***LOKAMASSUT KESÄKUUSSA*****

Ihan itku tuli!! Nyt paljon voimia ja jaksamista teille! Teillä on nyt raskas päätös tehtävänänne, päätätte mitä vaan niin uskon että se on juuri oikea ratkaisu.
Olemme täällä kuulolla jos/kun haluat purkaa tuntojasi, kaikki varmasti myötäelämme tosi vahvasti kanssanne.
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja Kultsux3:
Tämä on jotakin aivan kauheaa. Ei tällaista toivoisi pahimmalla vihamiehellekkään. Me ollaan vaan niin rikki......Kultsux3
Sanattomaksi vetää ja kyyneleet nousevat silmiin, kun ajattelen teidän pikkuista :hug: .

En pysty edes kuvittelemaan, millaiset ovat tunteenne. Nyt eivät mitkään sanat auta lohduttamaan.

Silti kirjoitan... Tukeutukaa toisiinne, itkekää murhetta pienemmäksi ja sopivan hetken tullen, oli päätöksenne mikä tahansa, pyytäkää ammattiapua. Voin sitä omakohtaisesti suositella, ja tiedän, että siitä on hyötyä, vaikka vaikutatkin erittäin vakaalta ja tasapainoiselta ihmiseltä, joka pystyy kyllä ponnistamaan näistä elämän karikoista eteenpäin.


 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja santti:
"Ja tuli myös katottua ettei meidän lapsi ainakaan saa sitä tuberkuloosi rokotetta ku ei kuuluta riskiryhmään." ANSKU87.... etkö tosiaankaan aijo ottaa sitä tubirokotetta? Kuis muitten laita? Mä en kyllä uskaltais olla ottamatta... tuolla ulkosalla nimittäin liikkuu paljon tubipotilaita, enkä todellakaan halua sitä riskiä et lapseni sais sen. Päijät-hämeessä ne kyl antaa sen mun mielestäni automaattisesti kyselemättä... :x
Selvennökseksi vielä tähän tubikeskusteluun, että rokotetta ei tosiaan enää saa automaattisesti eikä tässä pitäisi olla mitään paikkakuntakohtaisia eroja. Rokotteen saavat vain riskiryhmään kuuluvat, se ei ole harkinnanvarainen eikä siihen ole subjektiivista oikeutta. Näin olen sen käsittänyt. Muutos on tapahtunut syksyllä 2006, sitä ennen rokotteen sai halutessaan. Nykyisin käytössä oleva rokote tosiaan aiheuttaa enemmän haittoja kuin hyötyjä ja tällä perusteella sitä ei anneta enää kuin riskiryhmille.
 
Kyyneleet silmissä luin kirjoituksesi :'( , en löydä edes kunnon lohdun sanoja,... pyytäkää tosiaankin ammattiapua, neuvolasta voivat varmasti järjestää asian ja uskon että sitä ehdotetaankin (jos siis vähänkään sille teistä tuntuu), itse olen sillä alalla töissä, vaikka se ei tuskaa ja surua varmaankaan poista, mutta on hyvä ettette jäisi asioiden kanssa yksin..

Olipa ratkaisunne sitten mikä tahansa, täälläkin varmasti koko meidän lokakuisten virtuaalinen joukkomme tukee teitä ja on ajatuksella mukana. Paljon voimia ja jaksamista teille :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
:hug: :'( Voi ei! Kaikki toivottiin että ois jotain hyvää lisää kuulunut. Ootte kyllä varmasti elämän vaikeimman asian edessä, päätöksen mitä kukaan ei haluaisi tehdä mutta kukaan ei sitä voi puolestakaan tehdä. Mitä tahansa päätättekin niin se on oikea ratkaisu...

Mitään en osaa sanoa, en mitään :'( Yrittäkää jaksaa vaikka varmasti ihan kauheaa aikaa elättekin :hug: :hug:

Ja ei ihmekään ettet noista pysty kirjoittamaan. Muista ettei sulla ole mitään "velvollisuutta" meitä ajan tasalla pitää vaikka täällä kuulumisia odotellaankin. Ihan omien voimien ja halujen mukaan toimit :hug:
Yhdyn näihin sanoihin.Kultsu oikein paljon voimia teidän perheelle :hug:
 
kultsulle paljon jaksamisia :hug:

Mulla kovasti tyttö tunne ollu koko raskauden ajan...Ja jos vaan raskauksien erilaisuus kertoo sukupuolesta jotain niin tyttö tulee ;) mutta sen näkee sit lokakuussa viimestään.
Täälä on jaksettu helteitä hyvin, ollaan viikko oltu melkein koko ajan pojan kans rannalla, uitu ja tehty hiekkakakkuja :) nyt saa vielä poika nauttia yksin oikeudella äidin seurasta. Mattojakin on tullut pestyä, muuttoa odotellessa.

