*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Mileko mä sain neuvolasta tollasen lapun tuosta perhetyöstä,se on lapsiperheille suunnattua yleistä sosiaalipalvelua.Sit täs lukee näin että "perhetyön palvelua voi tilata esim. raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen,kun perheessä sairastetaan,kun kaipaat tukea vanhemmuuteen tai opastusta arjen sujumiseen." Mun käsityksen mukaan on aina tapaus kohtasta miten sitä saa,ei kai mitään varsinaisia pois sulkemis kriteerejä oo...Luulisin.Alle 4tunnin käynnit on 10? ja yli 4tunnin 20?.Jos on toimeentulotuen piirissä niin tää on ilmanen...eli niin kun mulle on.

mitenkähän mä oppisin käyttään tota facebookia....hmm...

Jaahas,kutsu käykin..nyt salikorttia ostaan ja sit Peetu hakeen tarhasta
 
jasimi tervetuloa mukaan porukkaan! :wave:

liplatus ja katjanna meillä oli siljan kanssa ihan sama homma et ekan kuukauden valvo yöt ja heti alko nukkumaan kunnolla kun lisäsin vaatetta päälle. nykysin neitillä alla pitkähihanen body ja pitkät umpilahkeiset kevyet housut, sitten tähän vielä joku sisähaalari päälle ja sukat jalkaan jos tässä avonaiset lahkeet. mummolassa vieraillessa laitan aina lapaset käteen kun sielä niin viileä ettei taho neiti muuten saada nukuttua. ruskovillan silkkimyssy vois kans olla oiva apu parempiin uniin, siljalle en sitä koskaan hoksannut hommata mutta jos joskus toinen lapsi tulee niin ostan sen kyllä kotiin valmiiksi odottamaan! tietenkin jokainen lapsi on eri tapaus eikä toiselle
hyväkshavaitut keinot sitten tepsikkään toiselle...tätähän tämä on: kokeilua kokeilun perään...

kytiin katsomassa siljan pikkuserkkua ja oli mukava kyläillä taas vaihteeksi. ilalla mulla alkaa se itämaisentanssintunti, saapi nähä miten isä ja tyttö sillävälin pärjäävät :whistle:
 
taas pikakommenttia, aina ehdin lukea viestit niin pitää taas mennä...

Katjanna puku maksaa uutena 20 euroa, joten on toi jo yli sen. Mut itekin maksoin 26 postikuluineen, kun ei sitä enää myydä lindexillä, ja pakkohan se vaan oli saada... :ashamed:

Tiipii
hyvä kuulla, pitäisköhän itekin siis uskaltautua taas sitruunaveteen. jos laittais vaan yhden siivun, kun tykkään käyttää tuoretta sitruunaa. Ja itämainen tanssi on ihanaa! Kävin vuoden ennenkuin tulin raskaaksi. Ohjaajana oli Nada jotain, jos sulla on sama niin huipun (ja tiukan! välillä kuin armeijassa...) opetuksen saat.

Yksäiti
hyvä et päätit noin ja lähdet salille, saat omaa aikaa. Mulla alkais kans tänään jumppa, mut oon poskiontelotulehduksessa... pitää kuitenkin kävästä paikalla ja ilmoittautua mukaan.

Nyt ruuan laittoon, heipodihei :wave: Palaan illalla sen laihislistan kanssa, kun pitää tehdä kouluhommia niin istun koneella kuitenkin.
 
Sellaista kysyisin, että miten teillä on repeämät parantunut? Osasin kyllä odottaa, ettei tuo 3. asteen niin äkkiä parane, mutta kun tässä oli jo parempikin jakso. Haava on hyvin umpeutunut, mutta sitä on taas alkanut särkemään. Pystyssä oleminen aiheuttaa paineen tunnetta ja iltaisin on pakko ottaa särkylääke jomotukseen ja särkyyn. Pohdin vain, että onko se ihan normaalia kipeytyä uudestaan, jos välissä on ollut hyvä jakso.

