***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

Joops,

huonoin ostos babyhysteriassa: imetystyyny - ei sopinut mun dollypartoneille , liian korkia
Samoin noita kuumemittareita on turhia - samainen tuttimittari (syväkurkku ja liian hiidasta , pitäis pitää 6 minuuttia babyn suussa ...), ynnä pari muuta. Pyllystä mittomiseksihan se loppuviimein menee ...

Parhaita hankintoja: babysitteri, vaunut, ruskovillan kapalo, unipussi, pöllöpukutoppis ....

Millille jaksua ja pikaparanemista !

ja kutsu kuuluu ...

 
telkkarista meidän typy ei muuta tekiskään ku kattois tölsöö..isäänsä tullut :LOL: ykskin päivä kun mellu katto telkkaa ja se pimeni yht´äkkiä muutamaks sekunniks,niin jo kerkes huuto alkaa. :LOL:
mut tosiaan oon yrittäny vältellä tota telkan katsomista,kun sitähän ei suositella. kuulemma lisää ADHD:n riskiä. tiedä sitten?!
paras ostos meilläkin on ollut tuo sitteri ja siihen lelukaari..
turhinta ei ole vielä ostettu :D
galluppia :
kuinka paljon olette matkustelleet ja missä?
me ollaan miehen kanssa matkusteltu paljon ennen melinan syntymää ja toivottavasti voidaan jatkaa,kun typy hieman kasvaa.
käyty ollaan mm.thaimaa,kiina,brasilia,turkki,tsekki,latvia,liettua...
 
Vauvavoikka olikin peruttu :( Ollaanpa sitten kotona vaan.

Turhin vauvantarvike on varmaan imetystyyny, ei kertaakaan käytetty. Joskin ei paljoa maksanutkaan, sain käytettynä.
Hyödyllisin tarvike on vaunut ja itkuhälytin.

Matkustelusta, ei olla yhdessä käyty ku Thaimaassa ja Bulgariassa sekä lukemattomat kerrat Tallinnan ja Tukholman risteilyllä. Ennen yhteistä elämää molemmat tahoillaan käyty perinteiset Kanarian saaret jne.Mies reissannut huomattavasti enemmän kuin minä.

Kotihommien kimppuun nyt!

Lisään vielä että ollaanhan mekin Suomea kierretty pitkin ja poikin. Pojan kanssakin tehty eka lomamatka autolla vajaan 500km päähän joulun aikaan. Ihan kivasti meni!
 
Telkkua ei juu suositella näin pienille... Lisää sitä ADHD:n riskiä ja tekee lapsista muutenkin levottomampia... Saattaahan se oikeasti ollakin...

Matkustelusta isännän kanssa ei olla käyty kuin Tukholmassa, Tallinassa ja Kreetalla, siis ulkomailla. Kotomaassa matkustellaan vähän enemmän. Vähintään kerran talvessa yritetään päästä johonkin viikoksi laskettelemaan, kesällä kierretään ympäriinsä...
 
No ompas millilläkin ja susalla hauskoja kokemuksia venäläisistä lääkäreistä :LOL: :LOL:

tärkein ostos meillä on ollut vaunut,päivittäin kun tulee lenkkeiltyä,toisena on sitteri ja "nenä imuri"

turhin ostos on ollut hoitolaukku,koskaan en ole käyttänyt

matkustelusta myö ei olla käyty ulkomailta kuin Espanjassa 2002,suomea ollaan enempi kierrelty ja käyty suomessa joka kolkka..Nyt syksyllä taas sitten ulkomaille,pitkästä aikaa.Ihanaa.Meillä on ollut tapana että joka vuosi käydään 1-2 kertaa reissussa jossain..ja toivon että tapa pysyy edelleen vaikkakin nyt meitä on kolme.
 
