*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Käytiin tänään eka kertaa muskarissa.Ihmeen hyvin Ella jakso vaik oli päikkäri aika.Oltais kokeiltu myös vauvauintia mut meillä on uimahallista siirrytty kylpylään ja ei kovin hygieeniseltä kuulosta kun naru vedetty rajaksi ja turistit uivat toisella puolella..monikaan kun ei käy edes suihkussa ennen altaaseen menoa.Sitten vauvat sukeltelee sielä.Hyi hitto :$

Seksiä ei tule kyllä usein harrastettua,halut menee meillä ihan ristiinkin.Mut kyllä se paremmalta tuntuu kun ennen raskautta :p

Katoitteko sen meille tulee vauva ohjelman, miusta se oli ihan hyvä,pitää ruveta seuraa.Mie aina kattelen fakta kanavalta niitä synnytysohjelmia...sitten aina tippalinssissä tihrustan =)

Jaa..mitäköhän muuta oli,hirveesti on aina asiaa kun rupee kirjottaa mut sit aina unohtaa.Ainii..hirmu hyvin teillä kaikilla kyl lapset nukkuu.Meillä herätään vielä 2-3 kertaa yössä ja aamulla jo klo 6.Saisi kyllä nukkuu pitempään!!!En tiiä miten sais rytmiä muutettua vai saako mitenkään?
 
Kyllähän meilläkin fysioterapeutti sanoo että ei saisi reppuun laittaa, mutta maalaisjärkeä käyttäen pieni hetki päivässä omaa tilannatta helpottaakseen minusta voi käyttää.Itse käytän kantoliinaa silloin tällöin, mutta kait siinä on sama juttu tuon asennon kanssa. :D :heart: reppukin tosin mulla on mutta nyt en muista minkä merkkinen, se kun on 8v vanha.

Eipä kestä kiitellä, apua voin itsekin joskus tarvita. =)

Pia ja Emma&Essi
 
yksi hyvä painonhallintavinkki on runsaan veden juominen. itse laihdutin kerran melkein 20kg ja tuolloin mulla oli aina vierellä kannullinen vettä mihin olin lorauttanut hieman sitruunamehutiivistettä (sellanen sitruunan muotonen muovinen pikkupullo). tuota sitten join päivän mittaan ja huomaamatta meni useampi kannu päivässä. nyt olen taas ottanut tuo saman tavan käytäntöön ja taas nököttää kannu tässä olkkarinpöydällä. nyt keitin itselleni ison kattilan kevyttä jauhelihakeittoa. tulinen kanakeitto olis kans ihanaa, mutta imetyksen takia pitäis yrittää vältää noita mausteisia ruokia :p
 
Piituli: ei onneksi meidänkään iskä sentään tätä palstaa lue :p alkuaikoina se tuli monesti tuohon niskan taakse hengittämään kun naputtelin koneella, mutta ei enää kun pari kertaa ajoin sen vihasesti pois. Ja kai se ymmärsi etten mitään "päiväkahviseuraa" sentään etsi.
 
Menin sitten tilaamaan tällaisen hyttyssuojan meidän tuplavaunuihin. Kun tuolla Huutonetin puolella on näitä myynnissä ykkösten vaunuihin. Siihen tulee teksti että Prinsessat nukkuu ja Helinäkeijun kuva.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1412463.jpg
 
elikkäs juups..tekstiä tullu taas pari sivullista :whistle: aikamoinen homma aina lukee ne!
sänkypuuhat ei kyl mulle ny oo maistunu...ja isäntähän ois ainavalmis :LOL: mut onneks on muitaki tapoja helpottaa tota isännän oloo ;)

joku galluppi oli hoitovapaasta! aattelin olla hoitovapaalla 3kk ja sit meen töihin ja jäisin osittaiselle hoitovapaalle elikkäs n. 5h päivässä töitä...on mun mielestä ihan hyvä vaihtoehto,ku ottaa huomioon,et toinen vasta vuoden ja toinen aloittaa ekan luokan!

