***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

olohuone maalattu..saatiin maalattua eilen se kun venla veteli 5h päikkäreitä ulkona..
ihan kohta en rupee kyllä mihinkään remppaan...noiden huonekalujen ym rojujen siirtelyyn meni kamalasti aikaa..maalauksessa ei kovinkaan pitkään.

siis meillä on sitten venla ruvennut syömään yöllä,viimekin yönä heräs kahen jälkeen syömään,100ml joi ja eiku virnotti vaan..ja sellanen hulapaloo on neitillä tuolla sängyssä että ihan mahoton..pien sitskutus on jaloilla,ja suhraa ylös alas..ja koko ajan silmät kiinni.sitten aamuyöllä nostin viereen,niin silloin sitten rauhottuu.onko kellään muilla noin eläväisiä nukkuvia vauvoja?

miun pitäs vielä tänään lähtee likkojen kanssa kaupungissa..ei kyllä jaksas :eek: mut lupasin.niin mentävä on...

 
paras hankinta vauvaa varten no tietenkin turvakaukalo,sänky, vaunut ym on vlttämättömiä, mutta jos niitä ei lasketa niin paras hankinta löytyy vissiin tuolta vaateosastolta. vaatteista ehdotonta aatelia meille on olleet marimekon haalarit. siis näitä voi käyttää sekä öisin että päivisin ja ovat hyviä ulkovaatteiden allekin, siis todella monikäyttösiä ja meillä päällä usein 24h/vrk. vetoktju aukeaa juuri sopivasti ja vaipanvaihto on helppoa. käytettynä huutiksesta olen jokaisen hankkinu, materiaali kun näissä on niin hyvä että kestävät runsasta käyttöä.

turhin hankinta näitä ei juurikaan ole koska kovin vähän tehtiin hankintoja vauvalle. toki jotain vaatteita ja kestovaippoja on jäänyt käyttämättä, mutta jos lapsia tulee lisääkin niin sitten varmaan tulevat käyttöön nämäkin.

jos lapsia tulee joskus lisää hankkisin heille valmiiksi ruskovillan silkkimyssyn ja ehkä koliikkikeinun. tuosta silkkimyssystä olen kuullut että voi olla hyvä vastasyntyneelle nukkuessa ja tosta keinusta olen kuullut myös postiivista. tosin voi olla että hommataan se vielä siljallekin vaikkei kovin itkunen olekaan, vois vaan tykätä neiti tuossa keinua.

ja meillä neidin räkätauti jatkuu, onneksi ei kuitenkaan kuumeiselta vaikuta.
 
Käytiinpä sitten lekurilla.... :heiadwall:
On korvat vähän punaiset ja vaikkuiset, mutta ei voi olla korvatulehdus kun on niin pieni vielä... Siis??? Miten kaverin 3 kk sitten oli korvatulehdus? Eikä kuulema tartte mennä näytille ennenkuin on ollut pari päivää kuume 39... Siis 4 päivää 37,9-38,3 kuumetta ja se ei ole tarpeeksi eikä tartte huolestua... Just just... no ehkä mä lähden tonne Mehiläiseen, jos toi kuume jatkuu vielä muutaman päivän.... tai alkaa raapimaan noita korviaan vielä enemmän...

Niinukka meillä eläväinen ipana. Riehus viime viikolla 4 yötä putkeen ihan tajuttomasti ja heräs itse siihen riehumiseen. Rauhoittui kyllä viereen, mutta heräs aina omassa sängyssä. Joku neuvoi täällä tota tyynyä sänkyyn. Laitoin Eemelin sen takia nukkumaan äitiyspaketin makuupussiin ja unissaan riehuminen loppus kuin seinään.

MEILLE TULI HYTTYSVERKKO :D :p

Vähän toi on siisti!!! :p
 
Paras hankinta: No jos noita perustarvikkeita ei oteta lukuun, kuten sänkyä jne. Niin paras on kyllä tuo turvakaukalopussi :D ja sitteri ja jumppamatto. Turvakaukaloonkin olen erittäin tyytyväinen, se kun on toi tollanen jalustallinen niin ei tarvii vöitten kans pelata.

