*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Talvicci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Marraskuulle siirryn... Eli tosiaan ultrassa käyty ja touhottaja vastasi vähän pienempiä viikkoja, joten laskettuaika lipsahtaa marraskuun puolelle. Siirryn siis sinne pinoon jännäilemään. Tässä pinossa olen tainnut lähinnä valittaa, joten ehkä saisin uuden vaihteen päälle uudessa pinossa :)

Kovasti onnea jatkoon kaikille!
Emmama 9+0

ps. Kyllä tätä pahoinvointiakin kestää paremmin, kun näkee, että joku on oikeasti kyydissä

Tiila

Joo ku ne siellä sano että tulee postissa niin mä ajattelin että ne tulee kotiin :whistle:
Pitäsköhän mun soittaa neuvolaan ja kysyä tuosta? Etten turhaan oottele niitä jos ne meneeki sinne :laugh:

Emmama
Etkä ole :D
Hyvää jatkoo sulle sinne marraskuisiin ja paljon onnea :heart:

LOKAKUISET
Mitä mieltä ootte siitä että poistanko listoilta ne jotka ei ole vaikka ollenkaan maaliskuun aikana kirjottanu tai vaikka helmikuun puolen välin jälkeen? :wave:

heippa kaikki,

mä olen enemmän kirjoitellut toisessa pinossa, joten tänne en ole rehellisesti sanoen ehtinyt kommentoida enkä kirjoitella kuulumisiani... pahoittelen! Olen kyllä silloin tällöin käynyt teidän kuulumisia lukemassa! Voi olla et mä en ehdi jatkossakaan sen enempiä kirjoittelemaan, johonkin se pitää raja vetää, joten jotta en ole suotta rasittamassa jo nyt pitkää palstailijoiden listaa, mut voi poistaa listalta. Mut saan varmaan välillä vierailla?? ;)

Tänne kuuluu kyllä hyvää, aika jännittäviä käänteitä tässä meidän raskaudessa onkin ollut:
kävimme varhaisultrassa jo vk 6, jolloin näkyi ultrassa kaksi pontevaa sydämensykettä! :heart: :heart:
Sitten viikolla 8 oli niukkaa rusehtavaa vuotoa, ja piti tilata ylimääräinen "mielenrauha-ultra"... jossa näimme omin silmin, että toista kaveria ei enää näkynyt, yksi siellä vain porskutteli.

Eilen sitten menimme normaaliin np-ultraan, ja mitäpä sieltä löytyikään: kaksi pontevaa sikiötä, jotka pomppivat kohdussa kuin superpallot! Molemmat olivat edelleen oikein hyvissä voimissa, ja hyvän kokoisiakin täysin viikkoja vastaten! Tää oli meille isompi yllätys kuin se varhaisultran kaksosuutinen!! Huh, aikamoista dramatiikkaa koko alkuvuosi! Meillä meni pasmat aivan sekaisin eilen, ja nauratti vaan koko päivän! :D Edelleen on iso mysteeri, missä se toinen kaveri piileskeli edellisellä ultrakerralla!

Nyt vaan toivotaan, et loppuraskaus sujuisi ilman mitään yhtä dramaattisia käänteitä... ja koska vauvoja onkin tuplaten, voi olla että ne syntyykin jo syyskuun puolella (nyt LA on 9.10.)

Mutta kaikille teille tsemppiä ja onnellista odotusaikaa!

Raitanen ja kyytiläiset 12+0

Entäs jos et ihan vielä poista listoilta ketään, Talvicci? Kun voihan se olla että esim. tämä pahoinvointi & väsymys & siihen vielä arkikiireet vievät voimia kirjoittelulta, mutta lukemassa saattaa monikin vielä käydä. Jos nyt tekis sellaisen ukaasin, että toukokuun listalle ei pääse jos huhtikuussa ei käy edes päivää sanomassa :D ;) Tai jotakin!?

Niin ja joo, soittele vaan sinne neuvolaan: siksihän ne siellä ovat että vastaavat epätietoisten kysymyksiin (neuvola = neuvoja antava paikka). Eikös joo? :)

Mulla on ultra tulossa ensi viikolla, sitä odotellessa... Emmamalle positiivista odotuksen jatkoa!

Täällä taas. Ompas pitkä aika siitä kun olen viimeksi kirjoittanut. Olo on ollut aivan kaamea :ashamed: Tytöstä ei ollut kyllä tämmösestä olosta tietoakaan, joku kaverini arvailikin, että taitaa poika olla tulossa ;) Nyt on muutaman päivän ollut jo ihan hyvä olo, eikä ole tarvinnut halata vessanpönttöä kertaakaan, jesh!!