sit nettisivuista..tulee käytyy täällä tietty sit pari sähköpostii ja sit facebook ja nettiauto =)

niin ja kiitos ny taas siit vellin anto ohjeesta...pitää kokeillakki sitä maitoon sekoittamista...saas nähä miten onnistuu,ku eipä poika pahempmin nannistakaan tykkää...tissi se ainut ja oikea....


henriikka ja veeti 2kk 2vko
 
Neuvolaan (2,5kk) sit ehittiin just ja just =)
Sanni vierasti neuvolan tätiä ihan kamalasti ja huuti ku syötävä koko ajan. Lopetti välittömästi kun saatiin ovi kiinni :D
Painoa 5380g(4115g), pituutta 57,6cm (52cm), pää 40,6cm (37,5cm)
Tasasella käyrällä mennään paitsi tuo pituuskäyrä menee alaspäin. Jospa se siitä tasaantuu.
Nyt minäkin huomasin, miten paljon tänne tulee tekstiä kun piti olla pari tuntia poissa koneelta :D
 
Piitulin harrastetoiminta sain nauramaan ääneen :LOL: Niin ja noi kuvan laitto ohjeet oli selkeet. Itse kirjoitin ulkomuistista "hieman" sekavamman version :ashamed:

Olikos se juuri Piituli joka laittoi lastenhuoneen sivuille linkin. Ei ihan meidän budjetille sopivaa tavaraa, mut se talot tapetti haluaisi niin kovasti meidän Eelin huoneeseen! ja se lasten pussilakana jossa on pilviä... TAHTOO! Jos tilais ja ei kertos isännälle hintaa... :saint:

Mulla unohtu se nelosen ohjelma :headwall: Oliko se hyvä? Tuleeko se joka maanantai? Entäs se fakta kanava. Kuuluko se johonkin kanavapakettiin kun en ole moista koskaan katsonut?

Mä surffailen täällä, sähköpostissa ja googletan kaiken mikä päähän pälkähtää.

Mitäs muuta... Palailen jos muistan mitä aioin kirjottaa -ellei Eeli herää ensin.


Susa
 
Meillä kans mies on kieltäny laittamasta kuvia nettiin, mut eipä tuo oo kauheesti mun tekemisiä sit seuraillu, kun oon mä niit tänne laittanu! :D

Mä surffaan tietty tääl kaksplus sivuilla ja sit sähköposti, huutis, facebook (jääny ihan koukkuun siihenkin) ja sit verkkopankkia käytän kans ahkerasti.
Noh, nyt Wiia sai kauheen raivarin tua sängyssään....
:wave:
 
Täällä taas :ashamed:
Tulipahan juostua asioilla. Vallan monta tuntia meni. No jos ei nyt taas vähään aikaan tarvis pankkiinkaan mennä.

Vai top5 sivut, no, kaksplussa,google, verkkopankki, sähköposti ja ööö varmaan sit ilttis
Petipuuhista, meillä ollu aikast hiljasta sillä rintamalla (lue: todella hiljasta) mutta jos sitä meikeläinen pikkuhiljaa rupeis lämpeen.
Jotenkin kaamee kolaus itsetunnolle tuo syvä eppari ja toisenasteen repeemä, vaikka ne on parantunu tosi hyvin, ni silti tuntuu että josko ne on mut jotenki pilannu.. :/

Piitulilla käyny sitte "työtapaturma" petissä :LOL: :LOL:

Isäntä nyhvää TAAS autotallissa, tuttipullot pitäs pestä, mut jos mä niitä nyt alan peseen niin Juho aivan varmasti herää pikku nokosiltaan.

Taijan itekki mennä köllään siks aikaa ku Juhoki köllää, toivottavasti se nyt ei kauaa köllis ni pääsis sitten aikasemmin yö unille.
Miksköhän mun taas piti kirjottaa kun en kirjottanu edes mitään järkevää.. |O

Elina & Juho
 
Ginnifer
... nimittäin missä määrin ja miten puhdistatte neidin pimpsaosastoa? Neuvolassa kun kysyin tästä genitaalihuollosta, niin th sanoi, että ei sinne ole syytä hirveästi kajota. Mutta kun... kakkapyllyä pestessä valuu väkisin kakkaa/kakkavettä sinne, ja jotenkinhan se on pois saatava. Kostealla vanulapulla olen varovasti pyyhkinyt, riittääköhän?

