsken kokeiltiin eka kerran. Muuten hyvä mut tosi lyhyt. Ei tuu mahtuu kauaa :( Mulla ei taida riittää enää aika pysyä tän palstan perässä :/

Pupun pussi näyttää hyvältä. Taitaa olla vähän pidempi.
 
S-koon Fuzzeja löytyy ja säätövaraa riittää vielä, mutta ne ovat alkaneet näyttää edestä vähän matalilta. Vaippa valuu mahan alle tytsiä nostellessa, maha on vissiin vähän pyöreä. Jos hommaan lisää Fuzzeja, niin hankin ensin kokeeksi yhdet M- ja Petite-kokoiset. Kaapissa olevat kankaat pitää ommella vaipoiksi ennen kuin annan itselleni luvan hankkia lisää ostovaippoja.

Edellinen pesukone alkoi haista vähän tunkkaiselle vaippapyykin myötä, ja aion nyt tämän uuden kanssa käyttää lisähuuhtelua. Edellisen putsasin sitruunahapolla pari kertaa vuodessa, uutta tulen putsaamaan useammin kestovaippojen takia, aina tilanteen mukaan.
 
Just tulin koneelle ja olettehan te saanut taas tekstiä aikaiseksi :D Äkkiä Tildalle tiedoksi: minä tapasin nlatädin joka oli just ollu imetyskoulutuksessa OYSin imetysneuvojan luona. Meidän Silja on tänään 3kk, eli himpun verran ajoissa siis meilläkin aloitellaan nuo vellitykset. Jos menis niillä pari viikkoa ja sitten ottais perunan mukaan.

Mutta nyt siirryn monta, monta sivua taaksepäin. Pitäkee taukooo :D
 

Yhteistyössä