***LOKAVAUVAT 2007 KOLMAS PAINOS***

Kiitos kun tuohon miun paino kysymykseen vastasitte. Oon ajatellut, jos ostais rengasliinan kotiin pikaliinaksi ja esittelyissä lukee, että voi kantaa aina 15kg asti. Meillä toi poju on varsinainen sylivauva nykyään ja pitkän liinan sitomiseen menee sen verran aikaa, että poika on ihan kiukkunen, kun lopulta liinaan pääsee.

Rytmeistä joku kysyi. Mie oikein aloin miettimään, niin onhan meillä olemassa rytmi, vaikka muuta olen luullut :/
- Päivänsä poika aloittaa heräämällä 8:30 -9
- Päivällä ottaa torkkuja parin tunnin välein vartista tuntiin
- klo 13 laitan pojan vaunuun ja lähetään koiralenkille jolloin poika nukkuu 2-4 tuntia
- Iltaunille aletaan valmistautua 21:30 -> vaipanvaihto, tissittely ja sänkyyn n.22-22:30 sinne nukutan vieressä oleskelemala.
- Yöllä herää syömään noin klo 1 , 4:30 ja 6:30.

Nyt kuuluu sellaista ähinää sängystä, että taitaa poika haluta kohta äitinsä jakamattoman huomion :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
AVITTASKO TOPSY JOS YYVEENÄ PISTETTÄS SULLE PAINOTIEDOT? PÄÄSISIT HELEPOMMALLA... :D
No auttaishan se! Oispa kätevää! Voitteko siis painonpudottajat laittaa mulle jo nyt YV:n tän viikon painon? ja ens viikosta sit automaattisesti. Kiitti, helpottaa huomattavasti:)
 
Mä laitoin topsy yksäriä..

Nyt heti kärkeen pakko kysästä yksäiti: Mitäs, saiko ne sun treffit jatkoa? oot voinu vaikka kertookkin mut jos se on ollu siellä kaatuneessa ni en oo lukenu..

Kai mä meen aamupalalle ni saadaan sit taas lähtee ulos nukkuun.. :wave:
 
Rytmistä

Herätään 8 - 10 välillä, sitten n. 1,5 tuntia hereillä ja 1-2 tunnin päikkärit. Loppupäivä kuluukin sitten niin, että 1-2 tuntia hereillä ja n. 40 min tirsat välissä. Jos lähdetään vaunuilemaan niin sitten nukkuu pidempään. Illalla unille n. 22 ja herää syömään ekaa kertaa n. klo 7.

Hilma täyttää maanantaina 3 kuukautta ja tänään saadaan rokote ja myös rotarokotteen eka osa. Toivottavasti ei pahemmin mitään oireilua saada. Oliko se Dogtorin Antton, joka oli pitkään kuumeessa rokotuksen annon jälkeen?
 
Piituli - mä sain kaverilta lainaksi hug-a-bubin, mutta oon ihan käsi sen kanssa. Mulla ei ole sitä videota missä sen laitto opetetaan ja kyseinen kaveri asuu toisella puolella suomea. Eli tarvisin jotain konsultointia sen suhteen.. mut oon kuullut siitä pelkkää hyvää ja hyvältä se kangas tuntuu.
 
Huomenta :wave: Täällä on ollut puhetta vauvojen nukkumisesta ja päivärytmeistä.. Meillä nukutaan yöt hyvin ja päivissäkin on jotain rytmiä. Ongelmaksi on noussut nuo pitkät yöt.. Täysimetyksellä mennään joten 12 tunnin yöunet joita Ilona vetää, aiheuttaa sen että minun on noustava aamulla aikaisin "aamulypsylle". Rinnat on räjähtämispisteessä jo 5-6 tunnin päästä edellisestä imetyksestä ( joka on siis noin klo 22), onko mitään kotikutoista keinoa hillitä tuota maidonnousua? Yleensä maidontuotanto mukautuu vauvan rytmiin, mutta meillä sitä ei ole tapahtunut, sillä Ilona lopetti yösyönnit jo parin viikon ikäisenä... Ei tietysti pitäisi valittaa kun maitoa riittää ja vauva nukkuu hyvin, mutta...
 