Painosta: mulla lähti raskauskilot nopsaan mutta lähti sitten uudestaan kerääntymään. :ashamed: Herkuteltu on, joo. Ja tekosyynä tietysti että pitäähän mun syödä kun imetän. No pitääkin, mutta terveellisemmin olis taas syytä. Mulla oli ennen raskautta viitisen kiloa ylimääräistä, jotka haluaisin myös pois. Vaakaa en omista mutta käyn aina neuvolan vessassa tarkistamssa tilanteen. Tavoite olis 60 kg ja siihen pitäisi sellaiset 8kg pudottaa. Saas nähdä...

Ginnifer & Ellen
 
Ginnifer
Ai niin, piti rintarepuista kommentoida. Oleellista on vissiin, että sen haarakappaleen pitää olla riittävän leveä, että jalat pysyy sammakkoasennossa eikä sojota alaspäin. Reppua pitää myös pitää riittävän ylhäällä, ettei kävellessä vauvan jalat taivu taaksepäin - vauvan reisiluu ei kupissaan vielä käänny taaksepäin, sen aika tulee vasta kävelemään opetellessa. Meillä ei ole reppua vielä (liina kylläkin), mutta olen ymmärtänyt, että Ergo olisi se paras merkki. Suositus vissiin onkin, että vasta puolivuotiaana sitä alettaisiin käyttää.
 
huh,tulin just tuon saakelin paljo vetävän koiran kanssa lenkiltä..kyllä meinas hermo mennä sen viis miljoona kertaa,vaikka meillä on vetopanta käytössä niin silti oon suunilleen ojan pohjalla aina kun tuo vetäsee,ja kun se ei kulje ollenkaan hihna löysällä vaan hihna niin kireellä että se suunnilleen soi :LOL: :LOL: no tulipahan pari ylimääräistä kaloria poltettua kun oli lenkki hiki sekä hermo hiki päällä :LOL: :LOL:
siitä vauva ohjelmasta..musta se oli muuten hyvä mut se synnytys näytti ihan liian helpolta kun se vähän vaan ähkäs,vaikka ilman kivunlievitystä synnytti..mulla kun oli epiduraali ja ilokaasu ja joku suoneenkin laitettava lääkitys päällä niin silti raivosin ja huusin ku hyeena :D
kantoliinasta kysymys
kun nyt on ollu tätä puhetta että ei ois välttämättä niin hyvä käyttää sitä niin miks ne on sit sidonta ohjeisiin laittanu ne iät et voi käyttää esim.2viikosta eteenpäin jne.?osaako kukaan tähän vastata..

mullakin tuli 2asteen repeämä ja sit tuonne sisuksiinkin tikkejä niin oon uskaltautunu noihin petipuuhiin.vaik joskus se saattaakin vähä kirpasta..mut eka kerta jännitti/pelotti synnytyksen jälkeen ihan hirveesti..

ukot ne vaan köllii tuol sängyssä..mä virtän laatuaikaa sit koneella,ylläri :LOL:

juu mut mä lähen syömään salaattia B)
 
Elikkäs kun olin 'ulkoilemassa' niin illal ensin imetin pojan ja nukahti siihen. Kun heräs tunnin päästä niin mies anto korviketta ja nukahti uudestaan. Pumppasin kotona ennen kuin lähdin ravintolaan ja heti kun kotiuduin niin taas pumppasin. Aamulla oli kyllä niin pinkeet tissit ja pakotti monta kertaa päivässä mutta pumppaus helpottaa, pumppasin 2-3krt päivällä ja kun pojat neljän aikaan tuli kotiin niin syötin pojan. Eli oli ollut reilu 12h juomatta mitään alkoholia.

