*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Kylpemisestä
Meillä käydään niin nopeesti kylvyssä kun vaan on mahdollista. Sanni inhoo kylpyä yli kaiken. Huuto alkaa välittömästi kun peppu koskettaa vettä ja lakkaa heti, kun pääsee pois vedestä


Dogtor
Meillä on tuo ammeteline ja on niin oiva apuväline, etten pois antais =)
Amme on siinä just sopivalla korkeudella.
 
Meilläkin kylpy on niin nopea kuin suinkin. Kiia ei siitä pahemmin nauti :/

LillaStina mitä se mies nyt tommosta kyselee :eek: Myö ollaan niin eteviä äitejä että osataan tehdä monta asiaa samaan aikaan, toisin kuin miehet :saint:
 
Hurjasti oli taas tekstiä tullut, oli myös kiva katsella kuvianne. Omaa kuvaa en taida uskaltaa laittaa.

Topsy Meillekin tulee uusi pesukone tänään! :D

Itkettämisestä oli juttua. Joskus tulee tilanteita, että en voi heti vastata neidin pyyntöihin, mutta jos oikea hätäitku tulee niin äiti juoksee luokse tilanteesta kuin tilanteesta. Iltaisin nukuttaessa pieneen kitinään ei vastata, mutta jos itkuksi menee niin sitten jompi kumpi menee silittelemään ja laittamaan tuttia suuhun. Ja joskus vauva saa kitistä sen aikaa että äiti ehtii syödä lautasen tyhjäksi.

Miehen mielestä ammeen jalat on ihan turha hankinta, joten kylpeminen tapahtuu lattialla kyykkimällä eikä siis kestä kovin kauaa. Suihkussa ollaan käyty muutaman kerran, ja nyt hommasin avuksi vesiliinan. Yhden käyttökerran kokemuksella suosittelen! Sain pestyä omat ja vauvan hiukset kaksin käsin!

Olen myös miettinyt miten vauvan hoito onnistuisi jos perheeseen kuuluisi parivuotias ikiliikkuja. :flower: useamman lapsen äideille!

Ja pikaisia paranemisia kaikille sairastelijoille! Nenäfriida oli viime yönä käytössä monta kertaa, toivottavasti kuumetta ei tule.
 
Tämän päivän itkukiintiö on sit täynnä, onnesta tosin :'(
Syötin Sannia keittiössä kiikussa. Kesken syönnin väläytti kyl hurmaavimman hymynsä. Samaan aikaan Peppi söi ja tokas yhtäkkiä: äiti olet ihana, maailman paras äiti.
Kylläpä meikämamma tunsi itsensä taas rakastetuks :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Tämän päivän itkukiintiö on sit täynnä, onnesta tosin :'(
Syötin Sannia keittiössä kiikussa. Kesken syönnin väläytti kyl hurmaavimman hymynsä. Samaan aikaan Peppi söi ja tokas yhtäkkiä: äiti olet ihana, maailman paras äiti.
Kylläpä meikämamma tunsi itsensä taas rakastetuks :heart:
Oi, ihania :heart:
 
Tuutilulla - et sä yksin ole =)

Hilma toljottaa edelleen telkkaria, ilmeisesti tyypit siellä on sen kavereita sitä tahtia niille höpöttää...

Mäkin oon joskus miettinyt, et mahtaa muut ihmetellä tätä meidän ketjun aktiivisuutta - ja just näitä juttuja :LOL:

Jokos jossain päin suomea on myräkkä alkanut? Jyväskylässä ei vielä, ajattelin just et pitää lähteä vaunuttelemaan vielä kun eteenpäin pääsee..
 
:LOL: meillä Daniel laulaa... Muittat tuhtimon umikin luututen vaamaan ja punailkan ja tudentin haamaan. Mutta polo tää tulta utein unhoon jää... petteli punatuono oli petteli imeltään...

Ja laulu vaihtuu... tultuset tultuset iemuin heekkäilee, taaven alkoiekaleet... Ja niin kolme vuotiaan antaumuksella kuin voi..

Meille tulee vissiin joulu uudestaan :LOL:

Mitähän tässä tekis? Taidan mennä laittamaan pyykit koneeseen. Antaa lapsien viihdyttää toisiaan niin kauan kuin jaksavat
 
Kelläs niitä häitä oli tulossa ja milloin?

Nyt se murulainen nukahti tohon koliikkikiikkuun ja toinen murulainen leikkii yläkerrassa.

Miten paljon teidän lapset kattoo telkkaria?


Oliivia
Tosta joulusta oli puhetta tossa edellä. Niin luin ekaks, et sun pitää tehdä joulujuttuja. Mietinkin jo, et ainakin alotat tarpeeks ajoissa...
Pitäsköhän mun mennä uudelleen kouluun tai hommata silmälasit... :ashamed:



 
Tännehän on tullu ihan kauheesti tekstiä..
Kahlailin nopeesti läpi öh..Sellaset 12sivua..
Se Nestlen lusikka on käytössäkin tosi kiva! ainahan noi ilmaset lahjukset on kivoja ;)
Mie oon syntyny 5.11-82 eli 26v. tulee tänä vuonna. Kauheen nopeeta se aika vaan menee!

Ulkona on kaamee keli! Pyryttää ja tuulee.. Pihlan tosin tohon terassille laitoin nukkuun vaunuissaan, ei hää osaa sisällä oikeen päivisin nukkua. Hevoset kävi ulkona vaan pikasella happihypyllä sen aikaa ko boxit siivosin.