Vilma-Onni 16.01-71
Mammoliino 29.01-78
Äityli75 28.02-75
Tilda77 14.03-77
Tuutilulla 19.03-73
Mileko35 25.03-72
Talluska 28.03-81
Elza 05.04-78
Topsy2 09.04-76
Ruusumaria 26.04-77
Krisu 08.05-83
Oliivia 09.05-78
Vip1 13.05-81
Milli78 15.05-78
Jane-78 02.06-78
Dogtor 25.06-87
PuPu 10-07 06.08-84
Henkka81 21.07-81
Katjanna 07.08-75
Yksäiti84 13.08-84
Piituli 18.08-74
Lapanen 09.10-79
MaMa74 14.10-74
Toivotaan 16.10-79
L-ouisa 05.11-82
Tytteli74 27.11-74
Tin 05.12-74
Niinukka 23.12-72
LillaStina 30.12-78

Vieläkös jonkun synttärit puuttuu
 
Mintulla on vatta ihan kovalla kun aloitettiin kiinteät, ja meillä ois tossa pöydällä luumuja... voinko antaa niitä sille ihan soseutettuna? Vai pitääkö niitä keittää? Meil ei oo kauppaa lähellä et kävis valmista sosetta ostaan.
 
Huh huh... Me alettiin sitten eilen tekemään remppaa. Vanhin tyttö saa oman huoneen :) Prinsessa sellaisen! Kaikki täytyy olla vaaleanpunaista ja prinsessa kuvioista. Eli meijän isukki pääsi maalaus ja tapetti hommiin. Täytyy sanoa,että ei se niin nopeesti käy mitä kuvittelee. Melkoinen homma oli repiä vanhat tapetit pois, vaikka meitäkin oli koko perhe niitä repimässä.Siinä välillä sitten likat tappelee ja Nella neitikin tarvitsee huomiota. No toivottavasti huoneesta tulee sitten HIENO ja vanhin tyttö alkaisi nukkumaan siellä. Nyt tyttöillä on yhteinen huone ja nukkumaan meno on välillä aika vaikeeta,alkavat leikkimään kun pitäisi laittaa nukkuun.
Jos vaan viitsitte lisätä minutkin sinne listaan eli Nella syntyi RV 38 30.09.07 (LA 14.10) 3555g ja 50 cm. Ja minä itse täytän pyöreitä 2.6. Kauhulla jo ootan kolmenkympin kriisiä :LOL:
 
Me ollaan kovia matkustelemaan ja se onkin meidän rakkaimpia harrastuksia. Matkustelua aiotaan jatkaa vaikka meitä nyt kolme onkin. Ennen Hilmaa kierreltiin yhdessä virossa ja pohjoismaissa ja sitten tehtiin se kesän häämatka jenkkeihin ja bahamalla. Paljon muuta ei olla ehditty, kun ei tosiaan olla tunnettu toisiamme edes kahta vuotta vielä :D

Ennen Mikkoa olen matkustellut mm. tunisiassa, egyptissä, kreikassa, espanjassa, turkissa, baltian maissa ja keski-euroopassa. Tämän kevään aikana ollaan lähdössä koko perheen voimin Lontooseen ja syksyllä taas New Yorkiin. Matkustelu vaatii nyt vähän enemmän suunnittelua, mutta muuten en näe sitä mitenkään ongelmallisena. Junalla ollaan matkusteltu jo nyt paljonkin ja viime viikonloppu vietettiin Kajaanissa hotellissa. Mukavaa puuhaa ja kun vanhemmat nauttivat niin lapsellakin on hyvä olla =)
 
topsyn kysymyksenn kyllä en osaa vastata..ei kai se haittaa jos yhden luumun soseutat ja annat..
paras hankinta varmaan auton turvakaukalo..sen verta liikuskellaan et ei ilman sitä tulis mitää..
huonoin oli maito termari,siis maito pysyy kylmänä tai kuumana,ja sen osti ISI mä jo sanoin sille lastentarvikkeessa että et kai sä tota osta :LOL:
antton katselee telkkaria,väkisin..

meillä on kans ihan hassuja öitä..antton kyllä nukkuu mut ähkii ja puhkii vaikka miten..ja aina,siis ihan aina on aamulla peitto sen jalkojen alla j jalat sohottaa kattoo kohti..pitää ottaa joku aamu kuva ja laitella tänne,on nimittäin hauska näky :LOL:

meillä auttaa tuo vauvojen tyyny siihen että antton ei pyöri sängyssä..kun se pää "uppoaa" tyynyyn,eikä vielä oo niin paljo voimaa et pääsisi siitä pois..

me ei olla ukon kaa matkusteltu oikeen missää..nyt marraskuussa päästäs kreikkaan jos haluttas,tosin anopin ja apen kanssa :whistle:
ja keväällä mennään koko porukka risteilylle..
 