Tänään oltiin siellä vauva-uinnissa ja 'eemeli' käyttäytyi oikein reippaasti.
Kovin oli silmät suurina altaassa, ihmetellä möllötteli vaan. Ei vielä innostunut polskimaan tms. Nyt syötin kolmannen kerran ja tais uuvahtaa kokonaan. Äiti meinas kans nukahtaa, mut aion viel käydä syömäs ja kattoo jotain telkkarista, samalla viettää ukon kanssa aikaa.

Ke ois 3kk neuvola ja piikin aika, apua. Viimestään sitten tuun kertoilee taas kuulumisia.

Äityli75 ja 'eemeli' 3kk
 
Ginnifer Mie oon pohtinu samaa et kuinka putsata kunnolla pimpsa (Ellan) ;) Kakkaa sinne menee päivittäin,eikä kehtaa hirveesti räpeltää,mutta puhtaaksi pitäs saada.Mie oon vaan kosteuspyyhkeellä ottanu.Siltikin tuntuu et sitä jää sinne.Toivottavasti ei mitään tulehusta tule.

DogtorMiusta tuntuu kans et joka ikisessä synnytystä kuvaavassa ohjelmassa on kuvattu ns.helppoa synnytystä!Miekin huusin niin et sairaala helis!

Miun [/b]top 5 nettisivut on tämä kaksplus,ilttis,facebook,sähköposti,suomi24
Nyt telkkarin ääreen kera mansikkarahkan :p
 
dapa: on voitu kysillä sit nähäkki! mulla kyllä meni pari päivää ihan pöpperössä sektion jälkeen, en edes muista mikä päivä menin syömään ite :/ ...mutta hyvä syntskäpäivä anyway ;) ! sillon muuten kun me mentiin su-iltana, ei siellä ollu paljo ketään mut sit niitä rupes pukkaamaan ihan liukuhihnalta, äippiä makoili käytävilläkin kun ei huoneisiin mahtunu :eek: ! kun mulla koitti lähtöpäivä viikon päästä niin mun huoneessa oli yht kolme mammaa vauvoineen....pikkusen ahasta kun ukot siihen päälle :whistle: !
olikohan mulla jotain asiaakin....hmmm....en taida muistaa....ainiin, minunkin pitäisi alkaa laihuttaan, mulla tuli raskauskiloja komiat 25,7 :D ja 8 niistä on jääny..... :ashamed: ....pitäis napata itteesä niskasta kiinni...ehkäpä jo huomenna! ;)
isännän kans taas mykkäkoulua; hän ei ole tehnyt mitään väärää; on aivan sopivaa käytöstä häipyä ryypiskelemään niinkuin teki mm. jouluaattona ja uutenavuotena of course! halatkaa niitä miehiä jotka viihtyy viikonloppuisinkin tiedän ja vauvojenne kanssa, minäkin haluaisin sellaisen!!!
lähden syöttään poikaa ja painun punkkaan...
:wave:
 
pakko tulla heti kertomaan,et meidän melina nauroi ekaa kertaa nyt illalla :)
oli se vaan niin sulosen ja hassun kuulosta hörötystä!
jokos muilla nauretaan?

juu,petihommat on täälläkin ollu aika vähissä tai siis TOSI vähissä. jotenki sitä vaan on aina niin väsyny ja halutkin hieman hukassa,mut ehkä se tästä taas.

ginnifer en mäkään tuon enempää tota tytön alapäätä putsaile. kakat vaan pyyhin/huuhtasen poies. eli eiköhän se oo ihan riittävä "huolto" :LOL:

top5 surffailu sivut:kaksplus,s.posti,mtv3,huuto,perhekerho...

meilläkin ke 3kk neuvola. hieman jänskättää tuo rokotus,mut toivotaan et tyty ei tuu kipeeks.
 
Täällä ollut jotenkin rasittava päivä, itseä nukuttanut, mutta ei minkäänlaista raukhaa kyseiseen hommaan :headwall: . Typyn kanssa yritin nukkua, lykkösin tissin suuhun ja niin maattiin puoli tuntia, kun sit nappasin nukkuvalta suun tyhjäksi, niin johan heräsiheti ja oikein raivostui :headwall: . Mikä ihana äidin ja vauvan yhteinen lepohetki!! Ja huusi kun syötävä, kun laitoin vaunuun ja itelle kenkiä jalkaan. Kauhea karjuminen ja mun päänsärky sen kuin kasvoi. Liikkeessä sitten taas nukkui kyllä |O .