Jotain piti komentoida, mutta nyt unohdin, kun oli niin monta sivua luettavana. Pitäs varmaan pitää muistivihkoa tuossa vieressä ja siihen kerättävä ylös kommentoitavat asiat :snotty:

Hipkukka
 
Kiitos linkistä Topsy. On tainnu joku muukin ihastua pukuun kun noin korkeeksi on hinta kohonnu :eek:

Tervetuloa Jasimi

Pitääpä kokeilla ens yönä lisätä vällyjä kun Eeli nukku tosi huonosti viime yön ja kädet oli tosiaan viileet. Täytyy lähtee jumppaan. Ei kyllä millään jaksais huonosti nukutun yön jälkeen |O Se on vaan nykyisin mentävä silloin kun pääsee -ei sillon kun huvittaa.

Ai niin, isannuus mökötti mulle eilen. Kuulema vaan koneella istun enkä hänen kans seurustele ollenkaan. Minäkö?! Perätön syytös :saint: Lupasin että tänään en avaakkaan konetta kun ollaan molemmat kotona.

Susa
 
:LOL: Toi muistikirja koneen vierellä oli hyvä. Oltas niin kun jonkun sortin sihteereitä :LOL: .

Ja Mileko oli hyvin kirjottanut säikähdyksestään. Onneksi mitään ei sattunut ja voin kuvitella, että löi jalat tovin loukkua pelkästä säikähdyksestä.

Meillä typy on antanut äitin tänään harrastaa elikäs sisustaa :) :) . Siitä tuli mieleen, että te innokkaay kuvien laittajat, mielelläni katselisin myös teidän koteja tai jotain yksityiskohtia. Kävis sisustuslehdestäkin tämä palsta ;) . En mitenkään utelias :snotty: .
 
tilda
joo tuli tänään..ja en kyllä sitä anttonille laita :LOL: ei oo meidän tyyliä..ja siis et sä saa laitettua koneelle kuvia vai tänne kaksplussaan?

ja mut saa lisätä facebookiin,ite en osaa lisäillä sinne ketää

hipkukka
mulla tuli 2.asteen repeämä ja välillä jomottaa siihen ja sit j.tarkastus papereissakin luki et aristaa vielä..

rontti
meil on tänään siivouspäivä,nii katellaan josko uskaltas siivouksen jälkeen kuvaa laittaa :)

hitto..mä rupesin sit köllöttelee sohvalle vaille 1 ja heräsin ku ukko tuli töistä..en nähny sitä vauva ohjelmaa..pitää aamulla kattoo ku uusintana tulee..just otin uunista pois ton painonvartioiden pizzan..täytyy kohta vähä syödä ja sit lähtee ton koiruuden kanssa lenkille..verhotkin pitäis makkariin vaihtaa ja sen sellasta..noh palailen sit myöhemmin..anttonkin nukkuu viel..nukkunu jo 6tuntia..se nukkuukin aina yhdet pitkät päikkärit..
 
Ginnifer, Sanna-78, ja ketäs muita olikaan nyt synnyttänyt 23.10 niin, mikä on teidän mielestänne vauvojen horoskooppi? En oo ennen ajatellut lainkaan, katoin vaan mahtoiko olla seiskasta, että Vaakahan Weeti sit on. Mummikin oli ostanut ristiäislahjaksi vaaka-korun. Nyt sit luin jotain Me naiset lehteä ni sen mukaan Weeti olis sit Skorpioni. Googletin kanssa, ja vastaukset oli ihan ristiriitaisia tai sitten tota 23 päivää ei ollut lainkaan???Oonko mä nyt ihan tyhmä...vai enkö tajuu nyt jotain???
Ihanaa sunnuntaina lähetään risteilylle, me otettiin semmonen sviittihytti jossa on oma sauna ja poreamme. Ei se ollu kauheen paljoo kalliimpi, aamiainenkin kuulusi siihen. Onko kukaan ollut tommosessa hytissä? Mulla on kauheet odotukset B)
Mitäs vielä...jotain mun piti vielä kommentoida, mut enpä nyt sit muistakkaan, että mitä :headwall: Palataan..
 
Tulipa sit soitettua päivystävälle lääkärille, ihan ohjetta kysyäkseni, mut ihan tyhjän kans oli koko puhelu..
Teistä varmaan joku osaa jeesiä.
Eli, meidän Juholla lämpöä 37,8 levossa. Syö huonohkosti.
Mitäs mun nyt siis kannattas tehä ettei kuumetta lykkäis??
Vai voiko lykätä hammasta?onko ien turvotuksen lisäks jotenkin punakka? en kyllä löydä turvotusta (ehkä) kuolaa kyl tulee ja nyrkit menee koko ajan suuhun.
Kannattaako antaa suppoa vai mitä?
Flunssan oireita ei ole, kuulosti kyl yöllä vähän tukkoselle. Mut ei ole ollut nyt.

