*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

huh huh, päivä meni esikoisen mammatapaamisessa ja lääkärissä ja täällä taas kotiäidit ollut ahkeria :D Ei vissiin oo taas kotihommat maistunut :LOL:

Lähdettiin aamulla typyjen kanssa bussilla kaverin luo ja matkalla tajusin että mun flunssa on vaan kokoajan pahempaan päin. Otin sit puhelun lääkäriin ja sain ajan iltapäivälle, joten sitä kautta tultiin kotiin. Olihan siellä poskionteloissa tavaraa ja antibioottikuuri, mies meni just hakemaan sitä.

Kaikenlaista piti kommentoida... bataatista, me aloitettiin kiinteät Annin kans sillä. Se on hyvää, mut en osaa oikein käyttää omassa ruuanlaitossa... bataattivuoka on kuulemma hyvää.

Susa kiitos tiedosta ohjelman suhteen! Harmitti kun jäi näkemättä, pitää heti itekin laittaa kovalevylle se.

Top 5 sivut mulla kaksplus, vaan tosin tää ketju, en lue muuten sivuja tai ketjuja, Oululaisen mammakerhon sivut, huutis, sähköposti. ja sit sekalaista kaikenlaista.

Seksielämä täällä viriämään päin kun haava alkaa olla normaali. Ihana juttu kyllä, tuntuu että ollaan taas miehen kans muutakin kuin "kavereita".

Niinukka, tuo on meidän lempparibody :) Sitä ruskeaa en hommannut, kun meillä on myös Lindexin pilvitoppafleece, niin ajattelin että kohta ollaan yhtä pilveä vaan... :D Diipelin pojalla toi pilvifleecepuku oli päällä ja pitihän meidänkin se hommata :) Pistänpä teille kuvan, on niin syötävä ja Minttu kerääkin paljon katseita ja kehuja se päällä...



Minäkin haluan reissuun |O Laivallekin ois kiva, mut täältä Oulusta kun lähtee, niin samalla hinnalla pääsee jo äkkilähdöllä ulkomaille. Mä kävisin vaikka 3 kertaa vuodessa, mies on vaan niin nuuka...

Hoitovapaalle meinaan jäädä vaikka pitäis jotain myydä pois! Annin laittoin puolipäiväseksi 1v8kk ikäisenä ja tiukkaa teki. Onneksi tulin raskaaksi niin oli vaan vuoden hoidossa.

Tiipii, itsekin kittasin ennen sitruunavettä, kunnes kuulin että kokis ja sitruuna ovat pahimpia hampaiden kiilteiden tai sen pinnan tuhoajia :( Pelkkä vesi kun ei oikein maistu mulle... Kurkkuviipaleitakin jotkut laittaa, mut ei sekään ollut musta hyvä. Mitähän sitä keksis... oisko vinkkejä?

Mä aloitin muuten tän viestin kirjoittamisen kolmen aikaan päivällä ja nyt saan lähetettyä, kello on yhdeksän :LOL: että kiirettä pukkaaa... mut yritän täs pian tehdä loppuun ton laihislistan, niin otetaan sit aina maanantaisin punnitus ja listan päivitys.

Minttu tuossa istuu vieressä pöydällä sitterissä ja yrittää epätoivoisesti opetella käyttään tuttia. Kysyin mennäänkö nukkumaan ja vastasi sulkemalla silmät ja nukahtamalla :heart:



Katja, Anni ja Minttu
 
isäntä lähti yövuoroon ja minähän heti sinkasin koneelle :D

kaikki nukkuu,venlakin on nukkunut jo puoltoista tuntia..isot tytöt kanssa kampeutu tonne petin pohjalle.

topsy tuo fleesehaalari on aika hieno..meillä toi ysiluokkalainen tekee käsitöissä venlalle fleespukua.

ostin syksyllä venlalle 62cm toppapuvun..ja se kyllä on jo auttamattomasti jäämässä pieneksi..ei oikein villavaatteet mahdu alle enää,onneksi on tuo äippäpakkauksen puku ja sitten yks toinen puku jonka ostin kirpparilta.
tietysti nyt vois saada alennusmyynnistä halvalla toppavaatteita..jo vaikka ens talvea ajatellen.

