*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

Nii ja noista vaatteista...
Taitaa tuo Sanni sitten tosiaan kasvaa hitaanlaisesti, kun nuo 56 vaatteet vielä menee. Laitokselta tullessa oli sellanen ulkopuku päällä joka menee reilusti vieläkin. Toppapussikin on 56cm.
Niinukkakohan oli joka kertoi, et maitoo menee täys 2dl pullollinen. Meillä just 120ml voipi mennä :/
 
Mukava kuulla Liplatuksestakin saman kylän naisia kun ollaan ;) siis ymmärsinkö oikein tuosta viimeisestä viestistäsi että valvoit samoilla silmillä aamuun asti? jos niin oli :hug:

Meillä nukuttiin tooosi hyvin taas viime yönä =) itsekin menin nukkumaan jo kymmenen jälkeen ja hyvin sain unen päästä kiinni. Nyt alkanut helpottaa tuon oman kukkumisen kans eikä ole ongelmaa saada unta. Mulla on välillä ihme kausia silleen että vaikka vauvan puolesta saisi nukkua niin jostain syystä mua ei muka väsytä ja kuukkasen myöhäseen ylhäällä.

Aatu on vieläkin yöunille, ysin maissa annoin tissiä ja poika jatkoi vielä yötään. Sain rauhassa lukea kalevan ja nyt jumiuiduin tänne palstalle. :p

Meilläkin on baby björnin rintareppu, mutta Aatu ei siinä viihdy yhtään! Ja ei kai mulla tulisi tuota käytettyä, vaikka viintyisikin. Silloin pahimpina kitinä/huuto päivinä yritin sitä tuohon ja sen jälkeen se on vain pölyttynyt kaapissa.

Pitää lähteä katselemaan aamupalaa ennen kuin pikku herra herää
 
Siis täh, kauheaksi noussut hinta tuolla pilvi puvulla. Paljonkohan maksaa Lindexillä jos ostaa uuden vai onko sitä enää myynnissä? Meillä ei kyllä ole puvun tarvetta edes, mutta oli pakko kommentoida kun minusta on niin kallis huutonetissä!!! :/
 
Pistämpäs nyt tälläisen gallupin pystyyn että

Mitä mieltä supoista tai niiden käytöstä?

Tää juttu poiki siitä kun eilen Kiialle laitoin niin tuli mieleen että aika moni tuolla Mitäs nyt- puolella on suppoja vastaan, ennemmin käyttävät nestemäistä kun lapsen pyllyyn mitään tunkevat (aika ajoin on hurjaakin keskustelua siitä ). Miä henk.koht. ennemmin laitan sen supon kun tappelen ruiskun kanssa. Ja miä en koe mitenkään hulluna että se toisen pyllyyn tungetaan. Hullumpana koen sitä että siitä tehdään hurja numero voiko lapsen pyllyyn laitaa mitään vai eikö. Lääkkeestähän tuossa on kyse.

Tulipa vaan taas mieleen tällänen elämää suurempi kysymys :LOL:
 
tytyn sain ulos nukkumaan,ja ruuan uuniin..voipi taas teinit sanoo että mamma se on laihis ruokaa tehnyt :D kun tein sellasta riisi kana pataa..
kanasuikaleita riisiä, porkkanaa,sipulia ja kasvissuikaleita pussista.nuo kaikki kerroksittain,ja sitten kanaliemi tomattimurska sössö niskaan ja uuniin..yhestä painonvartiat keittokirjasta pikkusen muunneltu versio..
saapi nähdä minkähän makuinen sörsseli onkaan..mies kyllä syö kaikkea mitä on tarjolla..mutta nuo isommat likat epäilyttää..tai sit kelpaa..saas nähdä.

mileko joo,venla huitasee oikeastaan aamulla (yön jälkeen) ja sitten illalla nukkumaan käydessä sen täyden pullollisen maitovelli sekotusta..ja ei tuo päivälläkään syö kuin n.4h välein.sillo menee vaihtelevasti 140-200ml.

tänään olis kahelta neuvola..ja eka rokotus,saapi nähdä mikä neitin reagtio on piikkiin..välillä kun tuntuu että tyty on niin herkillä,et saattaa suu mennä alassuin jo pelkistä äänistäkin,tai siitä et jotenkin huonosti vaikka nostaa tai laittaa sitteriin.