Jokohan isännän ruoka palo hellalle.. :ashamed:

Elina ja Juho 2kk 3 vko
 
tin
Helou ihanaiset!
Te ootte kyllä ihanan ahkeria kirjottaan ja niin ihana tukiverkko näis vauvajutuis :hug: Aluksi kattelin muillaki keskustelupalstoilla mutta sielä on niin semmosta porukkaa jokka koko ajan "syytti" toisia jostain... Täälä saa ihanaa vertaistukee eikä kukaa syyttävästi anna neuvoja :)

Meikä oli sitte tänään ekaa päivää koulus:D heti sosiologiaa. mut oli tooosi kiva ope niin pehmee lasku... kolme tuntii vaan. Tatu oli isoäidillä hoidos ku iskä joutuki aurauspuuhiin. Lunta tulee niin ihanasti =)
Koulunalun kunniaksi Tatu on nukkunu kahtena peräkkäisenä yönä hyvin. Ensi 8,5h!!!!!!!! ja sitte 7h. Olin ihan ihmeessäni. Ennätys ennen tätä on 5h. Luulin että iskä on antanu pullosta välillä mutta ei... Menee toi imetyski koulun kans vähä vaikeeksi, pumpannu kyllä oon mutta poika on nykyää niin kova syömään. No eilen kokeiltii vähä Nannii varooksi.

Top5- sivustot: Tää kaksplussa(vvain tämä lokavauvat), Irc-galleria, Facebook, Hotmail, Seinäjoen amk ja huutis jos tarttee jotain :)

Hoitovapaasta: Noi opiskelut kutsuu että ei onnistu:S Tääläkin tosin huippusalainen vauvakuume nostaa päätään mutta ei siitä sen enempää. Siis ihan sula mahdottomuus kaikelta kannalta.

Eilen oltiin salilla ja nyt pitäs lähtee jumppaan, kivaa :) Tosin laihduttamista munkaan ei tarvi harrastaa, imetyksen myötä lähti raskauskilot ja 5 lisäkiloa mutta urheilua oon koko ikäni harrastanu ja aion jatkaa! Nii ja vauvauinti meillä alkaa 20pvä.
Mutta nyt ruuan laittoon!
Palaillaan.
Tiina ja Tatu
 
Mileko :hug: onneksi ei vahinkoa ehtinyt sattua. Kyllä sitä alkaa aina maalaamaan kaiken maailman kauhukuvia mielessään kun näitä vaaratilanteita sattuu. Varmaan illalla nukkumaan mennessä taas viimeistään alat miettiä tapahtunutta. Niin minä ainakin teen :/ kamalaa kun aina saa olla huolissaan tai pelätä jotakin ja jos ei muuta niin mielessään piirtelee jos mitä.

Topsy: minä arvasin että kovan hinnan takana on se ettei pukua enää saa =) niin, näitä pakkoja on aina silloin, tällöin ;) mulla meinasi tulla pakkomielle siitä että on pakko saada kaukaloon lämpöpussi, mutta onneksi meni ohi. Olisi voinut olla ihan turhan päiväinen pussukka.

Nyt ruokakauppaan
 
pupu: nukkuuko vauva kuitenkin ihan hyvin tai siis normaalisti? Jos ei nuku tai muuten on epänormaalin oloinen, niin anna ihmeessä suppo. ei siitä mitään haittaa ole vaikka supon laitatkin, minä ainakin laittaisin viimeistään yötä vasten jos vauva on levoton.
 
henkka81:Hyvä jutska, ei mee meilläkään sit koru vaihtoon =)
Wilma ja iskä lähti ulos pulkkailee, me jäätiin Weetin kans paistelee karjalanpiirakoita ja tekemään munavoita (tosi laihduttavaa :ashamed: ).
Kai sitä nyt voi pari syödä hyvällä omallatunnolla, kun imuroisinkin tänään :) Kohtä tää mamma lähtee kulmienvärjäykseen, pitäähän kulmat olla kunnossa laivalla :whistle:
Weeti kutsuu... :wave:
 
