*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Pitääpi kertoa yks hauska juttu viime yöltä..
Juho hamuili sängyssään tutin perään, piti siinä samalla semmosta pientä mölyä. Olin just nousemassa tuttia laittamaan, kun isäntä rupes silitteleen mua, olin vähän silleen :eek: samalla se höpötteli: noniin, käydääs takas unille, hyvä ja kaikkee se leperteli.. siinä samassa se alko tunkeen sormiaan mun suuhun... sitte se havahtu ja sanoin sille että nouse sitten tuttia laittaan kun keskellä yötä noin virkee oot..
Äskön sitten kysyin että mitäs sä yöllä oikeen... Oli koittanu mulle kuulemma tuttia laittaa, ennen kun se tajus että eihän se ollutkaan noussu ja akkahan tossa makaa pers homeessa..
Kyllä nauratti isännän puolesta, taitaa olla vähän väsy sekin.

:LOL: :LOL:
 
topsy: hemaisevalta :D kävin tänään marketeissa ruokakaupassa niin siksi olin sentään meikannut :D ja nuo kengät tuossa vieressä rotkottaa tytön leikkien jäljiltä. Neiti tykkää kopsutella äitin korkkareilla. Mua hirvittää kun sillä nilkat notkuu siihen malliin että hyvä kun ei poikki mene. Mulla oli samoja vinkeita pikku tyttönä :D ja nuo on muuten ne mun korkkarit jotka mun oli ihan pakko saada. Kuomat alkoi ottaa jo niin paljon pattiin :headwall: :headwall: miten saisin vielä sellaisen rungon itselle, että nuo korkkarit olisi hyvännäköiset farkkujen kans |O |O
 
Niin, pikaisia paranemisia Mintulle minultakin :heart: . Meillä keskimmäinen sairasti vauvana yllättäen keuhkokuumeen ja oli se niin raasua katseltavaa :'( . Onneksi lääkkeet auttoivat nopeasti ja vauva jaksoi kokoajan syödä itse.

Tulinpa vielä kysymään että mitä mieltä olette vauvan itkettämisestä? Ihan kamala kysymys jotenkin, tiedän :ashamed: . Nousin vaan mieleen, kun tosiaan lähdin tuolta itkevän luota nyt hetkeksi pois ja tuntuikin sitten nukahtavan nopeasti itsekseen! Siitä miten suositukset muuttuu... Esikoisen kanssa jouduin muutamaan otteeseen käymään unikoulua läpi ja silloin neuvolasta ohjeistettiin, että eka yönä annetaan huutaa 5min, sitten hiukan pidempään jne. Ja minä siis annoin huutaa, ihan jätin yksin ja niin käskettiinkin :ashamed: . Nyt kun on ollut pehmeämpi linja neuvoloidenkin suunnalta (ainakin mitä lehdistä olen lukenut) eli että yksin ei jätetä itkemään, niin itsekin olen ajatellut, etten halua olla julma ja jättää ihan yksin. Ääh, onpa tätä nyt vaikea selittää. Tuli vain kuitenkin mieleen, että onko se loppujen lopuksi niin paha juttu TIETYISSÄ tilanteissa jättää vauvaa hetkeksi yksin itkemään? Tarkoitan juuri vaikka tällasia iltoja, kun olen vauvan kanssa yksin ja ilta toisensa perään pitäisi olla illan myöhäiset tunnit ainoastaan vauvan vierellä, siis ihan joka minuutti. (Toivottavasti kukaan ei sano, että miksi niitä lapsia sitten on tehty... Tai saa sanoakin ja tällaiseen juttuun helposti joku varmasti ajatteleenkin niin, mutta...) Jos poistut itkevän luota hetkeksi juomaan vaikka iltateen, niin onko se niin paha? Tosi vaikea juttu, mutta onko se välttämättä vauvalle niin paha juttu, tietynlainen itkeminen siis? Ja kun tiedän (ainakin luulen tietäväni) että vauvalla ei sinänsä pitäisi olla yhtään mitään hätää, on syönyt, hoidettu muuten, leikitty, koko ilta sylissä kannettu...

