*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Hyvää yötä Heidi!

Juu tiipii, kyllä minä teidän Siljan toisen nimen muistan. Tais olla että pääsivät tytöt samaan rauhantervehdykseenkin :D Tuota Tylsän siljan toista nimeä utelin ja olikos se vielä jollain muullakin lokakuisella Silja? Tuli suosittu nimi vaikka luulin silloin raskausaikana sen olevan vähän harvinaisempi :D
 
Mammoliino mulla meni sillon ihan ohi tuo rauhantervehdyksen ilmotus :ashamed: meidän kotipaikkakunnalla ilmotettiin lehessä nuo syntymiset ja ne on tallessa mutta valitettavasti en sillon hoksannu että onhan se täällä oululaisessa lehdessä ilmotus nimestä vaikka ristiäiset olikin muuaalla.

oon nyt kattellu sitä nelosen vauva-ohjelmaa aina päivisin ja mua on alkanu hirvittämään että miten ihmeessä minä jaksan jos meille joskus tulis toinen lapsi!?! siis miten te oikeasti selviätte arjesta kun on yksi tai useampi lapsi vauvan lisäks? nyt kun meillä kukutaan myöhään yöhön kun tyttö ei suostu nukkumaan niin sitten saan kuitenkin onneksi aamupäivät hänen kanssaan nukkua. musta tuntuu että kuolema tulis jos pitäis noitten öitten jälkeen herätä aikasin puuronkeittoon ja puistoon keinumaan :eek: meillä kuitenkin ois ajatuksena että yritettäis siljalle pikkusisarusta ehkä 1-2vuoden kuluttua ettei tulis liian isoja ikäeroja, mutta miten hitossa sitä sitten selviää? en ymmärrä en... ja samalla hatunnosto kaikille teille äideille joilla vauvan lisäksi vielä ne isommatkin lapsukaiset :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Mammoliino mulla meni sillon ihan ohi tuo rauhantervehdyksen ilmotus :ashamed: meidän kotipaikkakunnalla ilmotettiin lehessä nuo syntymiset ja ne on tallessa mutta valitettavasti en sillon hoksannu että onhan se täällä oululaisessa lehdessä ilmotus nimestä vaikka ristiäiset olikin muuaalla.

oon nyt kattellu sitä nelosen vauva-ohjelmaa aina päivisin ja mua on alkanu hirvittämään että miten ihmeessä minä jaksan jos meille joskus tulis toinen lapsi!?! siis miten te oikeasti selviätte arjesta kun on yksi tai useampi lapsi vauvan lisäks? nyt kun meillä kukutaan myöhään yöhön kun tyttö ei suostu nukkumaan niin sitten saan kuitenkin onneksi aamupäivät hänen kanssaan nukkua. musta tuntuu että kuolema tulis jos pitäis noitten öitten jälkeen herätä aikasin puuronkeittoon ja puistoon keinumaan :eek: meillä kuitenkin ois ajatuksena että yritettäis siljalle pikkusisarusta ehkä 1-2vuoden kuluttua ettei tulis liian isoja ikäeroja, mutta miten hitossa sitä sitten selviää? en ymmärrä en... ja samalla hatunnosto kaikille teille äideille joilla vauvan lisäksi vielä ne isommatkin lapsukaiset :flower:
Sanoppa muuta! En tosiaan tajua miten ne mammat joilla muitakin pieniä kotona jaksaa tätä rumpaa
:eek: Hattu nousee täältäkin! Meillä on kuitenkin jo helppoa ku Santeri on jo tokalla, eli aika itsenäinen jo. Meillä oli myös ajatuksena parin vuoden välillä seuraava, mutta saapa nähdä. Mutta niin ne väittää, että kaikkeen tottuu ja samoilla silmillä pääsee aika pitkälle... noinkohan :snotty:
 
Jee, tyttö nukahti just syliin ja sain kannettua heräämättä sänkyyn!!!