Ihania ilmoja kaikille =)

yksäiti+ hippu rv 22+4
 
kultsux3 :hug: Mitään en osaa sanoa... :'( Toivoin todellakin jo hyviäkin uutisia.. :hug:
Voimia teille!! Mummoni tapasi sanoa, että "meille annetaan niin kuin kestetään". Tällaisissa tilanteissa kyllä tuntuu väistämättä uskomattomalta tuo väite. Kenen muka pitää kestää tällaista... :( On ratkaisunne kumpi tahansa, teidän tuskin kannattaa jäädä asian kanssa keskenään. On ammattiapua ja vertaisryhmiä, joissa keskustelu varmastikin auttaa, jos yhtään itsestä siltä tuntuu, että on sen tarvis..Sekin on toki ihan teidän oma päätöksenne. Me täällä lokakuisten virtuaalimaailmassa varmasti olemme tukena.. :hug:

Minun oli tarkoitus tulla krtomaan keskiviikkoisia ultrakuulumisia, mutta meni kyllä nyt ajatukset ihan sekaisin.. Meillä oli kuitenkin kaikki oikein hyvin. sukupuolesta saatiin myös tieto, mutta en oikeen tiiä kertoisinko sitä täällä, kun taitaa noita tuttjakin täällä pyöriä... :whistle: Saan toisen, tai siis kolmannen ultran ainakin tuolla viiden viikon päästä. Minä kun sain sen verran äkillisen ja pahan toksemian ekassa raskaudessa, että oli kyllä omakin henki ihan likellä lähtä´..Erikoislääkäri sanoi, että siinä katsotaan tarkemmin virtauksia, vauvan että minun. Siinä käy kuulemma ilmi ihan alkavakin toksemia. Vielä ei ollut pienintäkään merkkiä. toivottavasti ei tulekaan. Viimeksikin tuli niin äkisti (kouristuksiin asti) että tulee kiirus noin 60kilometrin päähän sairaalaan
:(
onneksi lääkäri infosi tästä ylimääräisestä ultrasta jo ennen kuin ultrasi, muuten ei minun päähäni olisi saanut taottua, että vauvalla ei rakenteellisesti ole mitään hätää =)
 
En voi kuvitellakaan ädin ja isän tuskaa joka tulee tällaisen uutisen myötä.Voimia ja halauksia.Yhdessä te selviätte oli päätös mikä tahansa. :hug:
Meillä masuun kuuluu hyvää.Kasvaa ja vahvistuu.Ihana rantapallo ilmestynyt kuukauden sisällä eli heti kun alkoi lämmittää niin varustuskin mukautui keleihin.
Jännityksellä odotellaan serkun syntymää.Mennyt yli 5pvää ja mä halkeen pelkästä jännityksestä.Onneks on lapset lomalla ja pihahommat,muuten päivät menis puhelinta kytäten ja odottaen koska pääsen ihailemaan tuoretta kääröä.
Aurinkoisia kesäpäiviä ja ilmottaudun taas kun ilmat vetää sisätiloihin.Niin ja voikaa muhkeasti =)
 
Sen vielä halusin sanoa että ihmeitä tapahtuu.Olen nähnyt sen kuinka 2vuotias pieni poika oli saattohoidossa koska hänellä oli aivokasvain joka oli vienyt liikunta ja puhekyvyn eikä elinaikaa annettu kuin viikkoja.Kasvainta ei voitu leikata enää uudestaan mutta yhtäkkiä huomattiin että se alkoikin pienentyä.Nyt hän on 5vuotias.Koskaan hän ei kävele eikä ole koskaan kävellytkään mutta muuten on täysin terve terhakka poika.Joka kerta kun hänet näkee tulee kyynel silmään,pelkkä ajatuskin saa tutisemaan.Vanhempien suuri suru muuttuikin iloksi.Tämä tuskin kultsua hirveämmin lohduttaa mutta ehkäpä tämä antaa teille kaikille ajattelemisen aihetta kuinka ihanaa ja arvaamatonta elämä on!Nautitaan joka hetkestä,kerran täällä vaan eletään. :heart:
 
Yhdyn kaikkien muiden sanoihin! :hug: Minäkin olen käynyt vähän väliä kurkkimassa että jokos olet kirjoittanut ultrakuulumiset. Olen vain ollut niin järkyttynyt etten oo osannu itekkään mitään tänne kirjottaa :ashamed: Olette kyllä ajatuksissani päivittäin!