Ja esikoisesta, jota aikanaan siis hetkellisesti hiukan huudatinkin, on itkujen jälkeen tullut oikein hyvin nukkuva ja nukkumaan menevä. Mielestäni paremmin meillä hoituu nykyään nukkmis-jutut, kuin muutaman kaverini kohdalla, joka on aina tavallaan hyysännyt lastaan ehkä hiukan liikaakin. Kauheeta, kuulostan tosi julmalta, mutta siis kyllähän nykyään monessa muussakin asiassa lapset koittavat päästä niskan päälle ja pääsevätkin, kun vanhemmat vain hyysäävät ja hyysäävät.

Äh, voisin kirjoittaa vaikka mitä, mutta jos nyt jotain tolkkua joku sai :headwall: Ehkä tässäkin voin siis ottaa maalaisjärjen käteen, antaa vauvan hetken itkeä itsekseenkin ja mennä sitten taas pian takaisin, jos itku ei lopu? Joo, sitä mieltä taidan olla minä. |O Nyt nukkumaan tämä lahopää!
 
no tààllàhàn on hemaisevia mammoja! Lokakuun mammat rules :D:D Yhtà nàttejà kuin muksutkin :) Eniten varmaan mua yllàtti kuinka paljon punapàità joukosta lòytyy =) Ite laittaisin kanssa kuvaa mutta en tiià miten... hmmm.. :ashamed:
 
Rontti Vauvaa en ite pysty kyllà jàttàmààn yksin kun itkee.. ottaisin vaikka sen iltateen sitten siihen pinniksen viereen ja joisin siinà samalla vauvaa hieroen ja jutellen.. Tulee mulle ainakin liian huono omatunto ja tunne siità, ettà vauva luule ettà hylàtààn.. :(
 
Yövuoro paikalla.

Mintulle :hug: Kohos oikein vedet silmiin kun muistelen esikoisen sairasteluja noin pienenä...

Katjanna, minä aion lähteä lauantaina synntäreitä juhlimaan ja toivottavasti sunnuntaina onj tooodella iso ja pyöreä nolla krapulan lisäksi :D

Hei, ja lakkoilijoiden äideille (ja muillekkin) velleistä ja soseista asiaa! Ja kukaan ei nyt ota tästä itseensä, jookosta :)

Käytiin tosiaan Siljan kanssa tänään neuvolassa ja kerroin ettei maitoa oikein enää tule ja neiti lakkoilee pitkin päivää. Neuvolan täti kertoi että OYSin imetysneuvoja oli käynyt pitämässä koulutusta ja oli tuuminu että parempi aloittaa nuo vellit ja soseet, kuin korvikkeen anto, tissimaidon rinnalle :eek: Kuulemma lakkoilukin saattaa vähentyä jos se tavara mitä pullosta tulee on vain paksua velliä. Ja päivällä nälkää pitämään pottua, porkkanaa ja maissia. Näin tuumi imetysneuvoja.

Ja imetysasennoista täti neuvoi kokeilemaan sellaista missä vauva makaa pöydällä, sohvalla tms. ja siihen sitten vaan tissiä kohtisuoraan ylhäältä :eek: Ja mikä parasta, SE TOIMII =) oltiin neuvolsta lähdössä ja kirpulla hirveä nälkä. Tissi suuhun normiasennosta ja hirveä parku. Laitoin sitten pöydälle makaamaan yläpää kohotettuina vaatenipulla ja tissiä päin näköä, niin johan kelpas! En tiedä mikä siinä on, mutta rimpuilua ei tullut ollenkaan.
 
Heidi, sain kuvan katsottua :) Hienot on tutit teillä :) Vai onkos ne tutit?