Tämähän oli hiljainen yö :) Toivottavasti saitte kaikki mammat nukuttua. Nyt painun minäki vällyjen alle unta odottamaan, oikein kauniita unia kaikille!

yövuoro kuittaa ja kiittää
:heart: R
 
Meillä on kohta kaksi vuotias Prinsessa, joka on virtaa täynnä. Ja nuoriherra valvoo yöt. Mies on kolmivuorotyössä, joten valvominen on minun kontolla pitkälti, toki auttaa aina kun mahdollista. Kyllä on niitä aamuja että tekisi mieli alkaa itkeä. Meinaat just päästä uneen ja vauva myös, niin on tytöllä jo aamu koittanut. Mutta itse tähän on lähtenyt mukaan. Kyllä tää on tän arvosta.
ajan hallinnasta???
Kuinka se sujuu teidän perheissä? Minulla päivät vain vilisee silmissä ja tuntuu etten ehdi tehdä mitään! Tänne en ehdi muutoin kun näin kun nuori herra valvottaa minua.
Me ostettiin talo ja sinne pitäisi tehdä pientä pintaremonttia. en vaan käsitä miten ehdin ja pääsen valitsemaan materiaaleja.
 


Jopas on taas tekstiä tullu :D
Kommentoidaanpa sit ihan tuoreeltaan...
Mammoliino Mulla tuon juomisen suhteen vähän sama juttu. Niin kauan otan kun pystyn ja osaan sit käyttäytyä toooosi huonosti :ashamed:


Milli78 Mitenniin höyrähtänyt??? Minäkö muka :D


Katjanna Sinun piti olla tumma =)


Mieltäni osoitan mököttämällä ja keräämällä kaikki ärsyttävät jutut tonne päänuppiin. Sit ku nuppi on täynnä, ni räjähtää...


Ukko täyttää ens kesänä 43 eli on minua 7 vuotta vanhempi.

Topsy2 Aikaslailla sen näkönen olet, kun ajattelinkin. Ja :hug: pikkupotilaalle :heart:

PuPu Minä luulin et oot punapää =)

Rontti Niinhän sitä sanotaan, ettei huudattaa sais, mut välillä ei voi mitään. Vessassa haluun ees käydä rauhassa. Välillä Sannin on pakko odottaa vuoroosa, kun on noita muitakin hoidettavia. En usko, että nuo pienet siitä särkyy.

Heidi25 Et oo yhtään sen näkönen kun luulin :D
Tuo vaaleus voipi olla kova sana siellä etelässä... ;)

Eevin äiti Näköjään sitä oppii repeemään kymmeneen asiaan kerralla...
 
Huomenta vaan!!

On kohta aamupesut ja avoimeen päiväkotiin lähtö. Kivasti ootte yöllä kirjotellut.

Tiipii: Hyvin sitä jaksaa. Meillä pojilla ikäeroa reilu 3v, joten Onni on jo aikas omatoiminen kuitenkin, paitsi pukemisessa...
Mun pahin painajainen odotusaikaan oli se, että vauva valvoo illat/yöt ja Onni herää joka aamu kuuden maissa. Missä välissä siinä nukkuu?? Mutta, Eero on nukkunut alusta asti yöt, syö väliin ja taas nukkuu. Menen itse yleensä 21 Eeron kans maate, niin jaksaa Onnin kans sit nousta. Onni ei nuku kuin harvoin päiväunia, joten iltasin sitten pidetään hereillä tonne seiskaan, vähän yli.

Kovasti siis jaksuja, jotka valvotte öisin vauvojen kanssa. Mä olen saanut hyvät nukkuja-pojat sekä muutenkin perustyytyväisiä ovat aina olleet.
Moni sanonutkin, etten tiedä vauvojen hoidosta mitään. =)
(No, Onni heräs vauva-aikaan JOKA IKINEN AAMU viimestään klo 5!!)

Kyselen taas, onko täältä kukaan muu Hämeenlinnasta??

Jippii, lumet vielä maassa, pääsee stigalla kerhoon, ellei taas ole kävelytiet hiekan peitossa :headwall:
 


Hyvä, hyvä yövuorolaiset. Tekstiä on teiltäkin tullut taas kivasti. :heart:

Täällä olisi pojan kouluunlaitto edessä ja taitaa mennä taas tappeluksi tänäkin aamuna. :'(

Kaverin pitäisi tulla auttamaan mesen laitossa niin pääsee harrastaman sitäkin hommaa. :D :LOL:
 
Jippii!
Eilen Sannin silmätulehdus näytti menneen ohi, nyt sitten molemmat simmut ummessa ja räkä rohisee putkissa |O
Pepillä taasen kuumetta ja nenä vuotaa |O
Mulla mänöö hermot jos nyt alkaa taas joku sairasteluputki...
 
Mikä määrä sivuja! |O Viikonlopun olin poissa, niin johan oli pamahtanu varmaan yli 20 sivua. Päivittäin olen urhoollisesti yrittänyt kahlata kirjoituksia läpi, mutta kun saa kymmenen sivua luettua ja pitää tauon, niin on taas tullut samanverran lisää. Mä en enää pysy teidän mukana. :headwall:
Ei muuta kuin palaan taas muutaman kymmenen sivua taaksepäin. :LOL:

-pepisa
 

huomenta neitoset! täällähän on ollut oikea paljasta itsesi-päivä! mää en kyl vielä uskalla :ashamed: !

ilta meni ihan pipariksi;poika sai kunnon----ja elämänsä ekan----raivokkaan itkukohtauksen, liekkö johtunut siita rokotuksesta :/ . panadolia annettiin ja aikanaan rauhottu. kaameeta kuunneltavaa äiti-ihmiselle kun rakas lapsi itkee niin kovaa kipuitkua :'( no sitten nukkuikin eka pätkän noin5,5 tuntia; pisin tähän asti; ja mä nukuin koko ajan!!! ompa hyvä olo, vaik loppuyö meni taas kahden tunnin välein!
ja minä siis olen 170,5cm, syntskät 14.3., täytän 31, ja mies mua kuukauden nuorempi ;) !
vauvassa on molempien näköä, selkeintä isää on RUSKEAT SILMÄT! ihanat!
kuka se oli imetysneuvojan tavannut? tiedusteleisin vaan vauvasi ikää, kun itsekkin mietin niitä vellejä tisumaidon ohelle!
voi kun poju jo heräisi,juon ite aamukaffet vasta kun oon antanu pojalle maitohörpyt, ni ei sais kauheesti kofeiinia kun on niin levoton muutenkin....
TIETÄÄKÄ JOKU MITEN NOPEESTI KOFEIINI KATOAA, ETTEI ERITTYISI MAITOON JA VAIKUTTAISI VAUVAAN?

 
Rontti Meillä oli jokin aika sitten samaa hommaa, liekkö kuului johonkin vaiheeseen tms. Mutta siihen mihin minä yhdistin, kun se rauhottui, aikaistin iltahommat täysin! Eli ennen mentiin iltapesuille n. klo 21, nyt mennäänkin jo vähän ennen kahdeksaa. Ja ysiltä on jo unten mailla. Meidän tilanteessa tais olla osa syy se, että oli yliväsy. Ja sitten, kun meillä ei enää oikein tuo pelkkä maito tuntunut riittävän "kunnon" uneen, iski nälkä tämän tuosta ja huusi välillä nälkää ihan raivona. Niinpä päätimme alkaa kokeilla sitä maissivelliä. Nyt annankin sitä illalla vielä tissin lisäksi, tai siis sellaista vellimaito sekoitusta jonkin verran. Nyt poika ollut paljon tyytyväisempi ja nukkuu aamuun asti siitä, kun menee nukkumaan. Meidän kohdalla näin.
 
Nestlen lusikka: Onko muille tullu sitä? On muuten tosi hyvä syöttää vauvaa sillä! =)

Kirjotatte niin kovaa vauhtia, et en pysy perässä, et onko tuosta ollu jo puhetta..

Mutta nyt pukemaan, kun pitää lähtä labraan ja sit aattelin käydä Kärkkäisellä kattomassa, et onko tullu jo uudet Novitan langat sinne. Mainoksessa ainakin lupailivat. =) (Älkää kertoko mun miehelle, et oon lankoja menossa ostamaan.. On nimittäin ainakin jätesäkillinen entisiäkin..) :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni:
Nestlen lusikka: Onko muille tullu sitä? On muuten tosi hyvä syöttää vauvaa sillä! =)

Kirjotatte niin kovaa vauhtia, et en pysy perässä, et onko tuosta ollu jo puhetta..

