*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Mileko mulla ainakin on ollut suurin ongelma kestoissa se, että löytää sopivan mallin meille... Kun tuo äijä pissii niin älyttömästi, niin ei meinaa välillä nuo riittää... (mutt eipä riittänyt kertsikään kunnolla päiväunia) :headwall:
Imuja tungen niin paljon, että bodyynkin pitää laittaa jo jatkopala, että saa vaatteet kiinni :LOL:

Keiju07
Ginnifer, kiva kun tulit takaisin, pelkäsin, että loukkaannuit suuresta kritiikistä ja jätät palstailun, vaikka mitään pahaa et tarkoittanutkaan!

Julki-imetyksestä samoja aatoksia. Keskustassa saa oikein etsimällä etsiä rauhallista paikkaa. Mua ei niinkään haittaa, mitä muut ajattelee, mutta yritän silti kunnioittaa sitä, että kaikki eivät ole sinut toisten paljaiden rintojen kanssa, joten aika peittelevästi imetän, jos imetän julkisesti. Vauvankin takia olisi mukavaa aina löytää jokin rauhallinen soppi, mutta esim. vessaan en suostu menemään imettämään. Miksi mun vauvan pitäisi syödä paikassa, jossa toiset käyvät asioillaan??? Meillä Viena syö tosi huonosti hälinässä.

Muutenkin nyt on näkyvissä, että syöminen on rauhattomampaa, kun toiselle on juuri avautunut kokonainen uusi maailma. Huomaa ihan selkeästi, että Viena näkee enemmän ja pidemmälle, haluaa sitten syödessäkin ihmetellä asioita, mm. tätä läppärin ruutua, kun äiti syöttää. Pää kääntyy väkisin väärään suuntaan :D .

Mä arvon täällä, että möisinkö pois s-koon kestovaippani ja ostaisin saaduilla rahoilla seuraavia kokoja, vai investoinko m-kokoon ja jätän nuo odottamaan pikkukakkosta (jos sellainen on tullakseen, varma siitä ei meidän historialla voi olla). Paljon on kavereita, jotka haluaisivat nuo s-koot varmasti lainaan, mutta ihan ilmaiseksi en suurelle joukolle haluaisi lainata, kun sitten väistämättä kuluvat enkä saa niistä omaa osuuttani pois. Olenko hiukan pihi? Muissa asioissa suhtaudun lainailuun, että kunhan palautatte ettekä anna eteenpäin, mutta nää vaipat on hieman eri juttu, kun niihin sisältyy erilainen rahallinen panostus, jälleenmyyntiarvo ja käyttökin on aktiivisempaa kuin esim. vaatteilla.

Ihanat noi Tuutilullan himoamat rattaat. Meillä hiukan samantapaiset (ulkonäoltään), mutta limenvihreät, odottamassa varastossa. Niistä juuri nyt arvonkin, että voinko laittaa reissun ajaksi niihin vajaa 4 kk päivittäin nukkumaan päikkäreitä, esim. toppapussissa (se kaukalopussi, josta niin paljon oli juttua, meilläkin sellainen)??

Joo, ei maidon riittävyys oo rintojen koosta kiinni.
Itellä on aika isot ja sairaalassa tunsin itseni Pamela Andersoniksi, aivan tajuttomat oli!!! |O
Nykyään iltaisin kun poju on tankannut oikein kunnolla, niin eipä jää jäljelle ku tyhjät pussukat :x

Aikasemmin joku mainitsi noista hymiöistä, mä kanssa tykkään niitä käyttää. Ja tosiaan kun ei kasvoja nää, ni monen kommentin tarkoitus selviää tuolla hymiöllä =)

Nukuin pojan kanssa 30min ja alko heräilee, eiku tuttia vaan suuhun ja sain sen jatkettua unia. Nyt jo tunnin posotellu.

Pitäis alkaa pakkailla uimakamoja, ei innostas lähtee bussilla ku näyttäs vettä tihuuttavan, mut allergiatalolla eioo parkkipaikkoja, joten bussille vaan tarvottava.

Joku kysy aikoja sitten talkin käytöstä. En tiiä vastasko kukaan...mut mä käytän talkkia joka vaipan vaihdon yhteydessä ja samalla myös rasvaan pyllyn. Eikös talkki estä, että ei pääse hautumaan, pitää kuivana. Meillä ainakin vaippa-alue pysyny tosi hyvänä.

Mutsiis nyt pakkaamaan... :wave:

Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
hei....eikai Dogtor nyt suutahtanu kunnolla eilisestä?...
Joo, mulla kävi sama mielessä! Ehkäpä hän on kuitenkin taustaillut? Mutta kovasti toivon, että ei kunnolla suutahtanut, vaan tulee taas mukaan juttelemaan. Kuten sanoin, mielipiteet täällä kiistelee, ei ihmiset!

Joo, siis tosiaan joku kysyi siitä talkista,nyt minäkin muistan. Vauvadementia siis täälläkin. Talkki on just sitä varten että se pitää paikat kuivina, ja ei haudu. Sitä voi laittaa esim. suihkun/kylvyn jälkeen kun sieltä alaosastolta ei kaikkia saa aina kuivattua niin hyvin, niin ei sitten hierry paikat. =)

Kesällä on myös hyvä kun on kuuma ja vaipat hiostaa niin se pitää kuivana ja viilentää, (sillä on myös sellainen vaikutus). Meillä talkki on päivittäisessä käytössä. En itsekään osannut sitä esikoisella käyttää mutta Ellalla ja nyt sitten Emmalla ja Essillä olen todennut sen hyväksi. :heart: :D

talkin käytöstä minulla purkki tuolla,yhen kerrankohan olisin siitä pikkusen ottanut kun venlalla kainalossa punasta hautumaa.joten ei tosiaankaa tule käytettyä..no pitää isännälle säästää kun sillä aina kesällä nivustaipeet hautuu..niin voipi sitten talkkia tupsutella :LOL:

mie kävin apteekista ostamassa "villarasvaa" imettäville äideille kyllä oli tarkoitettu,mutta miun tolla 13v tytyllä niin voimakas lääkekuuri agneen että lähtee nahkat huulista..eilen löysin purkin johon sairaalas olivat sitä laittaneet,ja annoin neitille..ja tykästy siihen heti,eikä tartte laittaa paljoa..kaikki bebanthenista lähtien ollaan sen huuliin kokeiltu..tästä tais nyt sit apu löytyy.

meillä kävi satamaan lunta :)

joo eihän teijän perässä pysy millään...

Vaipat meillä on kertiksiä, ihan sen takia kun en kestoista suoraan sanottuna ymmärrä mitään...tai siis siitä mitä kaikkee sinne pitä tunkea väliin :LOL: Enkä kyllä ole missään vaiheessa edes ajatellut kokeilevani kestovaippoja, jotenkin ne vaikuttaa työläältä, mutta asenteesta se on kiinni mulla... Onneksi meidän pojalla on hyvä iho, ja kestänyt erilaisia vaippoja hyvin..

Susa Laitan sulle yv:tä jossain vaiheessa kun ehdin, pidetäänhän nyt hullua jännityksessä vähän aikaa :LOL:

Mihin se aika taas tänä päivänä menee, tai no tietäähän tuon, tämän palstan lukemiseen... Kääretorttupohja odottaa täyttäjäänsä keittiössä isännän synttäreiden kunniaksi, ja tekastiinpa aamulla pojan kanssa korttikin, vähän sormiväreillä leikittiin ja tuli kyllä heeno =)

yksäiti oletko antanu koskaan Peetulle kouristuksen aikana Stesolid-peräruisketta?Se ainakin tehoaa nopeesti..Monilla tutuilla lapsilla, joilla on taipumusta kuumekouristuksiin, on noita valmiina ja se annetaan jos kouristus kestää tietyn aikaa...

Mut nyt sitä torttua :wave:

Keiju mä olen kanssa miettinyt tota vaippojen lainaamista. En myydä millään viittis, jos vaikka haluun seuraavankin kanssa kestoilla. Sitt joutuis ostamaan kokonaan kaikki uudelleen. Mutta en viittis ihan ilmaiseksikaan lainata. Joku 10 euroa/kk tai joku vastaava summa vois tietty olla ihan ok. Tai sitten jopa 20 euroa. Lisäksi hajonneen tilalle haluan kyllä uuden samanlaisen... Mutta pitää miettiä sitä asiaa vielä.
Toisaalta olis kyllä ihan kiva lainata niitä kaverille, kun hälle just syntyi poika ja hän haluis kokeilla. Ei tarttis sitten hänen ostaa ja todeta, että ei toimi heillä. Vaikka niillä onkin jälleenmyyntiarvoa...

Talkkia käytetään silloin tällöin... varsinkin kertien kanssa, kun iho ei muuten oikein kestä. Iltaisin yleensä laitan, kun saattaa olla vaipanvaihto väli yöllä vähän niin ja näin... Laskin tossa, että viime yönäkin oli "vain" 11½ tuntia :ashamed: , vaikkei poika ihan niin kauaa edes nukkunut...

Keiju07
LillaStina, mä olen siis koekäyttöön luvannut ja antanut kestoja kavereille, mutta siis ihan hetkeksi. Mä en kuitenkaan kehtaa pyytää maksua tai kuukausimaksua tms. pidemmästä käytöstä. Joten taidan myydä tai sanoa myyneeni :ashamed: . Ja tottahan on, että noissa tuotekehitystä tapahtuu eli se puoltaisi myymistä.

Käytiin sitten terkkarilla, eikä tarvinu ees lattialle heittäytyä huutamaan. :saint: saatiin se resepti silmätippoihin ihan kohtuudella. Vähän joutu oottamaan, mut pääasia, et nyt on tipat noille ja saadaan silmät kuntoon. Kolmella jo on tulehdus. Saa nähä iskeekö meihin muihinkin..
Väsyttää! Taidan mennä sohvalle makoileen, kun kerrankin pojat nukkuu yhtä aikaa ja tuo 3v tyttö leikkii kiltisti legoilla tuossa. Tuskin saan nukuttua, mutta sekin auttaa, kun vähän makoilee.. Tuntuu olevan aina niiiiiiin paljon asiaa tuolla 3v:llä mulle, jos erehdyn silmät laittamaan kiinni. :whistle:

No voihan itku teijän muijien kanssa!!!! :headwall: :headwall:

Mulle on nyt sitten tulossa vaaleansininen hyttyssuoja, jossa lukee "Päivänsäde päiväunilla" ja kuvassa Nalle Puh ja Tiikeri...

En sitten pystynyt vastustamaan kiusausta :LOL: :LOL: :LOL:
Mitähän toi isäntä sanoo :whistle:

Keiju07
Ai niin olen muuten tällä palstalla huomannut, kuin eri merkityksissä kehtaa-sanaa käytetään eri puolilla Suomea. On ainakin mulle uusi juttu. Täällä etelässähän se tarkoittaa sitä, että hävettää tehdä jotain. Olen huomannut, että osa teistä käyttää sitä viitsiä (=jaksaa) -sanan tilalla.

Mekin suunniteltiin silloin kun tytöt ei olleet vielä syntyneet että alkaisin kestoilemaan. Mutta totesin että se tulee aikas kalliiksi hommata kahdelle kestot ja se pyykkimäärä alkoi hiukan myös kauhistuttamaan, työtä kun riittää muutenkin kahden vauvan kanssa ihan riittämiin. :/ :heart:

No hö!
Minä oisin halunnu tietää, miten ne tuollasissa paikoissa suhtautuu lattialle heittäytyvään aikuiseen ;)
Pitänee sitten ite uhrautua joku päivä, mut vaan sillä ehdolla et tuutte palastamaan mut suljetulta jos sinne vievät :LOL:

Yhteistyössä