Mammoliino, noin mä imetinkin usein Minttua ja söi tosi reippaasti silleen. Jännä asento kun kiinnostaa silloin syönti paremmin. Mä laitoin mintun aina tyynylle syliini selälleen ja sit vaan tissi suuhun ylhäältä päin. Mintun jalat oli vähän niinkuin mun kainalossa.
 
Rontti, mulla on Silja aina sitterissä mukana WCtä myöten. Meillä nimittäin neiti saa hiivalimppukohtauksen=nousee kuin taikina jos hänet yksin jätetään. Olen itse kokenut sen parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Mutta jokainen äiti tietää oman vauvansa parhaan hoidon, eli tee niinkuin parhaaksi näet, äläkä pode omantunnontuskia siitä mitä muut ajattelevat :hug:
 
Topsy2 Tutithan ne on... erikoislaatuinen hetki kun neidillà ( ja mammalla) tutti suussa :D Muuten ei meillà enàà edes tuttia huolita.. irvistetààn vaan kun yritetààn huijata tyhjàllà tutilla... Meillà mottona: jos ei kerran maitoa tule niin tyhjàà tuttia ei ainakaan imetà :D
 
Mammoliino Joo... ihmetellàànpà siinà sitten toisiamme.. toinen vàhemmàn tai enemmàn punainen, mutta erikoinen on kyllà tilanne :D Yritenpà siinà sitten selitellà ettà ei àideillà ole vaippoja...pakko mennà istumaan pòntòlle vaikka kuinka ei huvittaisi :LOL:
 
Missäs mamma3, tuliko uni :whistle:

Meillä Silja näköjään kitisee ja ähisee ilmeisesti sitä tämän päiväistä rokotusta. Laitoin äsken supon että josko kohta hellitäis... Väsyttäähän tuo, mutta kun sänkyyn menee niin hups heikka kuin on virkeä olo :|
 
Onhan tààllà vaikka minkàlaisia, mutta nuo tutit on suuressa suosiossa tààllà :D On muotoiltu silleen ettà on hyvà imeà ja oikealla tavalla suussa yms. :D Ei siltikààn kelvannut murulle, ei "luksus" tutti eikà tavallinen :D
 
Mammoliino meidän tytön toinennimi Emilia, olikos se teilllä kans sama vai muistanko väärin/sekoitan johonkin toiseen?

Topsy mun täytyy vissiin kans hommata tuo pilvimekko, oltais sitten meidän neidin kans kun kaks marjaa :D ja kyllä se on nätti teidän Annin päällä! :heart:

juuh, mulla on tullu katottua sinkkuelämää ihan urakalla! osaan nimittäin aikalailla vuorosanojakin ulkoa :ashamed: (ai miten niin mulla on ollu luppoaikaa ennen äidiks tuloa?) :LOL: sitten vielä kumman kaa kuuluu vakiokalustoon ja tämän hetken suosikki täydelliset naiset.

Mammoliino kyselit aiemmin siitä maidonerityksen lisäämisestä. mulla auttaa kovasti se kun illalla juon muutaman ison kupin imetysteetä (luontaistuotekaupasta Vauvanilo-niminen) ja joskus otan tytön mentyä nukkumaan esim.siiderin. ite juon ihan normaalin siiderin, mutta jos haluaa olla alkoholittomalla linjalla niin kaippa nuo alkoholittomatkin tepsii ja samaten oluet. sitten vielä lämpimällä suihkulla suihkutella rintoja, niin mulla ainakin aamuyöstä niin maitoa täynnä ettei tiiä mihin laittas :eek: mutta tietenkään kaikki neuvot mitkä itelle auttaa niin ei sitten autakaan toiselle...tämän on kyllä monesti saanu huomata näissä vauvanhoitoasioissa.

ja Mintulle vielä kovasti paranemisia! :hug:

isä ja tyttö nukkuu, hieman omaa aikaa, taidanpa katsoa täykkäreitä koneelta :LOL:
 

Yhteistyössä