muuten onko kukaan muu huomannut sellasta juttua noista äippäpakkauksen tumpuista et ne ovat aika ahtaat?..meillä ainakin,niissä kun on se kuminauhasysteemi siinä välissä..ja jotekin miusta on ne ihan oudon malliset..venlalle kun laitan käteen ne, niin jos kunnolla laitat sen tumpun käteen niin ne tumput on kainaloissa asti.ja jos vielä yrität tunkee lapasta alle niin ahtaat on. :D
jotenkin se kuminauha siinä on liikaa.mutta liekkö sit sen tähden laitettu et pysyisvät kunnolla käsissä..niin kunhan ne sais edes ekana käteen.

täälläkin juodaan vettä joku päivä saatan juoda 5-8 tollasta kaljatuopillista vettä (siihen mahtuu 5dl)
mut ei minulla ole kyllä veden juonnilla paino kunnolla tippunut.
tuo paino ei nyt varmaan enää tipukkaan,kun olen koko ikäni laihutellut..on se vaan tää naisen elämä,yhtä laihutusta.. :eek:

kuuntelin tossa kun vanhempi tyttö kerto että sen jotkut kaverit olivat tehneet uuden vuoden lupausta etteivät syö karkkii,pizzaa,sipsii ym .
eikä kummallakaan kaverilla olis yhtään laihuttamista,toinen tytön kaveri oli pyöstyny ennen joulua kaupassa..oli vissii unohtanu syödä...voiku unohtaskin...

jeps,eestyin minäkin lenkille..saa nähdä mitä tää köhä tykkäs..
huomenna olis venlalla se 3kk neuvola.
 
heips!
piti taas tulla kurkkimaan teidän kuulumisia:)
me käytiin pojun kanssa kylvyssä,voi että tykkäs!
ja nyt toivottavasti maistuu unikin paremmin.
sai liman irtoaan kun kylvetettiin,tuli hyvin räkää ulos...
kauan on flunssa kestänyt,mut nyt ollu parempaan päin.

itellä kans ollu sitkee flunssa,kuumetta ei nosta.
mutta kurkku on kipeenä ja sellanen sairas olo.
tätä kestäny mulla useamman viikon,ja tosiaan joinakin päivinä on ihan terve olo,sit taas takas!
hirveesti kaikkee liikkeellä.
onneksi vielä mahataudilta vältytty...sitäki liikkeellä! :x

vellistä:me aloteltiin sillee että ekana iltana 10ml maidon sekaan
(maitoa oli n.60ml)
toisena ja kolmantena iltana 20ml velliä ja 60ml maitoa.
varmaan tänäänki laitetaa se 20ml velliä
(meillä tuo illan viimenen syöttö n.22.30-23 välillä )

minkälaiseen tahtiin te ootte nostaneet sitä velli määrää?

jaahas,pikku-ukko kutsuu
:wave:
 
Nyt mä sen teen...huomena meen ostaan ittelleni salikortin.En mä sinne pääse muuten ikinä ja sattu hyvä säkä,yks vanha luokkakaveri on sielä töissä mihin meen ja lupas henkilökunta hintaan mulle kortin :D ja huomena on vielä ilmanen liittyminen niin tulipa vähän vipinää kinttuihin,onneks!
Mulla ei niinkään tuo laihduttaminen oo paikallaan,oon nyt sen 61-62kg mihin oon tyytyväinen,ennen saatoin laihtua 49:kin kiloon ja se ei todellakaan ollut mukavaa."hieman" vaan tuppaa tuola löllyvää olemaan että jos kiinteytys tästä taas.

En mä noita juttuja jaksa lukee,on meinaan niin paljon tullu tekstiä.Pääsin mä sivulle 14 jo...

Mitä jos veden sekaan laittas appelsiinia...oisko yhtä paha hampaille kun sitruuna.?Musta kyl toi kurkkukin on ihan hyvää.Tai sit tuoreita mintun lehtiä.
Hampaista tuli mieleen et tarvis varmaan varailla hammaslääkäri aikaa,kävin viimeks alkuraskaudesta ja voi olla että on hiukan hampaat huonossa hapessa.