Huimauksesta oli ollut puhetta ja sekin alkoi täällä muutama viikko sitten. Inhottava tunne, kun melkein koko ajan huimaa :( Tänään kävin neuvolassa ja kyselin tästä, mutta meinasi terkkari että kuuluu näillä viikoilla asiaan, hemppa ja verenpainekkin kun oli OK.

Ultrassa käytiin viikko sitten. Oli ylimääräinen ultra kun en ollut merkannut edellisiä kuukautisiani mihinkään ja oli epäselvää millä viikoilla oltiin menossa. Tämän hetkinen laskettu aika on 18.10. mutta se vielä muuttunee ensi viikon np-ultrassa. Eli ilmottelen ultran jälkeen millä päivämäärällä mennään eteenpäin.

Jaahas, nyt tyttö vaatii huomiota, eli menoksi siis..

Palaampa taas.

minttukoo ja salamatkustaja 11+2

Raitanen huih mitä uutisia :D
Paljon onnea tuplista :flower:

Tästä pinosta
Tiila mietin tosiaan just tuota samaa... Niin se taitaa olla viisain...
En siis poista ketään :D

Muutaman tosin tiiän jotka ei ole ku yhen viestin kirjottanu ja ei ole sen jälkeen kirjautunu (joo oli tylsää niin tutkin asiaa joutessani) ihan helmikuun alussa niin ne taijan uskaltautua poistamaan... :wave:

aamukastetta Kävin varhaisultrassa ja minulla kävi niin, että lääkäri tulkitsi raskauden olevan viikon tuoreempi kuin mitä kuukautisista laskettiin. Eli sanoi, että raskausviikkoja olisi ollut sillä hetkellä5+6 kun kuukautisista ja bongaamastani ovulaatiosta laskisi viikon pidemmälle. Olen varma, ettei tuo ultra-arvio voi pitää paikkaansa, koska en usko, että Apteekin oma-raskaustesti näyttäisi positiivista 8 vrk hedelmöittymisestä. Odottelen siis nt-ulraa, joka kertoo todellisen tilanteen. Mutta älä murehdi, meillä molemmilla on masussa varmasti kaikki hyvin, se vaan voi heittää varhaisultrassa ilmeisesti jonkun verrankin tuo arvio ja siitä huolimatta kaikki on hyvin :)
Mulle tärkeintä oli, että näin sydämen sykkeen, ei ole tuulimuna :heart: Onnea odotukseen =)

Äkkiä töistä laitan ultrakuulumisia...
Ihana pikkunen sielä masussa köllötteli ja sydän löi kovasti :heart:
Kaikki ok, turvotusta 0,6 ja sain samalla sen koko seulontaarvion kun kerran mulla oli ne viime viikon verikoe tulokset mukana, eli riski vain 1:70 000!
Laskettu aika muuttu vähän ja toivoin myös että se korjattais koko neuvolakorttiin kun ne kaikki arvailut ja laskut on musta olleet ihan vääriä niin saatas joku aika mikä ees lähellä todellista. Eli 16.10 vaihtui nyt 10.10 eli tuon 6 päivää (vaik listassa taitaakin lukee 14.10 kun se taas oli jonkun muun arvio, mut jos ton 10.10 kuitenkin vois päivittää mun kohdalle, kiitos!! Niin ja synnäri on Tays.

Talvicci Musta listasta kyllä vois poistaa sellasia jotka ei oo kirjotellu...tai no ehkä jos nyt viä hetken oottaa, mut sitten. Kivempi seuratakin sitten loppuvaiheessa varsinkin kun ei ole liikaa nimiä ja sellasia jotka eivät edes palstaile. Tosin ymmärrän että tämä pahoinvointi sun muut alkukankeudet saattaa joillain estää sen ettei jaksa nyt niin panostaa, mut jos sit ens kuun aikana viimestään ei tosiaan kuulu niin sitten veks vaan :D Ja aina pääsee takasin myöhemminkin, eks joo!!! :)

Muisku

Joo niin tehään :D

Pinosta
No niin tein nyt semmosen jutun että laitoin yv:tä kaikille joista ei ole aikoihin kuulunu mitään ja jos ei seuraavaa pinoa avatessa tule vastausta niin katotaan sitten tilannetta uudestaan...
On kumminki musta turha roikottaa porukkaa matkassa jotka ei ole tänne ku sen yhen tai kaks viestiä kirjottanu :D

minttukoo2 mulla ihan samat tuntemukset ku sulla. Tytöstä ei ollu mitään pahoinvointia, nyt on ollu sit vaikka muille jakaa. Näinköhän meille tulee pojat sitten ;) Ihan sama kunhan on terve!

