***LOKAVAUVAT-07,KAKKOS PAINOS***

dogtor sitterissä myökin syödään..siis venla syö.ja just tänään kattelin että pitäs se sitterin kangas pesuun laittaa on sen näkönen et on neiti syönyt..vaikka kuinka yrität varjella ettei eväät lentele ympäriiseen niin ihan varsin lentelee..ja jos äippä liian hidas,niin toinen kerkee tunkasta jo nyrkit suuhun,,sitten sitä evästä on silmissä,ja hiuksissa..kun pyöräytetään nyrkkii naamalla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
juho on arvellu et mä en mikää mamman poika oo,mä oon iso mies :LOL:
Niinpä kai =)
Asiaa vähän sivuten..
Kovasti tuo koittaa sylissäkii pynnätä itteensä istuun kokoaika, se on välil tosi ärsyttävää ku toinen ährää koko ajan.
Mutta istua en oo antannu, kun ei oo sen aika viellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
mie tein noita kasvis soseita jääpala rasioihin ja pakkaseen,ja sitten kun olivat jäätyneet,laitoin ne pussiin,ja ne ovat sieltä pussista hyvä ottaa,kun irtonaisina siellä ovat.
Tää oliki tosi hyvä vinkki, taidanpa minäkii tuolleen tehä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Minä kun en ole käynyt missään niin meinaa vähän jänskättää miten täällä pärjäävät. Tiedän kyllä että hyvin pärjäävät ja luotan mieheeni täysin, mutta jotenkin kun harvoin käy niin vähän ylireakoin.
No näinhän se on, parempi ottaa varman päälle niin sitten itselläkin levollinen ja hyvä mieli lähteä reissuun :) Mä oon käynyt ulkomaillakin likkojen kanssa bilettämässä 4 päivää, ai että tekikin hyvää ja vois vaikka ottaa uusiksin joku päivä :)

Aivan ihana kuva :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Käytiin saunassa tossa alkuillasta ja sitten touhuiltiin tuossa lattialla pitkän aikaa.
Jep, vähän aikaa meni ennenkuin tajusin että taisit tarkoittaa sua ja Juhoa... eka mietin että puhuit sinusta ja miehestäs :LOL: :LOL: Että jopas se pupu avoimesti kertoo.... :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL: Vitsit sentään, oli pakko käydä muokkaamassa..
:LOL: :LOL:
PuPu siellä "touhuilee", ai että kuulostaa romanttiselta... :D
 
Mä kans aattelin noita soseita nyt ite tehä jonkun verran...sitä mukaa kun meillä jotain syödään Peetun kans mistä voi Pessillekkin tehä. Vielä en oo tehny siis..ja aattelin kyl sit hedelmiäkin mössäillä ite,marjoja myös.

no mutta,nyt on tatuointi visio selvästi päässä ja varmaan 50 kuvaa koneella joissa jokaisessa on jotain hyvää..sit niitä yhisteleen kunnes löytyy se mun juttu.Taidanpa siis laittaa rahat talteen ja varailla ajan...

Nyt nukkumaan, Pessi tankattu =)
 
muuten tosta makuultaan juomisesta joskus aikoinaan kuulin sellaisen jutun että ei vauvalle sais juottaa maitoa pitkälleen",kun maito menee korviin"..mie juotin tolle miun vanhimmalle tytölle aina pitkälleen maidon,ja sillähän oli korvatulehduksia 1v2kk asti.
ja keskimmäiselle juotin silleen et tyynyä vasten oli ja siinä joi..(miksihän en sylissä juottanu..ihmettelen vaan) ja tolla ei ollut kun kaks korvatulehdusta ja nekin 2vuotiaana ja 2.5vuotiaana.

venlan olen aina syöttänyt (maidon) sylissä.
liekköhän tuo juttu pitää paikkaansa..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
juho on arvellu et mä en mikää mamman poika oo,mä oon iso mies :LOL:
Niinpä kai =)
Asiaa vähän sivuten..
Kovasti tuo koittaa sylissäkii pynnätä itteensä istuun kokoaika, se on välil tosi ärsyttävää ku toinen ährää koko ajan.
Mutta istua en oo antannu, kun ei oo sen aika viellä.
Meillä Essi kans tahtoo istua ja nostaa itseään jo sitterissä irti selkänojasta. Mä pidän sitä tossa lonkan päällä eli toisella kädellä likan kainalojen alta kiinni ja se siis tavallaan roikkuu siinä lonkan päällä mutta pysty asennossa ja se tykkää kovasti. Meni taas vissiin sekavasti tää juttu.... tajuskohan kukaan. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
mie tein noita kasvis soseita jääpala rasioihin ja pakkaseen,ja sitten kun olivat jäätyneet,laitoin ne pussiin,ja ne ovat sieltä pussista hyvä ottaa,kun irtonaisina siellä ovat.
Tää oliki tosi hyvä vinkki, taidanpa minäkii tuolleen tehä.
ole hyvä..kätevää..ja se kuutiollinen menee yleensä meillä kerralla.perunaa tosin ei kannata yksistään pakastaa.tulee pakastaessa rakeiseksi..mutta jonkun esim porkkanan kanssa ei mitään muutoksia.
ja mie oon antanut nyt tytylle yhen kuution esim porkkanaa ja sit muutaman lusikallisen perunaa,olen muussannut pakaste rasiaan muutaman päivän annoksen jääkaappiin.eikä ole mennyt miksikään vaikka nannilla löysyttänyt sen.
 
nii mut miten sit voi esim.imettää makuulleen?
mä oon kuullu kans ton et se juotto lisäis korvatulehduksia mut en mä ymmärrä et jos imettää makuulleen nii se on ok ja jos juottaa pullosta nii se ei ookkaa ok,hassua..
 
jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..miten olis sillon milekon luona kun on se tapaaminen?
 
dogtor niin minäkin sitä asiaa mietin..mutta enpä saanut koskaan vastausta..onkohan siinä sitten joku juttu,et tulisko pullosta kerralla enempi tjms..ei hajuukaan..

ai hurja..piituli milloin ne ilmottivat asiasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marzyciel:
Niinukka: kyllä noissa ohjeissa sanotaan, että vauvaa tulisi syöttää pullosta siten, että pää on vartalontason yläpuolella. Makuuasento lisää korvatulehdusriskiä.
En kyllä osaa sanoa, miten paljon se voi vaikuttaa, mut just oli tuosta miehen kanssa puhetta, kun olin sairaana ja hän syötti pullosta pari kertaa. Ihmeteltiin sitä, että kun onhan vauva makuuasennossa kun mä sängyssä imetän, että mitä eroa sitten on tissi- ja pulloruokinnalla. Päädyttiin johonkin paine-eroratkaisuun, kun ei muuta keksitty...
Mä tuon tiedon kaivoin tuollaisesta Vauva - omistajan opas -kirjasta, missä takakannen mukaan kerrotaan vauvanhoidosta niin että insinöörikin sen tajuaa. Ihan ok kirja, ja meillä tuolla odottaa lahjaksi saatu samanmoinen taapero-opuskin. En oo vielä tutustunut, kun ei sentään ihan ajankohtaista ole, vaikka on tää aika kyllä tosi nopeasti mennyt...
miekin epäilin tota painejuttua..et pullosta tulee suuremmalla paineella ja nopeudella maito mitä rinnasta.
 

Yhteistyössä