yodottaja kiva kuulla teijänkin kuulumisia =)

miulla on toinen tissi kipee,maitoo varmaan on pakkaantunut sinne,en ole venlaa nyt kohta kahteen viikkoon imettänyt,kun tuli tämä röhä..
just eilen miehelle sanoin et onkohan meikäläisellä niin huono vastustuskyky et kaikki taudit nyt tulee,kun vuosiin ei ole flunssaa ollut saati sitten kuumetta.ja niinkuin sillo itsenäisyyspäivän jälkeen mulla oli se ripulitauti ja kuume.keneenkään muihin ei ole tää köhä iskeny.ei edes venlaan.ja jostkin luin että yleensä flunssan itämisaika on sellaset 7vuorokautta.

pyykkikone pyörii taas..uunista pitäs hiilet käydä vetämässä pois.


 
Topsy sitruuna kyllä kuluttaa kiillettä tosi runsaasti varsinkin jos sitä sellasenaan menee pureskelemaan. laitan sitä sinne veteen sen verran vähän ettei vedestä pääse tulemaan kovin hapanta, ite kyllä kans miettiny et tuleekohan tosta haittaa, mutta uskoisin ettei noin pienenä määränä veden seassa haittaa. ite oon kyllä muuten aika tarkka noiden happamien tuotteiden kanssa, en esim. juo tuoremehujakaan juuri lainkaan enkä myöskään anna siljan niihin oppia.

nyt lähdetään kyläilemään mun serkun luo jolla samanikänen tyttö kun meillä!
 
tuutilulla mie olen kanssa suppojen kannalla.
meillä ainakin nuo teinit silloin pienenä taistelivat vastaan niin kamalasti nestemäisten litkujen antoa että yksin oli ihan turha mitään nestemäistä lääkettä antamaan.
ja nopeempaahan se suppo siellä pyllykässä rupee vaikuttamaan,mitä suunkautta annettuna.
ja annetaanhan esim mikreenipotilaillekkin suppona särkylääkkeet,jos esim ei pysty suunkautta ottamaa,et esimerkiksi oksentas sitten pois.
ja samahan se on vanhuksien kanssa,meillä ainakin aika monelle dementia potilaalle annettiin esim särkylääke suppona,koska tapletti mitä toden näkösemmin löyty sitten jostain sängystä tai poskesta.
 
Nyt mä sen sit tein ja tilasin ittelleni perhetyöntekijän..Koko aamun oon pähkänny ja jahkannu et tilaanko vai enkö,mutta eipä oo oikein muuta mahdollisuutta päästä salilla käymään.Toivon ja rukoilen että sieltä nyt joku kiva ihminen tulis ja kaikki menis hyvin,ens viikon ke tulee ekan kerran klo.8-11.

Supoista- mä käytin esikoisella pelkästään suppoja,ens siis nestemäistä vauvana ollenkaan.Nehän vaikuttaakin nopeempaa kun tuo nestemäinen ja tosiaan on helpompi laittaa.Nyt oon Pessille kerran antanu panadolia niin annoin nestemäistä kun sitä on tuola enemmänkin(esikoisella kuumekouristuksia) niin ihan hyvin meni tuo alas.On sen verran imelän makusta kuitenkin..Mutta kyllä mun mielestä noi supot on vauvojen juttu..Kyllähän niitä isommillakin käytetään,miks ei sit vauvoilla.Esikoisen kuumekouristuksiin tarkoitetut diapamitkin on suppo muodossa.

Ja top5-netti sivut täälä on kaksplus,irc-galleria,huuto.net,suomi24 ja ja...no mese on koko ajan päällä..mut ei kai se netti sivu oo :LOL:

Yodottaja jos saa kysyä niin minkä kautta sä ton yöpaikka jutun keksit Viulle?..Ite tässä kans kaikkia asioita pähkäilen ja kaiken maailman vaihtoehtoja jne..Jos sitä joskus sais oikeesti jonkun omankin elämän eikä olis aina ympäri vuoden 24/7 kiinni noissa lapsissa.Vaikka ne ihania onkin ja niitten kanssa mielelläni oon niin ei kyllä pää kestä jos ei elämässä mitään muuta oo..Meilläkin kun on kuitenkin tilanne että kukaan ei koskaan kysy että haluaisitko lapsias hoitoon tms..aina pitäs olla ite ruinaamassa,mitä mä taas sit en tee.Oon hirveen huono pyytään apua...