HAUKOTUS!!!! :ashamed:Ihan kuollu olo.Ei oo oikein tullu nukuttuun.Ella nukkuu tosi huonosti nykysin.Tänääki heräs aamu 6 (+3yö herätystä) ja nukkunu koko päivänä 45min..äsken huusi tunnin väsymystään kurkkusuorana ja nyt nukahti..ja varmaan nukkuisikin jo yöuniaan mutta aattelin jos herättäisin jossain vaiheessa.Yleensä hää on aina käyny 19 aikaa yöunille jos nyt nukahtaa jo yöunille niin miun tuurilla herätään 04 pirteenä uuteen päivään.MRRRR...Nyt kyllä viiraa.
|O |O
 
Katjanna, no nukkuu ja nukkuu, tänään kymmenen ja nyt ilta kuuden välillä nukkunut kaksi erää ja yhteensä tunnin :|
Jaksaa kyllä leikkiä ja seurustella.
Nyt menasin viiä pojan nukkumaan pariksi tunniksi kun isäntä saa ensiksi vähän maitoa juotettua.
Meillä kun yleensä mennään yöunille tossa 22-23 aikaan.

Eikä mua nyt yhtään huvittas kokoaikaa tota lämpöä mittailla.. |O

Elina
 
Kyllä on taas parissa päivässä tullut kovasti tekstiä! Kiva niin, mut menee aikaa vaikka kuinka lukea kaikki ja sit ei muista kommentoida mihin ajatteli.
Top vitonen nettisivuilla vois olla seuraavat: meili, facebook, huutonetti, yle ja tämä. kumma se naamakirja kun se niin koukuttaa.

Tsemppiä kaikille niille, joilla parisuhde ongelmia. Meilläkin on perhistelty (perhis= perheriita) aina varsinkin väsyneinä mut onneksi toistaiseksi ainakin ollaan osattu sopia. Mun hormoneilla ja temperamentilla ei ihmekään että aina välillä käpähdän, on siinä mun rauhaa rakastavalla miehellä kestämistä...
Minä ilmoittaudun painonpudottajiin kans. Tavoitteena olis vappuun mennes pudottaa 15 kg, raskauskiloja 7 jäljellä ja sit elintasovarastoa loput ;)
Itse asias painonvartioihin menen tänään illalla joten tästä se sit lähtee...

Ippuli
 
Pari juttua tuli mieleen ...

laihdutusvesiin - jos haluaa niin Funlightilla taitaa olla kaupoissa niitä veteen lisättäviä makuaineksia , siis eri homma kuin mehutiiviste, kirkkaissa pulloissa. Ja kalorittomia . Eri juttu mitä mieltä ollaan keinotekoisista makuaineista esim imettäessä - ootteko muuten mieltä ? Eli vältättekö aspartaameja yms light tuotteita ?

Toinen juttu - eikös oo niin, että vauvan normaali lämpö on noin 37.5 ? Tai itsekultakin vauvaltahan pitäis kai tarkastaa 'terveenä' mikä se nyt oikeastaan on... Mä oon arastellut - ja ei kai oo ollut tarvettakaan , sitä pyllystä mittaamista. Ostin useammankin erilaisen mittarin - mut kaipa tuo on se varmin tapa ... jotenkin vaan hirvittää..
Tänään kävi vauvavieraita - oli kivaa - ja toivat hyvät päikkärit tullessaan, Viu nukkui 3 tuntia !!! :)
Ja mulle nyt vaan on terapeuttista nähdä, että muidenkin vauvat väsyy ja itkee vähän , tähän mennessä on melkein ollut että myö Viun kans ollaan oltu äännekkäämmästä päästä . Siis en tarkoita millään vahingonilolla , vaan kun mulla on ollut tätä 'olenhuonoäitikunlapsenieinukujaontemperamenttinenjaäänekäs' - syndroomaa...

Pitää laittaa oululaisille mailia torstaista , meillä on neukkula 1430, joten se rajaa muuta toimintaa... tuleekohan siitä himputin rokotteesta taas jokin oirejahuuto episodi. Argh - mun ystävä tulossa viikonlopuksi kylään - häl on lapsettomuuskriisin tynkää, ehkä kiljuva vauva voisi olla terapeuttistakin. Vaan ei vauvalle , eikä mulle...

