*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

huhhuijaa mikä päivä...Tää mamma on ihan puhki.
Aamulla piti lähtee viemään Peetua isänsä kans uimaan 10aikaan,jonka seurauksena Pessi nukku jonkun puolen tunnin unet vaan.No sit Peetun piti olla isänsä kanssa koko pvä mut kas kummaa kun mun piti kiirehtiä paikalle jo puolen päivän aikoihin,tuloksena taas se et Pessi ei nukkunu. Sit Peetun päivän syömiset on ollu jäätelöö ja pullaa (kiitos isin ja mummin) ja kun tuolle pojalle ei sokeri sovi yhtään...tuntuu kaverin kuuppa sekoovan täysin. Ja päikkäreitä ei tietenkään nukkunu.
No,päästiin kotiin kauheella tappelulla ja sain Pessin parvekkeelle nukkuun niin Peetu lukitsi ittensä vessaan,pissas lattialle ja sit vähän "siivoili" vessaa sen jälkeen...eikä päästäny mua sinne ollenkaan. Ja tavarat lensi (tuli seinään pieni kolokin) ja ovet paukku... ai että mä meinasin kyl itekkinn seota :eek: sit vielä kun Pessi pelkää kun Peetu huutaa...en pysty ymmärtään miten ihmeessä tuo saa niin kamalia raivareita,saanu jo yks vuotiaasta. Onkohan ihan normaalia..pahenee vaan kun poika kasvaa.Joku aika sit heitteli keittiön tuolit kumoon keittiössä...ikää siis 2v9kk. Sit kyl tuntuu etä välillä ei Peetu saa ite rauhotuttua ollenkaan,et alkaa siks hätääntyyn kun ei se raivo lopu.

No kummatkin pojat on nukkunu reilun puoli tuntia jo :D
Jos menis kölliin itekkin,kuluttavaa tuo esikoisen riehuminen...
 
Kummasti tuli eilen säpinää iltaan kun pesukone syttyi palamaan! |O Koneen välilinkous loppui, kuului pamahdus kun sulake paloi ja sitten koneesta nousi savua. Palomiehet tulivat äkkiä paikalle eikä mitään vakavampaa onneksi ehtinyt tapahtua. Jonkun sortin oikosulku ilmeisesti. Kaveri jo naureskelikin, että sehän on vain piristystä mammalomalaiselle kun kämppä täyttyy salskeista palomiehistä. :kieh: Toivottavasti vakuutusyhtiö suhtautuu meihin suopeasti, sillä kävimme ostamassa uuden koneen heti tänään. B)
 
Kylläpä sitten ottaa päähän, sunnuntaina loppui menkat ja eilen alkoi taas vuotamaan...mikähän ihme homma tässä nyt on meneillään :eek: joo ei siinä muuten mitään,mutta kun jälkivuotokin kesti yli seittemän viikkoa ja kohta perään menkat ja taas niin ei oo hirveesti noita kuivia päiviä ollu viimeaikoina...ja myös minä kuulun siihen sakkiin joka inhoaa näitä päiviä yli kaiken :headwall: Ennen raskautta en huomannu suurempia mielialanvaihteluita menkkojen aikaan, mutta nyt kyllä senkin edestä... se on kumma miten ihmisen mieli voi muuttua sekunnissa suuntaan ja toiseen. Onko muilla ollu menkat nyt säännöllisesti vai kuuluuko tämä asiaan tämmönen?

Poika tuolla sängyssä kuuluu höpöttelevän itsekseen, vähän jotain itkuntapaista yrittää välillä vääntää, mut sit muuttuu jo melkein nauruksi. Jospa se sinne nukahtais... Mieskin lähti viihteelle pitkästä aikaa, yhen kerran ollu pojan syntymän jälkeen. Itseasiassa luulin, että haluis useamminkin käydä,mutta eipä tuo ole halukkuuttaan ilmaissut ja hyvinhän tuo on kotona viihtyny..Nyt oikeestaan vähän patistelinki, kun onhan tuolla ens viikolla synttäritkin. Niin ei mulla mitenkään oma lehmä ole ojassa, mutta parin viikon päästä pääsen minäkin tyttöjen kanssa käymään vähän ulkona, niin eipähän tarvi ukon sit päpättää ettei hän oo päässy :LOL:

Ja se kaukalopussihommaminähän olin myöskin innoissani jo tilaamassa sellaista kun ajattelin että pakkohan se on saada kun toisillakin on..mut tulin siihen tulokseen (jopa ihan ite,ukolle en kerenny ees ehotella)ettei me sitä tarvita kun meijän jätkä on niin lämpöstä sorttia ja autoon ei tarvii pukea muutenkaan kun fleecepuku ettei liian kuuma tule..Mulla on tapana aina ostaa ensin ja yleensä miettiä vasta sitten että tarvitaanko me tätä ja mihin me tätä tarvitaan..

Mutta se bumbosiitä mä en pääse yli enkä ympäri, sehän se on pakko saada,kun vaan löytäs jostain halvemmalla kun on tuo uutena niin kallis kyllä...

Täältä saa kyllä tosiaan hyviä vinkkejä, että laittakaahan aina tänne kun on uusien hankintojen aika :LOL:

Mitäs sitä muuta olikaan, ystävistä meilläkin on tutuilla lapsia, mutta parhailla ystävilläni ei kenelläkään, eikä vielä suunnitelmissakaan pitkiin aikoihin, mutta hyvinhän nuo on minuu jaksanu kuunnella ja käyvät kylässä...tosin eihän ne ennää kysy soittaissaan että mitä minulle kuuluu vaan mitä pojalle kuuluu :LOL: Yhdellä läheisellä kaverilla on kyllä lapsi,mutta he asuvat toisella paikkakunnalla joten harvoin nähdään heidänkään kanssa. Että on se hyvä vaan kun on tällainen paikka jonne voi purkaa ajatuksiaan ja on kohtalotovereita..

No niin ja makkari hiljeni... äiskä käy hakee herkkuja koneelle ja lähtee soppaileen,jos jotain kivaa löytys =)

 
Toi muistaminen tuli mieleen siitä kun ollaan Peetun isän kans erottu kun Peetu oli 9kk ja juuri sitä ennen Peetun isä pahoinpiteli mut sillain et Peetu oli ihan vieressä.. ensin jopa mun sylissä... että voiko hän tämän tapahtuman muistaa ja tietenkin vaistos äidin pahan olon sillon ja pitkään sen jälkeenkin. :ashamed:
Ja muutenkin ei kauheen ruususta ollut toi Peetun ensimmäinen 9kk..hänen isänsä käytti sillon ties mitä päätä sekottavaa.

Jotenkin oon pähkäilly vaan aina tota Peetun käytöstä et voiko mitenkään juontaa juuriaan tonne.Itelle ainakin tuli niiiiin järkyttävän paha olo kun Peetu on joutunut kaikkea näkemään pienenä ja toivon ja rukoilen että ei mitään muista noista. Kaks vuotiaaks astihan Peetu pelkäs miehiäkin aikalailla..tarhassakin ihmettelivät kun niin kamalasti remontti miehiä pelkäs..

No mutta,yritän tässä Pessin isän äidin kans sumplia et miten ois fiksua Pessiä sielä kyläilyttää..Onko vinkkejä?Kovasti he haluaisivat Pessiä nähdä ja hoitaa ja mä mielelläni autan siinä että Pessi saa olla myös isän puolen sukulaisten kans tekemisissä vaikka ei isää näytä kiinnostavan.Pessille on tulossa serkkukin nyt keväällä.
Mutta siis,että kuinkahan toi yöhoito järjestely onnistuu..Meiltä kun on sinne mummolaan joku 150km matkaa. Onko ideoita tai kokemuksia tuollasesta,missä vaiheessa vauvan vois antaa isovanhemmille toiseen kaupunkiin..?!?!
 
Yksäiti: Tuolla oli kerrossänky myytävänä 70 euroo. En tiedä onko kallis vai halpa, mut tulit mieleen.
http://www.hmp.fi/myydaan_jatetty.php

Mulla on väkivaltainen isä, mut en muista noin pienenä sattuneita juttuja, jos yhtään lohduttaa.
 
Bumboa ei meillekään tule, vaikka ihan hyvä se Topsyn mainospuhe oli. En keksi tuolle oikein mitään järkevää käyttöä kun käytän kuiteski sitteriä niin paljon ettei mikään voi korvata sitä ja toinen istuin on sitten turha meille. Tuon normaalin kangas sitterin minä haalaan aina pesuhuoneeseen jos olen yksin lasten kans ja pitää saunaan tai suihkuun päästä, eikä se vielä ainakaan ole kastunut siellä. Reissussa me ei koskaan käydä, eikä mun tarvi sitä siksi haalata mihinkään mökeille tai muihinkaan paikkoihin. Eikä meille tule kyllä hyttyssuojaakaan kun vaunuissa on vakiovarusteena sellainen ja se kyllä asiansa ajaa. Nätti tuo prinsessa hyttyssuoja silti on, ei sen puoleen.

Jippiiii, *tuulettaa, hehkuttaa*** meidän Aatu jäi itsekseen nukahtamaan ja on jo unessakin!=) poika ei edes itkenyt kunnolla, välillä sellaista kätinää, itkun tapaista kuului, mutta ei mitään oikeaa kunnon itkua :whistle: Kyllä olen tyhmä kun olen joka ilta sylissä hyssytellyt :headwall: silloin ihan vastasyntyneenä oli vaikea ja itkuinen, ja mulla on sitten unohtunut edes kokeille josko poika jäisi itsekseen. Huomenna harjoitukset jatkuu ja aion uudestaankin yrittää tuota yksin sänkyyn jättämistä. Enkä uskokaan että se enää huomenna näin helppoa voi ollakaan :'( Aatun tuntien.... :whistle:

Minä sain tänään myytyä Huutonetissä Pupujussikan ensipeiton. =) siellä kyllä jotku tietyt tavarat/tarvikkeet menee hyvään hintaan. Itse huusin sieltä uudet äitiyspakkauksen kynsisakset, kun pojalla ei vielä ole omia ollut. Olen pessyt noita yksiä olemassa olevia ja leikannut molempien lasten kynnet samoilla. Nyt saan vauvalle omat. =)

Nyt pitää lähteä katsomaan digiboxilta Serraanon perhe, se yli hyvä sarja!
 
Enhän minä vielä mihinkään soppaileen päässy kun jumituin irc-galleriaan katselemaan tuttuja ja vähemmän tuttuja... En ois uskonu että on ihan kivaakin välillä olla yksin kotosalla,tai siis pojan kanssa... ei oo koko ajan joku häiritsemässä minun surffailua :)

Ai niin hei susamyö ollaan samoilta kulmilta :wave:
 
missä te syötätte vauvanne kun annatte niille kiinteitä ruokia?sylissä vai sitterissä?
minäpäs vielä markkinoin että tuossa bumbossahan olisi hyvä syöttää :LOL:
rasvaatteko vauvan ihoa?
me rasvataan natusan baby sooting naturals rasvalla,se on jotain uutta..ihan mielettömän hyvän tuoksuista,rasvaan sillä myös omat kasvot..niin ja meillä rasvaillaan aina kylvyn jälkeen koko keho,lukuunottamatta peppua ja nivusia en tuolla rasvaa ja yleensä kylvyn jälkeen jätän ne rasvaamatta..muutoin rasvataan peppu ja nivuset kakan jälkeen..
saatiin just antton nukkumaan ja tuo koira kolisee tuon kaulurinsa kanssa :kieh:
 
onhan täällä muitakin viettämässä lauantai iltaa :LOL:
dogtor me ei olla kertaakaan rasvailtu tuota meidän typyä,kun ei ole ollut tarvis. paitsi muutaman kerran bebanthenia laitettu pyllyyn,kun ollu pientä punotusta.
 
Täällä ollaan! :wave:

Dogtor, mä en ole Minttua rasvannut, enkä kyllä Anniakaan koskaan, ikää sillä jo 3v. Iho molemmilla tosi hyvä, ja neuvolasta sanoi että iho tottuu rasvaukseen, kannattaa aloittaa siis mahdollisimman myöhään, sitten kun siltä tuntuu että tarvii.

Vai että ei Bumbo mee kaupaksi :LOL: Ei se meilläkään vielä Mintun suosiossa ole, mutta kyllä sillä on muutakin käyttöä:

Hyvin mahtuu kolmevuotiaankin takapuoli, tuo sitä eniten käyttääkin, leikissään :)

Meille ei kyl tuu kans hyttyssuojaa... Vaunussa on sellanen valmiina kiinteänä kuomussa ja Minttu ei ole keijukaiskansaa... Multa on varmaan jo kolme kertaa kysytty että "mikäs tän pojan nimi on?" :ashamed:

Nyt katsoon Selviytyjiä.
 

Yhteistyössä