No mutta nyt varmaan pakko mennä nukkumaan viimeset huonot olot pois,huomena alkaa kroppa kesäkuntoon projekti :LOL:
 
Tuli mieleen et meillä toi velli kyllä parantanu yö unia ollenkaan..Nyt oon sit öisin antanu velli-maitoo,mut ei sekään parannusta oo tehny.Illalla syö 19-.19.30 n.120ml pelkkää velliä(nukkumaan Pessi menee siis ennen klo.20) sit 00 aikaan velli-maitoa,taas 03-04 maitoa ja sit 05-06 ja sit noustaan ennen 8.tai nukkuuhan tuo tuon ekan pätkän ihan hyvin jo,usein saa tuttia kyl olla laittamassa mutta eihän ite tuu tollon nukkuun mentyä..Ja siis pointti oli että ei oo parantanu meillä yöunia,et melkeinpä samoilla mentiin ennenkin velliä....
 
milla-maria taisin ekakerran laittaa 40ml velliä ja loput nannia
nyt menee velliä 160ml ja nannia n.70ml..eli tyty huitasee sen 2dl pullollisen kun se on piripintaan täys..täytyy kai isompi pullo ostaa,onhan niitä kai 3dl pulloja.? :D

meilläkin venla on ruvennut kanssa oikein kikattamalla nauramaan..tänään kun oikein sen kanssa tossa lattialla vehtasin..otin sen kädet omiin käsiin ja rallattelin"tapu tapu kakkaraa,leipä voita makkaraa" ja tyty nauro ääneen..mieskin oikein tuli kattomaan,et mitä myö oikein tehdään.

oliskohan kellään jotain helppoja loruja?mie muistan ton tapu tapu kakkaraa vaan,ja sit harakka huttua keittää..siinä ne..on pikkusen päässy unohtumaan :eek:

mutta nyt jos tän takaliston nostas tästä koneen edestä tonne veskiin hammaspyykille,ja sitten kaikkien nenäsuihkeiden ja naamanputsailujen jälkeen sänkyyn..
 
Pupu, kyl kyl, Kärpät on rautaa, kuten varmaan olette useana vuonna peräkkäin huomanneet :p Mies on melkoinen Kärppäfani, meiltä löytyy myös kärppävillapuku, kärppätuttipullo... Ostaa joka vuosi kausikortin ja yhtään peliä ei jätä väliin, harmitteli et Mintun LA oli pelien aikaan, kun meinas et ei välttämättä pääse synnytykseen :LOL: Kerran oltiin syötteellä mökillä niin ajoi ouluun katsoon yhden pelin... Mut musta se on vaan ihanaa, et on jotain tosi fanittamista, lasken ton harrastukseksi ja yritän olla aina yli kiinnostunut kun netistä näyttää mulle maaleja jne... :whistle:

Hahaa Susa, arvasin että joku täällä ihastuu myös pilvipukuun :) Nimittäin oon saanut siitä hauskaa kommenttia, samanikäiset, yleensä lapselliset ihmiset on kehunut, vähän vanhemmat siskot, äiti jne pyörittelee silmiä... :) On se vaan niiin ihana. Huutiksesta niitä löytyy lisää, sinne vaan. Mut on se sininenkin nätti :)

Nyt unille.

Ja Tildalle extra iso :hug:
 
Hitsit..
Minkä ihmeen takia en osaa mennä ajoissa nukkuun! Pihla meni yöunilleen jo klo19 ja ite jämähdin telsun eteen sekä koneelle.
Annettiin eilen eka kerta neidille velliä(peruna-porkkana), 20ml. Sitte siihen päälle viä 100ml korviketta+tissiä. Nukkuikin 7h putkeen sen voimalla.

Ihanasti täälläkin satanut lunta! Huomen mennää kamun+koirien kaa pitkälle lenkille.Saa Pihlakin vaunuissa haistella lumista ilmaa.

Bridget Jones loppu..kai tää mamma kömpii peiton alle..



 
Täällä vaan istun, kun tyttö teki kakat yhden maissa syötön yhteydessä. Pakko ne oli siivota ja siinähän neiti virkistyi niin ettei varmaan nuku ollenkaan enää ennen aamua. Huoh, minua kyllä väsyttäis |O

Minä aloin kanssa vuoden alusta herkut vähemmälle -laihikselle ja toivon sillä saavani viimeiset 5 kiloo pois. Kesällä sit taas lenkille, jos nyt sais kävelemällä pohjakuntoa hilattua vähän paremmaksi. Pyöräily on minun lempparilaji ja sen kanssa aloitan lumien sulettua. Meiltä pääsee kivasti ajaan 10 km ympyrälenkin ja se vie sen puolisen tuntia, mihin saan irrotettua ajan jostain niin ei tule keksittyä tekosyitä väliinjättämiselle.