Virkeetä huomenta! Meillä noustiin tänä aamuna kuudelta.. Millä ihmeellä noita unia sais venytettyä ees sinne seittemään-kaheksaan? Vaikka kuinka ollaan hämärässä ja syödään nopsaan ja laitan takas sänkyyn niin siellä vaan nauretaan täyttä kurkkua :LOL: Ja vaikka herättiin jo kuudelta niin äsken vasta alkoi nukkumaan, on se ihme epeli, mutta eipähän tuo kyllä ollu kiukkunenkaan, ja mikä parasta on syöny nyt tooooooosi hyvin, jo puoli litraa tälle aamulle joten alkaa palata normaaliksi. Ilmeisesti se oli siitä rota-rokotteesta tuo ruokahaluttomuus.

Paras hankinta on kyllä ehottomasti vaunut ja sitteri.
Huonoin/tarpeettomin ainaski kapalo, poika sai vaan hirveet raivarit samoin kun rintarepusta...onhan tuota paljon muutakin tarpeetonta kyllä tullu ostettua,ja aina kun ehdotan jonku uutta ostamista, tulee miehen suusta sama litania: niin se vaan pitää saada ja yhesti käytät ja viet kirpparille :LOL: jäkä jäkä...

Synttäripäivä 20.3.85

Susa, laitan sulle yv.tä ihan kohta...
 
Tärkein tarvike mulle on imetystyyny. Vauva itse tykkää touhuta jumppaleluilla ja istuskella sitterissä. Turhinta en keksi, mutta tarpeettomin on tällä hetkellä vaunut. Tuo poika ei ala noissa olemaan vaikka miten pukisi tai asettelisi. :headwall: Aivan kamalaa jos en pääse koko keväänä ulos ja noin ihanasti aurinko jo paistaa. Vaunuissa olo harjoitukset jatkuu kyllä edelleen sinnikkäästi.

Meilläkin herättiin aamupuolella tunnin välein, 5,6,7,8 ja kymmeneltä ylös. Näyttää olevan aika tiheään tätä nykyä näitä tiheän imun kausia, mutta vielä en ole ajatellut antaa kiinteitä. Meillä on ollut ennenkin näitä öitä että herätäillään usein, mutta tähän asti on menneet ohi muutaman yön jälkeen.
 
Katjanna Meillä on kans menossa ns. tiheän imun kausi. Alkuyön nukkuu tyytyväisenä noin 4-5 h. ja sitten aamuyöstä alkaa hengailemaan tissillä tiuhempaan. En sit tiedä syökö nälkäänsä vai kutittaako noita ikeniä ja haluaa siksi olla tissillä. Täällä mennään myös vielä täysimetyksellä ja aattelin pikkuhiljaa aloittaa nuo soseet. Tänäänhän tulee tuo 4 kk täyteen =)
 
Dogtor - siitä vaan unelmaa toteuttamaan :) Egypti on kyllä ihana paikka ja sinne on halvat matkat ja perillä sitten tosi halpa elää. Mä olin siellä viimeksi vuonna 2005 ja silloin viikon matka puolihoidolla neljän tähden hotellissa oli 400e...
 