Omaan napaan ei mitään kummempaa.Tänään ja huomenna pitäis mennä töihin ku koulupojalla on vloppu vapaata. Mulla on siis se oma jätskikiska. Ei siinä muuten mitään muttakun olen sairaslomalla tuon selän kanssa ja siellä on semmoset 30astetta lämmintä :x Onneksi tuo ei ole vaivannut moneen päivään,levosta on tosiaan ollut apua =)

Mekin muuten saatiin ostettua vauvalle vaunut ja olen ollut äärettömän tyytyväinen ostokseeni! Arvatkaas vaan kuinka mies on naureskellu ku olen kööränny vaunuilla pitkin asuntoa :LOL:

tässäpä linkki huutonetin sivuille josta vaunut ostin http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=54384384

Tuossa kuvassa missä rattaat ovat "vaunuina" näyttää että vauva olisi pääalaspäin kallellaan mutta todellisuudessa koppa on täysin suorassa. Älyttömän kevyet työntää ja todella helppo kasausmekanismi. Renkaat rullaa hipasusta ja ja... :kieh: Tässä vain yksi vaihtoehto jos tuntuu ettei ole rahaa laittaa satoja euroja vaunuihin.. =)

Niin sellasta piti vielä sanoa että siinä illalla kun vaunut oli tulleet ja mä täällä kokeilein kasausmekanismia ja muuten hääräsin vaunujen kanssa niin maitopihkaa valu aivan solkenaan. Onko muilla sillai joilla vuotaa rinnat jo nyt että kun vähääkään ajattelee jotain vauvaan viittaavaa niin johan alkaa herumaan maitomömmöä? :saint:

Diipeli ja masujesperi tasan 21
 
Mitä uutisia :'( ... Niin, niin raskaita... Tuntuu, että teillä on mahdoton viikonloppu edessä. Jompi kumpi päätös on silti tehtävä. Ei varmasti ole helppoa; pyörittää molempia vaihtoehtoja mielessään edes takaisin. Mihin päädyttekin, koittakaa sitten jaksaa sen kanssa, teette varmasti oikein. Minä ainakin ymmärrän molemmat päätökset täysin, molemmissa jonkunlaiset puolensa kai. Vaikea sitä näin on tajuta, kun ei itse ole samaa joutunut kokemaan.

"Hienoa" asiassa on se, kuinka nopeasti nyt saitte tiedon ja kuitenkin ilmeisen tarkat tiedot ja osaavilta lääkäreiltä. Uskon, että teidän surunne kautta meidän ketjumme on saanut paljon ajateltavaa ja pohdittavaa ja vielä myöhemminkin muistettavaa. Kaikki toivomme teille kaikki mahdolliset voimat, mitä maa päällään kantaa :hug: . Yhdessä (ja muiden tukemana) te selviätte, vaikka siltä ei nyt aina tuntuisikaan :heart: . Ja jos tuo pieni teiltä pois otetaan, on hän silti ollut ja teidän oma ihana, vahva pienenne :heart:

Rontti itku silmässä :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
et oo sokee...
sori ku unohdin sanoo että ku piti rekisteröityä niin laitoin nikiksi milla-maria(ennen milla)
ja la 13.10 :)
No nyt on listaan muutettu nimimerkki ja tiedot ajan tasalla:)

Vielä siihen calmette-rokotukseen palaan, ei ole siinä tosiaan mitään paikkakuntakohtaisia eroja, joka puolella suomessa on sama systeemi käytössä. Sen saa vaan ne, joiden katsotaan kuuluvan siihen riskiryhmään.

Tuntuu jotenkin kurjalta kertoilla omia kuulumisia Kultsun kertoman jälkeen. Jotenkin on oikein huono omatunto siitä että on tällainen onni.
Silti tuntuu että haluaa jotain kertoilla ja jakaa, eli hiukan sitten sitä "omaa napaa" nyt kuitenkin.

