*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Ai niin telkan katselemista piti vielä kommentoida. Meillä tuntuu televisio olevan aina iltaisin auki (päivisin radio) Mies tykkää pitää TV:tä taustahälynä. Ei tuo poika kauheasti ole siitä kiinnostunut, vaikka usein TVn edessä lattialla köllöttelee. Paitsi hiihtoa tykkäsi seurata. Taitaa tulla kunnon penkkiurheilija pojasta :D Ja Sub Juniorilta, kun tulee se Hamtaro, niin siitä tuo poju myös tykkää. Mie oon aatellu, että pitää tallentaa joku jakso, poika kun rauhottuu niin hyvin sitä katsellessa ja kuunnellessa.
 
Mammoliino; jess, mä ajattelin itekin että haluisin siirtyä suoraan pottuun ja porkkanaan, ilman korvikkeen antoa, jos tuntuu siltä että valvominen jatkuu tai johtuu nälästä. Enää pari viikkoa niin sitten meidän Silja on jo 4 kk ja sitt saa ihan 'luvan kanssa' kiinteitä antaa. Jotenkin mua ei noi vellijutut vieläkään innosta... Sitt myöhemmin kyllä ku nokkamukista saa jotain viljapohjasta velliä antaa niin sitten, mutta mielelläni ton tuhdimman tavaran antasin lusikalla alkuun... Mitään ohjeita mulla ei tästä ole tms. jotenkin vaan oma pää sanoo niin... Mutta voihan se olla, että vellipullokin meiltä vielä löytyy...
Oon muuten vasta sivulla 128 menossa, joten muutakin kommentoitavaa varmasti vielä tulee.. Ahkeraa porukkaa taas yövuorossa ollu =)
 
tuutilulla
arvaa vaan tuliko vieroitusoireita :LOL:

ootte vaan kirjotellu niin paljon,et en tiie miten sitä jaksaa lukee 80 sivua :/

meillä pyryttää ja tuulee melko paljon...ei kiva keli! pojan vein just terassille nukkuun,ku ei ihan keskelle pihaakaan viittiny tolla tuulella viedä.

kylvettämisestä...meil kans kylvyt sellasia 10-15 minsaa,ku en jaksa ite kökkiäsie lattialla...veeti varmaan viihtyis kauemminkin...se kylvystä pois tulo ei vaan oo meijen jätkän mieleen...kylmä varmaan!

me ny sit kerran sie vauvauinnissaki käyty...tosi kivaa :D veet alussa vikisi ku oli niin outo ympäristö,mut tottuhan se siihen sit.....on se kyl hauskaa miten ne vauvat tosiaan kelluu :LOL: ihan ku olis ilmakupla jossain päin kroppaa!!!

mut joo...kuten jo sanoin...meil neuvola tänään joten lisää sit sen jälkeen
 
Tuutilulla mikä lie ukkoo harmittaa... olisko tulossa kipeeksi tai olisko sillä sitä mahatautia, kun eilenkin oksensi ja kakkas koko ajan...

On joo tosi kiva keli... Lunta/räntää tulee vaakatasossa ja tuuli on aika kova... =)
Olis pakko kohta lähteä käymään kaupassa, kun eemelillä on vellit lopussa... Yhtään ei kyllä tekis mieli nenäänsä ulos pistää...
 
Itkemisestä, mä en hirveen mielelläni anna Juhon jäädä huutamaan, joskus on tietty pakko, esim just sillon kun on vessassa kakkosella, tai joku muu tilanne päällänsä. Sänkyynkin laittaessa jos alkaa huutamaan, niin koitan saada rauhottumaan vaikka sitten ihan pikku tilkalla maitoa ja äkkiä tutti perään, yleensä auttaa, joskus ei. sitten keinot on jotain muuta, yleensä sitten olkapäälle nostaminen auttaa.

Milekokos se vihillä käviöitä kyseli? Elina ilmottautuu.. :D

Meillä pieni tuuli, ei lunta sada, pakkasta n. kaks astetta.

Juhoakin telkku kiinnostaa, jos Juho on sitterissä ja tarvii mennä vaikka vessaan, niin yleensä käännän sitterin telkkaa kohti..

Jaahas, pojalle tuli nälkä...

Elina
 
Mun loistotulos tais hukkua kirjoitusten massaan.Siis topsylle (olithan se sinä joka painolistaa ylläpidät) tiedoksi, että maanantaina puntari näytti 77.2kg (-800g) JEEEE!!!!!!!!!!Ei pysy millään perässä niin paljon sivuja tulee/pv
 
Onko noi kantoliinat yleensäkkin helppo sitoa? Kiinnostais tuo vesiliina kovasti... ja onhan tuolla tavallinenki kantoliina mutta ei oo tullu sit kokeiltua kun en saanu niistä ohjeista selvää joten nakkasin nurkkaan... tai siis että saako sen hyvin ite laitettua ja missäs vaiheessa se vauveli sinne kääritään?mulle pitäis varmaan olla joku video kun en aina noista ohjeista älyä...
poika meni ulos nukkumaan joten on taas äitillä aikaa surffailla nelisen tuntia :LOL: ei vaan, pitäis saada jotain taas samalla aikaiseksikin...
 
