*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Tylsä: se olikin yhen tutun miehen kommentti :headwall:
Miehethän tunnetusti tietää nää imetysasiat :D
Sama mies muuten viime vikolla ehdotteli mulle sopimattomia, eikä suostu tajuamaan sanaa EI |O

Itku on mullakin herkässä. Lähes päivittäin pitää purra huulta, ettei nuo pienemmät hätäänny kun äiti itkee. Tirisen sit miehelle millon mistäkii.

Piitu ja Tuuti ootteko käyny kattomassa : www.villenkello.fi ja sieltä yläkulmasta vauvamaailma. Kannattais... ;)

ÄÄK :eek: hirveellä vauhdilla tekstiä tulee, en taas pysy perässä. Mut onneks kirjoittelu tuntuu olevan taas entistä iloista itseään :) Eilinen taisi puhdistaa vaan ilmaa ;)

mikero35, mä jo säikähdin ku meinasit häipyy :eek: Ihana kun pysyit täällä :hug: Kukaan ei saa poistuu!!!!! :D

Tosiaan siitähän eilisessä jupakassa tais alunperin olla kyse et miks esim kiinteitä ihan vauvoille ja sit vaan korvikkeet sun muut tuli kehiin :( Ei alunperin kai ollu siitä kyse et IMETYS ois ainoo oikee. Näin mää ymmärsin. Mut niin sitä täällä, niinkuin live-elämässäkin, syntyy väärinkäsityksiä :)

Piituli, niitä on sellasii takkatuli dvd elokuvia olemassa ;) Viritä telkku sinne uuniin, niin johan palaa :LOL:

Rattaista, meillä gracon matkikset ja autobaby kaukalo, todella kätsyt etenkin shoppailureissuilla =) Ja noissa matkiksissä on jos jonkinnäköistä pienentäjää, toppausta y.m. ihan pientäkin ajatellen.

Mulla on kans itku herkässä, vasta katoin kuvia synnytyksestä ja synnärillä olosta, niin ihan itku tuli :'( Ne hormoonit... =)

Jaa mutta kotityöt kutsuu...palaan tarkemmin lukemaan juttujanne myöhemmin että pysyn kärryillä :D

Ainiin, pojallla päällä kappahlin söpöt farkkuhaalarit ja hooämmän eläinkuviobody :D Yökkäri oli tuttan sininen jossa myös eläimen kuvii :D

velleistà ja soseista Huomasin, ettà tààllà oltiin oikein urakalla keskusteltu velleistà ja soseista.. itsellà on just nyt sellainen aika ( vauva 3kk ja 1 vk) ettà olen pààttànyt muutaman viikon pààstà ruveta antamaan vellejà ja sellaista keksi "sosetta"... Vauva kyllà pàrjàà hyvin korvikemaidolla, mutta mielestàni on jo aika ruveta antamaan muitakin makuja eikà aina vaan sità samaa maitoa.. SUosituksista en nyt niin hirveàsti piittaa, koska on ne muksut ennemminkin hyvin kasvanut vaikka ovat soseita saaneet jo 2 kk ikàisestà asti.. ( Kuitenkin 5 vuoden pààstà sanotaan toisinpàin... ettà olikin haittaa antaa ainoastaan maitoa 6kk asti.. Omalla jàrjellà siis mennààn eteenpàin) Imetystà en màkààn ikinà saanut aikaiseksi enkà sità kyllà ihan oikeasti ole kaivannutkaan! Ei se ole ollut ikinà mulle mikààn elàmàà suurempi juttu eikà kyllà meidàn neidillekkààn.. Tyytyvàinen on kun saa maitoa ja helposti! :) Enkà kyllà itseàni huonoksi àidiksi koe.. toisinpàin! Ei imetys jutut saa kenestàkààn huonoa àitià, ne on ne toiset asiat jotka saa sitten lapsen kàrsimààn ;) ( siis vàkivaltaisuus, laiminlyònnit yms. ) Ettà sillee tààltà suunnalta tàhàn asiaan :D
Itkemisestà Melkein joka pàivà tulee ONNEN kyynelià kun katsoo tàtà meidàn pientà ihanaa tytàrtà.. On niin onnekas olo ettà tàllainen pieni muru meille on siunattu :heart:

Tuutilulla: minä luulen ymmärtäväni, mutta sehän ei ole sitten varmaa ymmärränkö :D Meilläkin mies odotti tästä toisesta jo poikaa kovasti, vaikka tyttö on varmasti ihan yhtä rakas!!!! Eikä se nyt niin kamalaa ole jos sinä olet ostellut Kiialle jo nukenrattaat, nukkekodin ja muuta röyhelöä. Meidän iskä se on ostanut 3kk ikäiselle pojalleen ihan oikean lasten mikroauton autotalliin valmiiksi odottamaan käyttäjää. Että taitaa se olla hulluus huipussaan täällä meidänkin talossa. Olen kokoajan ajatellut etten varmasti kehtaa kertoa tätä asiaa kenellekään, mutta nyt oli ihan pakko :LOL: Niin ja kun tuo mikroauto meille ostettiin huutokaupasta mies soitti onnessaan ja sanoi että olen ostanut Annille ja Aatulle mikroauton ja minä kerrankin osasin pitää suuni kiinni! Annihan sillä varmasi ajelee, mutta ihan kiva kun häntäkin ajatteli =) :whistle: Ei se nyt niin kamalan vakavaa ole jos välillä lähtee vähän ylilaukalle :D

Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Tuutilulla: minä luulen ymmärtäväni, mutta sehän ei ole sitten varmaa ymmärränkö :D Meilläkin mies odotti tästä toisesta jo poikaa kovasti, vaikka tyttö on varmasti ihan yhtä rakas!!!! Eikä se nyt niin kamalaa ole jos sinä olet ostellut Kiialle jo nukenrattaat, nukkekodin ja muuta röyhelöä. Meidän iskä se on ostanut 3kk ikäiselle pojalleen ihan oikean lasten mikroauton autotalliin valmiiksi odottamaan käyttäjää. Että taitaa se olla hulluus huipussaan täällä meidänkin talossa. Olen kokoajan ajatellut etten varmasti kehtaa kertoa tätä asiaa kenellekään, mutta nyt oli ihan pakko :LOL: Niin ja kun tuo mikroauto meille ostettiin huutokaupasta mies soitti onnessaan ja sanoi että olen ostanut Annille ja Aatulle mikroauton ja minä kerrankin osasin pitää suuni kiinni! Annihan sillä varmasi ajelee, mutta ihan kiva kun häntäkin ajatteli =) :whistle: Ei se nyt niin kamalan vakavaa ole jos välillä lähtee vähän ylilaukalle :D
Hyvä että muillakin menee lujaa :LOL:

Meillä mies on ostamassa tytöille sellasta pientä moottorikelkkaa, mönkijää ja mopoa :headwall: :headwall: :headwall:

Nii ja unohin, et et ens kesänä tulee leikkimökki pyöröhirrestä ja sit suunnitelmissa on kuulema liukumäki tosta parkkipaikan päästä mäkee alas järveen. Eli sellaset vajaa 30m |O

Ginnifer
Fuzzi-tarjouksesta oli kysytty... Jos ei sitä Lillastinan mainitsemaa superhalpaa enää löydy niin seuraavaksi paras taisi olla Jutta-kaupan 15,80?. Niillä on nettikauppakin: www.jutta.fi

Kestoilusta muutenkin: yksi niitä iloisia yllätyksiä vauvaelämässä on ollut se miten helpoksi olen kokenut kestoilun, varsinkin nyt kun lapsi on kasvanut riittävän suureksi S-koon Fuzzeihin. Olin päättänyt kestoilla ja nähdä sen vaivan ympäristön hyväksi, mutta ei se nyt siis vaivalta tunnukaan. Meillä kun ei ole autoa niin ihan oikeasti vaippojen siirtely pesukoneesta narulle on paljon helpompaa kuin kertispakettien raahaaminen kaupasta. Ja onhan siinä nekin hyvät puolet, että rahaa säästyy ja ennenkaikkea pysyy vauvan iho hyvänä. Lisäksi mulle tuli yllätyksenä se kertiksien haju, se on musta tosi paha. Silläkin uhalla, että tää otetaan taas besserwisseröintinä, niin suositan kyllä kaikille edes kestojen kokeilua - eihän siitä tarvitse mitään elämäntapajuttua tehdä, vaan osakestoilukin on ihan jees. Ja tuotekehitystä tässäkin asiassa tapahtuu, näin ainakin kertoivat 3-5 vuotta sitten kestoilleet kaverini, jotka oli vallan vaikuttuneita näistä fuzzeista ja popolineista.

Julki-imetyksestä, ei se minustakaan tunnu oikein luontevalta. Siis vaikka oon vaikeuksien jälkeen saanut imetyksen hyvin onnistumaan ja nyt ihan tykkäänkin siitä, niin en ole kertaakaan imettänyt julkisesti. Periaateessa kyllä kannatan sitä - miksei pieni ihminen saisi ruokailla siellä missä muutkin? Kotioloissa oon vaan huomannut, että mä unohdan usein sulkea luukut siinä vaiheessa kun nostan pulauttamaan (ne tulee meillä niin salamana) tai sänkyyn... Olis melko noloa istua ravintolassa nänni tanassa! :LOL:

Minä tahon tuon :p

Minä en kyllä tuota kestoilua ymmärrä. Siis ymmärrän sen että valitsee kestot mut en sitä et mitä kaikkee kerroksia ja housuja ja imuja ja sensemmosia pitäis hommata. Kuivausrumpu kyllä löytys mut löytysköhän minusta innostusta opetteluun. Pampersit kieltämättä haisee pahalle...

nyt on apteekki ja kauppareisulla käyty..ja kamalasti olitte jo sinä muutaman tunnin aikana kirjoittanu..

pistäydyin samalla tuolla lastentarvike liikkeessä..ja ostimpa tytylle sitten bumbon :D ja turvaistuimen(brion zento) ton bumbon saan viikon puolentoista päästä..maltankohan nyt ees oottaa :whistle:
ja torstaina käyn hakemassa ton istuimen..se kyllä on vähän poikamaisen värinen,mutta tuskin tyty nyt saa siitä traumoja :D
viime vuoden värimallia oli tuo..ja 199e makso.mutta ei kai se nyt maailman loppu olekkaan vaikka sininen onkin. :D

mikero miun neuvola kortissa luki 3vkon kohdalla että tuoremehuja voi aloittaa antaa :D :whistle:
tuskin nykyisin..ilmankos meijän ikäluokka huonohampaisia onkin :eek:

venla nukkuu,en uskaltanu toista ulos laittaa nukkumaan,ja tuntuu nuo nasolin tipat auttavan..eikä tartte "kymmentä" tippaa laittaa niinku noita keittiksiä..oikein kidutus operaatio kun tytylle laitetaan noita nenätippoja.

niin se miun paino +-o eli samassa pysyny :(
vähän kyllä oon pettyny..helkatti et läski on tiukassa :eek:

No voi hyvä ihme! Kyll te ootta aktiivisia taas tänään... Eihän tässä meinaa perässä pysyä... :LOL:

Keiju Kyll mä ainakin lähtisin reissuun... Ilta/yölento on kaikista paras, jos saa muksun nukkuun "yöunia" heti nousun jälkeen... ei mene rytmi niin pahasti sekaisin... siis mun mielestä.
Kaipa mä silti harkitsisin sinuna niitä rattaita. Osta sellainen ensiapu laukuissakin oleva avaruuspeite, jos epäilet ettei makuupussi riitä. Se pitää ainakin lämmön sisäpuolella hyvin ja tuulen ulkona.

Kattelin tota villenkello juttua ja totesin, että enpä uskalla alkaa selaileen :D Pitäisi kai säästää sinne Tukholmaankin jotain rahaa törsättäväksi :LOL:

On ne funzit siellä vissiin vieläkin tarjouksessa, mutta nettisivuja ei löydy enää. On vähän kalliit lähtiä saloon vaan sen takia ostamaan...

Onhan toi kestoilu helpompaa/halvempaa kuin kertsien kanssa joillakin saroilla. Meillä ainakin jätkä olis puolet ajasta ilman puhdasta vaatetta ellei olis noita kestoja :kieh: tai sitten kone kävis koko ajan puolella teholla. Mutta niin kuin tää eilinen/toissapäiväinen ripulikakka episodi... olis ollu sitä itteään niskaan saakka ilman kertsiä... joten en tiedä olisko sekään ollut ihan kivaa. Mä olen nyt 3½ kk kokeillut noita kestoja ja en aio luovuttaa ennenkuin toi poika oppii potalle. Sen jälkeen harkitsen jos harkitsen... Seuraavan kanssa mietin uudelleen, riippuen montako sieltä kerralla tulee ja miten nopeasti sieltä tullaan... Enköhän mä kaikesta huolimatta ainakin osakestoile silloinkin :D

Yhteistyössä