Ostin tänään pikku-ukolle pari bodya, en malttanut olla. Olin niin päättänyt että en osta mitään valmiiksi ennen kuin jään ä-lomalle, ja kuinkas ollakaan..nyt on hommattuna vaunut, turvakaukalo, vähän vaatetta..
Minkäs sille mahtaa:)

Nyt menen lepäämään, on tämä helle tänään käynyt voimille.




 
Onhan se, kävin juuri kalenterilla varmistamassa :whistle: ! Kuinka voi aika näin kulua... Eihän tässä mene kuin muutamia viikkoja, niin pyörähtää 30 ja sehän tuntuu jo ihan hurjalta sitten :p . Mahdanko oikein vieläkään tätä tajuta kunnolla... Kai mua vielä alkaa pelottamaankin koko homma :snotty: .

Minä olen kanssa päättänyt, että vaatteita en ostele, kuin ihan lopuksi ehkä jonkun sairaalavaatteen. Vielä päätös on pitänyt. Ja vieläkin muuten tuntuu, että pääsenkä sinne loppuun saakka. Töissäkin kun täytin papereita ja oli puhetta vuodesta 2008, tuntui että "hei, nyt puhutaan vähän liian aikaisin tästä kaikesta, että eihän koskaan voi tietää mitä tapahtuu jne". No, ei voi tietää ei, mutta kai se olisi osattava elää tässä hetkessä ja jos jotain sitten tapahtuu, niin sitten tapahtuu ja sitten eletään taas sen mukaan. Mutta jollain tavalla kaikki on kuitenkin ihmeen epäuskottavaa minusta vieläkin. Ja sitten taas toisaalta kaikki on ihan selvää, ota tästä päästä sitten selvä ;) !

Helteet hiukan väsyttävät ja muutakin pientä ärsyttävää vaivaa on ajoittain. Pinnakin kireällä helposti. Välillä mietin, miten mahdan tämän kesän jaksaa. Vielä suht hyvin menee, mutta kun maha tässä kokoajan kasvaa ja olo kömpelöityy... Onneksi ei ole enää kesää se ihan loppuaika. Muiden matkasuunnitelmat kuulostavat ihanilta ja itselläkin niitä on, mutta ihan hirmuisella innolla en ole mihinkään sen kummemmin lähdössä. Mikään pitkä matka ei houkuta yhtään ja mies ei sitä selvästi kunnolla ymmärrä.

Kaiken olen täällä mallillaan pitänyt, sisällä ja ulkona sen mitä olen lapsilta ehtinyt. Koti on siisti ja kukkapenkit ei rehota. Tosin voisi sitä varmasti hiukan huilatakin :LOL: .

Vaan niin se aika kuluu touhutessa, Rontti rv 24
 
Mulle ei ole neuvolan täti puhunut vielä mitään siitä rokotteesta... ja sitä paitsi päijät-hämeessä ei edes tarjota toista ultraa raskaus aikana... vain se alkuraskaudenultra... paikkakuntakohtasia eroja on ja paljon....
 
Mullekaan ei ole sanallakaan puhuttu tai kysytty tuosta rokotteesta. Enkä muista, että mitään olisi kyselty noitten aiempien lasten kohdaltakaan... Ei ne varmaan ole sitä saaneet? Olempas muuten tietämätön :ashamed:
 
Meillä nuo aiemmat lapset sai calmeten jo siellä sairaalassa, eikä sitä sen enempää kyselty. Nyt v.2006 muistaakseni tuli se uudistus, jolloin tuo calmette muuttui harkinnanvaraiseksi.
"BCG-rokotus annetaan Kansanterveyslaitoksen määrittelemien rokotusaiheiden mukaisesti henkilöille, joilla on lisääntynyt vaara saada tuberkuloositartunta."(kansanterveyslaitos/yleinen rokotusohjelma suomessa)

Ystävälleni,joka sai vauvan joulukuussa tehtiin tuo riskiryhmäkartoitus vasta synnytyslaitoksella. Minulla on nyt jo neuvolakortissa tarra jossa ilmoitetaan että vauvalle ei tarvitse tuota rokotetta pistää.
Näin ne ajat muuttuu:)
 
Niin, täytyi aamulla oikein käydä lasten neuvolakortilla ja olihan siellä molemmille rokotettu heti sairaalassa joku kirjainyhdistelmä, kai se tuo BCG oli. Vai ei nyt sitä sitten välttämättä tule...

Tinakenkätyttö kunnon pysty masu sulla :) .
 

Yhteistyössä