***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

Oliivia
Meillä mennään omilla käyrillä ja niin kauan kun tasaseen kasvaa, niin ei oo mitään hätää. Minä annan Sannille evästä sillon kun se sitä haluaa. Enkä aio herätellä yöllä syömään, vaikka neuvolan täti käskis. Ei sillä et se sitä uskaltais tehdä... :LOL:
 
Mileko ja MaMa - kiitos kommenteista. Noin minäkin olen ajatellut - ei mullekaan väkisin kukaan ruokaa tunge suuhun kun nukun :D Ja kun tuo lapsi ei ole nälkäinen. Eli jatketaan samaan tyyliin, käyn vaikka itsekseni ensi viikolla punnitsemassa Hilman neuvolassa ennen ja jälkeen ruokailun ja muutenkin.
 
Ja Pikkumyylle :hug: - tilanteesi kuulostaa rankalle. Mulle raskausaika oli tosi rankka ja sain sitten apua psykologilta. Ei sitä kellekkään halunnut myöntää, että oli ihan paska fiilis, mutta kyllä se sitten kannatti. Mä aloin jo jossain vaiheessa pelkäämään omia ajatuksiani, ja luulin ihan tosissani et sekoan. Mä tiedän, et on pirun vaikea hakea apua ja myöntää, että kaikki ei ole hyvin. Hyvä, että ainakin tänne pystyt oloasi jotenkin purkamaan!
 
Pikkumyylle halaus ja jaksua...

olenpa itse - vaikka aika tiukkaa on näinkin, siis issekseen - miettinyt että mitäpä jos rinnalla olisi aikasen vähän osallistuva siippa, olisiko vielä rankempaa ja hankala olo kun sentään odotusarvona olisi yhteinen hempeä onni ja vastuun jakaminen.

Väsy tekee jo masentuneeksi.
Puhu neuvolassa asiasta.
Oikeilla nimillä !
Heillä voi olla tosiaan neuvolapsykoa tarjolla tai/ja perhetyöntekijää sua helpottamaan (saisit vaikka kerran viikkoon päikkärit tai omaa aikaa) tai täällä on myös tietyntyyppisä keskusteluryhmiä...

Tai jos vaan on sukua ystävää tms - niin koeta saada muutamia nukuttuja öitä. Pyydä edes apua - tosin minähän en pyytämisestä huolimatta sitä sukulaisiltani saanut... no jotain muuta järjestyi sentään...
ja peesaan sua - kyllä on monesti tuntunut että 'eihän tämän tällaista pitänyt olla' - nyt on jo mulla näyttänyt mulla valoisammalta , kun sain nukuttua - ja aloin syömään e-epaa ja Viu on alkanut kommunikoimaan enemmänkin...

Voimia...
-pau

:hug: :hug:
 
Pikkumyy :hug: Ja minun ohjenuorani on että ennne kuin iso pyörä alkaa kitisemään niin se kannattaa öljytä ~ ennen kuin on pohjalla, kannattaa napata reunoista kiinni. Eli siis kumpikin suomeksi, että kannattaa hakea apua ajoissa. Minulla on kokemusta siitä kun apu tulee liian myöhään.... Pikkumyy, toivottavasti haet ja saat apua tilanteeseesi!
 
Pikkumyylle :hug:

Minäkin kerkesin jokin aika sitten tänne ensimmäistä kertaa mutta juttujen lukeminen jäi puolitiehen kun pistin lauman unille. =) Mies lähti sadannen kerran kauppaan tällä viikolla ja samalla hakee äitini tänne avuksi.
Meillä ollaan paranemaan päin mutta Pötköä on saanut kantaa koko päivän taas kainalossa. Tauti lähtee mutta kainalotakiainen jää...? :eek:
Mealla vihdoin ensimmäinen kuumeton päivä.
Ja kaikilla massut kunnossa, luojan kiitos! :D

Eipä tänne ihmeempiä kuulu, jännitys alkaa pikkuhiljaa hiipimään :D
 
Pikkumyy :hug: ja niinkun Yodottaja tokas,mulla ainakin on nyt helpompaa kun sillon Peetun vauva aikana kun oli huono parisuhde ja niin päin pois..vaikka toiset kädet ois kyl välillä ihan jees...

Mitähän mun piti kommentoida..hmmm...
no laitan pari kuvaa väliin

Pojat lähössä äipän kans salille =)


Voittaja fiilis kun Pessi pääsi ite kääntymään masulleen
 
Keiju07
Dogtor, kiitos kovasti, kun ihan kuvan jaksoit!