Nyt taidan kyllä hakea kaakaon ja voileivän, kun ei tuo tyttö näytä yhtään siltä että aikois nukkua. Jos alkasin sitten vaikka virkkaamaan. Kauniita unia teille muille.
 
huomenta mammat!
täällä hyvin nukuttu yö sekä äidillä että pojalla..antton nukkui 23-04 ja just nukahti..tosin minä ite nukuin vielä ton 04 jälkeen kun tuo poika ei enää hermostu jos äiti laittaa silmät kii..ku sai ton sähkö mobilen tohon sänkyyn jouluna niin viihtyy sit siinä..
itekkin nukahdin tosi hyvin..unilääkkeitä otin vaan perjantai ja lauantai iltana ja nyt oon saanu ilman niitä hyvin unta =)
mä arvelin et jos tuo poju heräilis 9-10 maissa niin kävisin vaunujen kaa lenkillä,kun ei tuota pakkastakaan oo ku -6,ja lunta on ihanan paljon satanut eilisestä..ja illalla kävis sit tuon hullun koiran kanssa..
tänään teen sit pellillisen pizzaa painonvartioiden ohjeella..mun äipäl on se ruokakirja nii sieltä oon nyt ohjeita ottanu..aamullaki otin kupin kahvia,vadelmakeittoa ja paussi keksin..ja nyt yritän olla repsahtamatta mihinkään herkkuihin..toki perjantai on sit nami päivä!! :LOL:
meinasko kukaan kokeilla detox kuuria?mä arvelin kokeilla sitä 4321 kuuria..joka poistaa kuona-aineita ja sit lopuks polttaa viel rasvaa..mun pitää käydä ostaa mittanauha ja vaaka..kun mittaan myös viikottain reiden,lantion ja vatsan ympäryksen..kun välttämättä kaikilla ei se paino putoa,varsinkin jos liikkuu paljon mutta senttejä sit lähtee..

mun pitäis muuten kans ostaa uus fleece puku anttonille ton toppiksen alle..kun tuo edellinen alkaa jo aika pinkeä olla :D
ja ne äp:n toppis hanskat :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: ihan pyllystä,mä mietin et jos sen kuminauhan sais sieltä pois revittyy..ku ei meidän ukon käsi mahu sinne käsikoloseen..pitää sit aina lapaset ja sellaset villa tumput laittaa viel niiden toppisten alle ettei sormet kylmety..
muistakaas kattoo tänään kans se meille tulee vauva :LOL:

emma ja antton..
 
Täällä edelleen ollaan pystyssä, krr.... Alkaa jo pinna kiristyä. Tahtoo nukkumaan.

Meillä ei ole kertaakaan käytetty niitä äp:n tumppuja, en saa niitä tytölle käteen. Mennään niillä nalle (vai mikä se onkaan)-tumpuilla ja siinä päällä villaset tumput.
 
Mulla alko eilen menkat!!! Siis mä en kestä! Sit viel niin runsaat, et sänky sotkeentu yöllä. Oisin voinu ainaki puol vuotta viel olla ilman niitä, ei niinku ollu yhtään ikävä. Jouduin huomisen haavan tarkastuksenki perumaan :(
 
Pitää raapustella vähän ,

muut mammathan täällä onkin ahkeria - olisiko suoraan verrannollista, että alkaa helpottaa vauvojen kans ? Vai tekemisen puutteesta :)
Meillä pikkuhiljaa toivutaan - siis minä toivun - väsymyksestä. Vielä yökyläillään joka kolmas yö - paljon mietittyä päädyin pehmeään laskuun, ettei tuu väsy uudelleen.
Viu nukkuu yhä eka pätkän 4-6 tuntia, sitten seuraava 3-4 t ja sitten max 2t pätkää. Päiväunet on niinjanäin . Meinaa monena päivänä jäädä 30-60 min pätkiin...
Velliä on kokeiltu täälläkin, mutta en oo vieläkään ihan varma tuleeko siitä vatsavääntöä, vaiko mun maidosta ? Nyt on ollut oikeinkin tiheän syönnin kausi , ruokaa pitää olla tarjolla 2t välein. Ja jos Viu on yhtään väsy niin tissi ei kelpaa... se huono puoli tuossa puolipulloruokinnassa on ...
Torstaina on sitten neuvola, saapas nähdä. Mä oon laitellut pois jo 60-62 senttisiä vaatteita, murulle menee 68-70 senttiset päälle komiasti. Pitkänhuiskea plikka !
Ja ääntä tulee, naurua en vielä ole tunnistanut , hymyjä kyllä. Ja jokeltelu kyllä jatkuu ihan vastajokeltelulla parhaiten - aikuisten jutut on vielä liian vaikeita. Joten en oo ollut huolissani loruttelusta tai lauluttelusta- vielä.
Oli muuten makee se kuolauskuva .. kenen se nyt olikaan.