Oliivia kirjoitti:
Jokos jossain päin suomea on myräkkä alkanut? Jyväskylässä ei vielä, ajattelin just et pitää lähteä vaunuttelemaan vielä kun eteenpäin pääsee..
Juuh, näyttäs että alkaa pyryttään, lykkäsin pojan terassille nukkumaan, niin en meinannut saada ovea auki, kun niin tuuli otti vastaan

:eek: Ja pyryttää ihan kivasti, näyttää että kiihtyy. Pitää seurata noita vaunuja ja tuota tuulta ahkeraan, ettei toinen mee mukkelis makkelis, jos oikein rupeaa tuulemaan. Onneksi aika jämerät noi vaunut kuitenki, ei ihan pienestä heilahtele.

Siskon poika, joka oli aikanaan tosi huono nukkumaan koliikkien ym. syiden vuoksi, nukkui parhaiten mitä möykkyisempi oli missä pukattiin. Kerran tosiaan tuli kauhea tuuli ja poika nukkui vaunuissa pihalla, pappa sieltä pihan vastapäiseltä mummolasta jonkin ajan päästä hädissään, että näki kun vaunut kaatui! Vaunut oli kyljellään maassa ja poika hymyssä suin nukkui :) Ei tiennyt vaunujen lennosta mitään, eikä kuinkaan ollut onneksi käynyt. Nykysten muuten harrastaa rallia ja kelkkailua jne. Oikein tuumattiin jo silloin pojasta, että taitaa tulla joku rallikuski, kun noin nauttii menosta rajusta..

muoks, niin ja me ollaan Keminmaassa, täällä jo melkein myrskyttää..
 
Meillä Eemil ei pahemmin televisiosta ainakaan vielä välitä, mutta kun meillä on akvaario, sitä silmät suurina oikein ihmettelevän näköisenä katselee :) Meidän koiraankaan ei juurikaan noteeraa, koira käy välillä Eemiliä vähän nuuskuttamassa. Mutta joskus pitää Brendaa vähän toppuuttaa, kun meinaa alkaa nuolemaan pojan kasvoja. Haistella olen antanut, mutta en nuolla.
 
pyryistä torstaita,
voi jestas että taivaalta tulee tavaraa!

kiitos tuutilullalle ohjeista, sun skannaukset tulostinkin ku ei meidän neuvolasta tuollaista lappusta saanut...


no täs tää kuva taas hetkeks, en kehtaa sitä tänne arkistoihin jättää..

nyt hommiin, palataan
 
Enja kiitti linkistä, pitää kokeilla tässä ajan kanssa...
Meillä on vissiin semmonen kudottu liina, tai trikoota se ei ainakaan ole. Kokeiltiin muutes kerran kantoreppuakin, mutta siinä poika sai semmoset raivarit että oksat pois...tiijä sit miten liinassa viihtys..
 
Moikka typyset, täällä minä jälleen olen.

Kaveri kävi siis tossa laittamassa mulle sen Mesen kuntoon, kun ite oon vähän käsi. :LOL:

Nyt pääsee sinnekin, jippii. Kun vaan osaisi käyttää sitä. :headwall:

Suihkuttelusta oli kysely. Itsellä on sellainen pien muovituoli ja istun itse siinä ja tytöt ovat sylissä jalkojeni päällä mahallaan kun pesen selkäpuolta ja selällään kun pesen sen toisen puolen. Ja onnistuu tosi hyvin. :heart:

Kelistä sen verran että täälla tuulee jonkun verran, mutta ei vielä sada mitään. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Tuutilulla tavattiin tuolla odotuspuolella... Hän laitto viestiä ja ilmoitti itsestään... Sitten vaan selvis, että ne on isännän kanssa olleet samaan aikaan ala-asteella... Nyt olen kuullut kivoja stooreja molemmista ja heidän nuoruudestaan... :LOL:
Olis vaan kiva joskus ihan livenä tavata.... kunhan tulevat käymään täällä mummolassa...

Isäntä käski kysyä, että hoidetaanko me lapsia olleenkaan, kun istutaan täällä vai onko meillä rintarepuissa kannettavat kiinni :LOL: Siis vihjaileeko toi äijä, että me ollaan jotenkin aktiivisia... :ashamed: :LOL:

Kylvystä tuolla ne ukot on kylvyssä jopa ½ tuntia kerrallaan, riippuen kauanko eemeli haluu... Suihkussa käydään siten, että me ollaan molemmat siellä suihkussa ja peseydytään silleen... oltaisko joku 10 minsaa suihkussa kerrallaan...

Meidän lapsethan on kaikki niin kilttejä ja ihania että tajuavat antaa äideille kirjoitus/lukurauhan, niin äidit sitten illalla jaksavat paremmin heidän kanssaan touhuta.
:saint:
 

Yhteistyössä