Kattelin, että eihän nuo paljoa maksa, 5,90 löysin hinnaksi. Mut jos oisit halunnut omastasi eroon, niin voinhan minä tuonkin ostaa. Tosin en nyt tiiä, kuinka suuret postarit tuosta tulee, kun ihan eri puolella maata kuitenkin asun, joten kannattaneeko...

Muutoin, joku kyseli verkkoshoppailu paikkoja. Laittoikohan kukaan tätä:
http://www.babytown.fi/
 
Jep - ihan liian hiljaista on. Milläs me saatais tämä palsta taas aktiivisemmaksi? Kerhosta tää ei johdu, ei ole siellä tämän vilkkaampaa. Kurjaa, jos tämä nyt kuivuu kasaan. Nyt naiset kaikki takasin tänne :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Tuli mieleen tuossa kun vastasin noihin rytmeihin, että mites teillä muilla lasten käyttäytyminen, kiinnitättekö siihen paljon huomiota? Kun mä oon huomannut että mä aika usein neuvon ja pyydän Annia esim kylässä kiittämään ruuasta, odottamaan kiltisti, olematta huutamasta tai esim heittämästä leluja, istumaan nätisti, viemään astiat pöydästä pois jne. Siis yleisiä käyttäytymisjuttuja. Kun oon ajatellut että jos niitä ei pienestä aloita, niin miten ne sit vois oppia? Miten teillä muilla? Eniten mua sit ehkä ärsyttää se, että moni sit vähän hyssyttelee, että "älä nyt, ei se haittaa" jos Anni jättää tavarat levälleen, tai "saa lapset kiljua" jos kylässä kiellän kiljumasta. Kun ei ole kyse mistään kurittamisesta, vaan yleensäkin hyvien tapojen oppimisesta. Kun joka paikassa sit toitotetaan että kotoa ne huonot tavat kumpuaa...

Tulipahan avauduttua :D

Niinpä, samaa mieltä sinun kanssasi, eivät lapset muuten opi. Meillä meinaa olla vähän ongelmia tuon miehen tyttären kanssa välillä, kun se äidin hahmo puuttunut

:/ Toki isäkin opettanut niitä tapoja jne. mutta tiedättehän ei se ihan samanlaista ole kuin meillä naisilla, tiedätte varmaan mitä tarkoitan. Tyttärelle kun joutui alkuun kaikki kertomaan melkein alusta miten pitää käyttäytyä, ei esim. rohmuta kahvipöydästä kaikkea omaan suuhunsa :eek: ja kysytään voiko ottaa. Nykysten onkin mennyt jo paljon paremmin. Silloin meinaa välillä asiat unohtua, kun on väsynyt tms. Tytär kärsii muutenkin tietynlaisesta levottomuudesta ja keskittymiskyvyttömyydestä toisinaan. Psykologin mukaan tässä on suurena möykkynä pitkälle tytön äiti, kun se suhde on nyt sellainen kuin on. Mutta minä nyt koitan tytölle näyttää sitä naisen mallia, vaikken äiti nyt olekkaan tytölle.
 
Onhan täällä sentään joku :hug:

Meillä valvotaan vielä. Hilma on yleensä tähän aikaan unten mailla, mut tänään saadun rokotteen jälkeen neiti nukkui lähes koko illan ja on nyt sitten ihan pirteä... mutta ainakaan vielä ei mitään muita oireita ole, annoin kyllä supon varmuudeksi heti rokotteen jälkeen.

Mulla olisi mielettömästi opiskelujuttuja tehtävänä, mutta en saa itsestäni irti. Eilen opiskelin kyllä tosi ahkerasti ja sain vielä siinä sivussa siivottuakkin - tai no pesin lattikaivot ja kylppärin viemäriputket. Ällötti kun näin lavuaarin "sisällä" inhoja juttuja. Purin sitten koko höskän :) Hilmaa juttu viihdytti - sitterissä jakeli neuvoja mulle. Mutta alastomana istuin niiden osien kanssa kylppärin lattialla ja pesin niitä vanhalla tiskiharjalla... ei varmaan mikään kovin kaunis näky :D
 
Imettävät äidit Meillä Ilonalla on vatsa toiminut päivittäin joskus useaankin otteeseen, nyt mennyt pari päivää ettei vatsa ole toiminut. Onko teillä ollut muutoksia vauvan vatsantoiminnassa? Joko teillä on alkaneet kuukautiset? Mulla jo toiset menkat ja täysimetyksellä mennään, mutta noi pitkät imetysvälit yöaikaan saaneet hormonitoiminnan palautumaan..joten kuten...
 

Yhteistyössä