Nyt ollaan myös kylästelty - kavereilla ja pyhänä biomummilassa. Ihan hyvin meni, vaikka diplomatiaa ja huuleen pureskelua väliin vähän äipältä vaaditaankin. Ja kyllä tuo muu elämä taitaa tehdä hyvää ja piristää mieltä. Ihan kuin ois vielä oma entinen itsensä...
Aloitin ketjun äitiyteen sopeutumisesta , se kun on mulla ollut pohdinnassa tässä , oon semmoinen mietiskelijä. Ja muutoshan on ollut aika iso - mun työkeskeisyyden, hulinan jne jälkeen - eritotenkin kun täällä yksin vauvan kans kököttää.
Varamummia mennään katsomaan huomenna - jospa tästä pikkuhiljaa rakentuu sitä tilkkutäkkityyppistä turvaverkkoa ...

Jotain olis pitänyt varmaan kommentoida : jaksuja parisuhdekriiseissä kamppaileville , ei varmaan oo helppoa sekään. Itsestä tuntuu ettei kyllä olisi energiaa kovin vaativalle/epäkelvolle aikuiselle suhteelle... Se seksi alkais kyllä kelvata - pitää vissiin ottaa se brasilialainen parikymppinen urospuolinen au-pair , lisävelvoittein :)

Jaksuja,
- papu & viu viu 3 kk + viikko
 
Meillä kanssa kunnon liskojen yö takana... Eemelin kummitäti tuli eilen ja joku idiootti (kukahan lie, en kai vaan minä... :D ) keksi, että hän voisi nukkua Eemelin huoneessa. Otin sitten ukon viereeni viime yöksi. No eihän siitä mitään tullut. Jätkä mesos, pyöri, kieri, söi jne koko yön. Äiti ei ole pahemmin saanut nukkua, kun äijällä oli koko ajan vauhti päällä. Nytkin makaa tossa leikkikehässä ja ihan kauhea huuto on päällä :)

Rintarepusta meillä on käytössä se baby björnin rintareppu. Ei kyllä käytetä kuin pari tuntia (max) päivässä ja sekään ei ole yhteen putkeen. On ollut ainakin tähän saakka kätevä. Ja Eemeli tuntuu tykkäävän, kun pääsee äitin kanssa hommiin.

Netistä meillä on toi facebook, tämä ja huuto.net auki koko ajan. Lisäksi käyn aika paljon noilla ukon joukkueen sivuilla kattelemassa. Myös nettikaupat tulee käytyä vähintään kerran viikossa kattomassa.

Jaa mikä seksielämä? Mitä se on? Onko se jotain syötävää? :LOL:
Kaipa sitä pitäisi alkaa olemaan, jos meinataan seuraava ihan luomuna saada aikaiseksi...

Mullakin alkoi eilen sellaiset tuntemukset, että ei kai paukauta tänään alkaa kuukautiset... Tai sitten tää on taas sitä kierron puolen välin kipuilua kuten aina ennenkin... Toivottavasti ei ainakaan tota jälkimmäistä, koska se tarkoittaa meille uutta koeputkea... :x

Mutta nyt äkkiä kahville...
 
Ei mulla oo kyllä ollu ongelmaa niitten hanskojen kans. Mies on kyllä valittanu et ei saa niitä käteen tuolle pojulle. Pitääpä käydä testaan, et miten mä ne laitan.. mä venytän sitä kuminauhaa samalla sormilla, kun laitan sitä hanskaa tuolle pojulle ja saa ihan helposti käteen sen. =)

Viime yö meni ihan hyvin. Elia heräs syömään vaan viideltä. =) Ja sit noustiin ylös puoli yheksältä.

Joo ja kotihommat huutelee taas! :kieh:

Lisään vielä.. Muistin eilen halata tuota rakasta "ylimääräisen" kerran, kun täällä joku kehotti niin tekemään kotona viihtyvälle miehelle. Meillä ei kumpikaan käytä alkoholia ollenkaan, joten sitä ongelmaa ei oo, et mies häipyis juomaan. Ei tuu aina ees ajatelleeksi, et se on iso ongelma monelle. :hug:
 
Tuosta tyttöjen alapesusta pikaisesti mainitsen.
Mä oon jokaisella tytöllä ihan vedellä putsaillu ja hanan alla sillee taputellu sitä vettä pimpsalooraa vasten (? :LOL: ) niin on se vesi sit putsannu häpisten välinkin. Mitenkään muuten en oo putsaillu ja suositushan tosiaan on, ettei sinne kosketakkaan. Tulehduksia ei oo meidän tytöillä ollu koskaan. Joskus oon kylvyn jälkeen varovasti kattonu, ettei oo mitään ylimääräsiä eritteitä väliköissä, mut aina nuo on puhdistunu.
Tajuskohan kukaan mun sepustuksesta mitään... :whistle:
 
Täällä on mamma pikkusen lauhtunut eilisestä mutta edelleen räjähdysaltis :kieh: Meillä oli muutes eilen tosi kiltti isi koko päivän ja illan :saint: :D

Top 5 öööh, kaksplus (yllättäin myös ensimmäisenä avattava jos aloitussivua ei lasketa), blogilista (nukkekodit), oma blogi ja muiden päivittyneet blogit, gmail ja iltalehti/sanomat. Empä miä paljon muualla edes käy (pankkia ym. ei lasketa ja sinne ei tarvi mennä kuin rahapäivinä).

Hoitovapaasta. Enköhän miä Kiiankin kanssa kotona ole niin kuin oon poikien kanssakin ollut. Tiukkaahan se tekee mutta menishän noihin hoitomaksuihin, työmatkakuluihin ym rahaa. Niin paljoa ei kumminkaan voiteta että sen aamulla lähtörumban viittisin aloittaa. Tai ainakin nyt siltä tuntuu. Ja toisaalta eihän mulla ole edes työpaikkaa odottamassa ja sijaisrumbaan en ala pienten lapsien kanssa. Opiskelu taas kiinnostais (floristi/puutarhuri tms. jotain käsillä tekemiseen liittyvä) Vaipanvaihdot ei enää, ei isompien eikä pienempien.

Mitens teillä ollaan reagoitu 3kk rokotteeseen?
Meillä Kiia oli tosi uninen koko päivän ja hereillä ollessa kiukkunen kuin ampiainen. Illalla nousi pieni lämpö. Neiti nukahti JO pikkusen vajaa 22 kun yleensä kukkuu sinne 24. Puol seitsemältä söi ja jatkoi unia. Nukkuu edelleen :eek: Hengissä kyllä on *joku juossut varmistamassa tiuhaan tahtiin*

Kiva kuulla YOodottajan kuulumisia. Ja hyvä että elämä taas hymyilee pikkasen enemmän :)

Mulla ei pamahti mieleen pyörimään taas Kultsux3. Mitähän heille kuuluu? Ja oliko se Kiisumirri (?) jolla ja raskaus päättyi todella ikävästi? Itkut tirautin kun samalla katselin omaa nukkuvaa pienokaista ja ajattelin heidän tyhjiä sylejä. :'(

Liplatus toivottavasti oot päässyt jo nukkumaan. :hug: Yöllä valvotut ajat tuntuvat puolet pitemmiltä muutenkin saatika sitten kun joutuu valvomaan tunti tolkulla.

Ronttiko kyseli tutista. Meillä Kiia syö sitä vaihtelevasti. Välillä kelpaa ja välillä yökätään. Pojathan (2 nuorimpaa) söivät aluksi ja sitten tekivät totaalisen tuttilakon ja ei auttanut vaikka varmasti kaikkia markkinoilla olevia tutteja tarjosin... Siis miä hölmö ostin kaikki mallit mitä löysin :ashamed:

Seksi, miä voin ja kysyä mitä se on. Onks se sitä millä tuota yritettiin käynnistää :whistle: Täytyy sanoa ettei vois vähempää kiinnostaa. Nyt haluun vaan nukkua univelat pois. Mietitään sitä sitten kun neidin nukkumaanmeno varhaistuu.

Piitulin tapaturma naurattaa kyllä :LOL: Voi tyttö parkaa :)

jaahas, Kiiukka heräs ja mulla ois juttua riittänyt vaikka kuinka :/ No sitten myöhemmin taas :D
 

Yhteistyössä