Omituisen "hyvä" olo ollu tänään... kyllä se tästä vielä itkuksi muuttuu illan tullen..

Heippa,

Ultrakuulumisia täältäkin. Eilen oltiin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin :heart: . Kaveri vipelsi minkä ehti eikä millään halunnut olla sivuposeerauksessa. Mittaamisen kanssa oli siis vähän ongelmia, mutta normitulos sieltä lopulta saatiin. Ihanaa oli katsoa sitä melomista siinä ruudulla ja ... kyllä mä osasin paikallistaa jalkojen liikkeet ihan oikeaan kohtaan. Joten kai ne hipsutukset ihan oikeita liikkeitä ovat. Rakenneultra on 26.5.

Nyt varmaan voipi vähitellen alkaa paljastaa salaisuutta. Pomolle eilen jo kirjoitin sähköpostia, ettei odottelekaan mua takas alkusyksystä ;) .

Illanjatkoja ja hyviä vointeja jokaiselle!

-A- 12+2

Piiitkästä aikaa taas ehdin lukemaan kunnolla teidän turinoita :) New Yorkin matkasta on selvitty ja arki on taas läsnä..Ihan kivaa kylläkin :) Reissu meni oikein hyvin vaikka vikana päivänä olikin jo puhti ihan poissa kaikesta kävelystä ja reissaamisesta. Loman aikana oli tullut sikiöseulontakokeen tuloskin kirjeitse ja siitä ei löytynyt mitään poikkeavaa. Ylihuomenna olisi eka lääkärineuvola. Saankohan siellä sitten tietää verikokeiden tulokset jotka otettiin ekassa neuvolassa? Kiinnostaisi tuo oma veriryhmä meinaan.

Ihana lukea uutisia hyvistä ultrakuulumisista! Niin paljon on huonot uutiset tätä pinoa kolhineet, että on mukava, kun saadaan kerrankin niitä positiivisia uutisia. Onnea siis kaikille jo ultrassa käyneille!

Kyselen täällä samaa kuin tuolla kerhopuolella, että onko muilla sokerirasitustestiä jo alkuraskaudessa (ja yhteensä kaksi kertaa raskauden aikana)? Itse joudun tuohon testiin, kun molemmilla vanhemmilla on 2-tyypin diabetes. Itse en vain ainakaan täällä palstalla ole törmännyt tuohon, että kaksi kertaa tuo testi otettaisi (toinen on sitten loppuraskaudessa)... Hyvähän se on, että pitävät huolta, ettei tuota raskausdiabetestä pääse syntymään, mutta tuntuu niin kohtuuttomalta useaan otteeseen tuossa testissä käydä.

DsariaL ja masukki 11+5

*muoks*
Talvicci: kuulostaa ihan hyvältä tuo, että tuota listaa vähän karsittaisi niiden osalta, jotka ei täällä kirjoittele. Vapaasti toki saa lueskella näitä keskusteluja kuka haluaa, mutta ei tuolla listalla tarvitse sitten mielestäni olla, jos ei mitään kirjoittele. Eikä kaikkien tarvitse olla niin aktiivisia, että joka päivä kirjoittelisi, mutta olisi nyt kiva kuitenkin kuulla jotain uutisia listalaisilta...

Niin ja mitä tuohon päivittelyyn ja pinon pitämiseen tulee, niin itse en ainakaan vielä uskalla takaisin ottaa tuota päivittäjän roolia, kun tämä oma jaksaminen on edelleen aika vaakalaudalla. Eli jos vain jaksat pinoa päivitellä, niin jos viitsit vielä ensi kuun pinon tehdä? Mie voin vaikka toukokuun pinoa sitten katsella, jos haluat välillä huilia hommasta...

Iltapäivää!!