No mutta joo..Nyt on ainakin yks edistys askel kun on tuo perhetyöntekijä tulossa.
 
katjanna: Juu, täällä valvottiin kasiin asti. Sit laitoin tytölle villasukat jalkaan ja aluslakin päähän ja johan neiti nukahti. Sain nukuttua yhteentoista ja tyttö nukkuu vielä. Nyt pitäis hänetkin herättää, ettei ens yö menis taas kukkuessa. Me saatiin siis eilen se rokotus ja tyttö nukkui tavallista pitemmät päikkärit pihalla (jollakin toisellakin oli lapsi ollut uninen), jotka ilmeisesti kostautuivat sitten yöllä.

supoista: meillä niitä käytetään vauvalle ihan mielellään. Sitten siirrytään nesteeseen kun lapsi osaa sitä ottaa, eikä tarvi pelätä sen menevät kaulalle tai tulevan puklina ulos.

Nyt alotteleen tätäkin päivää. Jos sais vaikka koneet pyörimään.
 
Meillä käytetään suppoja niin kauan, kun lapsi alkaa tosissaan protestoimaan. Sit voikin jo siirtyä nestemäisiin tai tabletteihin.

[/b]Yksäiti
Mistä tollasen perhetyöntekijän saa, paljonko maksaa ja mitä kriteerejä sen saantiin on?

Ihmeellisesti meni tuo tummennus... :/
 
Liplatus: meillä Aatun unet oli huonompia, katkonaisia ennenkuin hoksasin että pojalla on kylmä. ( kädet tuntui viileeltä yöllä) Heräili parin tunnin välein ja nyt kun laitoin lakanan alle äippäpakkauksen pussin aukinaisena, tavallaan niin kuin petauspatjaksi ja päälle vielä kaksi täkkiä niin johan on unet pidentyneet. Tämän jälkeen meillä on nukuttu viiden-kuuden tunnin mittainen ensimmäinen pätkä ja lähes joka yö. Yhteensä yöunia nukkuu melkein joka yö kaksitoista tuntia. Pari kertaa syö yön aikana ja ollaan ihan täysimetyksellä. =) kokeileppa auttaisiko teilläkin neidin uniin kunnon lämpöpesä sänkyyn, niin kuin meillä auttoi. Toivottavasti saat nukuttua paremmin öisin. :hug: minulla ainakin alkaa päässä viirata jos yöt alkaa olla huonoja toinen toisen perään.
 
huh huh..tulin just lenkiltä ja oon ihan poikki..kävin kiertää vaunujen kanssa 8km,ja tiet oli ihan tukossa..on se ***** kumma kun ei ne aura ukot osaa niitä aurata,siellä oli sit kivasti 5cm lunta teillä..arvatkaa oliko hiukka hiki työntää varsinkin mäet vaunuja..no tulipahan kuntoiltua,ja illalla pitää tuon hurtan kanssa käydä lenkillä..
supoista sen verran että ite en uskalla työntää sitä sinne pyllyyn,kun en uskalla kuumemittariakaan..no onneks on äippä joka auttaa..ja mielummin tosiaan käytän suppoo kun neste litkuja,koska supothan on just vauvoja varten,mut ei mul oo mitään sitä nestemäistä vastaan..
henkka81 mä lisään sut facebookiin jos osaan..jos ei kuulu mitään nii lisää mut eemuzi@suomi24.fi
ja kyllä se teillekin yörytmi löytyy,kellä lapset valvoo..löytyi se meillekkin,tosin tuskan kautta :LOL:
nyt kahvin keittoon ja sit kattoo se vauva ohjelma
 
Tuutilullan ja muiden kanssa samat ajatukset supoista.

Mä oon kanssa huomannut, että meillä nukutaan melkis parahiten, jos vauvalla on tosi lämmin. Siis kun on pisimmiltä uniltaan herännyt, on melkis hikisen kostea... Tuntuu tuo kyllä aika helposti välillä hikoavankin.