MaMa - täällä ihan sama juttu. Imetän Hilman n.21.30 ja seuraavan kerran sitten seiskan maissa. Tissit räjähtää klo 3-4 välissä ja on pakko nousta pumppaamaan. Välillä se ärsyttää, mutta toisaalta oon ajatellut, että ehkä se pumppaaminen/lypsäminen myös auttaa siihen, että maitoa sitten päivisin tulee tarpeeksi....ja onpahan pakkasessa aina maitoa :)
 
Huomenta! :wave:

Täällä on aikast ihana aurinkoinen pikku pakkaspäivä. Olis niin ihana lähteä oikein pitkälle vaunulenkille, mutta eipä taida olla hyvä idea. Ollaan kuitenkin vielä täällä räkäsiä. Eemelillä on yhä edelleen kuumetta... Ilmankostutin tuntus auttavan viime yönä ainakin sen verran, että räkä valuu vielä enemmän kuin ennen... :snotty:

Topsylle laitoin jo yv:nä tota painonpudotus postia...

Nyt lämmittää mehua ja pyykkien levitykseen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja oliivia:
MaMa - täällä ihan sama juttu. Imetän Hilman n.21.30 ja seuraavan kerran sitten seiskan maissa. Tissit räjähtää klo 3-4 välissä ja on pakko nousta pumppaamaan. Välillä se ärsyttää, mutta toisaalta oon ajatellut, että ehkä se pumppaaminen/lypsäminen myös auttaa siihen, että maitoa sitten päivisin tulee tarpeeksi....ja onpahan pakkasessa aina maitoa :)
Onhan se näinkin :D Ja sehän kuuluu vauvaikään että univelkaa tahtoo tulla.. jos ei vauvan toimesta niin sitten rintojen :LOL:
 
Käytiinpäs eilen illalla uimassa koko sakilla. Elia oli mukana kaukalossa ja tosi hyvin meni. Syötin vaan ennen ja jälkeen uinnin, niin poju tyytyväisenä katteli ja nukahtikin joksikin aikaa. Pääsipähän nuo isommat uimaan, ku niin monesti ollaan siitä puhuttu. Tuo 2v poju on mahoton vesipeto! :D Olis kokoajan laskenu isosta liukumäestä. Toisin kuin tuo 3v tyttö. Kyllähän hänkin siinä lastenaltaassa viihty, mutta yhen kerran vaan suostu mun kanssa laskemaan mäkeä ja hirveä huuto tuli. :whistle: Eipä tullu ite uitua oikeestaan ollenkaan, mut pääasia et lapsilla oli hauskaa. Eskarilainenkin innoissaan esitteli uusia taitoja, kun ovat käyneet uimakoulussa eskarilaisten kanssa. Sit käytiin vielä hampurilaisella, nii johan oli lapset mielissään. =)

Meillä rytmit niin, et Elia herää 8.30 suunnilleen ja aamupäivästä nukkuu päiväunet. Toiset päikkärit iltapäivällä ja soseen saa neljän-viiden aikoihin. Sit illalla vielä yhet päikkärit ja yöunille n. klo 22. Herää kerran kaks syömään, jos ei mitään kummempaa oo. Kerran päivässä saa siis sosetta ja muuten imetän. En kyllä aikoja tuon tarkemmin tiedä, laitan nukkumaan kun siltä vaikuttaa, ja nukkuu sen mitä nukkuu.. :whistle:

Mutta nyt kuuluu kutsuhuuto.. :wave:
 




Vilma-Onni 16.01-71
Mammoliino 29.01-78
Äityli75 28.02-75
Tilda77 14.03-77
Tuutilulla 19.03-73
Äitivaan 20.03-85
Mileko35 25.03-72
Talluska 28.03-81
Elza 05.04-78
Topsy2 09.04-76
Ruusumaria 26.04-77
YOdottaja 26.04-66
Krisu 08.05-83
Oliivia 09.05-78
Vip1 13.05-81
Milli78 15.05-78
Jane-78 02.06-78
Dogtor 25.06-87
Henkka81 21.07-81
PuPu 10-07 06.08-84
Katjanna 07.08-75
Yksäiti84 13.08-84
Piituli 18.08-74
Lapanen 09.10-79
MaMa74 14.10-74
Toivotaan 16.10-79
L-ouisa 05.11-82
Tytteli74 27.11-74
Pepisa 03.12-79
Tin 05.12-74
Niinukka 23.12-72
LillaStina 30.12-78