Matkaillut oon,
yli 20 maata - pitkin Eurooppaa, ja kauimmaiset Dominikaaninen, Ympär USAaa työ merkeissä - NY, NJ, Philadelphia, Boston, Florida ...
Saapas nähdä jatkossa - Viuta on kutsuttu sinne Nykiin Turneria (s 28.12.07) katsomaan...
Ja kotomaassa viikoittain työmatkoja ennenmuinoin - oli Finskin kultakortit ja pelit - oi niitä aikoja . Ei vainen , kyllä se rasittavaakin oli , tai siis sitä nimenomaan . Hillitön määrä tunteja hukattuna lentokentille ja takseihin... ja hotellikuolemaa - vai elämää ...
Hupimatkailu on näet asia erikseen.
Egypti ois kiva - siel pitää vaan varoa Faaroiden kirouksia , hui ...

Kapaloa oon käyttänyt peittona Viulla joka paikassa, leimautuu varmaan siihen aikas hyvin. En uskalla enää sitä pestäkään.
Eilen tuli taas nukutusvahinko - Viutsi simahti päivävaatteissa klo 19 jälkeen . Tosin nukkui sitten 0030 saakka ekapätkän... tarkoitus oli tehdä kaikki iltaepisodit , mutta äippä ei ehtinyt.
Noooh, aika positiivisia vahinkoja tämä näin ...
Mun syntymäpäivä on myös 26.4 vuosi sitten se ammoinen 66...

Nyt on kokeilua ulkona nukkumisen tiimoilta... sitten lähdetään kylästeleen nuapuruston svalmennuskurssin immeisten luo - suomalaisamerikkalaiseen pesueeseen...




 
Katjana valitteli, kun vaavi ei suostu nukkumaan vaunuissa... Meillä taas on toisin päin. Meillä ei sisällä suostuta nukkumaan päikkäreitä muuta kuin 15-45 minuutin pätkissä... Olen yrittänyt vaunuissa sisällä, sitterissä, vieressä, omassa sängyssä jne jne... eihän siinä nyt mitään, kun on ollut nämä tälläiset kelit, että voi laittaa vaikka partsille jos ei muuta. Odotan vain paniikilla sitä hetkeä, kun meillä on ipana kunnon kuumeessa tai ulkona on kova pakkanen, ettei päästä ulos nukkumaan ollenkaan... Maanantaina sain nukkumaan 1½ tuntia vaunuissa sisällä, kun jaksain hytkyttää lakkaamatta vaunuja...

Että siihen ongelmaan olis kiva saada joku loistovinkki...
 
meillä menee unihommat samoin! onneksi alkaa päivät pitenemään niin voi lähtee toisillekkin päikkäreille ulos, täällä korvessa kun ei noita katuvaloja ole :D . juu ja siis vaatii hieman työntelyä ennenkuin nukahtaa vaunuihin!

:wave: :wave: :wave:
 
Kaukalopussin omistajat oletteko laittaneet vauvaa pussiin vaunuihin? Mitä vauvalle päälle esim. tällä kelillä kun asteita 4? Ajattelin kokeilla tuota kaukalopussia vaunuihin, jos poika alkaisi siinä nukkumaan paremmin kun kädetkin saa olla vapaana. Mutta en osaa pukea vauvaa sopivasti tuon pussin kans, tuntuu että se on kuuma, mutta sitten tuo kaula-aukko melko avara josta kylmä menee sisään
 
Vilma-Onni 16.01-71
Mammoliino 29.01-78
Äityli75 28.02-75
Tilda77 14.03-77
Tuutilulla 19.03-73
Äitivaan 20.03-85
Mileko35 25.03-72
Talluska 28.03-81
Elza 05.04-78
Topsy2 09.04-76
Ruusumaria 26.04-77
YOdottaja 26.04-66
Krisu 08.05-83
Oliivia 09.05-78
Vip1 13.05-81
Milli78 15.05-78
Jane-78 02.06-78
Dogtor 25.06-87
PuPu 10-07 06.08-84
Henkka81 21.07-81
Katjanna 07.08-75
Yksäiti84 13.08-84
Piituli 18.08-74
Lapanen 09.10-79
MaMa74 14.10-74
Toivotaan 16.10-79
L-ouisa 05.11-82
Tytteli74 27.11-74
Tin 05.12-74
Niinukka 23.12-72
LillaStina 30.12-78

Vieläkös jonkun synttärit puuttuu
 

Yhteistyössä