Tänään taas toinen puoli poskesta sen verran punainen, että olikohan eilen hankala päivä mahdollisen allergian takia, hmmm. Ja päässä olevaa karstaa (jos se nyt on karstaa), tuo tuntuu välillä käsillään hankaavan ja saa sit päänahan jotenkin melkis auki!! Sieltä siis silmä erottaa, että jotain erittyy... Pitäs varmaan soittaa neuvolaan. Onko kukaan muu huomannut moista? Tukkakin, se vähä mitä on, liiskaantuu sit siihen eritteeseen, on tahmean oloista. Oon miettinyt, että voiko se olla karstaa vai mitä se on?!? Ja voiskohan liittyä allergiaan? Mä nyt oikein näemmä manaan meille tota allergiaa, äidin vaisto vaan jotenkin sanoo niin.

Meillä alkoi tänään arki ja kivasti mennyt aamupäivä. Typy jopa nukkuu liikkumattomissa vaunuissaan toista tuntia nyt, ihanaa :) !
 
Rontti
Kysäseppä neuvolasta. Meillä aikoinaan nyt ton 2 vuotiaan kanssa terkkari sano, et jos iho menee rikki, niin pitää ottaa yhteyttä. Tulehtuu ilmeisesti sillon aika helposti. Sannillakin on jonkin verran karstaa joka tuntuu kyllä kutiavan välillä kovastikkin.

Tänään meinas totaalisesti mennä pas.. housuun |O
Laitoin Sannin sisällä matkarattaisiin (siis sellasiin tuhdimpiin, ei sellasiin sateenvarjojutskiin) nukkumaan, kun on tykänny niissä nukkua jo pidemmän aikaa päivällä. Kuulin kyllä et heräs, mut kun ei huutoa kuulunu, niin jatkoin pyykin laittelua. Toi 5 vuotias sit huusi yhtäkkiä, et:Äiti Sanni tippuu! Meikä huutaa vaistomaisesti et ota kiinni ja juoksin paikalle. Tyttö oli viime hetkellä saanu lantiosta kiinni ettei Sanni valunu jalkopäästä lattialle. Hainpa sitten nuo toiset vaunut sisälle ja laitoin toisille unille tuonne koppaan. Rattaat meni kasaan ja varastoon |O
Säikähin kyllä pirusti. Mietin koko ajan, et miten ois käyny, kun rattaissa on sellanen levee jalkalauta (tai mikä se nyt sitten oikeelta nimeltään onkin) johon ois niskansa ja takaraivonsa iskeny jos ois pudonnu. Puhumattakaan tuosta kovasta laminaatista.
5 vuotias sai sit jätskin palkinnoks... =)
Äiti ois tarvinnu kyl kourallisen rauhottavia ja pullollisen konjakkia... :headwall: :eek:
 
Dogtor ja Henkka, lisäsin teidät kans mun facebookiin! :wave:

Olin sit tyttöjen kans aamulla perhekerhossa ja voi taivas tota meidän Aadaa... Näytti taas parhaat puolet itestään, kun piti pois lähtee! Hyvä kun sain sille vaatteet päälle...Vähänkö meinas palaa hihat meikäläisellä! Wiia oli kyl kiltisti ja oli Aadakin niinkauan ku oli tekemistä! Mut sit vielä toi kotimatka... Argh :headwall: :headwall: Väsynyt uhmaikäinen on oikeesti välillä NIIN rasittava!!!!! No jos se nyt nukahtais tonne sänkyynsä, ni ei ois sit illemmal niin väsyny...HOPE SO! :saint:

Vähäks toi on ihana toi pilvihaalari....HALUU SELLASEN :p Vaik meil on kyl nyt jo vissiin 5 haalaria, et ei kyl tarvittais!

Supoista: Me käytetään kyl ihan suppoi, niin kauan, kun Wiia antaa niit laittaa! Jos on tullu siskoonsa, ni rupee protestoimaan niit tos alle vuoden ikäsenä ja siirrytään sit muihin rohtoihin! Tol 2 vuotiaalla käytetään nykyään tollasia liukenevia tabuja ( en muista merkkiä nyt) kun ei se suostu ottaan mitään litkujakaan suuhunsa!