Hirmusti onnea tuplauutisista ja muidenkin hienoista ja ilahduttavista ultrakuulumisista, kyllä nostaa vireystasoa kummasti, joten onnea rutkasti :D

Soitin sitten sinne neuvolaan aamupäivällä.
Neuvolatäti oli kyllä todella huolissaan...ei pitäisi ilman pahoinvointia ja sen aiheuttamaa syömättömyyttä/oksentelua tai löysää vatsaa, pudota näin nopeasti paino.
Kyseli onko kilpirauhaset kondiksessa, ei ole siihen vittaavaa ollut. Kysyi myös, että olenko lisännyt liikuntaa merkittäästi, no en häpeäkseni, ehkä jopa vähentänyt :ashamed:
Ei kyllä keksinyt mitään ja ainoa mikä nyt kuulostaisi järkeenkäypältä, jos ei tulehduksia tms. ole niin kevät on nostanut vain aineenvaihduntani vilkkautta...ei välttämättä ihan pötyä.

Nyt sitten minun pitää kirjata viikon ajan aamupainot ylös ja merkata, kuinka paljon on laskenut tai noussut vai onko pysynyt samana. Ja käski nauttia paljon proteiini pitoista ruokaa :D
Ehkäpä tämä nyt tyssää tähän...kysyin myös, että voiko olla haittaa ihan vaaville tämmöisestä näin hurjan nopeasta selittämättömästä painon laskusta ja vastaus oli ei. Hällä oli kuulemma muutama kuukausi sitten ollut samantyylinen tapaus, tosin oli kärsinyt diapeteksestä ja hänellä paino oli kummallisesti raskauduttua lähtenyt laskuun, vaikka ei kärsinyt pahoinvoinnista hänkään...

Tämä taitaa taas olla yksi lisä hämärään epikriisi kokoelmaani :laugh:

Jos nyt laskua tapahtuu, niin sitten neuvolaan ja mahdollisesti lääkärin pakeille, mutta ensisijaisesti ajatteli katsoa sydänäänien löytymistä tms. Sillä lääkärikään ei todennäköisesti kummempaa löytäisi päältäpäin ja labrat voi neuvolastakin laittaa..eli tämä tässä.

Täällä on jälleen Tiuhtilla menopäällä...taitaa olla kevättä rinnassa :laugh:

Mitenkäs, onko muilla tullut vielä ollenkaan tyttö/poika fiilistä?

Itsellä on jälleen niin vahvasti poika fiilis. Oli esikosta ihan sama tunne...en osaa sitä selittää mitenkään, mutta tunne on vain kovin vahva. Ja poika näkyi ultrassa ja poika myös syntyi.
Kaikki ihme testit ja ennustukset vaan povaa tyttöä, mutta katsotaan mitä tuleman pitää, että onko vaisto tälläkin kertaa oikeassa :D

paapelo+poju+Tiuhti 13+3

Alkuperäinen kirjoittaja Hope2009:
aamukastetta Kävin varhaisultrassa ja minulla kävi niin, että lääkäri tulkitsi raskauden olevan viikon tuoreempi kuin mitä kuukautisista laskettiin. Eli sanoi, että raskausviikkoja olisi ollut sillä hetkellä5+6 kun kuukautisista ja bongaamastani ovulaatiosta laskisi viikon pidemmälle. Olen varma, ettei tuo ultra-arvio voi pitää paikkaansa, koska en usko, että Apteekin oma-raskaustesti näyttäisi positiivista 8 vrk hedelmöittymisestä. Odottelen siis nt-ulraa, joka kertoo todellisen tilanteen. Mutta älä murehdi, meillä molemmilla on masussa varmasti kaikki hyvin, se vaan voi heittää varhaisultrassa ilmeisesti jonkun verrankin tuo arvio ja siitä huolimatta kaikki on hyvin :)
Mulle tärkeintä oli, että näin sydämen sykkeen, ei ole tuulimuna :heart: Onnea odotukseen =)

No en kyllä mäkään ajattelisi että apteekin oma voi näyttää noin aikaisin plussaa, ei voi kyllä millään kun se ei tosiaankaan ole herkimmästä päästä. Kyllä tässä alkaa jo mieli voittaa
=) Maanantaina mulla on onneksi ensimmäinen nvla ja sieläkin on jonkinmoinen ultralaite joten kyllä näkee onko kasvua tullut. Ainakin kohdun seutuvilla kokoajan jomottelee ( muita oireita ei olekkaan) joten eikähän sielä se pikkuinen rakas kasva. Pakko uskoa näin, mä oon niin kyllästytnyt tähän ressaamiseen jo. Haluan jo nauttia raskaudesta :heart:
Kiitos sulle vastauksesta hirmuisesti :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja DsariaL:
Kyselen täällä samaa kuin tuolla kerhopuolella, että onko muilla sokerirasitustestiä jo alkuraskaudessa (ja yhteensä kaksi kertaa raskauden aikana)? Itse joudun tuohon testiin, kun molemmilla vanhemmilla on 2-tyypin diabetes.