On kyl niin vetämätön olo ettei jaksa tehä mitään! Sen vert voisin ahkeroida et häiden vieraslistaa päivittelen,suurimmalta osalta puuttuu osotteet ko en niitä ulkoa muista.

jos emmerdalee kattos sitä ennen.. :wave:
 
Keiju07
Enja, olisko sulla jotain linkkiä tuohon pariin otteeseen mainitsemaasi vesiliinaan? Alkoi kiinnostamaan. Voisi olla kätevä vauvauinnissa, vai? Kotona kyllä tykätään enemmän kylvetellä, kun Viena niin hyvin kylvyssä viihtyy. Toivottavasti lupaa hyvää vauvauinnin osalta.

 
Korjatkaa jos oon tehny virheitä:
Vilma-Onni 16.01-
Mammoliino 29.01-78
Äityli75 28.02-75
Tilda77 14.03-77
Tuutilulla 19.03-73
äitivaan 20.03-85
mileko35 25.03-72
Oliivia 09.05-78
Dogtor 25.06-87
Henkka81 21.07-81
PuPu 10-07 06.08-84
Katjanna 07.08-75
Yksäiti84 13.08-84
Piituli 18.08-74
L-ouisa 05.11-82
Tytteli74 27.11-74
LillaStina 30.12-78
 
Keiju Osaankohan laittaa linkkiä... eli mulla on tällainen: https://www.myllymuksut.com/product_catalog.php?c=43 Liina on tehty sellaisesta reikävuorikankaasta. Ajattelin ensin käydä ostamassa tuota kangasta ja puolittaa sen pituussuunnassa, mutta tuo mun liina tuli käytettynä vastaan. Tuota vuorikangasta ei kuulemma tarvitse edes huolitella, helppo tehdä. Vesiliinoja on olemassa myös renkailla, mutta en uskalla noin pientä pitää vielä lonkalla pystyasennossa.
 
Vielä jatkoa Keijulle. Meillä on eka vauvauinti sunnuntaina, hommasin tuon vesiliinan sitä varten. Tyty suhtautuu taloyhtiön saunaan aika epäilevästi, ajattelin vesiliinan helpottavan suihkussa käyntiä oudossa paikassa.
 
Täällä varmaan joku muistaa miten ne nuitten lasten syömisjutut meni, eli että missä iässä lisätään toinen ruoka/kiinteä? Ja mitens noitten puurojen kans oli? Karseeta kun ei enää muista! Sitä tää vanheneminen tekee, heh...En tiä onks vähä sekanen sepustus :p
 
Mileko- kyllä mä joulusta tosi kovin tykkään mutta en mä ihan vielä valmisteluja viiti aloittaa :LOL:

Tossa aiemmin jo kirjoittelinkin, että Hilma katselee televisiota. Se katselisi sitä juuri niin paljon kuin annettais. Hymyilee ja höpöttelee iloisena. Siksipä telkkaria pidetäänkin aika paljon kiinni meillä. Mutta toisaalta, eipä kai siitä vielä tän ikäiselle pahemmin haittakaan ole..vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli-76:
Täällä varmaan joku muistaa miten ne nuitten lasten syömisjutut meni, eli että missä iässä lisätään toinen ruoka/kiinteä? Ja mitens noitten puurojen kans oli? Karseeta kun ei enää muista! Sitä tää vanheneminen tekee, heh...En tiä onks vähä sekanen sepustus :p
Miäpä yritän kohta skannata tuon lappusen mikä neuvolasta saatiin:lapsen ruokavaliosta. Hetkinen....
 
Joku kyseli Hämeenlinnalaisten perään (Vilma-?). Mie olen kotoisin sieltä päin, nykyään asun muualla. Mutta välillä pyörähdän sielläkin.

Itkettämisestä Mie olen sitä mieltä, että ei se lapsi itkemisestä rikki mene :ashamed: ja annan välillä huutaa. Hatäitku on tietenkin semmoinen johon vastaan heti ja jätän kaiken muun (vaikka koiran irralleen pihalle :eek: ). Mutta esim iltaisin, jos kitisee ja huutaa sängyssä en ota kontaktia, pidän vain tuttia suussa. Olen siis lähellä, mutta en seurustele tai silittele. Poika saa kyllä hiplailla miun kättä.
Pukiessa ja vaipan vaihdossa jos alkaa itkemään, niin ensin teen loppuun ja vasta sitten lohduttelen. Mies taas lohduttelee välissäkin ja hällä kestääkin kauan ennenkuin on valmis... Samaten, jos poika alkaa huutamaan esim. ulos lähtiessä vaunuissa ennenkuin olen pukenut, niin puen loppuun ja sitten vasta menen vaunujen luo.

Mutta jokainen tuntee oman vauvansa parhaiten ja tietää milloin lapsella on oikeasti hätä. Osahan hätääntyy helpommmin. Meillä pojalla ei vain ole sellaista ennakoivaa kitinää vaan alottaa heti täysillä huutamaan, joten en sais koskaan mitään aikaseks, jos heti olisin rauhottelemassa kun huutaa.

Ulkona sataa lunta IHANAA - kunnes sekin kaikki muuttuu loskarännäksi - Ei kauaa varmaan ole maa valkoinen, ulkona on kuitenkin +1 :(

Hipkukka
 

Yhteistyössä