Ei sitä enää saa edes phks:ssä noin vaan. Sen saa vaan ne joilla on riskitekijöitä. Kun siitä rokotteesta on enemmän haittaa kuin hyötyä lapselle. Oma esikoinen on 1,7 v ja saman ikäinen sai rokotteesta märkä paiseen nivusiin ihan vauvana. :ashamed:
Joo, ultrissa on kyllä paljon paikkakuntakohtaisia eroja, kuten muissakin neuvolakäytännöissä, mutta rokotteita Suomessa säätelee Kansanterveyslaitos ja heidän säännöissään ei ole mitään eroja, vaan kattavat koko maan. Rokotteen tarvitsee tai siis riskiryhmään kuuluu noin 5 % syntyvistä. Riskiryhmään kuuluvat esim.Alkuperäinen kirjoittaja santti:Mulle ei ole neuvolan täti puhunut vielä mitään siitä rokotteesta... ja sitä paitsi päijät-hämeessä ei edes tarjota toista ultraa raskaus aikana... vain se alkuraskaudenultra... paikkakuntakohtasia eroja on ja paljon....
Mä olen todennut, että mahan koko (siis miltä se näyttää ulospäin) ja sf-mitta eivät taida pahemmin korreloida. Mulla sf nimittäin 18 cm (ihan käyrillä mennään), mutta massu jo ihan valtava. Läskiäkö sitten ... Jokaikinen huomaa varmasti, että olen raskaana ja onpa multa kysyttykin tosiaan, että ootanko kaksosia. Painon nousu on nyt kyllä pysynyt ihan hyvin kurissa, joten kertynyttä läskiä tuo ei ainakaan ole... Mutta yksilöllistä siis lienee.Alkuperäinen kirjoittaja tin:Sf- mitta oli 17cm ja keskellä käyrää mentiin. Masua ei vaan oikeen vieläkää kauheesti näy paitsi ne jotka tietää niin huomaa. On se ny vähä ruvennu kuitenki pyöristymään. On kuulemma tosi yksilöllistä..... Onko muita joilla on vielä pikkumassu? Vihreenä kattelen teidän ihania kuvia profiilista :heart: