*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Niinukka huudon sulkeutuessa sulle tulee myyjän tiedot sähköpostilla. Minä itse laitan yleensä sähköpostia heti menemään myyjälle ellei hän kerkiä ottamaan ensin yhteyttä. Sovitaan postikulut ja maksamisasiat. Paketti lähtee postiin, kun rahat näkyy tilillä.
 
No niin,

meillä on punainen bumbo - babystylestä 40 e.
Ohessa kokeilu - kaunotar istuu ihan ite :)


Jännää kun jotkut käytettyinä pyytää 35 e ja silleen.
Ja menin ja ostin sen haaveilemani leikkimatonkin paksummilla kaarilla - paan kuvaa jáhka saan mallin mukaan , nyt nukahti hetkeksi ...

t pau & viu
 
Mulle tuli just aika haikea olo kun kattelin noita ketjuja. Moni ketju on hiljentynyt lasten kasvaessa jne. Eihän meijen porukka hiljeni, eihän :) Tulis varmaan elämään suuri aukko kun iso joukko "ystäviä" poistuis siitä. Tulipa vaan taas tällänen mieleen..
 
tuutilulla tää ketju on kyllä kieltämättä aikamoinen henkireikä,mulle ainakin.kun täällä ei ole muita pienten lasten vanhempia lähettyvillä.

maanantaina mennään venlan kanssa kylään,sillo laitoksella samassa huoneessa olleen äipän luo..venlalla ja heidän pojalla puoli tuntia ikäeroa :D
poitsu sen verran vanhempi.

tyty simahti..
 
mie miehelle sanoin että aijon ostaa myös ton bumbon..
eipähä tuo tuohon mitään sen kummempia kommentoinu..vaikka luulin..
on kyllä venlalle tullut ostettua vaatteita lähinnä aikas paljon..

nytkin kun ton sienipuvun ostin niin sanoin sit että voinhan pieneksi jääneet vaatteet sit huutonetissä myydä :D

meillä toi miun 13v kysy yhtenä päivänä että oliko hänellä yhtään lelua pienenä :kieh:
sanoin että tietysti oli,mistähä moinen juohtu mieleen..
sitten sano että voiku hänellä olis ollut yhtä ihania vaatteita ku venlalla.
mutta eipä siihen aikaan kyllä paljo vaatteilla koreiltu..myö ainakaa.
 
niinukka miä taas ne ole ystävystynyt kenenkään lapsiperheen kanssa. No missäs sitä tapais kun kerhoihin ei ole menty. Likkakaverit taas ovat töissä just päiväs aikaan kun itselle parhaiten kävis kyläilyt ja iltasella tuntuu kaikilla olevan omia hommia. Ja onhan se vähän niinkin että miä ite oon ja huono minnee lähtemään varsinkin jos mun täytyy nuo kaikki kolme nuorinta ottaa mukaan. :ashamed:

Mun huonekaveri oli Kuusankoskelta että hällekin ompi välimatkaa, s.postia ja lasten kuvia vaihdellaan aika ajoin. Hällä on muutes ja puoli tuntia Kiiaa vanhempi poika. Me kaksihan sekoitettiin synnäri kiireellisillä sektioilla ja samoin laitettiin leikkurin aikataulut ylös alaisin. Ilmankos meijet tungettiin samaan huoneeseenkin :D
 
Miä tokkopa myyn noita vaatteita ym eteenpäin. Kiian kummitädillä on la kesäkuun lopussa ja lupasi hälle kaikki mitä itse ei enää silloin tarvita. Pitää käyäd noita vaatteita sitten läpi niin että niputtaa neutraalit yhteen kasaa, pojan omat toiseen ja punaiset kolmanteen. Ihan niitä ensimmäisiä vaatteita (pieniä) en hävitä vaan säästän Kiian nukeille :) Ompa pojiltakin jotain kauniita säästössä. Likkakaverin kanssa puhuttiin että hän käyttää mitä käyttää ja jos jotain jäljelle jää niin varmaankin säilön odottamaan seuraavaa tarvitsijaa. Johan tuo kummityttö on jo kohta 17v ja isännän esikoinen 18v. Mistä sitä tietää kuka tarvitsee seuraavaksi.
 
tuutilulla mie oon joitakin venlan vaatteita säilyttänyt,esim valko vaaleanpunasen fleespuvun,(56cm) mikä oli syötävän suloinen.
mutta onhan tolla neitillä noita vaatteita.
niin minullakin kummityttö täyttää toukokuussa 17v,,ja oma lokakuussa 16v.mutta tuskin (toivottavasti) eivät ihan kohta raskaaks tule :D että olis pienille vaatteille tarvista.

miekin olen laiska lähtemään kerhoihin..kun vielä sieltä ei tunne ketään,niin aika orpo olo vois varmaan olla..ja jotenkin tuntuu että siellä "piiri pieni pyörii" eli vähän sisäänpäin lämpeviä juttuja varmaan..vai kuvittelenkohan vaan :D
 
Noissa kerhoissa kun pitäis mukana olla yksi edes jotenkin tuttu ihminen. En miäkään sinne yksin tykkäis mennä. Tuntuu että kaikki tuntee toisensa ja ite on "ylimääräinen" jolle nyt kohteliaisuudesta pitää jotain puhua :/ Tai ainakin tuollainen tunne tuli kun muutaman kerran kävin aikoinani esikoisen kanssa.
 
Kerhoista olette puhuneet. Mie olen nyt pari kertaa käynyt paikkakunnan MLL:n vauvakahvilassa. Mulla kun ei tuttuja tältä paikkakunnalta ole, niin aattelin jos sitä kautta edes jotain ihmiskontaktia sais. Ekalla kerralla oli tosi ulkopuolinen olo. Meitin poika oli nuorin, muut oli jo puolivuotiaita. Mammat tunsi toisensa hyvin ja ite en tainnu montaa sanaa sanoa. Sitkeästi kuitenkin menin seuraavankin kerran. Yhdellä kerralla oli ohjelmaa, esittelijä ja siitä aiheesta lähti yleinen keskustelu mammojen kanssa. Jos ensi kerralla olisi jo kotoisampi olo itelläkin.
Ja mie olen oikeasti tosi ujo ja huono ottamaan kontaktia vieraisiin ihmisiin. Toisaalta, eivätpä nuo, vieraat ihmiset, sitä tiedä ;)

Meillä on muutaman kerran esiintynyt myös rintaraivareita. Vastapainoksi sille, poika välillä 'puhuu' ruoka suussa :D Kesken imuttelun saattaa alkaa jokeltelemaan niin, että maito vaan roiskuu. Tai sitten virnuilee ja hymyilee tissi suussa maito suupielestä valuen. Vinkeän näköistä. Pojalla tuntuu välillä olevan juttua niin kamalasti ettei muista syödä. Mie yritän pistää tissiä takaisin suuhun ja poika jatkaakin syömistä, kunnes taas keksii jonkun hyvän jutun, mikä on ihan pakko 'kertoa' äidille.
Minkähänlainen höpöttäjä tästä vielä isona tuleekaan?

Hipkukka
P.S mie voisin haluta tuon bumbon. Kamalaa jengipainostusta, pakko saada kun muillakin on :LOL:
 
Meillekkin tulee kaukalopussi :wave: :D
Anoppi halusi ostaa sen Eelille. Pistin heti Babystylestä tilaukseen. Kiitos vinkistä Diipeli.

Nyt pitäis vielä se bumbo saada... :LOL:
Yodottaja: Käyttäjäkokemuksia odotellaan
Topsy oli tehny kyllä löydön. Ton ostas mielellään käytettynä mut hinnat tosiaan korkeita kun postikulut tulee vielä päälle.

Mies jo epäili et meidän joukossa on joku lastentarvikekauppias joka meille näitä ideoita syöttää. YOdottajan kuvaus tarpeiden luomisesta oli aika osuva :LOL:

Susa
 
Minä en ymmärrä tuon bumbon päälle yhtään mitään :ashamed: näyttää ihan potalta. Ja tuntuu että miten tuossa istuvassa asennossa saa istuttaa noin pientä vauvaa :eek: mun pitää lähteä tutkimaan babystylen sivuille mikä virka tuolla istuimella on. Vielä ei iske meikäläiseen tulta, mutta saa nähdä kun käyn tarkemmin tutustumassa minkä kuumeen iskee päälle :D :whistle: Hyvännäköinen Viuviu tuossa bumbossa on.

Tuohon Huutonettiinkin muuten saattaa jäädä koukkuun :whistle: kokemusta on siitäkin ;)

Täällä kans kamala vesi/räntäsade ja pääkin tuntuu kipeeltä. Toivottavasti en ole tulossa kipeeksi.
 
Hahaa! Täällä eukot jää koukkuun kuin lahnakalat :LOL: Minäkin tuossa vielä katselin niitä kaukalopusseja... mutta sit tajusin et enhän mä voi ostaa sellaista! Kun sit en vois pitää Mintulla sen pilvifleecepukua, joka on mun ylpeydenaihe ja ihailujen kohde :LOL:

YOdottaja
, onpas Viu suloinen töröttämässä. Vähän on vasta pidetty Minttua Bumbossa, meinaa likka kaatua keikahtaa vielä massulleen, ei ole pahemmin vissiin vatsalihaksia toisella :heart: Mut vähän joka päivä, siitä ne vahvistuu :) Tosiaan Susa hyvä oli löytö mulla, menin kirppikselle niin just joku nainen lopetti pöydälle kamojen laitoin, ja KAIKKI tavara ja vaatteet oli tollaselle 3 kk eteenpäin tytölle. Ostin sit vaikka mitä siltä, kuten ton Bumbon kympillä.

Tässä meidän rakas lähdössä pilveilemään ulos :)


Mä teen muuten nyt leivinuunissa pizzaa, sisko ja toisen siskon tyttö on tulossa yöksi Guitar Hero pelin kanssa :) Olettekos muut tehneet leivinuunissa pizzaa? Miten on onnistunut?

Niinukka, mulla on vieroitusoireita Lindexiin... ja sun kertomus ostoksista ei helpottanut yhtään... Pitää vissiin ens viikolla rantautua sinne! :D

Minttu heräs just 4 tunnin päikyiltä ulkoa, tätä meillä tapahtuu harvoin. Saatiin siivottua kunnolla. Nyt vetää nannia isän sylissä tuolla posket lommolla. Pitänee lähteä saunaan.

Mukavaa lauantai-iltaa, ja ilmoitelkaahan mitä sit ostetaan?

Katja
 
Katjanna, mä selvitinkin tossa aiemmin, että bumbossa on sellainen kuppiasento vauvalla, kuten liinassa, joten siksi siinä saa istuttaa jo 3 kk ikäisenä. Minttu reagoi siihen just niinkuin aiemmin kuvan laitoin, eli nauraa höröttää, eli tykkää siinä olla. Ja sen voi tuoda suihkuunkin, tai vauvauinnissa on kätsä. Itse koin esikon aikaan sen hyväksi mökeillä yms syöttötuolina.

Joko otti tulta? Oliko hyvä mainospuhe? :LOL:
 
bumbo..sehän periaatteessa onkin samanlainen kuin isompien potta,mut se on sellasta pehmeettä juttua ja vauvalle hyvä asento olla siinä..minäkin laitan kuvaa siitä kunhan joudan..
ei meillä oo tuo vauvan tulo muuttanu elämää muuten kuin että meitä on nyt 3 ja kaikki lähdöt on hitaampia..meillä olis lahjakortti siljan risteilylle,mennään varmaan keväällä sinne..

ihanaa me herättiin vasta puol 10 aamulla..eikä antton herännyt ennen sitä ollenkaan..tuolla se nyttenkin isin kanssa kukertelee,hirmuisesti tulee juttua :heart:

täällä tulee lumi/räntää ihan hirveesti..ja tuulee kovaa..tosi ihanaa ulkoilla noiden hurttien kanssa..
mulla oli taas joku juttu mutta eihän sitä tietysti muista,prkl :LOL: dementia iskee..
meillä olis tänään ollu se eka vauva uinti..ei menty ettei vaan se kuume tuu takas..
mun tekee hirveesti mieli jotain hyvää,APUA :LOL: :LOL:
pakko kyllä saada edes tikkari..kauheeta tää laihis ku kaikki hyvä kielletään..
 
Iltapäivää...!

Eilen illalla sain sitten ketjun kiinni, istuin lähes kaks tuntia koneen ääressä lukemassa juttujanne...Herra jestas miten paljon tekstiä!
Meillä on mies pedissä. Meillä vähän pien ajatus että on nsaanut ruokamyrkytyksen työpaikan ruokalasta. Kun oli noin pari tuntia lounaan jälkeen tullut todella paha olo. Ktiin tultuaan mittas kuumeen, ei ollut yhtään, hetken päästä siitä oksensi sisuskalut pihalle ja kuume nous vajaassa tunnissa tonne 39 hujakoille. Soitin yhelle lääkäri-kaverille ja epäili myös samaa. Tänään ei ole enää ollut kuumetta ja pakkikin sietää jo ruokaa. Mä sitten pidin yllä huushollia. Sain mikkumiehen nukkumaan yhdeksän jälkeen, isäntäkin painu pehkuihin samoihin aikoihin. Mä kaadoin ittelleni lasillisen punaviiniä ja pimeässä ja hiljaisuuden vallassa istuin koneen ääressä ja lipitin viiniä innolla. Oli aika ihana hetki. Tänään on poika ilmoitellut itsestään puol kuuden jälkeen, en tiedä mikä taas sitä pientä riivaa. Mikään ei ole hyvin ja mikään ei maistu. Onko jollain muulla kokemusta hankalasta syöttämisesta? Eli siis voin kuvailla ruokailutilanteen. Poika alkaa juoda pullosta, hetken kuluttua alkaa kauhea älämölö ja pää vispaa puolelta toiselle. Kun otan pullon pois suusta, tulee poru, kun ei saa pulloa. Jos otan jonkin lelun käteen mikä pitää ääntä, tai heiluu niin voi keskittyä siihen ja yöminen jatkuu jotenkuten. Ei tätä tietty ole aina. Mutta varsinkin aamusin ja sitten ennen päikkyjä. Mun oma teoria on, että voi olla niin väsy ettei jaksa keskittyä syömiseen. Mutta ei se selitä, miksi se sitten aamulla on niin vaikeaa. Kun näin käy myös niinä aamuina kun poika on nukkun läpi koko yön heräämättä kertaakaan...on tää niin vaikeaa. raastaa hermoja aivan täysillä. Muutamat epätoivon itkutkin on tässä päästetty. Neuvolassa vaan pyörittelevät päätä ja käskevät kokeilla nokkamukia. Ei toimi...

Nyt täytyy mennä...kutsu käy!
 
Topsy havaitsi kyllä hyvän ongelmakohdan kaukalopussissa kun meillähän on myös tuo pilvipuku kuume :whistle: :p

Vaipoista, Meillä on käytössä Pampers baby dry. Active fit oli vähän parempi, mut ostin nuukuuksissani noita että jää rahaa enempi turhuuteen.
 
elza meillä tuo syöminen aika lailla samanmoista. kun antaa neidille pullon saattaa hieman aluksi yökkäillä ja syljeskellä pulloa. sit kun alkaa syömään niin pää välillä pyörii niin pirusti,mut jos pullon pois ottaa niin alkaa mieletön huuto. todella hermoja raastavaa :headwall: :kieh:
neuvolassa olen asiasta maininnut muutamankin kerran,mut eipä ne oo kantaa siihen ottaneet. meillä tuota maitoa muutenkin menee hirmu vähän vaan noin 600-700ml vuorokaudessa.
 
Vaatteiden säilömisestä mä säästän kaikki hyvät ja mieleiset, ja tietty omat/isännän vanhat. Jos meidän lapsukaiset sitten haluu ne sitten joskus myydä niin se on heidän asiansa. Ne mistä me ei olla tykätty, niin myydään pois.

Kyll mä toivon kanssa, että tää porukka säilyis mahdollisimman pitkään. On mulla noita kavereita, mutta parhaimmat on monen sadan kilsan päässä. Tää on päivien pelastus... saa purkaa teille harmejaan ja jakaa ilojaan.

Pilvipuvusta tuli mieleen, että näin kaupassa torstaina yhellä lapsella sellase. Tulitte elävästi heti mieleen... :wave:
 
Hemmetti ko en ole ehtiny koneelle kirjottaamaan!!Vierotusoireet iskee :eek:
Hmm..Miekin kiinnostuin Bumbosta , kaikkee ne keksiikin =) Joskus näin kirpparilla semmoisen mutta en hokannut mihin tarkotukseen se olisi kun tosiaan näyttää potalta =)

elza meillä syödään tissiä mutta välillä syöminen tuntuu olevan tosi hankalaa.Nykyisin ei saisi olla mitään häiritseviä tekijöitä vieressä kun tyttö kiinnostuu niistä eikä malta syödä rauhassa.Pää pyörii kuin hedelmäpeli.

Meillä meni viime yö Ellan osalta tosi hyvin,tämän viikon on öisin heräilly tunnin välein.Viime yönä nukkui 19.30-06 heräämättä,ja kuudesta vielä 7.30 asti.Miun osalta yö menikin huonosti.Menin koisimaan 21.30 ja kyttäsin kelloa vielä 3.30 :eek: Kyllä vi****i aamulla!!!Olo oli kuin haudasta noussu ja tyttö taasen ilonen ko mikä hyvin nukutun yön jälkeen.

Joku puhui täälä ystäväpiiristä . Meillä on aika laaja ystäväpiiri ja lähes kaikki ystäväni ovat äitiyslomalla tai hoitovapaalla (7kaveria)..sinänsä kiva että päivällä tulee puolin jos toisin kyläiltyä milloin missäkin.Suurinosa lapsista on 07 syntyneet niin ovat aika paljolti samaa ikäluokkaa. :D :heart:

Eilen varattiin matka Kreikkaan-IHANAAAAAA!!!Tosin syksyllä vasta mennään..Nyt jo oli monet paikat loppuunmyyty!! :eek: Meidän hotellista sai semmosen vauvapaketin että mihin kuuluu syöttötuoli,rattaat ja sänky viikoksi 32e.Ihan kiva niin ei tartte rattaita raahata mukana!

Nyt vyöryn sohvalle karkkisäkki kainalossa kahtomaan synnytysohjelmaa (faktalta).Hyvää lauantai iltaa kaikille :hug:
 
Nyt on sitten Ikeassa käyty, ja olihan siellä taas kaikkea kivaa mitä olisi pitänyt ihan ehdottomasti saada, mutta rahat loppuivat kesken. eikun helmikuussa uudelleen kun tulee rahaa. :D

Tytöt saivat tuliaisina uudet punaiset hippo helistimet. Siellä voisi viettää kokopäivän ja mielellään ilman lapsia. :LOL:

Bumbon haluaisin minäkin tytöille mutta kun niitä pitää olla se kaksi kappaletta. :/

Seuraavaksihan me kaikki tarvitaan sellainen hyttyssuoja vaunuihin kuin minulla on jo eli siinä on Helinäkeijun kuva ja teksti että Pikku prinsessat nukkuu, niitä saa muuten tilattua huutonetistä tai siis se myyjä myy huutonetissä ja sitten ihan muutenkin niitä ja niitä saa ihan omalla tekstillä ja kuvia sillä on joitakin mistä saa valita. Ja on muuten hieno. :saint:

Tässä toisenlaisella kuvalla ja tekstillä esimerkkikuva
 

Yhteistyössä