Vieläkös jonkun synttärit puuttuu :wave:


 
Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
hei onko kenelläkään kokemusta Hug-aBub liinoista, tahtoisin ostaa sellaisen mutta käyttökokemuksia kaipaan. Itsellä on ollut Pikki-Ruun liina lainassa ja kaveri tarttee sen takaisin.
Ihana liina! Mulla oli Annilla se ja kyllä voin kehua! Tosin... kyllä siinä se merkkikin maksaa. On siis nimellä hintaa, nimittäin nyt ostin Mintulle kirppikseltä 6 eurolla (!) Tricot-slenin pitkän liinan ja ihan samanlainen on :) Melkoinen hintaero siis...

Nyt tosin, jos en olisi tehnyt tuota kirppislöytöä, olisin ostanut Mintulle tän:

http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/mameco.html

Käyttökokemusta ei ole, mutta vaikuttaa huippuliinalta, tuo hamppu kiinnostaa materiaalina ja lakki ja töppöset kiva lisä :) Niin värit just mun mieleen!
 
Siis mä en ymmärrä!!! Millä ihmeellä tota lasta sais nukkuun kauemmin? Nyt nukku tunnin tirsat, no ok mut kun koko pv muodostuu melki noista tunnin tirsoista niin ei se kyllä riitä. Sit se hereillä oloaika on sellasta kätinää ja kitinää kun on syöty. Sänkyyn vien vasta kun on oikein väsy. Perunan jälkeen sitkeesti yritän vaan tunkee tuttia suuhun, et nukkuis kauemmin. Heränny n. puolen tunnin jälkeen että ei varppina ainaskaa oo nälkä! Kestää jonkun aikaa, on selkeesti väsy, silmät lupsuu mut ei niinku voi antaa periks. No sit n. vartin jälkeen ei niin jaksa enää ja sippaa. Aluks sellasta levotonta et saa sitä tuttia tunkee mut sit nukkuu levollisesti. Tää on hirmu vaikeeta selittää... no mut josko rytmitys avais vähä. Aamulla herätään n 8.30 ja vaipatusten ym jälkeen syödään sit. On jo syömisen jälkeen hetken päästä väsy, nukkuun paan n.10. Nukkuu n tunnin. Pottu syödään n 12 ja nukkuun n 13.30-14. Täs välis yritän sitkeesti et nukkus kauemmin...Sit syödään n klo 16, nukkuun n 18, syödään n 19, illan viimeset pikkutirsat n 21, syödään n 22 ja yöunille. Yötkin vaihtelee aivan hirveesti! Toisina öinä syö 4, toisina 6 tai 7.Yleisemmin tossa 5 aikaan. Nukkuu sit siitä tonne 8.30. Kamalan sekasta sepustusta...no mut eilenkin koko päivä oli yhtä kitinää vaik kuin yritti viihdyttää ym. Ihan ku ei vaan malttais nukkua. Oisko yhtään kohtalotoveria...On neiti kuitenkin niin ihana, hymyileväinen ja juttelee paljon. Joteski vaan toi unen määrä tuntus liian vähälle neidin olemisesta päätellen...
 
Tuntuupa olevan hiljaista täällä... Onkos kaikki hankkinu sen elämän? Pitäs vissiin itekki...Suuret oli suunnitelmat lähteä vaunuilla kaupoille mutta kun tuota pakkasta vissiin viistoista niin ans olla, paleltuuhan sinne. Ite siis...poika kyllä vetelee jo ulkona sikeitä ja näyttäshän tuo lauhtuvan kyllä, mutta kun kerkesin panna jo pesukoneet pyörimään nin ei sitä sitten enää voi lähteä. Jos alkais tekemään mokkapaloja kun on jo monta päivää tehny mieli...

Päivärytmi on meillä aika selkeä ollu jo pitkään. 7-8 noustaan ylös aamulla, 9-10.30 välillä puolen tunnin tirsat, 11 jälkeen ulos, nukkuu yleensä 3.5-5 tuntia, illalla 17.30-19 välillä toiset puolen tunnin tirsat ja n. klo 20.30 unten maille. Yöllä syö yleensä kerran. Poikkeuksia aiheuttaa kova pakkanen, koska meilläkään ei osata nukkua sisällä millään kun se max.puoli tuntia, mutta kumma kyllä yöunille nukahtaa helposti omaan sänkyyn...

Joo-o, jos sitä alkais tehä sitä leipomusta...mitääpä täällä yksinkään pyörimään... :wave:
 
Vuosi sitten...
kellolleen aika samaan aikaan, minä olen istunut TYKSin naistentautien odotusaulassa jalat ristissä rakko helkeamaisillaan (toimenpiteeseen piti mennä rakko täynnä ). Odottanut vuoroani, tietämättä olisiko yksikään alkioista selvinnyt sulatuksesta...

Silloin siirrettiin kaksi alkiota, joista ei voitu sanoa muuta kuin, että ovat elossa. Ei tiedetty olisivatko edes jakautumiskykyisiä. Toinen niistä alkioista kasvoi isoksi ja nyt tuhisee sängyssä päiväuniaan :heart:
Mutta kyllä minulla on raskauden alusta todella ahdistavat muistot. Ensin jännitettiin kaksi vikkoa kiinnittyykö alkio. Positiivisen testin jälkeen alkoi tuhruttelu, rv12 oli uhkaava keskenmeno... Kyllä mie ainakin olin välillä ihan stressaantunut. Vasta raskauden puolen välin jälkeen pystyin rentoutumaan. Tavallaan sääli, etten koskaan osannut iloita plussasta. Se herätti vain ahdistusta ja pelkoa siitä milloin raskaus keskeytyy...

Lopputulos kuitenkin oli mitä mieluisin ja siinä sivussa tuli tämmöiseen yhteisöönkiin tutustutta :D
 
minul on kaamee flunssa :snotty: |O
Isäntä tartutti sitten meikeläisen ainakii.. No onneks hää on nyt tervehtynny.. soitinkii sille töihin ja kysäsin joskos tulis aikasemmin töistä kotiin, että pääsisin lepäämään.. Mun nenä vuotaa ku niagaran putous :(

Jaahas, Juho kaipaa leikkikaveria, mä en vaan jaksas..
 
Hemuli oliks se teillä, kun ei suostuttu nukkumaan vaunuissa? Aattelin vain, että auttaisko vaunut tohon nukkumiseeen... ulos nukkumaan.
Meillä ei suostu nukkumaan sisällä muuta kuin tuollaisia päikkäreitä, mutta ulkona nukkuu iltapäivällä sen 3½-5½ tuntia putkeen.
 
Meillä nukuttu alusta asti sisällä. Tääl on ulkosalla niin paljon mekkalaa ja noi naapureitten lapset ja omat ku ovat ulkona niin huutoa ja riemua riittää. Siks meillä nukutaan sisällä. Nyt äsken oli siis tunnin nukkunu, heräs. Silmät valmiiks punasena väsystä, kävin kaks kertaa pistään tutin suuhun, ihme kyllä sippas uudestaan. Nukkuu vieläkin!!! Josko olis ollu tollanen "kausi" ja se olis nyt ohi...Toivoa pidetään yllä... =)

muoks. Juu saa vaan haaveilla tollasista 3-5 tunnin päikkäreistä... :LOL:
 
Hemuli
Kaikenlaista oot varmasti kokeillu. Mites tiukka tai löysä kapalo, hattu päässä, sideharso silmille, äp:n makuupussi, pelkkä body päällä, entäs jos tutin sijaan annatkii maitoo sinne sänkyyn (tietty ei onnistu jos imetät)...
Sannikaan ei suostu enää nukkumaan vaunuissa, eikä oo ulkona nukutettukkaan noitten meidän pieneläinten takia :eek:
 

Yhteistyössä