Mitäs muuta piti kommentoida... No ei nyt tuu mieleen!
Palataan taas! Heip! :wave:
 
Iltapäivää. Johan on taas ollut aamu. Aron oli puoli viisi sitä mieltä, että enää ei nukuta. Väsy kyllä oli, mutta oli todella levoton. Voiskohan kyse olla hampaista? Minkälaisia oireita, teillä kenellä on jo ennestään muksuja, niin hampaiden tulosta voi tulla? Aron on tosi levoton, kuola tulee aivan hirveästi. Yöllä hän oli aivan tukkoinen, en usko että tämä enään on sitä flunssaa, koska ei ole päivisin ollut yhtään tukkoinen. Sitten hän nieleskelee koko ajan, siis yöllä. Eilen laitoin tutin jääkaappiin ja kun annoin sen pojalle (joka ei pahemmin tutista välitä) hän lutkutti sitä ihan intona.

Suppoja minä käytä kyllä myös. Ihan lääkärinkin määräyksestä. Neuvolalääkäri sanoi, että Panadol suppoja voi ihan huoletta antaa ihan ärtyisyyteenkin, rauhoittaa vauvaa. No siihen nyt en ole antanut, mutta kun poika oli flunssassa, niin annoin yötä vasten, rauhotti kyllä unta.

Mulla on taas herännyt epäilyt ton maitoallergian suhteen, eilen kun poika oli vedellyt maidot huiviin, niin ei mennyt kauaakaan kun posket lehahti aivan tulipunaisiksi. Luulin, että kuume nousi ja mittasin, mutta ei ollut. Vatsa toimii kyllä hyvin, mutta se on varmaankin ton perunan ansiosta, se sopii Aronille hyvin. Ja hän jopa tykkää sen mausta.

Facebookistamäkin koukutan sitä aika paljon...On se kumma, että sivusto missä ei niin kauheasti mitään tapahdu voi koukuttaa . Siellä on pakko käydä joka päivä!

Nauhotin tänään sen "meille tulee vauva" sarjan, nyt kun poitsu on nukkumassa, sen voiskin mennä kattomaan! On se tallentava digiboxi vaan kätevä! Eilenkin tuli mun lempileffa - Bridget Jones, nyt sain sen nauhotettua, voi tehdä oman dvd:n!

 
tuttiasiaa: täälläkin tehty tuttilakko, ei kelpaa ei! mietin jo että kumma penska... :D
dogtor: taisit kysellä meidän hepoista; kaksi suokkitammaa; eläkeläinen 22v, ensimmäinen hevoseni, ja nuorempi ratsunalku tais olla 8v! laittasin kuvan mut en osaa....minäkin haaveilen ponista pojalle, arvelin vähän isompaa ku shettis niin ois pitempi ilo, ja vois isommat aikuisetki ajaa! eihän sillä toki vielä kiirettä ole mutta... :D
jaahas, kutsu käy... :wave:
 
Elza Meil Aadalla oli kiukkuisuutta ja levottomuutta, lämpöä, nyrkit ranteita myöden suussa ja kaikki viileä oli mieluisia leluja ja hankaus vaan kävi, kun jotain sai suuhunsa. Kuolas ihan hirmuisasti ja ikenet oli turvoksissa, itseasiassa aika kauan kesti ennen kun puhkes eka hammas, et teki monta kuukautta enne kun eka tuli näkyviin. Ja nyt Wiialla samat oireet...Eli voisin kuvitella, et teilläkin hampaita tehdään! ;)
 
Ai niin tosta hoitovapaasta piti sanomani, että aion jäädä ja sit joskus kun mies rupee potkimaan persuksiin, ni töihin menen, mut aion olla sit osittaisella hoitovapaalla ja teen 30 tuntista viikkoa. Niin tein nyt ton ½ vuotta, kun olin töis just enne Wiian syntymistä. Ei ole kiire takas, enkä tiedä halunko edes... Toisaalta kiinnostas alan vaihto ja opiskelut, mut kattoo sit kun on ajankohtasta.
Jos nyt sulkis koneen ja menis valmistautuun uloslähtöön, kun mennään kattoon kaverin vaavia! :heart:
Eli heip taas! :wave:
 

Yhteistyössä