Minä olen menossa sokerirasitukseen kaksi kertaa. Eka on rv 12-16 välissä ja toinen joskus olisiko ollut rv 26 paikkeilla? Täällä meillä se on nyt otettu kaikille riskiryhmään kuuluville käytännöksi. Itse kuulun riskiryhmään, koska ensimmäisessä raskaudessani sokeritasapaino alkoi heittää viimeisen kolmanneksen aikana (vaikka sokerirasituksen läpäisinkin ok). Ruokavaliolla sain sen silloin pysymään kurissa, kotona mittailin sokereita ja neuvolakäynneillä ne tsekattiin.

EIII!!!

Tää ei voi olla edes mahdollista...johan nyt tässä tulee kaikenmoista eliötä mellastamaan minun kroppaan.
Juuri tuli suu kipiäksi ja kurkkasin naama irvessä peilistä ja ihan niinkuin pelkäsinkin...kielessä on hiiva :headwall:
Ensimmäinen kerta tätä laatua, sillä ikinä en ole näistä kärsinyt...nooh, ei muutakuin sitten puolukkaa turpaan ja urakalla paripäivää, niin sillä se onneksi hoituu...niin tyypillistä :headwall:

paapelo kysy: Mitenkäs, onko muilla tullut vielä ollenkaan tyttö/poika fiilistä?

Meillä mies on aina puhunu kuinka meille tulee vain poikia.
Jotenki kummasti ennen raskautta ostetut vauvanvaatteetki on vähän poikamaisia...
Ja nyt ku mies risti tämän pikkusen Uunoks niin jotenki tulee ajateltua Uunoa poikana, totta kai ku Uuno on pojan/miehen nimi...

Mä en kuitenkaan tiiä yhtään onko mulla poikaoloa vai johtuuko se vaan tuosta nimestä :D

Heip taas, mäkin käyn yleensä päivittäin lukemassa muiden kuulumisia, mutta itse en ehdi kirjoitella läheskään niin usein... Np-ultrakutsu tuli postissa ja on jo ens viikolla, kun viikkoja on vasta 11+1. Työaikatauluja on tietenkin tosi hankala järjestää uudelleen enää tällä aikataululla, joten pitää tehdä niin, että mies hakee mut töistä ja heittää pikapikaa sinne takaisin. Toivottavasti ei siis tule huonoja uutisia...

Mulla ei ole poika- tai tyttö-oloa, kun en muutenkaan tiedä, että miltä tän pitäis tuntua :p Tosin tuun myös viikoissa vähän jäljessä muihin verrattuna.

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista, onneksi melkein kaikilla on ollut asiat siellä hyvin :heart:

Hätähousu
Onpas hyvä ku satut olemaan kelantäti :wave:
Mulla oliski yks kysymys sulle :D
Elikkä ku mä haen sen äitiyspäivärahan sen 6kk:n mukaan niin onko se välttämätöntä ottaa tältä maalis-syyskuulta joka on 6kk ennen äippäloman alkua vai voiko sen ottaa tammi-kesäkuulta (6kk) jos siltä ajalta tulot on isommat ku tuolta maalis-syyskuulta?

En tiiä tajusitko mun selitystä yhtään mut toivotaan ainaki :D

Talvicci ja Uuno vielä hetken rv.12+5* :heart:
[/quote]

Joo, ne tulot katotaan siis nyt just tuolta maalis-syyskuulta tai sit voi olla kyllä helmi-elokuultakin, jos sun äitiysloma alkaa jo syyskuun puolella. Mut tässä kohtaa kai ennen pysty just pelaan sillai, et jätti hakemuksen aiemmin jos halus käyttää aiempia tuloja, mut enää ei voi (nimim. ite tätä olisin yrittäny esikon Äp-rahan kohalla jos ois ollu mahdollista). Tai siis hakemuksen voi jättää aiemmin, mut tulot kuitenki pitää toimittaa ne VIIMEISIMMÄT 6kk tulot. Tässäki sit oli kuitenkin joku semmonen, et jos oot esim. työttömänä tai sairaslomalla viimiset vaik 2kk niin sit voit käyttää niitä työttömyyttä tai sairaslomaa edeltäneitä 6kk tuloja.
Sekavaa, tiedän... Toivottavasti jotain ymmärsit.

:flower:

Hätis ja massumussukka 12+1

Yhteistyössä