Onko muiden vauvoilla tutti maistunut ensin hyvinkin ja sitten tullut stoppi? Plääh, meillä tutit on nyt ihan turhat... Niin paljon auttais esim. nukahtamiseen. Nyrkkiään sitten yrittää kalvaa ja riehuu välillä :whistle: . On tuo välillä sellainen tapaus! Nyt taas tässä tissillä taju kankaalla |O .

Ja kannan täällä päivät pääksytysten. No, kyllä välillä viihtyy sitterissäkin, mutta kummasti sitä nykyään sisustaa ja muuta yhdellä kädellä :snotty: .

NäkymätönNinni, mitä kutsuja pidät?

Varmaan väsymyskin vaikuttaa, mutta ihan ihmeellistä, kokoajan olisin jotain laittamassa suuhuni :eek: , oikeesti, siis ihan vähän väliä!! Raskasta hampaillekin :( . Ja kun se napostelu täällä kotona on niin helppoa ja pitää muka jotenkin hengissä, huoh.

Tulipa mulla nyt virsi :LOL: . Niin ja siis petipuuhat ei juuri nappaa. Tuntuu, et illalla kun pääsen sänkyyn, en halua yhtään mitään muuta kuin unta palloon!! Jotenkin tuntuu, että vieläkö tästä yhdelle pitää olla itsestään antamassa. Kuulostaa kamalalta, mutta siltä välillä tuntuu.

No, tää oli synkeetä tekstiä, mutta onneksi sitten taas hetkessä mieli muuttuukin :) . Ja pois en mitään antais :heart: .
 
Niin ja neitosen alapäähän en ole suuremmin koskenut ja sellaisen nevon neuvolastakin saanut.

Miks muuten mieskin valittaa ainaista väsymystä, kun kumminkin saa nukkua yöt putkeen ja aamusta usein 2-3h mua pidempään!! Jos se olis mä, se olis kuollut väsymykseen :LOL: :LOL:
 
tilda :hug: ..mikä muuten tuli vaaville nimeks?
sullahan oli hevosia?miten sä kerkeet ne hoitamaan vauvan ohella?me otetaan kans omaan pihaan heposia kunhan löydetään sellanen talo minne voi ottaa..anttonille tietty poni :D

rontti
ei meilläkään tutti niin hyvin enää maistu kun on omat nyrkit mitä lupsuttaa,mutta ei nukahda vaunuun tai autoon ilman tutia,hirmu huuto seuraa jos tutti tippii vaikka ukko nukkuiskin :D



krisu
meillä on naurettu ääneen jo jonkun 1kk ajan..ihanalta kuulostaa..ja vieläpä kun tuo niin paljon juttelee ja välillä murisee..
 
Rontti: niin ois meidänkin ukko kuollut jos joutuisi päivänkään meikäläisen osaan :LOL:

Ensimmäinen päivä laihdutusta takana ja muuten meni ihan ok, söin kevyesti keittoa, ruisleipää ja kiisselinkin keitin jälkkäriksi, mutta äsken se sitten repesi ja paistoin itselle porilaisen :ashamed: no, onneksi sain sentään käytyä tunnin verran sauvakävelemässä :D

Meidänkin vauva nauroi tänään ensimmäisen kerran ääneen kun iskä kutitteli mahasta. Itse en kyllä kuullut sitä ja enää ei toista kertaa alkanut nauramaan samalle tempulle.


Aatun sain jo sänkyyn, mutta kai se herää vielä syömään ennenkuin yöunille alkaa. Viime yönä pikku mies nukkui taas hyvän ensimmäisen pätkän kun nukkui 22.00-04.30.

Nyt pitäisi vielä saada tyttö unille ja sitten TÄYKKÄRIT!!!
 

Yhteistyössä