Turhin: hmmmps, no se on varmaan tuo tuommottinen lelukaari joka on olevinaan jumppamatto, sika huono. lelut ei liiku mihinkään vaikka niitä kuin mäiskis ja osa on niin pitkiäkin että töröttää suoraan vauvaan kiinni. HUONO!! Ja sitten noita ei niin käytännöllisiä vaatteita tuli hankittua odotusaikana. Käytännöllisyys kunniaan. =)

Kaukalopussista, mä en oo koittanu vaunuissa, mieli tekis, mutta mietteet samat kun katjannalla, eli mitäs sinne vaunuun sitte laittas päälle nollakelillä esim.. Ja tuo pussi on kyllä tosi lämmin. Eilenkin, kun käytiin shoppailemassa, Juholla oli päällä pelkästään body ja sukkikset sekä kypärämyssy ja ohuet hanskat, kaupassa avasin pussin auki ja autossa pidin ilman viileenä. Pikkumies oli ihan hikinen kun tultiin kotiin.

Nukkumisesta, Juho joinain päivinä on kovin eläväinen nukkuessaan, joskus aamullakin ihan poikittain sängyssä ja peitto ei pysy päällä, kädet viuhtoo jne. mutta nukkuu kuitenkin.
Joskus taas kun laitan yöunille, poika kääntyy kyljelleen ja nukahtaa nätisti, tuntuu että niinä öinä myös nukkuu rauhallisesti.

Matkustelusta, me ei olla käyty juuri missään, hyvä jos ruotsissa ja tallinnassa. Mä haluisin kyllä, mutta mies vihaa matkustelua, on sitä mieltä että kotimaassa vaan mennään :| mutta enpä mä saa sitä ees kotimaassa liikkeelle :/ sen mielestä on tyhmää lähteä mihinkään, kun mökille pääsee "ilmasiks"

Meinasin Juhon viiä ulos päikkäreille, mutten ehtiny, poju nukahti tuohon sitteriin, vaikka yleensä ei todellakaan suostu nukkuun muualle kun vaunuun, autoon tai omaan sänkyynsä. Mä tulin sitte surffaamaan :D Illalla sit uus yritys, tuskin nukkuu tuossa sitterissä sitäkään vähää mitä yleensä.. tai mistäs mä tiiän..
 
LillaStina, harmi että teille sattu nuin huono lääkärireissu!!
Mutta tosta korvatulehuksesta, mä en ymmärrä miten jotkut LÄÄKÄRIT väittää ettei voi olla noin pienellä.. kun onhan noita ollu, eikös Henkankin vauvalla ollu korvatulehdus jokin aika sitten.. Tosi outoja noi ettei voi olla kun on noin pieni :eek:
Meillekkin kerran sanottiin tuosta kuumeesta, että pitää olla ollu vähintään kaks päivää 38,5 astetta ennen kun ottavat tarkastukseen :eek:
 
kuinka paljon olette matkustelleet ja missä?

me ollaan matkustettu Ruotsiin useamman kerran ja yksin olen käynyt 1 kerran Tallinnassa. Kotimaassakaan en ole käynyt edes keskisuomessa asti koskaan.

Ja meillä sama että mies ei halua matkustaa, kun sitä jo työkseen tekee.
 


No niin,tuossa meiän hyttyssuoja =) JA kyllähän näin pienillä voi olla korvatulehdus..Olihan Pessilläkin juuri ja ikää oli sillon reilu 3kk. Nyt taas pulautellu kunnolla limaa ja ääni ihan lähteny et saa nähdä tuleeko taas jotain tautia :( ääni kyl varmaan on lähteny tosta järkyttävästä kiljumisesta ja ärinästä/molinästä mitä pitää koko ajan ja kauheella volyymilla :LOL:

 
LillaStina, harmi että teille sattu nuin huono lääkärireissu!!
Mutta tosta korvatulehuksesta, mä en ymmärrä miten jotkut LÄÄKÄRIT väittää ettei voi olla noin pienellä.. kun onhan noita ollu, eikös Henkankin vauvalla ollu korvatulehdus jokin aika sitten.. Tosi outoja noi ettei voi olla kun on noin pieni :eek:
Meillekkin kerran sanottiin tuosta kuumeesta, että pitää olla ollu vähintään kaks päivää 38,5 astetta ennen kun ottavat tarkastukseen :eek:
juups...meijen Veetillä oli korvatulehdus 4viikon ikäisenä!
 

Yhteistyössä