Yksäiti- laitan sulle privaatisti selostuksen mun 'yökyläilystä' tai tukijärjestelystä. Vähän yksityinen aihe , nääs....

t papu & inka viu , koisaavana ...
 
dogtor: juu siis kuvia on koneella kansiossa vaikka kuinka, mut en osaa tänne siirtää :/ ....
perhis(kenen termi olikaan?) tällä erää ohi,katotaan miten pitkään onnea riittää,töitä sen eteen pitäis molempien jaksaa tehä :|
vauva ei vaan nuku vaikka kuinka on silmät ristissä, meillä on sellanen pyörillä oleva vaavisänky ja siinä häntä työntelen samalla kun tätä kirjotan....ei nuku ei, mölisee vaan, on viimeaikoina oppinu uusia "lauseita" :heart: tissille syliin kyllä nukkus--ei kyllä kärsi siirtää siitä pois--mutta ois kiva jos oppis nukahtaan ilman tisutteluja....ja vaikka omaan sänkyyn....mutta tälläkin kertaa taidan luovuttaa ja lähden sohvalle tän epelin kans ni sais raukka nukkua edes vähän |O
:wave:
 
topsy sama on ohjaaja! mietin vaan et mitähän sinne laittais päälle? jotain vaatteita olen tuossa pyöritellyt mutta tuntuu ettei oo oikeen mitään sopivaa :/ kiva kyllä päästä käymään vähän jossain ja saa ajatukset hetkeks irti vauvasta ja kodista!
 
Emilja ja Henkka meillä silja syntynyt kans 23.10 ja olen huomannut että jossain paikassa sanottais olevan vaaka, mutta yleensä kyllä skorpioni ja jostain horoskooppikirjasta katoin missä kans skorpioni joten sellasena olen kyllä tyttöä pitänyt...ja niitten kaupassa myytävien horoskooppikorttien mukaankin olis skorpioni. aika outo juttu :/
 
Hohhoh!Mä oon koko hiivatin päivän istunu tässä pirun jakkaralla ja koittanu kans sinne facebookkiin luoda jotain..mulla on siellä kyl ollu nimi jo kauan mut en oo osannu mitään kuvia laittaa! saatika sit jotain kavereita liittää..no kyl mä jotain sain aikaseks mut tarvii viä kai monta päivää tutustua siihen ennen kun tajuaa kun siellä on niin pirusti kaikkee! ny on hartiat aivan jokissä kun ei voi lopettaa ajoissa. :kieh:

vetäsin tässä sitten istuessani laihiksen kunniaks suklaapatukan.. :ashamed:
 
Ihanaa! Täälläkin lunta, ainakin nyt muutaman päivää!
Ollaan oltu tänään mettässä lenkillä mun kamun+koirien kaa, Pihla nukkui rintarepussa. Ja sit käytiin Huovinrinteellä kaffeella, ihanaste yx sotapoika rupes neidin lirkutteleen.. Kauheeta.. sitte ko Pihla tuo ekan kerran poikaystävän näytille :)

Toi Facebook on kyllä aikast mutkikas juttu.. vähän välii tulee säpöö ko joku ystävistä tehny jotain. Säännölliseen siellä kans tulee vierailtuu.


[/img]
 
mikero miekin olin kauan rekisteröityny facebookkiin mut enpä oikeen osannu käyttää sitä eikä ollu aikaa tutustua.Yhen illan sitten "panostin" siihen tutustumiseen ja nyt ihan jotenkin osaan käyttää..vaikkakin enklanti aika huonoa =) Sit kaikenmaailman juttuja kaikki lähettää mitä yleensä en edes ehi lukemaan.
 
Mekin taidetaan hypätä mukaan :wave:

Kirjottellin harvakseltaan silloin odotusaikana, mutta lueskeltua tulee melkein joka päivä. Ootte vaan niin tuhottoman ahkeria kirjottelemaan :LOL:

Eli Essi syntyi 29.10. OYSissa rv40+0 sektiolla, painoa oli 4060g, pituutta 51cm ja päänympärys 36cm. Nyt taidetaan huidella jo jossain seittemän kilon tienoilla, on sen verran ahkeraan pullolla tyttö käyny =)
 

Yhteistyössä