Mutta nyt pukemaan, kun pitää lähtä labraan ja sit aattelin käydä Kärkkäisellä kattomassa, et onko tullu jo uudet Novitan langat sinne. Mainoksessa ainakin lupailivat. =) (Älkää kertoko mun miehelle, et oon lankoja menossa ostamaan.. On nimittäin ainakin jätesäkillinen entisiäkin..) :saint:
hyss, ei me kerrota :saint: :LOL: siis jos lupaat tehdä meille jotakin niistä langoista :LOL: :LOL:
 
Joku mietti, et miten useemman lapsen kanssa selviää.. Selviää sitä. :D Meillä vauvan lisäksi poika 2v, tyttö 3v ja tyttö 6v. Isommat nukkuu hyvin yönsä ja mies heidät yöllä hoitaakin, jos sattuvat heräämään. Ite nousen vaan vauvan takia. Ja sunnuntait on ihania, kun pystyy nukkumaan pitempään ja päikkäreitäkin, kun on mies kotona. Onhan se tietty raskasta sillon, ku vauva valvottaa, mut päivä kerrallaan.
 
HUH-HUH :eek: Eilen viiden maissa kävin viimeksi täällä ja sen jälkeen tullut melkein 10sivua lisää tekstiä :whistle: Taas mä putosin kärryiltä :D Mutta palaan lueskelemaan/kommentoimaan kun vain ehdin.
Nyt sen verran kirjoitettava että IHANAA meillä onnistui eilen illalla tissittelyt loistavasti =) Muutamana iltana ollaan se yöpullo pojalle jouduttu antamaan ja sitten onkin nukkunut yön heräämättä. Illalla ihanasti mun kainaloon, tissille nukahti :heart: Nukkui aamuun saakka ja herätessä mulla oli yöpaidan etumus märkänä, oli toinen tissi vuotanut :eek: Onko maitomäärä kasvanut? En kuitenkaan vielä huokaise, mutta taas pieni hetki ja niin suuri onni =) :heart:
Uuni lämpenemässä, täytyy mennä puita lisäämään että taretaan =)
 
Huomenta! :D

Ensiksi pikaista paranemista pipeille pilteille :hug: Ja äideille voimia hoitamiseen ja toivon ettette työ itse sairastu.

Ronttikos kyseli itkettämisestä.On jotain aikoja että en pysty Kiia ottamaan vaikka itkiskin. Kesken mun täysistunnon tuolla vessassa, koiran juoksunaruun kuskaamisen aikana tai sitte on just joku isompien auttamis homma jossa tarvin ne kaksi kättä. Niin ja ruokaa tehdessä. Useimmiten Kiia on silti silmien edessä ja näkee meidät. Mutta eipä se auta kun syliin pitäis päästä. Pääsääntöisesti Kiiaa ei itketetä vielä jos vaan on mahdollista. Mutta joskus ne kädet vaan on varatut toiseen yhtä tärkeään hommaan.

Useamman lapsen kanssa elämisestä miä varmaan sekoaisen jos olis pienemmät ikäerot :whistle: Näillä kolmella nuorimmalla on se 3v eroa aina nuorimpaan. Ja muuten menis ihan hyvin mutta täytyy sanoa että nuo eskari viennit/haut, terapiakäynnit ovat rasittavia :/ Ja aina yleensä Kiia nukkuu silloin kun pitää pukemaan alkaa. Onko tuo toisaalta ihmekään ettei pitkiä unia jaksoja päivällä ole kun ne pienetkin keskeytyy jatkuvasti. Minust ois ihana kun ei tarvis lähteä kellon aikojen puitteissa minnee vaan rauhassa. On se lähtö nimittäin aika moista hulabaloota. :D

Lusikka tuli meillekin. tosin miä en sitä Danielillakaan käyttänyt niin tokkopa tulee Kiiallakaan käytettyä.

Dirlittania miäkin oon kaivannut ja henkkakin tuntuu kadonneen :eek: Kukas se Dirlittanin kanssa mesettelikään LillaStinako? Kerro hälle hurjasti terveisiä :wave:

Ippuli miä haluun nähdä ja sen kuvan |O :D

No niin, Kiiukka sitten heräsi kun koneen suljin (illalla) ja nukkumaan päästiin vasta klo 00 :headwall: Onneks ei ollut eskari aamu. meillä on tänään se koulukypsyystestien toinen osa päivällä. Kiia menee siksi aikaa kummitädilleen ettei tarvi neitiä siellä käytävällä rotkotella sitä aikaa ja jos oikein ymmärsin niin saan palautteen niistä testeistä tällä kerralla. Pikkusen jännittää :(

Jassoo, hurtta keksi äänensä ja louskuttaa ikkunan alla. Pitää mennä noutamaan karvakasa sisälle
 
Ja mikähän ihmeen Nestlen lusikka??? Miks minä en oo sellasesta kuullu??? Tahtoo kans, ku muillakii on |O

Meillä nuo tytöt näyttää onneks (???) tulevan äitiinsä. Muutenkii ovat nii saman näkösii. vai mitä sanotte näistä:
Peppi (nyt reilu2v)

Sanni
 
Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni:
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Nestlen lusikka siis mistä te sellaisen ootte saanu? Pitikö jostain tilata, vai tuliko automaattisesti jostain?
Automaattisesti tuli, mut taitaa tulla sit, kun vauva on 4kk. Meillä Elia on syntyny jo syyskuun puolivälissä, niin on vähän vanhempi, kuin moni lokakuinen..
Automaattisestihän se tulee sen jonkun paperinivaskan kanssa. Olikos siinä jotain ruokajuttuja vissii. Empä ole vielä tutkinut kun tuli toissapäivänä
 
Huomenta!

Pikku potilaan kanssa meni yö ihan kivasti, heräsi pari kertaa syömään mutta jaksoi syödä vain n. 40 milliä :( Neljän aikaan laitoin supon, oli toinen niin röhäinen ja sairaan oloinen. Juuri ennenkuin nukahti supon laiton jälkeen mun syliin, antoi äidille vielä ison hymyn. Kyllä tuli äidille itku siinä vaiheessa, että joutuu toinen kärsimään :'( Nyt nukkuu vielä, söi äsken jo desin verran.

Tiipii, kyllä sitä kummasti jaksaa :) Meillä ikäero 3 vuotta, ja oon kyllä monesti ajatellut, että onneksi en alkanut aiemmin toista yrittämään! 3 vuotias on jo aika helppo tapaus. Ja kun kotiin tultiin, ilmoitin että Minttu nukkuu sitten keskellä olohuonetta päiväunet! Annia nukutettiin päiväunet pinniksessä hiljaisessa makkarissa, ja eihän se sit tiennyt milloin on yö ja vuorokausirytmi humpsahti päälaelleen. Minttu on oppinut heti että kun tuloo hiljaista, nukutaan koko yö, välillä vaan syöpästään. Ja kumma mitkä voimat se rakkaus antaa :)

Nyt aamukaffen kimppuun, ja söiskö yhden korvapuustin jotka ystävä eilen leipoi Annin kanssa? Taidan säästellä siihen kun sisko tulee niin nautitaan sit yhdessä :)

Eevin äiti, kyllähän se päivä sellaista häsläystä on, varsinkin jos viettää aikaa koneella.. kokoajan on mielessä mitä pitäis tehdä, mut puolet jää tekemättä... hiljalleen kai tää tästä rauhoittuu, pistetään nyt vauvavuoden piikkiin :)

Mukavaa päivää! :wave: Meille tulee tänään muuten uus pesukone, wow!
 
Korjatkaa jos oon tehny virheitä:
Vilma-Onni 16.01-
Mammoliino 29.01-78
Äityli75 28.02-75
Tilda77 14.03-77
Tuutilulla 19.03-73
mileko35 25.03-72
Oliivia 09.05-78
Dogtor 25.06-87
PuPu 10-07 06.08-84
Katjanna 07.08-75
Yksäiti84 13.08-84
Piituli 18.08-74
Tytteli74 27.11-74
LillaStina 30.12-78
 

Yhteistyössä